Egy mindenképp kell, hogy 500-as legyen (ADA MC1 midi pedál).
Van egy Rauley Looperem, az ha jól emlékszem 300mA.
Meg van egy Boss SD-1...
Jelenleg a Rauley és az SD-1 egy 500mA tápról elmegy...
Az MC1-nek van egy külön AC tápja 1A körül (500mA van ráírva a pedálra).
De az elmegy DC-ről is.
Szeretném egységesíteni, ne legyen annyi tyúkbél.
csináltass Ewr-rel, én ezt tettem. De 3-5 pedálhoz kell 500mA biztosan? (Milyen pedálokról van szó?) Nálam az 500mA valami 7-8 áramkört hajt meg, köztük egy elvileg 100mA igényű delayt.
Remélem nem vertek meg, de kicsit ezek a spring-reverbek is az effektek kategóriájába tartoznak amiket időnként ide linkelek.
Ezt ma találtam egy régi powermixerben, gondoltam nem hagyom ki, annyira aranyos!
Mindig is szerettem ezeknek az USákoknak a humorát
Azért a fog nem cserélhető, a poti meg igen, szóval a hasonlat kicsit sántít Amúgy jogos: hozá kellett volna tennem, hogy nekem nem éri meg szöszötölni egy potival, ha egy átlagos ~200HUF-os darabbal cserélhető.
Ez vérmérséklet kérdése :) Én mindig a poti szétszedésével kezdem, alapos takarítás (nem telibevágom az egész ládát latyakosra) közvetlenül az érintkező felületeken, teszt és döntés...
Te is szívesebben mész ahhoz a fogdokihoz, aki előbb megpróbálja betömni, és nem egyből húzni akar
Aztán van még egy érdekes dolog, mikor kiderül hogy nem is a poti a ludas! Recseg a cucc, de kiderül hogy átvezet a potira menő csatoló kondi
Az egész fejtegetéshez még azt tenném hozzá, hogy ennek csak akkor van értelme, ha kellően egzotikus potiról van szó, mert egyébként a standard 16mm-es és 9mm-es potik ára jóval alacsonyabb annál, hogy megérje nekiállni buherálni (már ugye a poti tokjának a kibontása sem feltétlenül triviális feladat...)
Még hozzá tenném , hogy a kontaktspray-k közül sem egészen mindegy hogy melyik és milyen sorrendben!
Mert kontakt spray a Tuner600 és a WD is, de nem éppen egészséges azokkal sem fujdigálni a potikat.
Ezek inkább lemosó jellegűek, a potik recsegését meg leginkább a kasza (fix leszedő) oxidálódása okozza.
Tehát a kimondottan erre készült Kontakt 60 lenne az első amivel a felületet kezeljük, aztán az oxidálódást gátló Kontakt 61-el a további oxidálódást megelőzhetjük.
Persze ha a szénpálya már kilukadt, vagy a fix leszedő csak egy fémgőzölt sáv volt valamikor, azon már ezek sem segítenek.
Esetleg az ellenálláspályára menő leszedőt ha oldalt kicsit elmozdítjuk a kopott sávról, még lehet remény.
Na igen,a WD40 az elektronika vietnami balzsamja... Viccet félretéve - azon kívül hogy a potik tengelyéből kioldod a zsírozást vele (ezt ugye nem lehet többé bezsírozni,mivel gyárilag még összepréselés előtt kenik meg a perselyt) - jó eséllyel a poti pályáját is haza lehet vágni így.
A legtökéletesebb megoldás tisztításra egy csepp tiszta petróleum a poti pályájára. Ez sem arégi szénpályás sem az új cermet (műszén) pályás potiknak nem árt. Ami ezzel a tisztítással sem lesz jó,azt meg cserélni kell.
...hát, hogy könnyen,kifejtett éllenállás nélkül lehet tekerni. Tudom, hogy nem kimondottan erre találták ki, de több műszerész ismerősöm is alkalmazza probléma nélkül. Igaz, én 1 kicsit túlzásba vittem az alkalmazás mértékét.
Helló Mesterek! Az egyik pedálomban kicsit kh-s volt 1 poti befújtam wd40-nel(én balga/ , a kh. megszűnt, viszont felpuhult. Ez, most már így marad,vagy vissza keményedik, vagy végleg el q-rtam?
Jé, hogy egy amplitudómod mit tud tenni a fülemmel. Lehet, hogy másnak természetes, de én nagyon elcsodálkoztam, amikor egy tremolót próbálgattam és nagyon más soundodt hallottam tremolozás közben, mint bypassban. Annyira más volt, mintha pickupot váltottam volna. Aztán valami hirtelen ötlettől vezéreltetve nullára csavartam a mod mélységet és a sebességet és láss csodát, megszünt a hangszínkülönbség. Ismét tanultam valamit a hallásról.
Ebben maximálisan igazad van, viszont anyagi okokból (minek vegyek sz@rabb klónt?) és mert max. évi 2-3 bulira készülünk, lehet hogy magam miatt mégiscsak feltornásszuk azt az 50 kilót akár egy emeletre is :)
Ha rám hallgatsz - és nem akarsz sokat szívni- akkor valami hasonlóban gondolkodj mint amit alább leírtam.
Egy kis keverőre mindenképpen szükség lesz előbb-utóbb, tehát inkább arra ruházzatok be. Olyanra persze amin van legalább egy effekt loop lehetőség.
Így máris megoldottad a mikrofon előfokot és illesztést - meg még keverészni is tudsz.
Egy ojcsó gitárpedált meg beiktatsz - házilag első nekifutásra úgysem csinálsz jobbat . Szerintem.
Amikor az FV-1-ről szó volt, én valójában nem is azt rendeltem, hanem egy készreszerelt effekt modult egy hasonló chippel.
A beceneve NemFX, és egy anyapanellel tud 16 féle effektet. Ezeket gyalog módon ki lehet választani egy gray-kódos jaxleyvel (ami azóta megjött Kínából). De nehogy egyszerű legyen én jól megcifráztam , hogy két nyomógombbal lehessen fel-le léptetve kiválasztani.
Ennek a digitális paneljét, meg az anyapanelt meg is csináltam pókhálóban, de közben terveztettem egy pic-es verziót (mert ahhoz meg már nem értek).
Most tehát ott tartok, hogy parkolópályán van a cucc, szól szépen, jók és zajtalanok az effektjei, de a fullos kiépítésig még nem jutottam el. Sokat akar a szarka effektus... :(
Félretettem mert zenélni meg forrasztani nem lehet egy seggel - rájöttem.
Ma pl. egy billetős haver elhozta a Korg Hammond klónját, és összehasonlítottunk 4 fajta Lesliet.
Egy ami gyárilag a BX3-ban van, egy RT20-at , egy Neo Ventilatort és egy echte olasz szekrényes alul-felül rotorost.
Azt hiszem mondanom sem kell, ki győzött - de egyértelműen ! :)
A kutakodás után a cél most már inkább egy általános cucc elkészítése lenne, aminek a loop-jába bármilyen gitárpedál berakható. Amit én olvastam ott mindenhol azt írják, hogy a mikrofonk jele jóval kisebb, mint a hangszedőké, és ezért kell(ene) preamp. Az impedanciaillesztés jó kérdés, ez megint olyasmi, amit mindehol írnak, de ha végiggondolom, akkor valóban igazad van, a mikrofonok általában 600Ohm körül vannak, ha jól tudom, szemben a gitár hangszedők 5-10kOhm-jával. A loop return-jével együtt egy keverő is hasznos lenne, hogy a tiszta és effektezett jel arányát lehessen állítani.
Impedancia-illesztésen pontosan mit értesz? A mikrofon forrásimpedanciája eleve jobb (kisebb) mint egy gitárpiköp...
Túlságosan erősíteni sem kell, mivel ugyanúgy százmillivoltos nagyságrend, ráadásul a 2399 elég kis dinamika-tartományt tud torzításmentesen (hehe) feldolgozni.
A kimeneti szimmetrizáló hasznos lehet.
Alapvetően élőben szeretnénk használni. A lényeg az lenne, hogy az effekteket az énekes a színpadon tudja magának állítgatni és ki/be kapcsolni, ne kelljen ehhez a hangászt bevonni. Természetesen szólni kell neki, de mivel kis klubokban játszunk, a hangász meg helyi ember, így nem tudjuk neki azt mondani, hogy "tedd be a loop-ba és ennél a számnál ezt meg ezt kapcsold be". Tudom, hogy léteznek a TC Helicon kisvasút dobozai meg komolyabb multik is, de egy ilyen színpadi egyben preamp/loop/di box svájci bicskább megoldás, mert azt teszel a loop-ba, amit jól esik. Első körben egy tap tempós delejt szeretnénk, de a lehetőségek eléggé kitágulnak egy ilyen kütyüvel.
Nem tudom milyen konfigban, környezetben szeretnéd használni ezt az ének effektet, ha csak önmagában felvételre például, akkor kellhetnek a preamp és a dibox.
Most lehet hogy megköveztek érte, de én a múlt héten betettem egy Zoom 505II pedált az énekes elé, hadd tipródjon rajta :)
Próbán PA-ként egy 2x300W-os Studiomaster powermixert használunk. Ebbe gyárilag került egy 16 bites digit effekt, de elég lájtosra sikerültek a beállítások (igaz hakniban kiszolgált több mint 10 évig).
Most hogy pár nótánál időnként előjött az igény hosszabb delayokra a kórusolás mellett, gondoltam kipróbálom a pedált.
Ahhoz képest hogy ez a kis vacak évek óta itthon hömbölgött , most meglepően kellemesen szolgálja a vokalistát.
Betettem az external effekt loopba, és szól ahogy kell. Persze előtte preparáltam pár overdrive és amp szimuláció nélküli peccset, mert nem kimondottan gitárhangú az énekesünk :)
Ezek közül a Revival Electric féle kivitelezés nekem elég lenne, gondolom az otthon is megépíthető. Kíváncsi lennék a véleményetekre, hogy valóban ennyi kell-e, és ha igen, akkor ha esetleg általatok már kipróbált kapcsolásokkal tudnátok segíteni, azt nagyon megköszönném. A net tele van mindegyikre opciókkal, de sajna nem tudom, melyik milyen, melyik mit tud, mennyire megbízható, stb. Köszi!
ez nyitott, nem olyan hotpotz-os, könnyebb hozzáférni.
De amúgy a csere lenne a legjobb nyilván, csak elhűltem az új wahpoti áraktól. (Még jobban a 40 eurós Ernie Ball hangerőpedál készlettől...)
más: van valakinek bontott wah potija elfekvőben? Ma észrevettem, hogy az enyémben már sistereg ahogy a pedál közeledik a kapcsoló felé, eljárt fölötte az idő, úgy tűnik. Ahogy néztem, az etronictól rendelhetnék 10 euróért, vagy máshonnan még drágábban, de most valami takarékosabb megoldást keresnék. Persze nem ingyen.
Majd WD-40-et és társait rápróbálom még, de a csere biztosabb szerintem.
köszi! Az Echonál festetem, 750 forintért. Tekintve, hogy milyen igényesen megcsinálják (illetve megcsináltatják, gondolom), szerintem megéri. A honlapon csak néhány szín szerepel, ez a kalapácslakkos ezüst pl. nincs is ott, de kb. bármilyen színt lehet kérni. Amit láttál barna doboz (a reverb + vibrato), szintén náluk készült.
Szaki Urak,
Énekre szeretnék egy delejt építeni, egy Deep Blue Delay-re gondoltam kiindulásként. Gondolom egy az egyben nem lesz jó, mit kellene változtatni rajta, hogy működjön? Köszi!
de, amint lesz 3PDT kapcsolójuk. Viszont én nem tudom, mennyi a vámhatár, azon belül kéne maradni mindenképp. Nekem nagyjából 20 dollárnyi alkatrész kell onnan a közeljövőben.
Az invertáló bemenet és föld közötti RC-tag R értékének növelésével.
Amennyiben nem szeretnéd hogy a fokozat frekvenciamenete is változzon, ugyanolyan arányban csökkentsd a kondi kapacitás-értékét.
kaptam tőle egy listát, nekem már biztos nem lesz pénzem másra a listáról, szóval szívesen megosztom a listáját, de előbb megkérdezem őt, hogy odaadhatom-e, mert nem tudhatom mennyire publikus, lévén sehol sincsenek meghirdetve a motyók (biztos van ennek valami oka, dunno)
lófaszt, nem járok haza, megbetegszem a gondolatától is.
pesti arc, brutálgyűjtő és most kellett neki zseton, csak az egyiket fizettem ki, másikat lefoglalóztam, de még lógok neki nemkevéssel, úgyhogy vegyetek tőlem pedálokat, eh meh
jelre húz egy envelope-ot, ami érzékeny szerves gumiból van és gyűri-nyújtja, ahogy nem szégyenled. tape reverse simulator-nak is csúfolják. nem reverse delay, nem envelope filter.
Urak!
Patch kábelre valaki tudna adni tippet? Olyat szeretnék, ami lehetőleg költséghatékony, viszont megéri megvenni, tehát nem zajos, és nem megbízhatatlan, stb.
hm, pedig a 1030 amit ír, hogy jár hozzá pont 2.1mm-es, annak jónak kéne lennie.
nem nagy művelet amúgy egy ilyen rca-dc vagy dc-dc kis kábel készítése/készíttetése, én megpróbálnám az új táp vétele előtt.
a csatlakozó mérete is standard boss: 5.5/2.1 mm (a vékonyabb pöcsű). én vs 1spot polippal használtam, ami az 5.5/2.5 aljzatokra nem ment rá. brummos nem volt 1 polipról többi (7) pedállal se, inkább csak zajosabb picit, de ez az adapter terhelhetőségétől meg a többi pedáltól függ. a te tápelosztód milyen? lötyög/kicsúszik?
Hallottam olyat ahol polipkábellel össze volt kötve, egyáltalán nem volt zajos persze ez a többi pedáltól is függ. Talán egyszerűbb kicserélni rajta a csatlakozót a "főnök" típusúra.
OK, csak először azt írtad, hogy közös tápról volt brummos az effekt. Én meg gondoltam, azért lehetett, mert ha nem független tápokról használod, aszimmetrikus kábelekkel, amiken az árnyékolás is be van kötve, akkor végeredményben ugyanúgy két szálon földelődik össze a cumó, az árnyékoló harisnyán, és a közös negatív póluson keresztül, ami effekteknél is a jelföld is egyben. Ezért, elméletileg, ha közös a tápod, és a jelcsatlakozóknak csak a melegpontjai vannak összekötve, a jel szempontjából akkor is van közös földpotenciál, a hurok viszont megszűnik.
Szimmetrikus jel meg eleve földfüggetlen, ha egyáltalán nincs bekötve az árnyékoló harisnya, akkor is van átvitel, mert a két szál közötti potenciálkülönbség a hasznos jel.
Az árnyékolás megbontása csak szimmetrikus jelútnál működik. (Elvileg működhet aszimmetrikusan is, ha a házakon keresztül közös a jelföld, talán régebben én is alkalmaztam egyszer.() Ott szokás az árnyékolást a forrásoldalon bekötni, a célnál meg elvágni.
De az audio brumm földhurok miatt más probléma, mint a tápból érkező zavar.
Gyanús, mert ahogy néztem a manualját, amúgy egy sima, külső pozitívos (vagy pozitív gyűrűs, fene tudja, hogy hívják pontosan) DC9V-os táp kell neki. Viszont a leírásában sehol nincs rá utalás, hogy külön tápról kellene hajtani, pl. az EHX Nano Clone-é kimondottan felhívja rá a figyelmet.
Ilyen esetekben amúgy jól gondolom, hogy egy olyan patch kábel is lehet a megoldás, amelyiknél nincs, vagy csak az egyik oldalon van bekötve az árnyékoló harisnya?
Nem tudok taápcsati adapterről, építeni tudsz egy lengőanya + apa párosból egy kis darab kábellel. Arra azért figyelj, hogy sokszor azért nem Boss méretű csatlakozót raknak a pedálra, mert másfajta táp kell neki (más feszültség, más polaritással van bekötve, esetleg nem is egyenfeszültség). Sokszor meg csak azért, hogy a saját tápját is megvedd...
Szakik! Tippet kérnék a következő problémára. A tápom 5 pedált el tud látni, viszont a hozzá kapott kábeleknek csak 1 fajta csatlakozóban végződnek. Ez eddig nem volt gond mert mindenhez jó volt (hangoló, wah, delay) most viszont delayt cseréltem, és a line6 echo parknak vékonyabb a tápcsatlakozója. Nem tudom van e esetleg valami átalakító, vagy próbáljak meg hegeszte(t)ni valakivel ilyen végű kábelt? Egy pedál miatt nem szívesen cserélnék tápot mert egyébként teljesen jó.
Köszönöm!