Szakik!
Ajánlottak nekem egy Charvel Model 5FX modelt beszámításba.
Nem ismerem ezeket a gityókat.
Mi a véleményetek milyenek ezek a régi Charvelek? Kb. milyen értékűek?
Üdv.
Jaja, hasonló játékot játszott el velem tavaly nyáron is a posta, amikor egy offtopic héthúros jött USA-ból, akkor is fenyegetőznöm kellett, hogy elkezdjenek mozgósítani, majdnem 2 hónapot ült a postán a csomagom. Középső szedőileg az lesz, hogy első körben beviszem Zolikához átnézni meg beállíttatni a gitárt, és megkérem, hogy nézze át a bekötést, mert vmi nem stimmel sztem a drótoknál, nem normális, hogy kb. ötször olyan hangos a humbucker, mint a single.
Baszki, tiszta vicc a Magyar Királyi Pósta. Egyre rosszabb érzéssel rendel az ember külföldről, főleg értékes csomagot. Ügyfélszolgálatuk gyakorlatilag nincs, határidőket nem érzik magukra véve fontosnak, nulla kommunikáció, és LASSÚ, mint a tetű. Tényleg örülök, hogy valahogy megkaptad a csomagot, hatalmas ideg lehetett. Nekem mondjuk megvan az a mázlim, hogy a helyi postán évek óta arcról-névről ismernek. Ha nagyon várok valamit, bemegyek egy cetlivel és telefonszámmal, felhívnak, ha leér a városba a szajré, futárnak kézbe sem adják, szóval itt helyben nagyon normálisak. De az anyacég, az egy szájbavert átláthatatlan monstrum.
Középső szedővel mit csinálsz? Láttam a sevenstringen, hogy írtad, azzal egyelőre nem vagy kibékülve.
Nem, én mentem érte végül, de elég szörnyű sztori volt, kevés embernek kívánnám ezt az idegeskedést, amin átmentem a héten. Végül kb. az uccsó pillanatban sikerült telefonon felhívnom őket (6 napig nem tudtam elérni a postát semmilyen elérhetőségen), és kiderült, hogy új azonosítót kapott a csomag, és hogy végül csak át tudtam ma venni. Nagyon örültem, iszonyatosan jó a gitár, csak tüzetesen nem volt még módom kipróbálni, az majd az elkövetkezendő hetek-hónapok feladata lesz
Na csak kivitték ma? Láttam délelőtt a fb-n a kiírást, hogy fogyasztóvédelem elé viszed a dolgot, örülök, hogy rövidre zárták. Gratula még 1x, kurvajó hangszer lehet, használd egészséggel!
Viszont érdekes, hogy ha benne vannak az elemek, akkor vonalba kötve nem szól egyáltalán a gitár, szóval valszeg vonalfelvételhez diboxozni kell majd, vagy nemtom...erősítővel tökéletesen műxik, a sustainer is, ami iszonyat király dolognak tűnik, még sosem volt ilyennel dolgom
Csak azért kérdeztem, mert az enyém 99-es, ugyanígy arany OFR-rel, és az enyémen látszik az arany kopás. Nem veszélyes,talán inkább csak közelről észrevehető kicsit. Bár az arany szerintem egyébként is észrevehetőbben kopik a többi bevonathoz képest.
Hangmintázni talán jövő héten lesz időm, most így is rohammunkában kell beállítgatni (kicsit magasan vannak a húrok az én ízlésemnek), mert este koncert. TAT-t én is láttam, hálistennek arra sosem gerjedtem, a Horus izgatja a fantáziámat Viszont ez a gitár meg baromi jó, majdnem olyan nehéz, mint a Les Paulom, a hang is ehhez mérten vaskos és szép.
A szériaszám és a Jackson oldal szerint 1998-as darab. Sehol nincs rajta sem karc, sem kopás, egyedül a fogólapon látszik, hogy használták, kicsit el van koszolódva, de nem vészesen (nem lakkozott sem a nyak, sem a fogólap, csak a fej). Nekem is az a gyanúm, hogy alig használták, a nyak egy darabból van, de nem vetemedett, a festés mindenhol makulátlan.
Szerintem teljesen rendben van. Ez alatt ne nagyon akarj ilyen szintű cuccot.:) Oda már csoda kell.
Na használd egészséggel! Meg valami hangminta is jöhetne majd!:) Kiváncsi vagyok erre a hangszedő-kombinációra!
GS-re Sexy feltett pár cuccot. Sajnos van ott egy Caparison TAT, engem meg az izgat.:D Még jó, hogy nincs pénzem...:D
Wáóóó! Szép darab! Mit is írtál mikori? A babákról közelről sincs lekopva az arany? Mert így olyan mintha alig használták volna ezt a gitárt. Nagyon jó állapotban van.
Hát Uraim, megérkezett a hangszer Igazából nem találok szavakat, volt már pár USA Jackson a kezembe, de ennél érzem azt, hogy azért nem véletlen az árkülönbség akár a top kategóriás japán cuccokhoz képest. Iszonyatosan össze van rakva a gitár, a nyak-test illesztés hibátlan, nem tátong rés sehol, nagyon vastagon, morcosan szól a gitár, és ami meglepő egy mahagóni hangszertől, hogy a vastag hang mellett a harmóniák is nagyon szépen szólnak, nem mosódik össze akkor sem, ha vmi összetettebb négyeshangzat szólal meg. Emellett igencsak agresszív, támadó, mégis meleg hangja van a gitárnak, pedig féltem, hogy lassan fog indulni a hang úgy Les Paulosan, de hálistennek a csavarozott nyak és a juhar fogólap segít tuningolni az attackon a DiMarzio Super3 hangszedővel együtt. Nagyon finom kis műszer a PC-1, és ilyen gyönyörű kagylós juhar fogólapot én még gitáron nem is láttam. Ma este bevetésre is kerül a gitár itt:
De. Amit lejebb linkeltem (a fekete fehér szegélyel) annak a fején kivehető a Made in China felirat a matricán.
Szerintem India és Kína egyaránt gyártja ezeket, bár nem csodálkoznék, ha már csak Kína. Ettől az még lehet jó persze.
Másképp hogy kerülne ennyibe...? :)
Ez van. Ezért írtam, hogy PRÓBA! Azt azért jelezném, hogy 10-15 éve még Koreára is ugyanúgy húztam a számat, ma pedig...
...az engem is, de mit csináljak, ez van, szeretik nagyon ezt a fatípust használni. Sokat volt a kezemben egy, a Szekeres Tomi által is (egy időben) sokat használt típus, tudjátok, a fehér színű, tremes, egy hangerőpotis (most meg nem mondom a pontos nevét, ti nyilván ismeritek, japán modell) és az égerfához képest egyértelműen kevésbé jött be a hangja - passzív Seymour volt benne.
Az esetleges fejnehézség nálam nem akadály. A formával sincs különösebb gondom. Bár a superstrat (illetve az arra hajazó) formát részesítem inkább előnyben - kényelem és megszokás szempontjából -, a mostani Jacksonok között a Kelly követi, ugyanis még olyan ívekkel rendelkezik, ami lehetővé teszi az ülve-használatnak azt a módját, amit használok és szeretek. (Maga a forma is szép egyébként.)
Ha már formák, nekem a Robbin Crosby-féle Firebird hiányzik nagyon, meg a tele forma.
A lényeg viszont az, hogy kézbe kell venni ezt az X szériát és 2-3 perc alatt kiderül, hogy megüti-e a mércét a minőség, vagy sem. A (beállított) képek mindig szépen mutatnak, de (számomra) nem sokat mondanak. Mivel ez azért bőven nem horror-árfekvés, remélem fogok ajd találni kipróbálható darabot bépén. (Jövő zenéje ez még nagyon. Most vettem gitárt 2 hónapja.)
Sőt, egyes modelleken még inkább meg van könnyítve a dolog.
Mondjuk nem értem olcsóbb modelleken miért nem lehet ezt megcsinálni.
Szóval én nem beszélnék le senkit róla emiatt...
Nekem volt PS6-T Performer szériás Kelly-m, imádom a formáját, de kiderült, hogy inkább nézegetni, mint játszani rajta. Amit írsz, az ne aggasszon, semmi gond a jobb kar támasztásával, engem ami zavart, az a fejnehézsége.
Egyáltalán nem kényelmetlen, mert a Kelly testén körben van egy diszkrét letörés.
Ezeken a képeken jól látszik, a fehér részek azok. A Horizon pl ebből a szempontból "élesebb", mert ott nincs ilyen letörés. Ha azt csíped, akkor ezzel ebből a szemponból pláne nem lesz gondod. Én egyébként egy SLS3 Soloistot vennék inkább.:)
Ez a San Dimas® Style 1 HH? Mer' akkor ez nem is rossz ár, te!
Na, ez is bekerül a abba 'zsákba', amiből tremes gitár fog majd kikerülni megfizethető áron, ha épp ilyen kattanásom lesz. :)
Csak egy zárójeles megemlítés-kérés:
Megnéztem tüzetesebben az X-szériás Jacksonokat - egy próbát megér, hátha tud ez működni ennyi pénzért is majd a jövőben - és sajnos a hagyományos(abb) formáknál sikerült olyan nyomin összeállítani a fixhidas színválasztékot (a gyengus passzív hangszedő-felhozatalról nem is beszélve), hogy első körben csak az aktív szedős sunburst Kelly maradt, amit esetleg hajlandó lennék megvenni. Életemben nem volt még a kezemben ilyen formájú hangszer, de az már képről is látszik, hogy jelentősen különbség lehet a feelingben a jobb kéz megtámasztása a testen. Mik a tapasztalatok ez ügyben? Mennyire kényelmetlen.
Hát ezért én se!:D Pedig nem lenne ez rossz, "rohamgitárnak" meg próbateremben ott felejteni, nem kímélni jó lenne. Persze ha nem lenne ilyen összecsukható állapotban.
Ez tudtommal akkor kapott, amikor bent lógott a V52-ben, legalábbis Pókemberúr ezt mondta, mikor bizniceltük a cuccot a Deanemre, valszeg odacsapták a plafonba.
ezen a gitárom jól látszik az átmenő nyak lényege , ott semmi ragasztás csak a test van hozzáragasztva két oldalról, a lakk-festés alatt épp ilyen mindegyik neck throught. Még a floyd nélkülieken is reped a lakk 3 év körül ,hacsak nem az állványon álldogál
A ragasztott fej ynilván gyártástechnológiailag is kedvezőbb, kevesebb hulladék stb.
De szerintem mechanikailag is, főként ilyen szögben hajló fejeknél.
Jobban "irányítható" a fa száliránya, ami a nyakban úgy jobb, a fejben meg másképp.
Egyenes fejű gitároknál ez nem játszik persze.
De szerintem hangzás, sustain szempontjából jobb a szögben hajló nyak.
Persze nem szeretnék újabb vitát generálni, ez csak az én véleményem :)
Az azért más, ott a csavarozás nem olyan stabil rögzítés, mint a ragasztás. A linkelt gitáron két helyen, durván repedt a lakkozás.
Kevés olyan csavarozott nyakú, lakkozott gitárt láttam, aminek ne lenne legalább egy minimális repedés a lakkban a nyakzsebnél. (A DKMGT mondjuk véletlenül pont ilyen.)
ejha mellé ütöttem?
én még olyan csavarozott gitárt nem láttam melynek a nyakzsebe nincs megrepedve a szarv felé, az sg, és a les pauloknak is jeleggzetes helyen reped meg a lakkozása..
Ha hanyagul dolgozták el az illesztéseket, elvileg megrepedhet a lakk. Ha tremolós gitárt építesz át fix hidasra, azon is tud ilyen keletkezni: nem töltöd ki rendesen a blokk körül az illesztést, és megreped a lakkozás. De hogy egy gitáron két helyen is előjöjjön, hááááát... Szerintem valami csúf mechanikai hatás érhette. Mindenesetre egy fillért nem adnék érte kipróbálás, bevizsgálás nélkül.
Igen olvasom, maga a sérülés jellege furcsa inkább. Anyaghiba? Bár írja, hogy nem mozog a nyak, elképzelhető, hogy csak a lakk repedt körbe? Ahhoz viszont meg elég csúnya.
Nekem a trem most már csak másod-harmadgitárba kell - esetleg. Szólókhoz, meg bűvészkedni okés, de mindenképp kell egy megbízható NT. Tudom én, hogy ki lehet ékelni, meg minden kutyafüle, de most az ESP Horizon NT-nél is király tapasztalásom, hogy atombiztosan szól a hang, még ha mozgok a gitárral játék közben (a széken előre-hátra), akkor sincs semmi alá-fölé intonálás. Nekem nem koncertre kell a hangszer, hanem stúdiózni-felvenni és ilyenkor nagy könnyebség.
Parallel Axis trembucker: ja, most is az van a Yamahámban - igaz, ősrégi. Nem én tettem bele, de a hangja alapján 99%, hogy nekem a Distortion modell van benne, mert a többi ilyen szedő nem nagy jelű a Seymour táblázata szerint. Ízig-vérig rockhangszedő, de szerintem metálkodni is jó, nálam legalábbis semmivel nem rosszabb (sőt), mint az SH-4.
Jackson: az biztos, hogy ilyen 2500$-okért kizárt, hogy olyan gitárt vegyek, amit ki sem tudok próbálni.
Na majd megtalálom Lajcsit, ha lesz pénzem, hátha van a kamrában elfekvőben valamije :D
Szerintem pont a színe jó :)
Viszont egy trem jó lenne bele :)
Használt már valaki olyan paralel axis trembuckert ami benne van?
Nyumi régi sárga archtop soloistjában volt olyan a hídnál...
Ez szerintem nem egy CS Soloist, hanem egy japó (Grover Jackson) SL, legalábbis a logo melett a Gover Jackson feliratot gyanítom. Árban azért az barátságosabb mint egy USA CS.:) Ettől függetlenül vinném! Ha nem hínárzöld lenne...:D
Ejnye, ez baromi sok. Oké, hogy CS, de a 2500$ akkor is brutál, ráadásul bármi baja lehet, plusz a szállítás alatt is idegbaj lenne (részemről).
Engem pont az ilyenek érdekelnének egyébként, ha belevágnék az e bay-be, illetve az USA Jacksonok, esetleg 1-2 ESP. De ennyiért már új Jakó is lenne, nem is akármilyen.
Ez így igaz.
Bizony bosszantó, hogy nem tud az ember igazából tenni ellene
mert ha mondjuk egy félig kívülálló ír be némelyik topicba kiigazítást,
azt nem nagyon szeretik.
Oké...látom a kép címében, hogy custom soloist...nemhiába tetszett annyira...tehát aranyár... :(
De tényleg, mennyi egy ilyen e bay-en, ha kifogok egy olyat, aki idáig is elküldené?
Fájni nem fáj, csak zavaró azért, mikor sorozatosan beindul ugyanaz a verkli a baromsággal, és ha teszem azt vmi ilyen dolgokban járatlanabb, tapasztalatlan arc olvassa, akkor simán elhiheti, hogy a 3 darabos nyakak bizony hulladék szar cuccok az egy darabból készültekhez képest, és az az igazi real deal.
Úgy értem, hogy nem tudni, milyen az a test, amire az eredetit lecserélték, lehet baromi jó, de lehet döglött is (rengeteg szép, de döglött hangú gitárral találkoztam már). A másik, hogy - persze nyilván nem ez az elsődleges szempont, ha az ember hangszert vesz,de - ha esetleg vmi miatt el kell adni, akkor az ilyen "custom" cuccokért alig lehet pénzt kapni, hacsak nem bizonyíthatóan vmi felkapott manufaktúra által gyártott cuccról van szó, lehet akármilyen jó hangszer. (Pl. az én nyolchúrosom is nagyon soká kelt el, és nem is tudtam csak kp-ra eladni, mert egy noname, teljesen ismeretlen kanadai fickó csinálta, akinek ugyan a sevenstring.orgon volt némi előélete, de az inkább rontott a dolgokon, mintsem segített volna.)
Persze, az egy sima egy fordított stabilabb/ridegebb, de mint írtad is
ha az egy darabos normális anyagból van, akkor teljesen megbízható
és probléma mentes.
Én sem értem miért van, hogy valaki kitalál valamit, aztán mindenki megy utána,
de nekem nem fáj mondjuk az sem.:)
A Kramer topikban indult el ez a hülyeség, és sztem senki nem tudna rá értelmes magyarázatot adni, hogy miért lenne rosszabb minőségű egy fej alatt toldott nyak, mint egy egy darabos. Sokkal inkább számít, hogy milyen vágással darabolták a fát, amiből a nyak készült, illetve mennyire száradt ki az anyag, mielőtt nyak lett belőle. Amúgy statikailag a szendvicsnyakak a legstabilabbak, az egy darabból készültek sokkal inkább hajlamosak a vetemedésre...