Korrekt összevetés! A DKMGT-nek most nincs japán megfelelője, mert az MG szériából teljesen kihúzták a Dinky-t, elvileg vmiért ez az aktív pickupos sorozat számít a japán gyártás csúcsának.
Bluevoodoo írta múlt héten, hogy a DKMGT-t majd úgy szemléljem, hogy az egy drágább gitár volt annak idején. A nyakzsebben lévő szám alapján a hangszer 2005-ös, tehát a Fender-korszak kellős közepe, tombolt az olcsósítás. Van itthon egy JDR-94, ami még a hősidőkből származik, a Concept sorozat akkoriban a japán Jacksonok legalja volt, ahhoz tudom mérni a piroskát.
A konstrukció különbségeit (fix híd vs. tremoló, HH vs. HSH, vastagabb nyak vs. vékony nyak, stb) nem részletezem, az mindenhonnan kideríthető. Az a helyzet, hogy ha egymás mellé tesszük a két gitárt, és figyelmen kívül hagyjuk, hogy a JDR igen jó állapotban van, a DKMGT viszont eléggé le van lakva, akkor eléggé hasonló a két gitár. A test kidolgozása, az illesztések, a kulcsok, a fogólap, a bundozás minősége kb. ugyanolyan. A nyakzseb picit szorosabb a DKMGT-n, precízebben illeszkedik. A JDR-nek nem tökéletes a tremoló üreg kidolgozása. A piroskán a rózsafa fogólap valamivel sötétebb, sűrűbb anyag, mint a JDR-en, viszont a régi gitár juhar nyaka ránézésre jobb anyagból van. A lakkozás a JDR-en keményebb, azt a korábbi gitáron már políroztam, kifejezetten nehezen dolgozható, masszív anyag, az MG-é puhább, sérülékenyebb fényezés. A bundozás mindkettőn baromi pontos, egyiken sem hamis, ha belövi az ember az oktávot. (A TOM híd mondjuk ebből a szempontból nem tökéletes, tremolón jóval tágabbak az állítási lehetőségek.) Az elektronika üregének fala az MG-n vékonyabb, bár bőven elég vastag. A kulcsok ránézésre és érzésre ugyanazok, teljesen jók, a fix hidas is tartja a hangolást. Talán a fényezésen érződik a Fender-féle spórolás, bár igazából akkor lenne fair az összevetés, ha ebből a korból is a legolcsóbb japánt (DXMG/DXMGT) tenném a JDR mellé. Mindenesetre klassz hangszer mindkettő; nekem most fix hidas kellett, természetesen a piroskához húzok a ránk váró sok meló ellenére, de a JDR-nek semmi szégyenkezni valója nincs, a mai olcsó superstratok túlnyomó részét kiröhögi.
Mindenkinek joga van, hogy olyan áron árulja amilyenen csak akarja.... Úgy is az van: Ki, mennyit ad érte? A piac diktál... Mostanában nehéz mindent eladni sajna...
Igen, én vettem meg dr_kotasztól pont a felújítás után! :) Na, majd nyomok lentebb az áron, köszi az észrevételt. Egyébként nem sürgős az eladás, mivel szinte egyáltalán nem használom, ezért gondoltam egy próbát megér.
Akkor valaki jól járt vele Én olyan 70-80k körül adtam el anno, mondjuk abban az állapotban nem is nagyon ért többet (szét volt rozsdásodva a hardver, nem voltak normálisan bekötve a hangszedők, a tremoló le volt darálva, szóval eléggé rottyon volt szegény gitár, aztán dr_kotasz kollégához került vmi úton-módon a hangszer, aki lelkiismeretes munkával rendbehozta, majd ha jól emlékszem, vhová Kelet-Magyarországra passzolta tovább).
Ez a Fusion az én első komolyabb elektromos gitárom volt, 2002-ben vettem 110-ért keménytokkal együtt, én tuningoltam meg pickupokkal, ha ez a Washburn műanyag koffer, akkor a keménytokot is én intéztem hozzá. 100-110.000 körül ma is gond nélkül megér, 145-ért erős túlzás.
Fú,én az ilyen noname straplockoktól tartok vmiért. Schaller számomra a tuti, a Dunlop több ismerősömet megviccelte már azzal, hogy egyszercsak hirtelen elengedett a zár, és nagy szerencse révén menekült csak meg a hangszer a pofáraeséstől (sőt, volt olyan is, hogy csattant a padlón). Ami olcsóbb straplock, de a minősége elfogadható, az a Boston-féle Schaller-koppintás.
Csak beledobtam direktben a D-Sonicot. Sír, ordít, énekel, ha kell, kurvajó hangja van. És kényelmes. Vastagabb a nyaka, mint a JDR-nek, de hasonló kerek profil, elég komfortos. A nyakon semmit sem kellett állítani, piszok jó állapotban vannak a bundok, alacsonyra lehet engedni a húrokat. Kb. 20 percet játszottam vele, azt hiszem, megvan a maradós gitárom. Rendelek rá sárga pickup-gyűrűket, ma este lőttem bele ebayen egy fekete Air Nortont (arra kell még egy sárga matrica), kap egy volume potit push-pull opcióval (meg két kamu potit, hogy ne nézzen ki ilyen csupaszul), piros straplockot, és kész is. Amúgy a fényezése csupa karc, le is van ütve 1-2 helyen, közelről nézve elég ótvarul néz ki, úgyhogy fel kell polírozni. A nyakon van egy ronda ütődés a 15. bund környékén, és a fasz postások letörték a binding csücskét (szerencsére megvan a darab, vissza lehet ragasztani), rengeteg meló lesz még vele, mire összeáll. De nagyon jó lesz, érzem.
Nemrég volt nálunk 2 carvin gitár ( kurva jók amúgy ), az egyiknél kérte a tulaj, hogy a hídpikap ( az egytlen hangszedő benne :D) legyen direktbe kötve a dzsekkre.
Ja, mert aktív hangszínszabályzás van beépítve (master hangerő, hangszín + aktív mély és magas) plusz hangszedőnként külön felezés ill. még egy fázisfordító kapcsoló is. Mondjuk én még mindig azt mondom, hogy a tökéletes gitáron egy hangerőpoti van + valami kapcsolóval felezni + nyaki hangszedőt párhuzamosítani lehet, és kalapkabát
Az lehet az oka ennek, hogy Carvinból tudtommal nincs fullosan kézzel készített custom shop opció, mindent CNC-znek. Amerikában ilyen erős középkategóriás hangszernek számít a Carvin a PRS-ESP-Jackson-Prestige-J.Custom Ibanez vonal alatt, de az olyan gitárok felett, mint a Schecter, olcsóbb Ibanez, Washburn, stb.
A dörrenés lehetett beállítás miatt is, meg érthetünk mást dörrenés alatt. A Carvinok között valóban kevésben van meg a zsigeri paraszt dög, inkább kifinomultak, de ezen pickupcserével lehet segíteni. Viszont a kidolgozásuk, anyagminőségük, az általában hibátlan.
Bluevoodoo szerintem bandymanite kolléga DC727-eséről ír. Azt kézbe vettem én is pár hete, tetőtől talpig húvaze', kegyetlen jó hangszer.
Én átlagos széria gitárokat próbáltam, lehet egy custom hangszer másabb anyagokból van, nem mondom. De ha megnézed az itthon árult darabot, ami az eladó szerint egy egyedi megrendelés alapján készült modell, az a dragon burst festésű a g. shoppon fenn van, akkor egyáltalán nem sok az ára. Ilyen áron, vegyen valaki C.S. Jacksont, vagy ESP-t, esetleg Gibsont. Nincs! Mind-mind jóval drágábbak. És még mindig nemtudom mi az oka a Carvin alacsonyabb árának. Biztos van Carvinban is űberdrága. De ki lehet fognai elég sokat nagyon jó áron.
Én még kb. egy hónapja próbáltam egy egyedi megrendelésre készült héthúros Carvint, az nagyon szépen összerakott, nagyon jól megszólaló hangszer volt. Igazi prémium kategóriás gyöngyszem.
Lehet az ár miatt. Ezt hogy érted? Épp erről akartam kérdezni, hogy a Carvinokban elég sok nevetségesen olcsó darabot is ki lehet fogni. Ami mondjuk a többi amcsi gitárra nem igaz. Ez miért lehet? Biztos láttátok már itthon is árulnak 1-2 darabot, és nem mondanám soknak az árukat. Mondjuk amiket én próbáltam Carvinban, az egyik sem dörrent akkorát, mint egy Usa Jackson, vagy Gibson, vagy régebbi ESP. Olyan közepesen jó gitárnak mondanám, de ha az árát nézzük, azért szerintem jobb a hangjuk, mint a vele egy árkategóriában lévő Ibiké, vagy Schectereké. Én így gondolom. Szal miért csak ennyi az ára?
Most lehet, hogy ostoba dolgot kérdezek. Baromi sokat hallottam Becker nevét, meg talán még videót is láttam a zseniális játékáról, de miért múlt idő? Ismétlen, nem ismerem a tagot, és egy művét sem tudnám megnevezni. Már nem él?
Fura hát! Aránytalanul nagyok most a szarvak és olyan nem szépen szétállósak is nekem. Remélem én is,h finomítanak rajta,mert ez egy baromi jó hárfa lehetne,de így nem a legesztétikusabb.
Köszi mindenkinek, barátkozom az opciókkal. Hamar lesz, ugyanis egy hónapos pöcsölés után végre ideért ez a szerencsétlen... Van baja, nem tökéletes távolról sem (majd töltök képeket), de minőségre, kidolgozásra Jackson ez a javából. A nyakat csupaszon is imádom. Vasárnap összeszerelés, addig kerítenem kell némi kábelt és 3 db potisapkát, egyelőre beledobom a sárga D-Sonicot, aztán majd látjuk, mit ad ki.
Hát... Ez abszolút ízlés kérdése. Azért, mert én a túrós rétest szeretem a legjobban, biztos hogy másnak a mákos, vagy almás jön be. Én Gibson 500T-t használok hídhoz (égerbe) a nyaknál sajna nemtom mivan. Noname, de ha találnék egy hasonlót, biztos vennék egyet. Annyira megvagyok vele elégedve a vastag, kerek hangjával, hogy nem találtam még hasonlót. Jobban tetszik mint a Seymour Jazz, vagy PRS vintage bass. De az EMG 60 közelítette meg a leginkább. Szerintem a Gibsonok bárhová bevethetők, ez csak az én véleményem.
Nekem a Jackson RR24M-ben iszonyat jó volt a BKP Rebel Yell, ugyan az egyhangszedős történet volt, de a saját nyaki párját, netán a nyaki Nailbombot kipróbálnám.
Tone Zone-nal jóban vagyok, de sajna a D-Sonic jobban tetszik. Inkább az a kérdés, hogy az SD-k alacsonyabb jelszintjét, vagy a gyári Jackson szedők karcos, metálos karakterét válasszam-e az ízlésemhez talán legközelebb álló D-Sonic/AirNortonhoz képest. Avagy: szentségtörés-e Jacksonba ilyesmit rakni, jobban illik-e a JB/Jazz hang egy piros Jackóhoz.
Nem belezős, nem hi-gain, valami univerzális hangzást keresek, amit szerintem mindhárom szett tudna. Otthonra kell magamnak szórakozni, színpadon egy darabig biztosan nem lesz a gitár.
...avagy ennél nagyobb logót látott már valaki gitáron? :D
-----------------------
Mivel úgy tűnik, elég nehézkes jó áron sárga nyaki pickupöt találni a már meglévő sárga D-Sonic mellé, azt hiszem, az lesz, hogy keresek egy komplett szettet, bekötném felezhetőnek. (A sárga D-Sonic meg megmaradna egy egyszedős projekthez.) 3 verzióm van kapásból:
- a Dinky Próm nyaki pickupját csipáztam, keresnék egy olyat, a nyakhoz meg egy hasonló karaktert.
- Seymour Duncan JB/Jazz. Klasszik.
- DiMarzio D-Sonic/Air Norton. Örök kedvencek.
Ti milyen pukikat tennétek egy éger testű, fix hidas, HH gitárba?
Jaja, de még így is eléggé túlárazott sztem. Az új X szériát viszont elég kellemes árra lőtte be a nagyker, azt sztem ha tudnak küldeni karácsonyi szezon előtt, akkor meg lehet pörgetni, mert ilyen 126.000 körül van a DKXT pl.
Én pedig miután elkészült a legyezőbundos Fly, akartam egy komoly japán vagy USA Jacksont, az még kellett a lelki békéhez Mondjuk az Adrian Smith modell a színösszeállítás és a reklámarc miatt szimpatikusabb volt (bár a Leppardot is nagyon bírom), a 24 bundos nyak döntött
Erről van szó. Botrány. ESP-nél is, Jackson-nál is. Az meg egy külön kis 'pokol', hogy ámerikában úgy kapod meg olcsóbban állampolgárként, hogy eleve jóval több pénzt keresel, mint itt.
Amúgy ma kaptam meg bent a boltban az up-to-date hivatalos Jackson árlistát, hát botrány, hogy USA fronton milyen árak vannak. A PC-1-et 955€-ért sikerült szállítással együtt leütni (alapvetően sok pénz, mert 180k-t akartam max. gitárra költeni a félretett pénzemből, most meg így más dologtól kellett pénzt elvonni, de egy USA signature modellre végül rászántam), a hazai hivatalos kisker bruttója 774.900 a mostani PC-1-nek, a kinti ára átszámolva 650.000 Ft körül mozog. (Ami mondjuk nem ugyanaz, mert az enyémnek még nem a licencelt Strat feje van, meg nincs rajta az intensity control poti,de azért anno ez is 3.000$ körül volt újkorában, ahogy a mostani is annyi újonnan.)
Nekem tavaly nyáron egy offtopic hangszer 1 héten belül megérkezett USA-ból, a m. kir. posta több, mint egy hónapot szarakodott a kiszállítással úgy, hogy én is azonnal küldtem a paypal bizonylatot.
Ugyanarról beszélünk.:)
Persze nyilván sokan mindenféle dolgot bay-ről szereznek be, nincs ezzel gond, én a kisebb dolgokért inkább fizetek többet és beszerzem itthon. Nincs olyan hatalmas különbség az árban, szerintem. A csúcshangszereknél viszont már megfordul a dolog, nem beszélve az itthon fehér holló USA Jacksonokról.
A postával kapcsolatban: szeptember 29-én már az országban volt a DKMGT, 5-én küldtek egy levelet, hogy nyilatkozzak a költségekről, 6-án megkapták a paypal bizonylat másolatát, és azóta sem hozták ki a csomagot. Kezd tele lenni a hócsukám, hihetetlen, hogy majd' 1 hónap kell egy szájbavert szorzáshoz, ami az áfa-számítást jelenti.
A régi jóféle Jacksonok is elég ritkát itthon.
Énn egy Kelly pro-t vagy egy Rhoads Pro-t szeretnék majd (ha nagy leszek, vagy inkább ha már a gyerekeim nagyobbak lesznek ), itthon még egy ilyen kellyt láttam...
Ebayen kifogni azért esélyesebb.
Érdemes egyébként belekezdeni, előbb vegyél apróbb dolgokat, gyűjts egy kis fídbekket... Aztán majd belejössz. Sok olcsóság van fent, én az angol ebayt ajánlanám, k. olcsó a posta onnan, kisebb dolgok 1 fontért is eljönnek akár. Ami belegondolva 350 Ft, ezért a magyar posta milyen szolgáltatást nyújt belföldön, belegondolni is félelmetes Gyakran hamarabb megjön Angliából egy cucc, mint itthon valami ugyanannyiért feladva...
Ez tiszta sor, persze.
Az biztos, hogy én pl. most - teljesen 'e-bay szűzként - nem mernék csak úgy vaktában lecsapni egy drágább hangszerre - ki tudja, mi lesz annak a vége. Mert a bay-t szerintem (gitáros szempontból) pont a ritkább, drága darabok beszerzésére van értelme használni.
Szerintem nem. Ahhoz kell csak zsé, hogy bemenj egy bótba és leakassz egy gitárt - már, ha van a bótban olyan, mert én rendszerint nem találok olyat, ami kéne. E-bay-en meg azért nem árt, ha van tapasztalatod, kitől érdemes venni, hogyan érdemes fizetni, honnan érdemes venni stb. Legalábbis szerintem.
Valóban fura kicsit, a szarvak mindenképp nagyobbak mint kellene, a test többi része meg kicsi hozzá képest, szerintem arányosan kisebb, kecsesebb szarvakkal ütne.
Mivel többhúros ezért eleve másképp látszik, azt most ez alapján a kép alapján nem tudom eldönteni, hogy más eltérés van-e a kettő között. Én innen úgy látom hogy azon kívül nincs nagy eltérés.
Rohadt jól nézne ki,de csak nekem bántja a teste a szemem? Aránytalanul kicsi a "feneke" a szarvakhoz képest,v a szarvak indokolatlanul szétállnak...passz,de nekem ormótlan.
Ezt ha megnézed,megint egy másik forma, mint a lejjebb lévő kétsoros (Eredetileg ez custom shop kreálmány volt, most fogják kihozni szériában, ha minden igaz.) Sokhúrosban nincs vele gond.
- erre írják, hogy banana/hockey stick, a későbbi Kramer fejet is már "pointy"-ként emlegetik. Amúgy a Jackson-féle fejet odaát is pointy-nak vagy concorde-nak hívják, a RR test+fejforma neve volt eredetileg concorde.