Jónás Tamás (instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek)
Instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek
Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!
Ezt a Michael Angelos gyakorlatnak mi a pontos neve? Mert pont erről beszélgettünk tanárommal, hogy ez felvételeknél nagyon fontos, és szeretnék erre is ráfeküdni.
Szívesen! És a dúr skála mellett érdemes a hangokat minél előbb megtanulni mind a 6 húron, 0-24. bundok között (vagy 0-27, ha Caparison gitárt is használsz)
A #2247-nél találod a Topik-tartalomjegyzéket, ahol további letölthető zenei alapok is szerepelnek.
egyébként elöször furcsáltam h miért van az alapon egy moll ... mikor H dúrban van végig, megnéztem és láttam h a gisz nagy terce a dúr skála első foka a H hang. és ilyenkor kezdtem el gondolkozni h ti ezt mondtátok nekem, hogy ne süllyedjek bele az elméletbe hanem szépen fokozatosan, a gyakorlattal együt értem meg igazán. az ilyen kis apróságokon is sok múlik szerintem.
nagyon szépen köszi h foglalkoztál velem is egy kicsit :) töltök fel folyamatosan szerintem olyan solokat amik jobban sikerülnek. egyébként most már lassan én is belátom h lassaban kell tanulni az elméletet. egy sima dúr skálán még problémát okoz megkeresni más fekvésben. úgyhogy most szerintem csak a dúr skálával fogok foglalkozni egy ideig meg a pentaton skálával (moll akkordnál). amit nemrég felraktál (H backing track) nagyon tetszik most még próbálok vmi hoszabbat jobbat alakítani rajta, de örülnék ha ajánlanál még ilyen hasonló egyszerübb backing tracket amire tudok gyakorolni nem csak H hangnemben.
A hozzászólás első része Iminek szól, az ő szólójával (ld. #2476) kapcsolatos, és utána pár sorral lejjebb olvasható a megfejtendő kérdés ismertetése (nyereménycsomag jár érte természetesen).
Szóval először Imi számára:
Igen, pont ezért javasoltam mostanában, hogy minél szokatlanabb alapokra is kezdjél el gyakorolni. A dallamos szólók világában kiemelkedően jól mozogsz, és szeretném hogy a rockzene egyéb irányzataiban is ugyanilyen magas színvonalat érjél el, és így minél komplettebb, rutinosabb zenész legyél.
Hallatszott, hogy az E-spanyol fríg skálát használtad sokat. A spanyol fríget egyre jobban ismered és alkalmazod mostanában, és gondolom most az volt a gondolatmeneted, hogy a szólónak szokatlan volt a hangulata, és mivel tudtad hogy a spanyol frígnek is egzotikus a hangzása, ezért arra gondoltál hogy hátha itt is jó lesz ez a skála.
De sajnos itt nem ez a skála a megfelelő, tehát joggal írtad a szólódról, hogy úgy érzed, hogy nem passzolnak a hangok az alapra.
Úgyhogy fejtsük meg közösen a hangnemet (a többiek segítségével is): a zenei alapból a ritmusgitár-téma fontos hangját kell elsőként megállapítani, és ezt követően az egyéb fontos hangokat, elsősorban a billentyű által játszott akkordok hangjait. Ha ez megvan, akkor kialakul egy akkordmenet, és az alapján tudjuk majd folytatni a hangnem megállapítását.
Szóval első kérdés: mi az akkordmenet?
Itt meghallgatható a Balance in Hand című szám eredeti szólója és az "üres" zenei alap is. Ez a szám a szokásos nyereménycsomagban is benne van, és eredetileg a Sharp Guitars From a Flat Planet album bónusz száma volt. A szólóban sok gyors futam van, de azt mindig ki lehet hallani, hogy mikor melyik fontos hangot használtam benne (pl. ütemek elején), és ez alapján is lehet majd következtetni a hangnemre. (Vigyázat, lehet hogy hangnemváltás is van benne? )
Erre a dallamos alapra szokás szerint nagyon jó szólót készítettél. Erre nem is írok most sok mindent, hanem mindjárt át is térek a másik szólódra, a Balance in Hand alapra. Úgyhogy ez nagyon rendben volt, jó volt a feedbacker használata is, szépen érezted a fontos hangokat, jól használtad a ritmusokat, öröm volt hallgatni. 1:02-nél a gyors futamban volt egy kis pontatlanság, de maga a futam felbontása két szakaszra kitűnő ötlet volt. A gyors futamokat érdemes lenne külön, metronómra gyakorolnod, és pl. megnézhetnéd Michael Angelo gyakorlatait, ahol az atompontos gyors pengetésről van szó.
A futam után a dallam folytatása (F#-G#-E) annyira szépen lett kidolgozva (a legato, a vibrato, és maga a hangválasztás), hogy ezt érdemes mindenkinek külön többször is meghallgatnia és eltanulnia Imitől.
Köszi a szólót! A másik szólódat, ami a H-dúros alapra készült, újra fel kell töltened, mert az nem elérhető, néha csinál ilyet a SoundCloud, hogy megakad a dolog feltöltés közben.
Pár szó a szólóról: a 0:04-0:23 közötti első körben az tetszett, hogy felosztottad egy gyors tizenhatodos részre és egy lassabb, válasz jellegű részre a nyitó témát. És az is jó volt, hogy utána megismételted az egészet, az ismétlések nagyon fontos és hasznos eszközök. A pontosságra majd még jobban kell figyelni, főleg a második lassú szakaszban volt pontatlan a játék. Az is megfontolandó, hogy kevésbé "hirtelen" kezdést találj ki a szólóhoz, mert ez a tizenhatodos indítás a szóló későbbi szakaszában hatásosabb lett volna. Kezdésnek kicsit indokolatlanul hangzott, és nagyon kihallatszott a skálaszerűség. Amúgy ez természetes és gyakori dolog, ezen a korszakon mindenkinek át kell esnie. (Persze igyekezni kell, hogy minél hamarabb )
A szóló középső szakaszában is voltak jó dolgok, maga a felépítés, a szóló íve nem volt még egységben. De ehhez a rutinon, a sok imprózáson át vezet az út, azért is javasoltam én is, és a többiek is neked, hogy egyelőre ne ilyen mélyen süllyedj bele az elméletbe, hanem igyekezz minél többféle zenei alapra játszani, minél többet improvizálni, minél több saját témát írni és felvenni. És akkor menet közben, lépésről lépésre tudod az elméleti tudást bővíteni, és nem így kapsz "kulturális sokkot" az egyszerre bemagolt túl sok fogalomtól.
A szólóból is kiérződött a lelkesedés, mint ahogy a sok elméleti kérdésnél is, szóval jó úton jársz, minden jó gitárosnak megvolt ez a szakasza, amikor még csak keresgélte a saját hangját.
nem igazán állítottam az effecten, mivel egy alapbeálításra vittem rá ami el van mentve és nem tudom h mi hova van tekerve rajta sajnos :S egyébként egy vox tonelab st yeti pick up ok és egy ibanez gax 30 tr gitár és egy 30w os torque kis combo. combon ez az effect ahol játszottam jól szól, ezért ezt szoktam használni, felvenni számot talán most elöször vettem fel számítógépre :D nem gondoltam volna ennyire rosz éesz a a hangzás ha felveszem :S
nem ártana elolvasni egy ilyen "Házi zenestúdiós" könyvet :)
könyvtárban van bent pl. a magyar Digitális hangtechnika. a szerzőjét elfelejtettem. bár az nem ilyen "trendi", de szakmailag rengeteg minden benne van.
Ezt az improt hogy és mivel vetted fel? Milyen effekteket használtál, milyen sorrendben, és mit hova tekertél?
Csak mert nekem maga a sound nem jön be, és szerintem sokat elvesz a dögből. Maga az impro szerintem nem rossz, persze érdemes még csinálni, a gyakorlásból sohasem elég.:)
Múltkor láttam a Libriben ezt a könyvet, nem tűnt rossznak, igaz nem csak zenefelvétel van benne:
http://scolar.hu/index.php?site=bookDetails&bookId=404
Valaki nálam profibb ember találkozott már vele, és mondana véleményt? Mert nem tudom, hogy ennyiért megéri-e.
ok köszi a tippet elolvasom, eddig csak azokat értem rajta amikre magamtól rájöttem :) de végülis az st nem egy olyan komoly, a többihez képest elvileg ez tud a legkevesebbet. abár a többit nem ismerem, de azt mondták h pár dologgal tud csak kevesebbet az SE től.
Azt elfelejtettem mondani, hogy a filmzenék is érdekelnek, abban a stílusban is szívesen alkotnék. Ilyenek közt viszont viszonylag kevés a GP tab. Erre tudnál valami ajánlani?
Gitáreffektek terén tudom ajánlani a Gitáreffekt kézikönyvet, amit a Lukács Peta-Andrásik Remo-Sántha Gábor trió írt. Nagyon hasznos, jól szerkesztett, érthető anyag, sokat segíthet a vérprofikon kívül bárkinek.
Nem ezt feedbackerrel csináltam,egy kicsit állítgatod magadnak hogy jó legyen az alaphoz.Egyébként Boss GS 10-em van.Szerintem nagyon jó,hangkártyaként is működik.
Szia Tamás!
Próbáltam egy kis szólót összehozni a Balance in Hand refrénjére ahogy beszéltük de nem igazán sikerül.
Készítettem több felvételt talán ez lett a jobb köztük de ezt meg hamisnak érzem.
Szerinted jó vagy nagyon rossz. Szivesen fogadok másoktól is kritikát,ne kiméljetek!
Balance in Hand refr.próba by Horváth Imre
Valami gond van a linkkel, nem nyitja meg. Próbáld meg úgy betenni ide, hogy a SoundCloud-ból az Embed kódot másolod be. (A zene fölött a Share feliratra kattints, és akkor jön elő.
próbáltam vmi lassút alkotni így reggel... hát ez jött össze :D én hallok benne sok hibát úgyhogy nem kell róla nagyon részletes elemzés... majd idővel lesz jobb is, csak évek vagy évszázadok kérdése :D
Wow, meglepett ám, hogy vetted a fáradtságot ténylegesen játszani rá valamit és nem csak elmondani, hogy ez-meg-az kellene oda.
Meg nem tudom, valahogy még nem részesültem abban az érzésben, amikor a zenémben egy ilyen kaliberű gitáros is szerepel, még ha csak egy szóló erejéig is.
Szóval már önmagában ez is jó érzés volt, köszönöm.
Egyébként igen, ez kifejezetten chill-out szándékkal készült. Az után, amennyi progresszív rockzenét hallgattam az elmúlt években, nem tudok nem úgy gondolni egy lemezre, mint egy összefüggő egészre, aminek éppúgy vannak húzós, erős tételei, mint békésebb részei, amelyek együtt egy kerek egészet alkotnak és egy határozott ívet írnak le.
Ez a szám kifejezetten a "tetőpont utáni megnyugvás" szimbólumának készült, de még lehet, hogy "vihar előtti csend" lesz belőle. ugyanígy lesz rajta húzósabb, rockosabb tétel is, ahogy elszállós pszichedelikus csapongás és ki tudja még mi...
Csak sajnos jó ideje nem tudok a lemezzel érdemi módon foglalkozni, ha minden jól megy, pár éven belül talán elkészül...
Viszont ezek után, ha készenlét közeli állapotba jut a dolog, erős késztetést fogok érezni rá, hogy keressek valami ügyes gitárost, aki megtiszteli a zenét 1-2 szóló erejéig... hmm, egy tippem már lenne rá.
Meghallgattam többször is a számot, és minden elismerésem: tényleg hangulatos zene, ahogy a többiek is mind írták. És szépen építkeztél a szólamokkal. Jó volt hallani, ahogy egyre újabb dallamok, hangszerek érkeznek, és rétegről rétegre bővül a zene. Én kicsit hamarabb hoztam volna be a gitárokat, itt 0:40-nél indultak el. Hangulatilag amúgy rendben is lenne így, mert az Armstrongos szöveg, és a néha megjelenő díszítések (üveghangok, akkord) érdekessé tették az első 40 másodpercet is. Úgyhogy csak olyan szempontból tenném hamarabbra a kezdést, hogy ha a szám albumra kerül, vagy felteszed valahova a netre, akkor a zenehallgatók nagy része már 15-20 másodperc után szeretné hallani hogy mi fog kialakulni, különben továbblép egy másik számra (vagy egy másik előadóra). Az "attention span" tényleg egyre rövidebb manapság.
A hangszerelés, a delay, az effektek, és a filterezett szinti-hangok teljesen rendben voltak, a keverés is abszolút megfelelt a műfajnak. És egy ilyen jellegű zene valóban nem a gyors gitárfutamokról szól, tehát semmiképp sem hiányzott belőle a tekerés. 2:33-nál valami plusz kellene még a dob bejövetelén kívül is, úgyhogy én ide beletennék egy gitártémát, amely nem annyira szólószerű, inkább egy énekdallamra hasonlít, gitáron leképezve.
Sőt, surprise: csináltam is egy felvételt példaként, mellékelem is. 2:33-nál indul a gitártéma, és ezáltal a szám közepén jobban ki lesz hangsúlyozva a tetőpont, ahonnan aztán fokozatosan visszacsendesedik a zene a végére (mint Haydn Búcsúszimfoniájában:-8)
Amúgy ez attól is függ, hogy milyen célra készült a zene, mert a chill-out célnak tökéletesen megfelel így, ahogy elkészítetted. Ha viszont olyan céllal készült, hogy a hallgató végig figyelje hogy mi történik, akkor hasznos lehet a közepe táján egy új, domináns hangszer, ami például lehet egy torzított hangszínű gitár is.
A példában először egy szólamot használtam, a vége felé 3 szólamot, és utána még pár levezető, mély húros hang szerepel.
Mivel a neten alapból minden könnyen félreérthető, ezért én igyekszem jóhiszeműen hozzáállni mindenkihez és ha kétértelműen is fogalmazna valaki, sosem olvasom automatikusan ellenségeskedésnek.
Szóval nem kell megmagyaráznod, pláne, hogy én is kicsit ködösen fogalmaztam.
Lehet félreérthető volt ahogy írtam, de nekem is nagyon bejön, csak így tovább.
A seggemet verném a földhöz, ha ennyire értenék a zenéhez.:)
/kalap megemelve/
A hangnem: H-dúr, és az akkordmenet H-dúr - Gisz-moll - E-dúr - Fisz-dúr. A topik első heteiben írtam részletesen a ritmikai motívumokról, a #88-nál írtakat érdemes elolvasnod az improvizálás előtt.
Szerintem nagyon jó,nekem tetszik többször is meghallgattam. Gratulálok.Jó hangulata van a zenének.Szerintem ebbe nemigazán kell gitár szóló,de lehetne bele játszani de majd Tamás megmondja hogy mi a helyzet.
Lenne egy olyan kérésem hogy ha tudsz akkor linkelj nekem olyan backtracket(et) amihez megvan adva a skála hangneme és az hogy mit lehet rájátszani mert az improzást szeretném fejleszteni...
Elkezdem az alapskálákkal ,csak kellene amire lehetne "überkedni"
Baszki ez nagyon jó!!! :D
Az elejétől tiszta S.T.A.L.K.E.R. hangulatom lett, a közepétől ilyen Öregmező Mikisbe megy át, idegen bolygók felfedezése filmhez/játékhoz tökéletes lenne, de önmagában is igencsak hallgatható! Szerintem nemigen hiányzott bele a szóló, mert megváltoztatta volna a hangulatot (legalábbis amilyen szóló nekem eszembe jutott a dalt hallgatva), de ez csak az én véleményem, Tamás majd elmondja a tutit :)
Részemről RESPECT!
Nézz meg és elemezz minél több olyan zenét, aminek tetszik a hangszerelése. Így lehet a különféle ötleteket, fogásokat legjobban eltanulni. Ha az adott zenét megtalálod MIDI vagy akár GuitarPro formátumban, akkor máris lehet nézni hogy mit hogyan csináltak a hangszerelésben.
Egy külön tipp: a fentieket követően érdemes a kedvenc zenéket egy az egyben reprodukálni, azaz válassz ki egy művet (elsőnek egy kevésbé komplex hangszereléssel rendelkezőt) és csináld meg a Cubase-ben (vagy bármelyik hasonló programban), hogy minél inkább úgy szóljon, mint az eredeti. Az agy a cselekvéssel még gyorsabban tanul, mintha csak megnézted volna a hangszerelést. És utána egy saját zenénél már azzal a tudattal állhatsz neki a hangszerelésnek, hogy már csináltál ilyeneket.
Lenne néhány kérdésem, ami nem teljesen a topic témáihoz szól, de gondoltam itt teszek fel (aztán ha valakit zavarna szóljon és átteszem egy másik topicba).
Szeretnék nagyon ráfeküdni a hangszerelésre. Tulajdonképpen engem az egész zenélésben a nagy, komplex összetett alkotások érdekelnének, nem csak a gitározás. A problémám az, hogy most nagyon alacsony szinten vagyok ilyen téren (felvételekkor akkordozgatás cubase-s dobalapra, oktávozóval basszus hangszín felvétele, és erre imprózás, szólózás), de nem tudom, hogy a kettő közti "köztes állomások" mik legyenek, vagyis mit kellene gyakorolnom, hogy tervezzem meg az ez irányú tanulási folyamatokat.
Ajánlották még, hogy vegyek master keyboardot, azonban ilyen téren teljesen tanácstalan vagyok, hogy mire mennyit költsek?
Harmadrészt még, ha zenekarban is el akarok kezdeni zenélni, kellene egy kombó is. Ebből mekkora teljesítményű kellene minimum, hogy megszólaljak a többi hangszer mellett?
Sajnos egyelőre nincs komoly pénzösszegem, így nem is tudom mi után nézzek. A Line6-ekre lenne pénzem, de a modellezős dolgok eddig nem fogtak meg annyira, amit kinéztem Laney (LV 300 Twin, vagy esetleg ennél egy fokkal kisebb), az meg meghaladja a kereteimet.
Ne haragudjatok, ha nem teljesen jó a topic választás, először ide akartam betérni ezekkel. Köszi szépen előre is!
Van egy olyan érzésem, hogy kissé irónikus jelleggel írtad ezeket a kérdéseket...:P Így nem is válaszolok, szerintem kitalálod/kitaláljátok a véleményemet mindhárommal kapcsolatban.:)
Mostanság nem nagyon tesz fel senki saját alkotást.
Akkor kiállok az áldozati oltárra és bedobom egy jó két évvel ezelőtt készült zajolgatásomat, közben pedig reflektálok a mostanság erre járkáló ifjú titán kérdéseire én is.
(most még jön a kötelező mentegetőző szöveg, hogy "bocsi, amiért ilyen gagyi, meg szarul szól, de épp akkor zajlott a harmadik világháború és az Apokalipszis, úgyhogy nem volt időm jobb felvétel elkészítésére")
Tamásban amúgy is azt szeretjük, hogy végtelenül jóindulatúan ítélkezik mások alkotása felett, valószínűleg egy 26 perces ajtócsapkodásokból és lángoló bútorok recsegéseiből álló zajfergetegben is meg tudna dicsérni két jól eltalált hangot.
kérdések (nem csak Tamás felé):
Nem-e túl szar?
Vajon egy kétperces villámkezű szóló mennyivel dobta volna fel a darabot?
Vajon hány zeneelméleti könyvet magoltam be zsinórban, mielőtt ezt megcsináltam a barátommal?
javítom magam az elején megy H-term moll. legalábbis az első ha egy A nyújtott hang H ra, és E-f-E-E-f-E hangokon megy végig ami term moll skála. nem tudom jól gondolkozok, de ezt a számot végig szeretném improzni vhogy...
most elöször talán de nem hallgatok rád,(ne haragudj ezért) de nem fogok lazítani az elméleten :D de egyébként próbálok én kitalálni jó szóló dolgokat a gitáron elmélet nélkül is, tehát nem csak tömör zeneelmélettel probálkozok gitározni :)
szerintem meg lazíts az elméleten...
játssz sokat, és élvezd, ez a lényeg. aztán ha valamit játszottál ami tetszik, de nem érted hogy mi az, akkor póveroljunk elmélettel
"Hogyan tudnék érdekes ritmusokat, lebilincselő dallamokat kitalálni"
válasz: kreativitással :D és persze elegendő zeneelmélettel :D amit nem rég tanultam meg a (pentaton skálák)-kal nagyon jó dolgokat lehet kihozni... ha megtudom csinálni az effectemet ha késleltetés nélkül tudjak felvenni vele, felrakok egy (impromizált szabad zenét elemzésre) de még csak pentaton skálából fog állni egyenlőre !
kösz tamás, jól látod most tényleg nagy lelkesedéssel próbálom megérteni a zeneelméletet :) járok egyébként tanárhoz, heti 1szer csak sajna :S de ilyen kérdések akkor merülnek fel bennem mikor már hazaérek gitár óráról és végigveszem amit akkor átbeszéltünk, és amit homályos látok arra próbálok itt választ találni. :) egyébként most nagy kuszálódás van a fejemben mivel én 2 évig jártam tanárhoz még régebben, és a hangközfordításokat meg más alap dolgokat elfelejtettem hogy van. ebből is látszik hogy szinte semmit nem foglalkoztam az elmélettel :S és ezt most nagyon bánom... azért ekkora a lelkesedés. minden erőmmel azon vagyok most h zeneileg, és magam, és persze más szórakoztatására írjak szép számokat :D
Köszönöm, örülök hogy tetszik! A következő számban is érdekes dolgokat fogok írni (már elkészültem vele), az majd nyár végén jelenik meg.
Várjuk majd az új szólódat a fórumra, ha lesz időd. És persze rock n roll üdvözlet addig is
(És persze a többiektől is várjuk a saját szólókat bemutatásra, pl. az innen letölthető alapokra, vagy egyéb backing track-ekre, és persze saját számokat is. Szívesen írok véleményt, tanácsokat, ahogy eddig is.)
Köszönöm az érdeklődést, jól haladunk a keveréssel, reményeim szerint a hónap végére elkészül az anyag, utána indul is a gyártás. Addig még lesz egy-két meglepetés, és további előzeteseket is felteszek a lemezről.
Egy általánosabb választ adok, mert úgy érzem hogy ezzel többet segítek neked. Az kifejezetten pozitív, hogy ennyire meg akarod ismerni a zeneelméletet, és hosszú távon nincs is más út. A sok kérdésedből (nálam is, és a Zeneelmélet topikban is) kihallatszik a lelkesedés és érdeklődés, és emiatt nagyobb az esély hogy sikeres lehetsz a zenélésben. Úgyhogy ezért a hozzáállásodért minden elismerésem.
Viszont nem jó út ez így, hogy a teljes zeneelméletet megpróbálod egy lendülettel kipipálni. Előbb az alapokat kell rendbetenni, és ez lenne most a legfontosabb. Ehhez pedig egy jó tanár kell, és sok zenélés, zeneírás, szólózás.
A konkrét kérdéseidről:
Ezt sajnos nem lehetett értelmezni(márpedig a jó kérdés mutatja meg, hogy jó-e az út amin haladsz).
Erre így csak általános válaszokat lehet adni. Ez olyan, mint amikor valaki egy nyelvet kezd megtanulni, és azt kérdezi, hogy "mi haszna van a főneveknek?" Egyrészt: mit lehet erre válaszolni, másrészt meg mennyivel fogsz tudni jobban beszélni az adott nyelven ettől?
Úgyhogy ha megfogadod a tanácsomat, akkor nem ezek a kérdések kellenek most (még) neked, hanem inkább ilyenek, hogy "Hogyan tudnék érdekes ritmusokat, lebilincselő dallamokat kitalálni"?
tamás megint lenne 1 szép kérdésem :) zeneelmélet topicban nem válaszolnak nekem :S a hangközfordításnal ha pl 1 kis szekundot átfordítok nagy septinbe akkor azzal ugyan azt a solot tudom rá nyomni? mind2 hangközre? zeneírásba mi haszna van a hangközfordításnak?
Akit angol nyelvű, haladó gitáranyagok érdekelnek, annak ajánlom Troy Stetina új kiadványát, a Digital Guitar Magazine-t, amely negyedévente jelenik meg, teljesen ingyenes, email-címet kell csak megadni, és rögtön letölthető. Most készült el a 2011 második negyedévi szám, amelyben egyik kedvencemről, a domináns lídről írtam egy anyagot (letölthető példákkal, kottákkal, sok információval).
mai bölcs tanácsom a gitárosoknak: nyomjátok ezerrel :D
utánna ha ez megvolt menjetek el egy gitár tanárhoz, és első órában csináljatok úgy mintha nagyon bénák lennétek. (ezt is elöbb begyakorolni :D ) utánna másnap elmentek a gitár tanárhoz azzal hogy egy kicsit este gyakoroltatok és lenyomtom mondjuk Steve Vai solot :D
Köszi a videót! Gyönyörű zene,gyönyörű tájak.Nekem nagyon bejön ez a stílus.Ezt a nevet hogy Jakub Zytcki még nem igazán hallottam de most megjegyzem örökre mert nagyon jó a srác.
Nekem is van egy két elképzelésem hasonló stílusú zenéket filmmel együtt megcsinálni,legalább is reménykedem.1978-as években volt egy olyan lengyel zenekar hogy :
Livin Blues, nagyon jó zenét játszottak.Akkor már tudtam hogy a lengyelek nagyon jó zenéket csinálnak.Azt is tudom hogy nagy Pink Floyd rajongók. Jó jazz zenészeik is vannak.A magyarok rock együttesek közül közül nagyon szerették az Omegát,megvóltak értük őrűlve.Most nem igazán néztem meg hogy milyen lengyel rock bandák vannak de utána fogok nézni.
Van egy fiatal lengyel srác, akit szeretnék megmutatni nektek.
Ami nagyon tetszik, az a letisztultság és finomság, ami a játékából árad. Mondjuk ez elég tekerős szóló.
Na mindegy, íme: JÁKOB
ha pedig külön, akkor legyen A-ra (maradjunk az egyszerűeknél):
1, A-jón
2, A-líd
3, A-mixolíd
és ugyanezek működnek a H-ra is (persze H alappal)
ekkor a akkordváltáskor hangnemet is váltasz.
dúr akkordra dórt játszani bluesban esik meg. fríget is lehet(ne), bár szerencsésebb nagy terc-esíteni. a H-ra játszott A-dór skála is fríg (H-fríg). a h-ra játszott h-jón-on kívül a leírt ötleteid azonban nem diatonikusak, sokkal nehezebben lehet értelmezni (disszonánsnak hat). persze azt játszol, ami tetszik neked. ezt is ajánlom: kezdj el játszani, próbáld a füleddel összerakni a skálát, aztán fejtegetheted mit találtál ki és hogy miért azt. és NE fordítva, tehát előre még talán ne tervezgessed. működik az, csak a rutin hozzá évek kérdése.
mondjuk egy billentyűs azt játsza hogy Adúr Hdúr ... mondjuk 4/4 ütemenként vált akkordot. nah és váltásokat úgy oldom meg,h Játszok mondj 2 ütemen keresztül A-Friget utánna ráváltok A-Dóra 2 ütemig és most jön egy H-dúr váltás az alapon, maradok még Dóron belül 2 ütemig és ráváltok H Ionra 2 ütemig. nah így érted? :D
nah annél érthetőbben nem tom leírni :D remélem nem csúszik el ösze visza a rajz... :D
kérdés hogy helyes e a modális skálák használata? lehet hülye kérdés de szerintem még lesznek ilyen jó kérdéseim :D
modális skálákkal kapcsolatosan ha mondjuk A-dúr jónt játszok egy A dúr alapra és jön egy H akkord váltás az alapon. akkor az úgy jó e h ráváltok Dór rá és utána rávoltok H-jón ra.
magyarul 4 ütemen keresztül egy H alapra A-dór-t játszok. kipróbálnám most alapra de anyám már alszik nem akarom felébreszteni xD
Igen? Kerestem azt is, de nem találom sehol... egyébként ha jól veszem ki, akkor a Notion SLE-nek van ez a külön a Miroslavhoz készített verziója, a Notion 3-nak viszont saját hangkészlete van. Na de tényleg most már befejezem az offolást, de azért ha elárulnád, hogy te hol láttad a 3-at, azt megköszönném:) Mailben is jó lesz (laszlo.gabeli87 kukac gmail pont com).
Köszi a tippeket, nem is offolok itt tovább...:) Majd kipróbálom ezeket. Közben egyébként találtam véletlenül egy magyar srácot youtubeon, aki benn van ebbe a film/reklámzene dologban. Már írtam is neki mailt, hogy tudna-e velem foglalkozni 1-2 alkalommal... szóval meglátjuk.