HANGMESTER.HU
 
 
 
 
 
E-mail cím:

Jelszó:
Emlékezz rám


A WEBÁRUHÁZBAN TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁSHOZ NEM SZÜKSÉGES REGISZTRÁCIÓ

WEBÁRUHÁZ

PENGETŐS

BILLENTYŰS

FÚVÓS, VONÓS

ÜTŐS

EFFEKT/PROCESSZOR

ERŐSÍTŐ

FÜLDUGÓ/FEJHALLGATÓ

FÉNYTECHNIKA

HÚR

KOTTA

MIKROFON

KIGÉSZÍTŐ

HANGRENDSZER

KEVERŐ

AJÁNDÉK, KOBOLDOK

IRODA



A FÓRUM legfrissebb témái

***GIBSON***

2024. június 10

In Memoriam...

2024. június 09

***YAMAHA billentyűsök

2024. június 08

JÁTÉKTECHNIKA

2024. június 05

KRAMER KLUB

2024. június 01

Zenekar alapítás

2024. május 31

Zenészeket, zenekart ke

2024. május 31

Jónás Tamás (instrume

2024. május 30

ADOK-VESZEK-CSERÉLEK

2024. május 29

Csöves Gitárerősítő

2024. május 26

ZENEELMÉLET

2024. május 23

Akusztikus gitárok

2024. április 30

CORT GITÁROK

2024. április 30

Fotók, képek, GALÉRIA

2024. április 27

Offtopic

2024. április 25

. : PRÓBATERMEK : .

2024. április 23

***FENDER***

2024. április 11

***IBANEZ***

2024. április 06

?Hangszórót ?Ládába

2024. március 28

Vizelde

2024. március 25

LINE6 - VARIAX

2024. március 16

Gitáreffektek

2024. február 08

BÚÉK 2023 Karácsony

2024. január 15

*MARSHALL.hu KLUB *

2024. január 12

Oktáv, nyak stb. beállít

2024. január 04

***Squier***

2024. január 02

***JACKSON***

2024. január 01

YAMAHA gitárok

2023. november 27

***SX gitárok***

2023. november 27

A számítógép és a z

2023. november 10




HANGMESTER.HU AKCIÓ
CASIO PX S1000 Privia RD
Digitális zongora

CASIO PX S1000 Privia RD


Akciós ár:
199 990 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
VILLON TRIÓ: TÁBOR LIVE 2020
VILLON TRIÓ: TÁBOR LIVE 2020

VILLON TRIÓ: TÁBOR LIVE 2020


Akciós ár:
999 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
HANGSZERUTALVÁNY 3000
HANGSZERUTALVÁNY 3000

HANGSZERUTALVÁNY 3000


Akciós ár:
3 000 Ft



hangszermagazin.hu

SZAKMAI BESZÁMOLÓ: MEGJELENT NAGY KRISZTA VIDEÓKLIPJE - CSAK A PÉNZ
2024. február 29.





hangszermagazin.hu

SZAKMAI BESZÁMOLÓ: MEGJELENT VASKÓ MAKKA ÚJ VIDEÓKLIPJE
2024. február 28.







Legfrissebb használt hangszerek:
SoundSation
84 900 Ft
Elektronika
75 000 Ft
Gretsch
219 000 Ft
Line6
65 000 Ft
Fender
245 000 Ft
Fender
160 000 Ft
Dean
160 000 Ft
Roland
105 000 Ft
Steinberg
99 990 Ft
Hughes&Kettner
23 000 Ft
Elektronika
23 500 Ft
Peavey
200 000 Ft
KARÁCSONY UTÁN ÚJRA KÉTSZERESÉRE BŐVÍTJÜK A HANGSZERBOLTOT
2023. december 24.
ITT A NOVEMBERI 10%-OS KEDVEZMÉNY KÓDJA! NYISD MEG A CIKKET!
2023. október 28.
Iskolakezdési KOTTA és HANGSZER AKCIÓ -10%
2023. szeptember 10.
A HANGMESTER.HU SZERVEZI A VILLON TRIÓ JUBILEUMI ERDÉLYI TURNÉJÁT
2023. április 19.

Jónás Tamás (instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek)
Instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek

Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!

Témák


csepess 2011-06-24 10:31 |  #2402
próbálkozz meg a finale-val. az szkennelt kottából tud midi-t. az újabbakban meg már van egy teljesértékű garritan hangkészlet. lehet nem is kell majd elsőre több, mint ami abban van
van jópár kész mű, abból is lehet sasolni. ha kész a kompozíció meg importálod a nuniba és szarráaudioeditálod...
Válasz 'vEgGg' hozzászólására (#2397)

csepess 2011-06-24 10:24 |  #2401
a ha midi track-et list edit wiev-ba teszed akkor látod az üzeneteket. ott kell lennie a program change-nek is. szerintem a track automation simán felveszi, ha küldesz neki olyat. a vsti pont úgy viselkedik, mint egy mezei midis eszköz. ha küldesz neki programváltást beváltja. pont ez szokott a gond lenni importált midikkel, mert győzze az ember kiirtani belőle a nem szükséges üzeneteket... na kicsit kezdjük már rombolni az ittfolyó gitártechnikai irányvonalat-> goto számítógép und zene
Válasz 'vEgGg' hozzászólására (#2395)

ibanezrg565 2011-06-24 07:53 |  #2400
JonasTamas írtaibanezrg565 írtaA hangneme ha jól gondolom akkor G-dur utána Cm.A hangneme egységesen spanyol fríg, ahogy eggyel korábban írtad. Az egész riffnek ez a hangneme. Itt gondolom arra utaltál, hogy milyen akkordok szóltak a legjobban, amikor rájátszottad őket a riffre, igaz? Ha igen, akkor ez is helyes válasz. A spanyol fríg alapakkordja egy dúr akkord, mivel a skála nagy tercet tartalmaz. A riff második felére valóban használható egy C-moll akkord is. Az ehhez hasonló spanyol fríg riffeknél egyébként gyakran végig az első fok dúr akkordját használják kíséretként, pl. billentyűn.

Igen úgy jöttem rá hogy rájátszottam a riffre az akkordokat.
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#2373)

ibanezrg565 2011-06-24 07:49 |  #2399
JonasTamas írtaibanezrg565 írtaSziasztok. Szerintem G- spanyol fríg.Ha hallás után állapítottad meg, akkor a válasz tökéletes. Ugyanis Michael Romeo nagy szekunddal lejjebb hangol, és ezért a fül számára ez valóban egy G-spanyol fríg riff. És külön elismerésem, hogy a spanyol fríg jelleget is jól fejtetted meg. Ha a kotta alapján nézzük (azaz normál hangolásban játsszuk el a riffet), akkor a hangnem A-spanyol fríg, mivel akkor minden hang nagy szekunddal feljebb kerül.

Igen hallás után állapítottam meg,gitárral kezembe próbálgattam nem volt nehéz rájönni.Az is érezhető volt hogy nagy szekunddal le van hangolva Michael Romeo.
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#2372)

biciklipumpa 2011-06-24 07:27 |  #2398
Omnisphere 1.5 nem tudom letölteni :S elvették tőlem az ncoros accomat :S az nélkül meg nem tudok élni :D

vEgGg 2011-06-23 22:34 |  #2397
Na, megtaláltam a toolt ami kéne nekem: Notion SLE
Csak sajnos nem tudok (még) neten vásárolni, nincs erre alkalmas bankszámlám (nem is tudom, mi kell ehhez pontosan), ingyé kipróbálható verzió pedig nem igazán fellelhető belőle... pedig jó kis progi, ahogy elnézem azt tudja, hogy csak be kell kottázni a cuccot, és le is játszatja a Miroslavval... működik benne minden ami kellhet: dinamika, staccato, vibrato, stb... de gondolom ez is midi alapon dolgozik, szóval csak megoldhatók ezek simán midibe is... kérdés, hogy hogy...

vEgGg 2011-06-23 21:22 |  #2396
Nincsenek is nagy igényeim (jó, oké, elsőnek ez a Holst darab lehet hogy durva:)), de azért egy hangszerben a váltakozó staccato ill. legato játékmód szerintem alap dolog...
Válasz 'csepess' hozzászólására (#2394)

vEgGg 2011-06-23 21:21 |  #2395
Ezt a Program change dolgot már próbáltam, de nem igazán tudom, hogy kéne működnie. A midi track automation controljaiba nincs ilyen, viszont ha szerkesztem a midi sávot, akkor ott alul (ahol alapból a velocityt lehet állítani) ki tudom választani azt h program change, de nem igazán történik semmi, akármit csinálok...
Válasz 'csepess' hozzászólására (#2393)

csepess 2011-06-23 21:18 |  #2394
még egy dolog: less bele egy nagyobb mű midi implementációjába. igazából nem kell olyan sok feature, mert belezavarodol

viszonylag kevés hangszer is már nagyon "szimfónikusúl" tud megszólalni...

nem tudom messzire nézni hirtelen, csak metálba. szedd le a syx odyssey számát gp formátumba. olyan zenekari betétet találsz az elején, hogy ihali
Válasz 'vEgGg' hozzászólására (#2392)

csepess 2011-06-23 21:13 |  #2393
tényleg van ez a midi vezérelt hangkarakter váltás, de az igazán nagy hagkönyvtárban nem így megy sajnos (EWQL Gold und Platinum). nincs más mint betölteni a hangmintákat és program change a kívánt hangoknál :-/
a midi vezérlés ettől még tuti, azt hiszem a kontakt player alapú cuccoknál megy így (pl. Garritan Stradivari Violin).

kérdezted a zenekari dolgot, igaz inkább zenei a Garry Garritan féle nagyzenekari gyorstalpaló. de ezt már biztos ismered.

a "vastagbetűs" topik pedig tényleg kiérdemelődött!!!
szakmai dolgok miatt szinte csak ide érdemes benézni, köszönhetően a topikgazda szinvonalas példa és témavezetésének köszönhetően
én itt kezdek mindig!

ja egyébiránt még egy dolog: a SYX Iconoclast kinn a "placcon" (aki nem tudná )
na az ismét egy igazi sárkánymetál vadegér nagymegfejtős brutálmetál album...

vEgGg 2011-06-23 20:50 |  #2392
Értem, köszi, így már legalább van min elindulni...:) Én is ezt tartottam ésszerűnek, de eddig nem találtam, hogy lenne ilyen "kapcsolóhang", de majd ráguglizok. Az idő egyébként nem szorít, kb. jövőre lesz esedékes a dolog, akkor fog készülni a szóban forgó film (viszonylag nagy projekt), egyelőre csak egy rövid "vizsgamunkát" kéne letennem a rendezőnek, hogy lássa hogy alkalmas leszek a feladatra, de ez sincs határidőhöz kötve...
Válasz 'Gitarosaurus' hozzászólására (#2386)

biciklipumpa 2011-06-23 20:31 |  #2391
olyan mint a cubase 3 csak jobb :D gondolom... abár ki tudja :D én 3 mat nem ismerem csak az 5 öt. mondjuk most ezzel a progival is szenvedek mint a modálisokkal :) voltam tanárnál úgyhogy már értem telejsen a felépítését, most már "örömzenélek velük" mondjuk még nem tudom mind a 7 et.
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#2388)

JonasTamas 2011-06-23 20:03 |  #2390
atti65 írtaMegírtam Barnának is a megfelelő rovatba, amennyiben Ti is úgy gondoljátok csatlakozzatok illetve jelezzétek ott is.

Jólesik nagyon, hogy felmerült a javaslat, és hogy hasznos tud lenni ez a topik. Én ugyanolyan örömmel írok ide akkor is, ha nem vastagbetűs a címe, a lényeg az hogy jó társaság van és segítünk egymásnak.

És persze a másik lényeg a sárkány-metál.
Válasz 'atti65' hozzászólására (#2378)

JonasTamas 2011-06-23 20:01 |  #2389
atti65 írtaAzt gondolom, hogy elérkezett az az idő, hogy ez a topik vastagbetűs legyen. Nem mintha ez sokat számítana a látogatottságán,de mégis... Jó ide betérni.

Köszönöm, nagyon örülök hogy jó ide betérni! Igyekszem, hogy a jövőben is így legyen ez.

Most néhány napig nem nagyon lesz időm írni, de addig is érezzétek itt jól magatokat, jöhetnek a kérdések, szólók, javaslatok, és persze jó beszélgetést mindenkinek a topikban ezekre a napokra is.
Válasz 'atti65' hozzászólására (#2375)

JonasTamas 2011-06-23 19:58 |  #2388
Igen, jó néhányat én csináltam közülük. Én a Cubase 3-at használom, az 5-öt nem ismerem sajnos.
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#2380)

JonasTamas 2011-06-23 19:56 |  #2387
" Azért írtam ide, mert itt fordul meg a legtöbb normális arc a fórumon:)). "





Amúgy a Reasonben is kitűnő szimfonikus hangminták vannak, és a program slave módban együttműködik a Cubase-el.
Válasz 'vEgGg' hozzászólására (#2379)

Gitarosaurus 2011-06-23 17:50 |  #2386
nincs meg a miroslav, de szokott lenni olyan megoldás, hogy egy midi hanggal lehet vezérelni ezeket a játékmódokat. a garrison szimfónikus vst-je vagy a kontakt mintagyűjteményében is így van megoldva. lehet, hogy az edirol-nál is, de arra nem emlékszem. tehát nem kell több külön midisáv, csak amikor pl. stacatto van, akkor azt a plusz "kapcsoló" hangot kell beleírni a kottába. a hátránya ennek, hogy nem nagyon van szabványosítva. tehát ha leteszed az esküt egy vst-re, akkor érdemes azt megtartani a project végéig. különben ha szorít az idő, akkor tényleg a konzultáció a legeredményesebb, ezt jól látod.
Válasz 'vEgGg' hozzászólására (#2382)

biciklipumpa 2011-06-23 17:22 |  #2385
nekem most effect problám van, vox tonelab st elvileg tud vidibe felvenni ha jól tudom, de ha usb vel öszekötöm kicsit késik a hang, hangkártya driver kéne felrakni csak nem tudom milyet... mert elvileg van az effectbe hangkártya amit ki szeretnék ahzsnálni legkevesebb késleltetéssel.

vEgGg 2011-06-23 16:56 |  #2384
Köszi, ezt már végignéztem, de konkrét dolgokat/használati módokat nem mutatnak benne, csak bemutatják, hogy a progi tud ilyet is, olyat is... azért köszi, és továbbra is várom valaki olyan jelentkezését, aki már csinált ilyesmit...
Válasz 'Jung' hozzászólására (#2383)

Jung 2011-06-23 16:54 |  #2383
Hát nem vagyok nagyon benne a témában, bár meg van a progi, nem mélyedtem bele. Találtam egy videót ITT ,ezzel el tudsz talán indulni.
Válasz 'vEgGg' hozzászólására (#2382)

vEgGg 2011-06-23 16:33 |  #2382
Hallottam róla, tényleg kemény, de van benne sok más is, amire nekem nincs szükségem egyelőre (azt hiszem). Persze vst ajánlásokra is nyitott vagyok, köszi. De mondok egy példát, hogy milyen gondom van pl.: Miután felraktam a Miroslav-ot, gondoltam első lépésként megnézem, hogy tud szólni, és bepötyörészem kottából Gustav Holst - Jupiter darabját. Nos, mindjárt az elején az a problémám, hogy adott a French Horn (ez mi magyarul? francia kürt? ilyen van?) szólam, ami néhány hangnál staccatoban, máskor pedig legatoban kéne hogy szóljon. A programban viszont külön hangszerként szerepelnek ugyanazokból a hangszerekből a "sima", staccato, tremolo, portamento, stb... verziók. Tehát külön midicsatornákra tudom beállítani őket. Ez azért tűnik nekem problémának, mert így csak úgy tudom őket használni, ha külön midisávval hajtom meg őket, ez pedig elég nehezen átláthatóvá teszi a dolgot (tehát hangonként szét kéne szednem a kürt szólamot staccato és legato hangokra). Erre például létezik valamilyen megoldás (pl. menet közben kapcsolgatni a midi sáv kimeneti csatornáját)? Feltételezem, hogy igen. Vagy tényleg ennyire bonyolult lenne vstről megszólaltatni igényesen egy ilyen nagyzenekaros darabot? Szóval per pil. ez az első gond, amivel találkoztam, de biztosan lesz még más is, ezért örülnék neki, ha valaki, aki foglalkozik ilyesmivel, meg tudná nekem mutatni az alapokat. Tehát ilyen problémákról beszéltem az előző hsz-ben...
Válasz 'Jung' hozzászólására (#2381)

Jung 2011-06-23 16:20 |  #2381
Az Omnisphere-t tudom még ajánlani ilyen célokra. Nem kis program, de olyan hangszinek vannak benne hogy megőrülsz!
Válasz 'vEgGg' hozzászólására (#2379)

biciklipumpa 2011-06-23 15:51 |  #2380
tamás te ezeket a háttérzenéket amiket felraktála fórumokban van amit te csináltál? és ha igen milyen programot használtál? cubese 5 ről van a véleményed?

vEgGg 2011-06-23 14:04 |  #2379
Üdv!
Azt szeretném kérdezni, hogy van-e köztetek bárki, aki foglalkozott már komolyabban filmzene/komolyzene (orchestra) készítéssel vst pluginek segítségével? Kilátásba került nekem egy ilyen munka, ezért elkezdtem próbálgatni a Miroslav Philharmonikot és az Edirol Orchestralt, de felmerült néhány kérdés/probléma, illetve abban sem vagyok biztos, hogy jó irányba indultam el. Ha van valaki, aki tapasztalt ebben, akkor hálás lennék, ha rám tudna szánni pár órát, és bevezetne a dolog rejtelmeibe. Természetesen nem ingyen gondoltam. Cubase/Nuendoban van tapasztalatom, ill. a könnyűzenei stúdiózás/keverés is megyeket, szóval nem vagyok teljesen kezdő (nyilván akkor fel sem kértek volna a munkára), de ez a filmzene terep még kicsit új nekem. Ja, és félreértések elkerülése végett: Elsősorban nem zenei, hanem technikai útbaigazításra volna szükségem! Ha valaki tud segíteni, legyen szíves írjon nekem a laszlo.gabeli87 kukac gmail pont com-ra, és megbeszéljük a részleteket. Köszi! Azért írtam ide, mert itt fordul meg a legtöbb normális arc a fórumon:)).

atti65 2011-06-23 13:34 |  #2378
Megírtam Barnának is a megfelelő rovatba, amennyiben Ti is úgy gondoljátok csatlakozzatok illetve jelezzétek ott is.
Válasz 'csepess' hozzászólására (#2376)

Beetlejuice 2011-06-23 13:34 |  #2377
Igazad van....A az alap és van két módosítás....ááááááá:))))
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#2371)

csepess 2011-06-23 13:28 |  #2376
én ezt már az új fórum létrejötte előtt javasoltam Barnának
persze nyilván "kivagyokén", "megnehogymá'atojástojjaatyúkot" ,de ha többen írjuk tán össze is jön...

atti65 2011-06-23 13:06 |  #2375
Azt gondolom, hogy elérkezett az az idő, hogy ez a topik vastagbetűs legyen.
Nem mintha ez sokat számítana a látogatottságán,de mégis...
Jó ide betérni.

JonasTamas 2011-06-23 12:55 |  #2374
Pár szót még arról, hogy miért spanyol fríg a hangnem. (A lejjebb hangolt gitárok miatt valójában G-spanyol fríg, de a kotta és a normál hangolás alapján tekintsük most A-spanyol frígnek.)

- az A hang hangzik a legfontosabbnak (= ez lesz az alaphang), tehát a hangneme biztosan az A hangról lesz elnevezve

- nagy terc szerepel benne (C#)

- kis szekund szerepel benne (B, vagy az angol jelölésben Bb)

Ezek alapján egyértelműen az A-spanyol fríget lehet már sejteni. Innentől már csak egyeztetni kell a többi hangot. Az A-spanyol fríg hangjai: A B C# D E F G, és ha végignézzük a kottát, akkor valóban kizárólag ezek a hangok szerepelnek benne.

A fríges riffeknél igen gyakori (mivel nagyon markánsan szól), hogy a kis szekundon fejezik be a köröket. És itt is a B hangon ér véget a kör, tehát ez is stimmel.
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#2367)

JonasTamas 2011-06-23 12:51 |  #2373
ibanezrg565 írtaA hangneme ha jól gondolom akkor G-dur utána Cm.

A hangneme egységesen spanyol fríg, ahogy eggyel korábban írtad. Az egész riffnek ez a hangneme.
Itt gondolom arra utaltál, hogy milyen akkordok szóltak a legjobban, amikor rájátszottad őket a riffre, igaz? Ha igen, akkor ez is helyes válasz. A spanyol fríg alapakkordja egy dúr akkord, mivel a skála nagy tercet tartalmaz. A riff második felére valóban használható egy C-moll akkord is.

Az ehhez hasonló spanyol fríg riffeknél egyébként gyakran végig az első fok dúr akkordját használják kíséretként, pl. billentyűn.
Válasz 'ibanezrg565' hozzászólására (#2370)

JonasTamas 2011-06-23 12:41 |  #2372
ibanezrg565 írtaSziasztok. Szerintem G- spanyol fríg.

Ha hallás után állapítottad meg, akkor a válasz tökéletes. Ugyanis Michael Romeo nagy szekunddal lejjebb hangol, és ezért a fül számára ez valóban egy G-spanyol fríg riff. És külön elismerésem, hogy a spanyol fríg jelleget is jól fejtetted meg.

Ha a kotta alapján nézzük (azaz normál hangolásban játsszuk el a riffet), akkor a hangnem A-spanyol fríg, mivel akkor minden hang nagy szekunddal feljebb kerül.
Válasz 'ibanezrg565' hozzászólására (#2369)

JonasTamas 2011-06-23 12:38 |  #2371
Beetlejuice írtamegint csak tipp a kotta alapján...glíd

Nem, a G-lídben egyebek mellett H és F# hangok is vannak, ebben a riffben pedig B és F hangok szerepelnek. A másik dolog, amiatt nem ez a megoldás: nem a G hang a legfontosabb hangja a riffnek, tehát nem is nevezhetjük el a hangnemet róla.
Válasz 'Beetlejuice' hozzászólására (#2368)

ibanezrg565 2011-06-23 09:57 |  #2370
A hangneme ha jól gondolom akkor G-dur utána Cm.
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#2367)

ibanezrg565 2011-06-23 09:53 |  #2369
Sziasztok.
Szerintem G- spanyol fríg.
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#2367)

Beetlejuice 2011-06-23 09:26 |  #2368
megint csak tipp a kotta alapján...glíd
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#2367)

JonasTamas 2011-06-23 09:11 |  #2367




Technika, gyors pengetés, riffek - Light Up The Night riff - megfejtés, TAB

Itt van akkor a Symphony X riff kottája. Érdemes megfigyelni, hogy az üres húrok mennyire gördülékennyé teszik az eljátszást, a bal kéznek sokkal kevesebb hangot kell lefognia. A másik nagy húzás, hogy Michael Romeo nem négyes csoportokat használt kizárólag, hanem hol négyes, hol kettes csoportokat (mint pl. rögtön az indulásnál egy kettes csoport, majd két négyes csoport, majd három kettes csoport - így jön ki a 16 hang).

Mivel a napokban beszereztem az új Symphony X albumot, ezért nem ez lesz az utolsó részlet, amit lekottázok és megosztok, mert zseniális riffek és témák vannak az új lemezen.

Egy plusz kérdés, játékon kívül: mi a riff hangneme?

Symphony X - Light Up The Night riff by JonasTamas@Hangmester






Beetlejuice 2011-06-23 09:11 |  #2366
Köstönöm, bár sajanos kellő tudás hiányában nem voltam benne biztos, illetőleg leszedni sem tudnám hallás alapján:(....
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#2364)

JonasTamas 2011-06-23 09:05 |  #2365
Anrab írtaCsak egy tipp: Ha felosztjuk 4 hangonként a riff-et, akkor a jobb kéz pengeti az első hangot, utána legato (3-4. hang) és az utoló hangot a bal kéz pengeti.

A riff néhány pontján valóban előfordul ehhez hasonló, de a csoportosítás nem mindig 4 hang. Ráadásul van amikor sűrűbben van pengetés, ill. pull-off.
Válasz 'Anrab' hozzászólására (#2360)

JonasTamas 2011-06-23 09:02 |  #2364
Beetlejuice írtaSajnos csak tippelni tudok, bármennyire figyeltem...kicsi vagyok hozzá. Első tippem 1 húr volt, de az -eadg hùrok- lesznek .... De csak tipp, így ha jó is nem érdemlem meg a nyereményt és felajánlom annak aki biztosan tudja...

Igen, az E-A-D-G húrok szerepelnek, helyes válasz!

Mivel az üres húrok kiemelt szerepére is te jöttél rá elsőként, és a húrok számát is jól mondtad meg (ráadásul pont a jó húrokat soroltad fel), ezért én úgy gondolom, hogy megérdemled a nyereményt. Küldöm is a mai nap folyamán.
Válasz 'Beetlejuice' hozzászólására (#2357)

JonasTamas 2011-06-23 08:59 |  #2363
biciklipumpa írtab d e helyesbítek, utolsó tippem ha nem ez paszolom :D

Sajnos ez sem.

De azért közel jártál, köszi a tippeket!
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#2359)

JonasTamas 2011-06-23 08:58 |  #2362
Sajnos
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#2358)

Anrab2011-06-23 08:13 |  #2361
a zárójelbe 2-3. akrt kerülni csak, hát nem azt írtam:)
Válasz 'Anrab' hozzászólására (#2360)

Anrab2011-06-23 08:11 |  #2360
Csak egy tipp: Ha felosztjuk 4 hangonként a riff-et, akkor a jobb kéz pengeti az első hangot, utána legato (3-4. hang) és az utoló hangot a bal kéz pengeti.
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#2339)

biciklipumpa 2011-06-23 07:54 |  #2359
b d e helyesbítek, utolsó tippem ha nem ez paszolom :D

biciklipumpa 2011-06-23 07:50 |  #2358
c a g 3 húr \m/

Beetlejuice 2011-06-23 07:04 |  #2357
Sajnos csak tippelni tudok, bármennyire figyeltem...kicsi vagyok hozzá.
Első tippem 1 húr volt, de az -eadg hùrok- lesznek .... De csak tipp, így ha jó is nem érdemlem meg a nyereményt és felajánlom annak aki biztosan tudja...
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#2356)

JonasTamas 2011-06-22 23:00 |  #2356
Sajnos

Már sok variáció nincs Mivel Beetlejuice mondta ki először a kulcsszót a riffhez (üres húrokon alapul), ezért ha ő találja el elsőnek a húrok számát, akkor ő a nyertes, ha pedig más tippel helyesen, akkor még a riff hangnemét is meg kell állapítania, így lesz korrekt.
Válasz 'sapi' hozzászólására (#2355)

sapi 2011-06-22 22:35 |  #2355
3 húr

JonasTamas 2011-06-22 22:22 |  #2354
Az üres húrok stimmelnek, de a számuk nem kettő...

Már közel a teljesen helyes megfejtés!
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#2351)

JonasTamas 2011-06-22 21:56 |  #2353
A C-dúr skála hetedik hangja H, és ha ezt leszállítod (míg a többi hang változatlan marad), akkor megkapod a C-mixolíd skálát.
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#2338)

JonasTamas 2011-06-22 21:55 |  #2352
Igen, megtaláltad a riff lényegét: az üres húrok sűrű alkalmazása teszi lehetővé, hogy a bal kéz könnyen eljátszhatja ezt a riffet ilyen tempó mellett is.

Akkor már csak azt kell kitalálni, hogy hány húron játssza a riffet Romeo mester. Ha ezt is megfejted, akkor megy is a nyereménycsomag (és utána felteszem a kottát).
Válasz 'Beetlejuice' hozzászólására (#2350)

biciklipumpa 2011-06-22 19:47 |  #2351
szerintem 2 húron van legato d húr üresen adagolása talán...

Beetlejuice 2011-06-22 19:34 |  #2350
kalapácstechnika...üres húr is ad hozzá.
Válasz 'Beetlejuice' hozzászólására (#2349)

Beetlejuice 2011-06-22 19:31 |  #2349
1 húr leagtoval....
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#2348)

JonasTamas 2011-06-22 19:04 |  #2348
...ez nem is rossz szókapcsolat így: ötletesen használt ötlet. És még azt mondják, hogy az abszint nem serkenti a kreativitást
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#2347)

JonasTamas 2011-06-22 19:03 |  #2347
Tapping nem szerepel a riffben.

Végig egyféle dolog zajlik, és a legato is ennek a része. De nem a legato a legjellegzetesebb aspektusa a riffnek, ez "csak" a megvalósításhoz kell. Az alapötlet volt a lényeg, ezt kell megfejteni.
(Segítségül: nem valami ritka vagy elborult dolog ez, elég gyakori ötlet, csak itt nagyon ötletesen van használva.)
Válasz 'sapi' hozzászólására (#2346)

sapi 2011-06-22 17:38 |  #2346
utolsó gondolat:

legato+tapping 1 húron

sapi 2011-06-22 17:36 |  #2345
2 technika van akkor egyszerre használva?

JonasTamas 2011-06-22 17:35 |  #2344
sapi írtaSzerintem megfejtettem... Arpeggio-3 vagy 4 húr

Arpeggio nincs benne...
Válasz 'sapi' hozzászólására (#2341)

JonasTamas 2011-06-22 17:34 |  #2343
sapi írtalegato,2húr Hátha,bár ez túl egyszerű válasznak tűnik.

Legato valóban van a riffben, de ez tényleg túl egyszerű lenne
Egy fő ötletre épül a riff, és ez teszi lehetővé hogy viszonylag könnyen el lehessen játszani. Ezt a fő ötletet kell kihallani belőle és megfejteni. Ha ez megvan, akkor a húrok száma is könnyű lesz már.
Válasz 'sapi' hozzászólására (#2340)

sapi 2011-06-22 17:33 |  #2342
de ezek csak tippek...Gitár nélkül csak elképzelni tudom
Válasz 'sapi' hozzászólására (#2341)

sapi 2011-06-22 17:30 |  #2341
Szerintem megfejtettem...

Arpeggio-3 vagy 4 húr
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#2339)

sapi 2011-06-22 17:28 |  #2340
legato,2húr


Hátha,bár ez túl egyszerű válasznak tűnik.

JonasTamas 2011-06-22 17:04 |  #2339





Technika, gyors pengetés, riffek - Light Up The Night riff


Ez a riff a Symphony X vadonatúj lemezén található. Hallatszik, hogy nem lassult le Michael Romeo az utóbbi időkben sem...

A kérdések: milyen fő ötletre épül ez a riff, és hány húrt használ Romeo mester összesen a riffben?

Ha megvan a megfejtés (ajándékcsomag is jár érte annak, aki elsőként jól válaszol mindkét kérdésre), akkor felteszem a TAB-ot is, nagyon tanulságos.

Symphony X - Light Up The Night riff by JonasTamas@Hangmester

biciklipumpa 2011-06-22 17:00 |  #2338
"Ha ez megvolt, akkor egy C-mixolíd skálát kezdjél játszani (ahol a C-dúrhoz képest a H hang lesz leszállítva fél hanggal) "

tehát moll játszak a dúr helyet? mert ha fel hangal lejjeb helyezem a C-t akkor mollba leszek nem dúrba.


JonasTamas 2011-06-22 16:58 |  #2337
Igen, az jót fog tenni, ha egy tanár összefoglalja neked az összefüggéseket. Majd kérd meg, hogy zenei környezetben mutassa meg a dolgokat (azaz ne csak szavakkal elmondva), hogy hallhasd is, hogy a modális hangnemek egyben hétféle zenei világot is jelentenek.

Ha utána még további kérdésed van az elmélettel, akkor a Zeneelmélet topikban segítenek mindig. Ha pedig inkább gyakorlati jellegű kérdéseid lesznek (szólóírás, zeneírás, technika, pengetés, tapping, improvizáció), akkor arra szívesen válaszolok (a többiekkel együtt) ebben a topikban.
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#2336)

biciklipumpa 2011-06-22 16:49 |  #2336
én eddig úgy tanultam h C-Ion Cdór C-frig .... de ha sima C dúrt sálát nézem (amit egy könyvből néztem ki most) akkor ugyan azok a hangok vannak végig... tehát akkor eddig jó iráényba tanultam még is? :D nos ha modjuk a C-mixolidot nézem ami gtől g-ig van C dúr ba akkor azt jól fog hangzani G ben is meg C ben is :/ szval itt van egy kis rövidzárlat.

a pentaton skálákat azt tudom hogy van ha ahoz hasonló a "félpítése"(tehát úgy kell gondolkodni mint annál a skálánál) mint a modálisnak akkor g-től g-ig is játszom a mixolidot alapra elvileg jónak kell lennie... de ha gisz re megyek ami nincs benne a C-dúrba akkor már nem jó... valószínű holnap elmegyek gitár tanárhoz ez ügyen, most vagy én bonyolítom túl már vagy nem tudom... :D vmi hiányzik h megértsem 100% kosan :D
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#2334)

JonasTamas 2011-06-22 15:27 |  #2335
" Tehát ahelyett, hogy minden egyes alaphangról végigmennél az összes lehetséges skálán (és jó eséllyel megutálnád az egészet, beleértve az összes babérkoszorús, ouzo-tól bűzlő, halat zabáló görögöt, aki kitalálta ezeket), csak a hétféle szerkezetet tanuld meg, és utána máris kezdhetsz örömzenélni, számot írni. "


Ez elég expresszív kép volt!
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#2334)

JonasTamas 2011-06-22 15:26 |  #2334
biciklipumpa írtaegyébként tamás a legfontosabbat nem krédeztem meg tőled. modális skálákat én most úgy kezdtem el tanulni h elöször a C dúrt végig. ion dór frig stb... a 7 modálist. ezt tegyem meg e f fisz g ben stb? C dúrt eddig alapra gyakoroltam fül alapján próbáltam nem magolva, elöttem volt a skála néha ránéztem mikor bizonytalan voltam később pedig már csak úgy csináltam h ahol C hang van a gitár nyakán ott van a 4 fél hang :D a többi mind egész... lehet egy kicsit egyéni megoldás de amíg nem jegyzem meg muszáj szenvedni vele :D nah erre kéne vmi okos szakszerübb megoldás... skáláknak felépítését se teljesen értem, de szerintem csak megfelelő alap kell a megértéséhez.

Ha úgy érted, hogy elkezdted a C-dúr modális skáláival, azaz C-dúr, D-dór, E-fríg stb, akkor ehelyett egy másik módszert javasolok. Ugyanis a fenti megközelítéssel pont a modális hangnemek lényege nem jelenik meg. (Ha Cserye kolléga épp olvassa ezt, akkor ő is helyeselni fog.)

Ehelyett:

1. Játsszál egy sima C hangból álló alapra egy C-dúr skálát mindenfelé a gitár nyakán (és fontos, hogy zenét játsszál, témákkal, ritmikai ismétlésekkel, tehát ne fel-le skálákat).

2. Ha ez megvolt, akkor egy C-mixolíd skálát kezdjél játszani (ahol a C-dúrhoz képest a H hang lesz leszállítva fél hanggal)

3. Utána C-lídet, C-dórt, C-fríget ugyanígy, stb. (A sorrend egyébként mindegy teljesen.)

Ennek az az előnye, hogy a skálák szerkezetét, hangközrendszerét tudod így kipróbálni és meghallgatni. És utána nem kell folytatni ugyanígy C#-ről, D-ről, D#-ről stb, mert a modális skálák szerkezete mindig ugyanaz, tehát ha egyszer megtanulod őket, akkor bármikor tudod használni bármilyen hangnemben.

Például a fenti C-mixolíd szerkezete, az alaphangtól (C) számítva: nagy szekund, nagy terc, tiszta kvart, tiszta kvint, nagy szext, kis szeptim.

Tehát ahelyett, hogy minden egyes alaphangról végigmennél az összes lehetséges skálán (és jó eséllyel megutálnád az egészet, beleértve az összes babérkoszorús, ouzo-tól bűzlő, halat zabáló görögöt, aki kitalálta ezeket), csak a hétféle szerkezetet tanuld meg, és utána máris kezdhetsz örömzenélni, számot írni.
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#2331)

JonasTamas 2011-06-22 15:16 |  #2333
És főleg így, ahogy betördelte* a fórum...


---------------
*vagy inkább szét?
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#2332)

JonasTamas 2011-06-22 15:15 |  #2332


Igen, furcsa lenne a Wall szólóban egy ilyen:

E|--------12-17-12------------12-15-12------------12-13-12------------------|
B|------13--------13--------13--------13--------13--------13----------------|
G|-12-14------------14-12-14------------14-12-14------------14-12-14~~~-----|
D|--------------------------------------------------------------------------|
A|--------------------------------------------------------------------------|
E|--------------------------------------------------------------------------|
Válasz 'Concrete' hozzászólására (#2329)

biciklipumpa 2011-06-22 15:00 |  #2331
egyébként tamás a legfontosabbat nem krédeztem meg tőled. modális skálákat én most úgy kezdtem el tanulni h elöször a C dúrt végig. ion dór frig stb... a 7 modálist. ezt tegyem meg e f fisz g ben stb? C dúrt eddig alapra gyakoroltam fül alapján próbáltam nem magolva, elöttem volt a skála néha ránéztem mikor bizonytalan voltam később pedig már csak úgy csináltam h ahol C hang van a gitár nyakán ott van a 4 fél hang :D a többi mind egész... lehet egy kicsit egyéni megoldás de amíg nem jegyzem meg muszáj szenvedni vele :D nah erre kéne vmi okos szakszerübb megoldás...

skáláknak felépítését se teljesen értem, de szerintem csak megfelelő alap kell a megértéséhez.

Guitarplayer 2011-06-22 14:36 |  #2330
JonasTamas írtaGuitarplayer írtaGilmour nyomatja az arpeggiokat, bár 'csonka' kivitelben, pl Wall szólója teli van 3hangos arpeggioval.Ez igaz, bár azt én inkább a "rake" kategóriába sorolnám be, mert az első két hang ilyenkor csak előke funkciót tölt be. Amúgy a Wall szóló zseniális! Mint szinte minden szólója.

ja, zseniális, a szünetei meg a frazírok/intonáció miatt
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#2327)

Concrete 2011-06-22 13:55 |  #2329
meg amikor azt mondjuk, hogy Gilmour nem arpeggio-zik, akkor valójában mind arra gondolunk, hogy Gilmour nem Málmsztínkodik
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#2327)

JonasTamas 2011-06-22 13:41 |  #2328
Jogos, jár a pluszpont, erre még Shakespeare sem gondolhatott
Válasz 'Concrete' hozzászólására (#2325)

JonasTamas 2011-06-22 13:40 |  #2327
Guitarplayer írtaGilmour nyomatja az arpeggiokat, bár 'csonka' kivitelben, pl Wall szólója teli van 3hangos arpeggioval.

Ez igaz, bár azt én inkább a "rake" kategóriába sorolnám be, mert az első két hang ilyenkor csak előke funkciót tölt be.

Amúgy a Wall szóló zseniális! Mint szinte minden szólója.
Válasz 'Guitarplayer' hozzászólására (#2319)

Concrete 2011-06-22 13:39 |  #2325
Concrete írtatökjó, amikor megnyitottam, még nem volt ott Xanax kommentje

viszont a Lemmy-ért én pluszpontot is adnék
Válasz 'Concrete' hozzászólására (#2323)

Xanax 2011-06-22 13:38 |  #2324
jaja :)
amilyen csúnya, akkora ikon a rokkszakmában.
márpedig csúnya...:D
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#2320)

Concrete 2011-06-22 13:38 |  #2323
tökjó, amikor megnyitottam, még nem volt ott Xanax kommentje
Válasz 'Concrete' hozzászólására (#2318)

JonasTamas 2011-06-22 13:36 |  #2322
Concrete írtaLenny, vagy nem lenni?

Yesss!
Válasz 'Concrete' hozzászólására (#2318)

JonasTamas 2011-06-22 13:35 |  #2320
Xanax írtabasszuskulcs :D lenny az a lemmy.

Igen, bár létezik Lemmy is (Motörhead)
Válasz 'Xanax' hozzászólására (#2317)

Guitarplayer 2011-06-22 13:34 |  #2319
Gilmour nyomatja az arpeggiokat, bár 'csonka' kivitelben, pl Wall szólója teli van 3hangos arpeggioval.
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#2312)

Concrete 2011-06-22 13:30 |  #2318
Lenny, vagy nem lenni?
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#2315)

Xanax 2011-06-22 13:30 |  #2317
basszuskulcs :D
lenny az a lemmy.
Válasz 'Xanax' hozzászólására (#2316)

Xanax 2011-06-22 13:29 |  #2316
lemmy, vagy nem lemmy?? :D
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#2315)

JonasTamas 2011-06-22 13:16 |  #2315
A mai kulturális feladvány: melyik Shakespeare-idézetet dolgoztam fel ezen a képen?






JonasTamas 2011-06-22 13:14 |  #2314
OK, próbáld ki őket, és ha lesz kérdésed az arpeggio pengetési irányokról, akkor írd meg itt és segítek.
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#2313)

biciklipumpa 2011-06-22 13:01 |  #2313
hát nem annyira tetszik pl mint a tapping... tetszik az arpeggio nem az a baj, csak nehéz :D és eddig úgy voltam vele h nem éri megtanulni... de most nekilátok sztem, amit te raktál fel arpeggio gyakorlatokat nekifutok. x)

JonasTamas 2011-06-22 12:15 |  #2312
" és még1 kis technikai kérdés arpeggio-ot te hány évestől kezdted el igazán tanulni, és mennyit :D eddig mindig féltem belevágni elkezdeni tanulni mert tudom nagyon sok munka és annyira nem is tetszik, de most lehet ráveszem magam a kigyakorlására :) "


Bármikor el lehet kezdeni, 8 és 88 éves kor között. Tényleg sok munka, de örömteli végeredménnyel.

Amúgy ha (mint írod) nem tetszik, akkor miért akarod begyakorolni? Én például szívből utálom a majonézt. És - nem is eszem majonézt*.

David Gilmour életében nem játszott egyetlen arpeggiot sem, és mégis a zenetörténet egyik legnagyobb gitárosa.

-----------------------
* ez is egy jól sikerült hasonlat volt
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#2310)

JonasTamas 2011-06-22 12:12 |  #2311
" ha jól tom van külön ilyen skála h "Indie" ? "


Nincs. Szerintem ahol ezt olvastad, ott az indie együttesekre (The Verve, The Strokes, stb.) utaltak, akik amúgy szintén a modális skálákat (és még csak nem is az összeset) használják.

Amúgy indiai skálák vannak, például nagy kedvencem a Pantuvarali skála. De ezzel ne foglalkozz egyelőre. Ez olyan lenne, mintha valaki már tanulna angolul, és jó pár alapdolgot el tud már mondani, de aztán hirtelen kimegy szinkrontolmácsnak egy bonctani* kongresszusra.

Biztos elméleti hátteret + hatalmas rutint is ki kell alakítanod a modális hangnemekkel kapcsolatban, és ez tényleg hónapok, évek munkáját igényli.

-----------------------------------------------
* Ez egy jól sikerült hasonlat volt!
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#2310)

biciklipumpa 2011-06-22 11:48 |  #2310
értem, köszi a válaszod Jonas, igazából modálisnál nem is nagyon figyelek az ujjrendre inkább próbálom megjegyezni a hangokat a gitár nyakon hol találom őket, meg logikát keresni a felépítésén. de eddig 1 alapra tudtam úgy játszani ami tényleg szépen hangzott, de kb meg is akadtam ennél az 1 hattérzenével :D http://www.youtube.com/watch?v=AZVySnfGwfU

ha jól tom van külön ilyen skála h "Indie" ? és még1 kis technikai kérdés arpeggio-ot te hány évestől kezdted el igazán tanulni, és mennyit :D eddig mindig féltem belevágni elkezdeni tanulni mert tudom nagyon sok munka és annyira nem is tetszik, de most lehet ráveszem magam a kigyakorlására :)

JonasTamas 2011-06-22 11:40 |  #2309
ibanezrg565 írtaSzia Tamás! Nagyon szépen köszönöm az elemzést.Nagyon azon leszek hogy azokat a hibákat megpróbálom minél kevesebbszer elkövetni amit írtál.Majd rakok fel más stílusú szólót is.Milyenre gondolsz,milyet csináljak?

Nagyon szívesen!
A "Balance in Hand" zenei alapot érdemes lenne megpróbálnod, ott teljesen más hangulatra van szükség. Az alap az #1342-es hozzászólásomnál letölthető.
Válasz 'ibanezrg565' hozzászólására (#2306)

JonasTamas 2011-06-22 11:38 |  #2308
Ha most tanulod a modális hangnemeket, akkor azt javaslom, hogy legalább két-három évig kizárólag ezekkel zenéljél. Ezek külön világok, fel kell fedezni őket, és ezt rengeteg zenéléssel, improvizációval, számírással lehet megvalósítani.

Egy fontos javaslat: ne téveszd össze a modális hangnemeket a különféle ujjrendekkel, gitárnyakon megtanult skálákkal. A lényeg nem az, hogy sok ujjrendet megtanulj rövid idő alatt (mert a kérdéseid alapján szerintem most ez lehet a célod), mert ez így tévút lesz. Ehelyett koncentrálj a zenére, ami belülről érkezik, fejleszd a kreativitásodat, írjál számokat, vegyél fel nagyon sok ötletet, témát, riffet.

A rockzene most már lassan 60 éve a hét modális hangnem világában mozog, úgyhogy ha a Deep Purple, a Queen, a Pink Floyd, Gary Moore, Joe Satriani, stb. lemezeihez elegendő volt a hét modális hangnem, akkor ez is azt jelenti, hogy nem érdemes ezen túlra tekintened, amíg ezeket nem használod olyan biztonsággal, mint az anyanyelvedet.
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#2307)

biciklipumpa 2011-06-22 08:01 |  #2307
milyen skálákkal folytassam a tanulást pentaton és modális után? mondjuk modális az még folyamatban van de csak h tudjam még mire kell számítani :D

ibanezrg565 2011-06-21 22:10 |  #2306
Szia Tamás!
Nagyon szépen köszönöm az elemzést.Nagyon azon leszek hogy azokat a hibákat megpróbálom minél kevesebbszer elkövetni amit írtál.Majd rakok fel más stílusú
szólót is.Milyenre gondolsz,milyet csináljak?
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#2304)

szgabor 2011-06-21 14:24 |  #2305
Köszi szépen, keresem!
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#2302)

JonasTamas 2011-06-21 10:02 |  #2304
ibanezrg565 írtaSzia Tamás! Megnéztem Allent,nagyon jó tényleg egy zseni.Gratulálok a közös projekthez! Küldöm a számot,légyszi írj róla egy kis elemzést.Köszi szépen. Spirited blues by Horváth Imre

Örültem a szólódnak (és végre lett időm írni is róla), már hiányzott jó pár hét óta a topikból egy Imi-szóló.

Mivel ez egy 12 ütemes blues kör volt, ezért 12 ütemenként nézzük meg a szólód felépítését.

1. kör (0:01-0:38): jó volt az indítás, az ismétlődő motívumokkal, amelyek visszatértek a 7-8. ütemben. Nyitásnak tényleg ilyen kell egy ehhez hasonló alapra. Egy-két gyors hang nem volt teljesen pontosan kidolgozva, pl. 0:27-nél, de úgy látom, hogy jóval ritkábban vannak ezek, mint a régebbi szólókban.

2. kör (0:38-1:14): Nagyon szép nyitóhang a kis szeptimen, jó dallamvonal, és az is tetszett, hogy utána még feljebb vitted a dallamot. Ez a teljes szóló eddigi menetébe nagyon szépen ileszkedett. 0:51-nél is volt egy apró bizonytalan hang, ezeket kell majd egyre inkább kigyomlálni (és ahogy feljebb írtam, jó úton haladsz ezzel is).

3. kör (1:14-1:49): Itt is szépen jött ki, hogy most lefelé kanyarítottad a dallamot, és a kör második harmada ment felfelé. Mivel itt a kíséret hangszerelése megváltozik, ezért érdemes lett volna a szólót is levegősebbre tervezni ebben a 12 ütemben, pl. több szünet, funkys húrzajok, kevesebb hang.

4. kör (1:49-2:25): Itt a 2:01-nél induló tompított futamot emelem ki, ez tetszetős volt. Mivel az első 3 kör már 36 ütemet jelent, itt már egyre nehezebb fenntartani a hallgatóság érdeklődését újabb 12 ütem erejéig. Ilyenkor kell valami olyat játszani, amely addig még nem szerepelt, és ez a tompított szakasz pont erre volt jó példa. A legjobb megoldás egy hosszú szólónál (ahol ráadásul a kíséret mindig ugyanaz a kör) az szokott lenni, ha a szóló jellege teljesen átalakul. Ez lehet a játékmód, alkalmazott technika (pl. tappingre, tremolókarra épülő rész indul, amely addig nem szerepelt), vagy lehet valamilyen egyéb kontraszthatás (pl. egy korábban főként hangnemen belüli hangokból álló szóló átmegy kromatikus/fúziós hangulatba). Ha nincs ilyen váltás, és újabb kör indul meg, az eddigihez hasonló jellegű szólóval akkor a 40. ütemen túl a közönség figyelme leül. A jelenlegi világra egyre inkább a short attention span, azaz a koncentrálóképesség időtartamának csökkenése jellemző (és itt most nem csak a zenére gondolok, hanem minden ezt mutatja, a hétköznapi élettől a filmek vágásáig), ezért egyre különlegesebb ötletek kellenek. És ez pont igaz egy hosszú szólóra is.

5. kör (2:25-3:05): A korábbi téma visszahozása jó ötlet volt, ez sokszor jól megoldja a fenti problémát is a zenehallgató figyelmének irányításán keresztül. Ez a kör is kellemes szólószakaszokat tartalmazott, úgyhogy alapjában csak az említett két dolog, amire majd figyelj még jobban, ha hasonló zenére szólózol. (Az egyik, hogy egy hang sem lehet bizonytalan, ez alapszabály, a másik pedig, hogy egy hosszabb szólót nagyon át kell gondolni szerkezetileg is, és meg kell tervezni a "történetét", mintha csak egy filmről lenne szó.)

Várjuk majd a következő szólódat. Válassz majd egy szokatlan alapot, egy ilyennél külön kíváncsi lennék, hogy mit játszanál.
Válasz 'ibanezrg565' hozzászólására (#2228)

JonasTamas 2011-06-21 09:24 |  #2303
Guitarplayer írtaTamás, van kedved belehallgatni egy régi nótámba? érdekelne, hogy mit csinálnál vele( a gitársáv újra felvételén túl) illetve, mi lehet a refrén harmóniamenete?

Végre lett egy kis időm, úgyhogy tudok írni a Solaris című számodról amit feltettél. (A #2187-nél lehet meghallgatni, aki még nem hallotta volna.)

Kérdezted hogy mit csinálnék ezzel a zenével, és azt kell mondjam, hogy ez egy kerek egész így ahogy van, világos mondanivalóval, áttekinthető szerkezettel, érdekes akkordmenetekkel, úgyhogy pont így a jó, ahogy van. Nem változtatnék semmit, max. a gitárok újbóli felvétele mehetne, amit említettél is.

A refrénnél 2:10-nél a Gb hangot én nyújtva használnám inkább. Látszik, hogy nem véletlenül került ide ez a Gb, hanem tudatosan használtad, feszültségkeltés céljából. Egy kis szekundos nyújtás (akár késleltetve is, hasonlóan feelingesen, mint ahogy 4:07 körül játszottál pár nyújtást) ennek ellenére sokkal jobb lenne ide. Amúgy ha késleltetve, bluesosan játszod a nyújtást itt (Gb-->G), akkor megmarad a kívánt feszültség érzete is, és nem fog annyira kilógni ez a hang.

4:11-től nagyon jó ötlet volt az új téma outro-ként. Szép szellős, ízléses szóló megy ezen a részen is, jó volt hallgatni, pont ilyen lezárás kell ennek a számnak. A zongora is nagyon finoman jött vissza a legvégére.
Válasz 'Guitarplayer' hozzászólására (#2183)

biciklipumpa 2011-06-19 15:35 |  #2302
Perfect Pitch

pontosan a nevét nem tudom de ha erre rá googlezol találsz róla infót.

szgabor 2011-06-19 10:49 |  #2301
Erről még nem hallottam, nem tudod a nevét? Hallásfejlesztés terén csak az Ear Master Schoolról hallottam.
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#2298)



Témák


 
VÁSÁRLÁSI INFO

A HANGMESTER.HU oldalain található anyagok a HANGMESTER-Online Kft. írásbeli engedélye nélkül nem használhatók fel!

HANGMESTER.HU Ügyfélszolgálat: hangmester@hangmester.hu
© Copyright 2003-2024 HANGMESTER.HU .:. Minden jog fenntartva.
. : A tévedés és az árváltoztatás jogát fenntartjuk! . :
A weboldalon feltüntetett árak csak internetes megrendelés esetén érvényesek
és kizárólag aktuális készletünk erejéig, melyről visszaigazoló e-mailben tájékoztatjuk vásárlóinkat/érdeklődőinket.
Minden weboldalunkon leadott rendelés csak akkor tekinthető visszaigazolt megrendelésnek, ha kollégánk e-mailen egyértelműen megerősíti,
hogy az adott termékből van jelenleg készketen általunk megvásárolt és bevételezett modell.
Weboldalunkon feltűntetett árak nem számítanak árajánlattételnek.

CAMPONA HANGSZERBOLT (1222 Nagytétényi út 37. Földszint, POSTA és GYÓGYSZERTÁR között)
NYITVA MINDENNAP (vasárnap is!) 11:00 - 19:00 | +36-20-323-0641 | hangmester@hangmester.hu