HANGMESTER.HU
 
 
 
 
 
E-mail cím:

Jelszó:
Emlékezz rám


A WEBÁRUHÁZBAN TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁSHOZ NEM SZÜKSÉGES REGISZTRÁCIÓ

WEBÁRUHÁZ

PENGETŐS

BILLENTYŰS

FÚVÓS, VONÓS

ÜTŐS

EFFEKT/PROCESSZOR

ERŐSÍTŐ

FÜLDUGÓ/FEJHALLGATÓ

FÉNYTECHNIKA

HÚR

KOTTA

MIKROFON

KIGÉSZÍTŐ

HANGRENDSZER

KEVERŐ

AJÁNDÉK, KOBOLDOK

IRODA



A FÓRUM legfrissebb témái

***GIBSON***

2024. június 10

In Memoriam...

2024. június 09

***YAMAHA billentyűsök

2024. június 08

JÁTÉKTECHNIKA

2024. június 05

KRAMER KLUB

2024. június 01

Zenekar alapítás

2024. május 31

Zenészeket, zenekart ke

2024. május 31

Jónás Tamás (instrume

2024. május 30

ADOK-VESZEK-CSERÉLEK

2024. május 29

Csöves Gitárerősítő

2024. május 26

ZENEELMÉLET

2024. május 23

Akusztikus gitárok

2024. április 30

CORT GITÁROK

2024. április 30

Fotók, képek, GALÉRIA

2024. április 27

Offtopic

2024. április 25

. : PRÓBATERMEK : .

2024. április 23

***FENDER***

2024. április 11

***IBANEZ***

2024. április 06

?Hangszórót ?Ládába

2024. március 28

Vizelde

2024. március 25

LINE6 - VARIAX

2024. március 16

Gitáreffektek

2024. február 08

BÚÉK 2023 Karácsony

2024. január 15

*MARSHALL.hu KLUB *

2024. január 12

Oktáv, nyak stb. beállít

2024. január 04

***Squier***

2024. január 02

***JACKSON***

2024. január 01

YAMAHA gitárok

2023. november 27

***SX gitárok***

2023. november 27

A számítógép és a z

2023. november 10




HANGMESTER.HU AKCIÓ
HANGSZERUTALVÁNY 10000
HANGSZERUTALVÁNY 10000

HANGSZERUTALVÁNY 10000


Akciós ár:
10 000 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
HANGSZERUTALVÁNY 1000
HANGSZERUTALVÁNY 1000

HANGSZERUTALVÁNY 1000


Akciós ár:
1 000 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
HANGSZERUTALVÁNY 20000
HANGSZERUTALVÁNY 20000

HANGSZERUTALVÁNY 20000


Akciós ár:
20 000 Ft



hangszermagazin.hu

SZAKMAI BESZÁMOLÓ: MEGJELENT NAGY KRISZTA VIDEÓKLIPJE - CSAK A PÉNZ
2024. február 29.





hangszermagazin.hu

SZAKMAI BESZÁMOLÓ: MEGJELENT VASKÓ MAKKA ÚJ VIDEÓKLIPJE
2024. február 28.







Legfrissebb használt hangszerek:
SoundSation
84 900 Ft
Elektronika
75 000 Ft
Gretsch
219 000 Ft
Line6
65 000 Ft
Fender
245 000 Ft
Fender
160 000 Ft
Dean
160 000 Ft
Roland
105 000 Ft
Steinberg
99 990 Ft
Hughes&Kettner
23 000 Ft
Elektronika
23 500 Ft
Peavey
200 000 Ft
KARÁCSONY UTÁN ÚJRA KÉTSZERESÉRE BŐVÍTJÜK A HANGSZERBOLTOT
2023. december 24.
ITT A NOVEMBERI 10%-OS KEDVEZMÉNY KÓDJA! NYISD MEG A CIKKET!
2023. október 28.
Iskolakezdési KOTTA és HANGSZER AKCIÓ -10%
2023. szeptember 10.
A HANGMESTER.HU SZERVEZI A VILLON TRIÓ JUBILEUMI ERDÉLYI TURNÉJÁT
2023. április 19.

Jónás Tamás (instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek)
Instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek

Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!

Témák


szgabor 2011-06-19 10:46 |  #2300
Na, ez így már teljesen világos. Sajna nekem keményen rá kell feküdnöm a hallásfejlesztésre, nincs valami túl jó... bár érdekes, a tanáromnál, ha mutat valamit csomószor hallásból oldom meg, de ha két hangközt kéne összehasonlítani, akkor sokszor bajban vagyok.:S
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#2299)

JonasTamas 2011-06-19 10:25 |  #2299
szgabor írtaCsak azért kérdeztem, mert amikor ide tettek fel néhányan elemzésre szólókat, akkor csomószor írtad, hogy ott te e helyett a hang helyett egy másikat fogtál volna, és nekem teljesen így jött át.:)

Ez két tényezőből adódik: egyrészt ez is a relatív hallás kategória, mivel az adott hangnemhez és az addigi hangokhoz viszonyítva hallottam, hogy milyen hang lenne a jó választás. Másrészt pedig rutin és elméleti tudás, például ilyenek, hogy nem érdemes egy szóló fontos helyére (pl. egy nyolcütemes kör végére, vagy a szóló legvégére) az adott hangnem negyedik fokát játszani, mert túlságosan nyitva marad a hangulat.
Válasz 'szgabor' hozzászólására (#2296)

biciklipumpa 2011-06-19 02:10 |  #2298
én se értek magammal egyet ebben, mert készült is ilyen program amivel elvileg ki lehet fejleszteni az abszolult hallást. vannak külömbző gyakrolatok pl: egy zenére le kell rajzolni egy lapra mit érzel, miközben hallgatod... iylenek voltak benne persze ennél azért értelmesebbek is :)

hülyeségnek tartom azt is h az anyja hasába fejlődik ki neki az abszolult hallás, csecsemőkorban vagy később is kifejlődhetett neki, cska mondjuk gyerek korban jobban figyel a hangokra mint egy átlagos ember, ilyenkor vagyunk a legfogékonyabbak ezt tartom a legvalószűnübnek. szval ha gyerekorban kifejlesztehető úgy hogy nem is tudsz róla, akkor kédőbb is csak tovább tart :) de ez csak az én véleményem :)
Válasz 'szgabor' hozzászólására (#2297)

szgabor 2011-06-18 22:20 |  #2297
Sok helyről hallottam ezt, hogy vele született dolog, de én nem értek ezzel egyet, más a saját tapasztalatom.
Szerintem az abszolút hallás is tanulható, csak rengeteg energiát emészt fel. Az abszolút hallásúaknál egy "belső hang" a viszonyítási alap, míg a relatív hallásúaknál egy másik ténylegesen megszólaltatott hang.
Ahogy anno magamon észrevettem lett volna rá hajlamom, mert az előző tanárommal csináltunk olyat, hogy játszott valamit én meg visszajátszottam, és tudtam, hogy konkrétan az ott most egy C, az meg egy F. Nekem az üres G és az üres D húr hangja volt a "belső viszonyítási hang". De aztán rá kellett jönnöm, hogy ez rengeteg energiába kerül, és lassabban is halad vele az ember, mint a másikkal. Arról nem is beszélve, hogy sokszor nagyobb átok mint haszon.:)
Ja, és fontos még: sokszor elképzeltem, hogy azt a hangot hol fognám le a gitáron, amit hallok.
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#2294)

szgabor 2011-06-18 22:12 |  #2296
Csak azért kérdeztem, mert amikor ide tettek fel néhányan elemzésre szólókat, akkor csomószor írtad, hogy ott te e helyett a hang helyett egy másikat fogtál volna, és nekem teljesen így jött át.:)
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#2291)

JonasTamas 2011-06-18 18:31 |  #2295
Úgy van pontosan, ahogy Biciklipumpa írta eggyel lejjebb.

A Wikipédián például így fogalmazták meg a különbséget:

Abszolút hallásnak nevezzük azt a képességet, hogy az egyén referenciahang segítsége nélkül azonosít bármely hallott zenei hangot. Ezzel szembe szokták állítani a relatív hallást, amely az a képesség, hogy az egyén egy referenciahang segítségével azonosítja a hallott hangot.

Tehát például egy normál zenei A hang meghallgatását követően a relatív hallással rendelkező személy képes megállapítani a további hangok magasságát, hangfekvését – tulajdonképpen kiszámítja a referenciahang és a hallott hang közötti távolságot –, míg az abszolút hallású személy ennek hiányában is pontosan képes azonosítani bármely hallott hangot.
Válasz 'sapi' hozzászólására (#2292)

biciklipumpa 2011-06-18 17:02 |  #2294
én úgy tudom az abszolult vele születet adottság és ha szól egyetlen "A" hang akkor tudod h a hang szólal meg minden más viszonyítás nélkül. relatív meg fejlesztett hallás és ott viszont kell egy másik hang tudd mihez viszonyítani a másik hangot. de ha rosszul tudom nyugodtan le lehet b***i :D
Válasz 'sapi' hozzászólására (#2292)

biciklipumpa 2011-06-18 16:59 |  #2293
Gitarosaurus: nagyon szépen köszi már értem sokat segítettél :)

szgabor: nem egy húron játszottam a pentanont de most az is másfél hang ha mondjuk a g3 ról rálépek a h2 re. (de egyébként 1 húron is néztem h van :D )egyébként szerintem is túl "racionálisan" fogom fel és azt fogom csinálni ahogy mondtad sokat segítettél a válaszoddal köszi :)

sapi 2011-06-18 16:57 |  #2292
relatív és az abszolút hallás mit jelentenek?

és hogyan fejleszthetőek?
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#2291)

JonasTamas 2011-06-18 16:45 |  #2291
Nincsen, de szerencsére a relatív hallás a fontosabb, és ez jól fejleszthető.
Válasz 'szgabor' hozzászólására (#2288)

szgabor 2011-06-18 15:23 |  #2290
Számírásnál nagyon jól jött nekem az, hogy ha nem csak a gitáron játszottam, hanem kipróbáltam mást is. Pl.: a Cubase-ben bepontozgattam a billentyűzeten egy dallamot, tetszőleges ritmussal és dallammal, aztán kijött belőle valami tök más, mintha gitáron kezdtem volna el gondolkodni. Egyszerűen kizártam a sémákat, amiket gitáron szoktam használni. Szóval ha van lehetőséged próbálj ki mást is, ne csak az elsődleges hangszered.
Meg nézegess sok kottát, tabot, de inkább elemzés szintjén, hogy melyik zenekar hogy építi fel a számait, hogy tűzi be a refréneket, mikor van bridge és mikor nincs, ilyesmi.
Válasz 'sapi' hozzászólására (#2281)

szgabor 2011-06-18 15:18 |  #2289
Másfél után egész? Ezt nem értem. Egy húron játszod s pentatónokat?
Szerintem ne mondogass ilyesmit, mert ez csak energiát emészt fel. Ha tanácsolnom kellene valamit, az az lenne, hogy 1. inkább keress képet a neten, és vizuálisan próbáld memorizálni, ne pedig mondogasd, 2. inkább a füledre hagyatkozz. Persze kell a logika/elmélet is, de ne fogd fel túl racionálisan, inkább az ösztönösség-racionalitás között félúton.
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#2279)

szgabor 2011-06-18 15:14 |  #2288
Persze ízlések és pofonok.:)
Engem anno úgy tanítottak, hogy fogtunk egy skála formulát, és szépen vittünk benne fel mindent a kvintkör szerint fél hanggal. Jól bele is hülyültem egy idő után, a skálák se maradtak meg a kezemben. Azóta nem is próbálkozom ezzel - van akinek ez, van akinek az működik, a lényeg, hogy találja meg mindenki a számára legmegfelelőbb módot.
Amúgy én is tudom, hogy ott milyen hang van, de nem ebben gondolkodom. Gondolom neked is ha arról van szó, hogy ki kell lépni a skálából azonnal megszólal ott belül a hang.
Amúgy akartam már régebben is kérdezni: neked abszolút hallásod van?
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#2277)

Gitarosaurus 2011-06-18 13:14 |  #2287
" stílustól, elborultságtól függően. "


Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#2283)

Gitarosaurus 2011-06-18 13:11 |  #2286
a "doboz" anglis jövevény, én fekvésnek hívom. tehát amit leírtam, az egész e6-től e1-ig terjedő ujjrend az első fekvése a lá pentatonnak. (van még négy ilyen, mivel ugye ötfokú a skála. ezeket most nem írnám le, megtalálod a netes is ezeket pentaton scale patterns meg ilyesmi neveken. de még ráérsz ezzel!) és azért raktam neked a gitáron is az I fekvésbe, hogy az ujjak egyértelműbbek legyenek. tehát az E1 1-4 azt jelenti, hogy a vékony húron az első és a negyedik bund, mutató és kisujjal intonálva.

a b az a h leszállított verziója. mintha hesz lenne, de olyan nincs. az angolban ez a Bb, azaz bí flet. vili' most már?
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#2282)

biciklipumpa 2011-06-18 13:00 |  #2285
számírás elött nem kell betépni? :D
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#2283)

biciklipumpa 2011-06-18 12:58 |  #2284
"1 mutató 3 gyűrűs 4 kisujj"

vagy ha erre értetted a dobozt akkor nem kérdeztem semmit :D

JonasTamas 2011-06-18 12:57 |  #2283
Leírom, ami nálam bevált, és persze a többiektől is szívesen olvasnánk a számírási módszereket. Érdemes lenne ezeket a gondolatokat megosztani, biztosan lenne, akinek segítünk ezzel a saját zenék írásában.

Nálam többnyire úgy működik a számírás, hogy ötletelek és ilyenkor még semmilyen megkötés nincs hogy milyen skála szerepeljen, milyen stílus legyen, vagy mi legyen a leendő zene célja. Csak áramolnak szabadon az ötletek. Ha kialakul valami ami nagyon tetszik, azt rögtön felveszem, amíg még friss.

Utána átgondolom hogy mit lehetne vele kezdeni, milyen jellegű zene jöhet ki belőle. Itt már megnézem a hangnemét, tervezek hozzá további szólamokat vagy kíséretet. És eltervezem, hogy milyen témák passzolnának hozzá folytatásként, refrénként, stb. Legtöbbször a zene szinte magát írja, csak be kell neki segíteni.

Metál vonalon alapjában a moll, fríg és líd hangnemek a gyakoriak, de persze sok egyéb megoldás is szokott lenni, stílustól, elborultságtól függően.
Válasz 'sapi' hozzászólására (#2281)

biciklipumpa 2011-06-18 12:56 |  #2282
a doboz most nem az oktáv 1 oktáv távolság? mert ahogy te írtad úgy értelmezem h a egész I fok os pentanon skála 1 "doboz". még 1 nagyon buta kérdésem lenne a kis b mit jelent? :D
Válasz 'Gitarosaurus' hozzászólására (#2280)

sapi 2011-06-18 12:35 |  #2281
SZiasztok gitár"nyűvők"!


A számok írásánál mire figyeljek?

Gondolok arra hogy skálákba szorítsan inkább a számot avagy inkább csak ötleteljek a gitáron?

Ha a skála a megfejtés akkor metál vonalon melyek az elterjedt skálák?

Lehet butaságot kérdeztem de azért hátha nem

KÖszi a hozzászolásokat

Gitarosaurus 2011-06-18 12:01 |  #2280
az effekt nem késik pár ms-nál többet. inkább a hangkártyáddal lesz valami latency-para.

a skálákat két oldalról lehet és "kell" megközelíteni. az egyik az elmélet (hangtávolság/hangközök/felépítés ezek mind ugyanazt írják körül, csak kicsit másképp), a másik a gyakorlat. pl. F-lá pentaton: f-asz-b-c-esz alapfekvésben így néz ki:
E1 1-4
H2 1-4
G3 1-3
D4 1-3
A5 1-3
E6 1-4
1 mutató 3 gyűrűs 4 kisujj
ez az "első doboz"

egy példa akkordmenet: Fm-Db-Bm-Cm
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#2279)

biciklipumpa 2011-06-18 11:42 |  #2279
ritmusra nagyon figyelek, de aza baj ami most van effectem (vox tonelab st) vmenyit késik, úgyhogy nem vagyok most biztos abban mikor felveszem a játékom, most én kések vagy a cucc lassú :S egyébként még mondom magamba h másfél után egész stb... remélem ti is így kezdtétek :D mert elégfárasztó így, gondolom egy idő után elhagyja az ember. vagy inkább próbáljam meg megjegyezni az egész skála felépítését és kivetíteni a nyakra és úgy játszani?

JonasTamas 2011-06-18 11:07 |  #2278
biciklipumpa írtategnap megtanultam a pentanon skálát, hátérzenére hogyan kezdjek el vele "improvizálni"? én úgy csináltam h csak az I fokot tanultam meg és abból kiindulva (másfél-egész-egész-másfél-egész) próbáltam lefogni mindenhol :) mondjuk egy G minor alapra. vagy inkább tanuljam meg az összes fokot vagy akkor jó ha szenvedek minél többet és kitalálom többi fokot? :D

Az öt pentaton "dobozt" (skálát) érdemes megtanulni, és akkor a teljes gitárnyakat be tudod már játszani velük (az oktávtól ismétlődnek a dobozok).

Ami az improvizálást illeti, egyszerűen csak kísérletezz a ritmusokkal, a hangokkal, a nyújtásokkal, a vibratokkal, a hangulatokkal, és figyeld hogy mi tetszik. Ami tetszett, azt ismételd meg és az agyad el fogja raktározni. Ha meg tudod oldani, akkor készíts gyakran felvételeket is, és hallgasd vissza magad.

És ahogy mindig el szoktam mondani: a ritmusok a legfontosabbak, ezekkel kísérletezz a legtöbbet, az sem gond ha csak mindig 2-3 hangot használsz közben.
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#2275)

JonasTamas 2011-06-18 11:03 |  #2277
" Én nem nagyon tudok elképzelni senkit, aki játék közben azt mondja, hogy "Most pedig belejátszok egy Fiszt!" "


Bevallom, én igen
Persze ez nagyon a tudatküszöb alatt megy, tehát nem zavarja meg a kreatív folyamatokat.
Válasz 'szgabor' hozzászólására (#2276)

szgabor 2011-06-18 10:15 |  #2276
Ha az az egy fok megy, akkor értelem szerűen egy alá jól passzoló akkordmenetre elkezdeni "pötyögni".

Igazság szerint én ezt anno úgy gyakoroltam, hogy az adott skálában megpengettem egy hangot, a fejemben megszületett egy másik, és addig keresgéltem amíg elő nem sikerült hozni a másodikat (mindezt először alap nélkül, egy szál gitárral).

Utána ha eltaláltam a hangokat (és egyre gyorsabban is ment mindez) mehetett a kíséretre gyakorlás.
Érdemes minden fokot külön-külön megtanulni szerintem, utána összejátszani, összekötni őket (átmenni egyikből a másikba, slide-dal, fekvésváltással).

Jól jöhet még az, hogy megmaradsz egy skálában, de azt oda-vissza tologatod a nyakon (transzponálod - ha jól tudom). Utána ha már ehhez is hozzászokott az agyad, akkor itt is elkezdheted a skálaformulákat összekötni, átmenni egyikből a másikba.
És végül az hatalmas segítség lehet, ha legalább a két legmélyebb húron megtanulod a hangokat - de szerintem később már ne a hangok neveiben gondolkodj játék közben, hanem a hangok közti hangmagasság különbségben. A megtanult hangokat csak azért mondtam, hogy a hangnemeket el tudd helyezni majd a nyakon. Én nem nagyon tudok elképzelni senkit, aki játék közben azt mondja, hogy "Most pedig belejátszok egy Fiszt!" - persze embere válogatja, de ez nekem már túl bal agyféltekés, és nagyon ösztönmentes. Persze ha kottázni akarod miután megírtad jogos, de impro közben én biztos nem csináltam.

Közben érdemes dobgépre és metronómra is gyakorolni, előbbi élvezetesebb, a második ritmikailag pontossá tesz. Meg persze nem tudom milyen szinten vagy az elméletből, de érdemes a ritmikai dolgokat megtanulni, sokat segíthetnek.

Persze ha van még valakinek ötlete, vagy meg tud cáfolni nyugodtan, én se vagyok nagymester, és szívesen tanulok.:)
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#2275)

biciklipumpa 2011-06-18 06:42 |  #2275
tegnap megtanultam a pentanon skálát, hátérzenére hogyan kezdjek el vele "improvizálni"? én úgy csináltam h csak az I fokot tanultam meg és abból kiindulva (másfél-egész-egész-másfél-egész) próbáltam lefogni mindenhol :) mondjuk egy G minor alapra. vagy inkább tanuljam meg az összes fokot vagy akkor jó ha szenvedek minél többet és kitalálom többi fokot? :D

JonasTamas 2011-06-17 20:31 |  #2274
Én torzítottal javaslom, mert akkor jobban meg lehet hallani és ki lehet szűrni a nem kívánt húrzajokat. Ha van a hangszíneden kompresszor, akkor azt érdemes leszedni, és akkor a hangok dinamikáját is tudod ellenőrizni gyakorlás közben.
Válasz 'optical' hozzászólására (#2273)

optical 2011-06-17 14:20 |  #2273
Szia Tamás! az a technikai kérdésem lenne, hogy ha pulloff/hammeron dolgokat gyakorlok, akkor azt inkább tisztán vagy torzítottan tegyem? sokszor amikor tisztán halkabb egy pull-off után egy hang, torzítottan még jól szól. gyakoroljam ki tisztán is úgy, hogy minden hang ugyanolyan dinamikus legyen?

JonasTamas 2011-06-16 08:42 |  #2272
OK! Addig is, ha konkrét kérdésed van, akkor szívesen segítünk, zeneelmélet esetén a Zeneelmélet topikban is, gyakorlati kérdés (szólók, technika, zeneírás, stb.) esetén pedig itt.

Majd érdemes lesz megkérned a tanárodat, hogy szerves egészként tanítsa neked az elméletet és gyakorlatot. Ha 2 évig jártál hozzá, és nem sok elméletet vettetek, az nagyjából olyan, mintha egy angoltanár csak szavakat tanított volna neked, de nem tanított volna meg angolul beszélni. A zenében is alapvetően fontos azt tudni, hogy mit, mikor, miért és hogyan lehet használni, önmagukban a fogások csak annyit jelentenek, mint a betűk a billentyűzeten.
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#2271)

biciklipumpa 2011-06-16 07:03 |  #2271
nincs pénzem tanárra :D 2 évig jártam de kevés elméletet vettünk át, de lehet az lesz h gyűjtök pénzt és muszáj lesz visszamennem hozzá

JonasTamas 2011-06-15 23:32 |  #2270
Ezt így nem lehet megtanulni sajnos. Ez olyan, mintha azt írná valaki, hogy "küldj nekem angol nyelvet". A zenét szinte mindenki (én is) a nyelvhez hasonlítja. A zeneelméletnek vannak persze szabályai, amelyeket le lehet írni, de ennek együtt kell haladnia a folyamatos gyakorlással, kísérletezéssel. Lehetőleg egy tanár irányításával. (Legalábbis úgy sokkal gyorsabb és célravezetőbb.)
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#2269)

biciklipumpa 2011-06-15 21:45 |  #2269
Tamás te nem tudsz nekem küldeni zene elméletet? alaptól egész az improvizációig :) biciklipumpa@freemail.hu
nagyon megköszönném ha tudnál küldeni

JonasTamas 2011-06-14 21:53 |  #2268
Köszi, örülök hogy tetszik!

Írok hamarosan az új szólódról, amint lesz egy kis időm.
Válasz 'ibanezrg565' hozzászólására (#2267)

ibanezrg565 2011-06-14 16:36 |  #2267
Szia Tamás!
Nagyon jól énekel a srác,a zene is Qr..va jó.Nekem tetszik!
Köszi!
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#2264)

JonasTamas 2011-06-14 16:12 |  #2266
Válasz 'gkoncz' hozzászólására (#2265)

gkoncz 2011-06-14 14:02 |  #2265
Köszi a tanácsokat! Már jobban van az izületem, úh szép lassan tudom folytatni a gyakorlást..

JonasTamas 2011-06-14 13:43 |  #2264
Egy nagyon jó zenét találtam Mischa Mang jelenlegi együttese egyik koncertjéről:



Érdemes tudatosan megfigyelni a kontrasztok alkalmazását, ahogy a számot és az énektémákat felépítik. Mischa pedig zseniális énekes. Ma délelőtt adtuk ki a hivatalos közleményt a szerepléséről (itt a Hangmesteren már hamarabb is írtam róla, akit érdekel itt elolvashatja a részleteket: http://www.facebook.com/notes/jonas-tamas/mischa-mang-ivanhoe-dreamscape-appears-on-jonas-tamas-upcoming-instrumental-guit/10150214878297290

Úgyhogy éljen Mischa Mang!




JonasTamas 2011-06-13 23:05 |  #2263
Gitarosaurus írtahát (has) ha így folytatod, te leszel Mo. fő exportcikkje. hogyne, láttam AH a régi oktatóját. párszor végig kell bámulni, mire felfogja az ember miről van szó. gyakorlatilag minden benne van az elméletben, amit magának kitalált, de ahogy ő használja, úgy senki más! (nincs most meg, lehet levadászom megint, mert most úgy megnézném újra) az akkordra még ráfülelek, de már nem tudnál mit küldeni nekem, vagy mégis? pikáp kedvezmény most annyira nem lényeges, mert legkorábban ősszel lesz ilyesmire pénzem. úgyhogy kb. szabad a gazda esete lesz, azt hiszem.

reméljük így lesz!

Még van egy másik zenei alap nyereménycsomagom is félretéve, szükség esetére...
Válasz 'Gitarosaurus' hozzászólására (#2261)

JonasTamas 2011-06-13 23:03 |  #2262
Ez nagyon jó és hasznos összefoglalás volt, köszönjük!
És tényleg így van, mindent csak olyan sebesség mellett szabad gyakorolni, ahol még tökéletesen (=tisztán, pontosan, stb.) el lehet játszani, és csak ezután lehet áttérni a következő gyorsasági fokozatra. Nekem álalában az 5 BPM-es emelések válnak be, a vége felé pedig már 2 vagy 3 BPM, amikor már a végsebesség környékén nehezebb a dolog.
Válasz 'Guitarplayer' hozzászólására (#2259)

Gitarosaurus 2011-06-13 20:56 |  #2261
hát (has) ha így folytatod, te leszel Mo. fő exportcikkje.

hogyne, láttam AH a régi oktatóját. párszor végig kell bámulni, mire felfogja az ember miről van szó. gyakorlatilag minden benne van az elméletben, amit magának kitalált, de ahogy ő használja, úgy senki más! (nincs most meg, lehet levadászom megint, mert most úgy megnézném újra)

az akkordra még ráfülelek, de már nem tudnál mit küldeni nekem, vagy mégis? pikáp kedvezmény most annyira nem lényeges, mert legkorábban ősszel lesz ilyesmire pénzem. úgyhogy kb. szabad a gazda esete lesz, azt hiszem.
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#2245)

Guitarplayer 2011-06-13 12:29 |  #2260
ja és a vibrátó egy külön állatfaj.
a többi technikához képest nagyobb erőt igényel, és valahogy a legnehezebben, leglassabban tanulható...
tempóérzék kell és valamiféle zenei 'előrelátás'.
cserébe ha működik a 'vibrátó kontroll' akkor majdnem bármilyen sz*rból kihúz, akkor is, ha a többi technikai elem hiányzik vagy gyenge.

Guitarplayer 2011-06-13 12:23 |  #2259
valamelyik topikba(talán épp ide?) írtam, de hátha valakinek új.
a harcművészetekben a sebesség növeléséhez javasolják az alábbit, gitározáshoz is tökéletesen bevált.
olyan sebességgel kell gyakorolni, ahol a gyakorlat TÖKÉLETESEN végrehajtható, folyamatosan ismételve!
'levezetésnek' lehet néhány sorozatot csinálni maximális sebességgel, de a izommerevedés illetve hibázás első jelénél lassítani kell, illetve abba kell hagyni.
a gyakorlat 'gyors' ismétlése, hibákkal, szinte nulla fejlődést eredményez, mert nem tud beíródni a szinapszisokba a helyes mozdulatsor! hiszen mindig változik a mozgássor, a hibák miatt!
ha az 'egy pengetés/másodperc' tempó az, amit hibamentesen tartani tudsz(folyamatosan), akkor gyakorolj azon a sebességen, és néha próbáld emelni a tempót. és a tempó emelkedni fog.

a gyors játéknak három akadálya szokott lenni
1. izmok gyengesége, ízületek, izmok rugalmatlansága: ez a gyakorlástól javul úgy is.
2. nincs meg 'idegből' hogy mit akarsz játszani, ezért gondolkodni kell, még ha ez nem is a szokásos gondolkodás, hanem ilyen 'második szintű' gondolkodás, de lassít rendesen, 'akadozó' a játék.
3. az antagonista izmok működési átfedései: a nyújtó és hajlító izmok nagyobb sebességnél 'átfedéssel' dolgoznak, szóval a gyorsabb játék fizikailag fárasztóbb, és a 'végsebesség' az izomgörcs, amikor egyszerre feszül minden irányba minden izom. Gyakorlás csökkenti a problémát.

Viktor 2011-06-13 11:49 |  #2258
Nekem ilyenkor a teljes pihentetés vált be. Szigorú gitározásmegvonás. Addig is lehet zeneelméletet tanulni, zenét hallgatni, ezek legalább ilyen fontosak. Ha a fájdalom megszűnt, el lehet kezdeni ÉSSZEL gyakorolni. De mindent csak fokozatosan. Lassú, könnyű gyakorlatokkal bemelegíteni, és ha fáj, azonnal megállni.
Félig-meddig ide kapcsolódik Rob Chappers egy régebbi videója, amin többek között arról beszél, hogy sose játsszunk megfeszített izmokkal, sose erőlködjünk. (Most tekintsünk el attól, hogy a pengetésről beszél, szerintem általánosan érvényes, amit mond).

Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#2257)

JonasTamas 2011-06-13 10:54 |  #2257
gkoncz írtaSziasztok! Én eddig csendes megfigyelőként voltam itt, de mind a 2250 hozzászólást végigolvastam :), most viszont tanácsot kérnék tőletek. Pár napja kicsit megerőltettem a bal kezem (nyújtó gyakorlatokat csináltam, hogy könnyedebben érjek el távolabbi bundokat is), a mutató ujjam tövében fáj az ízületem. Mit érdemes ezzel kezdeni? Tegnapelőtt egyáltalán nem gitároztam, tegnap már nem bírtam nélküle, szval pihentetem. Esetleg vmi más? Nektek volt már ilyen? Köszi, Gábor

Nekem szerencsére nem volt soha ilyen problémám, de ha valakinek van tapasztalata az ízületek fájdalmával és a megerőltetéssel kapcsolatban, és talált is jó megoldást rá (borogatás, valamilyen kenőcs, lazítógyakorlatok, vagy bármi más ötlet), akkor örülnénk, ha megírná nekünk.

Segítsünk Gábornak, hogy minél hamarabb újra teljes lendülettel tudjon gitározni!
Válasz 'gkoncz' hozzászólására (#2251)

JonasTamas 2011-06-12 18:31 |  #2255
Lehet hogy a pozitív motiváció hatásosabb, tehát pl. ha egy hétig mindennap készül felvétel, akkor vasárnaponként veszel valamit, aminek örülsz (pizza, stb.)

...vagy ha egy adott hónapban 31 felvétel készül, akkor mehet a pickup-csere
Válasz 'gkoncz' hozzászólására (#2254)

gkoncz 2011-06-12 16:44 |  #2254
a 60seconds mappa már meg is van a gépemen, most azon gondolkodom, hogy mit vonjak meg magamtól, ha nem készítek minden nap felvételt
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#2253)

JonasTamas 2011-06-12 16:41 |  #2253
Ez tényleg jó cikk, különösen a 4. pont tetszett:

" Make a firm promise to yourself to record and save 1-2 minutes of new music every single day – no matter how crappy the music might be. A smooth creative path is created in your brain the same way a well-traveled hiking trail becomes easily passable (while the seldom-used trails are overgrown). Working steadily a little each day like this is guaranteed to make you faster and more comfortable with your recording process. "
Válasz 'gkoncz' hozzászólására (#2252)

gkoncz 2011-06-12 16:28 |  #2252
" Gábor kérdése (#1863) szerintem nagyon jó beszélgetés-téma lehetne itt a topikban, ezért is javasoltam neki, hogy tegye fel itt is.

Szóval: ki mit gondol erről témáról? Hogyan lehet teljesen kifejezni magunkat a zenén keresztül? Hogyan találhatja meg az ember a saját hangját és stílusát? Mit lehet tenni, ha átmenetileg épp nem megy jól a zenélés, nem jönnek az ötletek?

Ezzel kapcsolatban várnánk a személyes élményeket, reagálásokat. Nekem is volt ilyen keresgélős időszakom a zenéléssel 6-7 évvel ezelőtt, majd én is írok gondolatokat a témában. "


Bár egy kicsit régi téma, de én még találtam egy érdekes(nek tűnő) anyagot ezzel kapcsolatban:
http://blog.line6.com/2011/6-techniques-to-help-you-make-more-music/
még én is csak elkezdtem az olvasását, de az első pár sor után érdemesnek találtam arra, hogy ide belinkeljem, remélem tényleg jó :)
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1873)

gkoncz 2011-06-12 13:37 |  #2251
Sziasztok! Én eddig csendes megfigyelőként voltam itt, de mind a 2250 hozzászólást végigolvastam :), most viszont tanácsot kérnék tőletek. Pár napja kicsit megerőltettem a bal kezem (nyújtó gyakorlatokat csináltam, hogy könnyedebben érjek el távolabbi bundokat is), a mutató ujjam tövében fáj az ízületem. Mit érdemes ezzel kezdeni? Tegnapelőtt egyáltalán nem gitároztam, tegnap már nem bírtam nélküle, szval pihentetem. Esetleg vmi más? Nektek volt már ilyen? Köszi, Gábor

JonasTamas 2011-06-11 20:55 |  #2250
Ez ütős volt!

Ez a poén picKUPÁN vágja az embert...
Válasz 'Chris7.S' hozzászólására (#2249)

Chris7.S 2011-06-11 17:32 |  #2249
pickupon?
Válasz 'Guitarplayer' hozzászólására (#2248)

Guitarplayer 2011-06-11 14:54 |  #2248
azért tettem fel kitalálásra, mert relatív egyszerű, viszont a rengeteg szólam elfedi az alapokat..
és tök érdekes hangzású végül is.
én még szőröznék ilyenekkel, hogy Cm helyett Cm9, de mindegy is.
a 'démollt' kéne megfejteni, aztán jöhet a kupon!
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#2245)

JonasTamas 2011-06-11 12:17 |  #2247
biciklipumpa írtahol van az az alap amire soloztok? gyorsan improzok egy sláger számot rá :P

Felteszem a legutóbbi topik-tartalomjegyzéket (majd frissítem is hamarosan). Innen ki tudod válogatni azokat a hozzászólásokat, ahol a letölthető zenei alapok vannak, és akkor jöhet a sláger szám.





#88 Részletes leírás a ritmikai motívumokról + példa-szóló + letölthető zenei alap
#109 Két hanganyaggal példa a mixolíd hangnem kétféle "arcára"
#147-155 Pár szó a domináns líd nevű hangnemről, és az v-i lépések skáláiról is
#189 Krisztián részletes leírása a modális skálákról
#217 Tibyee által megosztott modális backing track-gyűjtemény itt letölthető
#231 A "pitch axis" nevű zenei fogalom leírása, kotta és mp3 mellékelve (modális hangnemek kombinálása azonos alaphangra)
#241 A ritmikai motívumokhoz egy másik példa-szóló + pár szó a szólófelépítés trükkjeiről
#329 Az első topik-verseny, egy modális hangnem kitalálásával
#361 Tibyee részletes leírása a modális skálákról és a hangközökről
#366 Harkh vizuális szemléltetése a modális skálákról
#377 Szabi feladványa, egy nagyon jó fúziós akkordmenet, érdemes megfejteni
#400 Akkordmenetes körkérdés
#452 Őrült gitártrükk: ausztrál erdei madárhang gitárral
#472 Ritmikai motívumok, Part III (részletes leírás, szóló + TAB)
#500 Tibyee részletes leírása a pentaton skálák kombinálásáról
#506 Számírási ötlet + részletes leírás
#541 Ritmus-ötlet riffek írásához (részletes leírás, mp3 + TAB)
#556 A második topik-verseny, egy újabb modális hangnem kitalálásával
#594 vEgGg feladványa
#611 Szólóalkotás, Part I (+ további ritmikai motívumok) (nagyon részletes leírás, mp3)
#616 Egy kis fárasztás
#632 Négy példa a gyors futamok beépítésére
#643 és #650 A szólók felépítéséről néhány gondolat, a filmekkel párhuzamba állítva
#647 Matyesz nagyon jó szólója, amelyről a #660-ban kiderül, hogy milyen elemek miatt lett nagyon jó
#664 Tibyee gyűjteménye a különféle skálák szerkezetéről
#681 Szólóalkotás, Part II (+ tremolókar, technika, ritmikai motívumok) (nagyon részletes leírás, mp3)
#716 Egy elborult ritmusgyakorlat (részletes leírás, mp3 + TAB)
#765 Zsocmóka D-líd szólója a Szólóalkotás II zenei alapra. Ez is nagyon jó lett, leírás a #781-nél
#782 Guitarosaurus leírása a Bartók-féle tengelyrendszerről
#795 További link a tengelyrendszerről
#802 Részletes leírás és példa a „Lokriszi 6#” skáláról (mp3 + TAB a Locrian Locusts c. számból)
#817 A modális skálákról részletes leírás, ezúttal más szemszögből, a számírás felől megközelítve
#820 Hathúros arpeggio-sorozatok (csak video)
#824 Tibyee által feltöltött zene: Joe Satriani, Brian Setzer és Larry Carlton imprója ugyanarra az alapra
#838 Gyors futamok váltott pengetéssel 01 (részletes leírás, mp3 + TAB)
#842 További leírás a pitch axis nevű hangnemkombinálási módszerről + pár szó a spanyol fríg és a mixolíd hasonlóságáról
#853 és #859 Pár ingyenes backing track link
#869 Akkord-skála összefoglalás by Matheoss
#915, #916 és #921 Tibyee által feltöltött zenei alapok és szólók az angol GT magazinból
#923 Újabb pitch axis infók
#958 Brett Garsed és TJ Helmerich koncertvideó Krisz ajánlásával (egy órás koncert, zseniális)
#990-992 Ibanezrg565 kollégánk számai, érdemes meghallgatni őket
#998 Szólóalkotás, modális skálák, díszítések, motívumok - Black Utopia (részletes leírás, mp3 + TAB)
#1039 Kiegészítés a #998-hoz
#1040 Gyors futamok váltott pengetéssel 02 (részletes leírás, mp3 + TAB)
#1065 A váltóhangokról pár szó
#1071 Drivin’ Blues zenei alap (letölthető)
#1086 Drivin’ Blues szóló – szólófelépítés, kontrasztok, folyamatos tizenhatodok (részletes leírás, mp3 + TAB)
#1116 Gary Moore: Loner című számának feldolgozása (Ibanezrg565)
#1147 Guthrie Govan: Funky Blues improvizáció kottája, 1-12. ütem
#1165 Hét hang egy húron, háromujjas tappinggel (mp3 + TAB)
#1171 Marine Aircraft zenei alap (letölthető)
#1198 Marine Aircraft szóló, 1. rész (részletes leírás, mp3 + TAB)
#1213 Ibanezrg565 improvizációja a Marine Aircraft zenei alapra (részletes elemzés #1218-nál)
#1235 Marine Aircraft szóló, 2. rész (részletes leírás, mp3 + TAB)
#1248 Ritmus-megfejtési feladat (Billy Cobham: Red Baron című számából, megfejtés #1268-nál és #1273-nál)
#1291 tibyee által gyűjtött jazz/fusion zenei alapok, és szólók
#1303 Marine Aircraft szóló, 3. rész (részletes leírás, mp3 + TAB)
#1306 és #1308 axes saját számai (4 db) + részletes elemzésül #1307-nél és #1315-nél
#1314 Colossal Chords - Új akkordmegfejtési feladvány (mp3 + letölthető zenei alap)
#1333 Legato futam kromatikus kötőhangokkal (videó, letölthető mp3 + TAB)
#1337 Ibanezrg565 improvizációja a Colossal Chords zenei alapra (részletes elemzés #1348-nál)
#1342 Balance In Hand zenei alap, „sötétebb” szólózáshoz (letölthető)
#1378 Escape From The Soulful Eyes arpeggio (videó, letölthető mp3 + TAB)
#1384 chubby felajánlása, zenei alapok készítésére
#1402 12-hangú kör elmélet (Circle of 12 Tones) Ron Jarzombek-től (linkek az elmélethez és videó)
#1445 John McLaughlin - The Art of Improvisation (videó + ötvonalas kotta akkordokkal)
#1449 Marine Aircraft szóló, 4. rész (részletes leírás, mp3 + TAB)
#1495 Arpeggio-gyakorlatok, 1. rész (mp3 + TAB)
#1505 Új feladvány: Riff modális jellegének megfejtése
#1554 Colossal Chords szóló -- a fokok használata (részletes elemzés a szólóhoz, rengeteg hasznos ötlettel, a szóló #1314-néél található)
#1573 Gitárrajongó titkárnők
#1588 Arpeggio-gyakorlatok, 2. rész (részletes leírás, mp3 + TAB)
#1591 Streamline duplázós pengetési gyakorlat (részletes leírás, mp3 + TAB)
#1600 C-dúr tapping-arpeggio (videó, letölthető mp3 és TAB)
#1629 Részletes írás a gyors futamok beépítéséről, dallamérzék fejlesztéséről, zenei témák összekapcsolásáról, számos példával (mp3 + videó)
#1647 Arpeggio-gyakorlatok, 3. rész (részletes leírás, mp3 + TAB)
#1694 The Sun Still Rising szóló (mp3, leírás a hangnemekről, letölthető zenei alap)
#1724 Pár szó a hangnemen kívüli hangokról egy szólóban, példával
#1790 Symphony X - End of Innocence szóló 01 (leírás, mp3 + TAB)
#1819 Symphony X - End of Innocence szóló 02 (leírás, mp3 + TAB)
#1832 Meditatív gitár-video 01
#1873-#1967 között: Beszélgetések, vélemények a tehetségről, zenei önkifejezésről, fejlődésről
#1907 Meditatív gitár-video 02
#1919 és #1921 Kenny Werner videók, zenei önkifejezés, stb. témakörben
#1926 Miki szólója (video) Jorn Lande: Night City című számának zenei alapjára
#1941 C-fríg és C-moll hangnemekre készült szóló
#1949 - #1991 között: Beszélgetések, vélemények a gitározás mentális szempontjairól
#2023 Őrült gitártrükk: erőmű-riasztás hangok gitárral (megfejtés: #2051)
#2056 Borderline növekvő számú tizenhatodok - pengetési gyakorlat (részletes leírás, mp3 + TAB)


Az itt felsorolt anyagok nagy része megtalálható a topik Wiki oldalán, amelyet Indyhorse állított össze: http://jonastamas.wikidot.com



Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#2243)

JonasTamas 2011-06-11 12:16 |  #2246
Válasz 'Gitarosaurus' hozzászólására (#2244)

JonasTamas 2011-06-11 12:16 |  #2245
Gitarosaurus írtahát ott először Db/Ab-ra gondoltam, mint az intro-ban? közben beállnék a sorba és gratulálnék a halmozódó külföldi érvényesülésidhez! és Holdworth szegény sok évig a gitár közelébe se szagolt, mert nem hívták játszani. érdekes, hogy a különcködés hosszú távon nem szolgálta a javát. de már ebben a vonatkozásban is csak tanulni lehet tőle.

Köszönöm szépen!

Holdsworth teljesen ufó, biztos láttad is azt a videóját, ahol a skáláiról beszél. Mindegyiknek saját nevet ad, és teljesen önkényesen használja és alakítja őket. És zseniális, az egész fúziós műfaj tőle lesi el a dolgokat.

A 2:06-nál induló akkord az a bizonyos hatodik akkord, itt a basszus egy másik hang (lehet hogy egy másik részt vizsgáltál és azért jött ki más akkord). Amúgy már mindenképpen nyertes vagy, úgyhogy ha ezt a 2:06-os akkordot még a rend kedvéért megfejtjük, akkor küldöm a nyereményt. És ha András egyetért, akkor a pickup-kedvezmény is jár, természetesen.
Válasz 'Gitarosaurus' hozzászólására (#2242)

Gitarosaurus 2011-06-10 16:06 |  #2244


Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#2232)

biciklipumpa 2011-06-10 15:57 |  #2243
hol van az az alap amire soloztok? gyorsan improzok egy sláger számot rá :P

Gitarosaurus 2011-06-10 10:36 |  #2242
hát ott először Db/Ab-ra gondoltam, mint az intro-ban?

közben beállnék a sorba és gratulálnék a halmozódó külföldi érvényesülésidhez!

és Holdworth szegény sok évig a gitár közelébe se szagolt, mert nem hívták játszani. érdekes, hogy a különcködés hosszú távon nem szolgálta a javát. de már ebben a vonatkozásban is csak tanulni lehet tőle.
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#2231)

JonasTamas 2011-06-10 09:57 |  #2241
fazsi írtaEgyébként úgy gondolom, hogy rájöttem mi váltotta ki ezt az állapotot, legalább is részben.

Ez jó hír, mert az már a siker 80-90%-a (nem csak a gitárban, hanem mindenben) ha az ember fejben elrendezi magában a dolgot.
Válasz 'fazsi' hozzászólására (#2239)

JonasTamas 2011-06-10 09:55 |  #2240
OK, akkor mailben egyeztetünk!
Válasz 'fazsi' hozzászólására (#2238)

fazsi 2011-06-10 09:42 |  #2239
Egyébként úgy gondolom, hogy rájöttem mi váltotta ki ezt az állapotot, legalább is részben.
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#2237)

fazsi 2011-06-10 09:41 |  #2238
Ha lesz időm a közeljövőben meg neked is, akkor lehet elmennék megint egy konzultációs órára.
Van némi előrelépés, de szeretnék megbizonyosodni róla, hogy nem rossz irányba indultam el kéztartással kapcsolatban, mert az ujjízületeim többször fájnak kicsit.
Előrelépés inkább olyan téren történt, hogy kevesebbszer hergelem fel magam, ha nem megy, illetve próbálom nyugodtabban kezelni a dolgot.
Egyébként csinálom amit javasoltál napi gyakorisággal.

Majd küldök email-t, időpont egyeztetés miatt.
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#2237)

JonasTamas 2011-06-10 09:35 |  #2237
Amúgy hogy ment az elmúlt hetekben a vizualizálás és a mentális edzés, amiről beszéltünk? Tapasztaltál előrelépéseket a gitározásban?
Válasz 'fazsi' hozzászólására (#2235)

Guitarplayer 2011-06-10 09:25 |  #2236
igen...
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#2231)

fazsi 2011-06-10 09:22 |  #2235
Természetesen!
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#2234)

JonasTamas 2011-06-10 09:19 |  #2234
Örülök hogy máris jól megy. Ez csak az intro

De ugye a 9. ütemben figyeltél a tompításra is?
Válasz 'fazsi' hozzászólására (#2233)

fazsi 2011-06-10 09:07 |  #2233
Alig gyakoroltam és már elég jól megy. Ennél áttekinthetetlenebb kottád nincs is? :D
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#2232)

JonasTamas 2011-06-10 09:02 |  #2232
Mára egy laza pengetési gyakorlatot terveztem. Itt jön a kottája




JonasTamas 2011-06-10 09:01 |  #2231
Gitarosaurus írtahát ja. Cm Eb Gb Absus4 Ab Dbsus2 Cm7b5 Eb7

Ez az akkordmenet már nagyon ott van a cél közelében, még a Dbsus2-t kellene újra megnézni (a basszust is belekalkulálva).
Válasz 'Gitarosaurus' hozzászólására (#2229)

JonasTamas 2011-06-10 08:56 |  #2230
ibanezrg565 írtaSzia Tamás! Megnéztem Allent,nagyon jó tényleg egy zseni.Gratulálok a közös projekthez! Küldöm a számot,légyszi írj róla egy kis elemzést.Köszi szépen. Spirited blues by Horváth Imre

Köszönöm és éljen Allan Holdsworth! A közös projekt nem személy szerint vele lesz (sajnos), hanem az MMI-vel (Modern Music Institute), akik rendszeresen szerveznek különféle workshop-okat (tartott már bemutatót az iskolában Reb Beach, Michael Angelo és Stu Hamm is).

Köszi az új zenét, örülök hogy újra lett időd felvenni egy szólót! Írok majd róla nemsokára.
Válasz 'ibanezrg565' hozzászólására (#2228)

Gitarosaurus 2011-06-09 22:28 |  #2229
hát ja.

Cm Eb Gb Absus4 Ab Dbsus2 Cm7b5 Eb7
Válasz 'Guitarplayer' hozzászólására (#2225)

ibanezrg565 2011-06-09 22:13 |  #2228
Szia Tamás!
Megnéztem Allent,nagyon jó tényleg egy zseni.Gratulálok a közös projekthez!
Küldöm a számot,légyszi írj róla egy kis elemzést.Köszi szépen. Spirited blues by Horváth Imre
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#2218)

Guitarplayer 2011-06-09 21:56 |  #2227


je.
a sekterben meg EMG méretűek a szedők. az is je.:)
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#2226)

JonasTamas 2011-06-09 21:55 |  #2226
És persze írok majd a napokban az eredeti kérdéssel kapcsolatban is pár gondolatot.
Válasz 'Guitarplayer' hozzászólására (#2183)

Guitarplayer 2011-06-09 21:55 |  #2225
voltaképp nem bonyolult, csak rommá van hangszerelve meg effektezve.
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#2224)

JonasTamas 2011-06-09 21:54 |  #2224
Guitarplayer írtajól van aki pontosan megfejti a refrént, és Tamás is jóváhagyja a választ, 10 mátyásért választhat egy hangszedőt a kínálatból.

Wow! Ilyen díjazás mellett tényleg megpróbálni a dolgot és lefülelni a refrén akkordmenetét!

A felvételt és a kérdést ld. #2186-2187-nél, további segítség #2195-nél található, és Gitarosaurus megfejtése #2221-nél már igen közel járt, a vége felé kell még alaposan megvizsgálni az akkordokat.

Válasz 'Guitarplayer' hozzászólására (#2220)

JonasTamas 2011-06-09 21:48 |  #2223
Ami a hangszereket, felszerelést illeti (ezek szerint nem a sörre céloztál tegnap), nem vagyok egy kimondott gear-freak, tehát nem igazán szoktam változtatni a bevált cuccokon. 80-90%-ban a bordó Samick-et használom, ami a képen is van. Most a közeljövőben lesz majd két változás is, egy Schecter héthúros lesz az új szerzemény, és a most készülő lemez leendő koncertjeihez egy Engl erősítő lesz valószínűleg a leginkább megfelelő, úgyhogy egy ilyen fog érkezni nemsokára.

A többi felszerelésről itt részletesebben is olvashatsz, ebben benne van minden lényeges dolog. Az interjú közepén van a hangszeres/erősítős rész:
http://www.hangfoglalasonline.hu/20100601_jonas_tamas_interju

Ez meg egy régebbi interjú, még az első lemez után nem sokkal készült, itt is sok szó van ezekről:
http://www.gitarvilag.hu/interju/jonas-tamas
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#2219)

Guitarplayer 2011-06-09 20:03 |  #2222
maaajdnem

Gitarosaurus 2011-06-09 19:46 |  #2221
khm.

Cm Eb Gb Absus4 Ab Dbsus4 Cm Eb
Válasz 'Guitarplayer' hozzászólására (#2220)

Guitarplayer 2011-06-09 18:26 |  #2220
jól van aki pontosan megfejti a refrént, és Tamás is jóváhagyja a választ, 10 mátyásért választhat egy hangszedőt a kínálatból.

biciklipumpa 2011-06-09 17:04 |  #2219
a "motyon" a gitárra, pick up okra, erősítőre céloztam. effect stb.

JonasTamas 2011-06-08 23:57 |  #2218
Felteszem ide is az infót, a milánói Modern Music Institute (MMI) egy háromnapos nyári workshop-ot szervez Allan Holdsworth részvételével. További infók itt:

Ha valaki július végén épp Olaszországban jár, akkor érdemes megnézni mindenképpen, Allan egy zseni, efelől semmi kétség. Tudok intézni kedvezményes belépőt, egy közös projekten fogunk dolgozni az MMI-vel ősztől, ha minden jól megy.





JonasTamas 2011-06-08 19:25 |  #2217
...nem is tört ki a pentaton dobozokból...

Válasz 'Gitarosaurus' hozzászólására (#2214)

JonasTamas 2011-06-08 19:24 |  #2216
Ha a sörre célzol, akkor a cseh söröket, és lehetőleg minél sűrűbben Prága Vinohrady* városrészében fogyasztva

---------
*ami viszont szőlőhegyet jelent. Ezek a csehek tudnak valamit...
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#2215)

biciklipumpa 2011-06-08 15:38 |  #2215
tamás te milyen "motyót" használsz? :D

Gitarosaurus 2011-06-08 14:37 |  #2214
és az "autentikus" verzió:


Válasz 'Gitarosaurus' hozzászólására (#2213)

Gitarosaurus 2011-06-08 14:35 |  #2213
de ebben nincs benne a lényeg!!

de akkor:





ZW söröskupakos gityója
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#2212)

JonasTamas 2011-06-08 14:14 |  #2212
A sörerősítő* mindent visz...
--------------------------------


*vagy inkább SÖRŐSÍTŐ





Gitarosaurus 2011-06-08 13:52 |  #2208
lehetne a nyereményből is versenyt csinálni. linkeljünk söröket!




JonasTamas 2011-06-08 13:46 |  #2207
bluevoodoo írtalinkelek képet egy korsó sörről

legyen a nyeremény egy digitálisan leTÖLThető korsó sör
Válasz 'bluevoodoo' hozzászólására (#2205)

Gitarosaurus 2011-06-08 13:46 |  #2206
hát ennyiért csak belehallgatok

E5 F#5/E Hm D D/C#

sok kérdőjellel persze
Válasz 'bluevoodoo' hozzászólására (#2205)

bluevoodoo 2011-06-08 13:36 |  #2205
linkelek képet egy korsó sörről
Válasz 'Gitarosaurus' hozzászólására (#2204)

Gitarosaurus 2011-06-08 13:35 |  #2204
ja, mosmá jó. mi a nyeremény?
Válasz 'bluevoodoo' hozzászólására (#2203)

bluevoodoo 2011-06-08 13:31 |  #2203
de van,de van... elsőre én is megijedtem, aztán refresh után látszott, hogy csak a soundcloud döglődik megint
Válasz 'Gitarosaurus' hozzászólására (#2202)

Gitarosaurus 2011-06-08 13:29 |  #2202
de nincs is...
Válasz 'bluevoodoo' hozzászólására (#2201)

bluevoodoo 2011-06-08 13:28 |  #2201
Nekem is van egy érdekes akkordfűzésem, ezt is lehet fejtegetni :)

Perfect Djentleman verze by denii84

Gitarosaurus 2011-06-08 13:20 |  #2200
az intro zongora Cm7 Eb/B. később aztán van a végén Absus2 Gbsus2 is.

bátorkodtam nem a nyereményes rész lefülelni.

Beetlejuice 2011-06-08 12:38 |  #2199
a7 és d5-öt értem...de mi az az e8???
Válasz 'szgabor' hozzászólására (#2198)

szgabor 2011-06-08 12:32 |  #2198
A zongorára gondoltam, csak tegnap már nem nagyon tudtam este fogalmazni a fáradtságtól. Közben rá is jöttem, hogy hülyeség.
Elv: E8-A8-D6-nál hittem azt, hogy van egy C-mollunk (ami nem az, mert E8-A7-D5-nél lenne). Ha ezt leviszed 2 fekvésnyit, akkor a C-ből lesz egy A#.
Viszont jobban megnézve ez nem moll, hanem valami más, talán bővített (mivel az alaphangon kívül feljebb fogok mindent egy fél hanggal), igaz ezt soha nem tanították még, nem is tanultam magamtól sem.
És csak addig hallgattam meg amíg be nem jön a szöveg, még ezt is nehezen szedtem le, nemhogy azt a részt.:)
Az elméletbe meg soha nem mentem bele igazán.
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#2195)

Beetlejuice 2011-06-08 09:26 |  #2197
na este lesem...háthan nyerek:)...jó lenne idén egy jó hír is már:)
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#2187)



Témák


 
VÁSÁRLÁSI INFO

A HANGMESTER.HU oldalain található anyagok a HANGMESTER-Online Kft. írásbeli engedélye nélkül nem használhatók fel!

HANGMESTER.HU Ügyfélszolgálat: hangmester@hangmester.hu
© Copyright 2003-2024 HANGMESTER.HU .:. Minden jog fenntartva.
. : A tévedés és az árváltoztatás jogát fenntartjuk! . :
A weboldalon feltüntetett árak csak internetes megrendelés esetén érvényesek
és kizárólag aktuális készletünk erejéig, melyről visszaigazoló e-mailben tájékoztatjuk vásárlóinkat/érdeklődőinket.
Minden weboldalunkon leadott rendelés csak akkor tekinthető visszaigazolt megrendelésnek, ha kollégánk e-mailen egyértelműen megerősíti,
hogy az adott termékből van jelenleg készketen általunk megvásárolt és bevételezett modell.
Weboldalunkon feltűntetett árak nem számítanak árajánlattételnek.

CAMPONA HANGSZERBOLT (1222 Nagytétényi út 37. Földszint, POSTA és GYÓGYSZERTÁR között)
NYITVA MINDENNAP (vasárnap is!) 11:00 - 19:00 | +36-20-323-0641 | hangmester@hangmester.hu