nem tudok érdemben hozzászólni.
nekem egy házimozierősítővel meghajtott Yamaha NS10 van.
ennek kevés az alja, de részletgazdag.
minden monitor sánta valahol, ki kell ismerni/hozzá kell szokni.
egy szint felett itt is bejön az erőteljes szubjetív agyhalál.
én a behringer termékekben nagyot csdalódtam pozitív értelemben mostanában. ez is elképzelhető, ha letararod a behringer moncsit, akár az fog tetszeni a legjobban! (erősen sarkítva a dolgot) valószinüleg nem, de azért nem is Hs280 kategória... (ezt csak pájénnak szántam...)
Hello
Nem tudo valaki kapcsolást az atomic erősítőhöz? Vagy esetleg olyan oldalt ahol sok információ van róla? A hangszóróját nem lehet külön kapni? (eminence)
Amúgy az adatok alapján amit mondtál, nem tűnik túl rossz választásnak a Behringer 2030A sem. Mindenestre érdemes lenne kipróbálni, főleg neked lenne jó viszonyítási alapod, az már a másik része a dolognak hogy nem érdeked.
http://www.behringer.com/B2030A/index.cfm?lang=eng "Despite its small size, the TRUTH B2030A can achieve a peak output level in excess of 113 dB SPL. Powered by separate 75- and 35-Watt built-in amplifiers with an active crossover, these monitors provide ultra-linear frequency response from 50 Hz to 21 kHz."
Igen, egy EQ-nak szerintem sincs semmi keresnivalója egy stúdió monitoron. Mindenesetre az 520-ason is ott figyel, ahhoz képest mégis ilyet akartál beszerezni, persze mostmár biztos nem bánod. Amúgy van az MK2-esen egyáltalán XLR bemenet?
A POD-os cuccok szerintem nagyságrenddel jobban szólnak, mint a házilag megoldható láda/mikrofon stb. varázslatok, ráadásul a lehetőségek korlátlanok!
Nekem volt XT Live, Pocket POD, most élőben HD147 fejet, stúdióban/felvételre X3 procit használok. Világbajnok mindkét cucc!
Behringer monitort egy ugyancsak producer, közeli barátom és zenésztársam tesztelgetett és elsírta magát. Igenis lehet szórás még a nearfield studio monitorok között is ;) NEM biztos hogy ez a modell, de a "kolléga" szakmai véleményében vakul megbízom.
620 vs mkII
A legfontosabb differencia számomra az egyenletes frekiátvitel. Ebben az mkII jobb. 38Hz-től 23,5 kHz-ig visz át, de ~50Hz-től ~19kHz-ig egyenletes az átviteli görbe. A 620-asnál ilyen adatom nincs is, mert nem adja meg a gyártó. A 620-ast nem is oda pozicionálja éppezért, ahova az mkII-őt. Nekem ez fontos. Fülesből is képes voltam 600 ohm-osat venni, mert ez az egyik legegyenletesebb átvitellel rendelkező füles. Nem véletlen 600 ohm az sem...
A 620-as számomra hifisebbnek tűnik. Eleve aktív EQ-t használ, ami nekem nem szimpi. Ha jól rémlik 3 kapcsolóval tudod ezt az EQ-t állítgatni, hogy minél jobban be tudd lőni a szobád tulajdonságaihoz. A 620 újabb széria, de nem váltja az mkII-t pedig méreteiben, teljesítményben kb ugyanaz (az mkII nagyobb azért).
nos nekem nincs variaxom, teljesen mezei gibson nh-t használnék a célra, csak a netes hangminták mindig olyan félrevezetőek és szeretnék körbeszaglászni, hogy érdemes-e ilyenben gondolkodnom semmint a láda+mikrofon+recording mizérián görcsölni
teljes mértékben egyetértek a kollégával. a szar cuccok csak elveszik az ember kedvét. türelem jó motyót terem:) két hét és itt is van az új kicsikém, de ez ebben a topikban off
Már nem azért, de mégis mi alapján ennyire felejtős a Behringer?
Mellesleg ha már Alesis-ed van, akkor mond már meg nekem, hogy mi a különbség a 620-as és az általad használt MK2 között kicsit részletesebben.
Na várj, a kérdés arra vonatkozott, hogy a Line6 erősítők akkor szólnak-e igazán rendesen ha Line6 gityót dugsz beléjük. És igen a közönséges gitároknak mindenhol szólnia kell, de a Line6 erőlködő azért azokkal sem szól rosszabbul mintha Variax-al használnád.
Azt kellene tisztázni, hogy a Variax-ban, olyan gitárt (testet, hangszedőt, azok helyzetét, jelszintjét, de még a potik impedanciáját) állítasz be, amit nem szégyelsz, tehát általában igen jó vonalból is.
Elég szar lenne, ha így lenne, mert ez azt is jelentené, hogy a Variaxban valami mégsem annyira gitáros :)
"Kutyaközönséges" gitár(OK)nak kell szólnia mindenhol :)
engem elsősorban a POD-ok érdekelnének méghozzá vonalas felvételekhez. Érdekelne, hogy van-e valakinek abban tapasztalata, hogy a L6 gitár az mennyire különbözik a hagyományos jelű gitároktól?
Behringert felejtsd is el jó gyorsan.
az ALESIS M1A 520 / 620 nagyon fasza, de pl. 520-ast nem találsz jelenleg itthon. Tudom, mert kerestem. A disztribútor sem tudta mikor tud szállítani az anyacég.
Ezért (is) vettem inkább egy nagyobbat és jobbat, egy ALESIS M1 Active Mk2-őt. Nagyon komoly cucc, csak ajánlani tudom. Én nem csak gitárolgatok tehetségtelenül, hanem tehetségesen producerkedem, elektronikus zenélek, hangmérnökösködöm, masterelek, és igazán részletgazdag, dinamikus, nagyon jó frekvencia átvitellel rendelkező motyó. Az 520 /620 kisebb, tehát a mély tartományban biztosabb kevesebbet, és nem úgy hoz, de azokat is hallottam már (igaz a passzív változatot), és nincs rájuk panasz.
Nah, ha már úgyis feltűntél Rodnas, akkor kikérném a véleményed pár aktív stúdió monitor hangfallal kapcsolatban. Őszintén szólva ezek közül csak a Behringer-t ismerem mint márkát, és már csak azért is azzal szemezgetek, mert arra lenne is lehetőségem kipróbálni X3 Live-al. míg a többinél ez nem áll fenn.
BEHRINGER B2030A ALESIS M1A 520 ALESIS M1A 620 EVENT ALP 5
sőt... modellezős cuccnál pont az lényeg, hogy bedugod a gitárod, majd az mindent megcsinál vele. de megint olyan dolog hogy 100% érteni kell hozzá, mert tegnap bedugtam a ZW crybaby-t a hd-be és szarul szólt, viszont ez a probléma azonnal megoldódott, amikor tényleg precizen beállítottam a zajzárat.
digitális modellezős cuccok ritkán szeretik az inputbabetorzitót.
Én Bad Monkey-t kötöttem digi cucc elé,de annak van hangfalszimulált mix kimenete is.Tűrhetően lehet így használni,de azért a hangminősége nem közelíti meg egy jobbfajta fullcső cucc hangminőségét.
Egy 1984-es Japan B.C. Rich-em van.
A kabel jo volt.
Mindez egy berprobateremben,
tehat a legnagyobb gondom az,
hogy nem volt ido turelmesen allitgatni.
Tudom milyen hangzasra vagyom,
de most nem is erdekelt.
Azt akartam, hogy legyen egy normalis,
torzitasmentes clean,
es valami barmilyen torzitott hangszin.
Ezt nem sikerult elerni a ket oras proba vegere.
Sot! Mindig hordok magammal egy Metal-Zone pedalt
ilyen esetekre. Azt tudom hogyan kell beallitani.
Eletemben eloszor nem tudtam hasznalni a Boss
pedalt sem. Egyszeruen kasasan szarul szolt,
fogalmam sincs miert, pedig sok cucc ele be volt
mar kotve, sot egy H&K REDBOX segitsegevel
vonalbol is szoktam hasznalni. Ez a minimalcuccom.
Erdekes. Multkor egy masik temaban is megkaptam,
hogy nem ertek hozza. Jatszottam mar sokmindenen.
Es a leggagyibb cuccokon is be lehet alltitani "valamit".
Ezen nem.
A gain szabalyzo amugy tenyleg eleg furan mukodik...
Nem akarok negativ lenni, csak a tapasztalataim szeretnem megosztani!
Eletemben masodszor, tegnap jatszottam egy Line6 Sipder II stack-en.
A velemenyem, lesujto. Hiaba a 4x12 lada. Ilyen erotlen hangu,
beallithatalan szaron meg eletemben nem jatszottam.
Melye nem volt semmi, es a tobbi hangszinezovel sem lehettett
semmit allitani a hangkepen.
Elnezest, ha valakinek a lelkebe gazoltam volna,
de egy 20 eves regent kombo is leszolna ezt a gagyi szart.
Eladó egy pillangózáras,adam hall szerelékes, kerekes,profi SZÁLLÍTÓ KONTÉNER VETTA ,FLEXTONE kombókhoz ,illetve az ugyanezek méretével azonos kiegészítő 2*12"es Line6 hangfalakhoz.Ebben biztonságban lesz az erősítőd/hangfalad, NEM lesz leütve, megkarcolva,stb Ár: 26e Ft Tehát anyagár alatt...
vagyis megoldható lenne csak hogy jól szólna-e. Amúgy ha ez nem jön össze a másik lehetőség a fender fm212 lenne aminek állítólag semleges hangja van....
És az megvalósítható lenne hogy építünk egy semleges hangú hifi csöves végfokot pl: 4xEl84 vagy 2xel34 és alá teszek 2 darab 12"-es semleges hangú hangszórót. És erre kötöm a pod x3-mat. Amúgy érdemes megcsinálni úgy az erősítőt hogy pl 2x25 wattos legyen hogy sztereóban tudjam használni a podot?
egyébként ha valaki élőben szeretne atomicot hallani pod XT-vel, annak megint szívesen felajánlom, hogy jöjjön el jövő héten a koncertünkre, ahol azzal fogom nyomni. Szerdán, márc. 5-én a kiswigwamban leszünk!
Ahogy nézem az Atomic-okat, nincs benne megoldva a vonalkimenet. Vagyis azt akkor nem tudom megoldani, hogy a színpadon szól kontrollként az Atomic, de a PA-ba is meg közvetlen a POD hangja...
Hanem mint egy átlag kombó, újra bemikrofonozom?
Ebben a tévhitben éltem én is :)
Mert szólt a mondás, milyen fasza a POD csöves gitárvégfokkal és gitárládával :) Csak mégjobb, ha ezek semleges hangkarakterrel rendelkeznek. De így érthetőbb a dolog és a helyére került ;)
A Fletcher-Munson törvényt ismerem, azért kérdeztem, hogy hogy jön az képbe, de most megint elolvastam és rájöttem hogy rosszul értelmeztem amit írtál :) Szal a hangolásnál gondolom az erősítők és hangfalak hangolására gondoltál.
Amúgy az Atomicról nem tudtam, hogy az is a PA cuccok elvén menne, azaz hogy egy az egyben a modellező hangját adja vissza. Azt hittem, hogy egy "normál" végfok és egy gitár hangszóró egy dobozba építve és a modellező cuccot használja előfoknak így a hangfalszimulációt nem kell használni.
A PA-ra való kötésnek és az Atommicnak is elvileg az a koncepciója, hogy a modellező hangját mindenestül felerősítse. Vagyis ahogy a PA-ra is hangfalszimulációval szokás rákötni, az Atomicra is elvileg így célszerű. Viszont a hangerő növelésével más frekitartományokat más erősséggel hall az ember. Ezért van az, hogy ha beállítasz egy presetet fülessel, és utána egy nem színező erősítő full range speakerén hangosan is meghallgatod azt a presetet, máshogy fog szólni. Én a helyükben ennek a korrekciójára törekednék, ha olyan erősítőt akarnék csinálni, amire azt mondják "tök úgy szól a preset az erősítőn mint a fülesen".
Az Atomicos használtakor be van kapcsolva a pod-ban a hangfal szimuláció? Mert nem teljesen világos nekem. Ahogy írod, hogy a gitárláda változtatja a hangot (én pl. azért is használom így és nem PA-ra kötve, mert sztem a pod-ok hangfal szimuja közel sem tökéletes), meg hogy azért mégsem full-range de majdnem, nekem az jött le, hogy a pod-ban lévő hangfalszimu is kell.
A Fletcher-Munson görbe hogy jön a képbe? Nem ugyanolyan hangos az énekcuccotok és az Atomic?
amit tettem be videót azon is a PA302 szól. van egy kis béringer keverő abba megy a POD és a hangkártya (meg más is) és az bele a PA-ba. teljesen jól szól. ha kettő lenne mehetnék vele klubozni is akár...
tudom a kameramiksi és a youtube összasségében eléggé lerontotta a hangminőséget és így nehéz belőle objektív képet kapni.
kompromisszum a dolog, de nem annyira rossz kompromisszum...
Ahogy én észrevettem, az atomic kombó úgy lett összeállítva, hogy az erősítő és a hangszóró+láda össze lett hangolva. Amúgy messze nem ful range (mérőmiksivel néztem, nem fülre). Ha megnézünk egy PA speakert, ami megpróbálja ugyanúgy visszaadni a hangot, illetve pl. egy Laney végfokra kötött gitárládás megoldást, aminél lehet bármilyen a végfok, a gitárláda úgy megváltoztatja a hangot, hogy tökmindegy milyen a végfok, akkor az Atomic valahol a kettő között helyezkedik el szerintem. Össze van hangolva a láda és az erősítő, és bár csinálhattak volna kis EQ-zással közel flat EQ-s full-range csöves erősítőt, mégsem azt csináltak. Szépen lecsípegettek ugyanúgy a mgasból/mélyből, kicsit megcifrázták a középtartományt, stb. Ugyanaz a preset tök máshogy szól az Atomicon, mint mondjuk az énekcuccunkon. Nekem az Atomicon való beállítás valahogy könnyebb, énekcuccon mindig több EQ kell valahogy. Majd ha lesz időm, megnézem, hogy a hangolásuknak van-e köze a Fletcher-Munson görbékhez, mert én valami ilyesmit sejtek.
Az atomic ractor erősítőnek mitől van olyan semleges hangja? Mi arra gondoltunk hogy egy csöves hifi végfok aminek nincs erős saját karaktere, rossz a csövek hatásfoka. Mert ha így van akár lehetne építeni is. Ja és milyen hangszóró van az atomic reactor erősítőkben?
Én a PodXT-t egy Laney Klipp végfokán keresztül használom. Ugyanaz a megoldás, mint az Atomic (azaz csöves végfok) csak némiképp olcsóbb, pláne ha van már hangfalad. Ilyen régi Laney csöves erősítőt (Klipp, Sound) sztem tudsz venni 60 körül kis szerencsével, és kb. 500 Ft megcsináltatni rá egy olyan bemenetet ami közvetlenül a végfokra megy.
igen kicsi, valóban, és kb két kilógramm, viszont 150 watt. Azért jobb, mint a többi (rocktront kivéve), mert "semleges" hangú, nem szól bele a modellezett hangba a karaktere, mert direkt nincs neki...
kb. 45-50-körül lehet használtan, keresgélj... vagy ebay, de itt is elő szokott fordulni.
mondjuk én az atomic reactorra esküszöm, az egy csöves végfok kombó modellezőkhöz, 50W 200 wattos megatön hangszóróval, nagyon zsír.
ez a Crate végfok akkora, mint egy pincér pénztárcája?
meg ha jó, akkor kinek kell odaadni érte a mennyi eFt-ot?
eszembe jutott a kb 50 eft-ról a Powerstate erősítőcsalád..
hallottam már minimumprogram jelige alatt összerakott gitárcuccot erőteljesen szólni powersztét erőlködő segítségével. (ős laney 4x12, marshall guvnorral) metálkodott vele az illető
Szerintem tökmondegy honnan való az idézet HIBÁS. Ennyi. Elírás vagy elfordítás, mindegy.
Sosem szabad hogy az erősítő legyen "nagyobb" mint a hangfal. Baromság.
Az iratlan szabály, hogy a hangfal legyen kétszer akkora. Nem kell ahhoz kitekerni az erősítőt, hogy pukkanni tudj :)
Arra kell figyelni, hogy PA rendszernél, és studióknál is az alsó 1/3-ban használd a rendszert.
:/
a kutyavásár máig tartott. holnap megy vissza a cucc a gazdihoz...
megtudtam, amit akartam. erre elég volt a hétvége.
felvételt ilyen kutyafutta ismeretekkel úgysem érdemes csinálni. az akkor az igazi, ha életközösséget vállalt a dógózó a sziliciumtemetővel.. :)))
persze tudom én, hogy rokkarc ilyennel nem mutatkozik, mert ez vendéglátós ízű, de ha nem a kinézet érdekel, akkor jaúúúú...
persze hallottam Tompinál a múltkor Engl V30-as ládát. na úgy azért nem szól :)))))
lett egy x3 live effektpedálom, van egy 4x12 es fasza ládám.
kérdés: milyen végfokot érdemes venni ehhez az összeállításhoz? valószínüleg csak 50-60eft lenne rá.
Én megértem azt is, hogy a torzítás és ezer egyéb dolog miatt jó, ha nagyobb teljesítményű az erősítő, de ha egyszer véletlenül, akár műszaki hiba miatt a teljes kakaó rászabadul a hangszórókra, akkor kb. úgy járnánk, mint Marty a Vissza a jövőbe első részében :) Szóval, csak csatlakozni tudok véleményedhez :)
Ha már úgyis nálad van egy X3, akkor megkérdézhetem hogy szól benne az Engl Powerball mint erősítőmodell?
Ha felvételt is tudnál készíteni, akkor megköszönném, rhythm és lead is érdekel egyaránt.
itt van nálam most egy X3 Live és egy XT Pro.
a teszt konklúziója röviden és tömören:
ilyen jólszólós gitáreffekttel mint az X3 eddig nem találkoztam!
a hangminősége nagyságrenddel veri az XT sorozatot. a hangzás rendkívüli, köszönhetően a dual üzemmódnak.
szóval, aki jót akar lehet ráugrani.
egyébként tán azt is mondhatnám TÚL JÓL SZÓL! normál elektronyos gitárnál nincs is szükség erre a tisztaságra! az akusztikus vonalon viszont igen, legyen az gitár vagy mic dolog.
most úgy gondolom maradok az XT Pro-nál, mert sajnos nincs az X3-ból rack verzió. csak ez tart vissza...
már sima bypass esetén is "zongorázni lehet" a különbséget és a java csak utána jön!
elvileg lehet jó, ha nagy az erősítő.
én is 150W végfokkal hajtom az NS10-est...
de nem azért mert, hanem mert :)) azaz így adódott.
egyébként tényleg jobb lehet a teljesítményhatás környékén a hang, már ami az erölködőn múlik. szerintem egyébként a kihajtott hangfal "jósága" fabatka. tehát elvi dologról vitázunk gyakorlati jelentőség nélkül.
azaz van gyakorlati jelentőség is!! nagy erölködővel legalább hazavághatjuk azt a jó kis hangszórógarnitúrát, amit nagy nehezen beszereztünk egy jó közeltéri sugárzó formájában
szóval csak óvatosan a wattokkal...
Szerintem ez az idézet stúdiómonitornál sem áll meg. Mindig a hangszóró a leggyengébb láncszem, és általánosságban a hangszóró teljesítményének kell 2x akkorának lennie, mint a végfoké, mivel jóval kisebb a hatásfoka és nagyobb a torzítása.
Jaa,már értem.Kösz a linket.
Itt stúdiómonitorról van szó,én meg azt hittem,hogy általánosságban a hangfalakról.
Hát,stúdiómonitornál lehet,hogy igaz a dolog,mert egy stúdióban úgysem tekerik fel csutkára a hangerőt,de még pl egy 300W-os teljesítményű stúdiómonitor teljesítményének vége közelébe sem! És lehet,hogy tényleg jobban meghajt egy nagyobb végfok egy ilyen kisebb stúdiómonitort,de csakis olyan helyen lehet ezt megcsinálni szerintem,ahol nem bömböltetik halálra a cuccot.
Lehet,hogy így jobban kihallhatók egy stúdiómonitorból olyan dolgok,amik amúgy máshogyan nem.Talán részletgazdagabb,és jobb a frekiátvitel így.Nem tudom,talán egy stúdiós emberke hasznosabb infóval szolgálna a témában.
De általánosságban amúgy nem igaz ez az állítás,pl zenekari,és hangosítási feladatoknál jobb,ha minimum 1/3-addal nagyobb a hangfalak teljesítménye az erősítőjénél.
Nem mondtam hogy belekötöttél, csak azt hogy tőlem nyugodtan beleköthetsz, mert úgysem tudnám megvétózni.
Amúgy itt olvastam a témával kapcsolatban: http://musicdivision.hu/index.php?cikk=33
Nem én találtam ki, úgyhogy tőlem nyugodtan beleköthetsz.
"Erősíts megfelelően: ha erősítőt keresel a hangfalaid részére, mindenképp legyen kétszer akkora teljesítmény leadására képes az erősítő, mint a hangfal. Ha pl. 300 W kell 8 ohm-on, keress olyan erősítőt, ami 600 W leadására képes 8 ohm-on. A hi-fi esetében más a helyzet és ez a szabály se minden esetben létszükséglet, de vedd fontolóra, mert sokszor (!) csalóka az a mérési adat, amit a gyártók egy termékhez megadnak."