Nekem van egy eladó trafóm!!!! Egy amerikai basszus fejhez volt használva, de lecseréltem egy nagyobb teljesítményűre, ezért most nincs már rá szükségem!! Ez a trafó pontosan arra jó, amit te keresel... 220-ból 110V-ot csinál.. Ne dobj ki a kelleténél több lóvét trafóra, én olcsón odaadom..Hívj: 0670/2704922, afterchill@uw.hu
Üdv.
Thanx az infót.És hol és mennyiért lehet ilyen külsőtrafót szerezni?Még a százéves selmereken is volt ilyen kis átdugós-átkattintós 110/220 kapcsoló,ma sajna nem divat.Lehetséges az,hogy csak egyféle hálózati trafót gyártanak a Mesa cuccokba,és van rajtuk 220 v-os bemenet is? Akkor csak egy forrasztás lenne az egész.Mert mintha rémlene,hogy adok-veszekbe valaki árult volna valami cuccot,amibe így meg lehetett oldani.
2006-04-07 17:25 |
#1750
Hát én csak azt tudom, hogy ha veszel hozzá rendes küls? trafót akkor teljesen jól fog m?ködni! Nekem az volt, igaz Rectohoz nem rackhez. Ha a rackcuccon van esetleg valami kapcsoló, hogy 110/220 akkor igen -szerintem nincs- az átépítés meg nem egyszer? dolog!
Üdv!Az lenne a kérdésem,hogy 110 v-os (usa import)Mesa rackcuccot át lehet-e állítani 220-ra? A hangzást befolyásolja-e? Foglalkozik ilyesmivel valaki?
Én komolyan gondoltam, csak utána kellett volna nézni, hogy az ismerőseid körében van-é olyan elvetemült, aki szeretne egy ládát, és nem a tiedet veszi meg, ha jó neki a Marshall, jól beszámolhattad volna, nekem is könnyebb lett volna megvenni a ládádat...de szerintem marad...
Nem, nem, nem!!! A Line Selector nem tudja azt a funkciót, hogy két erősítő egyszerre szól. Ciki, ciki, de tényleg így van. Nekem Lehle Dual-om van és az egyszerűen hibátlan...
Igen ez egy kicsit kacifantos mondat...
Azt jelenti hogy tengelyiranyban, magyarul parhuzamosan a hangszoro tengelyevel (tekercs), es a kozepso porfogo kúp szeletol kb. 3,5 - 4 centivel kijjebb, a hangszoro szele fele. Ez a Celestion V30 eseteben.
A Morleynek is van egy ABY combinerje, vagy a George Lynch Tripler, ami 3 erősítőre is ki tudja küldeni a jelet. Egy próbát lehet megér. www.morleypedals.com
Mondjuk egy Line Selector. Esetleg egy sztereó Chorus.
De Fender59-nek van egy speckó pedálja pont ilyen esetekre. A nevére nem emléxem, de hátha itt van valahol, és felvilágosít.
Nem Mesa kérdés de azért itt teszem fel...
Egy seggel két lovon? azaz egy gitárral két erösítöt meghajtani? Van vkinek vmi ötlete? (leszámitva mondjuk azokat a hangolópedálokat amik a bypass és az outputon is engedik a jelet)
A "power amp" kimenet csak vegfokot jelent, illetve bizonyos esetekben normal erositoknel a effekt loop return-jet is.
A "guitar amp out" nem csak kombot jelent, hanem fej/ladat is, vagyis barmely klasszikus ertelemben vett gitarerositot. Egy fej lada is ugyanaz a szisztema mint egy kombo, csak eppen kulon van a fej meg a lada.
Az "all tube power amp" pedig a csoves vegfokokra utal.
Azert irtam hogy a "power amp" kimenet bizonyos esetekben akar komboba is valamint fej/ladaba is dughato, mert ha a kombonak vagy fejnek van effekt loopja (oot is RETURN bemenet), vagy esetleg "power amp" bemenete, akkor oda is lehet dugni, mert igy az adott kombo vagy fej VEGFOK reszet hasznalod csak, az elofokon nem megy at a jel.
Magyarul a "guitar amp out" kimenet arra valo hogy egy kombo vagy fej sima tiszta csatornajaba dugd be; ez alacsonyabb jelszintu kimenet, mivel egy erosito tiszta csatija ugyis felerositi (mivel ott a jel atmegy az elofokon es a vegfokon is).
A "power amp out" pedig vegfokba (sztereo, mono, akar csoves, akar tranyos, mindegy) illetve egy gitarerosito effekt returnjaba dugando, mert ez mar eleve egy eloerositett, magasabb szintu jel, ennek mar nem szabad meg egy elofokon atmennie.
Remelem ertheto volt amit irtam. V-Twin-em nincs, de ez altalanosan igaz minden ilyen cuccra.
sziasztok!
olyan embert keresek, akinek V-twin pedálja van és fej-ládával használja, használta. Tanács miatt, ugyanis a gyári leírás kicsit megzavar, amikor a power amp kimenet, ami igazából végfokba megy, esetén egy zárójeles felsorolás "all tube power amp"-et ír .Én úgy tudom, hogy a guitar amp output kombóba, a power amp pedig fejláda vagy sima sztereo végfok esetén használandó. A dolog nem mindegy,ugyanis a power amp jelszintje jóval nagyobb, így a cucc másképp is szól a fejládán, illetve a bypass is "bypassként" műxik. Ellenben, ha guitar amp-et használom, a bypass csak a pedálra érvényes, tehát átmegy rajta a jel, és a fej clean-je szól, és a kisebb jelszint miatt a hang karaktere sem hasonlít a poweramp-éhez.Ez így most bonyolultnak hangzik, ezért keresek olyan valakit, akinek már volt dolga a V-twinnel. Írhattok ide is, vagy a mail-emre:my_orange@freemail.hu
köszi előre is a segítséget.
Amúgy álom jó cucc, én borzalmasan kellemeset csalódtam benne, mondván mesa, meg most felkapott stb... de ha az ember nem bohóckodni akar a pedálvonatjával, hanem egészséges dögöt akar hallani, az hallgasson meg egyszer egy ilyet. És meg merem kockáztatni, hogy egy jó régi vintage fejjel - Laney sound, sound city, orange stb. legalább akkorát szól, mint a rectifier-ek.
Ha valakit erdekel, talaltam egy cikket, amiben John Petrucci leirja hogyan mikrofonozza a hangfalait a studioban: (jo kis angol gyakorlasi feladat )
"Well, I think Ive found the secret, at least for me. I recently played a solo on Marty Freidmans new record and I played a solo on Derek Sherinians new record just yesterday. In both instances I walked into the studio and told them I needed my cabinet and my head [Editors note: John used a Mesa/Boogie Road King head and Traditional Rectifier 4 x 12 cabinet] and two microphones, and got a guitar sound in five minutes. This is what I do. First of all, the cabinets are usually closed back, so theres no need to mic the back. They have Celestion Vintage 30s in them, and theyre the smaller Traditional Rectifier cabinets, not the big ones. I think the cabinet should be in a fairly big room. Anytime Ive ever tried to put a cabinet in a closet or a small room, it just doesnt sound right. There are too many weird reflections happening in that case. The speaker cabinet needs to have some sort of throw, like when its in a big room. You can put a baffle in front of it if you need to, like maybe ten feet out front, but otherwise I think it needs to breath, for whatever reason. I use a [Shure SM] 57 like this [Editors note: John showed mic position to be on axis, about an inch and a half radially outward from edge of dust cap in center of cone, close micd, almost touching grill cloth]. You never want to put the microphone in the center of the speaker; its just way too bright. Then you can fool around with how much off center you go. Obviously, the further away from the center you go, the duller the sound gets. Also, I use a Sennheiser MD421. Thats the second mic, and I position it the same way. You can either place it on the same speaker or on a different speaker. Then, you just blend the two of those. Usually, if you have two faders, the 421 is sitting below the 57. So the 57 is the basic sound, and the 421 is a little darker and its very fat.
MPc: So, you use the MD421 to fill out the sound of the SM57.
John: Yeah. It adds a lot of girth to the sound.
MPc: Do you pan each mic discretely?
John: No, theyre not panned, theyre just combined into one channel.
MPc: Are you compressing them at all?
John: No. No compression.
MPc: Are you EQing after that?
John: No EQ. You just have to go into a really good mic pre. I like to use Neve mic pres Flat, everythings flat. "
a mesa előfokomat rákötöttük egy tranyós kombóra(power amp bemenetére) és olyan mély került a ládába, hogy ihaj, de folyamatosan voltak kihagyások, mikor elment a hangja. aztán haza hoztam, itthon a kettner végfokon meg tökéletesen szólt.
lehetséges akkora jelet adott le, amit nem viselt el a tranyós kombó?
Jó boldogulást kívánok neked Írországban!
Amúgy már pár hónapja én is tervezem,hogy kimegyek az asszonnyal.Jövő áprilisban mennénk (most már tutira!),elöbb sajnos nem.
Te hova mész? Dublin? Cork? stb?
figy mado!a pedalboard mennyire strapabíró?!sérülésekkel hogy áll?!pénteken megtapogattam egyet de nekem nem tetszett a műanyag minősége!mennyire bírja a kiképzést?!
Nagyon-nagyon sok sikert és szerencsét Neked! Komoly, érett gondolkodásra utalnak a terveid (tanulás, megélhetés).Bár én tudnék így tervezni és lemondani.
Köszi Tompi, de a kis MAc-emre feltettem msn klienst, meg a fórumot azért szeretném látogatni és azért még tartanám a kapcsolatot a jómunkásemberekkel!!! :)))
Muszáj eladni, mert üres zsebbel nem akarok kimenni, meg aztán ki tudja lehet hogy tovább maradok. Zenekarokat is sajnálom nagyon, de a megélhetés valamivel fontosabb és szeretnék kint tanulni is meg ilyenek.
De ha hazajövök akkor tuti mesa lesz!!! :) Meg ha kint belecsöppenek valami bandába akkor is!!! :))))
Hát férfi,nem bízod a véletlenre!!!
Jó fej srác vagy,fogom sajnálni,hogy nem vagy....
Mi lesz a zenekarokkal?
Cuccot miért muszáj eladni,megvár az,nem?
Ha egy év múlva hazajössz tele zsetonnal úgyis megint Mesa-t vennél....
Nem, nem! Ez egy jó 10 éves felvétel egyrészt, másrészt meg a gitáros csóka elég híres arról, hogy az elsők között kattant rá a PRS-re, úgyhogy gyanítom ez a gityó is még az első, kézzel készült darabok egyike lehet.
Mellesleg szerintem ez volt a világ egyik legjobb rockzenekara. Kár, hogy Rollins szétzavarta ezt a formációt... Asszem a 95-ös Szigeten mindenkit legyaláztak.
ha minden igaz játszunk április 21-én az A38-on, ha ráérsz, ott meg tudod hallgatni. Használom a tiszta csatornát is, tényleg gyönyörűen szól. Vintage módban találtam meg a nekem való overdrive-ot, kb. 3-on a gain, master meg megküldve, ammennyi kifér.
Az azt szabályozza hpgy melyik csatornán legyen aktív az effect kör!bypass az kikapcsolja teljesen,egy csatornán sincs élesítve atöbbi funkció magától érthetődik...a jelszintet nem tom nem próbáltam...
igazábol meghallgatnám ujra a Single rectot kíváncsiságbol, a srác aki megvette mondta h az egyik csö ki volt pukkanva, igy valojában nem is tudom milyen a hangja:)
Igazábol ami a kérdésem az az,hogy mi célt szolgál a hátso panelen a loop select kapcsolo, föként miért van ennyi állása. Lehet e ugy használni mint ahogy a triple x-et(annál ha a send level-t 12 órára állítottam, a return level-t pedig 12 ora fölé, ha az effect gombra léptem megemelte a jelszintet ergo olyan volt mintha szóló kiemelést csináltam volna).
2006-03-13 22:08 |
#1679
tudom azért írtam :))))
nekem is az van hozzá chorus :)
nemrég adtam el:)
amugy ezen sem szar a tiszta csatorna, legalábbis ki tudtam nekem megfelelöt keverni rajta plussz egy kis boss chorus ensemble és fertig is:)
Szerintem igenis jó a tisztája,főleg a steril Emg-vel, nem befulladnak hanem befullasztják...szerintem!edgelaszi szerintem prószáld ki a Vintage-t is nagyot üt az is Emg-n!
2006-03-13 19:57 |
#1674
László vegyél single rectot :) itt nem szar a tiszta csati és nincs ennyi biszbasz :)))
bypass. alap :D és ne használd a loop mastert se, csak a 2 channel mastert.
red-gain 7,bass fél, presence 8, mid 7,treble 8, master 10 óra. ez az én signature hangzásom :D
ja red és orange modern-re állítsd. viszont a tiszta csatorna szar, sok mélytől meg befullad. de remek erősítő!
Nekem így belépönek egy Dual Rectifierem van,még a régi,99-es 2 csatornás darab. Imádom! Ha valakinek van kérdése,bármilyen mesával kapcsolatosan,szívesen segítek! más erösítökröl is kérdezhettek nyugodtan,de ez föleg a mesa klubbja!
Ezt Petyus írta: Hello! Asszem Treforton c6eltünk már a gitár szobában régebben! Embers volt a nickked asszem.Nekem + valami ska. :) Bőgőzóm 1ébként.Akkor még csak a bőgőm volt,és akkor nyaggattalak kombókkal kapcsolatban. Na azóta vettem 1et.. :))ú AMPEG!!! :)) Naggyon király! Télleg Neked +van még a StingRay-ed? Nem adod el?? :)))
Ezt Mesa_Gabi írta: Már nincs meg sajnos. de biztos találsz másikat. 450-500 körül lehet kapni. így hogy big chief még sosem hallottam,de hogy így rákerestem rájöttem hogy a mesa bass 400+ a téma tárgya :D jó erösítö,én próbáltam már. szuper,és tényleg jó hangja van. bár kell alá egy 1000w-os láda (8x10" legalább ) :D
Ezt Ernie írta: Ki lehet fogni olcsóbban is azt a MESA-t csak nem itthon. Csatlakoznék Mesa_Gabihoz abban, ha valakinek segíthetek Mesa ügyben akkor szívesen teszem. Kb.12 évvel ezelőtt találkoztam először egy MARK III-val, most egy Nomad100 fej+4x12 láda dübörög, de van itten még egy Studio Preamp is, na az rettenetes!!!
Ezt Mesa_Gabi írta: szerintem vegyél g&l-t.. leo fender csinálja,vannak amerikai meg kóreai összeszerelésü darabok. tribute ilyen 200 ezer körül van 4 húrosban. de ha érdekel komolyan,akkor utána tudok kérdezni hogy melyik mennyibe kerül. 450ért tudok 5 húros eredeti usa darabot.
Ezt Mesa_Gabi írta: különben azt vettem észre,hogy kb 2-3 éve volt még értéke a mesa cuccoknak,de most már nagyon semmitér. ilyen 320ért akarták megvenni a rectom .DD egyet mosolyogtam és kész,ennyi volt. nemtudom miért. szerintem most ez lesz a prs-el is,lemegy a béka segge alá az ára,mert mindenki el akarja adni. én biztos nem adom el most már egyik hangszerem sem,mert eléggé jókat összeszedtem. még veszek egy rendes mesa ládát,aztán utána így full pofabefog :D Ernie,mennyiért szerváltad? ez milyen? recto láda? standard v. trad.?
Ezt medve írta: Helló Ernie! Élôben,hogyan használod az elôfokot a fejhez, milyen alternatívát nyújt a Nomadhoz képest? A másfajta torzítás miatt kell?
Ezt Ernie írta: Szevasztok ismét! A Nomad anno az Omega koncertre jött Németből(összesen 2db), itt maradt és jól megvásároltam kb. 3 éve.A másikat az Alapi Steve vette meg később, de eladta azóta és lecserélte Line6-ra.No comment. A láda standard 4x12. Az előfokot elsősorban kipróbálásra hoztam és úgy gondoltam majd eladom, de úgy nézz ki invest lett ebből is, mert megtartom. A Nomadra rákötve még nem próbáltam ki, vonalba használtam a koncerten egyszerűen a rec out-on keresztül egyenesen a keverőbe és a monitorba jött vissza. Úgy gondoltam csak kipróbálom pár szám erejéig, de az egész koncertet azon játszottam le végül. Rettenet hang!!! Nem tudom, hogy csinálják, de úgy szól mintha ki lenne mikrofonozva a 4x12 láda, csak a többiek fejét nem viszi le a cucc, mert kis hangerőn is lehet így használni. A Nomadot a legtöbbször vissza kell kapcsolni 60W-ra mert egyszerűen nem lehet a Mastert 9 óránál feljebb tenni és igazából 10-11 óránál kezd bitang lenni. A preamp teljesen más jellegű Mesa soundot produkál mint a Nomad. Úgy hívnám, hogy MARK jellegű,azoknak az előfok része van benne szerintem. Mindkettőnek megvan a sajátos MESA jellege, de mégis más. Nagyon tetszik a preamp-ben, hogy nagyon érzékeny a hangerő potival való játékra és maximálisan produkálja azokat a dinamikai variálhatóságokat,ami minden MESA-ra jellemző, nem veszik el semmi. Rettenet gyors!!! Árak: a preamp 180-ban ált meg vámmal stb. Elég nehéz ilyen preamp-t szerezni, sokáig kerestem amíg megtaláltam egy európai modelt(230V). Majd beviszem stúdióba is egy tesztelésre. Itthon a vacak PC-be bedugtam,amin 1pár MS5 Yamaha szól. Döbbenetes. Majd felveszek valami értelmeset és lekonvertálom mp3-ba, ha érdekel valakit akkor dobjatok mailt és átküldöm.
Ezt Ernie írta: Sajnos nem tudom hol van a másik 4x12 láda csak a fejet tudom, hogy kinek adta el a Steve. Egyébként a MESA ládáról csak annyit mondanék, hogy 2 éve a Szigeten a Világzenei színpadon a következő esett meg. A kedves kollegák a próbateremben felejtették a MESA ládát ezért szereztek 1 Marshall 1960A-t. Hát síralmas volt, no hangerő,dinamika, csilingelés...Sírtunk a mon.hangmérnők barátommal ezért inkább visszatolta a gitárt a monitor ládákba, mert ott jobban szólt még a vonal kijáraton is.Azóta mindenhova cipelem a nagy böszme ládát a többiek nagy örömére, mert igen nehéz és nagy helyet is foglal, főleg mert be is van konténerezve. Majd kreálok vmi hangmintákat ha lesz kicsit több időm, most off mert munka van.
Ezt Mesa_Gabi írta: nézd. g12t és vintage 30 között különben is hatalmas különbség van,meg akkor nem beszélve a nagyobb dobozról. jók a mesa ládák,csak amikor én megvettem ezt a fejet,nagyon nem volt kedvem 350ért meghozatni hozzá a ládát,és így csináltattam 2 powerstate ládát. egyik v30-as másik meg greenbackes. én így használom,szerintem az árához képest jó (de utálom ezt a mondatot) de mégsem mesa...