Sziasztok! Aki tesztelte és hallotta esetleg a következő két ládát ugyan azzal a fejel, véleményezné melyik jobb és miért, vagy miben mások?
Marshall 1936 - 212 (celestion G12T75)
Orange PPC212 (Celestion V30)
Köszönöm.
Ha valakit esetleg érdekelne, van egy Laney IRT212 eladó sorban.
Makulátlan, karcmentes, csak szobában használtam, ott is rövid ideig. Meghajtva sosem volt. Gyári dobozát adom hozzá.
Múló elmezavarból kifolyólag megvettem egy 70-es évekből származó üres Fender Super Six ládát. ( sarkok hiányoznak, viszont lettek rá szerelve kerekek ). Mostanra rájöttem, hogy nemigen lesz nekem időm ezzel foglalkozni és csak foglalja a helyet. 8000 pénzért elvihető.
Keresek Regent30 vagy 30H-ból való öntvénykosaras hangszórókat és a 30H-ból
való 42.5cm-es Hammond zengetőtankot. Csak jó állapotú érdekel, kp-ben fizetek.
Üdv!
Egy gyors és rövid kérdés.
Egy Marshall MG412A-nak mi lehet a baráti ára? Nem nagyon lepukkant, de nem is patika.
A vevő megvan, csak kéne egy árat mondanom, hogy utána ne érezze magát rosszul egyikőnk sem.
40-45?
Az, hogy lassú, az nem előny, de a sűrű hang miatt tetszik. Nem lehet kigyilkolni, az is jó dolog,de nem lényeges. A Zakk-féle nem tudom mennyivel szól másabban. Hallottam élőben,de a kettőt egymás mellett nem. Régi-új.
Nekem is az evm az etalon, az original régivágású, címke nélküli.A másik gitárosunknál van egy Mesa verzió is, de dettó ugyanaz.
A 2db evm-emre készítek majd egy vertikális 2x12 ládát. Elég a 2 hangszóró, de nem teszek már mellé más típust, hogy 4x12-m legyen.
Akár hogy keresgetek, mindig a vége EVM 12L és az újabb kiadása, a Zakk Wylde-os szóró lesz, ha nem lájtosabb zene megy a fülemben. Kár, hogy piszok drágák és ritkák.
A fickó nem az ütemet követi, de még éppen kibírható,ha nagyon a hangot fülelem. Nekem ezek gitárhangok tetszenek:
:))) persze! Vaktában... semmi nem lesz belőle... Nem mintha nagy szakértő lennék,de volt, amikor új fickókat vettek fel az egyébként jó hangosító céghez és nekem kellett odaraknom a láda elé a mikrofont, mert csak állt és nézett rám :D
Ez mondjuk talán még szélsőséges eset, 4 mikrofon pedig még csak mondok egy nevet, még a Slipknot-nak sincs, nem is kell
Én elfogadom azt is, ha valaki mind a négy hangszóróra más mikrofont tesz, csak mondjon róla valami értelmeset, hogy miért. Pl. csinálják énekfelvételeken, hogy 3-4 felé bontják a sávot frekiben, az egyiket komprimálják, a teteje kap egy kis delayt, a közepe reverbet, stb. Csak legyen valami terv a dolog mögött. Ha két hangszóró jelét jobbra-balra kitekeri, az nem ad túl sok pluszt a dologhoz. Szerintem nem sokan fognak helyet keresni a teremben aszerint, hogy hol szól az sm 57, vagy a Rode :) Ha fogalma sincs róla, optikailag akkor is jól néz ki és sok embert meg lehet vele etetni. P
Mikrofonozás: vagy akár még két egyforma mikrofon jeleit, csak más állásokba helyezve.
Egyébként nyilván zenekar-függő a dolog, hogy melyik hangosító hogy áll a dologhoz. Lelkes vagy leszarja...Abszolút így van!
Pl.: Csernovszky, ha véletlen unatkozik, akkor újítgat is és akkor elmebeteg hangok kijönnek, mármint piszok jók.. Jó, azért nem ez az alapvető :)
1 szónak is.... nem csak a ládánkon áll a jó hangzás.
Persze, van kis különbség két hangszóró között, meg a két különböző miksi között főleg. A két fázis viszont vélhetőleg azonos, ezért aztán csont mono lesz a jel, ami széles színpadállásnál nem is baj.
Haha, én mostanában kezdtem újra koncertezni, eddig mindig a gitár beállítás nem tartott tovább 5 másodpercnél.
Fej bekapcsol, hangerő felteker, dzsi-dzsi, "köszi jó lesz".
Majd biztos ebből kever valaki frenetikus hangzást :D
Egy gitáros zenekaroknál bevett szokás azért itthon is jobb FOH hangmérnököknél, hogy két oldalra a két (különböző) miksi jelét küldik ugyanarról a cuccról, főleg nagy, fesztivál PA-nél.
Nem totál hülyeség az, csak olyan körülmények kellenek hozzá - önmagában irgalmatlanul jól szóló zenekar, cucc, helyszín, idő, korábban már pontosan kialakított gitársound - ami nálunk nincs nagyon. Gyanítom, hogy ahol több mikrofont látok a klipekben gitárládák előtt, ott is vagy biztonsági tartalék, vagy esetleg valami sztereo effektek szétpanorámázása lehet az ok.
Ott valami irgalmatlan hifi front soundnak kell lennie, ahol a hangosító egy láda 2 különböző hanszórójának a mixéből tud csak jó hangot csinálni és erre rá is ér.
A Friedman 4x12" ládákban pontosan úgy van, ahogy írod. Felül 2 greenback, alul pedig 2 V30 értelemszerűen, másképpen tényleg semmi értelme nincs, mivel a V30-ak uralkodnak hangerőben. A hangosító, meg 2 SM57-tel vigyorogva csinál beszarás hangot belőlük kifelé vegyítve.
Ezekről nincs tapasztalatom. Mindenből lehet egy dobozt készíteni, de hogy milyen a hangi tulajdonsága ládaként ezeknek a fáknak, azt nem tudom. Rétegelt fából szoktak ládákat készíteni, mivel a rétegelt homogénebb anyag, keményebb és könnyebb, mint a tömör fa. Árban nem hiszem, hogy jobban jársz tömör kőrissel, mint rétegelt nyírrel, bár az árakról nincs nagy tapasztalatom.
Lehet, hogy hülye kérdés, de felteszem, mert nem találtam választ a neten. Milyen fából lehet/érdemes ládát készíteni? Egy 1x12-es zárt láda építésén gondolkodom, de nem tudom milyen anyagból legyen. Fából szeretném megcsinálni. Minden javaslatot szívesen fogadok.
Előre is köszi!
Full V12 nekem nagyon tetszett benne. A próbaterem társ gitárosa vette meg, neki V12 és Wizard kombináció van benne, ez is elég jó. Én már a v30-at nem bírom semmilyen ládában. A Klipben az Orange-nál valamivel fényesebben szólt a v30, nem volt olyan varacskos mély-közepe, inkább kiegyenlítettebb. Én úgy látom, hogy a cirippelősebb magasakat és a folyósabb karaktert szereti. Mondjuk egy Sheffield szettet meghallgatnék benne. Greenback-el is jó lehet. De az etalon a full V12 volt a Klipben az én fülemhez. Ez A-ra hangolt metallal volt.
A normál 1960 láda űrtartalma elég kicsi, ebből is adódik a sok magas. B, vagy túlméretes B ládánál kevesebb magas lesz. A lekerekített magas, az alacsonyabb frekvenciát jelent, vagy több középmagasat?
Lehet teszek egy próbát így is! Nagyon nem szeretem a bántó magasakat, a VÉKONY magasakat.. a legömbölyített magas, nekem az tetszik. :) Nem tudom mennyire érteni ezek így :P remélem érteni!
Nekem volt Klip ládám, meg V30 és K100 is, de ez a kombináció egyben még kimaradt. A k100 egy presence dús szóró, középben szegényebb, a nagyobb teljesítménye miatt nem torzít, nem rottyan. A v30-at ismerjük. A Klip láda kb. Orange PPC és 1960 vegyítve. Alulra tenném a 2db k100-at és felülre a 2db v30-at. Szerintem így fasza lenne. A k100 nem felülre való, túl érces.
Én sem fogom ezt túlgörcsölni. Kipróbálgatom a szórókat, aztán valamivel úgy hagyom. :)
A V30 nekem kevésbé sűrű, mint a green, együtt leszámítva a hangerőkülönbséget, mert azért az is volt, kicsit kiegészítették egymást, sűrűbb lett a hang, ami nekem fontos.
Nekem így van most az egyik ládában V30-ak alul k100-ak felül döntött ládában. Voltak X -ben is a szórók, most így prbálgatom, felül a k100 nem döng annyira alul a V30-zizije nem zavaró (mr akit zavar)
Nálunk van a teremben egy V30-V60 vegyes láda, nincs vele baj egyébként, csak tényleg hangosítás miatt olyan sok értelmét nem látom ilyennel szórakozni. Persze, lehet hogy ha betéved a próbára egy denevér megmondja hogy melyik melyik
Közben agyalok... abszolút csak a beszélgetés miatt.
Friedman ládákban van így?? asszem pedig abban,hogy a 2 szórót pakolják gyárilag a ládába. Egy keresést megér. :)
Semmi gond, minden vélemény érdekel! :)
Persze, más az érzékenységük, tiszta sor.
Próbáltam így az 1936-ban, a greenback-tól sűrűbb lett a hang, ami jót tett a dolognak, de tényleg hangosabb volt a v30.
Én meg 1 ládán belül nem párosítanék semmit, sok értelme nincs, bár biztos van hely ahol 1 gitárt is 2 mikrofonnal mikrofonoznak a különböző hangszóróknál, aztán azt keveri ki a keverős.
A lényeg, hogy egyenes ládát szeretnék és normális anyagból. Úgy néz ki, hogy meg is lett a láda, egy Klipp.
Azt tervezem, hogy alulra V30-akat, felülre pedig régi Greenbackeket teszek.
Milyen van a tiédben?
Azzal megvagyok. Van vagy 60 méter kábel több hosszban. :) Van Damme és Sommer Incredible, ezek igazán jók, aranyozott neutrikkal. Rengeteg időt töltöttem ezek felkeresésével. :)
Viszont a gitárkábel se legyen egy gyenge minőségű darab, mert a jel lánc leggyengébb eleme befolyásolja az egészet. Ha valahol sokat veszít, zajt szed össze, azt a végén meg fogod hallani.
A hangszórók között a jel a kábeleken keresztül fut. Ha gyenge minőségű, visszafogja a jelet, nem kapod meg azt, amit tudnak a hangszórók, tehát fontos dolog.
Hogy milyen választékok vannak, abban nagyon nem vagyok otthon, én Klotz 2*2,5mm2 átmérőjű kábelt használok, ebből van a hangfal kábelem is és Neutrik dugókkal. Ha úgy vesszük nem sok pénz, 4-5ezer körül veszel 3m kábelt, 2db Neutrik aljzatot és otthon összerakod a szórók kábelezését és a hangfal kábelt belőle, viszont nem fogja vissza a hangszóróidat.
Hali! Ládán belül újrakábelezni érdemes vajon? Eddig azt olvastam, hogy érdemes jobb, vastagabb kábelekre kicserélni az eredetit. Hogy látjátok? Illetve milyen kábelt használjak,ha érdemes? :)
Evvel csak egyetérteni tudok. Pl. nagy B ládában kis hangerőn nem működnek rendesen a hangszórók, viszont ugyanolyan egy 1960-ban teljesen ugyan azzal a beállítással már jó.
Én másfél éve össze-vissza cserélgetem a ládáimat és a hangszórókat is, teljesen másképpen szól a Hatredem velük. Sőt. ugyanaz a hangszóró párosítás nekem szólt már Marshall 1960-ban, Orange PPC412-ben, Mesa Recto ládában, Laney Klipben, Krank Rev ládában. Karakterre hallatszott a hangszóró mindből, de totálisan más érzete van az 5 ládában. Nagyon nem mindegy a láda.