Hello srácok! GR4-hez (standalone) tudnátok mondani esetleg, ha nagyon szépen megkérlek titeket 7 húros/pincébe hangolt gitárhoz jóféle zúzós presetbeállításokat vagy linket ahonnan le tudok szedni presetet? Nagyon megköszönném!
Hogyan írtál IR-t? Hogyan megy az ilyesmi?
Na,nem mintha ilyesmibe akarnék belevágni,csak érdekel.
Amúgy hozzá lehet valahogy jutni az általad kreált IR-hez,próbaképpen?
Persze, de attól még a VST-k !önmagukban! nem szólnak jobban és itt ez volt a téma. Külső IR-eket meg én is írtam. Sokkal jobbak, mint bármelyik plugin-ban lévő, amit eddig hallottam.
szerinted a hangzáshoz mit ad hozzá a firewire, hogy jobb lenne tőle? nyilván nincs egy csöves preamp beépítve, nem? max. latency különbségek lehetnek, de nem szól jobban.
ahhoz, hogy valóban elfogathatóan szóljanak a plugin-ek, sajnos elég sokat kell tekergetni. + IR cabsim elengedhetetlen.
nekem a hi-gain hangzás amplitube metal-ból van kikeverve:
- boost pedál
- egy rackes + egy pedál EQ
- 5150 sim.
- V30 IR.
Élőben meg fejbe is lőném magam, ha ennyi szart kellene használnom az erősítőm helyett egy jó hangért. Ezen is érzem, hogy plugin, de gyakorolni, demózni, teljesen zsír. Ha 10-en x évvel ezelőtt ilyet lehetett volna kitekerni egy programból otthoni körülmények közt, agyam eldobtam volna örömömben...
ez hülyeség. alaplapiból!!! is bőven kilehet hozni értelmes hangzást csak tekergetni kell. havernak sikerült, akinek mutattam mindenki elismerően bólogatott.nekem még nem mert itthon egyéb problémák vannak :D de amúgy szerintem is KELL egy külső hangkártya azért a megszólaláshoz most én is tervezem egy minimál bemenetes olcsó hangkártya vételét.
az a probléma hogy ha kurva jó soundot akarsz kicsikarni ezekből a progikból... főleg torzítás terén akkor kb firewire kártyákban gondolkodj amik kb 120.000ft-200.000ft mennek.
Amit nagyon tudok még a Guitar righez meg az amplitube 3hoz ajánlani a Overloud TH1 vagy a 2 hamarosan ami jijön "High Gainba,, odaveri a riget meg a amplitubet, ami még nagyon jó az a Peavey Revalver. De akkor érdemes ebbe beleadni ha van egy marhajó külső firewire hangkártyád... én a tc electronic twin impactot ajánlom.. de személy szerint én inkább maradok a line 6nek a HD500 asával usb+gép azt csókolom...
A szimulációs progiknál az a baj hogy függ az hogy a külsőhangkari Usbs e vagy Firewire.
Hali, kérnék egy kis segítséget!
Telepítettem a G.R.4-et a gépamre, belőttem mindent, aztán 2 óra tömör kéj. Kikapcsoltam a progit, majd amikor újra bekapcsoltam gyönyörszerzés céljából, elmaradt az ejakuláció, nem jött hang. Output, input ellenőrizve. Elvileg minden jó, bár néha felületes vagyok. Gyakran...mindíg... Ja, úgy töltöttem le. Lehet csak egyszerhasználatos demo. Nem igazán vágom a témát.
Nagyon szépen megszólalt az amplitube elsőre, pedig nem is tekergettem. Úgy látom Dual. az nagyon remek. De lehet-e tudni, hogy melyik név melyik erősítőt modellezi??? Esélytelen hogy azt kikeverjem belőle mint a GT8-ból?
Jó hogy benéztem ide mert azt gondoltam a GT8-at hazavihetem ha vidéken a Guitar Rig beválik gyakorlásra. Hát nagyot csalódtam. Se preset, se saját nem szól elég jól vele. Most kipróbálom az itteni tanácsokat. Az IR segít a Rig-en is? Csak a ládaszimuláció a baja? Csak nekem volt olyan érzésem hogy alig van különbség az erősítők hangjai között? (van vagy 3-4 féle hang összesen az igaz, de a rengeteg erősítőhöz képest az semmi). A Softube többeknek bevált már?
na AZT még nem is próbáltam mert havernál guitar rig-el próbálkoztunk Ő jobban ért ezeknek a beállításához és aztmondta a GR jó. hát önmagában nemannyira :D megnézek most több dolgot aztán meglátjuk mi NEKEM a legjobb.
Srácok többőtöknek is sikerült itt igen jó hangzásokat összehozni Guitar Rig-el vagy revalverrel vagy akármivel.mi a titok ? :D nekem a GR alap presetjeivel bármelyik torz téma egy zizis/sercegő összemosódó hanghalmaz.Technikailag annyit hogy keverni/masterolni NEM TUDOK én csak azt szeretném hogy egymagába valamennyire értékelhető módon tudjak témákat rögzíteni és 2 hét mulva is tudjam hogy milyen hangokból áll ne egy kása legyen :P annyi hogy asio4all beállítva , késéssel semmi probléma hangkártya alaplapi gitárom yamaha sh8-al.revalverrel még tekergetés nélkül is egészen jól megszólalt annyi hogy hangok végén nagyon visszabüffent mintha zajzár lenne rajta de ez nem is annyira érdekel.inkább TIPPEK, trükkök,praktikák érdekelnének meg hogy érdemes-e kicsivel is jobb hangkártyát venni erre a célra mert már közepes torzításon (nagyon nem hi-gainre állítva) is azért van alaphangja(letekert potival is) a rendszernek.IR ládaszimulációval most akarok majd próbálkozni ha lesz időm . ha tudtok ezekről röviden pár szót mondani azt örömmel veszem.a lényeg hogy egy jó crunch-om legyen meg egy overdrive és kész esetleg egyszerűbb keverési/masterelési, felvételi praktikák is jöhetnek mert dobot tudnak nekem szerkeszteni és akkor már szólaljon meg(nyilván nem lemez minőségbe). köszönöm előre is!
Baromi sok volt bennuk a kozep ezert furan szolnak. Bar en mindig is szerettem ha van eleg.
Egy ido utan mondjuk olyan fura steril, orros sound lesz...
Amugy oda jutottam, hogy a legnagyobb problema a pickuppal van.
Meghallgattam a Dani (bluevoodoo) felvetelet amin revalvert hasznalt.
Letoltottem a demo verziot, hogy kiprobaljam es nekem valami katasztrofa a sound.
Mondjuk egy Lundgren M7-el nem igazan lehet vitatkozni :D
Szerintem ne használj zajzárat, én pl. kieditálok minden üresjáratot, ahol nincs hang és igaz, hogy nagyon pöcsölős és sok idő egy szaggatott riffnél, de legalább nincs "utóböfögése" a zajzárnak azután, hogy vág. Persze az igaz, hogy egy BKP hangszedővel minimális a zaj és könnyű vele dolgozni, de a zajos ideiglenes pickupommal is sikerült használhatót összehozni, pedig süvöltött, mint a szél. Majd ha lesz időm dobok valami mintát. Ma tesztelés lesz, beépül az Aftermath, így azzal is készítek majd mintát.
Sziasztok!
Mit rontok el?
Csatlakozni akarok a szgéphez a gitárral, illetve gitár+podxtlive, a gépen fenn van az asio, kijelöltem a felvevő programban (audioton), mikrofonbemeneten dugom rá,de semmi.
Valamlelyik másik progival próbáltam, akkor kijelezte,h van jel,de hangot semmit nem hallottam.
Nem tudom mit bénázok.
Nem érzékeli, illetve volt olyan
Osszedobtam gyorsan 3 kis szosszenetet.
Guitar Rig 4 plusz a lejjebb linkelt ENGL IR. 2 sav gitar osszesen.
Sajna marha nehez jo hangot kitakerni belole, egyelore ez a legjobb.
Az mas kerdes, hogy tragyak a pickupok. Szanaszet EQ-ztam mindent.
Ugyanazokat a beallitasokat hasznaltam mindharom felvetelen, csak probaltam mas stilusu dolgokat jatszani. Meg fantazianevet is kaptak
Rettenet nyersen szolnak amugy. Az elso kapott egy kis reverbet, a vegen lehet hallani.
Valoszinuleg ha kerulne melle dob meg szoszolnek a beallitasokkal akkor hasznalhatobb lenne.
nem effektekkel, hanem erősítő szimulációval játszottam olyat, hogy az exp pedál egyik végállásánál szólt egy fender clean hangszínen. a másik végén meg egy vox ac30 kihajtva és boostolva. (bár csak torzítás miatt) a hangerők össze lettek illesztve. Ahogy mozgattam a pedált előre hátra lehetett úsztatni a két cucc között
nagy f.sza kis hangzás volt, ahol még a clean volt az erősebb, de a háttérből már jött elő egy kis dögös crunch
Ja, és egyébként szerintem ha egy rendes audio interfésszel felszerelt laptoppal+azon szoftveres szimulátorral (akár GR) kiállsz, az semmivel sem rosszabb (hangzásban), mint egy multi... szóval végső esetben akár ez is vállalható, max. furán néznek az emberre:)
2010-11-29 22:27 |
#1431
Szerintem viszonylag könnyen betanulható a dolog. Nem is feltétlenül kell külön ember rá, akár a dobos is kezelheti (szám előtt benyomja az előre legyártott sampleket, aztán metronómra üt... máshogy sajnos problémás).
Abban mondjuk van valami. Csak ugye sampleres ember nem túl sok van. Tapasztalat, mert próbáltunk keresni, de senki nem jelentkezett a hirdetésekre, pedig jó pár helyre felraktuk. Mint ha nem is létezne ilyen poszt :).
2010-11-29 22:06 |
#1429
Élőben ilyesmit samplerrel szokás megoldani, szerintem.
Pont a hangzásokkal való kísérletezés lenne a lényeg. Pl. guitar pro-ban nemrég az énekesünk írt egy számot és olyan effektet állított be az egyik résznél, ami hihetetlenül jól hangzik és ahhoz, hogy ezt a hangot kihozza magából, szükség van chorusra, delay-re, distortionre és vibrato-ra egyszerre. Máshogy hasonlót se sikerült létrehoznunk. Kicsit ilyen trance metálos lett a figura :). Szóval a lényeg, hogy mi szeretjük (szeretnénk) rendesen ötvözni az elektronikus stílusokat a rockal és a metállal (abból is a modernebb fajtával). Ez az eddigi zenéinkben nemigazán nyílvánul meg, pont azért, mert nemigazán van hozzá cucc, amivel élőben is ugyanígy le lehetne tolni. Pl. nekem Rigben az is tetszik (csak azért erről a programról írok, mert egyelőre csak ezt ismerem normálisan), hogy a és b részre lehet osztani a cuccot és akár azt is meg lehet csinálni, hogy nem átváltok a-ból b-be, hanem fokozatosan "átúszok" a-ból b-be. Ez pl. számkezdésnél egy nagyon jó dolog lenne számomra, szeretem az olyasmi kezdéseket, hogy mondjuk elkezdődik egy torzított gitár valamit játszani, de úgy, mint ha rádióból szólva és szép fokozatosan megy át teltebb hangzásba. És a fontos az lenne, hogy ezt élőben is meg lehessen csinálni.
2010-11-29 19:10 |
#1427
Azért a GR-en kívül is bőven van élet a PC-s modellezés világában. Overloud TH1, Amplitube, POD Farm, JamVox (bár utóbbi 2höz kell a gyártó hardvere), egy nagy rakat INGYENES erősítőmodell/IR ládaszimuláció, ill. legutóbb Alapi mester nyilatkozott pozitívan a topicjában a Waves GTR-ről, ezt még nem próbáltam. Mindenesetre nálam a fent említettek közül a GR az utolsó helyen áll. Sok lehetőség, de a hangja annyira nem győzött meg. Persze biztos van olyan hangkarakter, amihez jó lehet, de metalhoz szerintem semmiképp.
Padlómultik: Általában a GT-10et és az X3-at kb. egy súlycsoportban emlegetik. Megfelelő hozzáértéssel szerintem mindkettőből lehet jó dolgokat kitekerni. Nekem spec az X3 szimpatikusabb, de az XT live-ot is érdemes megemlíteni, mert használtan olcsóbban megkapod, mint az X3-at, és ha az előző tulaj felrakta hozzá a bővítéseket, akkor tudtommal szinte ugyanazt tudja, mint az X3. Utóbbi annyival tud többet, hogy egyrészt alapból tartalmaz minden erősítőmodellt, másrészt pedig asszem az XT-be nem lehet 2 erősítőt keverni. Ugyanakkor úgy tudom, hogy az XT strapabíróbb és megbízhatóbb, mint az X3. Én XT-t vagy X3-at vennék, ha padlómultira fájna a fogam. Habár én úgy vagyok vele, hogy otthon egy normális PC-n minden megoldható (jobban is tán, mint az említett multikkal), élőben pedig fölösleges az a rengeteg szolgáltatás, ha csak nem "vendéglátózik" az ember, és tényleg 25 féle hangzásra van szüksége. Ha csak simán metalt/rockot/bluest tol az ember, akkor egy paraszt csöves erősítő bőven elég, esetleg 1-2 kispedállal kiegészítve. Persze egy padlómulti olcsóbb, és a szállítása is jóval egyszerűbb (feltéve, hogy vonalba küldik, és nem cipelsz hozzá saját ládát), adott esetben pedig a hangja is teljesen használható (ha jól van belőve).
Azért az effektek minőségét se hagyd figyelmen kívül.
A guitar rigből én még olyan túl jó hangot nem hallottam kijönni. Jó-jó fejlődik ez a vonal is, de még messze van egy komolyabb multieffekt hangminőségétől. Azonban biztos, hogy ezek a szoftverek flexibilisebbek. Kiindulási alapnak nem rosszak.
Meg aztán az esetek 90%-ában nincs is szükség annyi effektre egy időben, hacsak nem spacerockot játszol.
A hangot elrontani viszont már olcsóbb effektekkel is lehet:)
Otthoni szórakozásra, stúdiózásra lehet, hogy érdemes keverni a dolgokat, de ha élőben nyomod, akkor szerintem nem a legjobb
A gt-10 nagyon jó kis cucc, kismillió lehetősége van, de nem korlátlan, amire te gondolsz. pl nem tudsz 3-4 chorust egymás után betenni a láncba.
Van benne egy rakat effekt. compressor/limiter, rakad OD, előfok szimuláció, EQ, két effekt szekció. Delay chorus, reverb
Ezeket bármilyen formában rendezheted, akkár két effekt láncon is. a két effekt rész tartalmaz rengeteg dolgot. Ezeket variálhatod. Pl egyik tremolo, a másik phaser, de ilyenkor már nem tusz betenni pl. egy octavert....
De bőven elég dolog van benne, kár széteffektezni egy jó hangot, Tudod a kevesebb TÖBB. Ha meg vmi hiányozna, akkor van benne effekt loop, oda meg olyan kispedálokat, rack effekteket köthetsz, amit akarsz. Ráadásul ennek helye is mozgatható a láncban....
nem akarom tovább húzni... ha van kérdésed, írj mailt. Nick alatt megtalálod
Sziasztok!
Van itt olyan embernek tapasztalata Guitar Rig szoftverrel kapcsolatban, aki használt egyéb cuccokat is, nem csak szoftveres effekteket? A kérdésem az lenne, hogy mennyire állja meg a helyét a multieffektek világában? Azért kérdezem ezt, mert én próbáltam utánajárni, hogy mégis milyen pedálok közül tud válogatni az ember, de nem sok olyan pedált találtam, ami olyan szinten testreszabható és könnyen kezelhető lenne, mint a Guitar Rig. Illetve 2 pedált ajánlottak egy hangszerboltban: Boss GT-10, Line6 POD X3 Live. Ez a két pedál tényleg olyan, hogy szabadon lehet velük garázdálkodni? Ez alatt azt értem, hogy nincs megkötve, hogy milyen sorrendben kötöd be az effekteket és nincs lekorlátozva az sem, hogy mit rakhatsz be. Tapasztalat, ami nagyon nem tetszik: Boss ME-70-nél például nem lehet együtt használni vibratot meg chorust. Na most nekem a lényeg pontosan az lenne, hogy ne legyenek ilyen jellegű korlátozások a pedálban. Őszintén szólva a Guitar Rig már-már ijesztően sok lehetőséget rejt megában :). Itt egyszerűen kiválasztasz bármilyen komponenst (torzító, modulációs effektek, erősítők és egyéb nyalánkságok, amivel eddig nemigazán találkoztam máshol) és oda rakod be, ahova akarod. Akár azt is megcsinálhatod, hogy berakod 2x ugyanazt az erősítőt és két különböző beállítást csinálsz neki (pl. más tónust állítasz be) és az egyik jobb oldalt, a másik pedig bal oldalt fog szólni és ezeken kívül ráraksz az egész eddigire egy "master" effektet. Szóval a kérdés: van olyan multieffekt pedál, amik ugyanezt tudják, csak nincs szükség számítógépre, amikor meg akarja szólaltatni az ember? És főleg olyanra gondolok, amiben található olyan torzítás, ami megfelelő modern metálhoz (nu metal, metalcore, hc és társaik). És az sem lenne egy hátrány, ha utólag még lehetne bővíteni komponensekkel. Tudtommal a POD X3 ilyen. Amúgy pedig ebből a pedálból hoztak már ki olyan hangzást torzítás téren, ami nekem nagyon bejött(Johnny´s solo project - endless demansia), úgyhogy én nem a hangzásvilágát firtatom, hanem inkább a használhatóságát, testreszabhatóságát.
Sőt a Waves GTR 3-al is megy.
Az ember kedvére kapcsolgathat köztük...
Qrva jó ez a Reaper, mindig mondtam. Megéri azt a kis időt amíg az ember belejön a kezelésébe.
A Reaper-nél a Preferences\VST alatt lehet beállítani, hogy honnan olvassa be a VST-ket. Több mappát is be tudsz rakni. Ott nem kell újraindítanod a programot, csak egy refresh-t kell nyomni és kész.
Nincs mit!
Ezen szoftverek telepítése úgy zajlik, hogy először mindig a DAW-t (Cubase, Nuendo, Reaper stb...) telepíted és csak azután a plugin-okat, mint pl. a guitar rig.
A DAW-nak van egy VSTPlugin mappája, amikbe a plugin telepítésekor alap esetben bekerül egy(vagy több) .dll file. Ezeket a .dll-ket a DAW indulásakor beolvassa, így "tudja", hogy mik azok a plugin-ok, amik telepítve vannak.
A Te esetedben valamilyen oknál fogva a telepítés során nem került be a fent említett mappába a plugin .dll-je, vagy hamarabb telepítetted a GR3-4-et, mint a DAW-t. Vannak olyan plugin-ek is, amik 1 darab .dll-ből állnak. Ezeket elég behányni az említett mappába, újraindítani a DAW-t és ennyi...
Köszi !
Tényleg azt kellett bekapcsolni.
Meg még mellette egy "Armed.." valamit is, ill. beállítani mindegyik virtuális kütyünél a hangkátya bemenetét.
De most legalább tényleg szól.
De miért csak a GR2-t találja alapból ?
Valami fájlt kell átmásolni a GR3-4-ből a Reaper mappájába gondolom...
De mára ennyi elég lesz.
Nem ismerem a Reaper-t, viszont abból kiindulva, hogy a legtöbb DAW egyforma: szerintem azért nem szólal meg neked "real time"-ban, mert nincs bekapcsolva a monitoring. Cubase-ben ez így néz ki: (Képen a kis sárga hangszóró gomb)
Feljátszásnál bekapcsolod, visszahallgatásnál (keverésnél stb.) kikapcsolod.
Addig eljutottam a Reaperrel, hogy beleteszek egy progit, ami kezeli az IR fájlokat.
De csak track-nál tudom használni, mert a real time az nem működik. Meg sem nyekken a Reaper, mikor a gitár a hangkártyára van dugva, pedig be van állítva a programban bemenetként.
Illetve csak a GR2-t látja, pedig telepítve van a 3-4 is.
Mi a faxért nem tudják egyszerűen kezelhetőre megírni ????
Majd olvasok a neten valami használati utasítást hozzá, de az az érzésem, nem ér annyit mint amennyi macera van vele.
A Reaper nekem nagyon baratsagos, leszamitva, hogy bena a midi editorja... mondhatni nincs is. E miatt elobb-utobb kell valami mas majd.
Nincs kedvem venni egy midi keyboardot es azzal benazni.
(A Reason midi editorjat nagyon szerettem.)
Eddig ezeket probaltam:
Garageband - kicsit fapad, de ahhoz kepest, hogy ingyenes, egesz jo.
Logic Express 9 - kicsit overkill nekem per pill, de amugy "ipari standard".
Cubase LE 4 (vagy mi) - szornyu, rettenes, stb. kb. 2 percig volt fent a gepemen.
Talaltam meg egy-ket jo IR-t, bar nekem perpill az ENGL viszi a palmat meg mindig.
Úgy látszik eladó egy E-MU 0404 PCIe hangkártyám, telepítőlemez, füzetke megvan. Mellesleg úgy is töltessz hozzá frissebb drivereket. Nagyon nem pörgettem, csak gitároztam rajta. Ár: 30 ezer pénz.
Az utolsó mondathoz annyit tennék hozzá, hogy a drivernél is nézzétek meg, hogy nincs-e az asio monitoring bekapcsolva, mert akkor kb annyit fogtok szívni, mint én (lásd másik poszt )
Különben a Reaper miben kiemelkedő, mondjuk egy Cubase után?
Jaja, a Reaper tok jo.
En is azt hasznalom.
Mindenkepp kell valamilyen studio program ami kezel VST (meg egyeb) pluginokat.
Ha nem akar megszolalni a dolog, csak a felvetelen, akkor a help-ben az "input monitoring"-ra keressetek ra.
#1395 hsz-ben van egy video, az egész jól elmutogatja.
Kell egy plugin, ami kezeli az IR-eket. Pl.: keFIR. A host progamban ugyebár insertként teszed be a gitár sávra az amplitube-ot. Abban bypass-eled a láda szimulációt, majd második insert-ként berakod keFIR-t és abba betöltöd a tetszőleges IR-t.
Tudnátok nekem segíteni, hogy Cubase SX3-ban hogy tudom úgy beállítani a Guitar Rig 4-et, hogy a Rig-en keresztül halljam real-time, amit járszok? Emlékeim szerint ezt úgy kellett, hogy az adott sávon a Monitor gombra kattintok és az adott track Insert-jénél betöltöm a Guitar Rig-et. Viszont nekem így nem megy, csak playback-ben hallom a Rig-et, miközben játszom a gitár tisztán szól csak. Valakinek ötlete, hoyg mit ronthatok el vagy mi lehet elállítva? Kösz előre is.
Csodák ebben az árkategóriában nincsenek, főleg hogy fantomtápra is szükséged lesz. Nekem egy Edirol ua-4fx van, hálás kis cucc, de a DAC nem a legjobb benne (megjegyzem ebben a kategóriában a többinek sem ) Ha kb érdekel milyen egy At2020-szal, akkor a nevem alatti linken van pár akusztikusgitár dal fent.
Sziasztok!
usb-s hangkártya vásárlás előtt állok (gitár ,vokál és cselló felvételhez)
Gitár rig-et is használni akarok.
Nem tudom milyet vegyek. Kondis nagymembrános miksit használok
A kiszemeltek m-audio fast track mk2 , m-audio fast track pro
esetleg e-mu 0404usb?
Ha van ebben az árkategóriában más ötlet szívesen várom.
előre is köszönöm
2010-10-28 18:21 |
#1396
Hmm, tényleg elég meggyőző...mondjuk ez a fajta hi-gain nem a világom, de hogy kurva jól szól, az kétségtelen.
Ez a megoldas csak valamilyen studio programban mukodik, az impulse loader plugint insertkent kell betenni az erositoszimulator utan.
Ez utana kicsi, wav formatumban tarolt "impulse"-okat tud betolteni.
Osszevadasztam mar par IR csomagot, jeleneg egy ENGL Pro 4x12 V30 + Shure 57 IR-t hasznalok es bitangul szol. Van Mesa Recto Trad meg Oversized is, de azok nem jottek be.
Oversized-nak tul sok a melye. (Persze ez erosen gitar, illetve hangolasfuggo.)
Az IR fileok egyebkent ugy keszulnek, hogy egy sima szinusz jelet atkuldenek egy vegfokon ami meghajt egy ladat ami be van mikrofonozva es ezt a pittyenest felveszik.
Ezt egy speci program osszeveti az eredeti szinusszal majd "kinyeri" belole a lenyeget, vagyis azt, hogy az adott vegfok a ladaval meg a mikrofonnal milyen modon modositja a jelet.
Ezzel megfogja a karakterisztikat.
A guitar rig amugy sajna eleg szar, ha hi-gainrol beszelunk, rengeteget kell tekergetni.
A sajat patchemben van egy rakat lom bepakolva, de a hang alapja egy RAT pedal egy sansampon at ( 50%-50% brit/calif - cabinet sim OFF) egy Mesa D Recto clean csatijan at.
Ez megy at vegul az ENGL IR-en, es azt kell mondjam, hogy "sima" szamitogep hangfalakon (
20 rugos Klipsch valami...) ugy szol hogy beszaras.
javaslom olvasgad a guitarampmodeling-et illetve youtubeon keress ra a cabinet impulses illetve how to use impulses szokapcsolatokra. Vannak egyszeru tutorial videok.
Egyet beszurok csak hogy erezd a lenyeget:
Azt hiszem az eredmeny magaert beszel.
2010-10-28 15:23 |
#1394
Konkrétan milyen IR-eket használsz a GR4-hez? És hogyan kell ezt bekonfigurálni, összerakni?
Emberek! Mindennek a titka az IR file-ok hasznalata. (IR = impulse response)
En Guitar Rig 4-et hasznalok, aminek a gyari ladaszimulacioi botrany szarok.
(Mint kb. az osszes ilyen software-nek.)
Kulso IR-ekkel megtoldva eg es fold a kulonbseg.
Gondolom sokan tudjatok, hogy a Fractal Audio AxeFx jelenleg a legjobb vonalas kutyu.
3 dolog miatt szol jol:
- az erositok modellezese nagyon jo.
- bitang hardware van benne, ami kepes mar komoly szamitasokra, ezert tud csoves erositohoz hasonlo dinamikat es egyeb finomsagokat jol visszaadni. (Itt a jatekerzetre gondoltam.) Nem veletlenul kerul tobb mint a duplajaba mint a legdurvabb Line6 rackes kutyu.
Amugy az a velemenyem, hogy mivel egyre olcsobb lesz minden amit a szamitastechnika-ipar kitermel, pillanatok alatt el fugjuk erni azt a szintet, hogy NEM lehet megkulonboztetni a csovest a digitalistol.
- jo IR-eket hasznal ladaszimulaciora
Ennyi.
Google is your friend! Keywords: impulse response, cabinet impulse, free, impulse loader plugin
valamint guitarampmodeling.com
Sziasztok! Remélem tudtok segíteni... nem nagyon vagyok benne ebben a témában még, ezért fordulok hozzátok! Tehát... ugye a Guitar rig arra való hogy késés nélkül real-time-ban tudjak játszani akár próbákon, akár fellépéseken a laptopomról, és ez az erősítőn már effektekkel tűzdelve hallható egyidőben.
Arra jutottam, hogy nekem kell egy ilyen, de nagyon drága, ezért elkezdtem gondolkozni az alternatív verziókon. Nézegettem néhány hangkártyát, ami támogatja az ASIO szoftvereket... 3 lehetséges alternatíva ötlött fel bennem: Behringer UCG102, Behringer UCA222, vagy ami még lehetséges, de borsosabb árú az a Line6 pod studio gx... szerintetek melyik lenne optimális ahhoz, hogy késés, és minden probléma nélkül tudjak játszani laptopon? A hang minősége felvételre annyira nem is érdekes (a gitárosunknak van guitar rigje és azzal tudunk stúdiózni, így a felvétel minősége ebben az esetben nem igazán számít).
Valamint még annyi, hogy van egy Zoom B2-m... annál jobb effekteket és hangzást tudnék produkálni akármelyik interfészel??
Köszi a választ előre is!
Mindkettő működik. Minden a matekon múlik ahogy a blöffben mondták.
Ezek a PC szoftverek pl. guitar rig, amplitube még azért annyira nagyon jól nem szólnak, de azért használható. A VOX Tonelab LE például biztos, hogy sokkal jobb.
Kell egy jó hangkártya, ez megoldja a latency problémakörét is ami a guitar rig-hez kell, valamint nagyon jók a konverterei, jó minőségben tudsz bemenni; rögzíteni is jobb mintavételezéssel lehet vele: 24 bit/48 khz, ugye visszahallgatásnál is jobban szól. Használtan kapsz EMU 0404-et 15 rongyért már.
Ebbe egy jófajta szimulátoros multieffektel kell bemenni. Az már úgy jó.
A bevitt gitárhang már jó kell, hogy legyen. A számítógép effektjeivel, csak feldobni tudod, javítani nem.
Stúdiózáshoz erős proci is kell, ha sok effektet használsz egyszerre realtime-ban.
Mint sokan mások, én is szeretnék otthon demót felvenni. Elég sokat visszaolvastam ebben és másik topicokban is, ennek ellenére kezdő vagyok a témában, szóval javítsatok ki, ha tévedek.
Tehát ha jól értelmezem viszonylag szűk pénztárcával kb két lehetőség áll előttem:
1. veszek egy hangkártyát (line6 ux1-gyel szemezgettem) és valamilyen programmal (guitar rig, pod farm stbstb) rámodellezem az effekteket (csak torzítás, reverb meg delay kellene kb)
2. veszek egy olyan multieffektet (pl zoom g2), ami hangkártyaként is használható, és a saját effektjeit használom.
Inkáb az 1-es megoldással szemezek, hiszen egyrészt tényleg csak néhány effektre van szükségem, másrészt a hangkártya esetleg ének, vagy más hangszer (pl szinti?) rögzítésére is alkalmas.
Szóval remélem érthető a dilemma:)
Ti mit gondoltok, mit ajánlotok stbstb.
A cucc: jacskon gitár emg-vel, laptop integrált hangkarival 2gb ram.
Köszönöm!
2010-09-08 14:39 |
#1386
Régen én is Audigy2 Value-val zenélgettem, és nekem sikerült tűrhető hangokat kihoznom GR-ből, bár nem sokat. Esetleg próbáld ki az Overloud TH1-t, szerintem jobban szól.
attól még,h nem arra való, Már! nem alaplapi fos, szal jobbnak kéne lennie, feltöltöm nekem, h szól alaplapiról, meg erősítőről kivezetve, de az i csak egy roland cube 15, de nem gerjed, jah és még a kábel is vékony amiről gépre kötöm D:
karival nem lehet gond, Creative Sound Blaster Audigy 2, bírja 2ms-on a késleltetést, nem az a recsegés okozója. Vastagabbat alakítok 3,5-ös jackre. vagy 1,5 hogyisvanez már nemtudom :D
God's love-ot használtam, annak nemtetszett a reverbje, de kikapcsolva mégrosszabb volt, meg azzal is túlrecsegte magát. az MC emlékeim szerint mégrosszabb volt de majd megpróbálom kösz a tippet.
Ilyennel hogy acoustic shimmer még nem is találkoztam, úgyhogy gyorsan megkeresem és kipróbálom, kösz :)
ha az lehet a gond, h szar a hangkártya, akkor van 2 jó hangzás, God's Love-MC torzítotthoz, Accoustic Shimmer tisztához, bár a tiszta csatornán jobban észre lehet venni a recsegést, akkor tekerd a hangerőpotit olyan minimum állásba aminél már kijön a hangja, de csak épphogy, kissé vintage jellegű jel, ha a progiba meg van a hang, akkor kis jelen nem biztos h recsegni fog, de ha ezek nem jönnek be, akkor nem tom.
Ja és miylen kábellel kötöd rá? vékonyat alakítasz át a gitárhoz, vagy vastag gitárkábelt a géphez? mert az sem mind1, a vastagabb mindig jobb
Már egy ideje szórakozok Guitar Rig-el (4-es verzió), sőt szereztem hozzá ksd-ket is meg bnk-kat, de igazából az összes tone-al az a bajom, hogy nem tiszta.
Nincs se egy értelmes clean setupom, se egy értelmes tiszta torzításom, ami nem recseg be mint állat.
Pl. DT - A rite of passage-ben a szóló előtti interlude tele van kvintakkordokkal, és ha nem dugom rá a gépre tisztán szól szal nem bennem van a hiba, de ha rákötöm, bármelyik setupot kapcsolom be, mind amikor játszom, mind amikor visszahallgatom alig lehet kivenni a kvintakkordokat mert berecseg minden baja van.
Tudtok erre egy megoldást?(Bár élőben még inkább jobb a helyzet, ha felveszem sokszor torzul az egész)
Igazából egyetlen olyan setup sincs amivel egy arpeggiot rendesen el tudnék tolni tisztán, és ez nem csak a bénaságomból fakad, hanem tényleg nagyon torzítanak és recsegnek a setupok.
Meg ugye clean setup egy sincs, ami tényleg tisztán csengeti a húrokat, mint egy AMP clean-je..(Még a legközelebb egy letöltött andy timmons setup volt hozzá)
tudtok nekem ebben segíteni, esetleg küldeni nekem setupokat amik jók?
Köszönöm előre is!