Nem olyan nagy kunszt bizonyos szinten megtanulni egyedül. Mondjuk kell hozzá alapvető tehetség/érzék/jó hallás/érzékenység. A képzés abban segít elsősorban, hogy időt spórol meg, rávezet bizonyos utakra, feltár több lehetőséget, rendszert ad, segít kibontakozni, stb. Ettől függetlenül mindenki saját maga kell, hogy összerakja a képeket. Egyedül tanul mindenki és valójában egyedül jön rá mindenre. Az oktató viszont egy haszos segítség.
Hát mert ha valaki
- nem mondja meg, mit gyakorolj,
- nem figyelmeztet, ha rosszul csinálsz valamit,
- eleve nem egy tematika szerint lépésenként vezet rá a tudásra...
hiába vagy tehetséges, nem, vagy csak sokkal több idő alatt jössz rá arra, mi a GITÁROZÁS!
Szóló- és ritmusgitár oktatás kortól és nemtől függetlenül hétköznaponként 18.00-tól Csepelen, rock és heavy metal stílusban. Ha a riffelés mellett szólót is szeretnél játszani és még nem találtad meg a megfelelő oktatót, hívj bátran! Amit garantálni tudok, hogyha gyakorolsz, akkor tuti fejlődni is fogsz.
igazából a kedd meg a szerda nem jó de utána jó ha megdumáljuk
holnap feldobom a mini dv-ről a gépre a felvételt és akkor elviszem majd ipodon a vegassal együtt
Muszáj. Meguntam, hogy másra kell várni állandóan. Írom a dalaimat, és itt is, mint az élet kb. minden területén egyre inkább érvényesül az a közhely, hogy csak az van elvégezve tisztességgel, amit te magad csinálsz meg..
Mindig is szerettem volna dobolni, ez a 2. kedvenc hangszerem, úgyhogy most beszereztem egy cuccot, és 1 hónapja kb. a gitárt se láttam, csak az állványon
Nem tudtam, hogy dob téren is képzed magad.
Akkor megadom a skypeomat, és ha napközben látlak fent, és nekem is jó akkor rádírok. Akkor ez lenne a címem: kamolaci@freemail.hu
Felmész a youtube-ra, rákeresel a nevemre, és az utóbbi 2 év videói közül nézd meg bármelyiket.
Na, az a fasza vibrátó! Ha másokat is meg akarsz nézni ebben a témakörben, akik ászok, akkor ajánlom figyelmedbe Satrianit, Vai-t, Petrucci-t, Kee Marcello-t, magyarok közül Daczi Zsoltit és ifj. Tornóczky Ferit.
Akiket meg ellrettentő példaként ajánlok: Kirk Hammett, itthonról meg Csillag Endre..
Gyuszika, én nem remegek tanítványokért, nem ebből élek, kedvtelésből tanítok, meg hogy azért legyen már pár ember az országban, aki meg tudja fogni azt a bizonyos "egy" hangot tisztességgel
És pont, hogy de, minden a vibrátó, attól él a kurva gitár a kezedben, vagy döglik meg örökre. Van egy csomó vakító jános, és egy hang után lövöm ki a picsába a videójukat, mert a szúnyogokat szívből rühellem És a "profik" közt is akad ilyen-sajnos..
Nem mellesleg pedig, hogy minden kérdésedre maradéktalanul válaszoljak: mindig csak azokkal vagyok lenéző és lekezelő, akik ezt megérdemlik. Ok és okozat. Mindig van kiváltó tényező! Arról kérlek, hogy erről te lemaradtál, vagy csak nem veszed észre, én ugyan nem tehetek..
Sceletor!
Te lehet, hogy jól tudsz gitározni, de hogy jó nagy tapló vagy az már szent. A tanítványaiddal is így beszélsz, meg űbermenskedsz, mint ahogy itt már sokaszor megnyilávnulsz? Azt gondolod, hogy ezzel a stílussal szerzed meg a tanítványokat, hogy minden gitártanár egy gyökér meg semmmit sem tud hozzád képest? Javaslom kicsit nézz megadba, mert nem minden a "vibrato".
Sztem érdemes lenne még szétbontani részletesebben: jazz-akusztikus, fémhúros-akusztikus, fémhúros-country, hollowbody-jazz, zeneelmélet-alap, zeneelmélet-haladó, és a többi.
Szóló- és ritmusgitár oktatás kortól és nemtől függetlenül hétköznaponként 18.00-tól Csepelen, rock és heavy metal stílusban. Ha a riffelés mellett szólót is szeretnél játszani és még nem találtad meg a megfelelő oktatót, hívj bátran! Amit garantálni tudok, hogyha gyakorolsz, akkor tuti fejlődni is fogsz.
Nem, dehogy, az elején megmutatom a különbséget, és utána már csak a helyes úttal foglalkozunk. A zsigeri rossz beidegződést nem egyszerű kiölni, mert amikor csak erre kell figyelni, szinte mindenki meg tudja csinálni jól, de mikor megy az improvizálás, akkor biza sokszor "berepül" a szúnyog..
a rossz út megértése fontos, hiszen utána ő is felül tudja bírálni a saját hülyeségét, és másét is.
Utána persze megmutatom, hogy mi a helyes, és nekiállunk metronómra gyakorolni. Minden húron minden ujjal. Ez később fontos lesz a nyújtások megvibrátózásánál, ami az egyik legnehezebb technika mindenki számára..
Koordináta rendszerbe le szoktam rajzolni a szúnyogvibrátót és a helyes vibrátót, és úgy már a legelején mindenki megérti, hogy miről is van szó!
Eddig ok, de mi a módszered?
Ha elmondod a delikvensnek, hogy hogyan nem szabad, akkor abból még nem lesz jó vibrato.
Tehát kiscsávó vibratózik, azt mondod nem jó. Erre visszakérdez, hogy miért nem.
A válasz csak? :)
ebben teljesen egyetértek, a technika a zeneiséghez szükséges, és a kromatika néhány nem rossz gitárosnak is nehézséget jelent. az, hogy otthon ki mennyit technikázik, és penget összevissza, az nem attól függ, hogy a tanárbácsi mit mond, hanem hogy az egyén mit kezd magával.
A kezdőbb gitárosoknál pl. hiába mondja az ember hogy mit csináljon, úgyis elkezd hülyeségeket vakarászni, ami csak visszaveti attól, hogy gyorsan berögződjenek a szükséges jó tecnikák(pengetés, kéztartás, két kéz szinkron, stb)
Ahány ház, annyi szokás, tartja a mondás, de magamból kiindulva az én "utam" jól működik rock/metal gitározásban, és nem csak nálam, ezért nincs okom arra, hogy mást javasoljak.
A szinkronnál igenis fontos a kromatika, én már egészen jól küldtem a MacAlpine féle tekeréseket, amikor először hallottam a kromatikus skálákról és a vicc, hogy az nem is ment eleinte.
Én sem gyakoroltam tehát soha, azóta sem, megy és kész, de ez nyilván nem az átlag, és már ki tudja hol tartanék, ha ezekre a dolgokra nem egy évtized alatt kell rájöjjek, hanem az első hónapban valaki közli velem a sok okosságot.
Te is autodidaktáskodtál sokat vszeg, így neked is tudni kell, hogy azért elég rögös út tud lenni ez a csináld magad mozgalom, ha az elején kapsz pár hasznos instrukciót, akkor az fényévekkel megdobhatja a fejlődésed.
Pl. kromatikus skáláztatni én sem sokat szoktam órákon, ezt mindnekinek elmondom, hogy a saját érdeke metronóm mellett gyúrni nap mint nap otthon, néha meg megnézzük, hol tart a dolog, de a sebesség nálam sem cél soha, hiszen az majd idővel úgyis jön, fejlődik. De a két kéz szinkronját semmi nem fejleszti egyszerűbben és hatásosabban, ez sztem vitathatatlan tény.
A technika és zeneiség meg két külön dolog. A technika kell ahhoz, hogy érvényre juttathasd a benned szunnyadó zeneiséget, megkerülhetetlen dolog, bár a legtöbben sajnos igyekeznek kibújni ez alól a törvény alól, és erre még büszkék is, sőt reklámozzák is..sztem ez szégyen..
Jó gitárostól még sosem hallottam az ellenkezőjét, ezt csak a fakezű hülyegyerekek hangoztatják állandóan, hát lelkük rajta..
Azért persze vannak különböző megközelítések. Én pl. egyetlen emberkével sem gyakoroltatok soha kromatikus skálákat, és nem azért, mert sokaknak ez halál unalom és gyötrődés, hanem mert én ebben nem hiszek. Legalábbis olyan értelemben, hogy ez valakit is előremozdít zeneiség terén. Jómagam sem gyakoroltam ilyet soha, sőt, azt vallom, hogy a technika úgyis jön magától egy egészséges szintig. Ami ezen felül van, az már csak koncept (és felesleges) görcsölés arra nézve, hogy minél gyorsabbak legyünk...
Ezzel nem lesz senki sem pontosabb, mert lehet, hogy ledarálja néhány ember a kromatikus virgákat 16-odokban 200-as tempónál, viszont nem tud lassan, pontosan játszani, hangsúlyozni és a ritmusérzéke sem fejlődik ilyesmivel.
Érdemes persze skálázni (nem kromatikusan), de sztem a gyakorlás 15%-ánál többet erre pazarolni időpocsékolás.
Aztán ez a vibátó-kérdés megint érdekes, mert lehet, hogy valakit ez teljesen hidegen hagy. Pl. egy klasszikusgitáron játszó, vagy egy jazzgitáros, de sok rockgitáros sem akar olyan vibrátókat csinálni, mint mondjuk seletor. Nála ez az etalon, másnál meg nem. Úgyhogy én pl. csak instrukciókat adok erre nézve, sosem erőltetek egyfajta utat. Meg aztán ha különféle stílusú dalokat tanít az ember, ott úgyis meg tudja mutogatni, hogy itt, vagy ott hogyan érdemes.
Szóval amit ebből ki akartam hozni, az az, hogy valakinél talán beválik egy bizonyos fajta gyakorlási módszer és elér bizonyos célokat, valaki meg egész másra fekteti a hangsúlyt és mást is akar elérni célként. De gondolom ezzel nagyrész mindenki egyetért
hát a kromatikus skálák nálam megvannak nagyjából, akkor nagyon nem vagyok rossz úton
a kéztartás: asszem azt se csinálom nagyon gázul, tehát csuklóból pengetek, lehetőleg laza csuklóval, nem alkarból
habár azt néztem néhány gitárosnál, hogy még a pengetőt fogó két ujjukkal is köröznek, tehát mintha írnának. Eric Johnson pl. ilyen. Van aki meg abszolut merev ujjakkal fogja a pengetőt
Az első a helyes kéztartás. Persze pár elbaszott kéztartású, ámde mégis zseniális gitárost találni- pl. Marty Friedman- de azért az átlag ember dolgát felesleges nehezíteni azzal, hogy szar kéztartással erőlködik, többnyire az lesz a vége, hogy vagy nem jut vele sehova, vagy abba is hagyja a gitárolást.
Ha ez megvan, akkor metronóm és kromatikus skála hegyek. A szinkronitásra jobb gyakorlat egyszerűen nem létezik. És ez egy olyan dolog, amit mindig kell csinálni, ha az ember perfekt szinkront akar magának. Ez alól senki nem tud kibújni- mondjuk én sose csináltam és most se csinálom de hát nem is vagyok követendő példa ebből a szempontból
és hogy teszed rendbe a pengetést/szinkront?
én mostanában akusztikuson skálázok, metronómra, majd elválik, segít-e
2009-04-23 17:55 |
#2388
Az első és leglényegesebb dolog, hogy megértse vki, hogy hogyan nem szabad. 2 eset szokott előfordulni.
A határozott szúnyogvibrátó, ami 380 V-al megbaszott ujjakat takar.
A határozatlan, ami gyámoltalanul indul, felpörög 380 V-al megbaszott ujjak szintjére, majd hirtelen megszűnik létezni.
Na, ezt kell kurva gyorsan kiírtani mindenkiből.
Sajnos szinte senki nem fektet erre semmi hangsúlyt, pedig ez a gitározás lelke, ugyanis mint tudjuk nem attól lesz jó vki, hogy 220 bpm-el letekeri a c dúr skálát, hanem attól, hogy egy hangot hogy fog meg..
Sok virgamatyit láttam már, de 90% azonnal elvérzik vibrátó témakörben, és attól fogva leszarom, hogy mennyire technikás, mert a végeredmény szar lesz.