inkább azt az elméletet követném h az alaphanghoz viszonyitva milyen skála
pl a dúr skála 1 2 3 4 5 6 7 míg a moll 1 2 3b 4 5 6b 7b
a mixolíd: 1 2 3 4 5 6 7b és így tovább ebből látod h 3(dúr) vagy 3b (moll) jellegú e és hangnemtől függetlenül megértheted. és nem kevered a skálákat csak mert ugyanazokból a hangokból áll
nem mondod azt a flyin in a blue dream (hogy példánál maradjak) e moll skála mert az alap c hanghoz viszonyítva az csontkemény c líd skála
azaz 1 2 3 4# 5 6 7
nem értjük :) csak beszélünk
amúgy ajánlom mindenki figyelmében paul hanson guitar shred c könyvét. egy két modálisra hoz jó példát és frankó figurákat. Idióta feje van és szerintem nem nagy egyéniség de kiválló tanár
Teljesen világos amit leírt, csak nem értem mire akart utalni:
"...tudom h ogy ez nem a mire mit topic de ha valaki ilyenekkel foglalkozik akor ne azt számolgassa h a dúrskála hanyadik foka, mert eltéved ahogy Snake is.
Mindíg az alaphanghoz kell viszonyítani.
PL: h c d e fisz g a az nem Adór nem is c líd hanem h fríg, mert h hangot vettem alapul
és ugyanúgy fel lehet ezekre is építeni harmóniákat mint a dúr skálánál. És máris modálist használsz..."
Én most csak okoskodom és baszottul nemértek íly nagyon hozzá mint ti, de(és lehet marhaság is) pl:
A fríg skála c-ben e...e,f,g,a,h,c,d....vagy fél hang és moll...vagy nemde?
ha 3-as hangzatokat nézzük akkor az erre építhető akkordok
G Am Ho C D E F
De a mixolyd legelterjetteb alkalmazása a domináns hetes akkordok kijátszása. itt pl a G7 mert annak hangjai g h d f és ha megnézet a skála hangjait a dúr skála major 7-esével ellentétben(fisz) itt f (domináns 7) van
tudom h ogy ez nem a mire mit topic de ha valaki ilyenekkel foglalkozik akor ne azt számolgassa h a dúrskála hanyadik foka, mert eltéved ahogy Snake is.
Mindíg az alaphanghoz kell viszonyítani.
PL: h c d e fisz g a az nem Adór nem is c líd hanem h fríg, mert h hangot vettem alapul
és ugyanúgy fel lehet ezekre is építeni harmóniákat mint a dúr skálánál. És máris modálist használsz.
de pl Am ra jó az A dór hangsor
De pl a H fríg az e moll skála hangjaiból áll....és ha kreálsz egy harmónia sort ebből a skálából akkor kurvja jó hangzás világot kapsz( H C D Em)
spanyolosat. de remek metál példa a wherever I may roam is. Bár ott megemeli a 3. fokot azaz a g helyett gisz lesz.
azaz A harmónikus moll hangjait játsza
csak arra akartam kilyukadni hogy azért érteni kell ennek a lényegét hogy tudjuk mikor mit miért használhatunk.
Pl hogy a rock zenében hogy tudod használni...a flyin in a blue dream fő témája miért c líd skála.
a kick it all over intrója miért mixolyd.
És jazzban az adott harmóniára miért játszhatod ezeket.......etc
ezek így nem modálisok ám kígyópít bácsi!
g-mixolíd ugyanaz, mint az a-moll, és a h-fríg is ugyanaz, mint az e-moll-gdúr, csak éppen más hangról kezded el
Én pl. símán betolok egy G mixolídet Am-ra hangmenre is. Em-ra meg lelkiismeret furdalás nélkül egy H fríget, de ugyanúgy G dúra is. :)
Te hogy építed bele?
általában mindíg ksibetűvel írok mindent msn sms en. tudom h helytelen de számomra az a cél h megértsék amit mondani akarok.
rongálom a nyelvet
csak ha hivatalos cuccot írok v nagyon ráérek akkor figyelek ilyenekre
1685. március 21 ben született úgyhogy a 80 as évek első felét apja gatyájában töltötte.
a második felében megtanult járni beszélni, állva hugyozni és bizonyára ekkor kezdte meg zenei tanulmányait is. hogy aztán olyan felfuvalkodott hólyagokat ihlessen meg mint Malmsteen akit azért csodálunk is :)
nem a 80 években vagy 70-es éveikben írodott dalaikat játszátok? na jóó most csak gonoszkodom, ne vegyél komolyan. de télleg akkor bach is elavult a lenti elmélet szerint.
inkább a divat változik, a jó zene számomra mindíg aktuális
Ha megtanulod az alapokat, elméletben és gyakorlatban onnan már csak stílus tanulmányozása az egész.
Pl megtanulod a pentaton skálákat normálisan onnan már csak rajtad áll kinek a stílusában akarod olőadni, gilbert wylde vagy eric johnson. az elmélet ugyanaz, a skála is kála marad, gitárosok között a technika más, egyik így penget a másik úgy. az ujjrend is más, de a témák között sok már az átfedés. azaz skála használat elmélet alkalmazása. van aki több mindent használ, van aki kevesebbet.
Én arra törekszem h tisztában legyek az elmélettel és azok alkalmazásával, az meg hogy milyen trükköket adok elő, változó. Látok valamit megtetszik és kigyakorlom.
De az alap akkor is az elméletben leledzik és annak használatában. ez pedig sok uncsi skálázás.
Persze van példa arra is aki jól teker, ügyes, csak épp fingja sincs arról mit miért játszik. Ez idővel azonban határokat szab.....márpedig a zene = szabadság ha megdolgozol érte.
Értem, persze úgy van ahogy mondod. Csak Tibi írta azt korábban, hogy a gitártanárok nagy része a 80-as évek zenéjében van otthon, ami sztem nem feltétlenül igaz, de van valóság alapja. Egyébként én szerencsére nem vagyok elzárkózva semmilyen stílustól a rockon belül. 3 évet még rendesen klasszikus gitároztam is. Carulli, stb.
De bakker, ha az alapokat tudod, tök mindegy ki játszik újat...leülsz elemzed és ha tetszik elsajátítod, de ehhez meg kell érteniu, az meg alapok nélkül nem megy.
Ezért írtam, hogy tisztelet a kivételnek. De biztos van olyan gitáros, aki nem értesül a friss dolgokról. Vagy azért mert egyszerűen elzárkózik előle, vagy csak lusta, esetleg nincs otthon neki internet, stb. hogy könnyen követni tudja az új gitárosokat.
Biztos vagyok benne, hogy sok olyan régimotoros zenész van az országban, aki még nem is hallott mondjuk Satrianiról, Gilbertről, Vairól, Kotzenről, stb.
Pont ezt beszéltük a Szabival. Hogy az "öregek" csak a Santanat meg a Gary Moore-t, stb. ismerik, és nekik azok a nagy gitárosok, és valóban azok, de a zenéjük már "elavult". Az a baj, hogy nem haladnak a korral a gitárosok, (tisztelet a kivételnek) mert leragadnak 1-2 régi kedvencnél és lusták vagy egyszerűen csak nem képesek, nem tudnak utána járni az új zenéknek. És ezért is tart ma ott a magyar zeneipar ahol. De egyébként arra is nagy az esély, hogy majd mi is leragadunk 1-2 gitárosnál. pl. Dime, Zakk, Satriani, Vai és majd mi is hátráltatjuk a magyar zenei fejlődést.
hogy szállhat el a metál, hisz" az nehéz
biztosan rosszul értelmezem, de úgy veszem ki a szavaidból, hogy már megtanultad az összes inflémsz számot és már unod... lehet, hogy épp úgy kellene tenned a "megszokás" ellen, hogy olyat tanulsz, ami szokatlan
(mondjuk tanulj egy kis teknót)
Lehet, de ált a tanárok korosztálya még régebbi, ezért inkább a "80as évek zeniben vannak otthon....
és még csak az kéne h mindenki metál lenne.
Mire menne a slágeregyüttes
Szval maradjak otthon a seggemen és az óradíjjat meg költsem erősítőre! Az a baj h egy jó ideje ezt csinálom. Az előző tanárom Extremet nyomatott mindíg, ami nem is baj, mer faszányos, de nekem más köll hee!!! Meg nincs aki hajtson egy kicsit... szorgalmas vok, az nem vitás, de az otthon fülell leszedős jáccogatós próbáramenős dolgot hammar meg lehet unni. Ha nincs vmi behatás, ami ösztönzi az embert, akkor hiába... elszáll a metál, és csak a megszokás marad....
Vágom hát
ettől még érdekes lehet egy ilyen gitártanár (már ha létezik...)
A technikai gyakorlatok amúgy mind skálákra épülnek. Ha csak pár teknikás riffet akarsz tanulni, akkor annál nem nagyon lesz jobb mód, mint a gyakorlás otthon egyedül; mert olyan, hogy külön technika metálra a skálák és dalok tanulásának mellőzésével nem nagyon létezik... akárhogy is nézem... ritmikai érzék, improv. készség, de még az ujjak gyorsasága, a pengetések mikéntje is mind-mind skálákkal (elmélettel) és számok tanulásával egybekötött folyamat.
Egyébként, ezeken az okosságokon kívül senki nem tud pécsi gitártanárt ajánlani? Nekem is kéne, még kezdő vagyok, pentatonok megvannak, modálisok is. Tovább kéne haladni. Kontakt nevem alatt.
ui.: nem vagyok rest skálázni sem.
Remélem nem határoltam be úgy, mint szegény Tibi barátom. Szóval ajánlást várunk mind a ketten.