Peavey Classic 50/212 új, kb 20 órát használt Sovtek elő- és végfok csövekkel cserélném értékegyeztetéssel Peavey 6505 Mini Head-re vagy LTD EC1000-re, esetleg kóreai EC400-ra
További képek E-mailben, Tatabányán megtekinthető, kipróbálható.
E-mail: capeti@x-elite.hu
11.26-ám Szombathely Budapest útvonalon bárhol átvehető!!
Kérdés érdeklődés esetén szívesen állok mindenki rendelkezésére
Cserével köszönöm ne keressetek
Az 1w mekkora hangerőt eredményez? Vonal felvételnél hallom elegendően magam? (Otthon, szobában). Vagy az 1W-ot inkább kimikrofonásra szokták használni, és ahhoz hogy közben a játokamt is halljam, inkább az 5W-os állást szerencsésebb használni?
Még mindig vennék 6505 mh fejet. Szerintem a héten be is rendelek egy újat ha nem lesz használt eladó.
Classic 50/212-m van most, zenekar nincs, ráérek próbálgatni ezeket a motyókat. Akár csere is érdekelne értékegyeztetéssel. Nemrég tettem bele sovtek csöveket előre és végére is.
Sajnos alaposabb véleményt nem volt időm formálni, mert csak egy hangszerboltban próbáltam ki. Egy vacak(pontosabban alacsony kategóriás) LTD-t akartam kipróbálni, és erre dugta rá az előadó. Nem tekert rajta semmit, instant állati jól szólt.
De sajnos részletesebb kritikát nem tudok mondani. Viszont mindenképp érdemes kipróbálni.
Budapesten szerintem a normálisabb boltokban megengedik kipróbálni (pl. a Rákóczi térnél).
5150 212 60W-os kombó eladó. Átvehető és kipróbálható Szigetváron. Pécsre be tudom vinni, ha szükséges. Csere érdekel esetleg 6505MH-ra. Elérhetőség és képek a következő linken.
Én a CL20MH-t tesztelhettem kicsit, és a tisztája nagyon ott van! A drive csatornája kicsit másként működik mint a CL30-é, nem rossz, csak nem az... Vagy csak keveset foglalkoztam vele.
a 5150/6505 sem igazán clean, inkább egy pushed clean/crunch és sztem ez a gyenge pontja az MH-nak is, itt a 20W miatt még korábban reccsen, mint a nagyok. Én pl imádom a clean csatit brght és crnch gombokkal benyomva, gain 7en, resonance 9. paraszt.
Végre előkerült az MH téma. Egyébként ma hangszerboltban próbáltam egy mini Classic fejet, és nagyon állat volt hard rock témákra. De úgy igazán engem is a 6505 téma érdekelne. Ami engem legjobban érdekel, hogy hosszútávú tapasztalatok vannak-e már valakinél? Van esetleg olyan, aki már egy éve, vagy akár több ideje nyúz egy ilyen fejet? Mert bennem leginkább ezt a félelmet kelti a Made in China felirat. Egyébként rárepülnék, viszont gáz lenne, ha ennyi pénzért mondjuk 1-2 év után megadná magát, vagy valami komolyabb nyűgje lenne.
Egy YT-os review videóban a low-end-et hiányolták belőle. Ezzel a problémával találkozott már valaki?
A piros csatin a gain poti nekem is hasonlóan viselkedik.
1-4 ig szinte semmi különbség, 5-6 között egy hirtelen ugrás nagyon szőrös torzításba, 6 felett meg megint semmi változás, de az amúgy is sok már.
A bright kapcsoló meg csak a clean csatin funkcionál és semmi drámai változást nem csinál a hangban, de mindegy is mert mégis ki használ manapság clean csatit ?
Ha hasonló teljesítmény elég és mindenképp külön eq-s csatik kellenek, akkor inkább Laney IRT Studio. Nekem az a cucc kicsit még jobban is bejött mint az MH eddig. Praktikusabb hurcolászás szempontjából is. Az IRT 3 csatis fej. Clean/crunch egy eq-n, a lead külön eq-n. Van beépített boost is. 1 wattos üzemmódban a IRT szerintem sokkal jobban szól mint az MH. 20 watton nem merném ezt mondani, mert csak nem rég került hozzám az MH. Eddig nem estem hasra tőle. Az IRT-nek plusz még az ára is kedvezőbb. De amúgy ki kell próbálni, hogy melyik jön be neked, mert totál más karakter a kettő.
Üdv! Keresek megvételre Peavey Triumph 60 erősítő fejet készpénzért.
Ha valaki rendelkezik eladó példánnyal, akkor itt egy elérhetőség: saosin@vipmail.hu
Köszönöm.
Köszi a választ. Ezekszerint vannak kompromisszumok. Végülis ha minden kötél szakad, az effektkörbe még egy eq-t be lehet rakni.
Mi a különbség a post-gain és a pre-gain között? És mit állít a resonance és a presence?
Nekem Engl Blackmore-om van. Szintén közös eq, gyakorlatilag 4 csati. Be kell állítani egyszer ahhoz a csatornához amit a legtöbbet használsz, nálam utána a többi is elég jól szólt eddig mindenki szerint.
Azt nem tudom hogy a Peavey-nél is így van e, én kifejezetten szeretem hogy nem kell szórakozni sokat a beállítással.
Szóval a legbiztosabb: fogod a gitárod, és kipróbálod a Peaveyt vele.
Sziasztok! Lenne egy szőke kérdésem. A 6505-ös 20w-os fejnek,annak ellenére hogy két csatornás, csak egy EQ-ja van. Ez nyilván egyszerre mindkettőre vonatkozik. Tudom hülye kérdésnek tűnik, de a multieffektek világából jövök,és nem tudom zavarna-e h nem tudom külön állítani a 2 csatornát. Nektek mi tapasztalatok? Lehet h nagyon nem is kell,mert
hasonlók a hangszinek? Vagy a minőségben feljebb lépve kompromisszumokat kell kötni?..
Pesten.
2 gombos a lábkapcsoló (én még soha nem használtam), viszont vagy erre. vagy arra jó, attól függ, hova dugod:
"FOOTSWITCH JACKS
Provided for the connection of the footswitches using TRS (Tip, Ring, Sleeve) jack plugs.
Top jack (CHNL/BOOST):-
‘Ring’ (Left on a Peavey footswitch): Selects between the preamp channels.
‘Tip’ (Right on a Peavey footswitch): Selects the ‘CRCH’ (crunch) boost on the RHYTHM channel.
Bottom jack (RVRB/LOOP):-
‘Ring’ (Left on a Peavey footswitch): Turns the effects loop on or off.
‘Tip’ (Right on a Peavey footswitch): Turns the reverb on or off."
Pont erre voltam kívàncsi, köszönöm.
Az egyszeri kipròbàlàsban nem hiszek. Zenekarban kell meghallgatni, de köszi a lehetőséget. A classic50-et sem lehet rendesen meghajtani, félhangerő környékén kezd el szòlni, annàl ez meg baromi sok. Én azt vallom, hogy jò àron megvenni, majd ha nem tetszik bukta nélkül eladni. Àltalàban bejön.
Szívesen odaadom egy próbára ha kell. Nekem pozitív csalódás. Elegem lett abból, hogy alig tudom kitekerni az 5150et és kis terhelésen nem is szól jól plusz rackel együtt egy fél csomagtartót elfoglal. Az MH elfér egy hátizsákban és nem érzem a 20W hátrányát. A line out okos dolog benne, mert ki tudod kötni a keverőre láda nélkül, hazsnáltam már így koncerten és teljesen jó volt.A hangkártya részét még nem próbáltam soha.
Pont erre voltam kívàncsi, köszönöm.
Az egyszeri kipròbàlàsban nem hiszek. Zenekarban kell meghallgatni, de köszi a lehetőséget. A classic50-et sem lehet rendesen meghajtani, félhangerő környékén kezd el szòlni, annàl ez meg baromi sok. Én azt vallom, hogy jò àron megvenni, majd ha nem tetszik bukta nélkül eladni. Àltalàban bejön.
Amit kérdezel, annak nagy része szubjektív és stílus függő. Számomra meglepően nagyot dörren (5150-et cseréltem re erre, szóval van fogalmam a hangerő/headroom témáról). Koncerten simán elég dob mellé, 4x12 Orange ládával, mondjuk a vonal kimenet okos dolog és jól szól. Hangerőben nincs számottevő különbség az 5150hez képest, azt sosem tudtam 2 fölé csavarni (ott meg ugye még nem szól jól), ezt meg simán lehet hajtani 6on, ahol a végfok is kap már rendes terhelést. Több hangerőre sztem nincs szükség.
A piros csatin a gain poti kb indokolatlan, on-off, vagy csak az enyém gyári hibás, viszont nekem pont jó, szóval nem piszkálom.
A zizegés és tiszta hangszín ügyében nem tudok niylatkozni, highgain zenében nem zavaró egyik sem :).
Nem akarod inkább kiprobálni az enyémet és meghallgatni, mielőtt veszel egyet?
Elsősorban arra, hogy mennyire van alja pl egy 212-es ládával. Anno nagy meglepetést okozott az Orange Micro terror 20 wattos előfokcsöves cucca, jól szólt, de azért a dög hiányzott belőle. Korábban Orange Rockerverb 50-et használtam, most hogy épül le a zenekar, már csak egy Peavey Classic 50-et. A Classic 50 bőven sok egy bármilyen koncertre, van alja, közepe, határozottsága. Egy klubkoncerten mennyire küldöd meg? Harapós marad dob mellett, vagy elveszti az erejét? Itt arra gondolok, hogy nem kezdi el mosni a hangot és zizegni? tiszta mennyire marad tiszta koncerthangerőn? Én egy álló Engl Pro212-t gondoltam hozzá. Saját videód van esetleg?
Űdv.Viper 100 stombox auto wah és tiszta amp bypass effek beállitások mellett a twn,dlx,plxi,brit,b.kat,és classic ampoknál egy diszkrét emelkedő majd csökkenő hangot produkál folyamatossan,Talán valaki tapasztalt hasonlót megköszönöm akárcsak a tippeket is.
50Watt 2 csatorna, 2 input, beépített rugós zengető.
Az erősítő műszakilag kifogástalan állapotban van. Aljzatok, potméterek, kapcsolók, nem recsegnek, fogantyúja stabilan tart. A csövek zajmentesek, gyönyörűen szólnak, a beépített rugós zengető kategóriájában a legszebben szól. Az inputok (Normal, Bright) és mindkét csatorna (Normal, Lead) tökéletesen működik, a csatornák és a reverb lábkapcsolóval válthatóak, lábkapcsolót adok az erősítőhöz.
Az erősítő 8 és 16 Ohm-os kimenettel, 220-230/240 kapcsolóval, EFX send és EFX return körrel rendelkezik. 16 Ohm-os Blue Marvel gyári hangszórók, 3 darab 12AX7 és 4 darab EL84 cső. 3-band passzív EQ és Presence control.
A tweed borítás néhány helyen a használat miatt sérült, de szerkezetileg hibátlan az erősítő, soha nem borult, esett, tört, koncertek után takarítást és törődést kapott.
Az eladás oka: Fractal Audio vétel (ehhez meg sok péz kell)
Szállítás futárszolgálattal a vevő terhére OK. Kipróbálni, megvenni Kiskőrösön lehet, de vasárnaptól csütörtökig, délutánonként a Soroksár - Auchan parkolóban is átvehető.
Ha a standby bekapcsolására nem kezdenek el halványkéken fényleni a végcsövek, akkor valószínűleg az egyik öreg végcsöved zárlatba ment át, szerencsés esetben biztosíték + csőcsere, szerencsétlenebb esetben a zárlat vitte magával az egyenirányító diódákat is, így azokat is cserélni kell, de még ez sem olyan vészes, mintha a trafód égett volna le.
Kb. ilyenek miatt nem szabad elhanyagolni a csöves cuccokat.
Tatabányán tudok javítani.
Na bajmolódtam kicsit. Megnéztem az előfokcsöveket. Eredeti sorrend: EH 12at7, EH12AX7, EH12AX7, JJECC83. Namármost kicseréltem 1-3at. Nem javult a helyzet, viszont a sípolás a clean csati felé közeledve a gityóval jön. A kapcsolók környékén nem sípol. Ha kikötöm aGt8-at akkor egész baráti a helyzet, és fogtam újraforrasztottam a gityó összes vezetékét (kapcsoló,pu minden). Most nincs fütty, de a gt-t már nem volt rühem rádugni, az a holnap este műsora lesz. Gondolom első lépésben nem végfokcsövet kell beszereznem hanem 2db 12ax7-et.
Ja azért dugom a cleanbe a gt8-at, mert nem szeretem az előfok szimulációját csak kisvasútszerűen használom. Gyakorolni jó, meg kísérletezni. de az xxx előfok az mégiscsak más. Viszont most jut eszembe csináltam egy olyan tréfát, hogy az effektloopt átkötöttem egy kábellel (kis rövidke JackJack). A send középen a return olyan 1 óránál áll és ezt ki-be kapcsolva "boost"-olok szólóra. Lehet ez a baj?
Köszönöm a tippet. Már tervezem a végfokcső cserét csak azon vekengek, hogy ki kellene próbálni bele az EL34-et. Csak hát ugye megvenni egy garnitúra EL34-et, aztán meg ha nem jó, akkor egy 6l6 készletet is az ugye nem olcsó:). Erről van vmi vélemény tapasztalat? Az előfokcserét kipróbálom este mindenképp azután referálok mi a stájsz. Még egyszer köszi.
A GT8-at ne a cleanbe dugd, hanem az effect returnbe. Ha nem javul, akkor pedig:
Van benne 4db előfok(!)cső. Próbaképpen a 2 szélsőt fel kellene cserélni, tehát az 1. és a 4. csövet. Ha kicsit is javul a helyzet, akkor az előfok csöveket cserélni kell.
(Persze ettől még lehetnek a végfokcsövek is tropák, de az inkább sercegés, recsegés, hangerő ingadozás, elfüstölés szokott lenni. Az orosz katonai végcső dumával sokakat átvertek már, hogy valójában egy gagyit tettek be helyette... egy normális végfokcső szett legyen a következő lépés, ezen sem érdemes spórolni, mert megbosszulja magát... )
A GT8-at ne a cleanbe dugd, hanem az effect returnbe. Ha nem javul, akkor pedig:
Van benne 4db előfok(!)cső. Próbaképpen a 2 szélsőt fel kellene cserélni, tehát az 1. és a 4. csövet. Ha kicsit is javul a helyzet, akkor az előfok csöveket cserélni kell.
(Persze ettől még lehetnek a végfokcsövek is tropák, de az inkább sercegés, recsegés, hangerő ingadozás, elfüstölés szokott lenni. Az orosz katonai végcső dumával sokakat átvertek már, hogy valójában egy gagyit tettek be helyette... egy normális végfokcső szett legyen a következő lépés, ezen sem érdemes spórolni, mert megbosszulja magát... )
Hát használtan került hozzám fika végfokcsövekkel. Pénz híján orosz katonai csöveket ajánlott a szerelőm. Beszereztem, bemérte azt mondta oké. Aztán állt 1,5 évet a cucc. Mondjuk a fütyülése megvolt előbb is, de színpadi hangerőn metálkodva lead csatin. Én még friss vfcsövet nem hallottam benne. A jelen projektbe clean csatit használok gt8-cal amin egy lájtos tscreamer modellezés megy max 65 gainnel. A pu egy air norton. Nem metál:) Azért gáz, mert próba hangerőn már hajlamos sípolni. Zavar és jó lenne helyre tenni.
Ez minden erősítőre jellemző egy bizonyos gain vagy hangerő felett.
Miből gondolod, hogy a végfokcső miatt van ?
Amúgy ezer oka lehet, a cső is lehet elhasznált, mikrofóniás. De jellemzőbb a túl sok gain, vagy a hangszedő nem bírja a metált.
Új erősítő, vagy elhanyagolt ?
Volt valaha 'jó' is, és hirtelen elromlott, vagy mindig ilyen volt ?
Hol áll a gain poti ?
Más erősítőn ugyanez a gitár nem gerjed ?
Ha már itt vagyok, megerősítést szeretnék kérni. Olvasgattam a Triple X manual-ját és nem vagyok biztos egy dologban. Úgy olvastam, hogy a hangfal inpedancia kapcsolót úgy kell kapcsolni, hogy ha 1db 16Ohm-os ládát kötök rá, akkor értelemszerűen 16Ohm-ra állítom a kapcsolót, de ha 2db 16Ohm-os ládát teszek rá, akkor már a kapcsolót 8Ohm állásba kell állítani. Jól értelmezem?
Tettem a loopba egy patch kábelt, így valóban megszűnt a probléma. Így akkor biztos, hogy a SEND és a RETURN aljzatok rosszak, azokat kellene kicserélnem?
Most egyelőre úgy tűnik, hogy valóban a loopnál van a hiba. Másik kábel hiányában az egyetlen kábelemet bedugtam a send és a return közé, és így az erősítő saját búgását hallgatva nem hullámzik a hang, és nem némul el. Veszek majd egy patchkábelt, aztán akkor ki tudom próbálni gitárral is, de valószínű, hogy tényleg ott a send és a return között akadt el a hang, és ha ott átvezetem a kábelen, akkor jó lesz.
Addig is köszi mindenkinek!
Első körben az ic-ket, ha tokosak, vedd ki, és tedd vissza.
Amúgy meg az újraforrasztásos móka tud segíteni.
Ez a legaljasabb hiba, amit valaha láttam.
Az oka pedig az, hogy a kombóban mindent összezsúfoltak egy panelre, ezért az jó nagy lett.
Nagy hangerőnél szépen berezgett, az meg néhány helyen megbontotta a forrasztást. Hajszálrepedés , nem lehet látni, de blokkolja a jelet.
Mivel nem tudod hol van a hiba, ezért az összes forrasztást újra kell olvasztani.
Geci meló, de működik. Pont egy banditot gyógyítottam meg így, de tranyós marshallnál is tapasztaltam már ilyet.
Nekem ugyanez a jelenség volt Laney csöves kombón; volt jackaljzat-csere kétszer is, végül kiderült, a loop-nál volt gond (amit amúgy sosem használtam). Kontakthiba volt, a loop javítása óta semmi gond.
Szia! Van ilyenem tizenéve, pont ilyen bajokkal...
Szerelő anno nem talált semmi egyértelmű bajt, ezért minden forrasztást újraforrasztott, utána vagy 5 évig nem volt baja, aztán újra kezdte.Pláne akkor,ha egymást követően használtam az inputját, majd a végét.
Próbáld meg a sendet és a return egy kis patch kábellel összekötni. Nekem, igaz csöves Carvin kombón, ahol nagyobb a hőterhelés, volt már, hogy az aljzatok egyszerűen elfáradtak, kilágyult a lemez, nem zárt rendesen, és azért halkult be.
Ha ez sem megoldás, akkor szerelő.
Igen, mindkét csatornán, és mindkét bemeneten elhalkul (low és high). Biztos, hogy nem a gitár rossz, mert a kábelen a jacket megérintve is halk olyankor. A kábelt nem tudom.. De olyan véletlenszerűen csinálja, meg fokozatosan, hogy nem hinném, hogy az lenne.
Sajnos nem segített. Viszont amikor elhalkult, próbaképp bedugtam a gitárt a RETURN-be, és úgy rendesen szólt (persze nyersen). Emiatt gondolom, hogy a probléma valahol itt lesz:
Járasd meg a send- és return jack aljzatokat, hajlamosak kontaktosodni. (minden hasonló erősítőn, nem csak Peavey-n :)
Pont ilyenem volt is, és pont ez volt a baja.
Persze lehet más is, de ezzel kell kezdeni. Vagy hússzor dugj bele mindegyikbe jackdugót. Haladó szinten ezt kontaktspray befújásával is meg lehet fejelni :)