Emléxem...Szétqrtál valami régi Greenback-et.Mágnescsere, vagy mifene volt---ebből lett a "Marone: Hogyan javítsunk hangszórót sk." című köteted. Azóta is féltve őrzöm...beszerezhetetlen irodalom.
Nem az hogy elvarázsolt, csak az én pénzemért nem kapok olyan csöveset, ami igazán tetszik. Nem mindig pusztán a fül szabályoz az erőlködő vételénél.
Nem lenne gond, ha a buksza teli volna, mert akkor nekem is lenne Mesám és soha többé nem kérdezném senkitől, hogy ez-meg az milyen és mi a véleménye róla. Jóval nehezebb szarból várat építeni.
nem hinném, hogy mákos bármi pozitívat mondana egy modellezős, nyákos, mittomén milyen cuccról, de nem ez a lényeg. már egyszer hallgattál a füledre, és megvetted a tm300-at. jó cucc volt, szeretted.
most jöhet a vypyr, ha már ennyire elvarázsolt.
Én azt gondolom, hogy ha valaki írhat cikket erősítőkről, akkor ért is hozzá. Mindegy ez a topic nem a Mezeyről szól, hanem a Peaveyről és most a Vypyr csöves szériájáról van szó.
Mákos Úr! Véleményeznéd a Peavey ezen szériáját? Ismered? Van róla bármilyen véleményed? Érdekel, hogy mit gondolsz...
Én is próbáltam. Nagyon jó hangzások vannak benne. Ami nem tetszett: tranyós hang továbbra is és csatornaváltásnál késett kicsit. A többi ok volt nagyon. Főleg triplex, 6505 és még volt egy tiszta és egy bluesos hangzás, ami nagyon használható volt.
A Sanpera egyébként sem létkérdés, mert bármilyen midivel megy. A fejben alapból van 3 x 4 hely beállításoknak. Amúgy a Sanpera II árából meg komoly használt multikat lehet venni. Vagy akár hiper előfokot. Ki az akinek 400 hely kell? A gyári beállítások meg amúgy is feleslegesek. Főleg azok, amiket nem lehet felül szerkeszteni.
nagyon pesszimista a hozzáállás a Vypyrhez. Azért óvatosan a fikával, mert én hallottam élőben a Vypyr 120-as kombó változatát. Az a helyzet, hogy előtte voltak fenntartásaim, mert vallom, hogy az "olcsón sokat" nem lehet túl jó. Aztán amikor meghallgattam élőben (kipróbáltam) arra gondoltam, hogy ez nagyon durva cucc. Faszán pislogtam. Van néminemű viszonyítási alapom. Volt már jó pár erősítőm. Ilyen is olyan is. Ahogy a jegesmedvés bácsi mondta "Ez nem gyerekjáték"
Egyedül a nagy ledparádé nem tetszett rajta. Ja és szerintem a Sanpera nagy pedál igazából értelmetlen.
bocs, de a tubefexnek messziről köszönő viszonya sincsen a modellező technológiákhoz.
attól még jó a tubefex, de modellezésről szó sincs, se a struktúrájában, felépítésében. se hangjában
Azert azt tegyük hozzá, hogy a Peavey otthon van a modellezésben, lásd TubeFex, Addverb.
Ezek a cuccok anno mindent vertek, és még most is nagyon jó cuccok.
Tatabányán Peavey Blue Marvel hangszóró eladó!!! POSTA OK!!!
Peavey Blue Marvel hangszóró 8 ohmos USA gyártmány 1998-as évjárat.
Nagyon kiegyensúlyozott hangzás, egy Peavey Classic 50-ből lett kiszerelve, hibátlan állapotú.
Holnap végig próbálom, de aszem akkor is sistereg, ha nincs benne gitár, de a tiszta csati csak akkor, ha be van kacsolva a crunch, és gaint is bőven, 5 fölé tolom.
Ha nem is két ünnep között, de valamikor leviszem hozzád :)
Amúgy is szereted volna kipróbálni, én meg megnézem a Vandyt, meg az Imperialt :)
Most nincs pénzem 4 csőre, addig meg minek vigyem le, ha esetleg az a baj. Én inkább nem turkálok ahhoz, amihez nem értek, nem akarom elrontani.
Én az Electro-Harmonix csöveket néztem, arról olvastam jókat.
Amúgy elképzelhető, hogy csőcsere után eladom.
Persze! De egy tuti, hogy a Mezey Béla ért az erősítőkhöz. Jobban mint én. Én csak egy pőre felhasználó vagyok. Amikor egy teszt arról is szól, hogy belül mi van, akkor az nekem tetszik!
Gitár (Zenész) magazin, 2010 ősz, Mezey Béla bácsi tesztjei:
21. oldal Imperator fej: "... szőr nem marad fekve a karodon"
24. oldal Carvin Vintage 16: "... soundtól áll vigyázba az összes szőr a karodon"
25. oldal Tube Driver: "... már az összes szőrszál vigyázzba állt a karomon..."
annyira aranyos, szinte mindentől feláll a szőre :)
Köszi az észrevételt. Ennél a típusnál 1 végfokcső van, azt cserélgetni nem tudom, viszont az előfokokat megpróbálnám, csak nem tudtam kiszedni őket. Ha jól néztem ezeknek a csöveknek lábuk van, szóval a körkörös mozdulat nem hiszem hogy célra vezető lenne :P Kihúzni egyszerűen meg nem tudtam. Attól félek összeroppantom a csövet, annyira stabilak. Ha sikerülne is kiszednem, mit tudok vele csinálni? Felcserélem őket, és a lábaikat tisztítsam meg? Egyébként ha pl. az egyik előfok lenne rossz, azt miről vehetem észre? Elég halványan de mindegyik ugyanúgy világított.
Úgy tűnik a gitárhangok modellezése jó kedv, és üzletcsináló tendencia. Egyre jobban megerősödik a modellezés elvét használó digitalizált hangok használata, jól is van ez így, a hang legyen sokszínű, a palettája legyen széles és erről a tálcáról válaszd ki a lelkednek, zenédnek éppen legszebben muzsikáló soundot. Legyen többféle hangeszköz a parkodban, és azt használd, amelyiken az éppen megkomponált hang a legjobban szólal meg!
A Peavey is eljutott arra a pontra, amikor minden elképzelhető tradicionális hangját megalkotta, és amolyan összefoglalóként készített egy „Peavey Best Of”-ot. Soha rosszabb gondolatot, a Vypyr a legjobbkor született meg. Amúgy sem árt, ha a modellező erősítők gyártói bővülnek, miért ne legyen ezen a területen is egészséges verseny, ezzel a gitárosok járnak jól, hiszen bővül a választék. Mikor kézbe vettem a kombót, megállapítottam: ez bizony pofás kis erősítő, ergonómiailag hibátlan. Tétován a power gombra tévedt a kezem. Bekapcsolva az erősítőt szemeim szikrázni kezdtek attól a ligtshow-tól, amit a gombok köré pakolt több tucat színes LED adott elő. Na végre! Egy igazi blickfang. A szemedet odacsalja, ha már nézed, meg is fogod hallgatni.
Természetesen kibeleztem, mint a csirkét, lássuk mi van belül! Végre egy erősítő, aminek a sasszéját simán ki lehet venni a fakeretből, semmi trükk nem kellett hozzá. A logikusan felépített, jól áttekinthető kezelőlap mögött három panelra tagolva helyezkedik el az erősítő, és a vezérlő elektronika. Az analóg végerősítő motorja az LM 3886 monolit minierőmű, mely más gitárerősítőkből már jól ismert. Két 4565 SMD műveleti erősítő tolja a monolitot, amely 30W-ot termel. A tápfeszültségeket 7815 és 7915 tartja féken. A TransTube technológia arra utal, hogy az erősítő átviteli tulajdonságait az elektroncső karakterisztikájához közelítik. A currant-feedback rendszerek már diszkrét elemekből felépítve is jól működtek, nem kellett feltalálni semmit, csak ügyesen alkalmazni. A másik panel az adatbank, ott csücsül az Analog Devices gyártmányú 32 bites lebegő pontos SHARC processzor, a memória és néhány segédáramkör. Ezzel a felbontással már nagyon alakhű hangokat lehet produkálni. Itt lakik az egész rendszer programvezérlése is. A kezelőpult panelján a nyolc szabályzón kívül, 56 LED lakik. A paneltechnika kiváló, az összeszerelés hibátlan. A csatlakozókat, kondenzátorokat, rezgésnek kitett elemeket elasztikusan rögzítették. Kábelek korbácsba kötve, szigorúan betartott technológiai fegyelem uralkodik.
A „Kis Sziporkázó” 24 erősítőt modellez, köztük a legászabb Peavey hangokat, így az új nagy kedvencet, a 6505-öt is. A választék sokrétű, színes, minden zenéhez találsz soundot. A hangok meggyőzőek, hitelesek, nem éreztem magam becsapottnak, és ez nagyon fontos! Kapsz 11 szerkeszthető „rack” effektet, 11 előerősítő „Stompbox” effektet. Ami e téren létezik, itt mind megtalálható. Elképesztően jó az analóg torzító áramkör, melynek hatását a monolit végfok még jobban felfokozza. A Sempera II. footswich-el taposhatod az összes programot, beállítást, ezzel 400 preset érhető el. Tulajdonképpen az erősítő négy csatornásnak fogható fel, amelynek soundját háromsávos EQ-val maszatolhatod tetszés szerintire. Az előfokban pre- és post gain szabályzó, a végfokban master jeleníti meg a hagyományos szerepeket. Stúdió minőségű fejhallgató kimenettel rendelkezik, valamint MP3/CD/Aux bemenettel, amely otthoni gyakorláshoz számok tanulásához jelent segítséget. A 12 inches Blue Marvel hangszóró optimalizálja a hangzást. Ez a 30-as kombó a Vypyr családnak csak egy tagja. Az „öcskös”15W-os, a „bátyusok” 75, és 100W-osak. A klán nagyágyúi a 60W-os, és a 120W-os csöves kombó, valamint hamarosan érkezik a „Keresztapa” a 120W-os fej! A csöves változatok 6L6-okkal dohognak, stúdió minőségű USB interface-el rendelkeznek, midizhetők. A fej változat a 6505 végfokát kapja meg 6L6 GC quartettel, és 12AX7 előfokcsővel. Az ötletsor ismerős, hm, honnan is? És a Peavey-nél nem kellet házon kívül keresni a csöves végfokot, csak az „otthoniból” kiválasztani a legmegfelelőbbet. Úgy tűnik elindult egy egészséges verseny, nosza hajrá, győzzön, amelyiket TE választod!
Amúgy én is szakember vagyok, szóval ha komolyabb gond van (végcső, bias stb.), akkor hozhatjátok hozzám az erősítőket a két ünnep között, Százhalombattára.
Ha nem dugsz bele gitárt, akkor is sistereg ?
Minden csatornán sistereg ?
Amúgy valószínűleg előfokcsövek, igen. A javasolt típus ízlésfüggő, sokan esküsznek JJ-re az 5150-ben, én azt nem szeretem. A Tung-Sol az, ami szerintem kellemesen szól és gainje is van, megbízható és nem drágább, mint a legtöbb hasonló cső.
Az előfokcsövek FELcserélgetésével ki lehet sakkozni, melyik adta meg magát, ha gondolod próbáld ki. Elsőt az utolsóval stb. Persze ez csak ideiglenes megoldás, előbb-utóbb KI kell cserélni mindet :)
Előfokcső cseréhez NEM kell szakember, csak vigyázni kell, mert pl. a forró cső mindig meleg :) És ne maradjon az üvegen ujjlenyomat, mert a ráégő zsír kikezdi az üveget.
A legtöbb erősítőben a két szélső és a két belső a pár, tehát 1-4 és 2-3, de 4 csövesbe amúgy is quad-ot szoktak rakni. Konkrétan ebben az esetben gyári csövekkel rendelkező erősítőről van szó, ami quad, tehát mindegy.
Mivel írta a kollega, hogy már kivette és visszarakta a csöveket, ezért feltételezem, hogy meg tudja csinálni a cserét is. Ehhez MÉG nem kell szakember, meg hát Karácsony van, kihez vinné ilyenkor ? :)
Skacok, az 5150 kombómból elkezdett dölni a fehér zaj, sistereg mint az isten nyila, ha feltolom a gain.
Csőcsere az előfokban a megoldás?
MIt javasoltok, milyet tegyek bele?
Azt hiszem nem minden esetben tudhatod, hogy melyikek a párok. Nem minden erősítőban 1-2 és 3-4 az elrendezés! Van ahol az 1-4 és 2-3 a pár! Most ha ezt nem okésan cseréled fel, akkor baszhatod.
Nem vagyok technikus, és lehet hogy faszság, amit írta, de éppen ezért én is azt mondom: SZAKEMBER!
Azt írtam, cserélje FEL a benne levő párt :) Szóval csak egyik foglalatból a másikba. Mivel pár, nem lehet gond, de legalább kicsit 'meg van mozgatva' a foglalat, más cső kicsit máshogy ül bele, a külső kontakthiba eltűnhet. Az is segíthet ideiglenesen, ha a gyengélkedő első előfokcső hátrébb kerül, a kevésbé kimúlt hátsó meg előre.
A csöveket KIcserélni szakember javasoltam.
Gyárilag elég gagyi csöveket raknak bele (nemcsak a Peavey, sajnos a 'márkásabbak' is). Előfordulhat, hogy a szállítástól lett valami, mondjuk egy ideiglenes kontakthiba vagy zárlat a csövön belül... érdemes őket cserélni. Ha nem értesz hozzá, akkor vidd el egy szakemberhez. Esetleg annyit megpróbálhatsz házilag, hogy felcseréled az előfokcsöveket, meg a végcsöveket is. Óvatosan, ne maradjon ujjlenyomat a csöveken, zsepivel fogd meg, vagy valamivel, és persze csak akkor, ha már kihűltek. Körkörös mozdulattal lehet kiemelni a csöveket. Természetesen csak saját felelősségre tedd ! Ha nem értesz egyáltalán az elektronikai szerelésekhez, akkor inkább vidd szakemberhez. Amúgy is évente át kellene nézetni a cuccot, a csöves ezzel jár, különben borsos lehet a javítás, illetve elfüstölhet a cucc...
Üdv! Egy kis segítségre lenne szükségem. Van egy Peavey Windsor Studio erősítőm. Egy alkalommal, hogy szállítva volt, kb 20 percre rá bekapcsoltam, és nem szólt, semmi hang. A csövek világítottak, minden a helyén volt. Hazahoztam és mintha semmi nem történt volna, szépen szólt. Kb 5 percre rá 2-3 nagyobbat sercegett és elkezdett hangosan sípolni. Ha újra bekapcsolom ugyanezt csinálja, csak hamarabb, kb 30mp. A kérdésem csak az lenne, hogy mi lehet a baj? Első gondolatom a csőcsere volt, de eddig semmi jelét nem mutatta, hogy elhasználódtak volna. Esetleg kimozdulhatott az egyik cső!? A végfokot kivettem, visszaraktam, semmi. A 2 előfok meg atomstabilan van bent. Ki sem akarnak jönni :P Ez az első csöves erősítőm, még nagyon zöldfülű vagyok a témában.
Előre is köszi a segítséget!
Ădv!
CserĂŠlnĂŠm a kĂŠpen lĂĄthatĂł Meteoro Knockfier gitĂĄrerĹsĂtĹ fejemet, Peavey Tripla x-re, egy az egyben.
SpecifikĂĄciĂł:
150 watt (felezhetĹ)
3 csatorna (clean, crunch, ultra)
3 x 12AX7 elĹfokcsĹ
4 x 6550 sovtek vĂŠgfokcsĹ
beĂŠpĂtett zajzĂĄr
A fej ĂŠrdekessĂŠge, hogy a 3-as csatornĂĄhoz tartozik 8 kis gomb amivel mĂŠg tovĂĄbb variĂĄlhatjuk a hangszĂnt.
Kontakt a nick alatt.
Hát én ennél egyszerűbb lélek vagyok! Nem szeretem agyon variálni a dolgokat, bár többször megtettem már. Én úgy érzem jól magamat, ha a technikai részére játék közben a legkevesebbet kell figyelni. Max 1-1 taposás egy helyre és készen is vagyunk! Ezért vagyok inkább preset párti. Bár fura, hogy a multik hangját meg nem kamázom! Már ami elérhető áron van!
Nekem van egy Peavey Nano Valve-em, egy catornás A-osztályos.
Van előtte egy CryBaby, egy Boss DS-1 meg egy CH-1.
A DS1-en a Distortion kb. 9 óráig van tekerve, a másik kettő poti nullán áll. Így jól kompresszált, torított jel lesz alacsony hangerőn, így tudom feljebb tornászni a hangerőt az erőlködőn. Tiszta csatornához a CH1-et használom, így a csatonraváltás úgy működik, hogy egyszerre taposok a két pedálon és tekerem le a gaint a gitáron
Ha visszatekered a gitár hangerőpotiját, akkor feltisztul a hangja.
Ha full hangerő + egy booster, akkor meg metal.
Gondolj bele, nagyon régen csak 1 csatis erősítők voltak, alapvetően tiszták, de túlhajtással (overdrive) és külső pedálokkal betorzították a hangjukat. Az elv pont ugyanez itt is.
Egycsatornás nagyon jó, ha pedáljaid vannak, sokan használnak egycsatornásat. Mondjuk olyankor a beépített torzításnak nincs sok értelme, esetleg ha féltorzított, még lehet jó. De asszem a Windsornak elég sok gainje van, úgy nem tudom, ki használja.
Megírom majd a véleményem, de ne számíts túlságosan szakmai jellegű vizsgálódásra. Dunaújváros környékén lesz majd, ha erre jársz, szólj előtte. És akkor akár Te is beszámolhatsz róla itt. Január-február körnéyke a céldátum.
6505 nagyon sok keményebb zenét játszó ismert bandában szól. Sőt...
Azt viszont ne felejtsd, hogy az 5150 egy dologra jó, és másra nem igazán.
Természetes, hogy a piaci szempontok diktálnak, de piaci szempont az is hogy elégedett légy a cuccal és fasza legyen, mert csak akkor lesz nagyobb bázisa. A Valvekingnek szerintem is gáz a torz csatija. A Windsor meg egy csatornás. Annak nem tudom, hogy mi az értelme. Valsz. így olcsóbb.
Szerintem az hogy nem sok felhasználót találsz ehhez a Vypyrhez, még nem jelent semmit. Én is 1 hónapja találkoztam vele először. Viszonylag új. Pedig követem a történéseket nagyjából.
Kivéve ha ledes. a Marshalloknál párhuzamosan van kötve a led, a Peavey-nél meg sorba. VK hoz marshall kapcsolót használtam, a Classic-hoz meg Peavey-t és ennyi az eltérés.
Ha Vk-hoz kell, akkor már egyszer megbeszéltük, hogy ahhoz bármilyen hagyományos jó... vigyázz, mert az 5150 is Peavey lábkapcsoló, de az nagyon más :) Feleslegesen bonyolítod a dolgokat, ha gyárit keresel, de te tudod...
A Peavey elment egy nagyon rossz irányba. Egész pontosan Kína felé. Lásd Valveking, Winsdor. Mindkettő mindenféle nyertes volt, de kérdés milyen kategóriában. Én a mai napig állítom, hogy jobbat a Classic-nál és az igazi 5150-nél nem csináltak. A piac diktál olcsóság kell meg kína sajnos. A TransTube technológia is díjat nyert mégis a Bandit visz mindet tranyósok közül. Meg ha annyira jó lenne biztosan mindenki azt használná, de keress rá, hogy ki használ ilyen peaveyt. Classic-ot használ pl Jamie Winchster, 5150-et fel sem tudnám sorolni, de az 5150 II-t vagy a 6505-öt nem tudom ki használ, mármint jó zenész.
Alapvetően a 6L6 GC még nem garancia a jó hangzásra és itt ismét a Vavekinget hozom. Árában verhetetlen a VK jók a tisztái, a drive csati már annyira nem. Az előfokcsöves tranyós végfokos Trace eliot odavert neki simán torz csatin, tisztán nem.
Nem beszélve az ilyen modellezős motyóknál nincs lehetőség a láncba belenyúlni ha nem tetszik valamelyik effekt.
Írtad volt kisvasutad és zajos volt. Nézd meg a Nick-em alatt a motyómat. Semmi zaj és max 3 gombot nyomok ha gyorsan váltani akarok, de ügyesen egyszerre 2-t lehet taposni.
Jó példa még erre a Line6 Vetta fej. Az is tud mindent, de mégse tud semmit. Ossiánt hallottam azon szólni. NO COMMENT
" Nézd, ez az erősítő 2 éve folyamatosan megnyert minden díjat, amit meg lehet nyerni. Most vagy télleg jó motyó, vagy a Peavey sok pénzt adott a szakmai zsűriknek promó gyanánt, bár ez utóbbit nehezen tudom elképzelni. Nem hiszem, hogy a Peavey erre lenne szorulva. "
Ezek profit orientált cégek. Monetáris rendszer/fogyasztói társadalom. Már rég nem az számít a nagy gyártóknál, hogy milyen jó hangú és tartós egy cucc, hanem hogy mennyi pénzt lehet belőle kisajtolni a legkisebb ráfordítással. És ami a szomorú, hogy az eladási mutatókért mindent megtesznek. Ezen azért érdemes elgondolkodni.
Én biztos, hogy nem vennék "digitális-csöves" cuccot, de ez én vagyok. Ha Neked tetszik vedd meg, ha nem akkor meg hagyd ott! Ennyi.
Igen! Ebben igazad van! Valóban minden hely mást igényel! Bár nekem alapvetően az a véleményem, hogy ha egy jó hangzást megtaláltam és a teremakusztika végett hozzányúlok nem lesz az a hang. Mást hallasz te a színpadon, vagy a hangszóró előtt és mást hall a közönség a hangszóró szórási területén. Én úgy állok be, hogy lemászok a színpadról belehallgatni frontálisan a hangfalamba. Utána mégis gyakran szenvedés az egész játék, mert a magasakból és a közép egy részéből szart nem hallani, bár a közönség elégedett. Ha kicsi a színpad és túl közel kell legyek a ládához és van monitorozás, általában visszakérem magamat a padlómonitorba egy hangyányit csak a magasak végett. Úgy nagyon fasza szokott lenni.
Az meg való igaz, hogy a zenekari zajban kell jól szólnia egy erősítőnek. Volt már, hogy otthon seggreültem a hangzástól, aztán a dob - basszus mellett meg semmi.
Nézd, ez az erősítő 2 éve folyamatosan megnyert minden díjat, amit meg lehet nyerni. Most vagy télleg jó motyó, vagy a Peavey sok pénzt adott a szakmai zsűriknek promó gyanánt, bár ez utóbbit nehezen tudom elképzelni. Nem hiszem, hogy a Peavey erre lenne szorulva.
Ricsi #5508 számú hozzászólásához annyit hozzátennék, hogy teljesen igaza van. Mostanában elég sok helyen megfordultunk és igen sokat kellett állítgatni a motyón. Játszottunk full fa helyen és full beton helyen is egész más. Ezek a modellezős motyók emiatt nem annyira jók, mert lehet otthon meg stúdióba baromkodni velük, de élőben színpadon elég nyűgös lehet. A csőhangról meg annyit, hogy ha csak a vége az, vagy van az elejébe de van köztük egy csomó modell, nem lesz csőhang. Az analóg jelet elmossa, sose lesz olyan. Tapasztalatból mondom, ami önmagában jól szól, az nem biztos, hogy jó lesz zenekarban is.
Nem, én csak egyszer használtam. Az volt a helyen. Vagyis valamikor a Fringe fesztiválon régen. Tök jó, hogy van külön lábkapcsolható négy csatornája, de ebből 2-2 közös gain és hangerőszabályzóval szabályozható, tehát ritkán lehet normálisan használni a 4 külön csatornát, akkor is csak kompromisszumok árán. Vagy lehet h a két (über)torznak külön gainje volt? De egy hangerő. És hát az a torzítás... nem éppen szép. Persze metálra lehet h ez kell, nekem nem sikerült jó hangzást kihoznom belőle.
Valóban! Én sem a márkanevekre, vagy kivitelekre bukok, habár néhány már magában hordozza azt hogy nem lehet szar (pl MESA). Volt régi tranyós kombóm, aminek frankó volt a hangja. Az elektronikához amúgy se értek.
A hangzást keresem és a praktikumot! Főleg a hangzást.