A basszerozásra olyan szinten rákattantam, hogy felhízlalom magam belőle. Hál Istennek az összhangzattan megvan a gitár miatt. Technikákra gyúrok, meg ugye egy kicsit máshogy kell a zenéhez hozzá állni. Dal írásban is nagyon sokat segít.
keresztkérdés...
haverom áthozta a gitárját, és a következő (szimulált!) cuccon feljátszott egy rövid dallamot: autofilter (wah), compressor, chorus, vox AC30 cranked
...milyen gitár ez?
A helyzet az hogy ilyen (kicsit..)embereknek köszönhető a Nemzeti Múzeum,a hadtörténetei vagy zeneművészeti stb.megalakulása mert gróf Széchényi Ferenctől napjainkig adományozzák magángyűjtők a gyűjtött anyagaikat a múzeumoknak.
Lehet, hogy nekem nem jöttek be, ez tény, bár mondom nekem főleg az ár/minőség arányával voltak gondjaim elsősorban, ráadásul amióta nem az USA-ban szerelik össze, azóta tényleg esett a minőségük. Kedvenc baltám nyilván a Godinom, ami van, de volt egy hárs Jackson Professionalom Bill Lawrence 500L-lel, na az is kajak hangszer volt
Gitárok mindig is váloztak, és igen, vannak nagy évjáratok, főleg a nagyobb márkáknál. Schectereket meg egyrész ki kell fogni (mint szerintem minden gitárt), másrészt meg figyelni kell rá, hogy mikor gyártották, mert hiába ugyanaz a név, és ugyanúgy néz ki, elég komoly eltérések lehetnek köztük. Amúgy lehet csak neked személyesen nem jöttek be, most mi az aktuális kedvenc baltád?
Akkor lehet, hogy csak nekem nem volt velük szerencsém. Asszem ráadásul pár év óta máshol gyártják már őket, szóval ebben a minőségesésben lehet valami. Nem is értem ezt a dolgot, most ezek gitárok vagy borok, hogy évjáratra kell tudni, hogy melyik "szüretből" van miközben a logó és a név ugyanaz
Nekem volt egy C-1 ATX FRem, na az atom jó metálbalta volt, egyetlen bajom az volt vele, hogy a matt fekete festés fényesedett. A másik egy C-7 Hellraiser volt, na az meg a kedvenc héthúrosom volt, nehéz volt mint a sár. Ez a mostani meg simán LP súlyban van, és 2003as, szóval van benne anyag, szeretem
C-1 volt, több is, igaz 2007 utániak, de olyan könnyűek voltak, hogy csak lestem. Alsóbbkategóriából Oment meg nem tudom mit, amik kb 2 éve voltak szériában, de azok nagyon gáz lapátok voltak. Lehet, hogy csak a 2007 utáni széria ennyire gyatra és én pont azokat fogtam ki, de akkor is meglepő volt, főleg az árukhoz képest.
Na Mado Artistja a másik etalon, nekem is volt egy 82'es Artistom, gyönyörű cherry sunburst, na az iszonyatosan megszólalt a Motor City pickupokkal, sajnos el kellett adnom a kiköltözés miatt...
Mado '57 Classic-kal "töltött" Ibanez Artist gitárjához hasonlítottuk: talán annál kissé kevésbé "karcos"(?)
Van még egy gitárom 490R-498T-vel, de még nem hasonlítottam vele, mert más húrok vannak rajta (meg elég lusta is vagyok)
Miket fogtál? A Damien, meg a hasonló alsó kategóriás cuccaik tényleg elég gyatrák. De szerintem pl egy C-1, C-7, vagy az említett Holywood Classic mind batár jó hangszer, persze ki kell fogni, és újat nem érdemes venni, egy 2007 előttire érdemes beruházni. Amúgy tényleg túl vannak árazva, főleg újonnan. Nekem ezen minden megvan ami kell, mahagóni, ragasztott nyak, 24 bund, két humbucker, felezhetőség, kényelmes, testen átmenő húrok, két hangerőpoti, iszonyat sustain, csak ne lenne fekete...
Az nem kicsit jó ár érte! Milyen Bare Knucklek vannak benne? Ja, én is utálom a feketét, de ehhez egy jóféle beszámítósdi útján jutottam kb 140 GBPért, és azért az árért több mint korrekt!
Az enyém 650 GBP volt, Bare Knuckle pick up-okkal (de egy hangszín potit kellett cserélni). Nekem is tetszik még a fehér is, meg mostanában van valami fire-burst - az se ronda.
De a Tied is jól néz ki - bár én sem vagyok egy "feketegitár" fan.
Ezen azért lepődök meg, mert amit eddig fogtam Schecterek, azok mind rosszak voltak, az árukhoz képest meg főleg. Az "alsó" kategóriásai mind kidolgozásra, mind anyagra kuka, de a felsőbb kategóriástól sem voltam eldőlve, pedig a Hollywood Classic rohadtul tetszik
Szép, szép! Nekem ha Studio, akkor ez a Wine Red, vagy a hófehér jön be! (najó a régi klasszikus színek közül, mert az újabb szériákban van már ugye valami burst-ös cucc is, na az is szép) Amúgy itt angolhonban, és főleg skóciában néha pofátlanul olcsón mennek a Studio-k, én is szemezgettem velük egy ideig, de aztán jött ez a Schecter vicc árért, szóval ez lett, de nem bánom, sőt. Volt már eddig 2 Schecterem, és eddig ez jön be a legjobban, nagyon jól játszható, korrekt hangú (azért majd beledobom a Motor City szettemet), és nem utolsó sorban faszán is néz ki, pedig nem szeretem a fekete gitárokat.
Én szoptam vele, nem keveset. De ez már a Gibson topicban ki lett vesézve, és megszakértették, hogy ez akkor is egy Gibson.........
Amit én kaptam a pénzemért, (amennyiért a McDonaldsban bő négy hónapig fókázik a droid) az a botrány kategória volt.
Bizony szíííp...
(különben meg jaj de jó, hogy tehetek 1 képet)
Hát...máig ez a legjobban sikerült képem róla - közben a potikat kicseréltem "speed"(vagymilyen)-re.
(remélem látható, mert mostanában nyavalyáskodik a képfeltöltés)
Persze, én is fogtam már batár jó Studiokat csak az ami tényleg az enyém volt, na az nagyon gyengusz volt. Szóval ki kell fogni, gratula amúgy hozzá :) képet, képet!
Én meg csak úgy (Scotland-ból) e-bay-ről vettem egy 2004-es Studiot. Na, majdnem a legf@szább gitárom. És - ráadásul - nem is én "találtam ki", hogy qrvajó, hanem Tivadar mondta először, mikor bevittem hozzá.
Egyszerűen bosszantó, hogy egy akármilyen áron vásárolt hangszer minősége a béka segge alatt van. Nem azt mondom, hogy nem láttam még rossz gitárt drágán, de azért ez kirívóan ritka.
Biztos összesküvés...Genfi tó, békabőrősbúvárok...
Szerintem egyszerűen beért az agymosás és senki nem tiltakozik az ellen, hogy hülyére dolgozza magát és szemetet kap érte.
Nyilván, ha hosszasan tudnád használni a dolgokat, ki a franc venne két év múlva újat.
Nyilván van ennek oka, ha elkezdeném taglalni, rögtön jönne karöltve Fender59 és Gazz kolléga, hogy micsoda ostoba antiszemita köcsög vagyok, úgyhogy inkább.....
Biztos rosszul fogalmaztam mert nem jött át a lényeg. megpróbálom újra:
Nem az olcsó gitárokról irtam, hanem egy tendenciáról. Ma már minden kizárólag arról szól, hogy rettenetes dömping van és vegyél,vegyél, vegyél...
Régen egy cipő kiszolgált 5-10 évet és utána még javitható volt, ma félév után dobhatod ki. Egy TV, Hifi elment 8-10 évig, ma addig él amig
van rá garancia aztán kuka.
A drágább hangszereknél is ugyanez látható nemcsak az olcsóknál. Egyszerűen bosszantó, hogy egy akármilyen áron vásárolt hangszer minősége a béka segge alatt van.
Én soha nem azt nézem, hogy milyen árat kell adni egy igazi gitárért. Hanem azt, hogy milyen a hangszer - hangban, anyagban, minőségben.
Ha milliomos vagyok, akkor sznobilag megveszem a félmillás Fendert, mert megtehetem, és egyúttal felvállalom, hogy ugyanazt a minőséget, és néha még a hangot is megvehetem az ötödéért is, de én a drágább cuccot akartam.
Ugyanakkor nekem van egy történetesen kínai szkvájerem, aminek a nyaka rendesen meg van csinálva, raktam bele jó szedőket, jó kulcsot, és kész a jó hangszer, amit szeretek, a többi, drágább gitárjaim mellett - és láttam közelről olyan vintage USA Fender stratot, amiért nem adtam volna az árának a felét sem, mert gyári hibásan, ferdén volt felcsavarozva a nyaka.
És az a szkvájer simán színpadképes.
Ha egy ná
éhány tízezres hangszeren tud egyenes lenni a nyak, akkor elfogadhatatlan, hogy a több százezres cuccon rosszul legyen! Nem veszem meg a drágább cuccot, csak mert az a drágább. Ha jobb az a drágább hangszer, akkor igen - főleg, ha van rá pénzem...
Nem az ár számít nálam, hanem, hogy a gitár mit tud minőségben, hangban, tartósságban.
Egyébként sztem manapság igen jó áron lehet igen jó hangszereket kapni!
És néha kincsekre lel az ember - nagy élmény!
Teljesen igazad van,én is ilyen árban gondolkodom.Illetve a Vintage V 100 ami olcsóbb,de nem szőrszálhasogatás,ez kivétel,de a kulcscsere és rgyebek után meglehet ott vagyok az általad belőtt árnál.Csak van aki ennyit sem keres,vagy nem tud ennyit összespórolni.Nekik alternatíva az olcsó hangszer,ami nem színpadra készül,hanem nekik.Erről ment a tárgyalás
Nekem van egy 8 éves Vorsonom, igaz kb 7 éve csak a húrt cserélem rajta, ha rozsdás lesz...meg se pengettem már nagyon rég óta, de most a kezembe vettem...és láss csodát tökéletesen működik. Enek ellenére szerintem csak egy gitárhoz hasonlító fadarab, mint az összes hasonló árkategóriában mozgó társa. Ennyi pénzért nem lehet hangszert venni.
Annak idején egy Jolana kb egy havi fizu volt...ami egy szar gitár volt akkor is....magyarul ma egy havi fizuért sokkal jobb gitárt lehetvenni, mint egy Jolanát( kb 120-130 ezer Ft)Tehát aki HAGSZERT akar, annak mindenképp minimum ilyen összegben érdemes gondolkozni.
Most lehet jönni a különböző kivételekkel, hogy pl:"Én már láttam 89900 ért is kurvajó gitárt"--de remélem nem ez a lényeg.
Cső
A gitártól nem függ az életem és könnyedén orvosolható a probléma.Ilyesmit csak bevizsgáltat és jót vesz az ember és nem a pénz a legfontosabb szempontok egyike,sőt.Nem jó hasonlat!
Tudom,de akkor az előállítással kell számoljunk.Mindenki akinek végigmegy a kezén,míg eljut hozzád,leakaszt egy kicsit,így alakul az ár.Nameg persze adó,ha hivatalos.Az előállítási költség és a gyári eladási ár mellett pedig szerintem nagy elvárás nem lehet...
A hangszerek itthon nagyon drágák, főleg a pénztárcánkhoz mérve. Pofátlanságnak tartom, hogy egy nem tökéletesen működő gitárnak látszó tárgyért pénzt kérnek. Szerintem egy gitárnak működnie kellene minden körülmény között és nem a vevő feladata becsiszolni, bejáratni, elektronikát buzizni.
Normális pénzzel fizetve normális hangszert várnék el.
Ezért nem tudok egyetérteni az ennyi pénzért ez van mondással, majd ha játékpénzt adok érte akkor OK.
Ami nálam volt,annak a bundjai rendben voltak,nem tudom gyárilag-e,de ugyanezt az sx-ről is el lehet mondani.A trem finomhangolóját,ha bejáratod,megoldódik ez is,vagy eleve hibás volt.Mondom az enyémnél egyedül a humbikat cseréltem volna értelmesebbre.Nem akarom fényezni,de szart lehet minden márkából kifognni és éppígy nincsen aki csak szart gyártAz olcsó gitárok mind hibáznak valahol és ez leginkább a kidolgozottság.Ha valaki ilyet tud csak megvenni és tudja eeket orvosolni,akkor egy használható gyakorló,vagy vésztatalék lehet.A Greg Bennett is ilyen.A vorsontól sokkal jobb minőség,de még nem találtam meg azokat a hibákat,ami miatt azt mondanám,hogy rossz.
Ezek nem metálgitárokÉn kifelyezetten erre a kategóriára értettem.20-30 között metálgitárt nehéz találni és nem minden Vorson használható,ezt is tudom,azt mondtam ezzel nem volt komoly gond,itthonra jó.
Még egy Squier Bullet is igényesebb, mint egy Vorson.
Nagy valószinűséggel egy-két év múlva az még mindig gitár lesz. De ha ennyire tetszik nektek akkor használjátok egészséggel.
Igazad van, csak más kategóriáról beszélünk.
Ez egy zenészfórum és hangszerekről van szó.
Ezek a Vorsonok, Samickok és társaik nagyon jó kezdő(!)gitárok, de nem jó hangszerek.
Tudom, hogy nem mindenki tud megvenni egy többszázezres márkás gitárt, de azt leirni, hogy egy Vorson jó az eléggé
félrevezető.
És szerinted arra veszik az emberek és csak ilyen gitárosok vannak?Más kategória.Nem kell leszarozni csak azért,mert otthoni használatra gyártják.Azt kell venni amire szükséged van.4 fal közé pedig feleslegeas egy többszázezres gitár.Van aki megteheti és ez a perverziója,csak minek?
Azt hiszem egy kicsit túl van reagálva a dolog,én csak beazonosítani akartam egy gitárt amit Gábor kolléga meg is tett,aztán nekem soha nem volt Jolanám,Orfeusom stb.mert még ezt sem tudtam azonosítani és nem azért mert lenézem őket,valóban vannak a keleti gyártmányok között is elfogadható hangszerek nem vitázni vagy megvédeni akartam őket,nem gondoltam hogy ennyi negatív hozzászólás lesz ami természetesen belefér de mivel ez egy fórum és mutasd meg hogy milyen hangszered van hát az enyém egy 1953-as Hopf akusztikus jazzgitár,gondolom ettől nem lesz rosszul senki sem.
Másik gondolat:
Otthoni gyakorolgatáshoz, szobagitározáshoz ezek a hangszerek tökéletesek. Tényleg jók az árukhoz képest, de ha komolyan használsz egy ilyen hangszert, akkor szerinted meddig birja?
Heti 2-3 bulin és ugyanennyi próbán használva biztos meglennél elégedve a Vorsonnal?