Cult végére értünk oda...kurva vonat... Gondban voltunk, hogy mit fogunk csinálni az 'Alice...' alatt, mer nem nagyon csípte egyikünk sem, és amikor megláttuk a 20 négyzetméteres 'Countdown...' borítót a színpadon, nem akartuk elhinni.
De hiszen James, és Dave... Az nem lehet, hogy most... Ez valami vicc lesz... Jó volt utána a Déliben aludni az első vonatig. A bakterok folyton felébreszettek, hogy ez nem szálloda, de a sokadik után a legnagyobb darab srác elzavarta az anyjába a vasutast, utána nyugi volt. Három napig csengett utána a fülem, meg be voltam rekedve.
A tiszta, meg a torzított. Hát a dam dada dudádu, meg a dudududududududá. A fő riff, meg ami a versszakok alatt megy.
A refrén alatti téma ugyanaz, mint a főriff, csak egy nagyszekunddal el van tolva.
Kis jóindulattal ez a két riff. Kis rosszindulattal ugyanannak a riffnek a variálgatása, de én megszavaznám a kettőt.
'93-ban ott voltam én is, még a jegyem is megvan. Első komoly koncertem volt, amikor a helyszínen kiderült, hogy az Alice In Chains helyett a Megadeth jött el, majdnem padlót fogtam. Nekem az volt a csúcs. James mesélte (nem nekem, hanem megint csak valami interjún ), hogy akkoriban megtehették, hogy találomra rajzoltak egy X-et az USA térképére, aztán felhívták a managerüket, hogy lehet-e ott koncertet csinálni. Általában lehetett.
Bár James szerint már akkor felértek a csúcsra, amikor '86-ban Ozzy előtt léptek fel. A koncert után 6 lány fürdette meg a zuhanyzóban, akkor érezte, hogy megcsinálták.
Igen, a Live shit...-tel léptek világsztár státuszba, nagyon jók az akkori bulik is, nyilvánvaló! Máig féltve őrzött kincsem a '93-as koncert jegy az MTK stadion-beli koncertről Akkor nekem egyedül a 20 perces "szikendisztrolyozás" ment az agyamra, amúgy atom jó volt. Izlések és pofonok amúgy ez a téma(is) :) Mint a zene általában. Nem csodálom, hogy majdnem rámentek a srácok: folyamatos turné, fogalmad nincs, hol vagy, csak nyomod éveken át...Festett körmök, szemek tényleg meredeknek tűntek, de azzal is valami újat csináltak, amit addig nem- szerencsére hamar leálltak a "buzulással" :)))
Én egy picit előbbre tenném a fénykorukat, '92-93 környékére: 'LiveShit...' ugye... Akkoriban voltak a legprecízebbek, legfeszesebbek, két és fél órás koncerteket nyomtak két és fél éven keresztül hetente legalább 4-szer.
A 'Cunning...' nekem már egy kicsit leszállóágnak tűnik, bár még mindig elég jók voltak.
Csak azok az elcseszett, zselézett hajak, meg pirszingek, meg festett szemek...
Nagyjából én is így gondolom. Pont az tetszik amúgy a Load/Reload lemezekben, hogy nem a megszokott sémákat/hangzást hozták, valami újat csináltak magukhoz képest. Persze sok mötálrokkernek nem tetszett, pedig kurva jó kis rockos(kicsit talán még blúzos is) lemez lett mindkettő, de főleg a Load. Arról nem is beszélve, hogy Jaymz énekel az albumon, ami szintén előrelépés volt.
Az utolsó mondatoddal szerintem beletrafáltál. Olvastam egy interjúl Hetfielddel a Death Magnetic megelenése után, abban mondta, hogy Larsnak volt az a máiája, hogy minél több dal legyen a lemezen, Jmes meg pont az ellenkezőét akarta.
Inkább legyen 8-10 ütős nóta, mint 15-20 átlagos.
Amikor a Load/Reload albumokat írták, kitaláltak egy riffet, és akkor is megpróbálták belőle kihozni a maximumot, ha az nem 'ütött'. Így hát volt 97 riff, amik mközül egyet sem akartak eldobni.
Az Enterszendmen összesen két riff, oszt mégis mekkora nóta lett belőle. A Frayed Ends Of Sanity-ben meg össze sem lehet számolni a váltásokat, oszt mégse lett belőle sláger. Szóval szerintem az történhetett, hogy James annyira delíriumos volt '96 környékén, hogy rálegyintett Lars ötletére, miszerint a több a jobb, de egy lemezre nem fért volna fel mind a 27 nóta, így aztán egy év csúszással elentették meg őket.
Szerintem lényegesen sokszínűbb album a Load, szemben a Reload (számomra) egysíkúságával. Hetfield éneklése is sokkal jobban kijön a különféle Load-os dalok közt. Jellemző, hogy a Load dalait elég hamar megtanultam címről...a Reload dalait viszont mai napig nem sikerült.:D Persze ott is vannak kedvencek, de nagyjából azok, amiket koncerten is nyomtak. Meg a Where the wild things are...
Szóval szerintem eléggé különbözik a két lemez. Kicsit olyan érzésem van, mintha a Load lenne "az album", a Reload meg (pár dal kivételével) a töltelék, ami nem fért fel a Load-ra.
Magyarázza már meg nekem valaki, hogy hogy van az, hogy sokan szeretik a Load-ot, de a Reload-ot már nem annyira? Hisz egy időben születtek a dalok, és alapvetően nem nagyon különbözik a két lemez. Persze vannak különbségek, de nem egetrengetőek. Én pl. azon kevesek közé tartozom amúgy, akinek a Reload egy fokkal talán jobban is tetszik a kettő közül.
Nem mondanám, hogy próbáltak újítani, hoznak egy tőlük elvárható szintet, megmaradnak egy jól felismerhető hangzásnál, stílusnál anélkül, hogy AC/DC, vagy Iron Maiden módjára tökegyforma lemezeket adnának ki 25 éve. Az viszont igaz, hogy pl. a Megadeth-ben, és az OverKill-ben jöttek-mentek a gitárosok, ami azért jelentősen meg tudta volna változtatni az egész 'miliőt', de valahogy mégsem. Az 'újoncok' átvették a stafétabotot, hozták a saját stílusukat, de csapatjátékosként tudják, hogy hol a helyük.
Szerintem a Load is jó volt nagyon. A Reload már kevésbé, St.Anger egy-két daltól eltekintve gyenge ( ahngzássáz hagyjuk is), a DM meg megint valahogy olyan, hogy pár dal kivételével nem tudoma címeket..:DD
Persze ez szubjektív.:)
Jameséket már csak azért tudom tisztelni, amit akkor csináltak.
Soroljak még olyan (velük egyidős) bandákat is, akik még mindig, és soha nem, és akkor sem, egy-két mélyponttól eltekintve, és még legalább tíz évig...?
OverKill, Slayer, Testament, Megadeth, Anthrax... Folyamatosan hoznak egy színvonalat, amit Hetfieldék már sajnos régen nem.
A Death Magnetic számomra a 'majdnem hallgatható, de inkább kösz, nem' kategória. Kb. 15 éve nem dob fel az a hír, hogy 'a Metallica újra stúdióba vonult, hogy felvegyék az új lemezt.'
Egyébként fasza, hogy mindig, mindenhol, mindenki rinyál, hogy mennyivel jobbak voltak régen.
Lehetne mentegetni őket, hogy már letettek valamit az asztalra, de könyörgöm, ha felhúzok egy házat és tetszik, a következő projektnél már megcsinálhatom szarul is, mert már csináltam jól? Ott van pl. az Iron Maiden egy 10-essel még vénebbek, mint Hetfieldék és még mindig karajul tolják élőben és rohangásznak is rendesen. Ez zenei alázat kérdése, ha valakiben nincs meg az elkötelezettség és a szorgalom, akkor meg sem próbál tenni azért, hogy ez jobb legyen. Lars pedig még büszke is rá, hogy nem gyakorol. Engem ez eléggé elszomorít, mert szaros kölyök korom kedvenc zenekara voltak és sok ember többek között miattuk ragadt gitárt.
Kirk és Lars egymást rontják szerintem. Ennyi hamis vibratót és nyújtást, plusz meg nem fogott hangot Lars nem tud kibírni agyilag és hibára serkenti, Kirk meg nem tud ilyen gyorsan játszani, mert Lars mindent 20 bpm-el gyorsabban tol, ráadásul szám közben úgy ingadozik mint a libikóka. Ilyen dobosunk lenne elásnám a hátsó kertben:).
Nálam ez nem kor függő :) Szeretem nagyon a régi zenéket(60-70-es évek), meg szerintem fontos tudni, milyen zene, melyik műfaj hogyan, honnan alakult ki. Persze nem "letolás" volt, mindenki azt hallgat, mai tetszik neki és ez így is van jól. Lou Reed messze nem a kedvencem amúgy :) de gondolom usánkában nagy kultusz övezi. De elég is az off- ból:
Kiegészíteném:
Azért egy 40 évesnél idősebb zenésznek illene ismernie Lou Reed-et... Igen, a 70-es években elég ismert volt a csávó, de nálunk akkoriban is alig, azóta meg felnőtt még két nemzedék, akik nem hallottak róla.
Rétegzene volt ez akkor is, és most is, és attól sem sikerült megkedvelnem az öreget, hogy összeállt Hetfielddel, akit mostanában egyre kevésbé kedvelek.
Azért egy zenésznek illene ismernie Lou Reed-et...Elvileg még jó is lehetett volna ez a lemez. Mondjuk baromira nem lett jó. Én sem tudtam meghallgatni. Viszont tény, hogy nem Metallica lemez, ezt el kell fogadnunk. Szerintem az sem baj, ha "kalandozik" egy banda, csak jó irányba tegye! :)
"Lewis Allan „Lou” Reed (született Lewis Allen Rabinowitz) (Brooklyn, 1942. március 2.) amerikai rockzenész, zeneszerző, fotós. A legtöbben a The Velvet Underground énekes/gitárosaként és a szólókarrierjéről ismerik.
A zenekarból való kiválása után Reed 1971-ben szólókarrierbe kezdett. A következő évben volt egy slágere a „Walk on the Wild Side”. Reed munkáját mint szólóénekes lehetetlenné tette, hogy az összes kritikában a visszatérését akarták, így újra a The Velvet Underground tagja lett. A legmegfelelőbb példa erre a 1975-ös dupla LP, a Metal Machine Music, ahogy Reed később kommentálta: „Senkiről nem kellene tudni, hogy csinált valami ilyesmit, és életben maradt.” Ő népszerűsítette az ostrich hangolást. Az 1980-as években megkapta a rock idősebb államférfijának járó címet.
1959-ben, 17 éves korában eletroksokk-kezeléssel próbálták kigyógyítani biszexualitásából.[1] Ezt a témát tolgozta fel 1974-es "Kill Your Sons" című számában."
Akkor a helyükben nem adtam volna a nevemet egy ilyenhez.
Aki csak meglátja a címet egyből a Metallicára fókuszál, nem pedig a Reedre. Várnak valamit ütős metált és akkor jön a nagy koppanás ahogy velem is történt.
Mondhatni k**va szar. Ennek tuloknak semmi hangja nincs, csak mondja a szöveget, de ez az én véleményen. Végig sem bírtam hallgatni ezt az albumot annyira idegesítő ennek a Reed-nek a hangja. Szerintem a valaha volt legrosszabb albuma ez a Metallicának.
van egy két video a youtube_on amikor Joey Jordison/slipknot/ helyettesíti Larsot,na ő odarakja a lábdobot ahová kell!
Ettől függetlenül Lars a Metallica lelke
Tegnap a műhelyben betettem az S&M-et, Outlaw Tornt , meg az Until it Sleepset meghallgattuk párszor, viszont a gyorsabb számokban olyan szinten elkezdett irritálni a fos dobolás, és gitározás egy idő után, hogy elkapcsoltam. Hibátlan zenekar lenne egy rendes dobossal, meg gitárossal :D Amit Hetfield penget, az viszont el van játszva.
Hát ez vmi k..va gyenge. Ki a tököm ez a Lou Reed. Ez a szám rosszab mint az egész St. Anger album. Inkább csináltak volna vmi jó trashes albumot egyedül.
Én szeretem mindkét bandát, de ebből a felvetésből biztos nem lesz semmi. A két vezér (Hetfield és Mustaine) nem tudna együtt dolgozni. Olyan erős vezéregyéniségek mindketten, hogy folyton marnák egymást. Pedig nagyon jó gitáros és dalszerző mindkettő. De az együtt dolgozás nem menne nekik.
A Lombardo-s felvetés nem lenne kutya... Hetfield-Lombardo-Mustaine-Ellefson... kiváncsi lennék rá!
Vagy fordítva. Dave fekete öves. Nem hiszem, hogy el tudnák egymást viselni. 18 év után még mindig úgy beszélnek egymásról sértődött kamaszként, mintha egy hete történt volna.
Dave azóta is folyton rinyál, hogy vele mennyire kibasztak, meg hogy ott maradt barátok nélkül, hogy az neki mennyire fájt, blablabla...
Szupergrup, és Lars...? Akkor már inkább Lombardo, az ég szerelmére... Ha meg mindenáron Ős-Metallica felállást akar, kaparják már elő Ron McGovney-t, ne Ellefsonnal bohóckodjanak!
A Megadeth vezére egy rádióinterjúban említette, hogy egy szupergruppot szeretne formálni zenekara és a Metallica tagjaiból...
..."Beszéltem James Hetfielddel és Lars Ulrich-kal, hogy mi lenne ha ők ketten, Dave Ellefson és én összehoznánk egy lemezt közösen. James kapásból nemet mondott, de szerintem ez csak pusztába kiáltott szó volt, így nem fogok róla leszállni. Ez egy olyan dolog, amit meg akarok valósítani, mielőtt meghalok."
Mint tudjuk, Dave Mustaine alapító tagja volt a Metallicának, de kirúgták és Kirk Hammett jött a helyére és a banda első lemezét, a 'Kill 'em All'-t már vele vették fel 1983-ban. Jelenleg a Megadeth és a Metalllica együtt turnéznak a Big Four keretében az Anthrax-szel és a Slayerrel.