A DTUNA honlapján a SETUP rész ezzel kezdődik:
"1. Stabilize Bridge:
If your bridge is flush mounted against the body of your guitar (does not pull up) you can skip this step.
If your bridge "floats," then it must be stabilized. There are two different ways to do this. The easiest way is to "block" the bridge so it doesn't pull up. Use a shim or wedge on the block of the bridge in the tremolo cavity. Make it snug so that the tremolo base plate is level with the body and will not pull back. ..."
Még sosem húroztál fel Floydos gityót ? Ha nem, olvass vissza, kb. 2 hetente kifejtjük iss a Floydosok behangolását...
(egyébként, ha csak egy húrt cserélsz, és ugyan olyan vastagságúra, típusúra cseréled, akkor nem kell a többi húrt hangolgatni... valószínűleg vastagabbra cserélted, ezért húzza el a hidat, a rugókkal tudod ellenhúzni, hogy behangolva az alaplemez párhuzamos legyen a test síkjával - olvass vissza, vannak képek, illusztrációk stb.)
Értem Joseph, de nekem nem ez a problémám. Épp azért kérdeztem, hogy használ-e valaki ilyet, annak egyértelmű a kérdés, de így nem tudom elmagyarázni:)
A lényeg, hogy ez nem fixálja, hanem megtámasztja egyik oldalról.
Kvázi azt a hatást kapod mint a nem süllyesztett (felfekvős) tremolóknál!
Direkt nem olyat linkeltem, ami fixálja a tremolót!!
Talán ez a legjobb topic a kérdésemhez. Közületek használ valaki EVH D Tuna kiegészítőt? Én nagyon szeretnék az Original Floydomhoz, de lehet egy kis baki vele, mégpedig a következő:
Ilyen a kimarás a gitár testén, a D Tunát pedig általában a "sima testű" gitárokon látom. Használja valaki ilyennel, mint az enyém vagy felejtős?
Sziasztok! Mi nap elszakadt egy húrom, nem volt otthon garnitúra, gondoltam gyorsba lecserélem, még aznap használható lesz a gityó. Csakhogy nem tudtam behangolnio, ahogy hangoltam a húrokat, húzták el a tremolómat(Ibanez- Floyd Rose Patents). Mi a módja, hogy tudom ezt a helyzetet megoldani, hogy rendesen álljon a tremoló és be lehessen hangolni a gitárt? Köszi előre is!
Én is kb. ezt tapasztaltam.
Elixirrel kitolódott a dolog. Napi 4 óra játékkal 1 hónap után szakadt el a h húrom, addig hibátlanul működött. azóta Elixir hivő vagyok.
És hogy ne legyen off: Sokan mondják, hogy nem jó Floydhoz az Elixir. Egyik gitárom Floyd Rózsás, és semmi baja nincs az Elixirrel.
+ még helyfüggő is a dolog .Kétszer játszottunk Győrben a kazamatában.Nem tudom milyen ott a levegő ,de mindkét buli után a zsírúj húrok másnap szépen szakadtak a 9 -el kezdve.Pedig megtörlöm minden buli után.Mondjuk azok Rotosund-ok voltak. :) ,de máshol nemigen volt velük probléma.Párszáz méterre a Rómer-ben nem volt ilyen gond,pedig az is pince.
Valamelyik hangszerboltostól hallottam,hogy 48 óra nagyjából a játékidő a húrokban.
Aztán kurva gyorsan romlik a minőség és lehet cserélni.
Először durvának tűnt,de aztán utánaszámoltam és nagyjából stimmel.
mármint naponta 1x :)
Mindegy, arra utaltam, hogy igényfüggő is. Rengeteg gitáros van, aki nem cserél, neki 'jó úgy', majd teker a multieffekten, ha nem lesz elég magas, ennyi... a hangolódás meg nem annyira kritikus a dzsidzsizésnél, meg a kvinttologatásnál, a lényeg, hogy szóljon valami, hangos legyen, meg lehessen rá ugrálni.
Fel nem foghatom, hogyan képesek egyesek valami rozsdás, tapadós szaron 'játszani'...
Na mindegy, off.
Ja, kb. olyan szerteágazó téma, mint hogy ki milyen gyakran cserél zoknit... van, aki egy hétig is elvan benne, és van aki naponta többször :) De a legtöbben azért naponta.
Sör nélkül hogy lehet gittárolni????
A zacsi tejet is ha felbontod, hiába teszed be a hűtőbe, nem áll el örökké.
Ha már játszogatsz egy húron, hiába támasztod le a baltát hónapokra, az már öregszik.
Dehát mindegy, nem akarom a feszültséget, csak igy pár év fórum után mondom beszólok már hogy felejtsük el ezt a félévente húrcserét, mert nálam ez nem reális. De ezek szerint ezzel majdnem egyedül vagyok.
Peace!
Azért nem csak a havi 1 óra, vagy a napi 6-8 óra gitározás opció létezik... na és az sem mindegy, hány hangszere van az embernek.
Heti néhány órával és húrtisztító löttyel nekem jópár hónapot kibírnak, és nem szakadáskor/rozsdásodáskor cserélem, hanem előtte.
Az is biztos számít, hogy nem izzadok rá a hangszerre, nem fogom meg zsíroskenyeres kézzel, nem iszom le sörrel stb... :)
Hagyjuk már ezt hogy fél évekig fent vannak a gitáron a húrok! Aki rendszeresen gitározik, az nem tud fél évig ugyanazzal a készlettel gitározni, legyen az bármilyen készlet is. És nem is akar, mert vagy széjjelszakad, vagy kurvahamis lesz, és azért az én pofám égne hamis gitározással...
És kész.
Aki szobagitározik havi 1 órát, annál ez nyilván reális.
Ne etessük egymást már.
D'Addariot a térden csúszó sírva könyörgő Édesanyámnak sem veszek többet! Egy próbát, és egy órás bulit bírt ki, az uccsó nóta végén egy g***inagy karozás után szakadt az A! A leütést már csak saccolva toltam be! Arrébb raktam, és a következő próbán egyszerre szakadt kettő! Akkor letéptem az EX-ről életem utolsó D'Addario készletét!
Hozzáteszem, nemrég még fél évet kibírt egy ilyen!
Most DM-NS 2 hónap!
- nem megy el a hangja 7 hónap után se, de akkor már cserélem, mert el kezd hamiskásodni. Egyszer az egyik baltán kíváncsiságból 13 hónapig fent hagytam, de akkor már fekvéshez kellett hangolni. Szóval horror kategória.
- nem rohad meg olyan hamar (rozsda), mint a versenytársak. Ez nekem azért fontos, mert az izzadósabb fajtából való vagyok...
A Megyó át akart szoktatni az Elixir-re, de kösz nem. Jó az a húr, de nem bírja a karozást. Gondolom a bevonat miatt lehet.
- kevésbé szakad és hangolóik, mint a versenytársak, tényleg extrém terhelésre találták ki.
- nem lesz betonkemény x idő után sem (pl. D'Addario, GHS)
- és nem utolsó sorban kapok darabra is! Ez leginkább 7 húrosom miatt lényeges.
Nekem az Ernie Ball 9-46(hibrid) készlet kb bírja fél évig mert kipróbáltam egyszer-kétszer,de amondó vagyok, hogy nekem: 2-3 hónap alatt "eltűnik" a húr hangja!(csak Floyd Rose-os gitarjaim vannak)
meg hát én nagyságrendekkel extrémebben, és (bár nem halottalak még gitárolni) valószínűleg sokkal sűrűbben is használom a kart.
szerintem a szakadás oka, csak egyszerű fizika.
ugyebár eleve derékszögben van a húr a babán, ha meg használod a kart (bár egy nyújtás esetén is bemozdul a híd), változó erőhatásoknak lesz kitéve, miközben a hossz is változik. Diagnózis: egyszerűen csak elfárad előbb-utóbb az anyag...
Csak a felrakásról volt szó.
Persze, van olyan húr, ami órákig nyúlik, még tépkedéssel is.
Ezért szoktam 2-3 napig satu nélkül, tépkedve játszani, utána satuzok csak. Ha jó a gitár, akkor satu nélkül is játszható, az extrém divebombok kivételével... :)
De inkább rendszeres húrcsere, mint megvárni a szakadást. Autógumit sem akkor cserél az ember, amikor defektesre kopik az egyik... :)
Így beszél az, aki alig használja a kart! :D
az "általános" szakadási pont a hídnál van.
én lehetőleg annyit tekerek fel amennyit "lehet", mindezt szigorúan párhuzamosra csévélve.
Dean Markley Blue Steel húrokkal egy készlet 7 hónapig jó. Utána csere, mert el kezd hamiskás lenni.
Szerintem karos gitárra ez a legjobb készlet, mert bírja az extreme whammy technikákat is! (úgy bő 15 év tapasztalata!)
Egy húr csak pár perc, ha ugyanolyat teszel fel.
Szettet is lehet cserélni, ha ugyanolyan, és húronként csinálod (tehát nem összes le, aztán összes fel) akkor szerintem megvan 20 perc alatt kényelmesen.
Ami 'gyorsít', az a kurbli használata, tehát amivel gyorsan tudod tekerni a kulcsokat fel-le.
Meg az, ha nem teker fel ésszerűtlenül sok menetet az ember a kulcsra. Mert minek. Maximum akkor jó, ha a hídnál szakad, és akkor leenged az ember pár menetet, újrasatuz, vészhelyzetben jó. De inkább rendszeres húrcsere, mint megvárni a szakadást. Autógumit sem akkor cserél az ember, amikor defektesre kopik az egyik... :)
Üdv,
Kotyogós Floyd karral mit lehet csinálni? Ha leszedem a takarólemezt, akkor ugye lehetne állítani valamit a floydon, de ezen nem lehet többet.
valami ötlet, praktika létezik erre?
Ilyennel sosem találkoztam... mondjuk, ha a tőkében a rugó furata rossz szögben van (esetleg a tőkét fordítva tették vissza !) akkor elképzelhetőnek tartom, hogy nyújtásnál kiugrik a rugó. De ezen a ferde behelyezés nem hiszem, hogy sokat segítene, hiszen a tőke furatának a szöge ugyanaz marad.
Olyan Floydot viszont már láttam, ahol a rugók le voltak szorítva csavarral a tőkére.
igen arra. kompatibilis a floyd babával, és ami az anyagát illeti, nyugodtan megbízhatsz benne, ofr minőséget kapsz. csak az alaplemez más mint az eredetié, a schaller-é öntött acél.
yes, jó is az.
Bár a gyári csak normál méret, azért mégiscsak réz.
A most készülő gityóba Gotoh híd kerül és sajna egyből csináltatnom kellett hozzá
réztőkét, mivel a gyári 42 magas volt és vmi alacsonyabb kell.
Persze hogy ad.
Nézd meg a floydupgardeson, hogy milyen méretek, anyagok vannak.
Nemcsak jobb sustain, hanem vastagabb hang.
Ez persze elsősorban a mély és közép tartományra igaz.
Magas hangoknál kevésbé érvényesül,
de minél keményebb (úgy állt.) az ötvözet annál inkább hat a magas hangokra is.
Üdv Mindenkinek !
Véleményeteket szeretném kérni. F.R. special-ban szeretnék tőkét cserélni rézre. Szélessége magassága adott, de a vastagságán tudnék kicsit erősíteni. Vagyis nagyobb tömegű lenne. Milyen kihatással lenne a működésére/hangjára ? Az eredeti cink öntvénynél (?) gondolom a réz tőke eleve nehezebb, de gondoltam hátha érdemes kicsit növelni a méretét. Valakinek esetleg konkrét tapasztalat ??
nekem teljesen jól működött a schaller floyd, berregett, pontos volt stb....
viszont a koreai krémerem, szintén koreai frII-este egy hulladék volt, minden szempontból. szar kések, szétmálló spiáter babák, tompa fos hang.
na, azt cseréltem schaller-re. ég és föld.
Na ez a sztori mehetne a krémes topikba is akár... :)
Hozzám az a darab került amit a Maróthy Zozó a KISS féle Krémesbe vett.
Ugyanis nem volt benne kar.
Így felült a buszra (mert még nem volt jogsija) és Bécsben vette.
Mivel cca. űgy 3 mm-el nem passzolt a tőcsavarokhoz, így tovább adta nekem.
A Medgyesivel rakattam be. Később amikor a Szeghalmi Laci által én is rájöttem, "hogyan kell" berregtetni,
reklamáltam a Tibiél , hogy nem megy. Azt mondta ezzel nem is fog.
Beraktunk akkor egy Lag kart próbaképpen, azzal meg működött simán!
Namost akkoriban egy 20-25 ezres beruházás elég soknak számított.
Gondolj csak bele a lent említett egyedi nyakat a Tibi 13.000- forintért csinálta úgy, hogy a kezemhez lett faragva.
Egy átmenőnyakas baltát hardverekkel együtt, 80-100 ezer forint között csinált, felszereltségtől függően.
Nekem az FR II is berreg, ez sokmindentől függ ám, a tőcsavarok, a kés állapota, a kar típusa és persze ne kotyogjon, rugók száma stb. amúgy a kora, befűzős (szimplasatus) FR II-vel van tapasztalatom, azon nincs Schaller felirat sem...