Ha leveszed a hátsó műanyag lapot, akkor nem férsz hozzá? nekem is volt, hogy kilazult a kar foglalata, levettem a lapot és meghúztam. Az egész szerkezetet valószínűleg nem kell megbontani miatta. Leveszed a lapot, elvileg hozzá kell férned a foglalat foglalatához és őssze tudod csavarni.
Help!
A Kramer gitárom tremolójából kiesett (!!!) az aljzat, amibe a tremolókart csavarom. Mindkét oldalon menetes, de a kar felöli oldalon kívül, míg a belső oldalon kívül. Most kotyog valami a tremoló alatt (valszeg ami tartotta az aljzatot), és valószínűleg ki kéne szedni a tremolót, hogy ezt a hülyeséget vissza tudjam rakni az eredeti helyére. Hogy szedjem ki?
három különböző tulaj, ÉN voltam ugyanaz
-nem tudom jól érzem-e, de a floydnak, mint olyan, több hátránya van mint előnye? (elég macerásnak tűnik nekem ez a technika)
Mert elvileg az ESPn is origi floyd van mint a schecteremen, szóval elvileg ez nem különbség. Akkor pedig valószínűleg a rugók/húrok mások, ha ott is előjött ez a túl könnyű mozgás.
Szerintem megszokás kérdése. A kölünböző tremolók különbözőképp reagálnak rá. Mikor TRS tremolós gitárom votl (ibi) annál én is gyakran észrevettem, sőt nyújtásoknál is erősen mozgott (mármint amikor kézzel nyútottam nem a tremolóval). Mióta origi floydom van se a nyújtáskor való mozgás, se a kézrátámasztáskor való mozgás nem jellemző rá. Valszeg az se mind1 hány rugó van a tremolóban, én 3at használok 10es húrral Ere.
ugyan nekem már nem aktuális, de egy dolog furkálja az oldalam a floydos gitárokkal kapcsolatban. nekem anno strato fixhidasom volt, és jóformán mindíg a hídon támasztottam ki a jobb tenyerem élét. Főleg tompításnál (P.M.) érdekes ez.
Kézbevéve néhány floydos gitárt, ugyanez a technika csődöt mond, mert a tenyeremmel akaratlanul is tremolóztam a hidat. tehát nem szabad a floyd hídra kezet támasztani, vagy én csináltam bénán, vagy szar volt a híd? Tapasztaltam ezt Jackson JDR94-el, IBIvel, ESP.vel is.
Nem a sorrend a lényeg hanem az, hogy a Floyd egy elég érzékeny cucc. Érzékeny pl a húrméret vagy a hangolás változásra, vagy akár a húr típus váltásra. Ha mondjuk más méretű húrt akarsz használni, mint ami jelenleg van a gitáron, akkor a feszítőrugók állításával kell egyensúlyba hozni a tremolót. Az a lényeg, hogy az általad választott hangolásban a tremoló alaplemeze párhuzamos legyen a gitár testével. Ez mondjuk az Ibanez Edge tremolóknál nem egészen így van, illetve ott is így van csak az alaplemez formája egy kicsit becsapós!
Lényeg hogy a tremoló úgynevezett kése a tőcsavarra merőlegesen álljon, akkor fog legjobban működni a trem!
Ennek a találkozási pontnak a kopottsága is befolyásolhatja a hangolhatóságot, mert minél kopottabb, annál nehezebb behangolni a gitárt, illetve a trem használata után nem tud vissza állni!
Sajnos a floyd rose rendszerű tremolók csúnyán meg tudják szivatni az embert. Addig kell játszani a hangolással és a feszítő rugók állításával amíg el nem éred a kívánt eredményt. Behangolod a gitárt és ha a tremoló előre bukik akkor feszítesz, ha leül, akkor meg lazítasz a rugókon és ezt addig ismétled amíg el nem éred a helyes beállítást! Egyszer kell rájönni a trükkökre útána már nem gáz a floyd (mármint ha alapvetően jó minőségű)!
Ja, és én úgy csinálom a húrcserét, hogy egy ceruza elemet teszek be a tremoló finomhangoló része alá, ami szépen megtámasztja addig amíg a húrokat kicserélem, így akár húronként, akár egyszerre is cserélhetsz!
A legjobb megoldást mindenki saját maga dönti el.
Lényeg az hogy nem olyan egyszerű. De ebben a topikban visszalapozol, több leírást és véleményt találsz a témáról.
Attól függ, milyen erősek a rugók, mert az sem jó ha mondjuk 4 rugó van benne de a rugókat feszítő csavarok meg ali vannak benne a testben.
De szerintem 10-es húrhoz is elég a 3.
Hali! Hogyha viszonylag keveset tremolózok, akkor érdemes mondjuk 4 rugót használni, 10-es húroknál? Vagy akkor milyen lesz a láb? Egyébként Ibanez EdgePro...
Köszi, Schaller-ről én is csak jót hallottam, meg a finomhagolós hidam, kucslaim most is azok. Ez azért tetszene mert talán kevésbé akad bele a kezem, de ha gyengéb akkor inkább... A gitárba biztos el fog férni mert hozzá építtetem KSP-vel
Nekem már volt Schaller tremolós gitárom és nagyon meg voltam vele elégedve! Erről az új "LOW" tremolóról csak olvastam, de nekem úgy tűnik, hogy ez is nagyon rendben van. Azt viszont azért nézd meg alaposan, hogy a gitárba belefér-e, mert én úgy nézem, hogy egy kicsit más az alakja, egy kicsit mintha az Ibanez EDGE temolóre hajazna!
Sziasztok,
Egy kérdésem lenne. Van valakinek tapasztalata a Schaller újfajta alacsony építésű Floyd Rose rendszeréről ? Van olya, illetve jobb mint a sima ? Ez: http://schaller-guitarparts.de/hp31086/Schaller-Low-Profile-Tremolos---Licensed-under-Floyd-Rose.htm
Segitséget szeretnék kérni. Vettem egy gitart amiben nem müködik a tremolo(valamilyen alkatrész hianyozhat belöle nem értek hozzá.)
Ha valaki tudja mit tudnék csinalni vele segitsen, elöre kösz.
mellékelek képet;
Hogy Ĺszinte legyek nem tudom, hogy ĂŠrdemes-e a Craftsman gitĂĄrban tuningolni, de ha Ăşgy ĂŠrzed, hogy ez az a gitĂĄr amihosszĂştĂĄvon szolgĂĄl majd tĂŠged, akkor jĂłl nĂŠzz kĂśrĂźl, mert ĂĄltalĂĄban a 20.000.ft kĂśrĂźli floydok nem szoktak valami egetverĹ minĹsĂŠgĹąek lenni!
AmĂşgy egy igazĂĄn jĂł Floyd kb 45-50 ezer kĂśrĂźl van.
Ărj emilt, ha tudok segĂtek, de ha egy kcsit visszaolvasol akkor gyakorlatilag itt is minden infĂłr megkaphatsz, mĂĄr sokszor kivesĂŠztĂźk ezt a tĂŠmĂĄt!
Nekem is voltak ilyen problémáim, hiába volt a vastagabb húr (52), több rugó(eredeti, jó drága). nem oldotta meg a problémám. kerestem utángyártott baromi erős rugókat (és olcsó) na ezzel kicsit mérséklődött a beremegés.
hosszúmenetes finomhangolócsavarral, tudsz dropolni, igaz elmászik a hangolás, a D-tuna-nal is. Jó floyd,jól beállított, jó rugók. és alig mászik el. vagy kitámasztod az alaplemezt, hogy hátra ne tudjon billenni.
bocs h így közbepofázok, de most olvastam a Van Halen-féle D-tuna szerkezetről, és úgy véltem megfejteni, hogy ez eg rohard fémdarab, ami pont úgy van levágva, hogy a finomhangoló csavar és a baba csavarja közé becsúsztatva éppen egy teljes hang legyen a különbség?
én nem adnék érte 50$-t, ha ennyi az egész...valami bonyomumtabbra számítottam.
esetleg sejti valaki hogy miként lehet reprodukálni? érdekelne a dolog...
az a bizonyos válasz azért elég messze állt a betámadástól...
én is azt gondolom, hogy feszesebb tremoló kéne, ezért kérdeztem, amit.
de a tremoló feszességét nem a húrokkal állítjuk, hanem ha megvan az adott hangoláshoz meg ízléshez való húrszett, ahhoz állítjuk a tremolót hozzá.
tudod, a kabát meg a gomb...
csak nem szeretem a támadó jellegű választ.
azért írtam, mert amikor vastagabb szettre váltottam, akkor általában kellett plusz egy rugó, hogy egyensúlyban legyen a trem, és ez csak 9ről 9/10-re váltás volt, ezért gondoltam ha beraksz még egy rugót akkor lehet nem lehet annyira kitekerni majd a feszítőcsavarokat hogy egyensúlyban legyen a trem. persze lehet tévedek, próba cseresznye... viszont továbbra is tartom, hogy feszesebb tremolonál nem jellemző annyira ez a berregés.
Most 10/11 D-n. De ez sztem mindegy, mert máskor is tapasztaltam már ezt más húrokkal, más hangolásban, de nekem még sosem volt 5 rugó egyik gitáromban sem.
nahát, pont most akartam neked emailt írni, emlékeztem hogy régebben váltottunk erről mailt. szóval most tudnám lerendelni a cuccot. Annyi érdekelne hogy amit rendeltél az megegyezett a gyári satu húrtávjával vagy nem? meg persze hogy az R3at vagy R4et rendelted. ha megegyezett tudom hogy az a jó, ha meg nem akkor másikkal rendelem és akkor kiderül az igazság...
a szélességet azt vágom, megmértem, az R3 és az R4 is ez a méret, csak a húrtávolság más, arról meg nem ír semmit sajnos hogy a narrow meg a wide mm-ben mit jelent
most tervezek egy schaller floydot rendelni az ibanezembe, a problémám, hogy nem tudom mi a különbség az R3-as és az R4-es szemöldök satu között. vagyis ok, hogy az egyik széles a másik meg keskeny húrtávú, csak azt nem tudom, hogy a gitáron milyen van. egyébként egy régebbi koreai RG370ről van szó.
Hello!
Egy kis segítségre lenne szükségem. Sajnos nem nagyon vagyok járatos a húrláb és a nyak beállításában. Ezt szeretném megtanulni. Aki tud bármiféle interneten fellelhető dokumentumot, vagy valaki érdemleges infóval tudna szolgálni, megköszönném.
Tényleg profi a srác. A munkahelyemnek is ős gyárt olyan alkatrészeket, amiket más még megmunkálni sem nagyon tudott, mert már az alapanyag is valami különlegesen kemény cucc! Meg pontos, megbízható és precíz!
Az unokaöcsém elég profi ezekben a fémes dolgokban, ő biztosan vágja , hogy milyen menetet kell metszeni! Ha meg mégsem, lesz jó akkor legfeljebb megveszem, de az is lehet hogy mindenhogyan veszek egy pár csavart! Nem baj ha van tartalékban is!
Azért nézzétek meg, hogy nem-e véletlenül trapézmenet van az origi floydnál, mert az állító ill. emelőcsavarokat ezzel a profillal készítik.
Ki tudja...
Nekem origi Floydhoz kell, de ezeket a paramétereket nem tudom! Közben beszéltem az unokaöcsémmel azt mondta sima 6-os menet, ha minden igaz akkor le is tudja gyártani!
Annyit tudok hozzásegíteni tremolóválasztáshoz, hogy véleményem szerint a Takeuchi jobb választás lenne mint a Shaller!
Én ismerem mindkét márkát, személyes tapasztalataim vannak mindkettővel, a Takeuci jobb minőséget képvisel mint a Shaller, és ami nem elhanyagolandó, hogy sokkal kényelmesebb!
Még annyi lenne, hogy ugye más hangolásnál is állítani kell a rugót. Sikerült rendesen belőnöm, standard E-hangolásra. Viszont kéne hogy tudjam, hogy ha mélyebbre akarok hangolni (teszem azt D, vagy extrém esetben - banda miatt - H-ra) akkor feszíteni vagy lazítani kell a rugókat? Előre is köszi, viszont nem nagyon járok erre, ha valaki válaszol írja meg mailben a nephrit.85@gmail.com-ra! Köszönöm szépen! További szép napot!
Nem kell semmit sem csinálni mert ha mondjuk a felső satut is felengeded akkor letekeredik minden húr a kulcsokról. Csináld úgy ahogy Kovika írta, ki a rugókat, aztán billentsd ki a tremolót a helyéről és mehet a takarítás. Arra figyelj csak, hogy amikor a tremoló már kint van akkor a húrok ne törjenek meg sehol (pl a felső satunál), szóval figyelj oda arra hogy a tremolót merre dobod le és akkor nem lesz semmi baj!
Akaszd ki a rugókat, és vedd le a tremolót húrostul! Ha kész vagy a takarítással, trem vissza, rugók vissa, és minden olyan maradt, mint előtte! Ezek után a nyaki satu fellazít, finomhangolók középre, gitár behangol, satu meghúz, és készen vagyunk!
Az elképzelhető, hogy hangolni majd kell, de elvileg nem szabadna elhangolódnia, az oktávot meg nem hinném hogy állítani kellene, annak elvileg jónak kell lennie, ha előtte jó volt!