én kicseréltem a kis karikákat, és tök jól megállt a kar.
azért az érzete fura. a Gotoh floydom kb 2X annyit berreg.
de becsapós, mert a lo-pro gtrban erősített rugók vannak és 3 míg a Gotoh-ban 2 rugó van.. (lehangolva, aránylag vékony húrokkal)
nézem az erőt is, hogy mennyire kell bírkózni,. meg azt h mit tudok kihozni vele...
eddig ez jött be a legjobban, pedíg tényleg sokféle volt a kezem alatt!
vajpuha, nem hangolódik, a leghosszabban berreg, asszem hirtelen ennyi...
monnyuk az a "müa perselyes" megfejtés nem a legjobb, de azt szigszalaggal lehet kompenzálni (én szeretem, ha meg tudom állítani a kart visszintesen előre és hátra is)
hát ez azért túlzás..
de mindenképpen benne van az 5 legjobban.
van pár nagyon jó floyd, amik között nemtudok különbséget tenni minőségileg. nekem is az egyik hangszerben Lo-Pro van..
mindössze annyi vele a gondom, h nem engedi olyan agresszívan a G-t, így kicsit nehezebb a bűvészkedés vele.
Szerintem te tévedésben vagy kevered a dolgot ezzel Hidd el semmivel sem rosszabb a Lo Pro Edénél nekem volt olyan is (nem azt mondom ,hogy az nem jó sőt)
Szevasztok! beépítve a Schaller Floyd Rose Tremolo . Megmondom őszintén kurvajó , berreg ahogy kell de még egy ilyenen töröm a fejem mert az a köcsög Edge III egy kicsit hosszabb odút kívánt és sokat ki kellett csavarni a csavarokból vagy a rúgók erősebbek. Ez a kar vetekszik a Lo Pro Edével . A tőkemarás is fasza lett úgyhogy holnap próbán teszt a csövekkel. Köszi mindenkinek a segítséget.
Akkor megyek a haverhoz és leszedünk kb.4mm de a csavar felőli részből mert a menet mélység elbírja. Tanácsként annak aki Edge III hejére akar Schaller Floyd Rose Tremolot az egy kis marással is számoljon ,nem sok kb. 3mmm vagy vegyen Origi Floyd Roset az belemegy alakítás nélkül.
Lehet számít valamit, de nem sokat. Hangban nem valószínű hogy bármit számít, maximum a tremoló járásában, de abban is annyira kicsit, hogy szerintem az életben meg nem tudja meg senki. Ennél szerintem jóval többet számít magának a rugónak az ereje pl.
Köszönöm a válaszokat ! én is így gondoltam de biztos ami biztos alapon inkább megkérdeztem a dolgot. Most úgy vagyok vele hogy az EdgeIII tőkéjét nem igazán raknám bele, így is a rúgóknak a beakasztására szolgáló lemezt hagynom kell mert a furattáv nem egyezik a Schaller lemezével ,telefúrni a hangszert meg nem akarom. Egyébként még egy dolog eszembe jutott. Most hogy hosszabb a tőke kb. 13 mm rel így a rúgók a tőkéhez és a rúgó rögzítő lemezhez képest kissebb szöget zárnak be, ez esetleg számít -e valamit. Bocs ha hülyeséget kérdezek.
Én a Hamerembe tettem bele ilyen Schaller tremolót és ugyanez a jelenség nálam is megvolt. Én azt csináltam, hogy a Hamerben eredetileg benne lévő tremoló tőkéjét tettem át, így megoldódott a dolog. Ha nincs szerencséd és a csavarok nem ugyanott vannak a régi tremolód tőkéjén akkor szerintem simán meg lehet csinálni a marást. Szerintem legfeljebb annyi lesz a következménye, hogy a tremoló egy kicsit kevésbé fog berregni (értelemszerűen kissebb lesz a tőke súlya, így hamarabb csillapodik a rezgés), de még akkor is elég fürge kis jószág lesz!
Hello!
Basszusgitárhoz multieffekt pedált vagy overdrive pedált keresek 20 000ft-ig. Akinek van az írjon e-mailt vagy vegyen fel msn-re!!!
e-mail: kimidani@citromail.hu
msn: kimi-dani@hotmail.hu
Szerintem olyan szempontból lehet fontos, hogy a nagyobb tőke nagyobb hangkitartást biztosít (most mindjárt jól megmondja valaki, hogy a floyd teljesen legyilkolja a hangkitartást, az ilyeneknek üzenem, próbáljanak ki normális minőségi floydot (mondjuk schaller, origi, gotoh). Valamint valószínűnek tartom, hogy nagyobb tőkével könnyebben jár a tremoló, szintén a súlyeloszlásnak köszönhetően. Igazából szerintem egyiknek sincs sok jelentősége, nekem origi floyd van, bőven van annyi hangkitartása amennyit ki se használ a többség (akinek több kell vegyen sustainert), a tremoló finomságát meg be tudod állítani a rugókkal. Szóval szerintem simán csináld meg, mondjuk más lehetőséged nagyon úgy sincs.
Szevasztok ! elkelne egy kis segítség, megérkezett Schaller Floyd Rose Tremolo viszont van egy kis problémám a dologgal. itt a képen látható 43,3 mm es tőke majdnem kilóg a gitárból (Ibanez RG-320)vagy mondhatnám ha a rúgókat beleteszem a hátsó műanyag takarólapba beleér a rúgó. kérdésem a következő : probléma lenne -e ha 5 mm leszedetnék a hosszából ( megnéztem az Origi Floyd Rose 37mm) persze nem a rúgó felőli részből hanem a tetejéből, ahol a csavarok rögzítik (még elbírja a menet mélység megnéztem). A munkának nem vasfűrésszel esnék neki van profi esztergályos haverom. Kérdés mennyire fontos a 43,3 mm meg az is hogy az originál ugye 37 mm. Várom a véleményeket
Azt hiszem anno én említettem neked, hoyg egy kicsit ki kell igazítani a lemez sarkánál a kivájást. A Schellerhez egyébként meg van a kar perselye, a tőkesúly, stb.. is, vagy csak ami a képen van?
Szerintem egyébként a Menyus Vandenberjével jól jártál. Az nekem is tetszett!
Na ezeknél sem állíttatnám be a cájgot...de a gitár festése határozottan gyerebe, jókis neon-swirl.
Egyébként ezeknél a Lo-Pro-knál mindig baj szokott lenni ez a szög-dolog. Csak arra kell rájönni, hogy alul ott aza kis fekete saz az alaplemezen, pont látszik a képen is. Na ha az párhuzamos a testtel, akkor príma.
Persze aki olyan alacsonyra rakja a húrokat, mint én, annak már nem látszik ki a test mögül...
nem fér bele a Hamerbe, mert be kellene marni a testet. Meg a hamer tremolóját megcsináltattam, most teljesen ok. Amúgy meg eladom a hamert is, mert megvettem a menyustól a Vandenberget.
na. hát ezt nemértettem.
illetve érteni értem, nekem is van ilyen lábam, meg pár (százat) állítottam már be, csak ha már okítás jelleggel kitesz valaki egy ilyet, majd oda is írja h ez egy lo-pro, akkor ne kövessen már el ilyen szarvashibát.
Igen, igazad van, de szerintem ott van a hiba, hogy aki ezt a tremolót beállította, az nem vette figyelembe, hoyg az Ibanez Lo-Pro Edge stb tremolóknak az alap lemeze más mint mondjuk a sima Floyd Rose-é. Szerintem csak nem volt eléggé figyelmes, de amit leír az jó. Az mondjuk igaz, hogy ha már van olyan okos, hogy jól leírja akkor odafigyelhetne a szemléltetés pontosságára is, illene jó képet barakni.
ha jól tévedek azt írja, h nagyjából a képen látható módon kell beállítani a floydot, mert így a penge 90°-os szöget zár be a tőkecsavarral.
a képen meg csak az szúrja ki a szemünk h a penge akárhogyis nézem lóg lefelé..
Vannak ilyen szakbarbárok!
Amúgy teljesen jó szándékkal írtam a srácnak, hogy vele lehet a hiba, mert emlékszem, hogy anno én mennyit szívtam a Floyd Rose tremolóval, mire kiismertem!
De ha már floyd, akkor elmesélem, hogy én egyszer találtam egy képet a neten, amin egy kramer nyaka volt a fej felől lefényképezve és a húrok nem a húrvezető alatt futottak, hanem felette. Azt hogy az ipse, hogyan hangolta be a gitárját azt elképzelni sem tudom, mert amikor a satut lezárta, akkor szerintem állandóan elmászott neki a hangolásm mert a húrveztő magasabban van mit a satu így amikor zárja akkor feszíti a húrt és oda a hangolás.
Ilyenkor szokott jönni a duma, hogy : vazze, de szar ez a Floyd Rose!
talán a hozzáállás terén kapcsolódhat ide, bár nem floyd rose: valamelyik nap láttam olyat, h vintage tremoló (6 csavaros) a rugók kiszedve (minekaz), hátul a 2 csavar betekerve tökig valamint a 6 csavar olyannyira meghúzva, hogy tartotta a húrok húzását..
"valami gáz van a gitárommal.."
Figyusz, ne haragudj, de én azt gondolom, hogy a fő baj, az EdgeIII esetleges rossz minősége mellett, valószínűleg a te tapasztalatlanságod. Félre ne érts nem bántani akarlak, csak saját tapasztalatból is tudom, hogy amíg az embernek nincs meg a megfelelő ismerete a dolgokról, addig sokszor csinál olyat is amivel nagyon beviszi magát az erdőbe.
Visszatérve a problémához, én továbbra is azt mondom, hogy olyan nincs, hogy a tőcsavar "beletekeredik" önmagától a testbe. Ez szerintem egyszerűen lehetetlen, hiszen akkora erővel feszül neki a tremoló, hogy még ha kulcsal,vagy csavarhúzóval akarnád is betekerni, még akkor sem menne könnyen. Nem véletlen, hogy a floydal kapcsolatban az egyik lefontosabb dolog amit mindenki elsőre elmond, hogy "felhúzott" gitáron nem szabad állítani a tőcsavar magasságát, először ki kell akasztani hátul a rugókat. Ha ugyanis nem veszed ki a rugókat akkor a tremoló élére és a tőcsavarra ható erő miatt, a csavar tekerése alatt sérül mindkét anyag felülete, így később nem lesz képes a tremoló az úgynevezett 0-ponba visszaállni pontosan. MOndod, hogy álítgattátok épp eleget a csavarokat is. Lehet hogy ezzel csináltátok a legnagyobb bajt.
Amúgy szerintem a te gitárod egyszerűen szarul van beállítva. Az hogy a húrok egyszercsak fogják magukat és leülnek a nyakra, az szerintem a tremoló rossz beállítása miatt van, valószínűleg ilyenkor a tremolód hátrabukik, leül a testre, ilyenkor alacsonyabbra kerülnek a húrok.
Nem csináltál olyat, hogy mondjuk a hangszerboltban beállították a gitárodat normál "A"-ra hangolva, otthon meg fogtad magad és lehangoltad a gitárodat? Ebben az esetben meg lenne a magyarázata a húrok süllyedésének, ugyanis ha lehangolsz akkor a tremoló rugóit is át kell állítani, különben a tremoló hátrabukik és a húrok lejjebb kerülnek. Ez a jelenség egyetlen tremolózástól nem fordulhat elő, még satu nélküli gitárnál sem.
Korodilasz_O: Nemrég volt hangszerésznél (CODA), tök jól be is lőtte, aztán 2 nap múlva egy lájtos tremolózás után a húrok újra a bundoktól fél miliméterre landoltak...Annyi pénzem meg nincs, hogy naponta megcsináltassam :P
A tanárom új gitárja is floydos, bár nem Edge III-as, azt beállítani egy leányálom, az enyémet meg földi halandó nem képes rendesen üzembe helyezni. Most nem tudnám megmondani neki melyik fajta van a gitárján, de már ránézésre is sokkal "felhasználóbarátabb" az enyémnél.
Richie: Igen, erre gondoltam, már annyira lent vannak a húrok, hogy nem is érzed, hogy lefogsz valamit. Hogy az említett csavarok okozzák-e, abban nem vagyok biztos, buzeráltuk azokat is eleget, és csak rontottunk a dolgokon.
hollof: ennyi :) Szerintem nálam is hasonló helyzet fog előállni, amint meglesz a tőke hozzá.
Snakepit: Valszeg kénytelen leszek olvasgatni, csak bíztam benne, hogy valaki hajlandó bemásolni a módszert, mielőtt nekiállok feltúrni a kétezermilliárd hozzászólás közt.
Mivel járt már hangszerésznél is (lásd post eleje), nyugodt szívvel biztosíthatlak róla, hogy nem marad úgy, legalábbis az Edge III. Az egy fos, de tényleg :)
Azt ajánlom szakíts arra időt, hogy olvassgass, mert kb. 60-szor leírtuk a metódust.
A tanárod valszeg nem ért a floyd-hoz egyébként. Ugyanis, ha egyszer beállítod utána nem kell vele "rendszeresen" szenvedni. Úgy marad. Beza. :)
Úgy érted, hogy azok a csavarok, amikre a tremoló támaszkodik, azok "lereszkednek", vagyis csökken a húrok magassága a fogólaphoz képest? Na ilyet sem hallottam még!
Bocsánat, ha mostanában volt róla szó, de kellene egy kis segítség, és sajnos nincs időm átolvasni az egész témát:
Ibanez RG370 gitárom van, és állandóan leereszkedik a floyd rose (Edge III), egyszerűen nem tudom, hogyan lehetne rendesen belőni a húrmagasságot, a tanárom szokott vele rendszeresen szenvedni. Ha sikerül is megemelni egy kicsit, akkor meg behangolni nem lehet, mire végighangolja a húrokat, a mély hangok el is hangolódtak, lehet kezdeni elölről.
Summa summarum, Edge III megszelídítéséhez kellene egy kis útmutatás.
Előre is köszönöm a segítséget.
Háj! Olyan kérdésem lenne, hogy Mo-on hol és mennyiért lehet kb beszerezni egy Tremsettert, vagy Tremol-no-t? Google nem mond semmit, ebayen van, de postával elég húzós...
Itt egy tremkinges videó. 4:02 és 4:08 között igencsak hamis, pontosabban fogalmazva zavaróan magas.
Épp előtte hajlít picit felfelé a srác, és a tremoló nem áll visza a helyére, hanem magasan marad.
Hmm?
Még egy dolog! Ha úgy indítod, a hangot, hogy a tremoló kart egy kicsit lenyomod, akkor "látványosabb" (hangról lévén szó ez egy kicsit képzavaros megfogalmazás, de nem jutott eszembe jobb) az emelés! Egyébként K.K. is úgy csinálja! Szerintem itt van az általad keresett megoldás!
Ez egy egyszerű üveghang, jól megtépve! Próbáld meg, különböző torzításssal, meg esetleg nyömj rá egy kis chorust, az segít visítani. Az üveghangképzést kell jól kigyakorolni, hogy legyen "alapja" a visításnak, aztán a többi már csak a kreativitásodon múlik!
na oksa..akit érdekel h mire gondolok halgassa meg ezt: http://www.youtube.com/watch?v=bdDLIIZZ8Ds ott az elején nyomja k.k. azt amit én akarok nem az első visítés ha nem a legvégén mint amikor huzza a szalagot vmi:D:D:D:Dcsak igy tom kifejezni....
jah, így már értem. Kotyog a kar, lötyög a pöcs.
Egyébként egy Squier gitár, de úgy látszik nem tanultak az anyavállalattól, mert nemhogy lyukas az a kar-tartó, de mégcsak nem is blokkban van...
Hehe...
Kotyogásnak azt nevezem, amit írtál, hogy a kar, mielőtt tremolózna, kottyan egyet a menetben.
Lötyögésnek meg azt hívom, amikor a kar nem áll meg abban a pozícióban, ahová állítod, hanem-engedve a gravitáció hívó szavának-himbálózik, mint egy pöcs.
Na igen... Ha a tremolóblokknak nincs alja, azon tényleg átesik a rugó. A Fender blokkok nincsenek végig átfúrva, így azoknál a rugó a hivatalos, gyári megoldás.
Kotyog-lötyög, biztos van finom szemantikai különbség, de kipróbálom a tippet . Kösz!
Ami megnehezíti a dolgot, hogy nem a blokkba megy a kar, a menetes cső, amibe belemegy, a végén sem zárt, tehát a rugó áteste rajta... arra gondoltam, hogy hátulról becsavarok egy hernyócsavart a csőbe, rá a rugó és erre menne a kar.
Kotyogásra nem tudok megoldást, de lötyögésre igen.
Pl. Fenderéknél a sima vintage-tremolóknál gyárilag van a blokkban egy rugó, ott, ahová betekered a kart.
Ez a rugó éppen elég erővel feszül a tremolókar menetes végéhez szemből, így nem engedi lötyögni. Minél beljebb tekered, annál szorosabb lesz a kar.
Elképzelhető, hogy ez a kotyogáson is segít, de nem bízom benne.
A lötyögésen mindenképp.
A tremolokar kotyogására van valami megoldás? (régebben már volt róla szó, de a javasolt megoldások vagy nem valósíthatók meg az én tremolomon (kábeldarab a karra a la Richie), vagy költséges és nem annyira meggyőző (teflon persely)).
A kar menetes, mint egy normál vintage tremolo karja, be kell csavarni, tehát nem egy, a karon lévő "anyát" kell megszorítani. Az a helyzet, hogy amikor először becsavartam a kart, pont jól szorult, megállt, ahol kell, nyomásnál-húzásnál nem kotyogott, de pár nap használat után "kikopott", most már kicsit kotyog (pont annyira hogy már idegesít), és nem áll meg ahol akarnám. A menet stimmel, tehát nem az a gond, hogy rossz menetű kart csavartam bele és kinyírtam.
A külső, anyás-rászorítós megoldás szerintem még jobban kotyogna, mit gondoltok?
a ZR tremoló húrszakadás hangolódásához: volt alkalmam (meg lesz is) kísérletezni a beállításával/szerkezetével. átgondolva a rendszert beállítottam megfelelően majd fogtam, és elkezdtem levágni a húrokat, közben hangolóval figyeltem, h mi történik.
elhangolódott.
később rájöttem, h talán egy picit lehetne máshogy beállítani, ezt a következő alkalommal meg is próbálom majd.
mindenesetre az már biztos, h a beállítástól nagyon függ.
nem mondom 100%-ra h elhangolódik szakadásnál, de szerintem igen..
inkább arra jó, hogy nyújtásnál a többi ne másszon el.
amúgymeg számomra elég ellenszenved mint floyd. nagyon sok alkatrészből áll, sok sok vas, zörög az egész, a fél hangszer ki van marva a rugók miatt, bonyolult..
Én esetleg úgy tudnám elképzelni, hogy nemcsak Dre engedi a cuccot, de esetleg ezzel együtt rogzíti is a tremolót, legalábbis hátrafelé. De igazából látni kéne, meg kipróbálni.
Igen, értem. Azt hittem a nyomórugó lehet oylan erős nullpontos tremoló esetén, hogy teljesen tehermentesítse a húrokat, mert például, ha jól tudom az Ibanez S Prestige-eken is van egy d-tunához hasonló szerkezet, amit bepöccintve leugrik d-re és feltételeztem, hogy ez működik. De az igaz, hogy azt rosszul gondoltam, amiben Richie is kijavított, hogy tényleg csak tehermentesíthet a nyomórugó nullpontos tremoló esetén, az erőket csoportosíthatja máshogy, nem pedig plussz erőt ad, ami miatt elhanyagolható lesz a húré, ugyanis az egyensúlyi állapot miatt az eredő erő állandó. Bár akkor azt továbbra sem értem, hogy mit csinál aza bigyó a Prestige S Ibanezeken, lehet nem is működik, az sem. Mindenestre köszönöm, hogy foglalkoztatok vele.
ELméletben SEM működhet soha az életbe. A d tuna ott működik, ahol a floyd hátul ki sincs marva, vagy hátrafelé ki van ékelve. Gondolkozz, egy minimális tremoló mozdulat is szerteszét hangolja a gitárt, főleg hogy a különböző húrok különböző mértékben reagálnak erre, ergo még egymáshoz képest se maradnak behangolva. Teljesen mindegy, hogy maga a floyd pengén vagy csapágyon mozog. Ha van egy erő (húrfeszítés) és egy ellenerő (rugók) akkor fizikailag lehetetlen hogy csak az egyiket változtatva (lehangolás) ne boruljon fel az egész egyensúly.
Én is utánakérdeztem olyan fél-1 éve a dolognak, mert jó volna a d tuna, de ha lemondok a nyújtásról akkor meg mi értelme a floydnak?
Én azt hiszem, hogy ott tévedsz, hogy a húrokra és rugókra ható erőt változónak veszed, de szerintem ez az erő állandó, amennyiben azonos hangolásban maradsz, mindössze annyi változhat, hogy ha több "résztvevős" a dolog, akkor osztódik az adott "elemre" (húr, rugó) ható erő.
De a nullpontos tremolóknál működik a d-tuna, meg van ibanezes megfelelője is az S prestige-ekben. És akkor változik a hangolás. Meg ha nullpontos tremoló, akkor a tremsetter nyomórugója is ellennyomás. Tehát a rendes húzórugók az egyik erő, az ezzel ellentétes meg a húrok meg a tremsetter nyomórugója, és lehet, hogy több rugó kell, hogy elbírjon egy erős nyomórugót, ahhoz, hogy meglegyen a nullpont és így működhet a d-tuna, megg jöhet a húrszakadás. Elméletben, Krokodilasz pedig azt modnja, ha jól értem, hogy gyakorlatban viszont túl erősek a húrok. Vagy hülyeségeket bezsélek?
Gyerekek! Ha a hangoláson nem változtatsz akkor a feszítés ugyanakkora marad. legfeljebb ha több rugót raksz be akkor az egy rugóra jutó terhelés lesz kevesebb
Mert szerintem, ha rendes erejű rugók lennének, akkor meg lehetne csinálni, hogy tényleg működjön a nullpont dolog, és a húrok ereje elhanyagolható legyen.
De ha lenne benne 4 rugó, meg bika lenne az ellenrugó is ami a tremsetterben van, akkor működnie kellene a nullpontnak szerintem. Vagy nem? Csak a hipshot, amit kapni lehet nálunk, az szerintem gyenge ehhez.
Halkan hozzátenném, hogy nekem Lo-Pro Edge fityeg a gitáromban, és nagytercnél még ez sem ment tovább. Most valamiért a kicsi sem akaródzik teljesen, de majmolok még vele.
Egyébként pl. ha följebb emeled a húrokat(húr lelazít, rugó kivesz!), és hozzáállítod a tremolot, kicsivel több tere lesz a dolognak.
A mozgástér zenei értékéről meg: igenis kell, hogy több legyen. Lehet azt mondani, hogy "áh feleslegesek ezek a nagy nyújtások", de akkor meg minek is van FR a gitárban? Igenis van amikor egy durva rántás kell, jó magasra. Ez a lényege, a totális szabadság. Kivéve mikor szakad a húr. Akkor a totális "k*rvaanyádmé"nemnullpontosezasz*r?".
Tényleg! Nem lehetne ezt a nullpont dolgot megoldani Tremsetter vagy teljes hídcsere nélkül?
Első részre: Marni kell a testből. A legtöbb Ibanez gyárilag nincs annyira kimarva hátul a tremolónál, amennyit még simán bírna. Gondolom biztonsági okból.
A második részre: Nem
A tremsetter csak az egyensúly helyreállítását segítni, de mivel azt is úgy állítod be hogy fent van az összes húr, behangolva, így az egyik szakadásakor óhatatlanul elmászik a dolog. Egyesek szerint a zero is hangolódik, szóval fene se tudja, be kéne menni valahova kipróbálni, aztán jól eltépni egy két húrt.
PL:
Itt és hasonlókat keresve utánnanézhetsz. a tremolóval ahogy meglazítod és megfeszíted a húrt megszólal ekkor az "üveghang" helyeken hozzáérsz az ujjaddal és feszíted tovább a húrt esetleg vibráto stb. :)
Nincs a környékeden olyan jó fej, tapasztaltabb gitáros, akihez oda mehetnél a problémáddal? Szerintem úgy sokkal könnyebben lehetne előre lépni ebben az ügyben, mert én nem igazán értem hogy pontosan mit is szeretnél. Ezeket a nagyon visítós hangokat szerintem úgy is el lehet érni, hogy megeffektezed a hangot és akkor jobban kijönnek a felharmónikusok, magyarán jobban visít, illetve könnyebben lehet elérni hogy visítson.
Mondom szerintem próbálj valaki olyannal személyesen találkozni aki valamennyire vágja ezeket a tremolós témákat, mert úgy könnyeben meglesz a trükk mint itt írogatva.
addig tudja csak nyújtani a hangot a floyd amíg fel nem ütközik, ez egyértelmű. ha ennél többet akarsz trükközni kell :) igazábol nem tudom mire gondolsz? ilyen Panterás Dimebag(R.I.P.) féle visítások? vagy mi?
egyszerűen nem engedi tovább nyujtani...pl akkor ugy mondom h gondolom mindenki ismeri a gitárprót:Dna ott ugye egészen 3 meg 4es nyujtásokat is lehet csinálni...a tremolonak van helye csak egyszerűen nem lehet megcsinálni vele ien flash visítós hangokat..jó tom a.h. val lehet de elméletileg anélkül is lehetne egy floydíval oan hangokat kiadni sőt lehet is na ez meg egyszerűen csak addig nyujtja a hangok ameddig pl ujjal is megtom csinni...szóval..nemtom lehet h húr probléma...
Azt hogy érted, hogy 1,5-2-es nyújtásig működik? Úgy érted, hogy max 1,5-2 hangot tudsz monyjuk felfelé nyújtani?
Nem akarlak elkeseríteni de az hogy mekkorát tudsz felfelé nyújtani az nem csak a tremolótól függ. Számít az is hogy milyen húrokat használsz, de leginkább természetesen attól, hogy a tremolódnak mekkora mozgástere van. Ha mondjuk koppnásig hátrahúzod a kart, de te még mondjuk szeretnél magasabbra nyújtani, akkor sajnos azt kell, hogy mondjam, hogy mondjuk az Origi Floyd Rose tremolóval sem fogsz magasabb hangra nyújtani, mert egyszerűen nem tud tovább billenni a tremoló szerkezet, mivel nincs több helye.
Egyébként meg szerintem alapvetően rosszul értelmezed a tremoló szerepét. Önmagában annak, hogy mennyi a max nyújtási lehetőség, nincs komoly zenei értéke. Mellesleg azért ha valaki mondjuk 1,5-2 hangot nyújt felfelé az elég szép teljesítmény.