vágom vágom...de arra értettem ezt a licensz dolgot h az én licenszfloydimat nem lehet eléggé nyújtani csak oan max 1,5-2 es nyújtásig működik:Snemtom teljesen nyujtani ugy mint pl egy origi floydrose-nál?értitek?ez az én gondom.ezzért szeretném kicseréltetni...de gondolom akkor arra a kérdésre a válasz h lehet e kicserélni: igen...ugye?
nyilván az origi floyd, az az eredeti. nem olcsó, de masszív, erős darab, bírja a gyötrést.
a licenszes floydok attól licenszesek, hogy nyilván vásárolt jogok alapján gyártanak az eredetihez hasonló tremolós lábakat. itt a kulcsszó az, hogy éppen melyik cég floydjáról beszélünk. a schaller pl nagyon jó (ugye már ők gyártják az eredetit is, tehát a minőség itt egyértelmű) a gotoh szintén (nekem gotoh is van, nagyon szeretem - kap rendesen, semmi gondom vele, 0 elhangolódás)
a noname licensz floydoktól menekülni érdemes.
az Ibanez licenszes floydjai pedig szintén nagyon jók (ha nem a legjobbak) de itt sem igaz ez mindre. edge, lo-pro edge, edge pro lábak szuperjók, de közéjük tartozik még a lo-trs is..
sziazstok!lenne egy kérdésem...:nekem is licenszes a gityós és ki lehet cserélni benne a floydit egy normálisabbra???gondolom lesz alap a floydi oan 30 de megéri...csak az a kérdés h lehet e??meg vmi naagy ész(:D)eltudná moindani nekem h mi akülönbség a floydos tremcsik között van origi,licensz meg ez meg az....csak érdekel h miet érne meg venni...THX
Mikor csak "rácsapsz" a kar végére és ettől berezeg. Érdemes akkor mikor a kar a nyakkal, húrokkal minél inkább párhuzamos, ugyanis ha épp lefelé áll, akkor elég esélytelen a dolog.
Sokkal vissza fogodtabban gigamus, itt nem biztos hogy mindenki " profi" Nem kell azért le kúrni a hozzá szólókat, mert mert nincsenek otthon a dogban,
Szerintem nem neked írtam,kár ezen túráztatnod magad. A privát véleményem pedig az,hogy teljesen felesleges itt tanácsokat osztogatni,mert mint tudjuk,az univerzum,és az emberi butaság, végtelen.
Nyugodtan törölheted....de akkor is fel kell polírozni a tőcsavarokat,és a pengéket időközönként pár csepp olajjal ápolni kell. A pengéknek nem kell tűélesnek lenni,ugyanis nem késacélból készülnek,legyen az él tompa de teljesen sima felületű,tehát polírozott! És nehogy már jobban értsen itt hozzá valaki!!!!!!!!!
Hidd el ez a része a legkönnyebb, nagyon kezdőnek kell lenni ,hogy ezt ne tudja valaki.Nem tartja a hangolást és ez van(most az enyémről beszélek). A rúgócsere nálam javított, de még most sem az igazi és valljuk be ez azért nem kicsit fontos dolog.
Bekapcsolódnék egy kicsit a témába. Az Edge III enyhén szólva sincs a közép kategóriában (sajnos tapasztalat)és ahogy korosodik egyre rosszabb. Szerintem két verzió marad, vagy hangszer elad (de így ki a picsa veszi meg)vagy termoló kicserél (én ezt választottam)Bevallhatom megszívtam az Edge III . Ami a lényeg ne pazarolj sok pénzt a javíttatásra hanem dönts a két verzió közül. (persze ez csak az én véleményem)
Tisztázzunk valamit! Én nem azt írtam, hogy a gyengébb minőségű anyagból készült tremolót gyakrabban kell éleztetni, hanem azt hogy ha a kopás a nem megfelelő anyagminőségből adódik, akkor hiába élezzük (éleztetjük), hamar megkopik újra!
Apró, ámde fontos különbség! Tisztelettel kérném hogy ha valaki az én szavaimra hivatkozik, legyen szives pontosan idézni!
Köszönöm!
Fogalmam nincs. Kérdezd Medgyesit.
Mikor én tuningoltattam vele a gityót, akkor kérdeztem, hogy milyen módszerrel fogja a tremkopást kijavítani, a válasz a lent taglaltaknak megfelelő volt.
???
"Egy edge pro majdnem ennyi."
Mint az egész gitár, tremolóstul, kutyafüléstül, vadiújan. Egy kínai gitár, igen! Egy 60ezer forintos kínai gitár, erről van szó.
Na!
Annak a tremolóját anyaghozzáadásos móóócccerrel lehet olyan kopásállóvá, tartóssá tenni, mint egy edge pro-t?
És ez az anyaghozzáadásos művelet drága? Tudsz erről valmit?
Köszi
"Ha egy 60ezer forintos gitár tremolóját anyaghozzáadással megjavítanak, akkor megkapjuk azt a minőséget, amit egy márkás hangszer márkás tremolószerkezete nyújt?"
De akkor miért kéne eldobni?
Pont a pótlást kérdezem ezt!
Ha egy 60ezer forintos gitár tremolóját anyaghozzáadással megjavítanak, akkor megkapjuk azt a minőséget, amit egy márkás hangszer márkás tremolószerkezete nyújt?
Lehet pótlás nélkül is mahinálni, de az kókányolás, ideiglenes megoldás. A tiszta munka az, ha anyaghozzáadással javitunk.
Richie nem jól tudja, mert a tremolópengét nem szoktuk "gyakrabban" éleztetni. Amelyik erre szorul azt eldobni szoktuk vagy valami lúzernek elpasszolni. :)
A másik meg az, hogy normál használat mellett elvileg igen sokára kopik el, hacsak nem kezded el hetente állítgatni felspanolt állapotban a tönkcsavarokat.
Ez tényleg így van?
Már vittem köszörültetni a tremolót, de nem hiszem, hogy hozzákovácsoltak volna más fémet, és azt élezték volna meg... vagy igen?
Richie írja a 2607-ben, hogy a gyenge minőségű fémből készült tremoló hamar elkopik, gyakrabban kell élezni (ezzel egyetértek) - na de ha az általad leírt módon "keményfémmel" pótolni lehet, akkor az olcsó tremoló is lehet tartós, hiszen tényleg csak az a 2 kis felület kopik, ahol a tartócsavarokkal érintkezik.
És akkor minek cseréltessek Pro Edge-re nemtommennyiért?
Hogy is van ez?
A penge nem úgy működik, mint egy konyhakés. Ha elkopik akkor nem köszörülni kell, hanem az elkopott részt keményfémmel pótolni, majd azt készre élezni.
Szerintem akkor is mutatsd meg hangszerésznek, mert az nem baj, ha látja szakember. A Tremsetter is lehet megoldás! Azt azért hozzáteszem, hogy a kopás nem minden esetben jelent automatikus elhangolódást (bár tény ,hogy általában az a következmény), mert az én Squierem alég faszán el van kopva és mégsem mászik el! Ne kérdezzétek miért van így, de tény hogy nem mászik!
eléggé... , megnéztem és elég durván néz ki! edge III minőség....
megint nem tartja a hangolást.Most már játszhatatlan mert elhangoldik egy megpengetett hangnál is...
Ne csináld már! Nem látod, hogy szopat?
Figyelj! Ha felteszed azt a kérdést, hogy lehet-e otthon tremoló kést élezni, az azt jelenti, hogy még nem csináltad és azt sem tudod, hogy mivel és hogyan kell!
Namost, ha még nem csináltad, nem tudod mivel kell csinálni, nics mivel csinálnod, akkor szerintem hallgass a tapasztaltabbakra és vidd el hangszerészhez, mert ha így nekiállsz valami reszelővel, vagy sarokcsiszolóval, akkor ELBASZOD VÉGLEG!!!
Sevasztok! ha valaki tudna segíteni mi a külömbség (földő saturól van szó és Schaller Floyd Rose)a R4 For 1-11/16" Nut width Wide és R3 For 1-11/16" Nut width Narrow között ? sürgős lenne . Ibanez RG320 hoz kellene.
Eeegen, valahogy én is erre jutottam... :) Görgős nutból van tipped valami olyanra, amihez nem kell szétfúrni a gitárt, vagy ötleted, hogy hol tudnának szakértő tanácsot adni?
Köszi a választ. A gyári kulcsok satus, "auto-locking type". Ahogy húzod, először rázár a húrra, majd fordul, mint bármilyen kulcs. Ha ez nem jó, milyet ajánlanál helyette?
Reménykedtem, hogy ha már úgy hirdetik a Wilkinsont, mint ami nem hangolódik, akkor tényleg elérhető ez az állapot valahogy...
Mivel a híd nem satus, elvileg egy dive-nál elmozdulhat a húrvég a beakasztásnál és nem pont ugyanúgy áll, amikor visszafeszül, nem tudom, ezek az ezred milliméterek mennyit számítanak. Illetve egy görgős nut még finomíthat a dolgon, gondolom.
Vagy a kínai közmondás lép érvénybe: Ha egy Wilkinson tremoló dive-nál hangolódik, akkor nem kell dive-olni vele!
Tegyél bele 5 rugót, és mondj le a nyújtásról. A legtöbb vintage tremolót használó ezt teszi. Esetleg satus kulcsok is segíthetnek a problémán (nemtom milyen kulcsok vannak a corton).
jobb híján ide írok, de előre bocsátom, hogy Wilkinsonról lesz szó, nem Floydról, csak nem találtam ennél megfelelőbb topicot. Tehát: hogyan lehet elérni, hogy a Wilkinson legalább megközelítse pontosságban a Floydot? (Hozzáteszem Lo-Pro Edge-ről váltottam.) Az alany (Cort G260) beállítva be van, a híd a testtel párhuzamosan áll, a kulcsok satusak (nem Sperzel, hanem valami auto-locking fajta), a nut elvileg grafit, nem görgős. És mégis hangolódik, nem nagyon, de hallható és zavar. Tegnap új húrokat tettem fel, az első pár dive után tökéletesen (!) állt vissza, de ahogy beálltak, újra nem teljsesen pontos.
Ja igen: az, hogy mennyire nem az, az is változik. Van amikor csak picit, van amikor nagyon zavaróan hamis lesz.
Attól szerintem sem kell tertanod, hogy az a két plussz furat meggyengíti a testet. Ha valami gyengítené akkor az a marás lenne, mivel az a test teljes vastagságán átmegy, ráadásul sokkal nagyobb mint a tőcsavar furata, és mégsem hallottam még olyanról, hogy attól tört volna el egy gitár test. Nyugodtan meglehet csináltatni!
Hát azt gondoltam, hogy egy az egyben nem megy. Inkább az volt a kérdés, hogy meg lehet-e úgy csinálni, hogy a régi csavarhelyet betömni, és újrafúrni a Floyd-hoz - és ebben az esetben nem gyengül-e meg a test anyaga? Nem törhet-e ki a floyd húzásától a fa a csavarok vonalában, mivel, hogy egy vonalban így már 4 nagy furat lesz, még ha be is van tömve kettő.?
Amúgy végülis van olyan megoldás amivel nem kell szegelni! Egy kicsit hosszabb madzag kell és a két gitárt egymáshoz kell kötni a láda két oldalán meg lelógatni, így egymást tartják. A baj csak az, hogy azt majd kb 100 embernek kellene elmagyarázni, hogy miért csinálja az ember és még akkor is lenne olyan aki simán hívná hozánk a mentőt, musztálydzsekivel felszerelve!
Nekem nem a két szöggel lenne bajom, mert nekem olyan szakadt a ládám, hogy abban kárt tenni nem lehet, hanem honnan szerzek két szar gitárt, ami jól néz ki!
De vigyázz mert most hogy bevállaltad a dolgot, kehet hogy megcsinálom, aztán beteszem ide a képet, te meg mellé teheted a saját "művedet"!
Mit szólsz?