Ugyanmár! Két szöget a 4*12-es két oldalára, kétszer 15 cm madzag, aztán a két szart már fel is lehet akasztani ( még mondják is majd az emberek, hogy mekkora állat ez a gitáros ) és akkor elég csak egy állvány mert egy ugye a nyakdban van, és csak a nagyjából jó gitárnak kell álvány!
Jól kitaláltam?
Kell egy jó amin amúgy rendesen játszol, egy nagyjából jó ami szakadás esetére egy szám erejéig kibírja, meg másik kettő ami olyan szar, hogy nem is szól de szép a festése, és jól néz ki mögötted és te lehetsz a NAGY GITÁROS ISTEN!
A legjobb húrszakadáskor, ha van egy (vagy több) tartalék gitárod és csak azt felveszed, aztán mehet a móka tovább. A gitártechnikusod, meg szépen rendbe vágja a gépet mire újra ahhoz lesz kedved, hogy újra felvedd!
Mit kell itt ennyit szenvedni!
Nem tudom, kéne ismerni a működési elvét! Ahhoz, hogy elhangolódás ellen "védjen", nagyon kis ellenerő szükséges, de ha egy húr elszakad, akkor már sokkal nagyobb kell! És én elcsíptem volna még egy vastagabb húrt is a demo érdekében! Vajon akkor is tartja a hangolást, ha egy E6 szakad???
Engem az érdekelne , hogy az a három csavar mennyire tart fixen. Mármint nem fordul-e elő olyan, hogy véletlenül kitekeredik és akkor mondjuk nem tart. Mivel csak kézzel tudod meghúzni, ez előfordulhat nem?
Egy az egyban biztosan nem mert a floyd tőcsavarjai máshol vannak, ott nem az E-húr alatt van a csavar, hanem kb 1 centivel kijjebb! Hangszerész megcsinálja és érdemes is rá bizni, nem pedig maszekolni, mert a testet is marni kell!
Húrszakadás esetén nem segít, a gitár elhangolódik, mert borul az egyensúly, de egyébként a szar tremolókon segít, és a berregésről kell még lemondani!
Szerintem a tremsetter megoldás erre. Mert ott nem a húron meg a rugókon van az erő, hanem a rendes rugókon, amik húznak; meg a nyomórugón! Ha jól tudom ott ezeket kell kiegyensúlyozni a "nullpont"-ra. És így húrszakadásnál se bukod az egész hangolást. Engem is foglalkoztat a dolog, de csak a hipshotot tudom csak megszerezni, az meg annyira nem tetszik. Az Ibanezt nem gyártják és nagyon drága, az ESP-t meg csak Japánban forgalmazzák. Többről meg nem tudok.
Halihóka! Szerintetek egy Yamaha Pacifica kétcsavaros vintage tremoloja helyére be lehet rakni Floyd-ot? (Persze marások, ilyesmik kellenek, tudom ...) Ugyanis ennek a két csavarja tök máshol van, mint ahol a Floyd-é van.
Mit szóltok hozzá?Olcsóbb kategória, de talán jobban járok ha nem Floyd-ot veszek mert ennyi pénzért valóban nem kapnék jó Floyd-os gityót...Szerintem ez a Harley Benton egész korrekt.Bocs ha kicsit off-topic:)üdv
Köszi a válaszokat,értem a lényeget.Igen ezekre már én is gondoltam,úgy hogy lehet inkább Les Paul formát veszek mégis.:)Egy Harley Benton-ra gondoltam 45e-ért.Ezzel táncsak nincs annyi baj:)
én kb 2-3 hónapja vettem schallert. az olyan 9 volt. ibanez is ekörül van. jackson satuk vannak olcsóbban, de azokból kevés méret van és gyenge minőségű is.
Az tény, hogy ötvenért nem kapsz normális minőséget, de voltak
itt az adok-veszek-ben japán Jacksonok 65e körül.
Ez egy nagyon jó ár-érték arány. Szét kell nézni.
Egyetértek OWL véleményével! Az a helyzet, hogy a Floyd Rose rendszerű tremolóknál kardinális kérdés az anyagminőség! A Floyd-nál minössze két helyen, kb 1 mm szélességű, ék alakúra formált szakaszon támaszkodik fel a tremoló alaplemeze az úgynevezett tőcsavarokra. Ezek a meglehetősen kis felületek, elég nagy igénybevételnek vannak kitéve, egyrész a húrok feszítik egymásnak a "kést" és a tőcsavart, másrészt amikor a tremolót használod, akkor a mozgatás közben értelemszerűen surlódnak egymáson ezek az alkatrészek. Ha a nem megfelelő minőségű anyagból gyártották a trelót, vagy a csavart, akkor ezek az érintkező felületek hamar megkophatnak, kisorjásodhatnak és azt igazából nem is lehet orvosolni. Ha van egy jó tremolód ami az évek során esetleg megkopott, az lehet javítani egy élazéssel és a csavarok cseréjével, de ha a kopás az anyagminőségből adódik, akkor az élezés után is hamar el fog kopni újra.
Azt írod, hogy egy Vorson VS70-est vennél. Nos én ezt a gitárt nem ismerem, tehát inkább csak általánosságban tudok véleményt nyilvánítani.
Ami tény, hogy a VS-70 ára nem egészen 50e ft, ami szintén tény, hogy egy origo Floyd Rose tremoló ára nagyjából 170 és 250 euro között mozog, ami ugye 45-től majdnem 70 e ft-ig terejedő sáv! Persze biztosan benne van ezekbe az árakba , hogy meg kell fizetni a felíratot is a terméken, de ettől függetlenül, gondold át, hogy ha egy márkás és jó tremoló többe kerül mint a gitárod teljes ára, akkor milyen minőségű lehet a venni kívánt hangszeredbe beépített egyéb anyagok minősége?
Mielőtt félre értenéd, nem csak a Vorson-ról beszélek, hanem a többi hasonló árketegóriájú gitárról is.
Amúgy hasonló a helyzet a hengszedőkkel is. Egy normális hangszedő kb 20e ft-tól megy fölfelé (használtan kb 15 -től)!
Ha azt számolod, hogy két jó dupla PU van a gityódban az minimum 30-40 ft, plusz a tremoló az mondjuk legyen nagyon olcsón 40, akkor már 70-nél tartassz és még mincs teste a gitárodnak, nincsenek jó hangoló kulcsaid, stb...
Szóval ha elfogadsz egy jótanácsot, akkor új Floydos gitárt akarsz venni akkor nem 50-ért keresel. Ha nincs több pénzed, akkor javaslom, hogy inkább használ hangszerben gondolkodj (bár 50-ért használtan sem kapsz túl jó Floydos gitárt), csak abban meg van némi rizikó.
Remélem sikerült segítenem! Jó vásárlást!
Az a javaslatom, hogy ha floydos gitárt szeretnél, akkor ne Vorsont vegyél.A tremoló minősége meghatározó.A gyengébb minőségű tremolókkal sok a probléma, nem tartják a hangolást,stb.Ha bele gondolsz igen csak meg keseríti a gitáros életét, ha minden tremó használat után igazítani kell.
Javaslom, mielőtt bele ugranál a vásárlasba, nézz körbe a használt hangszer piacot, valami jobb minőségű gitár után.
Egy-két éves Jacksonokat, Ibanezeket kapsz abban az árban.
Sziasztok!Tudnátok segíteni?Most jutottam el odáig hogy van egy kis pénzem új gitárra, és floyd rose rendszerűt szeretnék venni.Tudnátok mondani róla valamit?Esetleg fontos dolgok pl. mit nem szabad csinálni vele meg ilyenek:D Egy Vorson vs-70es lesz valószínűleg amúgy.Nem szeretném már rögtön elrontani az új gitárt értitek...Egy kis "hogyan működi" is jól jönne:) Nagyon megköszönném ha segíteni valaki egy kis leírással, mert elismerem hogy tényleg nem értek ehhez a rendszerhez. Köszi szépen előre is.
üdv
angliában vette egy kisvárosban dolgozik, nem igazán volt ideje másfele nézelődni, bejött neki és megvette, mert a régi gitárja már használhatatlan volt, max kiékeli a cuccost, attól nem veszít az értékéből:)
én nem értek a floydokhoz, nyilván több rugóval kevésbé jelentkezne ez a probléma, a kart annyira nem használja, a nyaka és a hangzása miatt vette az ibanezt..
Persze, de nem midegy milyen mértékben. Pl az Original Floydom érezhetően lényegesen stabilabb mint bármelyik Ibanez floyd, és szinte alig mozdul még ha a legvastagabb húrt is nyújtom. Szóval egyrészt természetes, másrészt meg minőség kérdése. Mivel az edge 3 egy sz@r, így elég nagy gondot jelenthet.
Hehe, több módszert is kipróbáltam.
Lehet simán kiékelni, nem nagy ügy, csak pontosan be kell faragni a fát hátra, hogy egyenesen álljon a tremoló, ez nem igényel semmilyen különös átalakítást...
Aztán a másik meg az, hogy betömni fával és venni egy fix hidat, oszt csókolom, legalább mehet a testen átmenő húrozás.
Ha zavarja a hangolódás, ne vegyen floydos gitárt, vegy vegyen normális floydot... Szerintem. Olcsó floydnak velejárója ez (valamennyire még a drágábbaknak is), szóval így járt.
nem az én gitáromról van szó, én nem szeretem a floydot, egy haveromé, ő meg csak ilyen tákolást nem bírna:), az zavarja, hogy mikor nyújt akkor ugye lehangolódik a többi húr és ő nyom ilyen bluesos témákat, valamilyen tremsetterrel nem lehetne ezt csökkenteni?
Köszi a segítséget.
Dácia-módszert alkalmazva szétszedtem, összeraktam, felraktam egy új húrkészletet, a húrokat jól kinyújtottam és azóta nagyon pöpec. Most tartja a hangolást.
Köszi mégegyszer mindenkinek a segítséget.
Teljesen jól működik az a trem nálam... biztos jó a beállítás? KINYÚJJTOTTAD A HÚROKAT? A 7. et eléggé melós jól kinyújtani, és ha ezt nem teszed meg, akkkor tényleg hangolódik, mint a kurvaélet, de ez kb minden 7húros floydra igaz... Meg kell szokni, meg attól is függ, milyen húrt használsz 7.nek. Nekem úgy van beállítva, hogy 10-60, 2 rugó kicserélve rövidebbre, többi ok, és teljesen jól tartja a hangolást, ha jól be van állítva...
A tremoló kése milyen állapotban van? A felső satu csavarjait meghúztad? Azért az nagyon furcsa hogy egy sima nyújtástól is elhangolódik. Nekem gyanús a felső satu!
Szeva mindenkinek ! Van nekem egy Ibanez RG-320FM gitárom, amit gyakorló hangszernek használok . Mostanra eljutottam odáig , hogy rettentően idegesít a tremoló (Edge III) megbízhatatlansága. A dolog odáig fajult hogy már a kart nem is használom és egy sima nyújtástól is elhangolódik. Persze gyakorló hangszerről lévén szó sok lét nem akarok rákölteni így eladni pedig lehetetlen, valamint inkorrekt lenne. A kérdésem a következő : átalakítás nélkül belerakható-e a Takeuchi TRS-PROC tremoló a hangszerbe(vagy milyen tremoló kompatibilis ebbe a gitárba)? Egyébként pickup( Dimarzio Breed) cserét is tervezek de a durva elhangolódás miatt a tremoló előre került a rangsorban. A tuningot figyelembe véve azt hiszem ezek után megmarad a gitár ,ezek után ez már nem lehet kérdés.
A kés teljesen új és hibátlan, nem állítottam feszes húrral húrmagasságot. Megnézem majd a szemöldöktartó csavarokat. Remélem, tényleg csak valami egyszerű dolog. Azért valahol röhej, hogy egy új hangszerrel ennyi pénzért ennyi gond van. Köszönöm a tippeket.
Uraim! Csak nekem nincs szerencsém vagy ennyire gyatra konstrukció az IBANEZ RG1527-es tremoló-rendszere? Eddig lejárt az ellenanya, megcsináltam, most nem tartja a hangolást. A cucc új, a tremoló párhuzamos, húrok jók, nincs agyonerőltetve, rugófeszítő csavarok rendesen be vannak hajtva. Volt valakinek hasonló gondja? Volt már Floydos gitárom, de azzal nem volt gond... :(
2008-02-08 12:25 |
#2565
Rutin kérdése az egyész.
Azt meg úgyis, kísérletezés közben szerez az ember.
Nos!
Nehéz jó tanácsot adni!
Ilyen esetben én a rugókat is, meg a húrokat is lelazítom.
Más kérdés, hogy ismerem a gitáromat és kb. 5 perc mire újra összerakom.
Mindenki megtalálja a neki megfelelő megoldást, és azután alkalmazza.
Szia Sabbath!
Szerintem a bonyolultabb módot javaslod, simán ki lehet venni a rugókat úgy, hogy nem karcolja meg a gitárt. Sokkal egyszerűbb ha csak a rugókat akasztja ki mert akko minimálisan kell csak hangolni, ha meg teljesen lelazítja a húrokat akkor szívhat a hangolással. Amúhy szerintem ha a rugók bent maradnak akkor az sokkal erősebben feszíti a tremolót a csavarra mintha a felső satut zárva hagyja és kiakasztja a rugókat. A másik hogy ha lelazítod a rugókat akkor hogyan nézed meg a húrmagasságot? Mire minden húrt felhangolsz, megőszülsz. A rugós módszernél ha állít a csavarokon akkor a tremolókar hátrahúzásával azonnal meg is nézheti, hogy hogyan alakult a magasság, aztán ha tetszik a látvány akkor visza a rugókat és lehet hangolni. Szerintem így egyszerűbb.
miért szántaná? nemtudom nekem még soha nem sikerült végigszántani a festéket. csavarhúzó helyett fogó is tökéletes. ha netán ügyetlenségből a csavarhúzó megszalad akkor is csak az üregben van. mégszerencsétlenebb(ügyetlenség) esetben inkább ne csinálja.
van olyan floyd (ibanez) ami nem lemezből van hanem öntvény és ék alakú a test, az origi floyd lemez vagy a scahller sík öntvény. a lényeg a floyd pengélyének síkja merőleges legyen a tőkecsavarokra.
Lehet hogy félre érthető volt, de ha a kar első részére godolok, az meg képtelenség, mert akkor húrtávolság a test
között elérné 25-30 mm-t, az meg elég gáz volna.
Nahszóval:
Szerintetek melyik az ideális?
Ha a Floyd alaplemeze:
- párhuzamos a testtel, vagy
- párhuzamos a húrokkal?
Ez abban az esetben érdekes, ha a nyak szögben áll a test síkjához képest (pl. Schecter Hellraiser). Baromi kicsi a különbség valószínűleg, de kíváncsi lennék, ki mit mond erre!