Gotoh/Wilkinson 'push-in' tremolókar
króm színű
belsőmenetes (internally threaded)
(gondolom minden hasonló rendszerhez is jó, nekem Wilkinson VS100-ban működött)
2500Ft
csere érdekelhet 9/10, 10 vagy 10/11-es húrkészletre, vagy bármi értelmesre...
Ne aggódj, nekem rendszeresen van az, hogy csak 2 rugóval jön össze a dolog. Megvan annak is az előnye, finomabban jár a Floyd, jobban berreg, cserébe viszont jobban 'elhangolódik' a pengetés pillanatában...
Megoldás lehet, hogy 3 gyengébb rugóval használod, lehet kapni gitárboltban rugót, én úgy tapasztaltam, ez próba-cseresznye kérdés, hogy melyik rugó mennyire erős.
Ha a 10-es húrral /I\ alakban volt a három rugó, berakhatod I I I-ként is, tehát a két szélső is párhuzamosan menjen, így is csökken a húzóerő.
De két rugó is megteszi 9-es húrhoz, ha úgy be lehet állítani, örülj, és használd úgy.
Sziasztok! Egy kis segítséget kérnék.
10-es húrhoz volt belőve a gitár, de most 9-est raktam rá és a floyd megfeküdt.
Hátul a két csavart ( ami a beakasztót fogja ) már nem merem jobban kicsavarni,
és még mindig túl nagy a húzóerő.
Kérdés: lehet gyengébb rugót kapni, vagy mi lenne a megoldás?
Amúgy 3 rugó van benne, most 2-vel használom csak így tudtam belőni,
de gondolom 3 azért kell.. A segítséget előre is köszi.
Spec floyd is jó csak ki kell dobni a tőkét, és bronz vagy réztőkét kell belerakni , nagyobb méretben. Ugyan olyan acél az alaplap, csak a megmunkálás nem valami jó. Első dolgom volt hogy felköszörültem az éleket. Azóta tökéletesen működik és hozzáteszem, hogy a 0 km-es Schectermben (nem omen és társai) sem olyan tökéletes a tremoló (eredeti floyd) mint a másikban a spec. Szóval a specialból is lehet jó cuccot csinálni.
A Special gyengébb anyagból van kimunkálva. Jóval hamarabb elkopnak a mozgó/használatban lévő alkatrészei. Tremoló alaplemez, tőcsavar, babák, ahol befogod a húrt, menetek, stb... A special kóreai gyártmány, így nyilván az anyaga is, meg a minősége is alacsonyabb színvonal, mint általában a távolkeleti cuccoké. Egyébként, csak józan paraszti ésszel gondolj bele, ha valamire nem tudod a választ, mi miért lehet? Miért lehet egy tremoló jó/drága? És miért lehet gyengébb/olcsóbb?
nonag Ma 16:53 | Válasz idézettel | Válasz erre | #5631
Szerintetek érdemes a Floyd Rose Specialt eredetire cseréltetni, vagy az is van olyan jó, mint az eredeti?
A megyónál 1950 Ft darabja.
Nekem másnapra itt is volt Győrben.
Gyorsak pontosak.
Csak megmondod milyen méret és szín kell és ollé.
A linket nem tudom beilleszteni ,mert ellenkezik a fórum szabályzatával,de keress rá.
Hali! Tudna nekem segíteni valaki, hogy itthon egy ilyenből három darab mennyibe kerülhet? Honnan tudnék esetleg berendelni? Nem szoktam e-bayről vásárolni, így most ennyiért nem rohangálnék számlát intézni, meg nem tudom mit - hacsak nem kérnek érte pofátlan összeget itthon.
Köszi szépen!
Most olyan gitárt nézegettem, amin Floyd Rose Special van. A gyártó szerint ez abban különbözik az eredetiből, hogy némely acél alkatrész helyett cink ötvözet van rajta.
Ez az original FR-hez képest hátrány, nem? Az Edge III-hoz képest mennyivel jobb?
Hoppá, igazad van, így utólag visszaolvasva félreérthető voltam. Szóval komplett hídra volna szükségem, lehetőleg minden tartozékával. Szóval rugók, felső satu, tőkecsavarok, minden....
Köszi, hogy szóltál!
A Schaller gyártja az OFR-t is, nem lesz vele méretbeli problémád. Én Floyd Rose II-höz vettem ugyanilyen csavarokat, patent. Ez szerintem persellyel együtt az ára, mert nem emlékszem, hogy ennyit fizettem volna értük. Én meghagytam az eredeti perselyeket, mert csak a csavarok voltak leharcolva.
Megyónál találtam, régebben nem volt. Takeuchi, 1950ft-ért, gondolom ilyen jó lesz nekem... kösz a tippet, ha nem találok olcsóbban, akkor lehet, bevállalom eztet...
Itthon megyó, vagy vintage. teló/személyesen
Bár rég jártam már bp hangszerüzletben.
Múltkor megcsapott az ihlet, h itthoni üzletből rendeljek gitár-alkatrészt.
Kigugliztam egy üzletet, de mielőtt utaltam volna, azért rájuk csörögtem, h ténylegesen van-e.
Felveszi emberük, majd mondja h várjak -elmegy a raktárba megnézni.
Potyognak a percek - csúcsidőben ugye - mire megjön és közli, h bocsi, ez nincs.
n.c.
Sziasztok, vásárolnék Origi Floydhoz króm színű tőcsavart, ilyet:
Úgy 2 hónapja meséltem itt a Schecterem "gyárilag szétgányolt" csavarjairól, és mivel eddig nem volt időm foglalkozni vele, most szeretném őket lecserélni. Ha valaki tud adni tippet, hogy akár boltban, újonnan hol találok ilyeneket emberi áron, azt is megköszönném, de ha esetleg van valakinek elfekvőben, az is jó volna.
Biztosan vannak babák, azokon fekszik fel a húr. A babában van a kis kocka (leszorító hasáb :)... Tehát a hasáb csak a baba egyik alkatrésze.
Persze, vannak olyan Floydok, ahol csak a nyakon van satu, a hídon nincsen, tehát leszorító hasáb sincsen benne, csak finomhangoló.
Nem rosszak ám a szimplasatus rendszerek, pl. Floyd 2, de régi B.C.Rich gitárokon is előfordul. Jobb, mint satu nélkül :)
Ilyenre gondolok:
Ha mégsem olyan, mint amire gondolok, akkor tölts fel fotót
Üdv emberek!
Láttatok már, hallottatok már, olyan floyd rose-os tremolóról, amiben nem voltak BABÁK?
Ha jól tudom, azok a kis kockák a babák :)és az én tremolómban nincsenek...
Mit lehet tenni?
2012-08-19 05:47 |
#5608
Miért volna baj.
A lényeg az eredmény, és, hogy elégedett legyen mindenki.
Az oda vezető utat, mindenki maga választja!
Kűggyé' képet a nevem alatti mélre, kérlek!
8U az neccesen elég a 2U-s rack-fiókom miatt. Ezért kéne hátra beleapplikálni egy sínt, mert kell a hely a rack-elosztónak.
"Tapasztalat, elég sokat csináltam ilyet egy időben"
Én is több mint 20 éve csak... és mindig van floydosom a mai napig,"
Nekem is van, mindig is ilyenek voltak, már kb. 15 éve csak. Nem is hangolgatom ide-oda egyiket sem. Meguntam a szopást evvel a dologgal.
"Nekem mindegy menyit játszol vele, de nem kellene a floydtol elriogatni az embereket ekkora baromsággal, már bocsáss meg! "
Nem elriogatni akarok senkit, csak leírtam a tapasztalataimat, hogy ha elhangolom mondjuk E-ről D-re, akkor mire faszán beállnak újra a húrok, az NEM 5 perc!
A floyddal ez van... többször végig kell menned a húrokon, mire mind beáll! Ennek fizikai magyarázata van, de ezt most nem írnám le, mert hosszú lenne.
Jah és más hangolásba áthangolni minimum 2 órás művelet.
A rugókat meg ne baszogasd!!! Állítsd be úgy, hogy behangolt állapotban a testtel párhuzamosan álljon a trem, és hagyd úgy!
A floyd egy hangolásban maradásra jó! Ha állandóan hangolni akarsz, vegyél fixlábas gitárt!
Sziasztok!Voltam olyan hülye hogy elkezdtem csavargatni a rúgókat a gitár hátulján mert más hangolásba akartam játszani aztán rájöttem hogy ez mégse túl jó ötlet így maradtam volna sima E hangolásba de itt lépett fel a probléma. Mikor hangolom mindig lehangolódik tehát elkezdem hangolni E6-tól mire elérek az E1-ig újra megpengetem a legvastagabbat és már egy teljes hangot leeresztett. Mit csináljak? A rúgókkal kell valamit mert azokat b*szogattam rendesen vagy mit? Amúgy ez a gitár egy Ibanez GRG 270
Vége a sírás-rívásnak, elkészült egy adag tremolo-stopper! :)
Mire jó?
- Húrszakadásnál nem hangolódik el a lebegőhidas gitár
- Húrcsere hamarabb megvan
- D-tuna használata lebegőhidas/Floydos gitáron
- Lehangoláshoz
2500HUF postával.
Vintage és egyéb tremolókhoz is, ahol jól jön egy állítható fixálás.
És egy fix hídhoz képest mennyire vesz el a hangból az OFR és a többi?
Elvégre az OFR esetén is egy jelentős mennyiségű fém van a húrok és a fa között.
Amikor megveszed, még biztosan mindegyik az.
De az OFR 20 év múlva is stabil, ha nem kerül valami barom kezébe. (az én OFR-em 25 éves, és még nem kellett kést élezni rajta... erről ennyit :)
Jorn bácsi, bekentem a világ összes cuccával, sőt még varázsigét is mormoltam hozzá napi 3-szor, de nem segített mivel szarul volt kifaragva a húrok helye!
A hangszer maga pedig olyan legyen, hogy megfeleljen a vele szemben támasztott követelményeknek, illetve azokat maradéktalanul kielégítse... (2 sor semmitmondás, érdemes megtanulni ezt is... :)
Hogy így működjön, az mozgásban résztvevő összes felfekvő surlódó alkatrésznek mint egy csapágy olyan finoman kell gördülnie. Nem csak beállítás kérdése.
Halló! Én a stratommal a felső nyereggel szívtam, attól hangolódott. Kicseréltem Graphtech-re és attól ,,javult" meg, de tényleg lehet ezer más oka is....
Köszi a tippeket, még nem tudom, mi lesz a sorsa, mostanában sokat megyek ide-oda, szóval nem tudom, mikor lesz időm szakemberi segítséget kérni, de majd meglátjuk...:)
Valahol szorulhat a húr, vagy pedig a tremoló éle és a tőcsavar lehet kopott valamennyire, esetleg túl szorosan vannak becsavarva a tőcsavarok.
Húrokat a kulcson max. egyszer tekerd körbe. A nyeregbe tegyél grafitot a húrok alá, amitől könnyen csúszik a húr, a tőcsavarokat pedig úgy állítsd be, hogy a tremoló alaplemeze ne érjen hozzá sem a testhez, sem a csavarok fejéhez. Egy kis grafittal kend át a babáidnak azt a részét, ahol elhagyja a húr a babát.
Így kevesebb szorulása lesz a húrjaidnak és a tremolódnak, vagyis könnyebben visszaáll majd az eredeti helyzetébe tremolózás után.
Esetleg érdemes lehet a testről leszedni az egész tremolót, a tőcsavarokat felpolírozni, és a tremoló alaplemezén lévő hat lyukat is érdemes felpolírozni. Összeszereléskor egy kicsi olajat illik tenni a csavarok és a lemez közé.
Ha kijössz hozzám, akkor segítek (de Te csinálod! ).
Üdv, trem. beállításhoz szeretnék egy kis segítséget kérni. Habár nem Floyd Rose, hanem vintage, de gondoltam, talán itt lehetnek nálam hozzáértőbbek, és mivel lebegősre szeretném belőni, talán mégsem annyira off...:) Szóval van egy módszer, amivel elvileg a vintage tremeket tök jól be lehet állítani lebegősre, lehet nyúzni, nem hangolódik. Valójában nem csak elvileg, mert volt már korábban 2 Squier CV stratom, amelyeknél gyakorlatban is tök jól működött a dolog. Konkrétan erről a módszerről van szó:
Most hozzám került nemrég egy igen fasza Charvel CX, ami korábban Dandó Zolikáé volt, és ő átalakította stratra, 79-es vintage Fender tremmel, meglehetősen nagy blokkal (kép lentebb). Ki volt fektetve, nem is volt kar hozzá, de most szereztem egyet, és próbálom belőni a fenti módszerrel, de egyszerűen nem megy, nem áll vissza rendesen a trem. Ha lenyomom, lejjebb marad, ha felhúzom, fentebb marad, mint kéne. Mi lehet a gond? Mire kellene még figyelni? Esetleg más módszert ismer valaki?
Kép:
Mivel nyújtasz, feszítesz a húron így éred el a kívánt hangmagasságot ugyanazon erővel kell feszíteni egy húrt az adott hanghoz, Az út hosszabb floydon mert billen az alaplemez de a végeredmény hanghoz, adott feszítési erő kell, persze ugyanazon menzúrán fekvésben húron húrmagasságon.
Ha nyújtásnál megbillen a híd lejebb megy a hang és nem föl mint amit el szeretnénk érni, kvázi billegős hídnál hosszabb úton jutsz el a kívánt hanghoz nyujtáskor. Fixhidas gitáron sincs gond.
Nekem volt olyan átmenőnyakas jakóm, aminél rendesen éreztem
erősebb tremolózásnál, hogy hajlik a nyak. Ettől még tutijó hangszer volt.
A többrétegű nyakak merevebbek, viszont hangzásra kevésbé kiszámíthatóak, mint az egyrétegűek.
Azt szoktam mondani, hogy a többrétegű nyak a gitárnak jó, az egyréttegű/quartersawn pedig a gitárosnak. :)
A hidat egyik oldalról a húrok húzzák X erővel, a másik oldalról a rugók húzzák szintén X erővel, és így lesz egyensúlyban a dolog.
A húrnyomáshoz köze nincs a rugóknak.
Hangok nyújtogatásánál viszont számít a rugók száma, 'puhasága', mivel nyújtásnál a híd is megbillen, és ha jobban billen, akkor kényelmesebb a nyújtás...
Nem egészen, ha lefixálod a tremolót (atomerős rugó) akkor sem nő a húrnyomás. Az ibanezemen 4legerősebb rugó van 11-es húrok mégis aki kezébe fogja csodálkozik. Régi Samick gitáromon meg 12-es készlet van normál hangolásban floyddal, és elléggé kényelmes a húrnyomás.
Ez 3 részből, van nem túl vékony a nyak, Viszont az ében fogólap az vastagnak tűnt egyszer mikor szét volt szedve. Ebben lehet valami. A Jackson mint tudjuk merészen 1 darabból csinálja a nyakat, legalábbis a drágább modelljein. Erről még nemtok véleményt alkotni.