Ez azért lesz nehéz, mert "ízlések és pofonok". Nekem a hasonló félüreges Ibanez AS93-ban egy Gibson Custom 57 van a nyaknál és egy 498T hátul. Perpill ezt érzem a legjobb hangú gitáromnak. Az SG-mben, amit jóval többet használok egy pár Tonerider Rocksong van. Ez a gitár így csak kicsit marad el az Ibanez-től hangban, viszont sokkal kényelmesebb nekem, ezért használom sokkal többet. Korábban volt egy AS73-am, abba GFS szedőket tettem, a Dream 180-at. Az is jó volt. A legelterjedtebb SD SH4 nálam nagyon nem vált be szinte semmiben. Illetve nem szólt rosszul, de még olcsóbban is találtam nála sokkal jobbakat. Olyan semmilyen volt. Istvánnak sajna igaza van: ezen a téren (is) a próbálgatás segít csak.
Köszönöm a válaszokat!
Sokat próbálgatni nekem már nincs energiám, meg felesleges pénzem, ha találnék egy jó alternatívát, ami már bevált és lényegesen jobb mint a gyári szedők, akkor azt belepattintanám és viszlát. Stratoban cserélgettem már annyit pickupot, hogy belefáradtam...
Nézegetem majd az említett teszteket meg a piacot, hátha akad valami.
Én SH4-est (JB) üregesbe mondjuk nem raknék, de aztán lehet, hogy mégis jó lesz.
Amikor az SG-be Evolution-okat raktam, akkor mindenki engem is le akart beszélni, hogy ilyen tradicionális gitárba nem illik ennyire modern pickup, aztán végül nagyon megtetszett és maradt.
Vannak a Seymour és a DiMarzio oldalán is választást segítő programok (pickup selector, stb...). Az kiindulásnak nem rossz. Vagy utána olvashatsz, hogy kedvenc gitárosaid hasonló hangszerekben mit használnak.
De végül is az az igazság, hogy próbálgatni kell, mert a te kezed, a te cuccod, a te ízlésed, stb. Ez mindenkinél egyéni kombináció.
Nagyon fontos, hogy ne csak rövid ideig próbálgasd. Nekem SH6 van a les paulomban, és az első nap konkrétan ki akartam dobni, aztán végül mégis csak maradt. Meg igazából ahhoz is kell idő, hogy ráérezz, hogy reagál vele a hangszer, és megtanulod azokat a nüanszokat amivel másképp kell pengetni stb... Tehát ugyanaz a gitár néhány hét játék után jobban fog szólni a kezedben.
Olyan különbségek vannak a hangszedők közt, hogy szerintem csak próbálgatással fogod megtalálni. Amelyik az egyikben a szent Grál, a másikban gyenge.
Szerintem sokan vannak akik még meg sem találták, pedig erősen keresik, mások meg a nyakukat teszik egy típusra és nem tágítanak.
Én az SH4-SH1-et mondanám, vagy valamelyik Gibson párost, függően az ízléstől. Persze a drágábbak közül is lehet válogatni, ezek is jók, ha az ember használja a potikat, meg a lehetőségeit.
Epiphone Lucille-t tuningolnék valami jobb hangú szedővel. Blues-rock-funk körben mozgok. A Gibson verzióban azt hiszem 490-esek vannak, ezeken kívül tudnátok ajánlani valami jobb hangszedőt?
A gitár amúgy - ha valaki nem ismerné - üreges juhar testű, de tömör fedlapos, nem kivágott és juhar nyakas. Meg van benne egy Variton hangszín kapcsoló.
Vagy hagyjam a fenébe az egészet mert nem lesz ég és föld a különbség?
Előre is köszi a válaszokat!
Nm találok sehol info-t arról, hogy pontosan mekkora a Dimarzio humbik gyári magasság állító csavarja. Kiszedhetném a gitárból, de egyszerűbb lenne valami leírás.
Tudja valaki esetleg?
Hopp, valóban, én vagyok a fhassz. Ebben a bekötésben nem halkul/némul minden, ha az egyiket lecsavarod. Ahhoz meg kell cserélni a kapcsolóra menő és a potiról jövő vezetékeket.
Köszi, mindkettőtöknek a választ. Tudnátok egy bekötési ábrát a "hagyományos" módszerrel?
Az esetleg bekeverhet, hogy a hangszínpotik az előző elektronikából megmaradt 500k értékűek, nem az emg szettből valók ( az nincs sajnos )
Ez independent bekötes nem a potik közepéről veszed le a jelet hanem a hangszedők felé halkítasz. Magában, hogy egyenesen rákötöd a hangszedőt a jack ajzatra.
Elvileg ennek is úgy kellene működnie. A hangerő potikon a fekete kábellel a testre kötött lábakat a potiházhoz is hozzáforrasztottad? Valamint az árnyékoló harisnyák rendesen érintkeznek a potiházzal? Potiházon könnyű rossz forrasztást csinálni... Más ötletem sajna nincs.
Sziasztok a segítségeteket szeretném kérni. Ma a csatolt ábra alapján bekötöttem egy emg 81/60 szettet, de nem jól működik. A 60-as hangja nagyon rossz, torzít tisztán is. Ha a pickup váltó közép állásban van, akkor úgy szokott működni a dolog, hogy az egyik hangerő letekerésével elhalkul az egész, de most nem ez a helyzet. A 60-as hangerejét letekerve szól tovább a cucc.
Passz. Ahogy mondtam ez egy sokdimenziós, sokszorosan csatolt rendszer. Nem hiszem, hogy úgy általánosságban azt lehet mondani, hogy egy átmenőnyakas mahagóni gitár gerjedékenyebb vagy hajlamosabb mikrofóniára, mint rendszer. Biztos ki lehetne dolgozni megfelelő mérési eljárásokat, de ki a fenének van arra pénze és szüksége? Így marad az empirizmus: megfogod a gitárt az adott szedővel, adott erősítővel, adott ládán, esetleg adott pedálokkal, kipróbálod és vagy tetszik és beválik vagy sem, amely esetben tovább kell lépni.
A gitártest kialakítása milyen szempontból játszhat ebben szerepet? Amit el tudok mondani róla, hogy ez egy átmenőnyakas mahagóni gitár. Míg a másik éger, csavarozott juhar nyakkal.
jwolf kollegának van igaza: vedd ki a szedőt, forrassz rá egy jack aljzatot, és dugd be az erősítődbe. Ha úgy is sípol, akkor valóban az a mikrofóniás. Egyébként meg egy sokszorosan csatolt rendszerről van szó, lehet a hangszedő felfogatása, maga a gitártest kialakítása meg még egy csomó dolog, ami nem jut eszembe így hirtelen
Ha jobban rezeg a test a keret a felfogatás, akkor gerjedhet sípolhat egy másik gitárban kevésbé gerjedékeny hangszedő is. Ki is hagyhatsz minden elektronikát a hangszedő vezetékére egy ajzat. Ha meg kiszerelve magában is sípol az a hangszedő na az a mikrofóniás.
Hát ez nem az a zenei gerjedés, hanem tényleg az a bántó sípolás, letompított húroknál is. Ugyanilyen hangszedő(X2N) van egy másik gityómban is és azzal semmi gond, úgyhogy ezért gondolok a potira.
Könnyen cserélhető, viszonylag olcsó alkatrész, próbáld ki. De nem hiszem, annak nincs köze a tekercsek mozgásához, ami a mikrofóniát okozza. Amúgy biztos vagy benne, hogy mikrofóniáról van szó? Nagy torzításon azért gerjednek ám a dolgok rendesen.
Hibás vagy öreg poti is okozhat mikrofóniát? Van egy több mint 30 éves gityóm, amiben most lett cserélve hangszedő, de még a csere ellenére is mikrofóniás magasabb torzításon. A poti amúgy is gyenge pontja a gitárnak, szóval mindenképpen cserélném azt is nemsokára.
A lényeg, hogy egy régi, nem drága stratot szeretnék helyrehozni, a jelenlegi pickupok maradnának, de az egész elektronikát kompletten lecserélném, valami nagyon egyszerű megoldással, ahol nem kell forrasztani. A fent említett cuccok mind amerikai piacra szánt termékek, és vagy egyáltalán nem is jönnek ide, vagy csak eszméletlen drágán. Külön ezért nem vinném el valahova, hogy itt a gitár, please csináljátok meg, mert szeretnék vele magam mókolni, de azért a forrasztást kihagynám (se eszközöm, se tudásom, se gyakorlatom nincs hozzá).
Tehát forrasztásmentes elektronikát keresek, amihez bármilyen pickup használható. Néztem, hogy az EMG gyárt ilyen 'moduláris összedugós' megoldást, de az csak EMG hangszedőkkel megy, és annyit nem ér az egész gitár.
Köszi ha van tipp, az sem baj ha nem itthon, de legalább európában tudtok valami ilyet.
Köszi! Ha jól értem, akkor a húrokra kerülő 230 V kockázata semmivel sem lesz így sem nagyobb, mint a passzív pickup-oknál, ahol a húrokat mindig leföldelik.
Ez nem így van, az EMG nem ezt írja.
Az EMG aktív hangszedője nem igényli a húr földelést, de semmi baj, ha rajta marad.
Mivel voltak halálesetek hibás és/vagy földeletlen csöves erősítő miatt, miszerint a nagyfeszültség rájutott a sasszira, és ezáltal a kábelelen keresztük a húrokra is, ezért a veszélyt lehet csökkenteni, ha a húrok nincsenek leföldelve (így a gitárra ráfogva a húrok nem ráznak meg), persze ez csak látszatmegoldás.
Szóval, ez egy tévhit, hogy nem szabad földelni. Vagy pedig valaki hiányos angoltudásának a következménye :)
Nitrohigító teljesen jó. Fél kupaknyiba néhány csepp lakk. Horganyzott alkatrészeket épp így tesznek fényessé, vagy normál réz és vas alkatrészeket. Ha nincs karcolják, koptatta fényes marad, a bevonat pedig csak leheletnyi.
Sziasztok, egy EMG ZW set kábelezésében próbálok rájönni az alapzaj okára, amit csak az szüntet meg, ha a pickup-okat, vagy a Jack dugót megfogva leföldelem. Itt a Diagram 8. szerint minden bekötés jó a gitárban:
https://www.emgpickups.com/skin/frontend/emg-interface/emg/pdfs/zw-set.pdf
A búgás jelentősen csökken, ha a híd földelését rákötöm a panel GND portjára, de elvileg ez aktív pickup-oknál tilos áramütés veszélye miatt, ahogy a linkelt doksi első oldalán a 4. pont is írja. De így akkor mi lehet a jó megoldás az alapzajra? Miért áramütés veszélyes aktív pickup esetében leföldelni a hidat meg a húrokat és miért veszélytelen passzív pickup-oknál? Előre is köszi!
És most egy szokatlan kérdés:
Vajon le lehet szedni a Dimazio X2N mágneseiről a fekete festéket úgy, hogy ne legyen karcos és ne rozsdásodjon?
tehát, hogy ne így nézzen ki:
Eladó:
Suhr Doug Aldrich bridge pu csavarokkal, rugókkal, coverrel, keret és doboz nélkül - 30 000.-
TCA 1B ( fender ) - BK telecaster bridge pu - Squier CV 50s-ből - 10 000.-
és ugyan nem pickup, de tremolo lp-re, Dusenberg Les Trem II - 18 000.-
Készséggel elfogadom amit írtál, de azt tudom, hogy olyan brutál hangú és jelszintű hangszedő soha nem volt még nálam, mint az X2N. Single coil állásban is meglehetősen vastag, nem egy strat hang. Én nagyon kedvelem és több gitárban is használok Super Distortiont, ami egy szolidabb hangzás, de még azt megfelezve sem lesz csilingelő az egy tekercs hangja. Az X2N nekem paradox módon egy ES 333 kópiban nyak pozicióban tetszett legjobban, némi boosttal szinte énekelt és 5 watton is majd minden hang gerjedt, mintha sustainer lett volna beépítve. Még egy fontos dolog, a hangerőpotit visszatekerve elég jellegtelen lesz a hang, kitekerve szól igazán jól. De ezek az én tapasztalataim, másnak lehet ettől nagyon eltérő véleménye.
Az X2N az pengemágneses, ha minden igaz.
Ha tényleg így van, akkor az valójában két singlecoil egymás mellé rakva, nem pedig egy közösmágneses humbucker. Ebből következően felezve tényleg singlecoil lesz belőle, nemcsak egy kvázi.
Sziasztok! Érdeklődnék, hogy ha gyári hangszedőt szeretnék cserélni egy Ibanez RG-ben, vagy egy felezőkapcsolós gitárban, akkor lehetséges-e ugyaúgy bekötni, hogy ugyanazt a funkciót lássa el, mint a gyári hangszedők a pick up váltó megfelelő állásában? Seymour Duncan SH6 modellt szeretnék beszereltetni, de örülnék, ha a felezés működne utána is, és mindegyik kapcsolóállás úgy működne, ahogy gyárilag kell, hogy működjön. Lehetséges ez? Mire kell odafigyelni? Köszi előre is a válaszokat!
A középső pickupot önmagában elég kevesen használják. Alapvetően arra való a középső, hogy a híd- és a nyak hangszedővel összekapcsolva adjon érdekes hangokat. Nem tudod annyira felemelni, hogy egyforma jele legyen a többivel, de nem is kell.
Ez mennyire optimális konfiguráció?:
Nyak: Dimarzio DP218 - Super Distortion S - output: 325 mV
Közép: Dimarzio DP110 - FS-1 - output: 160 mV
Híd: Dimarzio DP102 - X2N - output: 510 mV
Vagyis inkább az a kérdésem, hogy a DP110 nem lenne-e sokkal halkabb a máik kettőnél? Bár azt ritkán használnám együtt a többivel, vagy max úgy, hogy a humbuckereket felezem. Vagy magasság beállítással lehet valahogy kompenzálni az arányokat?
Kis szakmai segítségre lenne szükségem!
Hangszedő fedelet cserélnék egy minihumbuckeren (SD sm2-b), mert a gyári fedél mérete jóval kisebb, mint ami a gyári pu-nak volt gitáromban.
Korábban sima humbuckeren cseréltem már fedelet és nem is volt vele gond.
Na most ennek kicsit más felépítése van, ami meg is lepett.
Leszedtem a pickup hátlapját, majd az alábbi képhez hasonló állapot fogadott.
A waxnak hála elég nehezen jöttek ki a dolgok, csak mikor kijöttek akkor mindenből kijött minden. A tekercsek hátuljáról a mágneslapok, a tekercsek műanyag keretéből a vasmagok... szóval totál káosz , hogy melyik hol milyen irányba volt benne.
Van e jelentősége, hogy a vasmagokat merre forgatva rakom vissza valamint a mágneslapokat? Fizikailag nem sérült a tekercselés csak kipogyogtak a dolgok. Remélem még menthető a dolog.
Valamint a Waxolással kapcsolatban lenne kérdésem, hogy kifejezetten erre való waxot lehet venni valahol? Vagy az oldschool gyertyaviasz is megteszi? )csak mert a sima humbinál működött) :)
Udv. Van egy levin stratom, a gyari hid single coilt kicsereltem motherbuckerre. Jo a hangja, de sztem nem elég jo. A gyari kozepso es nyaki single coil hangosabb, eroteljesebb, tobb mély. 500k-s a hangeropoti. Tud vki tippet adni? Elore is koszi.
Persze cseréld össze a vezeték kimeneteit, A pirosat a zölddel, most a zöld lesz a kimenet a piros megy a földre. Az hogy a mágnesügyileg hogy passzol a másik hangszedőhöz a köztes állás dönti el, ilyenkor lehet még variálni hogy nem a start-ok hanem a finish végek lesznek a kimenetek így a piros helyett a fekete a kimenet a fehér a föld a piros+zöld összekötve illetve fordítva fehér a kimenet a fekete a föld. Így az összes variáció megoldható.
Egy banális kérdés:
Ugye pl Seymour Duncan hangszedőket nem szokás 180 fokban elforgatni, a logo miatt is. Meg ugye van pl zebra meg reverse zebra színű kivitel is.
A kérdés az, hogy egy 4 kábeles, tehát felezhető DiMarzio Super Distortion-t be lehet-e kötni fordítva?
Lenne egy érdekes kérdésem.
Egyes Bare Knuckle szedőket lehet “burnt chrome” humbucker fedéllel rendelni.
Olyan kérdésem lenne, hogy Ti tudtok-e olyan boltról vagy esetleg magánszemélyről aki tud ilyen fedelet rendelni, csinálni vagy hasonlók?
Köszönöm előre is ha segítetek!
Tudtok olyan pickupot, ami tonálisan és agresszivításban a Seymour SH4(JB) és SH6(Distortion) között van?
Alepvetőleg a JB jobban tetszik, csak annál lehetne gy kicsit artikuláltabb, de az SH6 már túlzás.
Les Paulba kellene.
megjött
1 hét alatt 8 államon keresztül USA-ból + Németország 1 nap + 10 nap Bp.-ről Várpalotára. Besza-rock. Május 1.-én a státusz már "departed in Ferihegy, Budapest Hungary" volt. Lehet, ha nem kérdezek rá a postánál, még mindig dobálnák félre valahová...
A lényeg, hogy megkaptam, meg hogy péntek van
Ha minden jó, akkor szólnia is kéne. Vannak esetek, mikor benéz valamit az ember, nem árt komótosan átnézni, nem egy agysebészet a két hangszedő, háromállású kapcsoló, két poti kapcsolás.
igen összesodortam őket tettem rá ónt aztán leszigeteltem.
https://en.audiofanzine.com/guitar-pickup/dimarzio/dp384-the-chopper-t/medias/pictures/a.play,m.1056339.html
a hangszedők jók, külön külön szólnak rendesen, a kapcsoló jó, azt hagytam benne amit eddig használtam és tökéletesen működött, az aljzat és a potikat is bennhagytam ami volt.
Szóval csak a 2 pickupot cseréltem benne.
Igen, a srác akitől vettem 5össel használta és push push potival, de én nem akarom felezgetni meg csavarom sem volt befogatni az általa adott potikat, szóval megpróbáltam a 3 állásúval meg a gyári potikkal.
Ha úgy forrasztottam össze a kapcsolónál "ahogy elm kellene" a rajzok alapján, akkor csak a nyaki szedő szólt.. :s
Tegnap cseréltem a telémben egy DiMarzio Chopper T (híd) DiMarzio Twang King (nyak) szettet és középső állásban sehogy sem bírom megoldani, hogy megszólaljon mindkét pickup.
Úgy hozta a sors, hogy délelőtt elkapott valami ( okádtam, de már jól vagyok ), így nem mentem dolgozni = volt időm a lábadozás után összerakni a gitárt.
Délután 4-re hozta a futár a hiányzó potikat, mostanra minden zsír új az elektronikában.
A felezés is fasza lett, de majd holnap a próbateremben is (itthon csak multi van ) kipróbálom.
Köszönöm még egyszer mindenki segítségét. Rendesek vagytok.
Ja, kapott ez is egy killswitchet
A végén mikor letakarítottam, tök olyan érzés volt, mintha egy fegyver lenne a kezemben.
Lehet tényleg beteg vagyok
Óvatosan a mágnesekkel, mert én két pickup-ot is hazavágtam próbálgatással. El is adom őket mágnes nélkül, ha kell valakinek kisérletezni, tekercselni, stb. 2 darab Tele Bridge noname, az egyikből kivetem egy pole piece -t (nem tudom mi magyarul). Terecsek sértetlenek, képeket kérésre készítek róluk. 4.000Ft futárral.
Csak a single állás miatt kettőztem az elnevezést, természetesen a humbuckerben 1db mágnes hasáb van általában, É és D polusokkal, ÉD ÉD ha közte van egy single ÉD D ÉD a nyakit ezért fordítjuk meg, működik a külső szingle felével is csak messze van és szétesik a mágneses tér.
A forgatással a mágnes pólusai felcserélődnek humbucker esetén. ÉDÉD ÉDÉD megforditva az egyiket DÉDÉ ÉDÉD, utóbbi esetben a két hangszedő taszításban lesz, talán kicsit hidegebb hang lesz igy, de egetverő különbség nincs. A felezéskor a fázishelyesség miatt forgatjuk össze. Nekem jobban tetszik az a verzió amikor vonzák egymást a hangszedők, felezett állásban is a vonzott mágnesek a zajtalanok, a tekercs végeket kell fázisban eltalálni.