Persze mert a videóban lévő gitároknál még a menzúra hossza sem egyezik, nem is beszélve a kialakításról, húrlábról...stb. Olyan összehasonlítás kéne ahol ugyanaz a két gitár EMG hangszedővel, csak a faanyag más. Annál lehet hogy nem lenne ekkora különbség.
Alapvetően igen, de a teória az hogy az EMG egy kis jelű hangszedő és a benne lévő előerősítő az ami ugye felerősíti a jelet ezért sokkal inkább a hangszedő karaktere érvényesül ahogy morschergabe is írja. Ezzel magyarázható az is hogy az aktív szedők kevésbé zajosak.
Ez nem teljesen igaz.Ami miatt ez a nézet elterjedt, az az, hogy az EMG szedők többsége(60, 81, 85...)nagyon rátelepszik a gitár hangjára és hangzásban a saját karaktere sokkal inkább érvényesül, mint a nem aktív szedőknél.De sokféle EMG van már, meg Seymour, stb. és nagy különbségek vannak hangban is.
Ezt nézd meg a 13. perctől.Mindkét gitárban EMG van.Nagyon más mindkét hangzás.Minden bele fog szólni a hangképbe, még a pengető is.Aktívval nem biztos, hogy jobb lesz.
Én eddig úgy képzeltem, hogy a gitár anyaga, fizikai felépítése befolyásolja a húrok rezgését, például visszarezgések által is. A pickup ezt a rezgést alakítja elektromos jellé. Ezért úgy gondolnám, hogy ugyanabban a gitárban akár aktív, akár passzív hangszedő ugyanazt a jelet kapja. Ilyenformán mindkét típusú hangszedőre ugyanaz a hatás érvényesül. Nem jól gondolom?
Elvileg aktív hangszedő esetén nincs nagy különbség hangzásban.
Ha már úgyis feljött a téma szerintetek olcsó uszadékfa gitárba van értelme aktív EMG-t tenni?
Vagy nézzek bele valami olcsó szart, csak szóljon :)
Hali! Itt a fórumon volt egy emberke, aki azt hangoztatta, hogy a fa anyaga, típusa nem (csak a pickupok) befolyásolja a hangzást. Nocsak, akkor mégis???Próbálj Tőle infót kérni. Nagyon jó szakember, hátha tud segíteni.
Sziasztok! Van valakinek tapasztalata wenge átmenő nyakkal és mocsári kőris testtel? Kipróbáltam benne Lundgren M6-ot, Bare Knuckle Aftermath-et, Black Hawk-ot, kerámia Nailbombot. Egyik sem volt igazán jó. Mind a 4-nél olyan a hangkép, mintha túl lenne szaturálva, túl szőrös. Nem elég tömör a mély-közepe, valószínűleg ezen a freki sávon kompresszáltabb hangszedő kellene.
Korábban mocsári kőris/jávor nyak kombinációban hallottam már ezeket a hangszedőket és ott teljesen jók voltak.
Valami ötlet, tapasztalat, mi lenne bele a megoldás?
Hát ha harapósabbat szeretnél próbálj ki Gibsont. Van itt egy pár eladó. Az 500T-re mondják, hogy nagyon harap, meg a jelszintje is nagy. A 498 vagy a 490 is jó alternatíva lehet. Én csak próbáltam olyan gitárt miben ezek voltak, nekem nem volt még. De nem tettem le róla.
Yamaha AES620. Seymour Alt8/Alnico Pro van benne most, és csak Seymourra tudok cserélni. Márkakereskedő úr kicseréli (az ÁFA megfizetése mellett persze).
Eredetileg JB volt benne, azzal el voltam ugyan, de többször gondoltam rá, hogy ki kellene cserélni. Aztán hibás lett és muszáj volt, de fenti pickupok annyira nem jönnek be. Jobb volt JB, viszont nem ártana, ha egy picit harapósabb lenne.
A másik gitáromban (SG) lévő Evolution nagyon tetszik, ebbe az irányba kellene egy picit közelíteni, viszont úgy látom, hogy a Seymour - a dimarzióval ellentétben - inkább hagyományosabb hangzású pickupokat csinál.
Azt szokták csinálni, hogy abból a gitárból amibe szánod a pickupot kiszereled a benne lévőt. Helyére egy kis gyurmagolyó, az megfogja addig a próbálni való szedőt. A kábel végére meg egy ideiglenes 6,3 jack ajzat. Így gyorsba lehet cserélgetni a szedőket. Én végül vettem egy SD SH-4-est, bár van egy Gibson 500t, meg egy 409 is eladó. Azok is megérnek egy próbát.
Metál? Nem. Nekem egy kőristestű Kramer Sustainerben van hídban az Sh-6, egy teljesen jó rock hangot ad Jmp1+Mesa 50/50-en Greemback ládán, nyilván a jellegzetes mélyközepű orrhanggal. Egy régi Styx koncerten szól hasonlóképp a kék Kramer, az is ua. a típus, csak juhar fogólapos és fordított fejű. itt
Ha a klasszikus Seymour Duncan Customra azaz SH-5-re gondolsz, akkor az egy kompresszáltabb hang, annál a JB harapósabb. Ha JB-nél is keményebbet szeretnél, akkor az SH-6 os a megoldás. Persze ezek a régi szériás szedők és az én tapasztalataim híd pozícióban. Az újabb pu-k közt is biztos van néhány jó megoldás, azokat nem próbáltam.
Az tök jó, csak az a baj, hogy még nem alapították meg a Nemzeti Pickuppróbálgató Intézetet, úgyhogy marad a vásárlás - kipróbálás - ha nem tetszik eladás menetrend.
Nem. A YUTUB-on hallgatom a videókat, mert nem tudom milyet vegyek.
A másik gityómban evolution van és az nagyon tetszik. A Seymournak van ami hasonló?
Csak én hallom úgy, hogy a Seymor pickupok torzítón zizegnek.
Tehát nem dzsi-dzsi van tompított torzításkor, hanem csak dzi-dzi:)
Engem irritál. Lehet, hogy maradok a JB-nél, mert csak azt látom kivételnek.
Most, hogy nem a stratóban próbálgattam az sh-4-est, nem is rossz választás. Na meg van hangszín poti is az erősítőn, lehet kérem tekergetni. Ezzel csak azt akartam mondani, hogy más más pickupból is lehet jó hangokat kihozni, csak másként kell hangszínelni.
Ez az EQ diagram dolog amúgy az egyik legnagyobb mókusvakítás a környéken.
Az a nagyon nem mindegy, hogy az a közép, meg az a magas milyen frekvencián van megnyomva. Teljesen más, ha megnyomod az eq-t 1 khz-nél, meg 2-nél. Mindkettő közép, mégis nagyon nem mindegy.
A JB után beraktam a gitárba egy Alternative8 pickupot, amiben a diagram szerint több a közép, aztán csak pislogtam, hogy mégsem.
Hársba nagyon nehéz ügy dögös pickupot találni aminek van alja, mert alapvetően a hársnak a mahagónihoz képest nem sok alja van. Nekem anno hárs Ibanezbe Jeti bácsi Vampire nevű pickupja jött be legjobban ilyen szempontból. A végső megoldás maha-jávor gitár lett.
Köszi, ezt ismerem és nem csak SD jöhet szóba. Nincs konkrét műfaji megkötés, de blues, rock, ha bedurvulok kitekerem az erősítőt és hagy zúzzon. Lehet Gibson pickup is stb.
Sh-4,5,8-cal volt dolgom, Sh-5 nek több a mélye, de kerámia mágneses, tehát ne egy több méllyel rendelkező JB-re számíts.
Nekünk most a zenekarban hárs Ibanezben sh-8 van, nekem az nagyon tetszik, de ez inkább metál, rockra lehet hogy sok egy kicsit, de én simán nyomnék vele rockot is.
Uraim! Szeretnék a hídhoz egy pickupot.Kipróbáltam az SD SH-4-est, de nekem kevés a mélye. A többi nagyon tetszik. Valamivel több dögöt szeretnék. Valami ötletet? Hárs testbe menne. Aktív nem érdekel.Köszönöm!!!
szerintem mágneses hangszedőt érdemes, de nagy hangerőnél a dobbőr rezonátor miatt ott is gondok lehetnek, a shadow piezo híd szedő sem rossz, majd helyezkedik a banjos a teremben. letompítani nagyon a dobbőrt nem érdemes, mert akkor meg a hangja veszik el...
majd kikísérletezitek
de akkor milyen felhasználáshoz kell az elektronika?? felvételhez? akusztikus banda kierősítésére vagy elektromos hangszerek közé próbálni, ahol nagyobb a hangerő??? mivel dobbőr a rezonátora, ezért elég érzékeny hangszer, még mágneses hangszedő esetén is könnyen gerjedhet.
Retró (1979) DiMarzio X2N humbuckert cserélnék jóféle singlére, sratocasterbe.
Gyárilag krém színű volt de valamelyik korábbi tulaj feketére festette, a vezeték elég rövid (kb. 5 cm) de igény szerint meg tudom hosszabbítani. Előbbi hiányosságai mellett tökéletesen működik.
http://www.dimarzio.com/node/2116
Vennék Les Paul gitárba szóba jöhető Seymour/Dimarzio/ilyesmi passzív humbuckereket normális állapotban. Az új ár 60%-át adnám érte.
Üdv:
Mike
fahrenheit250@citromail.hu
Sziasztok!
Egy külföldi oldalon találtam egy DiMarzio PAF Pro pickupot. A hátuljára rendesen bele van ütve, hogy DIMARZIO PICKUPS MADE IN U.S.A.+ a kék, szabványra utaló matrica. Azonban a legalján van még valami: V5
Tudnátok segíteni, hogy ez mit jelent? Vagy milyen pick -up lehet? Ez valami B kategóriás Paf Pro?
Profi sound! Ez nem ajtómágnes! Nekem egy MIM Standard stratban Kinman Jimi Hendrix szett van, itt szereztem a fórumon használtan, de új állapotban. Élőben játszásra és otthoni felvételekhez használom! Bika sound gurul ki a hangszerből!
Sziasztok!
KINMAN picup-okról érdeklődnék.Van-e tapasztalata valakinek?
Japán import Charvette 270 típusú superstratocasteremet, (ez egy floyd rose tremolós,satus, Charvel passzív HSS konfigurációjú 'metal'gitár) szándékom feljavítani. Szeretném a hangszer alapvető karakterét kinyerni pickup váltással. Az Ausztrál KINMAN-nel szemezek, Scoop single és Extra Vintage Astound humbacker van egyelőre a célkeresztben...
A single coil izgalmasabb dolog alapból mint a humbucker. Gyorsabb, pattogóbb, magasabb tónusú hang. Mondjuk ahhoz, hogy ezt beismerjem, kellett egy életkor. Tiszta hangra is jobb a legtöbbször. VISZONT a humbucker nélkül nincs se metal se zúzda. Nincs Maiden, Kreator, Sepultura, AC/DC. Ezt nem tudja a single.
Viszont technikailag érdekes kérdés, hogy bizony léteznek olyan humbuckerek, pláne humbucker-gitár kombinációk, amik az izgalmas, pattogó karcos hang tekintetében közelítik a single coilokat. Pl. a Bill Lawrence OBL pickupja (rég nem gyártják). Megnézed a Holland Batmobile zenekart, amiben általában telecastert használnak, de a humbis Gretsch-ből is kb ugyanaz a hang jön ki. Érdekes még, hogy nekem az SG gitáromban Evolution humbi van, és az lefelezve single módban szól úgy mint az AC/DC-ben a humbi. Fene se tudja.
Annyi a biztos, hogy a tuti kombinációkban kell gondolkodni: gtr-pickup-erősító-és legfontosabb az EMBER (minden tulajdonságával együtt: ízlés, hangulat, mi van a fülében, játéktechnika, stb...)
Hát- rajongója biztosan nem vagyok (már) semmi ilyesminek, max annyi, hogy van egy ideám, hogy egy elektromos gitár is lehessen esetleg hangszer önmagában. Ez pedig -többek között- igen erősen pick-up függő. Ezekből meg alig van olyan, beleértve a single-eket is..
Ősi Bill Lawrence cuccok tudnak olyat, hogy hangszerkarakter jön ki belőlük, dús, szép felharmonikus kombinációkkal, gyönyörű, gordonkára emlékeztető sound-al. Szóval nem egy sima jeladó vacakság, amiből majd inkább az erősítővel kell hangot csinálni. Persze, nincs ezzel nagy baj, ez egy ilyen "ipar". Elfogadom. De azért még keresek...
Eladó egy Seymour Duncan ˝59 neck és egy Duncan Designed HB-102 bridge pick-up saját rugóival és csavarjaival.
Csere érdekel fehér DiMarzio Area 58, Area 61, PAF Pro pick-upokra.
Tegnap éjjel nem tudtam rendes hangerőn tesztelni a cuccot. Most viszont kiderült, hogy a korábbi megoldással szemben így torzítva is jól szól a gitár "felezett" állásban. A tiszta eddig is jó volt,(hangerő csökkenés mellett) de torzítva nagyon vacakul szólt. Maradnak az ellenállások. :)
Ha single-ből simán ki lehetne hozni humbucker hangot a magas hangszín és a gain poti tekergetésével akkor nem kellett volna az EMG-nek kifejleszteni az "SPC" áramkört ami némi magas vágással és KÖZÉP EMELÉSSEL próbál humbucker szerű hangot létrehozni.
Ja. Csak távolabbi analógia a hifi- hasonlat, de bizonyos esetekben érvényes.
Egy-két homályosságot először is pick-up vonalon rendbe kéne tenni.
Mert vakon vásárolgatják a humbuckeres rendszerű gityókat olyanok is, akiknek alapból nem az kell (igaz, a felezés segíthet "visszafelé")
A humbuckernél- ugye - a dasztikus magashiány miatt az van, hogy a gitár igazából kevésbé hangszer önmagában (a klasszikus értelemben), inkább valamiféle "jeladó eszköz" felé megy el. Merthogy a karaktert adó felharmonikusok utólag képződnek a (remélhetőleg) megfelelően egészséges csöves láncban. És az el. gitáros játékmódok, műfajok elég nagy hányad erre épül, tényleg. Ezért valóban legitim a humbucker-mint olyan, valóban.
Van viszont egy egészen eltérő vonal, ahol kifejezetten igény, hogy az el. gitár a klasszikus, akusztikus módra legyen hangszer. Stílus, játéktechnikai okok miatt. És ott a jellegadó felharmonikusnak bizony ott kell lenni a pick up-ban. Itt a humbucker kifejezetten "hibás audiotechnikai eszköznek" számít.
Egy Fender rendszerű gityó pl. nem csak a single-széles spektumú hang miatt "hangszerebb", hanem pl. a szabvány távolságos pickupelrendezés miatt jellegzetes pontokon vannak a fésűszűrős hangok a párhuzamos kombinációknál. Ezért a hangszernek önmagában vett karaktere is van (már csak ezért is).
És szerintem még azt érdemes bevenni a köztudomásba, hogy a single-ből is simán megcsinálható az a funkció, amire a humbuckert használják. Csak el kell venni a magasát és feljebb kell gain-ezni elektronikusan. Pont ugyanazt a hangot kapod. Némileg több zajjal, az igaz. A humbuckerben itt- de csakis itt- van a "találmány"- azt gondolom.
A hifit és a gitárhangzásť még véletlenül sem szabad összetéveszteni. Más a céljuk.
Nem a széles frekiátvitel a célja a gitárcuccoknak, sőt. Gyakorlatilag minden eleme a láncnak egyre messzebb visz a hifitől. A csöves cucc izzad, overdrive történik. A végén a gitárhangszóró 6-8kHz-nél levágja az egészet.
Az sem feltétlenül igaz, hogy a szimpla pickup olcsóbb, mint a dupla. Ez nem egy gazdasági jellegű döntés, hogy adott összegért mennyi magasat kapsz, hanem hogy tetszik-e a végén a gitárhang, vagy sem
Érdekes ez a felezés téma, valahol egy audiotechnikai tréfa...
Mert ugye alapból a hangtechnika már több, mint száz éve arra megy ki- többek közt- hogy meglegyen a rendes, széles frekiátvitele a kütyüknek.
Na most egy humbucker -egy megnövelt jel mellet- rendesen lerontja a magasátvitelt. Aztán le kell felezni, hogy azt visszanyerd. Nem volna egyszerűbb eleve nem duplát venni, csak single-t? Aztán majd azt úgy rontod le, ahogy akarod... Kicsit megcsavarod a gaint még az első fokozatnál, oszt ugyanott vagy, kevesebb pénzért..
:)
Ma véletlenül rátaláltam egy rajzra, gyorsan ki is próbáltam. A lényege, hogy felezéskor egy-egy ellenálláson keresztül megy le a földre a közös pont, nincs rövidre zárva az egyik tekercs. Tetszik. Nincs túl nagy hangerő különbség és "vastagabb" marad a hang. Próbálta valaki más is?
Hülye kérdés lesz, de ismer valaki olyan felezhető nyaki humbit, ami felezve hozza majdnem a tipik telecaster hangot? Csak így hirtelen felvetődött bennem a kérdés, hogy van e kifejezetten ilyen.
Nem mondom,hogy hatalmas a tapasztalatom aktívak terén.. Oké, visszaszívva :)
Igen, ennél is azért kőkeményen jelen van a sterilitás és rettentően nem mindegy melyik erősítővel használom, ami persze nem meglepő, szóval kínlódom a tisztával én is.
A nyaki Blackout most egyébként piszkosul tetszik! Eddig nem tudtam kellően felemelni és stabilan ott tartani pláne nem, de rászántam az időt és most frankó. Ha netán kikapom egyszer belőle nem tudom mit teszek majd bele, de a gitárt, a gyári 7621-es nyakával érdemes lesz próbálgatni, ha úgy alakul ...
A Blackouts az egy kifejezetten jó aktív hangszedő amúgy, viszont az, hogy az aktív kevésbé zajos az egyszerűen nem igaz. Mondjuk egy tradícionális single coil és egy EMG SA esetében igaz, de humbuckereknél már nem. Ráadásul már zajtalan szimplák is vannak.
A legnagyobb gond az aktívval szerintem az, hogy ha nem torzítón használod akkor iszonyatosan steril hangja van. Úgy működik, mintha nem is venne tudomást a gitár fájáról, csak a húrok hangját adja vissza. Nagyobb a jelszint, kevésbé érzékeny a fára, tehát olcsó gitárokban jobban tud szólni mint a passzív. Amennyire emlékszem a Heavy Metal livewire pickupomnak nem is volt tiszta hangja. Torzító nélkül is chrunch-osan szólt. Többek között ezért kellet mennie idővel. Evolution került a helyére, és azzal is kihozom kb ugyanazt a hangot, igaz ugyan, hogy erősebb torzítóval. Viszont a tizsta hangja mesés, felezve meg vagyány psichobilly (SG-ben).
Köszi szépen! Beszerzek egy ilyet aztán meglátom, hogy milyen lesz. Valamiért az a téves emlékem volt, hogy ha kiiktatom a hangszínt teljesen, talán még tisztulna, talán jobb is lehetne a hangkép,de akkor csak a magasam lesz több...
Azt nem mondtam,hogy nem kell nagy gain :) Illetve ahogy telnek az évek, egyre kevesebb a gain. Ezt a gitárt így vettem és piszok sok idő volt, mire igazán megkedveltem a hangszedőket, de kitartottam és már egyáltalán nem bánom. Nem mondom,hogy sűrűn használom a hangszínt, de azért időnként mégis, ezért érdeklődöm. Ami még szerintem talán előny, az a zajtalanabb mivoltjuk az aktívaknak, ez legalábbis nagyon az. Érdekességképpen viszont van egy kis -nem tudom hogy fogalmazzak- mosottas közepe az egésznek, mindegy, jelentősen másképpen szól,mint egy passzív tényleg. Sok idő volt megkedvelnem,de ezt nem akartam cserélgetni, mint a többinél. Köszi!
Dejszen ez pont hangszínszabályozás, még ha kevéssé szofisztikált is Elég sok pedálban is használják még ezt a technikát, de egyébként annyira én sem szeretem, viszont van ahol teljesen elég, ilyen pl. egy passzív gitár. Ha viszont már egy elemet gyömöszölsz a hangszeredbe, akkor valóban volna értelme egy valamivel sokoldalúbb, aktív hangszínszabályozó megoldásnak.
Eszerint egy 470nF-os kondi kell neked, de egyébként játszogass bátran, bajt nem tudsz okozni (hacsak a forrasztásnál el nem égetsz valamit, amit nem kellene ). Ahogy Eingang kollega is említette: itt valójában csak egy aluláteresztő szűrő a hangszínszabályozó. ha kiiktatod, akkor vélhetően kicsivel több lesz a magas, de nem biztos, hogy azt érzékelni fogod.
A hangszín poti elnevezése megtévesztő, mert nem csinál mást, mint leveszi a magasat.
Mondjuk azt nem értem, ha nem kell nagy gain, akkor miért használsz ilyen pickupot. Tapasztalatból mondom, hogy az akítv hangszedőnek a nagyobb jelszinten kívül nem sok előnye van szerintem. Talán, hogy gyorsabban indul a hang, meg van egy kompresszálás amit aki nem annyira tud gitározni az szeret, mert nem annyira érzékeny a hibákra, aki viszont tud gitározni az általában nem szereti, mert nem tud úgy a nüanszokkal játszani a pengetés erősségénél.
Helló!
Megint (mindig) lenne kérdésem.. :) 99-es 7421-ben lévő Blackoutokkal kapcsolatban érdekelne a hangszín-probléma. Annyit tudok, hogy jelentősen nagyobb értékű kondik kellenek bele, ha azt akarom,hogy tekergetésre változzon is valami. Igaz, ezeknél a pu-knál talán nem számít annyit a hangszínváltoztatás, mégis érdekel, hogy hová kéne és milyen értékűt kötnöm? Esetleg ha kiiktatom, változtat valamit az egész hangomon, ami nem csak a hangszín lenne?
Egyébként megmértem többször multiméterrel fellépések előtt és nem volt számottevő hangi különbség, pedig piszkosul érdekel ez a része. 9 volt volt kereken a régiben.. az új hyper Panasonic-ban pedig 9,6 van. Lehet szőrszálhasogatás, de kifejezetten Duracell-t kerestem... :) A lényeg, hogy ez volt a gubanc.
szia! Köszi, szerintem is csak így lehet a sípolásokat külön szeparálni és ez az alattomos volt.. :) Elemcserével megoldódott. Bár nem értem, hogyan.. Kábelek, semmihez nem lett nyúlva.
Semmit sem változtatam, gaint nem használok borzalmasan sokat, nem szeretem,ha összefolynak a hangok, viszont nekem nem érthető túlzottan, mégis elemet cseréltem benne. A korábbi kb.: 2 éves volt és most nem sípol, irányíthatóan csakis. Köszi szépen!
Én pl, kiszedtem a stratból a rezet az üregekből, nem lett sokkal jobb tőle, sőt nélküle sokkal jobban szebben rezeg a fa. A sípolás meg főleg nem emiatt van. A húr "sípol" gerjed vagy maga a hangszedő, fogd le a tenyereddel a húrokat, ha akkor is sípol akkor a szedő, vagy még a kábelezés lehet. Csapd a földhöz menet közben (highgain-en) a gitárkábelt ha csörög vagy bármi zaj akkor kuka.