Persze.
Végig kell nézni a videókat, vizuálisan jobban rögzül.
Csak arra szeretnék rávilágítani, hogy nem azért van minden csavar, hogy rögtön kilazítsuk.:)
Ha már elkövetted azt az ordas hibát, hogy első gitárnak floydosat vettél, vidd el egy hangszerészhez, kérd meg állítsa be, és lehetőleg úgy, hogy nézhessed mit csinál, mert valami azt súgja, ha nem így teszel, durván leszopod magadat!!!!!
jahh, hivatalosan így kell csekkolni, de sztem a gyakorlott többség benézi szemmel a fej irányából a fény felé tartva, fél szemmel :)) jól mondom Sabbat?
Ahogy elnézem kicsit sem értesz hozzá.
4. pontnál, elcseszted az oktávbeállítást!
Azokat nem állítgatjuk csak úgy.
A nyakon lévő csavarok a satuk, amik leszorítják a húrt amikor már be van hangolva, ez eltart egy darabig míg a tremoló beáll, csak utána szabad meghúzni.
Minden ilyen imbusz cavart úgy érdemes meghúzni, hogy húzáskor a kulcs rövid szárát, lazításkor a hosszút fogod.
Így nem tudod eltépni.
bár basszeros vagyokk, de néhány kérdésre tudom a válaszod.
1. ha jól vettem le, ez egy floyd rose-os tremoló, annál vannak imbuszok a nyeregnél és finomhangoló a húrlábnál. gityósunk előbb behangolja a kulcsokkal, majd imbusz meghúz normálisan és utánna finomhangolás van csak lábnál. majd gityósok konkrétabban is segítenek sztem!
2. felhúrozás után érdemes inkább levágni a felesleget ha zavar!
3. nyakmerevítőt ha feszíted (óramutató járásával azonos irány), akkor a domború lesz a nyak, ha engeded homorú. ideálisan a nyaknak teljesen egyenesnek kell lennie elvileg!
4. lesz itt még vízhólyag is egy-két hétig!
Hosszú lenne itt mindent leírkálni, meg látom is, hogy nem nagyon értesz még hozzá.
You Tubeon van sok videó a beállítás-húrozásról!
Ha látod, jobban megérted.
Tegnap megjött a gitárom :) Cort Kx5 FR, kezdésnek jó ez. Egy kérdésem van. A nyaknál van 3db húrt leszorító elem, amit imbusszal lehet oldani. Van különösebb szerepe? Mi a hivatalos elnevezése? Azon kívül, hogy leszorít és ezáltal nehezebben hangolódik el (gondolom én).
Második: Még aznap sikeresen el is szakítottam egy húrt :) Lefelé szerettem volna hangolni, de felfelé sikerült és pukkant egyet. Aggódom, ugyanis mivel első gitár, leszereltem az összes húrt (ha már egy úgyis elszakadt) és nézegettem, hogy ma hogyan fogom meg attackolni az új húrokkal a hangszert. Engem az a rész érdekel, ahová befogom a húrokat, melyeket a testtel párhuzamosan lévő imbuszokkal húzok meg. Mennyire kell meghúzni? Mert néha ki-ki ugrik egy húr (1 max 2 befogott húr esetén, de azt hiszem 6 befogott húr esetén jobban el fog oszlani a terhelés és nem fog kiugrálni), miközben tekergetem a hangolókulcsokat. Meghúzni egyenlőre nem merem jobban a menet megóvása érdekében. Vagy húzhatom nyugodtan? Bár ha kiurgrik a húr, akkor nem lesz más választásom.
Ötödik: Az új húr levágás nélkül fűzzem a hangolókulcsokba, majd tekerjem és már feltekert állapotba vágjam le a felesleget?
Harmadik: Nyakmerevítő pálca. Ez mit befolyásol húzás ill. lazítás esetén?
Negyedik: A tremolón amibe befogom a húrt, a hangszedők felé található egy imbusz. Közvetlenül a húr alatt a testre merőlegesen, ha lazítom akkor testtel párhuzamosan tudom tologatni azt a részt, ahová befogom a húrt. Ezeket újrahúrozásnál középre állítsam?
Ötödik: Napi normális gyakorlás mellett mennyi hónap kell ahhoz, hogy ne égjenek az ujjaim?:D
Milyen honlapon lehet értesülni az új album megjelenésekről?
Főleg rock és metál együttesek érdekelnének.
Magyar kéne ha van ilyen. Tudtok valamit ajánlani?
Large, medium, jumbo, extra jumbo, és köztes állapotok.:)
Talán finomkodni könnyebb a vékonyabb bundokon egyesek szerint,
de szerintem megszokás és ízlés kérdése.
Azt kell választani, ami elsőre kényelmesnek tűnik!
Kedves S0und!
Kb olyan különbség mint a ló meg a zebra között... hasonlítanak, mégsem mégsem ugyanazok.(ja, és hogy lóból sok szín van, zebrából meg csak egy...) de a lényeg, hogy a "gitár" hangolók általában csak a gitár húrjait tudják, és úgy működnek hogy a standar eadgb-hez képest megadod h drop d vagy 512 hanggal lehangolt dolgokat akarsz-e... A kromatikusnak ezzel szemben mindegy, hogy a hang G# vagy Eb vagy mittudm én... megtalálja, és kész. Egyébként én ajánlom a CU-30 as Ibanezt, mert egyszerű, minta a faék. Vagy mint a Tele...
Amikor a gitárom vettem még a nyáron, hülye fejjel csak egy hangolót kértem a cucchoz, a boltos srác meg bedobott még egy standard Harley Benton-t.
Lényeg a lényeg, most vennék egy másikat, de nem igazán értem mi a kromatikus és a síma gitár/bass hangoló között(, mert elvileg mindkettő hangoló kromatikus, nemde?)
Ő róluk lenne szó:
Tudja vki hol lehetIlyen formájú puhatokot kapni itthon:
Márka mindegy,a forma lényeg,és használt is lehet akár. (gitárcentrumban már találtam,Gibson-osat 10E-ért,de olcsóbb jobb lenne) Bármilyen ötletet szivesen fogadok! Köszi!
En meg nem lattam olyan fx mixet,
ami ne 100% dry-tol 100% wet-ig mukodott volna.
Pl az en elsoszerias Valvestate kombom is ilyen.
Add el azt a szar kinai gagyit, es vedd meg az enyem!
Az meg Angliaban keszult es jobban is szol, mint a tied.
halo mindenkinek,
kérdésem lenne:
van egy Marshall AVT-100 erősítőm, meg vagyok elégedve a hangjával, minden szép és jó, de:
az effekt loop párhuzamosan megy, van ugyan egy "effect loop mix" potmeter, de ez is max 50/50 wet/dry arányt engedélyez.
mivel szerelmes vagyok a torzított előfok hangjába, szeretném használni azt is, illetve az effektjeimet is, szóval
megoldható-e egy hozzáértőnek, hogy vagy az effekt mix 0/100% dry/wet legyen, vagy akar siman legyen csak sorba kötve az effekt loop?
(vagy ehhez látni kéne belülről az erősítőm?..)
Sajna nem tudjuk, milyen fajta a kulcs, mert semmi nincs ráírva. Annyit tudok, hogy mindegyik Samick ukulelén ilyen van - legalábbis a képek szerint. Köszi a próbálkozást, majd jövő héten még próbálkozunk valamivel. (Esetleg fotó...)
Közben találtam egy képet hátulról, de az még mindig túl kicsi.
Ha tudnám, hogy milyen kell pontosan, akkor megpróbálnék túrni hasonlót, vagy ha nem találok, akkor esetleg négy egyforma, de másmilyen kulcsot.
bal oldalt megy a tak, jobb oldalt monoban a zene.
laptop->stereo jack elosztó ->dobos füles
\>jobb oldalt bekötni keverőbe.
vezeték+elosztó pár ezer forint és tádám :)
Sziasztok!
Érdeklődni szeretnék picit, hátha van aki kompetens a témában.
Szeretnénk a zenekarommal valami olyasmit kipróbálni, hogy felveszünk előre pár riffet,samplert ilyesmiket billentyűn és aztán ezt a zene közben játszani. Na most az nyílván való hogy akkor "tak"-ra kell játszanunk...na és itt jön a probléma...hogyan tudjuk megcsinálni hogy mondjuk a dobosnál lévő laptopról megy az ö fülébe a "tak" is és mondjuk ugyanarról a gépről mennének a smaplerek is ki a keverőbe. Nyílván nem szerencsés ha a hangfalakból szól a tak is...hogyan valósítható ez meg alacsony költségvetéssel? Köszönöm előre is aválaszt...bármilyen ötet jól jöhet, mindenkitől.
P...
.....a régebbi Jacksonok jobbak!...hibák a bundok kopása szokott lenni valamint a tremoló satujának és tőcsavarjainak kopása...........a pickupot érdemes kicserélni Seymour Duncan-ra .
Hello!
A véleményetekre lennék kiváncsi. Van valamilyen hátránya egy 94 ben gyártott Jacksonnak? Általánosságban lehet valami hiba egy régebben gyártott gitárnak? Elektronikában lehet valami hiba vagy a fogólapnak a kora miatt?
Itt más lehet akkor a bibi. Ha a monitorládák és az alapok között a szél miatt hamisnak tűnik a hangzás, akkor ott elég nagy színpadnak kellene lenni. Mondjuk fél keézilabdapálya. Ezt nam hinném. Visszhangból viszont lehet, ami a színpad, és az előtte pár tucat méterre levő valamilyen felület között jön létre. Ezért lehet a késleltetett hangzás, hozzá jön a szél, a már előttem említett Dopler-hatás és kész is a hamiskás hangzás.
Milyen hangszerek szóltak a színpadon?
Igen....oylan mint mikor az ének hangon van de nem jön ki ütemre, ettől hamis hangérzeted lesz, ami nem hamis, csak nincs ütemen. nekünk inkább a saxy szokott a hőmérséklettől baszakodni.
Lehet h a szél "elviszi" a hangot, csak épp annyival később ér oda, h már hamisnak tűnik...ilyesmi a Doppler-jelenség(pl. a távolodó sziréna egyre mélyebb hangú)
Bár ehhez az kellene, h hangszerenként dobja szét a hangot...?
Jó kérdés.
Hello. Azon gondolkoztam, hogy mivel sokszor bongeszem a forumot mindenfele segitseg es leiras utan kutatva es nem szeretnem megkerdezni a regi dolgokat meg egyszer, valamint visszaolvasni nincs idom orakat ezert azt talaltam ki, hogy ez a kozosseg letrehozhatna egy olyan wiki oldalt, amin mindenfele hasznos dolog megtalalhato a zenelessel kapcsolatban. Kezdve a studioban hasznalt technikaktol a mindenfele aprosagon at a koncertszervezesig. Ott be lehetne linkelni a mar meglevo tutorial videokat, amik ernek is valamit, forumbejegyzeseket, leirasokat. Akarmit. Ha van erre igeny, akkor szivesen utananezek, hogy hol lenne jo ezt elkezdeni.
Sziasztok! Szabadtéri színpadon a szél okozhat olyan hatást, hogy hamisnak halljuk a produkciót, miközben minden hangszeren OK a hangolás? Nincs tapasztalatom szabadtéren és a hétvégén belefutottam egy ilyen jelenségbe.
Hát pécsi hangszerüzletben még nem voltam,de másokból kiindulva haza biztos,hogy nem viheted :D , a boltban pedig kibontani nem fognak,max. ha van egy bontott,egy javításon,egy tesztpéldány,ilyesmi,akkor azt.Szerintem.
Sziasztok
Ha Pécsen bemegyek valamilyen hangszerboltba akkor van rá lehetőségem hogy vagy az üzletben vagy otthon kipróbálhassam az általam választott fejhallgatót? Vagy ilyet ne is kérdezzek az eladótól? Akinek van ilyesmiben tapasztalata az írhatna pár sort köszi.
ha nemtalálok csinálok
van itthon gurulós ruhaakasztó állvány
pl:tecsóban 3-4eft
arra kéne csak valami karámot rakni, amitől nem billen ki a tok, meg le is osztja hangszerre
egyszerűen tokkal eggyütt foglal legkevesebb helyet
nem porosodik a hangszer stb
láttam egyszer egy ilyet asszem egy stúdióhelységből láttam felvételt és a háttérben ilyen volt
a méreteltérés a gitártokok között nem annyira drasztikus hogy ne lehessen kitalálni egy univerzálisat rá
szerintem létezik eme tároló csak nemtom milyen néven keressem
lehete olyan gitárállványt kapni amiben szép sorba bele lehet tenni GITÁRTOKKAL 4-5 gitárt
tok nélkülit találtam amibe csak a gitár fér bele,de nekem olyan kéne amibe kopletten be lehet támasztani pár hangszert
lehet hogy csak házilag megoldott a dolog?
ha lehet kapni hol?
köszi előre is
helo!funky/funky blues zenéhez melyik a legjobb gitár?gondolom fender...de melyik?és még annyit h mik az alapvető pedálok hozzá?woh, tremoló azok gondolom.de még mik?
A racknél az szokott hátrány lenni,hogy egy rackdobozban van benne mondjuk egy csöves előfok,egy csöves végfok,egy rackes effekt,plusz még mittudomén áram kondicionáló,vagy wireless,stb,és végül olyan súlya lesz a racknek,hogy még annak is leszáll a heréje,akinek addig nem! :D
Másik hátrány lehet esetleg (eslősorban végfoknál) a melegedés,érdemes 1U rack helyet kihagyni a dobozban a végfok felett.Vagy nagyon jól szellőző,ventillátorokkal ellátott végfok kell.
Más hátránya szerintem nincs.
Előnye az,hogy minden cucc (előfok/végfok/effekt/stb) közel van egymáshoz,így rövid kábelekkel összedrótozhatóak,az sem utolsó szempont,hogy a rackdobozban teljesen biztonságosan le lehet zárni a cuccokat,nem fog poti,kapcsoló,ilyesmi letörni sehonnan a szállításkor.
Nincs olyan szabály,hogy tranyós vagy csöves végfokot csak ilyen vagy olyan végfokra szabad kötni,mindenféle előfokot köthetsz mindenféle végfokra. Viszont a legjobban a csöves előfok+végfok kombi fog szólni. A szimulációs cuccokról most ne beszéljünk,az más téma.
Ha a végfok monó,akkor értelemszerűen csak egy előfokot köthetsz rá,viszont ha sztereó a végfok,akkor az kétféleképpen lehet megoldva.
Lehet simán sztereó,amiben csak egy tápegyság van,de két kimeneti oldal (csövesnél két kimenőtrafó),és mindkét oldal mindig megy,szóval csöves esetén valamiféle műterhelés kell az esetleg nem használt oldalra.Vagy úgy kell egy sztereó hangfalra kötni,hogy mindkét oldal használva legyen,esetleg több hangfalat kell használni. Előfokból vagy egyet kötsz az ilyenre,mindkét oldalra leosztva a jelet,vagy egy sztereó multieffekten keresztül sztereóban kötsz rá cuccot. Szerintem ilyen sima sztereó cucc esetén nincs túl sok értelme két külön előfokot (esetleg két külön gitárosnak) kötni a végfokra,egyrészt az esetleges áthallások és a közös táp miatt sem. Lehetséges megoldás,de szerintem nem a legjobb.
Az ilyen két külön előfok rákötögetős dolgokra ott a Dual Mono végfok felépítés,az teljesen jól használható ilyen célra.Ilyenkor egy rack egységben tulajdonképpen két külön monó erősítő van,külön táppal,teljesen szeparált működéssel,az egyik oldalt akár le is lehet kapcsolni,ha nincs használva. Ilyenek pl a Marshall 50/50 vagy 100/100 cuccok. Ezeken két gitáros két külön előfokkal simán tud játszani.Persze ilyenkor külön láda is kell a két külön oldalra,egy sztereó láda nem lenne valami jó megoldás.
Valaki tudna nekem pár tanácsot adni rack ügyben? mármint ilyen cuccban gondolkodom, és eddig még nem volt nekem ilyen. mire kell figyelni, előny hátrány egy fejhez képest, stb. az is érdekelne, hogy tranyós előfokot csöves végfokra lehet-e kötni(forditva müködik, ugye). valamint, hogy egy végfokra több előfokot lehet-e kötni, és hogyan. szoval ilyenek érdekelnének.
köszi előre is
Egy kis segítségre lenne szükségem! Egy Alvaro No. 57 gitárért mennyit lehet kérni? Használt gitár, de csak 1-2 évig volt használva, most jóideje tokban áll, jó állapotban van. Spanyolhonban készült. Valaki hozzáértő esetleg?
sziasztok!
engem az érdekelne, h dimebag a the war nerve cimü számban milyen hangolást alkalmaz??
csak mert akartam zene mellett gitározni, és a d nem volt jo, annál mélyebb, akkor lementem c#-re az meg mély volt. a kettő között?
Effektív teljesítmény = valós kimeneti teljesítmény
Az meg, hogy hány ohmos, azért lényeges, mert az erősítöknek van egy bizonyos kimeneti impedanciája, (ez lehet 4, 8, 16 ohm, de lehet pl. 6 ohm is, lásd Vermona) amihez a láda impedanciáját illeszteni kell!
Tranyós erősítőnél névlegeset, vagy csak nagyobbat, csövesnél csakis a névleges impedanciát lehet használni!!