Na, látjátok, ezért kell egyszerűre venni a dolgokat.
egy jó gitár (Kramer)
egy jó erősítő (csöves)
jó hangszórók, jó kábelek
Ha így sem jó a hangzás, akkor csak magamat okolhatom :)
Kézben a sound. Ezek a szoftveres dolgok a szobában játszadozni jók, de élőben még mindegyik elvérzett azok közül, amiket én hallottam... Ha mellérak ez ember egy analóg cuccot, egyből hallható a különbség.
Mondjuk a legjelentősebb része ezeknek a szimulátor progiknak a hangfal szimuláció.
Lehet egy fej viszonylag jól lemodellezett, de ha fos az alap hangfal modellezések programon belül, akkor dől minden, pl a külön kikevert, külön frekiken, külön mikrofonállásokban rögzített hangfal impulzusok és az alap beépített hangfalak között oltári marha nagy a különbség hangzásban. Pár hónapja csináltam egy összehasonlítást a TH2/Amplitube 3.10/guitar rig 5/Lepou amps-el és ezekhez jött a critical cabs által kiadott fizetős messiah 4*12 v30 teljesen lemixelt studio ready ládája + az alap hangfalak progikon belül... hát mit ne mondjak.. a különbség oltárian nagy volt, míg az alap ládákkal tényleg eléggé fos volt a hangzás, bárhogy is próbáltam őket keverni, addig a messiah cab és a red wirez impulzus hangfalak messze felülmúlták az összes beépített hangfalat hangzásban, és tényleg sokkal jobb "realisztikusabb,, volt a hangzása a dolgoknak.
Ezt leginkább meg kellene mutatni, hogy mindenki hallja a különbséget, mondjuk a digitális szoftveres cuccokkal marha sok a szöszmötölés, nagyon sok mindent kell állítgatni.
Amúgy TH2-ből egyszer videó alapján szerettem volna egy ugyan olyan hangzást kitekerni amit a srác a videóban mutatott, de sajna nagyon nem olyan lett. Ha jól tudom elevenrack-ot használt, és gondolom számít az interface is, habár a roland ua55 nem egy rossz interface, de valahogy nem úgy akarnak szólni a cuccok. Később haverokkal rájöttünk, hogy nem elég virtuálisan összedobni egy riget mint élőben, hanem progin belül és progin kívül is ki kell keverni minden kisebb dolgot, hogy legyen valami minőségi hangzása.
Most jól átvertél, le is döbbentem rendesen! Én meg nem mondtam volna, hogy ez nem élő gitárjáték! Viszont most magaddal is kibabráltál, mert most már meg kell tanulnod rendesen neked is!
Köszönöm a dícsérő szavakat, de csak részben vagyok méltó rájuk.
Szinte mindent leírtatok, amit én is gondolok a Vito Bratta "felvételemmel" kapcsolatban.
Lerántom a leplet.
A felvételen nem egy igazi gitár hangja van, hanem egy szoftver gitár hangja.
Prominy V-Metal virtuális gitárral készítettem a felvételt.
Ez egy sampler jellegű hangszer, egy ESP Alexi Laiho gitár tiszta hangjait tartalmazza. Leginkább metál riffelésre van kitalálva a szoftver, tele van mindenféle artikulációkkal, amiket használva tényleg élethű metál témákat lehet összerakni.
Programozása viszonyleg egyszerű; MIDI.
A V-Metal hangja ment az Overloud TH2-be, az egészet pedig FruityLoops-ban raktam össze.
Durva, hogy mit lehet csinálni manapság már gitár nélkül is.
Régi álmom, hogy egy Vito szólót megtanuljak, viszont a ritmusaival nehezen boldogulok. Ezzel a technológiával a bonyolultabb ritmusokat is be tudom gyakorolni, lassú tempóból indulva megtanulom a témát, aztán gyorsítom a tempót. A végén már a normál tempóban is kijönnek a ritmusok.
Ebből a Vito szólóból az első tíz ütemet már tudom játszani, a többi még hátravan.
A MIDI vezérlést én magam raktam össze, már ebből is rengeteget lehet tanulni.
Bocs Richie! Hamarosan egy igazi gitáron játszott verzióval jelentkezem.
Valaki ismerősnem biztosan van ellenállásmérője, rá kell mérni (humbucker állásban) a kimenő jackre, és ha nem 10 kilo Ohm körüli, hanem 200 kilo Ohm feletti, akkor biztosan szakadás van.
Azért is mondom ezt, mert én a Krameremet szakadt Seymour JB-vel vettem. Az eladó sem tudta, csak azt, hogy gyenge a jele, sok gaint kel rátenni, következésképpen zajos lesz a végeredmény.
Úgy is kiderül, ha szakadt a humbucker, ha a szimplával közös állásában a szimpla pickup hangját hallani csak, tehát mintha a humbucker ott sem lenne.
Hát igen, a játéktechnika adja el a tracket, nem annyira a gitárhang.
Szerintem ennél még az aplitube is tud jobbat.
A gain passzol a folyékony játékhoz, de még lehet testesebb, részletesebb.
Jól mondja a Jorn, az hogy ne álljon meg egy helyben a kar, de ne is kottyanjon egy picit sem, az nem nagyon fog menni. Ha belegondolsz fizikailag sem nagyon lehetséges. Én még nem láttam olyan floyd kart ami annyira passzentos lett volna, hogy lazán betekerve ne kottyant volna!
A szigszallagos megoldás mellett esetleg próbáld ki még azt, hogy egy kis gumidarabot, vagy mondjuk a gitárkábel szigeteléséből egy darabot belenyomsz a lyukba a kar alá és ha jól találod el a méretét, akkor a kar betekerésekor talán egy kicsit fokozatosabban fog megszorulni!
A kortól nem valószínű, hogy zajos lenne. Valami forrasztási hiba lehet inkább, vagy esetleg valamelyik hangszedő fordítva van bekötve. A Kramereknek az árnyékolásával nem szokott gond lenni, az üregek valami speckó árnyékoló festékkel vannak kifújva. A kásás hang lehet a nem megfelelő pickup magasságtól is. A SD hangszedők nem szeretnek közel lenni a húrokhoz, és sokszor fél-egy mm állítással is csodát lehet tenni. A fiam úgy szokta "ellenőrizni", hogy akkor jó a távolság, amikor a legkönnyedébben jönnek az üveghangok.
Köszönöm szépen a segítséged Jorn, ki fogom próbàlni a szigszalagos módszert, hosszútàvon pedig ki fogom cseréltetni a betekerős kart külső gyűrűsre. A hangszedő reményeim szerint nem szakadt, annyira talàn nem vészes a zaj, megpróbàlok a motyóm beàllítàsain vàltoztatni, remélem ez orvosolja majd a problémàt. Köszi még egyszer!
Ez is egy érdekes téma, a Youtube is tele van rengeteg tehetséges gitárossal, akiknek nincs zenekaruk, gondolom nem mindenki vágyik a színpadra, az is lehet hogy sosem volt még alkalmuk kipróbálni, vagy negatív élmény, vagy lámpalázasak, vagy lusták, vagy a sok pluszt nem tudják időben bevállalni (próbák, cipekedés, küzdés a klubokkal és a technikai problémákkal...
Pedig, ha az ember megtapasztalja, hogy milyen, amikor egy zenekar igazán rendben van, egyben van, jól játszanak együtt, élőben is jók, buli van, és van jövőkép is, akkor már nem akarja abbahagyni, ragaszkodik a zenekarozáshoz... :)
Rengeteg energiabefektetés zenekarban játszani, az biztos, nyilván ezeket tudod te is, szóval csak filozofálgattam...
Érdekes téma ez, mert egyrészt jó dolgok ezek a szoftverek, egyre jobbak a hangok, ez is jó, mint amivel feljátszottad.
Viszont, mivel mi is szoftverrel raktuk össze a demónkat, és készülünk a stúdiózásra, már elég sokat agyaltunk a dolgon, a hangmérnökkel és a kiadóval együtt, nézegetve a nyugati lemezek készítésének a módszerét stb. a lényeg, hogy igazán profi, jól szóló lemezhez, (és főleg a ritmusgitárhanghoz) még nem elég jók ezek a szoftverek, muszáj lesz analóg módon dolgozni, ha igazán jót akarunk.
Másfelől, dobot ma már a nyugati lemezek nagy részén szoftverrel csinálnak, tehát ott már elég jó ez a technológia.
Ezek szerint betekerős a kar.
Ki lehetne cserélni a perselyt és a kart is olyanra, ahol külsőmenetes szorítógyűrű van, az én Kramerem is olyan.
Vagy, gyors megoldás, tekersz a jelenlegi menetére egy adag celluxot vagy szigetelőszalagot.
Olyan mondjuk sosem lesz, hogy elengeded, és leesik a kar, és mégsem kotyog. Kell, hogy legyen valamilyen tartása.
A single coil zajos, alapból, az normális.
A humbuckernek minimális zaja lehet. Ha sok van neki, akkor pl. szakadt az egyik tekercs, szerencsés esetben csak a bekötése.
Kásás nem lesz idővel, de ha szakadt, és amiatt túl sok gaint kell, hogy rátegyél, akkor lehet kásás, zajos a végeredmény.
Át kellene nézetni, megmérni.
Szeretném a segítségeteket, tanácsotokat kérni. Van egy nagy becsben tartott kedvenc Kramer Pacer Custom II. gityóm, és a tremolójával van problémám, lötyög a kar a perselyében, ha nem tekerem be teljesen. Ha betekerem, nem lötyög, de akkor baromira útban van Azt szeretem, ha játék közben elengedem a kart és az szépen elmegy a kezem ügyéből, nem zavar a pengetésben. Valószínűleg a gitár korából kifolyólag kikopott a kar helye és ki kell cseréltetnem? Ugyanez okból kifolyólag - a gitár korára gondolok - létezhet szerintetek az, hogy a hídnál lévő Seymour D. hangszedő, - meg tulajdonképpen a másik két single coil - hangja is zajosnak, kásásnak tűnik?
Aztaqurva!
Peti, most őszintén, mi a frászért nincs neked zenekarod? Neked nem a szobában kellene zenélned hanem fel kellene pattannod a színpadra! Sok zenekar összetenné az összes végtagját, ha ilyen gitárosuk lehetne! Basszus olyan gördülékenyen játszol, hogy csak nézek ki a fejemből.
Írtam egy kör e-mailt és a fészbúkon is megosztottam az írást a találkozóval kapcsolatban. Kérlek benneteket, hogy mélben vagy a facebook-on válaszoljatok a kérdéseimre és ezzel segítsétek a szervezést valamint, hogy osszátok meg ti is, hogy ha lehet, akkor azért ne maradjon le senki a találkozóról, mert nem értesül róla!
Azt már most is látom, hogy a mélek közül több is visszajött, mert ezért-vagy azért nem lehet kézbesíteni!
Figyuzzatok!
Lassan elkezdem csöpögtetni az infókat a találkozóval kapcsolatban!
Tehát, az időpont (csupán a rend kedvéért) 2014. május 24. a cím Győr liszt Ferenc út 20. Hogy mikortól gyülekezünk, az teljességgel rajtunk múlik, de némi korlátot jelent az időtartam tekintetében, hogy vannak lakók is a közelben, valamint, hogy ez a munkahelyem így némileg disztingváltan kell zajonganunk! Egy pince helyiségben leszünk, ami szerintem méretét tekintve a IV. és a VI. találkozók helyszínéhez hasonlítható. Szerintem jó lesz!
A programot tekintve lesznek a szokásos gitárbuzulós részek is, valamint némiképpen vezetve az eseményeket, lesz néhány meglepetésem. Az egyik meglepi majd a Kramer Hang Verseny lesz, ám ezúttal élőben! A részleteket majd később mondom, a lényeg, hogy ehhez kérek szépen egy önként jelentkező gitáros kollégát, aki a versenygépeket megszólaltatja!
Lesz némi múltidézés is, mivel már tényleg van mire emlékezni!
Amilyen gitárjai a Zsoltinak vannak, nem csodálom, hogy ez került eladósorba, pedig ez a gitár is jó állapotú! Láttad már a piros Sustainerét? Na az olyan, mint ha tényleg most jött volna a gyártósorról! A Zsolti szerint tíz percet sem játszottak rajta!
Sziasztok Urak!
A Pipec egy kis pénzmagért cserébe megválna ettől a szép Stagemastertől! Az ára 220 ezer forint keménytokkal együtt. Kedvező feltételekkel megvásárolható, de ez ügyben keressétek a Zsoltit közvetlenül! pipec78 kukac live.com
Szerintem maga a festék csak a világos-szürke (vagy zöld), amit fekete alapra ráfújnak
és száradásnál összeáll a márvány minta. Aztán lakk és heló. :)
Van olyan festék is pl ami száradáskor crackle mintát ad.
Milyen hangszedők vannak benne? Ez az eredeti floyd-ja? Mert az valami kóreai volt, és nagyon jó minőségű, az Ádi saját építésű gitárjában is olyan van. Van egy Shadow Stratocasterem, nem tudunk valami kölcsönösen előnytelen csereüzletet kötni?
Nekem nem jön be, túl részletes ábra, csak közelről látszik, messziről káosz :)
Bár biztosan valami kultikus dolog van ráfestve, akár jópofa is lehet... :)
Nos úgy tűnik, nincs még teljesen veszve ez a világ! Ígértem, hogy ha válaszolnak az "észosztásomra", akkor megosztom veletek!
Íme a válasz:
"Szia! Köszönöm a felvilágosítást, már kijavítottam a hirdetést! Sajnos nem nagyon értek a Kramerekhez, csak azt tudom róla amit nekem is mondtak amikor megvettem, ezek szerint vagy az előző tulaj sem volt tisztában ezekkel a dolgokkal, vagy egyszerűen eladhatóbbnak látta így!"
Szóval vannak még értelmes emberek!
Ez nem észosztás, ha normális hangnemben mondod el azokat az infókat amiket fontos lenne tudni. Igazából nem is értem, hogy ha valakinek van egy akármilyen márkájú, típusú hangszere, akkor miért nem próbál minél többet megtudni róla? Manapság, a XXI. században, különösebb erőlködés nélkül is szinte mindenről lehet infókat találni a neten. Ha pedig kicsit utánanéz az ember, akkor hamar megtalálja az alap információkat! Persze a Kramer hülyesége, ami a 80-as években egy jó marketing fogásnak tűnhetett (Neptune. NJ USA a nyakrögzítőn), utólag eléggé félrevezeti a delikvenseket!
Kíváncsi vagyok, hogy mi lesz a válasz, bár nincsenek illúzióim. Már az is sokatmondó az eladóról, hogy eléggé magasan lövi be az árát, de ennyi pénzért a tokot persze nem adja hozzá és mindössze egy képet rak fel, azon is csak a fej látható. Érdekes gondolkodásra vallanak ezek a dolgok, szóval én nem várok túl sok köszönetet a leveledre Gábor!
Nem érdemes! Én a múltkor írtam annak az arcnak, aki a Rayman által tunningolt tigrises Strikert árulta 160 ezerért, nem ecsetelem, hogy mi volt a válasz, mondjuk úgy hogy nem hatotta meg, hogy átver valakit! Utóbb átgondolva, nem lehetetlen, hogy az az illető állt belém itt nem régen!
Szóval nem érdemes ezzel foglalkozni, aki ért hozzá, az tudja mire kell figyelni. Aki nem ért hozzá, az meg vagy veszi a fáradtságot és utána néz, hogy mit is vesz, vagy túl okos, de annak meg a legjobb szándékkal sem tudsz segíteni, mert úgy sem hiszi el, hogy amit venni akar, az nem az aminek Ő gondolja!
Sajnos elégszer tapasztaltam már a fentieket!
Igen,az ár elég húzós. De ebbe az a legnagyobb probléma, hogy egy tudatlan ember(mint én), az USA felirat miatt könnyen beleugorhat egy rossz üzletbe. Sajnos a hirdetés szövegében is az szerepel, hogy usanka.
Gondoltam,hogy írok neki,de én legyek a ?
Ez egy, a 80-as évek közepéből való Kramer Striker lehet, Floyd Rose II-es, valószínűleg befűzős tremolóval. Az is valószínű, hogy rétegelt lemezből van a teste. Alapvetően nem feltétlen rossz hangszerek, de a Kramer azért dobta ki ezt a szériát, hogy a vékonyabb pénztárcájú gitárosok is Kramer tulajok lehessenek. Hogy olcsóbb legyen a gitár, spórolni kellett a költségeken, ezért került a gyártás Koreába és ezért kerültek rá az olcsóbb hardverek! Amúgy volt szerencsém egykét koreai Kramerhez, meglepően jók voltak!
Az hogy a tulaj USA gitárként hirdeti, az a neckplate miatt van, mert rajta van az ominózus "Neptune. NJ USA" felirat, ami persze a Kramer genya húzása volt, mert csak utalás az amerikai cégközpontra, és nem azt bizonyítja, hogy eredeti USA gitárról van szó! A 135 ezer nagyon magas ár, legjobb esetben is csak a felénél egy nagyon kicsit többet ér! Max 80 ezret szerintem, bár nem néztem mostanában, hogy mennyiért mennek ezek a neten!
Nem!
Anno a 80-as években Koreában készültek a Strikerek! Amikor a Gibsonos Kramerek kijöttek 1999-ben, akkor is (tudomásom szerint) Koreában gyártották őket. A maiakat meg Indonéziában!