Tisztelt gitáros bajtársak! Segítséget szeretnék kérni tőletek a Laney CUB 12 kombóval kapcsolatban. Jelenleg egy Peavey Bandit 112-es erősítőt használok egy Boss Gt-8 effekttel. Szeretnék csöves erősítőre váltani, és árban ami még számomra a megfizethető kategóriába esik az a fentebb említett CUB 12-es erősít. Véleményeteket, tapasztalataitokat kérném a két erősítő pro és kontra megítélésében. Érdemes-e lecserélni a Peavey-t egy CUB-ra? Esetleg valaki hasonlította-e már össze a két erősítőt? Hogyan jellemeznétek a CUB-ot, hangra, minőségre, megbízhatóságra. Sokat olvastam külföldi oldalakon erről az erősítőtől, de többen azt írták, hogy rossz a hangja. Mivel sajnos nem áll módomban kipróbálni a kérdéses kombót, így a Ti véleményetekre támaszkodnék a továbbiakban.
A közelmúltban volt szerencsém kipróbálni egy 70-es évekből származó Dynacord Twen II-es, full csöves erősítőt és csodálatos gömbölyű, dinamikus hangja volt. Ekkor fogalmazódott meg bennem a csöves erősítőre váltás gondolata. Szóval minden véleményt szívesen veszek és előre is köszönök!
Igen, ezt lehet tapasztalni aegyik próbateremben is ahol narancsok vannak.
Eleve egy rosszabb széria is létezik, de még a jobból is van rosszul beállított.
Egyszer egy srác volt nálam aki már játszott Rockerverb50-en, aztán amikor meghallotta az enyémet nagyot csodálkozott. A TH-k pl sokkal mosottabbak, semmi köze a Rockerverbhez, de abból van a több, így az tényleg csalódás egy picit.
Sok koncertre hívtunk vendégeket, mindig felajánlottam a motyómat nekik, és mindenki úgy volt vele, hogy jobb mint a saját erősítőjük. elmúlt néhány évben mindenki szerette. Pedig volt ott Line6, volt kisvasút, GT8.
Nekem nemrég volt szerencsém egy Laney VC - talán- 50-hez, az elég szar hangot tudott. Úgy hallottam, hogy az LC széria jobb.
Amúgy én is ajánlom a Laney-ket, alapjában jó hangú erősítők.
Ja, a múltkor hallottam Orange fejet is egy koncerten, kevés erősítőt hallottam még olyan szarul szólni, bár valószínűleg nem jól volt beállítva... :)
Csinálj nekem 212-es egycsatis 50 wattos kombót 120.000-ért :)
Vagy kétcsatornás csövesloopost 122.000-ért :)
Én egyébként szeretem, de nem metálkodom rajta.
Egyszerű mit a faék.
A Laney-k abszolút használhatók, de boost kell a torz csatornához.
Minőségben nem okoznak problémát, a hang is jó az árhoz képest.
De magában még rockra se nagyon elég, főleg a VC.
Sziasztok!
Laney VC50 212 vélemények érdekelnek. Pro-kontra.
212-es kombót keresek és a Peavey-en, Orange-on és Marshall-on kívül más márkát nem volt alkalmam próbálgatni. Érdekelne mennyire bonyolult, mennyire használható a torz csatorna.
Előre is köszi a válaszokat.
A láda nekem is ISO box-ban van. Csak azért kérdeztem a cső cserét, hogy érdemes e lecserélni valamilyen más jobb gyártmányúra. Majd 12T75-re szeretném lecserélni a szórókat. Azoknak nagyon tetszik a hangja.
Sziasztok! IRT stúdióban cserélt már valaki csöveket? Azt mondják, hogy a gyári csöveket ildomos lecserélni mint a gitárokban a hangszedőt. Van itt tapasztalata valakinek ilyen téren?
őszintén megvallva gondoltam már én is erre, de nem birom összerakni, hogy egy torz hangot hogy hallhatunk kevésbé torznak, kevésbé dinamikusnak, mikor a vágás nem változik
Sziasztok!
Igaz a Norbi posztja is hasonlóan kezdődött, de leírom.
Adott egy LV300H fej, amit szépen lehet hajtani, de egy-két nóta után mintha elerőtlenedne a hangja a torzancs csatornákon. Hangerő csökkenést nem tapasztalok, de mintha eltűnne belőle a kraft. Van erről valamilyen tapasztalatotok? Esetleg csőcsere lesz?
Laney irt studionál tud valaki segíteni?
most nincsen hozzá ládikóm és fülesről akarok játszni.
Átkapcsoltam usb-re bedugtam a fejhallgatót és néma.
Ötlet?
Hali!
Nekem régebben a Fender Fm212-m csinált ilyet, ami túlmelegedéstől volt. Nem volt megfelelő az erősítő hűtése és ezért mindig annyira felforrósodott, hogy lekapcsolt a hangfalvédelem, aztán mikor visszahűlt egy adott hőfokra, akkor egy darabig ment megint. Nekem ezt úgy oldották meg, hogy vágtak rá egy szellőző lyukat az egyik oldalon, a másik oldalon meg szereltek bele egy kis számítógép hűtőventillátort, ami a bekapcsoláskor indul és kikapcsolásig megy. Azóta nem volt ilyen problémám.
De mivel a tied előfokcsöves, lehet akár a csővel is gond.
Egy kis segítséget szeretnék kérni, hátha valakinek volt már hasonló problémája.
Van egy Laney TF700-as fejem, és néha fogja magát és elhallgat. Volt hogy koncert közben egyik szám hibátlanul lement a másikat kezdeném és néma, de olyan is volt hogy összeszerelés után kapásból nem szólt. próbáltam utána otthon többféleképpen, ládával fejhallgatóval a line out-on keresztül és mindig sikerült produkálnia a hibát.
Ha valakinek van ötlete hogy mi okozhatja ezt, vagy tud jó kis szervizt ahová elvihetem kérem hogy íjon a dobokoczka@gmail.com címre.
Sziasztok!
Megvételre keresek Laney Sound Supergroup 60W-os erősítő fejet. Leginkább eredeti műszaki állapotú darabok érdekelnének. Eredeti Patridge trafók, eredeti vagy jó minőségű új kondik, jó állapotú keveset használt csövek, előlap nem kopott, gombok megvannak.
Elérhetőségem: toma9973(kukac)indamail(pont)hu vagy 0630héthatvannyolc99tizenegy
Nem csoda, hogy beleszerettél, én is nagyon szeretem az enyémet, pedig előtte ENGL-öm volt. Paráztam is, hogy majd mennyire lesz hiányérzetem, akárhogy is, az IRT studiót-t jobban szeretem. Imádom az 1-watos bemenetet, hogy ki lehet tekerni és szép vastag brutál hangja van, de mégse szedi le a fejed a hangerő.
Én ugyanígy jártam a Cub 212-es ládával. Azért néztem azt ki, mert van egy LX 412-es ládám Celestion Rocket50-esek vannak benne és elégedett vagyok a hangjával, láttam hogy a cub ládába is ugyanezek vannak. Megjött a láda, ugye nyitott hátú, nézem és Ironhearth szériás HH szórók figyelnek benne. Ez kb ugyanaz a sztory, mondjuk nekem jó ahogy van, mert az IRT láda 10 ezerrel drágább és lényegében kb így ugyanaz ez is, de itt is csak úgy fogták és kicserélték.
nem követem a mikrofontörténelmet, annyit tudok, hogy 98asok, és így néznek ki
http://media.musiciansfriend.com/is/image/MMGS7/C-1000-S-Condenser-Microphone/271131000000000-00-500x500.jpg
csak most hogy beírtam a keresőbe láttam, hogy már fekete meg mk4
Nahát igen, ez van akkor ha valaki nem használt de legalább üzemképtelen mélyhűtőre akar bizniszelni :) na akkor filózgatok tovább, hogy mi legyen a miksikkel :)
Mondjuk én is egyből rádírtam volna, ha lett volna elérhetőség megadva, szóval legközelebb tessék odafigyelni!!! ;)
hát nem volt rám időm. Mert rám írt valaki, akivel szinte minden olyan dolgunkat ki tudtuk cserélni, amit már nem használunk. :) Ez olyan gyorsan történt, hogy az első csere már másnap lezajlott :)nem maradt már pedálom. Többek közt az isolation box is az üzlet része volt.
OFF
Tisztelt Pandolin!
Nemrég hirdettél az adokveszekben, de alérhetőséget nem adtál meg, és azóta is várom mikor bukkansz fel újra. Ha cserélnél még mikrofont pedálra írj már rám! Köszi! Üdv
Olivér
wzorzec1 kukac géjmélpontkom
Ne csak az anyagköltséget nézzed, ha előállítási költségekről beszélünk. Ha csak szigorúbbra veszik a minőségellenőrzést, vagy válogatják az alapanyagokat az egyiknél, már sokkal drágább tud lenni a cucc...
Ezért ez pontosan biztos nincs így. Eleve van csomó fajta mágnes, pl a neodímium jóval drágább (bár kevesebb is kell belőle). De persze, akkora differencia nyilván nincs mint ami a végfelhasználói áron látszik. Inkább csak nem éri meg csak jókat gyártani olcsón. Azzal hogy van szarabb, feljebb tudják nyomni a saját, jobb hangszóróik árát, amin nyilván nagyobb haszonnal dolgoznak.
Lenti példát véve, hangszórónként spórolnak mondjuk 70 eurót, plusz Kínában vagy tizedannyi a munkások bére, és máris ott van hogy ugyanazon az áron adnak el valamit, csak épp a rajta lévő haszon több 150-200 euróval.
Ja persze, a Laney is veszi a hangszórókat...
Csak az ugrott be hogy egy jobb hangú szóró előállítása az ugyanannyiba kerülhet egy gyártónak mint a vacak hangúé.
A Heritage meg a az Anniversary ára között van vagy 50 Euro. Asszem a Thomannon 188 Euro a Heritage, és 138 az Anniversary. OK, hogy a gyártók nem ezen az áron szerzik be, de akkor is, legalább a szórók beszerzési árának a 25%-át megspórolják ezzel a váltással. És akkor ott van még az is, hogy eddig Angliában gyártották, most meg Kínában.
Mindeközben a fogyasztói ára meg persze nem változott a cuccnak. A Laney még csak nem is jelezte, hogy váltottak...
Mondjuk (szerintem) egy kevésbé jó hangú hangszóró meg egy jó hangú hangszóró gyártási költsége gyakorlatilag ugyanannyi lehet.
Nem értem ilyesmire mi szükség ?
Úgy gondolták hogy túl jó cuccot adtak ennyi pénzért ?
Van nekem ez a Laney Lionheart 212 ládám, és iszonyat bejön. Főleg az, hogy Heritage Celestion Greenback-ek vannak benne, amik az egyik legmenőbb, és egyben a legdrágább Celestion szórók per pillanat. Még csodálkoztam is annó, hogy a Laney ennyi pénzért ilyen szórókkal tolja. A Matchless meg hasonló kategóriájú boutique cuccokban szoktak Heritage szórók lenni...
Addig dicsértem a ládát, amíg egy barátom is rendelt magának egyet nóvi újonnan a Thomann-ról pár hete. Otthon kibontja, és - baz!!! - Anniversary Celestion-ök vannak benne. Azok sem szarok, de nem az a kategória, mint a Heritage széria.
Ír a Thomannak, hogy ez meg mi, mire a Thomannék kibontogatják a ládákat a raktárukban, és tényleg mind Anniversary.
Annyi történt, hogy a Laney, szépen fű alatt, anélkül, hogy szólt volna a forgalmazóknak, megváltoztatta a szórókat a Lionheart 2x12 ládákban Heritage Greenback-ről Anniversary-ra, ráadásul áttették a gyártást Angliából Kínába. Az én ládám még Made In England láda Heritage szórókkal, amit meg a haverom kapott pár hete nóvi újan a Thomann-tól, az meg már Made In China, Anniversary-kkal.
Durva, mi? Persze Thomann jó fej volt, ahogy szokott és szó nélkül visszavette a ládát. Ráadásul eddig az szerepelt a weblapjukon, hogy ebben a ládában Heritage szórók vannak, úgyhogy gyorsan meg is változtatták a honlapot, hogy Anniversary legyen.
Ez volt az első eset, hogy valaki reklamált, hogy nem azok a szórók vannak benne, amit a honlap ír.
Úgy látszik, mégha nóvi újonnan rendelsz is valamit a németektől, érdemes azért belenézni, hogy minden rendben van-e, mert simán át lehetsz baszva, ha nem figyelsz oda. Mennyire durva, mi?
Ez az enyém egyébként itt a képeken, és ez szerencsére rendben van... Mondjuk én használtan vettem, úgyhogy nyilván kibontom, hogy mi van benne. Ha újonnan vettem volna a németektől, tuti nem bontom ki...
Teljesen beleszerettm az irt studioba. A hozzá való 212 es ládával is csodásan szól. De közben tulajdonomba került egy isolation box celestion vintage v 30 szóróval. Nagyon passzol a fejhez
Az AOR-ok JCM800 hangúak, hisz lényegében jcm 800 copy. Csak gonoszabb hangkarakterrel. Nincs annyira benne az a marshallokra jellemző rengetek közép és visító magas.
Plexit még nem próbáltam. Ezt a 30wattos egy csatis AOR-rt se. De ez még egy jó kis csöves cucc.
JCM800 fejem előtt egy 50es AOR-om volt nagyon sokáig. Most adtam el 1-2 hónapja, de k-ra bánom.
Ha nem most lennék túl lakás felújításon és teli lennék már megvettem volna ezt kis fejet itthonra.
Ár/érték: bagópénz azért amit hangja ad. Mindenképp megéri szerintem.
Ráadásul elég ritka cucc. Kevesen ismerik. Ha meghallják koncerten meg jönnek, hogy "te ba+ ez milyen fej? Kurvajól szól"
http://gsfanatic.com/hu/hirdetes/276337/elado-laney-gitarerosito-9-fej
Helló! Ez mennyire számít jónak az AOR-ok között? Vagy úgy a Laney-k között?
Plexi kapcsoláshoz hasonlít inkább? Ár-érték arány?
Laney lc 30-ba szeretném a hanszórót kicserélni.celestion seventy 80 van benn.. Kicsit melegebb kevésbé középdús hangot szeretnék..
Valakinek esetleg van tapasztalata ebben??
Jó a 212-es árban is egyértelműen jobban megéri. Én nem használtam egyenlőre a reampot a cuccon, csak mikrofonozással ment a felvétel. Ami biztos, stúdióban nagyon-nagyon jól érzi magát a cucc, én élőben is használom, ott sem tudok rosszat mondani rá, de ahogy olvastam te csak felvételre akarod használni.
Amit ajánlok még, a push pull potik nagyon jók, teljesen más frekvenciákon állít mindkét módban, ami stúdióban nagyon jó, érdemes vele szórakozni.
kösz. Azért gondolkodom, mert egyszerre csak egy mikrofonnal szednék fel. Azt meg úgy is a hangszóró elé kell tenni. Még esetleg a tiszta jelet is reampolom. Kérdés így is màs e a hang.
Csövi
Ha csak felvételre használod, szerintem elég a 112-es is, attól függ milyen vastag hangzást akarsz.
A különbség lényegében annyi, hogy a 112-es az egy hangszóró miatt vékonyabban szól, a 212-esnek jóval teltebb hangja van. Én személy szerint inkább a 212-est ajánlanám, nekem azzal stúdióba nagyon vastagul szólt a kis szörnyeteg.
Laney VC30 csöves kombó
Nagyon szép, megkímélt állapotban.
A gyári gyenge eresztésű hangszóró egy Eminence Texas Heat-re lett cserélve. (8ohm/150watt)
Van hozzá egy nem gyári, de tökéletesen működö lábkapcsoló is.
S még egy kis extra: 4db 3-4cm átmérőjű kis kerekek is kerültek a kombó alá, ami nagyon hasznos.
125.000
azt hiszem most már láda sem ártana. Ha valakinek van otthon elfekvőben egy irt 112 vagy 212 es ládája szívesen elcserélem egy Ibanez tbx 150r kombóra. De csak míg össze nem kaparom a lét a ládára .
2015-04-19 11:32 |
#6974
Laney Cub10 hangszóró nélkül, viszont tartalék csőgarnitúrával eladó! Ár : 26.000,- postával
Köszönöm mindenkinek a segítséget. Már szól. És hatalmas hangja van. Egy fura dolog , de beszúrtam a lábkapcsolót és megszólalt :). Ilyennel még nem találkoztam. Az összes poti fel volt tekerve középig, hátul is minden. Azóta már az eleven rackel is üsszekötöttem. már csak a loopot nem próbáltam. elsőre meggyőző a hangja