Senki nem esküszik semmire. Elmondja a véleményét arról ami neki van, és miért van. Húrkérdésbe nem megyek bele. Én ELIXÍRT HAsználok. Másnak más az ízlése. Kipróbáltam mindem menő húrkészleetet, számomra ez etalon. Mióta felraktam nem éreztem harmadik nap után, hogy használhatatlanok a húrok. Hangsúlyozom számomra. A fender kombót azért választottam, mert olyan könnyű, hogy két újjal megfogom. Viszont simán kultúrházban elég önmagában,, de szabadtéren is játszottam rajta. A hangja is meggyőző, ének is szépen szól benne. Nyilván egy jóval drágább cucc annyival jobb is lesz. Kérdés milyen szinten van az ember. mit éri meg neki. nekem pár bulihoz ez tökéletes választás.
A húrok tekintetében én nagyon sokáig dáridóztam 11-12 készletekkel és az új hangja a Dovinán nagyon bejött. Most
Martin SP PhBronz MSP4100 12/54 készlet került rá próbaképp. Nekem tetszik ennek is a hangja bár most az az érzésem hogy a dáridó hangszíne jobban megfogott, de annyira minimális a különbség így elsőre nekem, hogy nem érzem azt hogy az egyik egyértelműen kipöckölné a másikat a szívemből :)
Remélem tartósabb lesz mint a dáridó.
A Clapton lesz a következő amit kipróbálok
Elixíren túl vagyok, nem volt vele semmi bajom, szép hangja van és tényleg sokáig meg is őrzi. De ott egyértelműbben a hang alapján a dáridó jobban tetszett.
MÉg hátra lesz a mennyivel szól majd jobban a gitár ha vastagabb húrt kap és megéri e ez a kényelmetlenebb játékérzetet?
Ami a színpadot illeti, eddig nem áldoztama dologra túl sok figyelmet, általában DI box keverő és a technikus csinált valamit. Kvázi semmi kontrolom nem volt rajta. Emiatt nem volt jó érzés így előadni.
Próbán is ha a gitár mellé a keverőbe énekek és netán billentyűs hangszer is bemegy akkor meg rendszerint elveszett a gitár hangja.
És jött az érzés, hogy minek van jó gitárom amikor nem tudom élvezni? :)
És azt is tudom, hogy a piezzót sajnos illik fikázni, de számtalan koncertet láttam élőben dvd-n ahol piezzo gitár volt és gyönyörűen szólt. Nem volt az a hagyauk már a piezzo sound-o érzésem.
Pl May ovation 12 húrosa, vagy Atkins Gibsonja, a már említett Meola, de csomó más gitáros is sorolhatnék.
De ahogy látom a legtöbben a saját külön erősítőre esküsznek itt. Sokkal inkább mint chorus compressor vagy más effekt bekötésében.
Szóval köszi, mert most már látom mi az irány ami felé keresgélnem kell. :)
Nálam mindent ütött a Martin foszfor bronz húr 12/54. Clapton Choice is nagyon jó.
Én az Elixir húrt kapufának tartom. Kivétel, ha a kolléga "enyveskezű":)
Az meg ha valaki koncertre akusztikus gitár hangot akar, akkor rengeteg kompromisszumra kell felkészüljön.
Tisztelt Barátunk. Én úgy gondolom, az alapvető problémáról feledkezel meg, nevezetesen, hogy sok dalban akusztikus gitár szól, úgy lettek hanghordozón rögzítve. Márpedig aki a szoba/garázszenélés szintjén túllép és kiáll a színpadra, attól ma már jogosan várja el a nagyérdemű, hogy a cd-t megközelítő hangminőségben szóljon élőben. Természetesen egy teljesen akusztikus trió mondjuk egy kis klubban kiállhat erősítés nélkül is, de ez max. 30 főig működik. Hasonlóan kisebb klubokban lehet mikrofonozni is mindent, de ennek is megvannak a fizikai határai. Szóval az akusztikus gitárok elektromos hangosítását azért találták ki, hogy nagyszínpadon is lehessen használni őket akár teljes rockzenekari környezetben. Senki nem mondta, hogy ez úgy fog szólni, min 2 m-ről akusztikusan hallgatva, de nem is az a cél, hanem egy elfogadható kompromisszum. Még egy apró dolgot ajánlanék figyelmedbe, az elektroakusztikus gitárnak is lett önálló élete, és soundja lásd Ovation (pl. Al di Meola híres, azonnal felismerhető gitárhangja). Nekem is van és koncertre azt viszem, mert kezelhető és a Fishman Aurával nagyon jó (olyan, mintha…) hangképeket tudok prezentálni és a féltett drága akusztikusokat (pl Martin) nem kell cipelni, meg rettegni, hogy belelépnek, meg ellopják….
Még egy dolog; írod „de mint oly sok márka, ez is túlárazott.”. Jó lenne azt az apró dolgot nem figyelmen kívül hagyni, hogy a kis földünkön a különböző kontinenseken és országokban nem éppen egyenlők a jövedelmi viszonyok. A Martin gitárt amerikai dolgozók amerikai bérért készítik, a kínait meg a ferdeszeműek a Martin szakmunkás bérének töredékéért. A Furch gitárok nem rosszabbak az amiknál, de pont annyival olcsóbbak, amennyivel a cseh bérszínvonal az usa alatt van. Sajnos ilyen világban élünk. Magam részéről ezt nagyon nem helyeslem, mert hosszútávon iszonyú következményei lesznek, aminek a mostani menekültválság csak az előszele, de most ebbe ne menjünk bele.
Szóval nem árt végiggondolni, mielőtt megosztjuk gondolatainkat másokkal….
Elírtam, valóban Grossman, ez idáig rendben. Azt meg, hogy az Ön "fülét" minősítettem volna erős félreértés, inkább félre magyarázás. Azért nem használok elektro-akusztikus gitárt, mert nincs akusztikus hangja, csak hasonlít rá, ezt meg, már Ön engedje meg nekem, hogy mint véleményt elmondhassam. A húroknak meg nem két órát kell jónak lennie, egy koncert, vagy felvétel esetére, hanem jóval tovább, mert nem csak pénztárca a kérdés, de ne kelljen mondjuk egy 12 húros gitárt heti szinten áthúrozni, csak mert a nagyon jó húron ekkorra már lekapcsolták a rezgéseket ! Megkeményedik, matt, felharmonikusok nélküli lesz a hangja . Mint említettem, minden érdemesnek vélt húrt kipróbáltam, meghallgattam mindent amit mások ajánlottak, meg amit be lehet szerezni. Martinnal kezdtem !! Többet kipróbáltam közülük, La Bella, D'addario, Ernie Ball, és Seagull eredeti, stb. Ami az ízléseket illeti, magától a hangszertől is függ, hogy milyen húrokat szeret, vagy ha úgy tetszik "kell" rá tenni. Ez nem kizárólag a "kéz" kérdése, de maga a test formája, mérete befolyásolja,hogy bizonyos húrokkal jobban szól. A húrok anyaga is komoly befolyással van , ez is nyilvánvaló.Ami meg a zenehallgató berendezésemet illeti, megnyugtatom, kicsit átlag feletti, csak hogy vissza utaljak egy korábbi bejegyzésre, alsó hangon Aston-Martin, de mehetünk feljebb is ! Nem véletlenül merészeltem beleszólni, de amint látom felesleges. Vannak akik mindent sértésnek vesznek, vagy vélnek a mások véleményében. Változatlanul állítom, a jó mikrofon az egyetlen "átalakító", ami a gitár hangját az akusztikus hanghoz legközelebb képes megjeleníteni. Akár csak az emberi hangot, ez az alap. Minden egyéb megközelítés a komfortnak szól, mert ugye egy kombóba bedugni egy kábelt egészen más, mint mikrofonnal vacakolni. Az elektro-akusztikus gitárok kizárólag a praktikum okán születtek meg. Senkit sem akarok meggyőzni semmiről, bátorkodtam elmondani a véleményem. Aki meg a kierősített elektro-akusztikus gitár hangját, ekvivalensnek találja a hangszer akusztikus hangjával, hát az legyen az ő baja. Magam részéről meg lezárom a dolgot. A tapasztalataimat nem az internetről szereztem, és mindent amit mondok, hosszú idő saját tapasztalatai alapján teszem. Még egy, interneten nem hallgatok zenét. Zenét hallgatni főleg LP-n szoktam, ott még megvan a valóság illúziója az emberben, de természetesen a CD is, mint kikerülhetetlen jelen van. Meg tunerről ( jelentem Revox B 261) hallgatok zenét. Mások fülét meg ismeretlenül nem szoktam minősíteni, általánosan mint előzően is, igen, szerintem ez nem ugyan az, de ha így akarja, legyen.
Minden jót Mindenkinek !
A Chardonney bizony igen bitang hangszer , tehát szinpadképes tömörfa gitárod már van . Ha nagy jelenlétű hangot szeretnél , akkor saját alap és hanglyuk fedél , így kevésbé függ a hangképed a hangembertől , valamint a kombóval magadat monitorozhatod .
Én VOX AGA 150 kombót használok , ahol a két csatorna közül az egyik csöves előfokú : ezt használom a gitárokra ( 6 , 12 húros és damilos ) , míg a tranyós csati a buzuki és a mandolin hangját szolgálja . A VOX jó választás lehet : nem túl drága ( 160000 ) és igen sokoldalú , pl állványra helyezhető , mert van az alján állvány-lyuk . Én kb 120 cm magasságban használom , mert padló-szinten sok hang eltűnik .
Hathúrosra MARTIN Clapton's Choice-t ( 12-54 ) , 12 húrosra Elixir 10-est , míg damilosra Dáridó hard tension-t használok . A húrválasztást nagyban befolyásolja a játékos kezének izzadékonysága : ha izzadékony , akkor bizony vagy az Ati által javasolt SP , vagy az Elixir .
Először is nem Brossman, hanem Grossman.
Másodszor: Ott voltál azon a koncerten és élőben hallottad, hogy hogyan szól az ő gitárjuk? Nem véletlenül csak számítógép hangszóróján keresztül hallottad a hangzást?
Harmadszor: "Az akusztikus hangzás kierősítve jelen helyzetben is csak, és kizárólag mikrofonnal lehetséges" Na ez az ami nem igaz. Lehet, hogy nem hiszed el, de így van. Erről felesleges tovább vitatkozni.
Jól értem, hogy úgy akarsz vitatkozni az akusztikus gitár hangosításának a problemitkájával, hogy még sohasem használtál elektroakusztikus gitárt?!?!
Ha rám értetted, azt hogy van-e fülem, az nem éppen korrekt dolog egy számodra vadidegen ember felé. Ezt itt, ezen a fórumon nem így szoktuk csinálni. Általában. Persze időnként mindig jön egy kivétel, aki viszont - mint tudjuk - a szabályt erősíti...
A húrok kérdésében megint mellélőttél, mert mindenkinek más az ízlése no meg a keze, meg az izzadásának a PH-értéke, stb...
Ráadásul a húrokról szóló kommentet dcsabi kérésére írtam, mivel tippeket, saját véleményeket kérdezett. Az én véleményemet és az én tapasztalataimat osztottam meg vele. Nem arra kért, hogy Te mondj véleményt az én tapasztalataimról. Ha Te elmondod, hogy Neked milyen tapasztalataid voltak, akkor én nem kezdek el balhézni miatta, hiába gondolom azt, hogy nekem használhatatlanok az Elixir húrok. Egész egyszerűen azért, mert nem ez volt a kérés/kérdés.
Nem nagyon szívesen, de megnyilvánulok kissé újra,( figyelembe véve a korábbi reakciókat ), a húr ügyben. Az "Elixir húrok nekem használhatalanok" jeligére reagálnék. Én nem vagyok semmilyen szinten támogatva, hogy dícsérjem, vagy pocskondiázzam bármely márkát, de nekem AKUSZTIKUSBAN !!!!, az Elixir az ami használható !! Kipróbáltam a Martinok sokaságát, és jól szól két-három napig, ( talán ?), de negyedik napra lemattul. Beszélhetünk itt stúdió minőségről ami lehet, hogy két-három órára a világ legjobbá teszi X-Z-Y húrt, de könyörgöm nem ennyi ideig kellene tartania hangban egy világ márkának !! Az elmúlt pár tíz évben, használtam sok mindent akusztikusan ( tessék érteni Boy gitárhúr 1966-tól !!!!), és ami tartja a hangot színben, erőben, fényben az az Elixir ! Akusztikusan !!!! Hogy mit csinál hangosítva, nem tudom, így egyszerűen ( értsd elektroakusztikus gitár) soha nem használtam hangszert ! Az akusztikus gitár, az akusztikus gitár, elé kell tenni egy mikrofont, és közelítőleg saját hangot kapunk . Közelítőleg ! Minden más csak pótcselekvés. A fizikát nem lehet megerőszakolni, a papír mindent kibír . ( Reklám !)
A valóságot ( nagyon sajnálom ?!)az általam említett Stefan Brossman és Keb' Mo' 2010.-es Crossroads megszólalása tökéletesen prezentálja. Martin ide, meg Martin oda !
Az akusztikus hangzás kierősítve jelen helyzetben is csak, és kizárólag mikrofonnal lehetséges, és ez is csak megközelíti a gitár két méteren belüli hangját, amit ugye füllell hallunk, már ha van?!
Ami pedig az adott Alsómákos-Felső színpadán adott lehetőségeket illeti, marad a ..., meg a ..., és a ...húr, erősítő, gitár, stb.
Nem becsülök le senkit, nem "fikázom" az adott márkát, csak vagyok némi birtokában a tapasztalatnak, meg vélem érteni a fizikát, itt, és most,legalább alapfokon.
Én ezt használom. Előtte a sima foszfor-bronz változatát raktam a gitárokra. Ez hosszab ideig megőrzi az "új" hangját. De én eléggé gyakran cserélem a húrokat, mert rendszeresen használom a hangszert. Elixír húrok nekem használhatatlanok. Nem tudom miért de cincog, nincs alja. Próbáltam párat, de soha nem jött be.
Az akusztikus gitárt mindig kombóval használom, mert akkor mindig ugyanazt a hangképet kapod, soha nem kell a hangmérnökre bíznod, hogy mi jön vissza a kontrollban. Én egy Schertler Unico erősítőt használok már régóta. Ennél jobbal még nem találkoztam. Hidegben, melegben, hóban, párában mindig megy. Évi 100-110 koncertet nyomok vele már 3. éve. És viszonylag kicsi és könnyű.
nyilván mindenkinek mások az igényei. Én kombóra esküszöm, mert abból ugyanaz a hang fog kijönni. Volt egy Marhsallom, eladtam mert megszűnt a zenekar. De évente beugrik egy két képkiállításos játék,kénytelen voltam újra kombót venni. Ezúttal Fender Acoustasonic 90 et. Nem bántam meg a cserét.
Szeretnék tippeket húrokra, ki mit szeret ajánlana
Nekem eddig a Daddario 12bronz hangja jött be leginkább, (bár hamar elveszti a hangját) tegnap cseréltem Martinra, szintén nem rossz, de nem érzem jobbnak.
Próbáltam már elixírt ami hangban jó de árában zsebbe nyúlósabb
Valami jó tipp? ernie ball? vagy más gyártó akit lehet nem is ismerek?
Többféle zenéhez használom, akkordozós és bontogatós, illetve szólózóshoz egyaránt
Én erre csak azt tudnám még mondani, hogy egy LR Baggs Element, vagy Anthem azért nem olyan sz*r elektronika. Szeretnék én olyan sz*r elektronikát a gitáromba. Másfelől a amit Fishman-eket raknak a Martinokba és a felsőbb kategóriás gitárokba, azt sem fikáznám le. Nyilván nem kell tőle belső mikrofon hangot várni tőle, de egy piezonak soha sem lesz mikrofon hangja.
"Akusztikus gitáron nincs jó elektronika..." Már ne haragudj, de ez egész egyszerúen nem igaz. Lehet, hogy Te nem találkoztál vele, de van. Nagyon is. Koncert DVD hangot meg ne akarjunk már bármilyen módon is etalonnak tekinteni. Szerintem.
Az Aston Martin is túlárazott, mégis megveszik. Ami egy picivel jobb, az sokkal többe kerül, mint azt a különbség indokolná.
A Rozawood, Santa Cruz, Goodall, Lakewood, Lowden stb. gitárok esetében, gondolom, nem a nevet kell megfizetni, mégis ár-nagyságrendben ott vannak... volt szerencsém egy-kettőhöz, eszméletlen jó hangszerek, de nem állítanám, hogy jobbak egy azonos kategóriájú Martinnál.
Szerintem egy ha kipróbltál egyet és megfogott, akkor azt kell megvenni. Az enyémben csak fishman elektronika van, és ócska ibanez, de még egyszer nem volt panasz élőben a hangjára. Igaz legtöbbször csak egy akusztikus kombóról szólt.
Nem a Martin, hanem a Brossman kierősített Matinjának a hangja ! Ez azért lényeges különbség, nem a Martint minősítettem így. Akusztikusan biztosan fenomenális, volt a kezemben, de mint oly sok márka, ez is túlárazott. És nem csak az én zsebemnek. Azt a Martin feliratot úgy ötszörösen kell megfizetni, azonos minőségű más gitárokhoz képest, bár említhetnénk még jónéhány nagy márkát.
Evvel együtt az ominózus felvétel engem igazol, elrettentő példája a pocsék elektronikáknak. Ezt írtam, kevéssé részletezve, bár érthetően, gondolom.
A Martin egy kínai szemét, ami a hangot illeti !!!
Mélységesen egyetértek. Nekem is mindig hányingerem van, meg a hideg ráz, amikor kézbe veszem... nem is tudom, miért. Viccet félretéve, bármely gitár hangját el lehet cseszni az elektronikával, ez nem márka-specifikus.
Szíves figyelmébe, Seagull S 6 original, elektronikával. Igaz, "csak" a fedlap tömör, de ez GITÁR, nem olyan, mint HA gitár lenne. Nekem van három Seagullom, köztük egy ilyen. Tudom, hogy mi a különbség, a Seagull Artist Mosaic és e között, mert olyan a másik. De az S 6 egy átkozott jó gitár. És nem a slim nyakkal, mert az durung ! A normál nyakuk sokkal jobb, ezért van a második S 6-om, mert először belefutottam "én okos", a slim nyakprofilba. És ez nem kici, occó, de csicsás kínai, meg nem nagy nevek alatt futó gagyi. Kicsit esztétika mentesített, evvel kerül kevesebbe, de nagyon jó. Átmentem a legtöbb márkán, és bizony, ha levesszük a logót, akkor egy Seagull Mosaic eléggé lengő alkart mutat a "nagy fiúknak". Most a gitárról beszéltem. Akusztikus gitáron nincs jó elektronika, oda igazából jó mikrofon kelle ( kellene !), ha akusztikus hangot szeretnénk. Milliós gitárok szólnak eszeveszett pocsék, minősíthetetlen "műanyag" hangon, a beépített elewktronika következtében. És legyen Eric Clapton, vagy Stefan Grossman, meg Martin, egyik moslékabbul szól mint a másik. Eklatáns példaként tessék megnézni a 2010.-es Crossroads Stefan Brossman, Keb'Mo' zenélést. A Martin egy kínai szemét, ami a hangot illeti !!!
Igazából jó gitár kell, és a lehetőség szerinti elektronika esetleg utólag bele téve. Nem drágább, legfeljebb kevéssel, de nincs kompromisszum, hogy mi, hol legyen, meg milyen legyen. Tehát nálam a Seagull a nyerő. Jó!!! Vennék én Custom Shop Gibsont is, sőt, ha pénzem lenne rendelnék egy Somogyi Ervin gitárt. De nincs pénzem.
A 200 ezer alatti ár kategóriában annyira nem jönnek ki a különbség. Természetesen lehet hallani, de annyira nem óriási a különbség. Meg hallgattam egy teljesen tömör Cortot és egy Ibanez-t, de hogy őszinte legyek akkora különbség nem volt a kettő közt. Valamit lehetett hallani, de számomra elhanyagolható volt a különbség.
150 ezer forint kiadásakor én már nagyon meggondolnám, hogy "csak" a rezonáns legyen tömör fa!Pár éve még a Cort is készített ebben az árban tiszta fa hangszert, kemény tokkal!Ma is készít, ám most már 200 ezer körüli az ára.Szerintem kicsit visszaolvasva sok, sok ötletet lehet meríteni ebből a rovatból.
Én a Sigma gitárokat ajánlom neked! 150 alatt már lehet kapni nagyon jókat. Van olyan mint a te Cort-od a Sigma DMC-1STE csak annyi különbséggel, hogy tömör fenyő a fedlapja, de ugyan úgy rétegelt mahagóni a háta és az oldala. Mahagóni nyak és rózsafa fogólap. Fishman elektronika. Ami ezekbe kerül azért azokkal már azért színpadra lehet lépni. Van még egy olyan verzió is, hogy, Sigma DMC-15E. Ez hasonló konstrukció, mint az előző csak annyi különbséggel, hogy ennek tömör mahagóni fedlapja van. Nem akarok rád eröltetni semmit, de nekem nagyon bevált! Nagyon jó az össze szerelés minősége. Nagyon kényelmes kis nyakuk van. Menj el és próbáld ki a Takamine-okat. Azok is jók. Összegezve, jól válaszd ki mit veszel meg. Ne csak azt nézd, hogy hogyan néz ki, de azt is, hogy mennyire van jól össsze rakva, nincs-e gányolva. Az is még nagyon lényeges, hogy kényelmes legyen és hogy tetszen a hangja.
Segítségeteket szeretnék kérni elektroakusztikus gitáromat szeretném lecserélni. Most egy Cort 880 AD CE amivel gyakorolgatok és mióta voltam a MusicExpon és próbáltam egy Ibanez aew23zw-nt azóta érlelődik bennem a lecserélése, ugyan is nagyon pozitív volt számomra hogy a nyaka kisebb és hogy könyebben lehet lefogni vele a bundokat megpersze a hangzása.
Yamaha gitárok is tetszettek ugyan ebben az árkategóriában csak csak a nagy zajtól semmit nem hallottam belőle.
Szeretnék váltani de még kipróbálnék más gitár márkát is pl még a Takamine-t. Ti mit ajánlotok? Ibanez nagy favorit lett de kollagám azt mondta hogy ők inkább elektromos gitárban erősek.
Úgy 150e körüli kategóriában keresgélek.
Elvileg ez egy tiszta fa hangszer.Így amennyiben én lennék beleszerelmesedve megkérdeznék egy mestert.A rövid filmen az az egy pengetés tényleg ütős.
Abban bíztam eddig, hogy Ati, vagy Joe, vagy Harry mondanak valami okosat.
Nagyon köszönöm a véleményedet! Értem amit írsz és örülök, mert így utólag hallgatva érzem az általad leírtakat. Nem azokat, akiknek a hangulatát varázsolom, mert nagyon régóta nem hallgatok zenét. Tudatosan. Pár éve a fejemben szól és azt próbálom leírni. Idő függvénye, hogy mennyire sikerül. Manapság próbálom tudatosan. Fogok újra keverni rajta, visszaveszem a visszhangot.
Szia
Amit írok azt tanácsként írom, jó szándékkal, mivel sztem jó az irány, amin elindultál.
Persze minden szubjektív - az én progresszív-, fuziós- és világzenén edzett fülemmel írom az alábbiakat. A "mire emlékezet"-et azért, mert jó dolgok azok és szinte biztos vagyok benne, hogy nem ismered őket, de ez így jó, ha ösztönösen már kijárt utakra tévedsz.
Őszi etüd: de jó hallani a sok zúzda, meg 4 akkordos "világsláger" után egy ilyen szép ívű menetet. Egy magyar kedvencem, az AT Ensemble hangulatát idézi, sztem a legjobb harmóniamenet a 4 közül - erre is várna az ember egy szép dallamot.
Hajnal: Al Di Meola: Cielo e terra c. lemezének hangulatát varázsoltad elő - jól.
Nyugalom: a tonika kisterces föl-le léptetése nagy lehetőségeket ad a dallamvezetésben, amit talán jobban ki lehetne használni.
A Hullám téma indítása jó kis Debussy hangulatú ((Golliwog's Calkwalk) ami aztán átmegy jazzos ritmusba - ebben is a szólón lévő effekt zavaró, nem érthető a dallam és néha pontatlan(nak hallom) - talán emiatt.
Összességében én az első két témát megvettem, az egy nagyon jó út. A harmóniák világában jól mozogsz. A nejlonhúros amúgy is nagyon alkalmas ezekre a dolgokra, ráadásul az megy is neked. A dallam/impró még többnyire esetleges, de hát annak a megírása a legnehezebb dolog a világon, mármint a zeneszerzésben. Ráadásul ezekre a harmóniafüzérekre bugyuta dallamocskák nem illenek, a nagyobb ívű melódiákhoz pedig már zeneszerző véna szükségeltetik. Azt nem kapni a Sparban, meg a letölthető vst pluginek-ben sincsenek (szerencsére).
De ha sokat csinálod, belejössz és megjön majd...
Persze a daloknak csak a felét (?) tetted föl így lehet, hogy a többi a tuti!! Én feltétlenül biztatlak a folytatásra.
Örülök, hogy tetszik. El tudod mondani, hogy mi benne a fülfájdító? Mert nálam jól szól.
Őszintén megmondva a Dufour nevet most hallom először, de meghallgatom. Stúdióra egyenlőre sajnos nem lesz lehetőségem, de hátha előbb-utóbb.
maguk a dalok jók, viszont a hangzás nálam néha fülfájdító. Vagy a fülesemben a hiba, vagy a felvételben. Többet érdemelnének. Én ajánlanám, hogy egy dalt , mondjuk az elsőt próbáld ki stúdióban felvenni, nem olyan nagy összeg ma már. A Peace ben csak én érzem Dufour hatását?
Takamine N10-e van valakinek? érdeklődnék a gitárról, ugyanis lehet, hogy lecsapok egyre. 87 körüli, jó állapotban. neten elég jó dolgokat olvastam róla, de azért titeket is megkérdeznélek
Köszönöm Ati.
...és nagyon jól szól.
Habár ez csak egy általam nyekegett felvétel, és telefonos, de aki ért, hozzá, az hallja (és ez még finom beállítások előtt):
Nekem van D-41-esem, 2 évvel ezelőtt a 45 születésnapomra vettem Félreértés ne essék, azért tettem oda az ugrálós szmájlit, mert nem hiszem, hogy van olyan ember, aki azt a hangot meg tudja unni...
Gondoltam, hogy derültséget kelt, de amúgy halálosan komoly, mármint a szándék.
Egyszerűbb lenne, mint eladni és venni. Hátha valamelyik gyűjtő épp ezen agyal - mert, mint mondják azoknál sokkal több a drága hangszer, (meg a pénz) mint a zenészeknél. Remélem senkit nem bántottam meg, de a sztorikból ez jön le. Elég szomorú dolog ez... Gondolom te sem tudsz egy olyan történetet sem, amikor a jószívű dúsgazdag "gyűjtő bácsi", mint potenciális mecénás a tehetséges fiatal gitáros kölöknek adott volna egy Stratot a vitrinben sorakozó harmincból. Milyen érdekes, ez a sötét középkorban még működött... Talán meg kellene próbálni udvari rock'n'roll gitárosnak beállni újgazdagéknál, ahogy Edvin Marton is teszi a hegedűvel...
Visszatérve: nyilván, ha másképp nem megy, akkor marad az, hogy eladom, és a másikat megveszem.
Találtam egy tavalyi hirdetést ez lenne az, nem tudom mennyire mérvadó.Itt a hirdető amit írt új árat, az most is annyi.Megvárom Nagy mester tanácsát.
Bár jobban szeretném a Te "elképzelésed" hallani......
Kikértem egy "független szakértő", közös barátunk véleményét Cort ügyben. Arra viszont egyikünk sem emlékszik, hogy jumbo, avagy dread? Az is nagy segítség lenne, ha tudnánk a típust.
De hiszen már beszéltem róla, hogy a picit "hibás" Cort árára kíváncsi lennék!A Fenderre Khalim tezsvírem is biztosan vetne pár pillantást......Attika meg nagyon megölelné a Taylort.
Viszont milyen libamezt hoztál?Bár valami dereng, de lusta vagyok visszakeresni.
Nem sok mindent... Azt hiszem írtam is a legtöbbről imitt-amott. A Taylort, az Ibanezt, egy Lanikai és egy Cordoba tenor ukulelét, meg egy Fender stratot. Sajnos az otthoni flottával együtt így is sok, két-három régebbi darab menni fog. Egy f...sza Cort nem érdekel? 😜
Egyébként ha lett volna tapasztalata Joe testvéremnek valamelyikkel, már rég reflektált volna rá.Véleményem szerint amelyik gitár nem fordult meg a kezében, az "nincs" is......
Ati mester sem nyilvánított véleményt, de még sorolhatnék nálam sokkal autentikusabb embereket.
Valamikor biztosan benéz Irsa Olivér öcsém, Ő jelenleg a nagy vízen túl él, és ottani hangszerboltokban van akkora választék amiről itthon csak álmodunk.Általában meg szokta tapogatni az összeset, ami az útjába kerül.Biztos lesz véleménye.
Továbbra is az a javaslatom, hívd fel Joe mestert(Buvárbund néven megtalálod itt) és javasolni fog egy kívánalmaidnak megfelelő "hárfát".
Az eladónak itt a fórumon nincs valami jó híre!Egyébként kinti oldalakról veszi át a hirdetéseket, és amint megvan a "palimadár" úgy rendeli be......
Zárójelben jegyezném meg, hogy a belinkelt hangszerek amikről véleményt vársz nem nagyon hódították meg a hazai piacot.Talán az alattam szóló urak linkjei közt találsz külhoni fórumokat, véleményeket.
Ibanez, Sigma, Takamine, Cort, Martin, és még a jó ég tudja mennyi más gitárról találsz itt leírást, véleményt, csak kicsit vissza kell olvasni.
Na, végül meg van pontosan milyen gitárról van szó. Daion (Yamaki) 78 Heritage. Viszont akkor a hirdető rosszul írta, nem 68-ból, hanem 78-ból való. Mostmár csak véleményekre vagyok kíváncsi, de még nem nagyon találtam.
Én ennyit találtam róla: http://www.guitargear.net.au/discussion/index.php?topic=17693.0
Viszont lehet neked van igazad, és Yamaki (ez a valószínűbb). Köszi a választ.
Hello!Nem Tamaki,hanem Yamaki.Japán gitárok,Martin copy.Elég jó minőséget is képviselhetnek.
Itt találtok több infót:http://www.jedistar.com/jedistar_vintage_guitar_dating_y.htm
Üdv
Sövi
Nem nagyítottam ki.De az elébb a gugliban rákerestem.Sem Tamaki, sem Tamari gitárt nem találtam. Ezért is javasoltam Joe testvéremet.Vagy beszélni kéne az eladóval.Nekem is volt olyan akusztikusom, hogy semmi adatot nem leltem róla.Lehet a suszterre kéne rákeresnem? Azért azt viszont ne felejtsük el, hogy a Takamine "előző életében" más néven futott....