Nagyon rendben van....
Azt nem tudom, hogy Atinak a Kisjézus hozta a J 200-ast, vagy csontváz gyanánt kiborult az egyik régi szekrényből. Még a romák kedvenc szűkitettje is szépen szól rajt.
Lali, te meg add el a kamiont, oszt vegyél végre rendes gitárt, mert a Cort sose fog így szólni..
Köszönöm a megannyi választ,ötletet.(Bár 1-2 meghaladja a keretet.) :)
Azt csinálom,hogy a következő hetekben nézek 1 napot és felmegyek Pestre,alaposan szétnézni...és ha nem találok megfelelő hangszert,akkor maradok a Thomannál.
Az a legnagyobb szívfájdalmam,hogy a német kleinanzeigen ebayt átnézve,töménytelen mennyiségű gitárt láttam használtan(remek állapotban,jó áron)...,de próba nélkül onnan?...nem járható út!
Itthon meg semmi nincs sajnos ezen kategóriában használtan.
El kell ballagni egy-két hangszerboltba és személyesen kipróbálni a gitárokat, az a biztos. A klasszikus gitárok sem egyformák. Nekem volt egy régebbi Aria és egy újabb Cort, és egész más fogása volt mind a kettőnek.
Én picit még tennék hozzá, és az all solid R.K. amire szavaznék.Konkrétan Harry árusított egyet, talán két éve.Az Ő véleménye számomra etalon!Nézz rá az Erhard gitárokra!
Visszatérve a Recorder King gitárra, a német boltból megrendeled, és ha nem tetszik visszaküldöd.Szerintem Neked csak pár hét, és simán rááll a kezed.De arra számíts, ezek már inkább a villanygitár nyakra hajaznak.RD 316
Elektroakusztikust nem szeretnék,nem is használnám ki...többségében csak itthonra,magam örömére használnám.Ami lényeges,hogy nagyon a klasszikus nyakra(jellegre) van állva a kezem,gyakran az elektromosomon is eltévedek.Ezért lenne jó bizonyosan a próba. :(
...és akkor +1 a Sigma mellett.
Én nemrég vettem Sigma DR-1ST-t, akusztikus csoportban használom szinten többrétű játékra. A Sigmáknak már elég jó minőségű nyakuk van, nyugodtan lehet szólójátékra is alkalmazni. Hogy milyent vegyél? Tőled függ, illetve attól, mire kell. Ha nem elektroakusztikus kell, mert mikrofononnal hangosítod, vagy sehogy, és elbírsz egy nagytestűvel, akkor inkább legyen dreadnought, de ha zenekari kihangosítással használod, akkor mindegy, vehetsz egy kisebb OMM-ST-t és bele egy Fishmann cuccot esetleg hanglyuk silencert, ha PA-ról szól... ez még bőven kijön ennyiből.
Tudnátok segíteni abban,hogy melyik az a fémhúros akusztikus gitár max 130-150 eFt-ig,ami talán a legjobb vétel ennyiért.Sigmakat nézegettem,illetve a Thomannál,a Recording King modelljeit.Egyelőre nem tudom,hogy dreadnought vagy O/OO/OOO csoportból válasszak.Pengetős és fingerstyle egyaránt menne rajta,plusz szólózósabb játék is(a cutawayt kizárnám,próbálni nem igazán tudok,klasszikus gitár nyakához van szokva leginkább a kezem).
Sziasztok! Abban szeretnék segítséget kérni, hogy hogyan kell fémhúros akusztikus gitáron húrmagasságot állítani. Egy Cort AD810-ről lenne szó, a 12. bundnál az E6 magassága 3 mm, az E1-nél is minimum 2.5 mm. Szerintem legalább 1 mm-t kellene, hogy lejjebb menjen, vagy ameddig nem zörög. YouTube-on úgy láttam, hogy a nyakpálcán állítanak, de az alapvetően a nyak görbületét állítja, azt nem szívesen piszkálnám. Tényleg csak így lehet?
A gerjedés általános probléma lehet az elektroakusztikus gitároknal. Nekem egy Fishman elektronika van a gitáromban, egy piezzoval a nyereg alatt és ezenkívül egy kis beépített kondenzátos mikrofonnal. A kettőt lehet keverni az egyik potival, és kb. fele-fele arányban keverve elég jó hang jön ki, de eddig csak otthon tudtam ezt modelezni, mert a zenekarban gerjed a mikrofon nagyobb hangerőn, ezért ott csak a piezzót használtam. A gerjedésgátló egy bizonyos határig működik, de nem tökéletes. Vettem egy ilyen gumilapot (silencert) a hangjukba, sokkal jobb lett, de még mindig nem tökéletes. A következő próbán megpróbálok többféle beállítást eszközölni a PA cucc keverőjén, ahol szól a gitárom. Talán az érzékenység állításával, vagy a mély és magashangok csökkentésével lehet operálni. Valamint azzal, hogy a hangfaltól messzebb költözöm. Egyébként felraktam a Sigmára alu-bronz húrokat, amitől egész különleges hangja lett, amolyan csokoládés vajaskenyér hangzás... hát még szokni kell.
Igen, vannak, csak eddig nem nagyon colt időm írni.
A karácsonyi forgalom miatt kicsit késve érkezett, de végül megjött. Csomagolás igényes, patent, fasza, kis kemény hordtáska a cuccnak stb. Maga a mikrofon jó kialakítású, minden gond nélkül felment a hanglyuk peremére.
Az előfokdoboz - vagy minek nevezzem - kidolgozása már kicsit gyatrább, vagy én vagyok túl háklis. Látszanak a műanyagon öntési nyomok, foltok, olyan ruppótlannak tűnik az egész. Na mindegy, nem nézegetni fogom...
A beállítása egyszerű, végigtoltam a tesztet a gitár beállításához, aztán válogattam a hangszinek közt. Flamenco gitárral próbáltam, értelemszerűen a nylonhúroshoz való hangszinek passzolnak legjobban, de a másik három fémhúros beállítás se rossz, ha valakinek az tetszik.
A normal beállítás jött be legjobban, a warm az nekem túl mély és fedett volt, a bright kicsit túl fényes, de használható.
A gerjedésgátló működik, bár változik a hangkép a használatával, mivel ekkor bizonyos frekvenciákat levág. Gerjedés gyors megszűntetésére jó, igazából erre is való.
Mindent egybevetve szerintem használható kis cucc, a hat hangszínbeállításból szerintem lehet találni olyat ami tetszik, legalábbis én találtam. Jobban szól ezzel, mint az ezelőtti mikrofonommal a cucc, de még mindig olyan, mintha gerjedéshatáron egyensúlyozna sokszor. Van egy ilyen mélyebb búgó hang benne, mintha kicsit kútból jönne a hang. Egy hanglyuk silencert még ki fogok próbálni, természetesen megvágva, hogy a mikrofon odaférjen.
Amplitube Acuosticcal még nem próbáltam kábel híján, arra még kíváncsi leszek.
Rendkívül hasznos és olcsó eszközt szereztem be a gitáromhoz. A neve Eliminátor és amióta bedugtam a hangnyílást, eredményesen tudom használni az elektronikával a beépített mikrofont is. Így a mikrofon jelét keverve a piszzo jelével kb. 70-30% arányban, nagyságrendekkel szebb a hangzás, mint eddig, mikor csak a piezzót használtam, aminek azért elég nyers a hangja.
Mostanában nem nagyon vettem a klasszikus gitáromra húrt, tudtok ajánlani valami tartós, de jó ár-érték arányú húrt?
Egy 15 éves Juan Martinez 800E-ről van szó.
Én ezt nézegettem:
Húr
Nekem az volt a fő aggodalmam, hogy ha ráteszem a nyílásnál az IRig mikrofonját, akkor vajon lehet e gumilapot helyezni a nyílásra, vagy nem fér rá? Azt már régebb óta tudom, hogy hiába van a gerjedés gátló, meg a fázisfordítás, akkor is nagyobb hangerőn elkezd gerjedni a piezzo, ha csak nem a hangfal háta mögött tartózkodunk. Pont úgy, mint egy mikrofon. Kíváncsi vagyok, a hat hangszínből van e olyan, aminek meg leszel elégedve a hangjával? Talán igen. Az AURA-hoz egy CD-n van többszáz beállítás, amik a legkülönbözőbb gitárokhoz, ukuleléhez, hegedűhöz, csellóhoz, bőgőhöz ajánlottak. Az én gitáromhoz ajánlott 50 hangszínből választottam ki 16-ot, amit feltöltöttem a pedálra és abból a 16-ból használok 2-3 db-ot. Na, azok jók.
Kíváncsi vagyok a gyakorlati tapasztalaidra, mert lehet, még egy gitárt kell vennem. Volt két klasszikus gitárom, eladtam mind a kettőt, hogy be tudjak ruházni a fenti cuccaimra, erre pechemre a második hónapban beesett egy nóta (Gerendás: Kisember) amit klasszikus gitáron kéne játszani.
Kicsit bővebbre eresztve, én is villanygitározom pár éve, de kacérkodtam az akusztikus vonallal is, csak úgy mellékesen. Nylonhúrost választottam, abból is egy flamenco gitárt, könnyen játszható nyaka van, tetszik a hangja, tök jó otthon gyakorolgatni vele. A flamenco gitározás elsajátításáról ebben az életben szerintem már lekéstem, de bármilyen akusztikus projectben használható végülis.
Most alakul egy ilyen formáció, aztán ezért szeretném ennek a gitárnak a hangját megfelelően kihangosítani, egy-két effekttel esetleg kibővíteni, még ha ez istenkáromlásnak is hangzik.
Van egy csöves előfokom, talán ezzel jobb hangot tudok majd elérni, de meglátjuk, hogy mit mutat majd az effektpedálokkal.
Végülis rendeltem egy ilyen IRig Acoustic Stage-et, kipróbáljuk, hogy milyen lesz. Ebből már jack-kel tudok továbbmenni, a meglévő mikrofon jelét is talán bele tudom majd mixelni, ha meg nem, akkor felhasználom valami más hangszerhez, vagy eladom.
Majd beszámolok az IRig-ről ha megjött és teszteltem!
Ja... a meglévő elektromos gitárpedáljaidra nem mondanám, hogy mind jó lesz klasszikus gitárhoz. Én egy Vox multieffektet hülyeségből összekötöttem a SIGMa-val, de nagyon tökéletlen dolgok jöttek ki.
Esetleg egy delay, vagy reverb még elképzelhető, de azt hiszem ennyi. Az alacsonyabb jelszint miatt nagyon kuka hangok jönnek ki az egészből.
Nemrég tértem át a villanygitározásról az akusztikus zenélésre és sokat nézegettem az eszközöket, többek között ezt az IRig-et is. Nekem túl egyszerűnek tűnt, persze kipróbálni nem volt alkalmam, de én nem is klasszikus gitározom, hanem fémhúros projektben indultam egy akusztik zenekarban. Kétségtelen, hogy mivel az IRig-et nem kell beleintegrálni a gitárba, lehet talán esélye nálad, mivel a neylonhúros klasszikus műfajban is van egy pár hangszín, vagy beállítás benne.
Én végül is vettem egy SIGMA DR-1ST hangszert, (dragonaut) rögtön bele egy Fishman elektronikát, bele is szereltem, majd utána kötöttem egy Fishman Aura 16 akusztikus effektpedált és most "köszönöm jól vagyok" -Tökéletes
Ez már inkább az a vonal amit preferálnék, bár ez meg már kicsit a ló másik oldala a tudásával meg az árával. Egy haveromnak van ilyen, csak sosincs időm kipróbálni, de majd már rászánom magam.
Valami olyan kéne, amivel a meglévő elektromosgitár pedáljaimat be tudom integrálni a láncba. Gondolom ezek használhatóak akusztikushoz is...
Ezt a IRig Acoustic-ot ismeri/próbálta/használja valaki?
Megválnék Fishman Platinum Stage DI akusztikus előfokomtól. Én basszusgitárra, akusztikus gitárra használtam főleg, eléggé bevált, de már nem használom ki és csak porosodik. Sokat koncerteztem vele, így kissé leharcolt a külseje (sok karcolás van rajta), de a működése kifogástalan.
Ár: 30 ezer (csere most nem, csak kp)
Ilyenről van szó link
Köszi az ötletet, volt már akusztikus kombóm, egy AC-60. Nem volt rossz, de akkoriban nem használtam ki, eladtam. Annyi, hogy egy kombóval még mindig nem vagyok előrébb, loopert vagy egyéb pedált még mindig nem tudok betenni a láncba.
A gitárt nem akarom szétfurkálni, gyári állapotú karcmentes Raimundo.
A összegkeretre hazudnék ha azt mondanám, hogy nem számít, inkább úgy fogalmaznék, hogy indokolt esetben el tudok menni jóval a harmincvalahány ezres kiadás fölé, ha annyiért kapok valami jó minőségű, praktikus, sokoldalúan használható megoldást.
Ha nem akarod összefurkálni a gitárodat egy elektronikának, amiben van 3-4 sávos EQ, akkor kapsz kis keverőt aránylag olcsón, amiben van magas, közép és mély szabályzás, de ha hem nagy gond egy harmincvalahány ezres kiadás, akkor egy ilyen szerkli sokkal hasznosabb, mert az EQ-n kívül van benne chorus is és legalább 2 hangszert, vagy mikrofont rá tudsz kötni és gyakorláshoz, vagy nagyobb helyen kontrollnak is használhatod. A fejhallgató kimenetről meg tovább tudod hangosítani PA-ra. (Azt nem tudom, van e a hátolján valamilyen kimenet, de még az is elképzelhető)
Klasszikus nylonhúros gitárt használok egy ragaccsal testre rögzíthető AKG mikrofonnal, ami XLR-ben végződik, így megyek a PA-ra.
A kérdésem a következő: mi lenne a jó megoldás arra, hogy a jelet pedálokon tudjam keresztülvinni, majd ugyancsak XLR-rel a PA-ra? Tulajdonképpen egy XLR-jack-XLR átalakítás kéne, de valami normális módon.
Amikre eddig gondoltam az pl. valami előfok (Behringer MIC 100 pl.), DI.Box, esetleg valami kis pár csatornás keverő.
A cél az, hogy a gitár hangját tudjam egy kicsit EQ-zni, kompresszorozni, esetleg reverb/delay, ne adj isten egy loopert is használnék.
A kis keverő mellett még annyit, hogy néha a gitár mellett/helyett talán perkáznom is kéne, amit ugyancsak be lehetne tolni a kis keverő valamelyik csatijára, ahonnan a kikevert, megeffektezett jel mehetne a PA-ra.
Előre is köszönöm a segítséget!
Sziasztok!
Megigértem, hogyha meglesz az Aurám, akkor beszámolok róla.
Ez egy csodálatos pedál, csak meg kell érteni a beállítást. Ha valaki arra vágyik, hogy úgy szóljon a hangszere kierősítve, mint anélkül, az nem csalódik benne. Tetszik a precíz beállítási lehetőság, miszerint mielőtt felkínál a saját beállításaiból többet, vagy többtízet, beírhatod, hogy milyen gitárod van, tehát Yamaha, vagy Martin, stb.- kérdezi, hogy milyen tipusú, milyen anyagból van a fedlapja, a hátlapja és ezek alapján kidobja az ajánlott hangszínkorrekciókat. Nekem, mivel Sigma nincs a palettáján, Martint kellett (nagyképűen) beírnom, de 50 olyan hangszínt dobott ki, amiből még csak az első 16-ot tettem rá a pedálra, de csak kapkodom a fejemet. Kíváncsi vagyok, van e másnak tapasztalata a Fishman Aura 16-ról? Jó, vagy rosszabb, esetleg milyen gondok merülhetnek fel?
Feketére kérte a gazdája, akinek már van sunburst Gibson L-OO-ja és natúr is.
Elég láma kérdés volt, hogy all solid e:D
A binding az ABS krém binding:
Így nézett ki: full hondurasi mahagóni, és Mastergrade eu fenyő:
Sziasztok, korábban valaki, talán Pandolin írta, hogy szóljak, ha eladó lesz a Morris a W 604-esem. Most van fenn egy holland darab az ebay-n ez, az ára sem vészes. A W 613-as, a D-35-ös kópája pedig a GS-en, igaz nem olcsón. Uo. egy überjó öreg Yamaha 12 húros, FG-512 (nekem is van egy, azért ajánlom bátran). Bár már szó esett róla többször, a legqrvajobb kópia is csak kópia, és akármilyen szívvel ráspolyozta is a ferdeszemű anno, egyben mind egyforma, rétegelt lemez az oldala és a feneke. Ez pedig a hangzásban kirajzol egy határt. Sztem 150-nél többet kérni ezekért nem illik. És hiába mondják, hogy úgy szól, mint amiről koppintották, ez csak városi legenda - nem úgy szól.
Megválnék Fishman Platinum Stage DI akusztikus előfokomtól. Én basszusgitárra, akusztikus gitárra használtam főleg, eléggé bevált, de már nem használom ki és csak porosodik. Sokat koncerteztem vele, így kissé leharcolt a külseje (sok karcolás van rajta), de a működése kifogástalan.
Ár: 35 ezer (csere most nem, csak kp)
Nekem az epiphone gitáromba semmit nem használt a takaró, ugyanúgy gerjedt a gitár. Az Ibanez viszont még soha nem gerjedt színpadon. Függ ez a gitártól is.
Mondom, aránylag új vagyok az akusztik zenélésben, erről a hanglyuk takaróról még nem is hallottam. Mekkorát és hová? Bele a gitárba?
A Sigma működik is rendesen, de a Fishman-nál a piezzo az ugyanolyan, mint bármelyikben. A mikrofon, ha nem gerjedne, annak szép hangja van. Itthon normál szobai hangerőn egy JBL hangfalon így is elég jó az összkép, vegyesen a mikrofon és a piezzo. Gondoltam, hogy a gitártestben lévő mikrofonoknak az a sorsuk, hogy gerjedjenek. A profik nem véletlenül játszanak és studióznak külső mikrofonnal, persze az sem olcsó.
módosítanám: a mit az oké, de hogy hogyan, az nagyon függ attól, hogy min. Rossz hangszer nem inspirál, a jó egekbe repít, ez az akusztikusoknál halmozottan igaz.
Sigma és Fishmman, ennek így működnie kellene, teljesen felesleges ehhez bármit hozzátenni. A hanglyukba tettél takarót? Próbahelyen nagy hangerőn össze-vissza fog gerjed minden, akármit veszel. halkan kell próbálni
Én úgy tudom, hogy m1a csak a hangerő szabályzás miatt aktív. 1 darab gombelem való bele.
Amúgy szerintem nincsen szentgrál az akusztikus gitárok hangosításában. Minden jó valamire, és olyan nincs, hogy egy valami jó mindenre. Egy jó gitár hangját is el lehet rontani, meg egy gyengébb hangú gitár is tud meglepően jól szólni minőségi elektronikával. Továbbra is az a véleményem, hogy a "mit és hogyan játszunk" sokkal fontosabb, mint a "min játszunk".
Nem nagyon írt senki semmit róla, tehát nem ismerik. Kipróbálni sem tudtam sehol, a bótban azért nem bontják ki. Letettem róla ismeretlenül, mert utálom lógatni magamról a kütyüket. Anélkül is elég nagy darab vagyok. Azonkívül nem sok választék van, 5-6 hangszín és kész? Ha meg már emulált rendszer, akkor inkább Aura. Na ott választhatsz többszáz hangszínből. Lábkapcsoló és had szóljon. Keverni lehet ezt is a beszerelt hangszedőddel. Megjegyzem, a piezzó attól, hogy önmagában gatyapörc, kis mértékben feldobható vele egy pickup, vagy mikrofon hangja. Főleg, ha mondjuk a PA rendszerbe gitározgatsz bele és nem a keverő mellett állsz, hogy egy kis magasat, vagy mélyet adj rá...
Ezek az eddigi soványka tapasztalati eredményeim. Azt hiszem, megveszem az Aurát, majd beszámolok róla.
Én 2 Nt55-öt használtam. Piezzot semmiképen ne, hacsak nem kifejezetten cél az a herélt, kattogós sound. Vagy egy nagymembrános, jól pozícionálva.
Sok jó megfejtés van.
Nemrég beszereztem egy elektro-akusztikust. Teljesen elégedett vagyok vele, de a piezzo mellé szeretnék mikrofonos felvételeket is csinálni.
Milyen mikrofont ajánlotok?
eddig a Rode NT1-A-t és az NT2-A-t néztem ki. Mivel járnék jobban: az olcsóbb NT1-A-val, de abból két darabbal; vagy legyen a drágább NT2-A, de abból egy és rögzítem a piezzot is mellé?
Köszönöm a segítséget, minden tanácsnak és infónak örülök, mert csak nemrég tértem át az akusztikus zenélésre. Egy Sigma DR-1ST-m van, amibe vettem egy Fishman Presys Blend 301 elektronikát, ebben van piezzo és egy beépített mikrofon is. Nem szól rosszul -itthon egy PA rendszerről, de próbán nagyobb hangerőnél gerjed a mikrofon, hiába van benne fázisfordító, meg mittomén milyen gerjedésgátló. Ha egy jó pickup hangszedő beválik, akkor vagy rákötöm a Fishmanra a mikrofon helyére, vagy csak a pickup-ot használom. A Fishmant akkor is bennehagyom a hangológép miatt.
Mivel neten nem találtam lehetőséget megrendelni, amit ajánlottál, tényleg elmegyek egy hangszerboltba, sőt nem messze van egy gitárszervíz, hátha ott be tudják szerezni.
Bármelyik, a kéglidhez légvonalban legközelebbi hazai hagszerboltban megrendelheted, én 20-25 000 HUF közt vettem egy éve. Leeresztett húroknál simán be lehet tenni oszt jól van. Ha nagyon megtetszik, akkor is ráérsz a kábelt rövidre vágni, és az aljzatot beleaplikálni. Én pl. csak felvételek idejére rakom be (igaz plusz mikrofon is van), majd kikapom és már nem is zavar.
Ha még nem vettél gitárt, én a helyedben egy Yamaha CPX500III-at vennék, az kész, full, minden benne van, akusztikusan is jó középkategória, szépen csilingel, mint a Mikulás a szánon. Nagyon dicsérik, hallgasd meg fülessel a youtube videókat. Felvételhez sem rossz, főleg, hogy már az UAD rendszerben vannak zseniális pluginek, amik olyan gitás soundot csinálnak a piezzo hangból, mint ide Kenya.
Egy korábbi modell, az APX 10-es hangja itt hallható, nagyon szerettem - 20 évvel ezelőttről (ez elég tuti, mert én játszottam) ez
Akkor már csak meg kellene próbálni. Ha akarsz venni, akkor neked könnyű, mert ha jól emléxem, akkor Wiener Neustadt-ban a Sopping City Süd mellett van egy Thomann Musichaus, de lehet, hogy csak a közelben. Neked az 15-20km.
Nem kapkodunk, ezek csak elméleti felvetések. Semmit nem kell szétbarmolni, mert a Fishman az elemcsere miatt kibillenthető és ha kibillentem, ott a mikrofon az orrom előtt és tudok forrasztani, elektroműszerész a szakmám. Ha ez az XL csak single, akkor nem biztos, hogy megfelel, én is azt mondom, hogy az a tipus a 3SA vagy hasomló lenne jó... bár ha bekötöm a Fishman-ba, akkor nem biztos, hogy kell előerősítős, mert az elég jó minőségű előerősítő. Mivel már beszereltem a gitárba, nem fogom kivenni, ha másért nem, a hangológép miatt nem baj, hogy ott van. A Thomannál van az a tipus, amit keresünk.
Ne kapkodjunk! Én hiszek hemerofiton tesónak.Emlékeim szerint remek lapátkái vannak (Martin biztos, de még a cseh remek is rémlik), úgyhogy szakértelme kétségtelen.Majd jön, és megmondja hol vette.Nem hajt a tatár!
Nézek, mint a moziban.Miért kellene kiforrasztanod a mikrofont? Nehogy már megbontsd azt a komplett szerkezetet!Ennek a helye a hanglikban van! Simán ki tudod próbálni minden forrasztgatás nélkül, ráadásul azt írják 30 napon belül visszaküldhető a cucc.
Mondjuk technikailag hogyan ötvözi a single coil-t és a humbit azt nem szakértem (ha annyira érdekel megkérdezzük "Sublime Andrist"), de a lényeg, hogy jól szóljon.
Nos átnéztem, a tipusszám nem ugyanaz, de az XL ott van a végén és mindegyikre ugyan azt az ismertetőt tették be cseh nyelven. A google fordító magyarul azt közli, hogy valamilyen 1 tekercsben ötvözi az egytekercset és a humbuckert. Mondjuk ettől nem lettem okosabb. Lehet, hogy kipróbálom, hogy a fishmannban, amit már beleépítettem, símán ki lehet forrasztani a mikrofont és annak a helyére beraknék egy ilyen pickup-ot. Egy próbát megér, nem is kell szétszedni hozzá a gitárt. Mit szólsz hozzá Lali?
Nekem arra kellene, hogy a Sigma úgy szóljon, vagy közel úgy, mint erősítés nélkül. Akkordgitározom egy akusztik formációban. Az a fémes natur hang lenne az igazi, ahol nincs az a selymes csilingelés, vagy csak minimális. Ez a Seymour Duncen valami ilyesmi?
Én nemrég cseréltem el az enyémet, bármilyen jó gitárba tettem, sehogy nem tetszett. Van egy jellegzetes íze, vagyis színezi a gitár természetes hangját. Ha veszel, aktívat vegyél, mert a passzívhoz még egy előerősítő is kell, abból a jó is drága. Akusztikus hangszedőből legutóbb a Seymour Duncan SA-3XL-t vettem, azt még ajánlhatom, nem drága és nem szól rosszul, jó a jelszint is.
Csodálatos lehet ez az LR Baggs M1, csak jókat lehet olvasni róla minden szinten, de itthon nem lehet kapni
külföldről én meg nem tudok rendelni, még nem is próbáltam semmit nyelvtudás hiánya miatt. Szívesen kipróbálnám, ha valaki tudna eladó darabot.
Érdemes, csak macerásnak tartom.
Napjainkban egy csomó féle utólagosan felszerelhető hangszedő elérhető. A nejlonos szakosztályhoz nem értek, de gondolom a felragasztható pickupok, mint pl. a Schertler jó lehet. Fémhúrosnál én LR Baggs hívő vagyok régóta. M1-est használok nagyon nagy megelégedésemre. Brutáljól szól, naturális, érzékeny. Egy darab lyukat kell fúrni a gitárra, vagy azt sem, lehet lengő aljzatként is használni a csatlakozóját. Előnye, hogy hangszerváltáskor csak át kell szerelni a következő gitárra a cuccot és mehet is a show. Hátránya az ára. Kb. annyiba kerül, mint amennyiért néhanyan komplett gitárt vesznek... Nyilván nem szivesen költ el ennyi pénzt az ember egy olcsó hangszerre, pedig annak a hangját is nagyságrendileg képes javítani. Profi hangszerben meg profin szól.
Egy professzionális hangszer mikrofon is drága amúgy, nem biztos, hogy jobban jössz ki, ha abban gondolkozol. Plusz a nyűg, gerjedés, helyhez kötöttség... Stúdióban igen, színpadon végszükség esetére használnám.
Nincsenek nagy igényeim.Már annak is örülnék, ha pár szót szólnál a nagy vízen túlról beszerzett "családtagokról".Sőt, az is megnyugtató, ha egy elveszettnek hitt fórumtárs hírt ad magáról.
Konkrétan azért arra kíváncsi lennék, hogy egy elektronika nélküli lapátot érdemes e mikrofonnal kihangosítani?
Jó, hogy nem tettem fel ide a Cort klasszikust eladásra, mert már nem aktuális. A Fbook-on 1 nap alatt elvitték 38e-ért, némi póthúrkészlettel, amire már szintúgy nincs szükségem, mivel nincs több klasszikus gitárom.
Ide nem teszem be, mert itt biztos nem kell senkinek egy 50e forintos klasszikus evezőlapát halovány elektronikával, pedig 35-ért elvihető baráti alapon. Egyébként hibátlan szép állapotban van, csak itthon szobában használgattam.