Bocsánat, az árazást kicsit benéztem (hosszú lenne elmesélni, hogy miért...). De a lényeg az, hogy a Ronald Zenegaliban és a Vintédzsben kapható már, 3500Ft-ért.
Meg tudjátok mondani, hogy a lemez mennyibe kerül?
A facebookos linkeket végignéztem, de szerintem még nem vették fel a listára ott (vagy én kerestem rá rosszul). Külön rá is gugliztam, de valami hiba van a rendszerben.:(
Bár nem Peta vagyok, de jcm 800-am és bb preamp+ -om van úgyhogy ha nem haragszol megosztom a tapasztalataim. Anno mikor boostert vettem hazavittem kipróbálni egy kisebb zsáknyit a Hangszerarzenálból Debrecenben. (összes boss, összes fulltone, összes mxr, Artec, ibanez tubescreamer és a xotic meg amit találtam :) )
Ár-érték arányban ezek közül kiemelkedik a Boss sd-1 (nagyon olcsón egy hibátlan rock hang) Marshall jcm 800+boss SD1+ Gibson Les Paul Fulltone-ból a fulldrive 2 tetszett legjobban, az OCD nekem túl darabos szőrös fulladós volt a jcm 800-hoz.
MXR-nek a custom shop GT OD-ja is jó meg a Zakk Wylde is
De nekem mikor kipróbáltam a BB preampot tudtam hogy na ez az amit keresek. a Tubescreamerrel egyébként nagyon hasonlóak, de a bb preamp kicsit teltebb gömbölyűbb hangú, míg a TS9 kicsit szárazabb, de az is nagyon jó cucc. Az a jó benne, hogy nagyon kis torzítással is folyik és hihetetlen kerek, meleg a hang, Andy Timmons-szal van erről egy jó videó, nézd meg ha nem ismered. Én ha veszek valami gitáros cuccot, általában már a vásárlás pillanatában tudom mire fogom lecserélni ha lesz pénzem, de a BB preamp-et eszem ágában nincs eladni :)
JCM 800+bb preamp+vintage v100 (seymour duncan aph1-ek)
Kedves Peta!
Egy Xotic BB-Preamp kb a duplájába kerül,mint egy Kasleder DLT 8/9.Valóban jobb is,vagy inkább csak a nevet kell megfizetni?Marshall JCM 800-Gibson Les Paul-pároshoz keresnék valami igazán jó Booster-t.Mi a tapasztalatod?
Előre is köszönöm!Üdvözlettel!
Boss/Roland gondolkodásból kiindulva valószínűleg szét tudod választani a kimeneteket. Mint GT-10nél a két effekt láncot A/B módon külön kimenetre küldeni, keress valami fx chaint, és valószínűleg ott rá tudod tenni, hogy az gitáros erősítő modell/ hang, illetve a szinti külön csatornán/láncon menjen sztereóban a külön kimenetekre
A GR55-ről kérdeznélek.
Mégpedig,hogy milyen módon használod.Igazából.Ennyi lenne a kérdés.
Tervezem,hogy veszek egyet,és valami olyasmi módon szeretném használni,hogy egy LS-2-es Boss pedállal szétválasztom a gitár és a GR útját,a GR menne PA-ra,a gitár pedig az erősítőbe.Azért gondolkodom ezen,mert nem tudom hogy viselkedik a GR szintije az erősítővel.Tudom,hogy kicsit nagyon laikus a kérdés,de tudomhoyg Te a legtöbbet kihúzod a cuccokból,és szeretném tudni,hogy nálad hogy vált be,mire használod stb.:)
Kedves Peta! Nagyon köszönöm a segítségedet. Közben készítettem egy 2x12-es fenyőfaládát amibe két db 8 ohmos Celestion Creamback hangszórót tettem, állat jó hangjuk van, sokkal kezelhetőbb és dúsabb sound, nekkem sokkal jobban tetszik így, mint a 4x12 vintage ládával, ami persze nem rosszabb hang, csak másabb, ahogy írtad is, valóban szúrósabb hang. Úgy tudom, hogy a creamback hangszorókkal a greenback hangszórók hangzását közelítik, csak ebből tudtam 2x12-est készíteni a teljesítmény miatt mert ezek 75 Wattosak. A legjobbakat kívánom.
Üdv
Laci
Én a lead csatornán csak a gain/torzítás struktúráján változtattam (kevesebb gain, nem olyan fuzzos). Fullon van a mid poti, a treble pedig 9óra állásban. A bass kb. középen áll. Amúgy énis most tervezem átalakíttatni EL34-re a végét. Ha túl hangos, Állítsd low módra, ekkor csak két végfokcső dolgozik. Ha viszont high álláson hagyod, de triódára kapcsolsz, szintén halkabb lesz, és kicsit több lesz a középérzet. Amivel amúgy a legtöbb közepet nyered, az a hangszóró csere. A V30 elég "szúrós" metál hang. Én Greenback-ekkel használom, szerintem úgy lényegesen vastagabb a hang.
Kedves Péter!
Kosztin László vagyok. A segítségedet szeretném kérni. Olvastam, hogy te is a Marshall 6100-as erősítőt használod és volt szerencsém hallani a játékodat és a soundodat Nyergesújfalun a Bikini koncerten. Nekem is egy ilyen erősítőfejem van amit a Mózer Laci átépített EL 34-es végfokozatra a kérésemre és Orange drop kondikat tett be a régiek helyére, az erősítő számomra így egy lépéssel közelebb került az általam elképzelt hangzáshoz, azonban a LEAD csatorna nekem nagyon vékonynak tűnik. Olvastam itt a facebook profilodon később, hogy te is épp ezt a csatornát módosítottad és az lenne a kérdésem, hogy véleményed szerint milyen opciók vannak a több középpel megtoldott hangzásra, illetve, hogy te mit csináltattál ezen a csatornán és valamint hogy a bulikon milyen beállításokkal használod a fejet, mert nekem nagyon hangos. Beállításaim: Pentóda üzemmód, Power: High, 16 ohm, 4x12-es Marshall 1960-as láda mono üzemben a 16 ohmos bemenetre kötve Vintage 30 hangszórókkal még az angol kivitel, és az effektkörnél a jobb oldali kis kapcsoló benyomva van asszem az a soros, de ebben nem vagyok biztos, csak azt vettem észre, hogy ezzel a beállítással az erősítő hangja nem változik. Ha hosszú lenne leírni, kérlek küld át a számod és írd meg mikor lenne alkalmas, hogy felhívhassalak telefonon.
Segítségedet előre is köszönöm.
Kosztin Laci
Kicsit valóban az voltál, de sebaj. Én lennék a legboldogabb, ha már kijött volna a lemez. A magam részéről kész vagyok, az utolsó "főhősre" várok hónapok óta... Amint elkészül ez a dal is, indul a gyártás.
Elnézést, hogy ha udvariatlan leszek. Peta, meddig kotlasz még a lemezeden?
Egy dedikált példányt kérek, és rá kell majd rajzolnod egy kotlós tyúkot is.
én nagyon jól éreztem magam, a fenti állványon levő, ritkán megszólaló keyboard valóban perforált néhány dobhártyát, de ez elhanyagolható, tizedmásodpercekról volt szó.
Szerintem a gitár tök jól a helyén volt, az első 1 percben azért tűnhetett kevésnek, mert valami fázishiba volt(a fejemben szólt a gitár :D), ami aztán elmúlt.
bár így szólna minden koncert!
Efféle hangerőparák mindig előfordulnak. Különösen egy ilyen helyen, ahol a keverőállás 5-6 méterrel magasabban van, a színpadtól 20-30 méterre... A lényeg, hogy jól éreztük magunkat, és ezek szerint azért ti is!
Az első szám első 1 percében én is halknak éreztem a gitárt, de aztán jó lett, meg a piros billentyű élesebb hangszíne volt egyszer-egyszer élesebb a kelleténél, de minden más tökéletes volt. :)
Ja igen, még bírtuk volna füllel percben (órában). :D
Nekem jónak tűnt a keverés is. Nem szeretem mondjuk, ha a gitár emnyomja a billentyűt.
Nálam minden hangszer pont egyforma jelentőséggel bír. Keverésileg és zeneileg is.
Ezt általánosságban értem.
Amint eljutok oda, hogy a saját dalaimat megírjam/felvegyem/megkeverjem, az ils ilyen lesz.
A 9. sorban is elég halk volt a gitár. Mondjuk az első számban szinte alig lehetett hallani, de aztán feljebb tolták szerencsére. Azért a keverés nem volt annyira ok; de természetesen kárpótolt a kiváló zene. Szerintem a másik termet is meg lehetne tölteni :)
Amúgy ja...nagyon komoly volt a koncert.
Facebookra én írtam be,hogy játsszátok a Peter Papescht.És a végén,mikor ez megtörtént...és tudom,hogy nem ez miatt,de kurva jó volt hallani.
Elképesztő mit műveltetek tegnap!
A gitár nekem halk volt a többi hangszerhez képest, főleg az elején. Bár lehet, hogy én hallgatok túl sok gitárcentrikus zenét.
De ez semmit nem von le az előadás értékéből, gratulálok, nagyon jó volt. Akkor egy év múlva a másik teremben
Már régebb óta akarom kérdezni az isobox-szal kapcsolatban, amit mutattál a videóban.
Mennyire szigetel ez jól, mit használtál szigetelésként? Csináltad, vagy csináltattad? Mire érdemes odafigyelni egy ilyen cuccnál?
Köszi előre is!:)
Engem nem különösebben érdekeltek az efféle erősítők, de néhány hete elkezdtem keresgélni "rohamcuccot" és így találtam rá. Eléggé szkeptikus voltam, de aztán gondoltam, kipróbálom; abból még nem lehet baj. Most meg egyfolytában ezen játszom itthon, annyira megtetszett.
Ahogy az előttem szólók bejegyzéseiből is láthatod, nem egyszerű a kérdés; mindenki másra esküszik. Valóban elég sok cuccot próbáltam már, leírom az én tapasztalataimat.
Az első és legfontosabb dolog, hogy tudd, mire van szükséged. Olyan cucc kell, amit csak vonalból használnál, vagy színpadon pl. gitárerősítővel is. Ha pl. csak vonalazni kell, úgy a Line6 cuccai (ebben az árkategóriában) elég meggyőzően szólnak. (Nem csak metálra. ) Gitárerősítőre kötve viszont nálam egyértelműen a Boss GT sorozat nyer; valamiért lényegesen dinamikusabban szólnak (GT-8,-10,-100), viszont a hangszóró-szimulációi nem annyira jók. Persze, abszolút használhatók (pl. a Bikini Őrzöm a lángot lemez szinte végig GT-8 vonalból...), csak nem ez az erőssége.
Négykábeles bekötésre pl. egyértelműen a Boss jött be leginkább; évekig így játszottam élőben (Laney TT100 + Boss GT-8,majd GT-10).
Egyik nagy kedvencem a Yamaha DG-Stomp-ja. Ez nem mai gyerek, nagyon egyszerű cucc, nincs benne zajzár, és csak a legfontosabb effektekkel rendelkezik, de elképesztően jól szól, és vicces áron hozzá lehet jutni.
A Zoom-okatm és Vox-okat én személy szerint nem annyira szeretem, és -huzamosabb ideig- nem is használtam őket sose, de ez ízlés dolga is.
A legfontosabb tényleg az, hogy próbáld ki őket valami hangszerboltban, vagy ismerősnél, és azután dönts! Nagyon mellélőni amúgy egyik cuccal se fogsz szerintem.
tisztára élő körülmények között a 'savage beast'-ot kis gainen, plusz egy kis delay vagy delay +chorus
torzra ugyanezt a modellt, és akkor nincs késés váltásnál, csak effektek nélkül.
szólókhoz delayt lájtosan, vagy komp+delay
csináltam olyan krancsot, hogy savage beast, közepes körüli gain, chorussal meg diléjjel, álat volt az is
amik jók belőle még:
ultimate plus
custom hi gain
rectified
ne keresd a nevek alapján az eredeti erősítők hangját, mert ez nem hangmásolásban jó.
kombóra vagy gitárcuccra kötve ki kell kapcsolni a hangfalmodellezést, mert szétmaszatolja a hangot
ilyet vettem fel vele régen: vamp2
én hanyagolnám a pécés, laptopos kockulást.
akkor már beringer Vamp tizenötér. szól akkorát mint egy PC alapú modellezés, vonalban is kiküldheted, és legalább nem fagy le. A modelljeiből kb 4-5 használható akad, az effektjei (delay, reverb, chorus, KOMPRESSZOR!) meg instant jólszólósak. Felvenni is tudsz vele, van benne hangfal'szimulátor' :D
Én biztos nem vennék tonelabot, sose tetszett, se line6 cuccokat... a bosst nem ismerem
Erre a megoldásra is gondoltam, de egy nagy baj van vele, hogy nincsen notebookom amit tudok hurcibálni ide oda a másik hogy az asztali gépem olyan gyenge, hogy ha a windows mellett elindítom a jetaudio zenelejátszót már 70%-on van a procihasználat.
ZOOM:
A G9.2TT az a 7.1 nagytesója, egyszerre adták ki a kettőt. 7.2 nincs. A 9.2 abban különbözik, hogy 2 cső van benne és 2 expression pedál. Viszont drágább, és a +1 csövön és pedálon kívül minden ugyanaz. Nyilván több funkciót lehet ide-oda hozzárendelgetni, de ennyi. Jah, és van loopja, míg a 7.1-nek nincs.
VOX:
Nah, ilyenem jó rég volt, ToneLab SE. Emlékeim szerint jó hangja volt. Mai fejjel abban is kipróbálnám a csőcserét, de alapból is egész használható. Nem tud sokmindent, de azt nagyon jól! Egyszerű a kezelése is.
BOSS (GT6 és GT8):
Ami előny, hogy sok paramétert lehet állítani az effekteken belül, sokat tud, és az effektlánc is kötetlenebb, mint a többinél. Loop is van mindkettőben, cső egyikben sincs. Hangminőségben kb. ugyanaz, az én fülemnek nem annyira bejövős, van egy jellegzetes "zizi" a hangban, amit nem lehet kiirtani. Van akit nem zavar/szereti, engem hosszú távon idegesít. Viszont, ha mögé kötsz egy csöves végfokot, az megszűri, és teljesen jó hangot tudnak.
Nálam csak kölcsönben van egy ideje. egyik cimborámé.
Hát az újabb multikat nem nagyon ismerem. Amivel össze tudom hasonlítani, mert voltak nekem, régebben:
ZOOM 707,
BOSS GT-6,
VOX ToneLab SE,
Line 6 PODXTLive,
BOSS GT-8,
Roland VG-88,
ZOOM G9.2TT,
Behringer V-Amp 2,
Yamaha DG-Stomp
Régebben én is ezt néztem ki magamnak :). Neked is iylen pedálod van? Ha igen tudnál mesélni róla esetleg arról, hogy milyen egy újabb multihoz képest?
Én elsőre a ZOOM G7.1-et ajánlanám. Olcsó, teljesen jól szól, CSÖVES (mondjuk egy csőcsere kell,mert a gyári kínai cső nem valami tigris, de ez kb. 5 perces művelet meg pár ezres...).
Jah, és az egyik leggyorsabb patch váltása van. Az effektek szerintem verik a Boss-t.
Ezen kívül még szerintem a VOX, szintés csöves multik a jó megfejtések, de esélyes a csőcsere azokban is. Ezekben még nem próbáltam, de a ZOOM-mal csodát tett!
Nagy dilemma előtt állok. Multieffekt vásárlásában gondolkodom, de választani sajnos nem tudok. Még nem próbáltam őket, de az eddig olvasottak alapján eléggé összezavaró hogy egyesek szerint a line6 inkább metálra jó a boss gt pedig inkább a softosabb zenére, aztán hogy a gt-k sokkal gyorsabban reagálnak és dinamikusabbak a line 6 HD-k pedig sokkal lassabbak. Ezeken kívül még van egy csomó effek gyártó és valaki az egyikre esküszik a másik pedig másikra. Tudom hogy anélkül hogy kipróbáljham nem fogom megtudni, hogy nekem melyik tetszik de szeretnék egy induló pontot tudni ami szerint majd jobban tudok figyelni a választásnál és a próbáknál. Azért tőled kérnék egy kis segítséget mert te már elég sok multival találkoztál és megbízható forrásnak tartalak. Szóval az eddig általad tesztelt multik közül melyiket tdtad jobban használni, melyik tetszett jobban neked, melyik miért volt jó, mik voltak a jó/rossz tulajdonságai, melyiknek volt a legjobb ár/érték aránya?
Nagyon szépen köszönöm a válaszod és a segítségedet!
Üdv. Tamás
Halló Peta!
Nagyon megtetszett ez a szólód a youtubeon: http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=nULQBXfTFM0&NR=1
A kérdésem ezzel kapcsolatban a következő;
Annak a phaser effektbeállításnak mi a receptje?Ha még emlékszel, egy Boss Gt8-cal rendelkezem. :)
Előre is köszöntem!
Szia Peta !
Most hallottam, hogy a Május 11. Tatabányai buli elmarad. Ez valóban így van, ( remélem nem ), de ha igen és esetleg " publikus a miértje..." megköszönném a válaszodat. További jó zenélést üdv ....