Csak kis infoelhintésként:a kezd alakulni egy alulról (zenészektől és egy nemzenésztől) induló kezdeményezés egy valóban igényes,szakmai szemmel is színvonalas tehetségkutató megszervezésére,aminek lényege nem a csillogás,hanem a lehető legmagasabb szintű szakmai zsűrizés és a minél profibb lebonyolítás.Stílusirányzatoktól függetlenül,szigorúan csak igényes könnyűzenei produkciókat felvonultatva.Amint lesznek konkrétumok,kapjátok az infót jól.
Valaki igazán felkarolhatná ezeket a tehetségkutatókat. Jó szervezéssel sztem jó dolgokat lehetne kihozni belőlük. Akár Tv-ben is mehetne, mégiscsak jobb lenne párbajokat nézni mint a megasztárt...
Én kb. 10-15-öt nyertem meg... Nem sok haszna volt. (Kivéve talán egy-kettőt...) Amúgy már nem nagyon vannak ilyesmik. És ha lennének is, akkor sincs semmi. Legfeljebb nyersz 5 csomag húrt, vagy jó esetben egy olcsó multieffektet, aztán másnap gyakorolhatsz tovább, és ennyi...
Ez a fórum is bizonyíték erre; nap mint nap kerülnek be a különböző topicokba totál ismeretlen arcok, akik csodákat művelnek, és nem is tudunk róluk. Ellenben azonnal értesülünk Baby Gaby legújabb klipjeiről...
Yngwie ha holnap reggel indulna el akkor is befutna.Sors ,jellem és hit kérdése minden.Ezért bírt fennmaradni a legádázabb grunge,new metal időkben is.Azok már letüntek ,Malmsteen még ott van és bárhol a világon fel tudja kelteni az érdeklődést.Olvass utána a neten hogy hogyan kezdte,nagyon tanúlságos.
Érdemes gondolkodni Japánban és Távol-Keleten. Van egy bizonyos Martin Sarvas nevezetű koncertszervező (Bécsben székel,ha minden igaz, Warner érdekeltségű), ő ilyenekkel foglalkozik.
Lenne egy szakmai jellegű kérdésem is!
Szeretnék elérni egy erőteljes, zúzós torzított hangzást, amire flangert, chorus, stb pakolnék (de azért 2-3 effektnél egyszerre többet vszinu nem. A cél Godsmack, Distrubed szerű hangzásvilág lenne. Az lenne a lényeg, hogy ritmusgitározásnál is (majdnem) profi hangja legyen.
A hosszu pedalsorokat nem szeretem, rack-es dologban kezdtem gondolkodni. Mit gondolsz, mivel lehet elérni ezt a hangzást élőben illetve a stúdióban.
Abszolút értelek. Persze, biztos eszméletlen nehéz egy idegen zenei közegben a nulláról kezdeni. Amerika még az európában befutott zenészeknek is kemény dió. Szerencsére azért már vannak sikerek zenekari szinten (Without Face, Everwood), meg a HC-s arcok tudnak külföldön koncertezni. Most olvastam, hogy a Heaven Street Seven-t nemzetközi díjra jelölték. Nem vagyok HS7 rajongo, de jo tudni, hogy azert halad valami. Remélem 1-2 éven belül én is megtapasztalom a színpadról milyen hazánkon kívül játszani.
Az egyik gitáros a Vertigo-ban szintén Orange cuccot használ (legalábbis ilyet használt egy koncerten, amit a többi zenekar nem - ebből az következik, hogy a sajátja volt).
Egyébként annak nagyon koszos hangja volt, de dögösen, és érthetően, nem úgy, mint egy Marshallnak.
Igen erre én is felkaptam a fejem amikor a honlapodon jártam, mert nem nagyon tudok Magyarországon Orange fejet, bár te niztosan tudsz még valakinek. Néztem valahol a neten az Orange cuccokat, ma is gyártják, de az a régi vintage ami neked van 3000$-on felül van. Nem piskóta. És ehhez képest egy primitív felépítésű cucc.
Az Orange alapvetően egész más jellegű, mint pl. a Marshallok. Az előfok felépítése inkább a hifi-erősítőkre jellemző (lepke-karakterisztikás hangszínszabályzók, csak mély és magas meg egy presence-szerű HF-drive szabályzó), szóval nem egy szokványos gitár-erősítő. Viszont ultra-tiszta hangja van állat hangerőn is, ami pl. a Marshallokra egyáltalán nem jellemző. A pedálozás miatt ez pedig nagyon fontos volt nekem. A ládáim nem Orange-ok, hanem 2db Kitty Hawk Eagle, amiket még "94-ben vettem. Ezeknél jobbat ritkán hallottam... valami nem létező Celestion (Vintage Lead 70!!!) hangszórók vannak bennük, és irgalmatlanul szólnak. Nagyon szeretem ezt a szettet.
Peta! Tegnap említetted az ORANGE fejet. Na én erről szerettelek volna kérdezgetni! Mik a főbb jellemzői? Már hangra, jellegre gondolok. Pl összevetve a többi legendás vintage fejjel (JMP JCM stb). Miért szereted, miért nem válsz meg tőle? És ládád is volt hozzá, vagy van esetleg? Arról tudsz mondani pár szót? Csupa szem vagyok!
Ha csak úgy kimegy az ember az USA-ba, ott ugyanúgy 0-ról fel kell építenie mindent, ahogy itthon is. Ehhez nekem már késő van egy kicsit. Ha arra hajtanék, hogy mondjuk kinti sztárokkal játszhassak, akkor képzeljük csak el mondjuk a következő szituációt: Sting új lemezt akar készíteni. Mondjuk hallotta a Colaiutától, hogy érkezett egy magyar csávó, akit Petának hívnak, aki nagyon állatul gitározik. Felcsapja a noteszét, és gondolkodik, hogy kit hívjon a lemezére... Hívja a Claptont? Vagy Steve Vait? Vagy Dominic Millert, akivel 100éve együtt muzsikál, és minden rezdülését ismeri? Vagy hívja el ezt a tehetséges villámkezű csávót, aki mellesleg erős akcentussal beszélni angol?
Na, szerintetek melyiket hívná?
Azt hiszem, elég kicsi a valószínűsége, hogy utóbbit...
Régebben láttam már, ezek szerint méd mindig megvan? Az télleg jó ár érte kíváncsi lennék mennyi rajta a bizomány (--> mennyivel olcsóbban tunnám elhozni).
Mintha egyszer láttam volna Güntert egy koncerten játszani egy olyanon (vagy pont azon?). Szerintem arról ment a tisztája (ha egyáltalán használt tisztát azon a koncerten )
Van bent Fejesnél egy próbáld ki!Szerintem nagyon jó erősítő és baromi jó az ára.(Racer X ) Semmivel sincs rosszabb hangja mint az ilyen kaliberű méregdrága amerikai fejeknek.
Sajnos nem sok értelmét látom... Amerika felejtős, Európa pedig még legalább 5-10 év, mire komolyan vesz egy magyar csávót. Szerintem. De ne legyen igazam!!!
Neked van Laney GH50L fejed ha jól láttam a honlapodon. Mit tudnál róla mondani? Hagyományosmetálra mennyire jó? Eleget torzít vagy inkább pedállal kell meghajtani?
Én egyébként Morley wah-pedált használok (Pro Series II). Volt már jópár Dunlop wah-pedálom, de nagyon hamar elkoptak a potik, és hát 6-8ezer Ft egy poticsere... Szerintem vannak olyan jók ezek is, mint a Dunlopok.
Hú, de sok téma lett hirtelen... Megpróbálok sorban hozzászólni mindenhez.
Buggz Bunny:
Ha nem használod a Laney torzítóját, csak a tiszta hangját, akkor nyugodtan nyomd a pedálokat az inputba (én is így használom az Orange fejemet)! Delay és reverb téren valóban nem érdemes nagyon spórolni, mivel ezek digitális cuccok, fontos az AD-DA konverterek minősége, ami a relatív olcsó kategóriában tényleg a Boss mellett szól.
Torzítók terén viszont tényleg ki kell próbálni minnél többet. (Amit a gyártók írnak egy pedálról, az nem mindig mérvadó, hiszen ők el akarnak adni mindent. (Ez nem azt jelenti, hogy az említett Marshall ne volna jó!) Én sokat kísérleteztem, amiket használok jelenleg: Boss DS1, Boss SD1, Big Muff (régi USA), VoodooLab Proctavia, SI Rat. Ezeket nagyon szeretem, de van még egy csomó jó pedál.
Írhatnál a Blue Steelről valami jellemzésfélét a húr topicba, mert érdekelne, régen használtam egy ideig, de már fingom sincs, hogy milyennek találtam... köszi
Kész a szűz gitárhang, minden nélkül ahogy kérted, olyan sorrendben ahogy írtad. D-re vagyok hangolva, 3 hónapos 9-es Dean Markley Blue Steel-lel. Csak a hátsó pick up szól. Először az E-dúr, G-dúr, majd üresen és a végén pöntyögök asszem 11-13 bundok körül. Kicsit zörögnek a húrok, meg 3 év után kijöttek a gitár bajai, de nemsokára beviszem a V52-be egy "nagygenerálra".
nekem is bejon a marshall sound
sajna nem ismerem a kis marshall pedálokat
most egy ds1em van de kéne valami keményebb hangszin
egy proco rat-et érdemes lenne megpróbálni
nekem valahogy a tobbi boss pedál a ds1en kivűl túl "kásás"
köszii Bazsi!! megpróbálom valahol kipróbálni.. bár a kedvenc zenészeim az F et használják csak nem tom ez a selymesség miért kerül ilyen tekintélyesen többe tényleg Bazsi a Morley pedálokból melyik hasonlít szerinted a gcb 95 re ??
Az inputra kerülnek a visszahngok meg a zengés, aztán azokat is szarrátorzítja...
Ha gondolod, próbáld ki a hatást, kösd a multid után a mt2-t, aztán nyomj a multin egy reverbet.
A Dunlop GCB 95f annyiban más, hogy olasz "Fasel" gyártmányú induktorral szerelik, ezért van az "f".
Állítólag eredetileg is ezzel készültek, csak később megszűnt a Fasel cég, kénytelenek voltak váltani.
Most viszont újra kapható...jippppííííí...
Állítólag selymesebb hangja lesz tőle. Ki kell próbálni, ami neked teccik, azt vedd meg.
Hi! Még új vagyok itt és látom, hogy szerencsére sok hozzáértő személy ténykedik errefelé. Lenne egy kérdésem. Az Ashdown Fallen Angel gitárfejek -effekt nélküliek- mennire jók durvább zenéhez? Mondjuk a Line6 Spiderekkel összehasonlítva. Ha valaki segítene ebben a témában, megköszönném.
Ha nincs effekt loop, márpedig a Klippeken nincs, akkor nem tudod a saját torzítójával használni, mivel a delay-nek/reverbnek az előfok mögött kell lenni...
köszi szépen skyline Skyline.. öhh egy kérdés még te használsz torzító pedált? milyet? vagy milyet vennél? .. Nekem a Marshall sound jön be nagyo n nagyon főleg a JCM 900.. az odavág Azért is néztem ezt a JackHAmmer kis marshall OD/Distorsion pedált, mert elmondásuk szerint a csöves cuccokból kicsalják azt a hangot!
tudom hogy nem engem kérdeztél de én is most szándékozok delay pedált venni
nekem is fullcső laney-m van tehát szerencsésebb ha pedálokat használok
én ugy gondolom hogy ha delay-ről és reverbről van szó akkor érdemes a jobb minőséget választani
én valószinű egy dd3ast vagy 6ost szerzek majd
nagyon jó az rv3as amiben van delay is és reverb is de sajna nagyon ritka
igaz hogy drágák a boss digital delayek meg reverbek de ezek sztem már majdnem studió minőségű effektek
a behringer pedálokat még nem próbáltam de volt már egy két behringer cuccom és nem hiszem hogy egy behringer delay vagy reverb ennyi pénzért jó lenne
egy próbát persze biztos megér , de én tudom hogy a boss elég jó tehát sztem azt vegyél
Szia Peta! Egy kis segítséget kérnék tőled! Egy Laney Klipp 100 as full csöves fejem van.. és egy Vass CSaba által készített 4x12 es Tribute láda.. nagyon durván szól, ám itt jön az én kérdésem tárgya :) egy digitech gnx 2.es pedálom van.. és hát valahogy nem igazán érzem helyét ebben a rendszerben.. vonalban vagy csak végfokkal használva nagyon jól szól, de ha bedugom a fejbe akkor annyira nem vagyok elájulva.. pont az a kellemes csöves feeling tűnik el. Ezért úgy döntöttem szerzek pár kispedált. öhh a Laney egy vintage erősítő ezért nins rajta csak input, szerinted ez baj hogy nins FX LOOP? .. a fejtől semmiképpen nem szeretnék megválni. mert nagyon gyönyörűen szól és hibátlan állapotban van! Öhh az érdekelne ,hogy a behringer kis pedáljairól hallottál valamit? mert külföldön nagyon olcsók.. és ha van olyan jó mint a Boss töredékért akkor azt vennék, csak nem akarok potyára venni. Pontosan egy Reverbet és egy delayt gondoltam. Még azt szeretném megtudni,hogy mi a különbség a dunlop GCB 95 és a GCB 95f között? Torzító szekcióban meg most van egy Boss mt-2esem de ha minden igaz cserélem egy Marshall Jackhammerre. A MArshall kis FX pedáljai milyenek próbáltad már őket? ELőre is köszönöm szépen a segítséged!!!!
Szerintem bőven jó szólókra is. Sajnos ilyen hangmintát nem tudok mostanában csinálni, mert a cucc kint van a RB raktárában. Csak bulikon használom, ott meg pedállal. De az Eldorádóban (az újban a Zichy J. utcában) szerintem kell lennie ilyen fejnek. Vagy a körúton.
JAJAJAJAJAJJ meg vmit lecci!!! tudnal esetleg majd vmi hangmintat kudeni, ugy h semmit sem kocc ele (es ha nem gond akkor ne vonalbol)? Telleg fontos lenne, utanna leszallok rolad:)
Tom, h man kerdeztem, csak most meg aktualisabba valt a dolog. Igatzabol az erdekelne, h onmagaban a torzitoja eleg lenne-e egy 5150II melle a szolokra. Uis azzal az a baj, h mig az aljaban BRUTAL ERO lakozik, addig a teteje valahogyan nekem tul kattogosnak tunik (probaltam xxx-et is, de annal meg pont forditva van...) hmmm?
Ha tudsz, küldj egy olyan hangmintát, ami minden effekt és torzító nélkül (pl. közvetlenül a hangkártyába dugva a gitár) szól. Legyen az ominózus bridge pickup, nyomj egy E-dúrt, meg egy G-dúrt (hagyd őket kicsengeni), akár gyengébben, majd erősebben pengetve, aztán a 6 üres húrt egymás után külön-külön (ezeket is hagyd szólni egy ideig), valamint mindegyik húron az oktáv körül egy-egy hangot (szintén kitartva). Ebből több minden kiderülne a pickupról. Amúgy nekem bejöttek a Seymour-Duncan pu-ok is (hídnál asszem TB4 van nekem a Medgyesi gitárban), az Ibanezembe pedig Dimarzio Blaze-t tettem, az kicsit még agresszívabb hangot produkál. Tényleg kísérletezni kell egyébként, ha van rá módod. Én a Medgyesi gitárban már legalább 6-8 féle pu-ot kipróbáltam, mire ez lett.
Szerintem tudhat az jó is lenni, bár attól függ, mire. Fulladós, extra sustain-es dzunga hangra kiváló, bár én még régebben két TS9-est kötöttem össze, de hasonló lehet két SD1 is.
Snake, remélem nem haragszol, ha én is belepofátlankodok. Régebben volt egy RG-m (1570), szintén hárs testű és elég sokat tököltünk vele, amíg sikerült találni olyan pickupot, ami tényleg jól szólt. A te soundod nekem kicsit orrosnak tűnik, a V8-ra emélkeztet. Nekem annak idején a Dimarzio Paf Pro vált be legjobban. Bár, nagyon frankón szólt benne a Breed is. Ezek hársban nagyon állatul szólnak. Ha van rá lehetőséged, próbálj ki minél több pickupot a saját gitárodban és fül alapján dönts.