Peta, gondolom nem kevés tapasztalatod van az Ibanezek és a pick-up-ok terén. Van egy Ibanez RG320 FA-m két Powersound humbucker-rel. A fa anyaga basswood, kőris tetővel, edge pro II, wizard II jávor nyak stb. Nem a legprofibb, de szeretem a hangszert, mert a legtöbb sound kijön belőle. Egy powerstate PG100-zal nyomom 2*12-es szintén Powerstate ládával és köztük Gt-8-at használok. Nagyon disznóállatul tud így szólni, imádom. De, most ahogy készítünk a bandával egy házi cd-t, egész másképp szól a felvételeken, mint élőben (ami persze logikus is). Az az elvem, hogy ami jól szól és tetszik azt tovább nem is piszkálom, de kíváncsi lennék mi lenne akkor, ha legalább a híd-hum-ot kicserélném valami faszányosabb puck-up-re? Mi erről a véleményed? Vagyis mit ajánlasz?
ITT EGY HANGMINTA Jobb gomb cél mentése. Remélem működik...
Ennek egy Higain modellnek kell lennie, szólóval (remélem nem az I"m broken-t linkeltem be...ugyanis nem tudok most belehallgatni). A hátsó humbucker szól.
Kicsit zsírosnak tűnik az alapriff. Ez a gondom vele. A szólóhangszín szerintem megfelelő. Most vagy finomítok a beállításon, vagy tényleg kipróbálok egy másik pick-up-ot. Karakteresebb, határozottabb soundra vágyom. Mi a véleményed? És köszi előre is!
Na ide akartam kilyukadni. Mert olvastam valamelyik ZM-ben a veled készült interjut, és naon fiatalnak tüntél. Akko azér! Most sajnos mennem kell, de holnap újabb kérdésekkel foglak zaklatni, ha nem veszed rossz néven.
A Medgyesinél volt anno kettő is. Néha ki lehet fogni itt-ott. Nem akartam olyan soundot, bár nekem is tetszik. Igyekszem senkinek a hangzását sem másolni (hál"isten, nem is lehet teljesen), épp ezért például nem szeretem a signature-modelleket, semmiből. Sem gitár, sem effekt, sem erősítő...
Hát mindenesetre régóta foglalkoztatott a dolog, mert ráadásul még ott a studióban az utómunkáknál is oan lehengerlő gitárhangot kreáltak, hogy amikor annak idején meghallottuk vaníliát pisiltünk. És Te hol tudtál egy ilyen szerkentyűt kipróbálni? És utána nem akartál Boston-ul szólni? Meg ilyenek jutnak eszembe.
Egyrészt van benne egy ún. pre-eq, ami a torzítási fokozat előtt emel bizonyos középfrekvenciákat. Másrészt maga a torzítás utáni spektrum is jellegzetes, kicsit (a szó jó értelmében vett) doboz-hang, nagyjából 500Hz kötüli emeléssel, és 1-1,5kHz körüli vágással. És általában viszonylag sok chorus volt a soundon. Nagyjából ennyi.
Szóval a Rockman cuccokig eljutottam én is, voltam az oldalukon. Viszont nem voltam benne biztos, hogy aki ezeket birtokolja, az megkapja-e a legendás Boston sound-ot? A további kérdésem az volna, hogy szerinted mi az a legjellemzőbb dolog amit ez a Sholtz kütyü csinál a hanngal? Szóval mi ennek a sound-nak a legjellemzőbb tulajdonsága, ha szóban meg kellene fogalmazni?
A GH50L nagyonjó fej. Szép a tiszta hangja is, és a drive-ja is bitangul szól, nagyon! Próbáld ki! Szerintem abszolút megállja a helyét, szinte bármilyen zenében.
Tom Sholtz, a Boston gitárosa saját maga tervezte a Rockman cuccokat, amiket használt. A sound "magja" a Rockman Distortion Generator (félrackes), ezenkívül csinált eq-t, chorust stb. Gyakorlatilag nagyjából ennyi. Én próbáltam annak idején ezt a Rockman Distortion Generatort, gyakorlatilag egy az egyben az a sound.
Haj! Tudnal vmit irni a Laney GH50L-edrol? Nagyon erdekelne, mert a szolokra kene egy fej minnel kevesebb kutyuvel. Ez onmagaban pusztitana mar? Elore is koszi!
Hát fordítva vagyunk programozva, elkerüljük egymást. 2:46-kor én már alszom. A héten meg csak este 9-ig leszek a gépnél.
Egyébként azt szerettem volna tőled kérdezni, hogy ismerted vagy ismered-e a BOSTON nevű formációt? És ha igen, akkor fejtsük meg annak a legendás sound-nak a titkát! Nagyon meg van dolgozva az a hang, de valami eszméletlenül jó és egyedi. Annak idején egy igazi áttörés volt a rock műfajban!
Sétáltam a Deák tér környékén, aztán unalmamban beugrottam a Tajti hangszerboltba. Megláttam ezt a gitárt, kipróbáltam, aztán gyorsan megvettem. Nagyon hülye helyeken vannak benne a pickupok, úgyhogy majd új koptatólap lesz rajta, és elvileg 3db Seymour Duncan, amiket már hónapok óta várok... Egyelőre csak a pickup-váltót cseréltem ki, mert az eredeti zabálta a magasakat.
meg tudod azt csinálni hogy 1 kimeneten menjen ki az egész... és akkor aszerint választas kapcsolót, hgoy mit akarsz... csak sima on/off állást vagy akarsz egy ekvert jelet is ahol a piezzo meg a pickup egyszerre jön... de ha csak simán 2 állás elég akkor azt ki tudod rakni elvileg egy push/pull potira...
Bocsánat, de a Wilkinson biztos, hogy nem gyárt ilyet. Piezzos tremolot igen, de nem Floyd Rose rendszerűt. A Wilkinsonnak saját szabadalmaztatott technológiája van, ami a Floyd Rose egyik legnagyobb "konkurenciája".
amúgy GK kurvajó megoldás lenne, csak drága, mert oké, hogy megvan maga a midipickup, csakhogy ahhoz még kellene a gép is, amiből kihozom a hangokat, az meg nem olcsó...
Eszemben sincs, hogy marassak, akkor inkább hagyom a francba az ötletet, azért kérdeztem, hogy mit lehet csinálni... Max megvárom míg a Graphtech kihozza a piezós babákat, aztán az N2-be rakom, az elvileg sima FR klón, talán abba jók a babák... nem tudom. A másik fele meg, ha piezós lesz a gitár milyen kapcsolók kellenek még pluszba?
illetékeseket kel megkérdezni... de én tuti tennék egy GK2-őt alá ami midi végülis de abbol is hozható ki jó szand! maratni meg soha sem érdemes szerintm! nem szeretem az ilyen drasztikus átalakitásokat főleg egy ilyen drága hangszernél! én pl tuti nemet modnanáék ha hozzám hoznád melóra!
Hát sztem ha az Ibanez gyárt egyáltalán piezós babákat a lo-pro edge-hez,akkor az ismervén az árpolitikájukat,baromi sokba kerül,inkább egy hozzáértő hangszerész marjon a testbe,mert az attól nem lesz gányabb.SZVSZ.
az nem nagy biznisz, ha az egész tremolót kicserélem...:S mennyibe van az? meg még szét is kell gányolni, hogy beférjen, mi? no az már nem az igazi, ha a gitár testéből kellene kimaratni...
ja, csak fogadjunk LoPro Edge-be nem jó egy piezós baba sem...:) amúgy sem házilag akartam gányolni, hanem csak érdeklődtem a lehetőségek iránt, meg természetesen hangszerészhez vinném, ha rászánnám magam az átalakításra...
Igen, van benne, pontosabban a tremoloban. Csak úgy lehet bármilyen gitárba tenni piezzot, hogy ki kell cserélni a húrlábat (vagy legalább a babákat) piezzosra. Nem tudom pontosan, hogy mennyibe kerülhet. Egész korrekt elektro-akusztikus hangot lehet vele csinálni. Főleg színpadon. Stúdióban értelemszerűen azért jobb a rendes mikrofonozott akugitár, bár használtam már lemezen is az Ibanez piezzoját, kifejezetten ilyen ultra-tiszta, csilingelős tiszta hangra.
Hali Peta!
Jól tudom, hogy a 7 húros Ibanezed piezzós? Megkérdezhetem, hogy hogy van megoldva benne ez a dolog? Feltétlenül nagy alakítások szükségesek a gitáron (csak mert nem nagyon bízom a fúrás faragásban)? Mennyire lesz ténylegesen akusztikus gitárhoz hasonló a hangja? Esetleg hangmintát tudnál mutatni? Ja meg persze az is érdekelne, feltéve hogy tudod, hogy kábé pénzügyileg ez mennyire drága művelet?
köszi a válaszokat előre is
üdv
Kether
Ha még fellelhető valahol, akkor belehallgathatnék? Ha egyáltalán ez kivitelezhető valamilyen formában. Ha sikerül előkotornod akkor ide átdobhatod: medvej@freemail.hu Előre is köszi! Ha nem sikerül, akkor is köszi!
Én még nem kötöttem rá ládára. Hülyén írtam le az előbb, szóval, az erősítő önmagában is nagyon jól szól, milyen lehet ládán? Végül is ezt szerettem volna kérdezni, csak nem sikerült. Egyébként csak gyakorlásra használtad vagy bevetted stúdióban, esetleg bemikrofonozva élőben?
Bocs, hogy belekarattyolok az eszmecserébe, de volna egy rövid kérdésem. Peta, megpróbáltad anno a kis egycsövű Kustomot rátenni ládára és ha igen, mi lett az eredmény? Tök jó hangja van, szerintem.
A hangzások választásához én inkább többféle pedált használok. Eddig 3, mostantól pedig 4 féle külön torzítót használok EM bulikon. De ez tényleg ízlés dolga. Nem győzöm hangsúlyozni, de komolyan: mindegy, ki mit mond; be kell dugni, meg kell hallgatni, és ha tetszik, akkor meg kell venni! Ez a lényeg.
Próbálnám, de nem ilyen egyszerű.
De most Fenderes kollega adott egy raklap plugint, próbálkozok a szoftveres megoldással, egész jó dolgok vannak... ;]
Azért próbáld ki, lehet tetszeni fog a végeredmény! Érdemes elkérni/kibérelni egyet valami hangosító cégtől, vagy disco centetről, vagy ismerős hangszerboltból... Belőlünk csak a tapasztalataink és előítéleteink beszélnek :)))))))
Bocs, hogy beleszólok, én egy triple x fej effektkörében használok néha egy mxr m-109-et, és hihetetlenül megdobja a hangot, pedig nélküle sem piskóta! A másik előnye, hogy szobahangerőnél is állat hangot lehet csinálni vele, arról nem is beszélve, hogy mennyire kibővül a különböző hangzások választásának lehetősége.
Én annyira nem is vagyok az EQ-uzás híve, bár gitár más szisztéma... Az ashdown fejemen van egy EQ in-out kapcsoló, amikor sokat tekergetek, mindig kikapcsolom az equt, hogy mennyire mentem el az úgymond "nyers" hangtól, ha sokat romlott, minden közeledik vissza a középállásba, de ez basszusgitáros betegség, tudom
Szerintem, amit nem gitárra csináltak, azt nem szabad gitárra használni :) Én használtam egy phonic keverő soksávos grafikus EQját egy ideig basszusgitárra, bele tudtam nyúlni, ahol csak akarok, de nem volt az igazi, egyből lehetett érzeni, hogy ez nem arra van...
Nekem hangmérnök ismerőseim mondták, hogy a béringer keverők hangszínei pl nem azon a frekin dolgoznak, ami rájuk van írva, zajosak, stb... Főleg, ha beilleszted valami jól összerakott rendszerbe, minden eddigi belefektetett munkádat tönkre teheted vele... Olcsónak híg a leve, ez van :(
Látszólag valóban többet tud a Behringer, de ez nem minden. Valóban több sávos, van rajta szimmetrikus csatlakozás (amit te nem használnál), és stereo... Viszont biztos, hogy nincs olyan minőségű, mint akár egy Guyatone eq. Nade sebaj. Az a lényeg, hogy ki kell próbálni, és ha neked bejön, meg kell venni. Az én véleményem ebben tényleg ne befolyásoljon túlságosan (izlések és pofonok), én sajnos utálom az eq-kat gitárra. Mindig úgy veszek cuccokat (torzító stb.), hogy meghallgatom a saját soundját, és ha tetszik, akkor megveszem. Ha a kipróbálásnál úgy hallom, hogy eq-zni kéne, akkor inkább otthagyom. (Vagy ha már megvettem, akkor eladom) Többek között ezért adtam el (bár nem csak az eq miatt) a Pod XT-met.
Mint mondtam, a pre EQ-zás anyira nem mozgat, csak mint lehetőségről érdeklődtem, hogy ha vennék egy ilyen stereo cuccot, akkor mindkét fele ki legyen használva.
Azért tendálok egy ilyen fele, mert lényegesen többet tud egy pedálos EQ-nál, és az új ára annyi, mint egy használt pedálé. 7 sáv azért nem valami sok, persze több a 3nál
Sajnos az olcsó eq-nak tényleg lehetnek hátulütői. Nem tartom kizártnak, hogy például jobban járnál egy pedál eq-val is akár... Boss, vagy ilyesmi. Az egyik topicban pl. valaki árult egy Guyatone-t, azok nagyonjó minőségű pedálok. Lehet, hogy érdemes volna inkább ezek felé tendálnod. Pl. egyvalakit tudok, aki használ pre eq-t, John Scofield egy Boss eq pedált használ a Rat torzító elé.
Meg persze az se mindegy, hogy PA szempontból rossz vagy gitár szempontból. Mert PA-ná nyilván minél lineárisabb, annál jobb, gitár esetében én viszont konkrétan bele akarok nyúlni a hangba. Persze a zaj az mindegyhogy rosszaság