Akkor még nem tudod, vagy más lett a dátum. Két napja szerkesztettük a jövő hetit, és abban még Bikini lett volna (én most is úgy tudom, az lesz), ha nem, akkor valami nem jött össze.
„Jó lenne, ha a Lovrek visszajöhetne, mert mondjuk quasi a legjobb gitáros a Hangmesteren. (Szerintem jobban tolja a Daczis Bikini szólókat, mint a Peta.)”
Minden viccet félre téve, azt hiszem, ez a mondat nem arról szólt, nem az volt talán az értelme, hogy téged minősített volna (le), hanem a Lovreket részemről inkább (feljebb)…
OFF
Jajj... Már megint nem örülök. Hála Istennek, most nem itt történt "robbanás", de történt. Nem szeretnék -talán nem is tudok- őszintén állást foglalni, és senki mellé állni, de egy dolog biztos. Ami itt a Hangmester Fórumon látható, az tipikus példája annak, ami nagyban is zajlik a világban. Az emberek nem értek meg a demokráciára. (Mellesleg a tökéletes demokráciát egy hajszál választja el az anarchiától.)
Valójában az itt zajló események már nem is erről szólnak. Olyan katyvasz alakult ki, amiben már rég nem az a kérdés, hogy kinek van igaza, ki hazudik, ki szólt be először a másiknak. Ilyenek vagyunk, ilyenné lettünk. A legfontosabb az lenne, hogy mindeközben emberek maradjunk, és ez megy a legnehezebben.
Persze, felmerül a kérdés: mit is jelent embernek lenni? Az emberiség, amióta létezik, folyamatosan háborúzik, rombol, miközben tudományos értelemben fejlődik. Valójában a bennünk felgyülemlő agresszió kiéléséhez keresünk újabb, hatékonyabb eszközöket.
Minden ilyen eszköznek két oldala van. Egy nagyon egyszerű példa, a kés. Vághatunk vele szalonnát, faraghatunk vele szobrot, de meg is vághatjuk vele magunkat vagy akár meg is ölhetjük vele a másik embert...
Ennél még több dologra képes a "demokratikus internet". Mindenki arra használja, amire a bicskáját is használná. Valaki az életben maradásra, valaki a kultúra terjesztésére, valaki a benne felgyülemlett feszültségek levezetésére és még sorolhatnánk.
Egy tanácsom van mindenki számára:
Szálljunk magunkba, és gondolkozzunk el azon, miképp cselekszünk mi magunk, milyen emberek vagyunk, milyen embernek mutatjuk magunkat, és mindezzel mit teszünk azért, hogy a világ egy kicsivel jobb hely legyen...
ha elküldöd nekem egy mailben, hogy pontosan milyen cuccaid vannak, milyen sorrendben összekötve, megnézem, mik a lehetőségek. lehet, hogy egy kábelt kell 'félig' szimmetrizálni, lehet, hogy más lesz a megoldás...
levíl.
Guitarplayer! Köszönöm szépen ezt a nagyszerű szakdolgozatot, de nekem ez nagyon magas! Szóval van valami egyszerűbb módja, hogy az ilyen hozzánemértő is orvosolni tudja a problémát? Vagy vállalok-e valamilyen kockázatot, ha így hagyom? (tönkre mehet-e, vagy megrázhat-e?)
Szilveszterkor a minusz 9ben hasonló jókat éreztem szabadtéren. Nem könnyű, de levágott végű pamutkesztyűben játszottam, ami legalább a tenyeremet és a harmadik ujjperceimet védte. Persze az ujjvégeimet nem éreztem egy még egy jó darabig
Sehogy. Az első szám végén már egyáltalán nem éreztem az ujjaimat. Kb. 10-15 perc után már kvinteket se bírtam fogni, a mutatóujjamat tologattam a nyakon. Utána jól le is hordtam a szervezőket, akik nem győztek bocsánatot kérni, de ez egy másik, hosszabb sztori...
Mentem el kocsival, és láttalak a Hősök terén nyomni a Bikinivel. Én a kocsiban lefagytam, te hogy voltál képes ilyen varkasordító hidegben két játszani?
az nagyon nagy lesz. 470p és 2,2n közötti kellene, szerintem a kisebb lesz a jobb.bár te tudod, te hallod.
és bocs, Peta, hogy a topikodban kalózkodtam
itthon nincs ilyen gond, a bulik helyszínén remélem nem lesz, próbákon meg annyira nem feltűnő. Ha valamelyik délután lesz szabadidőm, akkor veszek a gitárba egy 2állású minikapcsolót a PP tone poti helyére. Így meglesz oldva a felezős móka is, és a tone poti sem "rontja" a hangot. A volume potira mekkora kondit kéne kötni? Ami most a tone potin van az jó lehet oda?
az szerintem normális, ha a tested nincs leföldelve(nem fogod a húrt), akkor nem is árnyékol szépen.
az adaptereknek nem is kell, elvégre trafó mind, kettős szigeteléssel.
látni kéne mi a pánik-
a brumm az az izé.
szóval.
amikor bekaccsolod a cuccot, kitekered, és HMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
földetek van(hálózati)?
pl. a roland kjúb15x-em NEM földelt dugós gyárilag, csináltam egy krokodilcsipesz végű hosszú drótot, és rácsíptetem a kombó fémrészére, meg a 230V-os csatlakozón a földelőérintkezőre...sokkal kisebb a brumm azonnal.
Ez a brumm milyen jellegű? Olyan mintha kontaktos lenne valamelyik jack-csatlakozó és reccsenne egyet? Mert mostanában szoktam ilyet hallani, de csak a próbatermünkben. Leginkább akkor amikor hozzáérek a húrokhoz. Ott egyébként az egész cucc, a bass is hangosabb.. Lehet ennek is köze a lentebb említetthez?
akkor a szitu a következő:
azért volt brummos, mert az effektlánc földhurkos.
a hálózaton keresztül, a földelésen is össze vannak kötve a gépek földjei, és a hangkábeleken is összekötődnek a földek, ez szép zárt karikát alkot(ha lerajzolod, egyből látszik a zárt kör).
ez egy egymenetes trafóként működik, ami külső mágneses tér erővonala a menetbe(a zárt hurokba) bemegy, az feszültséget indukál benne.
a hurok egyik darabja éppen a jelkábel! tehát a begyűjtött brumm egy az egybe ráül a hasznos jeledre.
elhárítás:
1. szimmetrikus jelvezetés használata, ha lehet, és csak az egyik oldalon bekötött árnyékolással.
2. vagy marad leragasztva a hálózati csatin a föld...nem korrekt megoldás, de az eszköz kap földet, csak épp a jelkábelen át.
3. leválasztó trafó használata a jelútban. pénzbe is kerül, meg rontja is a hangot.
Mégegyszer köszönöm a segítséget guitarplayer-nek, és Petának, a maximizernek lekötöttük a földelését, és hibátlanul üzemel! Már csak azt szeretném kérdezni, hogy ha így hagyjuk (beragasztó szalagozva a földelést, ami a 220-as dugóban van) nem lesz-e probléma? Mivel én buta vagyok ehhez, nehogy megrázzon:)
Szuper buli volt és Peta szokás szerint kegyetlen jót játszott!!!
Külön köszönöm Petának, hogy önzetlenül odaadta az alapmotyóját és játszhattam rajta. Nem sok ilyen ember létezik kis országunkban, aki ekkora tudással és tehetséggel rendelkezik és mégis minden nagyképűség nélküli, segítőkész személyiség tud maradni.
Az az aggodalmam, hogy a Laneyben valahogy úgy van megoldva, hogy a loop a master után van. Szóval ahogy tekerem a csati master hangerőt, nő a loop "kimenetén" is a jel.
Van egy LPB-1 clean booster klónom, kis hangerőn szépen működik loopban is hangerőkiemelésre, de ha már kb félig van tekerve a csatimaster, akkor már betorzítja/túlvezérli a clean boostert. Ez ugye analóg móka, a DG Stomp meg ráadásul digitláis
Nekem volt Vox Tonelab-om kb fél évig.
Csöves motyóról, vagy egy frankó végfokról szerintem állat, de vonalból iszonyat kása, gagyi. ha vonalból akarsz felvenni, inkább ajánlom a gt8, vagy 10-et, vagy a pod xt-t
Én is erre a "közös sín" dologra gondoltam, de ha ez nem segített (mármint hogy nem érintkeznek), akkor nem tudom. Ki kell próbálni a földelés leválasztását is, de ha az sem segít, akkor tényleg nem tudom...
próbáld meg a maximizre hálózati dugóját ideiglenesen egy szigetelőszalaggal a földelésről leválasztani, tehát bedugás előtt kersztbe a földérintkezőkre két csík szigcsit tenni. ha elmúlik a brummpara, akkor földhurok volt, meg kell oldani....
Hy! Igen egy konténerben van minden, a fej, és a rack-es dolgok is. Anno az urh esetében is volt ilyen, de ott sikerült megoldani, hogy ne érintkezzen a cucc a sínekkel. De jelen esetben nem működik ez a probléma megoldás. Sőt ha a t.c.-ből kijövő kábelt hozzáértetem a maximizer bemenetéhez, (még be sem dugom) már akkor zúgni kezd. A másik gitárosunk elég nagy kópé ezekhez, de ő sem jött még rá mi lehet a baj. Úgy is próbáltuk, hogy teljesen más elosztóból kapja a maximizer az áramot. A földelést azt hogy érted? Már a tápfeszültséggel lehet valami, vagy ahogy be van rakva a konténerbe?
Helló Peta! A segítségedet szeretném kérni. Szóval csöves fejet használok, egy tc. g major procival. Pár napja sikerült jó áron hozzájutnom egy bbe sonic maximizerhez (rack-es) és zúg. Nem működési zajra gondolok, annál sokkal hangosabb. Bárhogy kötözgetem nem szűnik meg. Viszont a másik gitárosunknak is van egy ilyen és azzal is ugyanaz a probléma. Az ő cuccán még nem néztük, az sajnos elmaradt. Ha kikötöm teljesen jó. Ha tudnál valami tippet adni azt megköszönném. Üdv!
Üdv. Peta
Tényleg nagyon jó ez a kis Laney.
Még azután érdeklődnék, hogy próbáltad e már a Vox Tonelab LE-et vonalból.
Érdekelne a véleményed.
Előre is köszönöm.
Továbbra is azt mondom, hogy addig amíg nem lesz "lelke" a gitározásnak--mondhatjuk feelingnek is--addig hiába csereberéli az erőlködőt bármilyen űberfasza cuccra, a végeredmény ugyanaz marad....
Azért azt tartsuk szem előtt, hogy az efféle pop-zene soha nem a változatos témákról, meg az ultrafeelinges vibrátókról szólt. Persze ettől még jogosak a tanácsaid gitáros szemmel nézve, csak én azt mondom, hogy ide szerintem ez tökre "elég". Popzenének szerintem ez teljesen rendben van. Aztán hogy milyen cucc "illik" hozzá, az szerintem már teljesen szubjektív, ki kell próbálni, mi tetszik az embernek. Ilyen zenéhez én leginkább valami "Marshallos" hangzást tudok elképzelni, de ettől még elég széles marad a skála. Ja, és én is bocsánatot kérek, amiért beleugatok:D Csak hát gondoltam, talán építően tudok hozzászólni, abból meg baj nem lehet...:)
Szia! Bár nem nekem címezted, de engedj meg egy-két észrevételt: alapvetően nem a gitárhanggal van baj a felvételeken, hanem a (nem)kicsit egysíkú témákkal és a dinamikával.(ez érvényes a billentyűs játékára is...)Emellett azt tanácsolom, hogy nagyon gyúrjál rá a vibrátótechnikára, mert ez a lényeg egy gitárszólónál--ez Nálad hiányzik teljesen. Remélem nem sértésnek veszed ezeket, mivel csak jobbító szándékból írtam és csak a személyes véleményem. Thks!
Szia Peta!
Egy hangzásbeli kérdéssel szeretnék hozzád fordulni. Egy RG szériás Ibanezen játszom, amiben jelenleg egy DiMarzio PAFJoe, és egy EMG-Hz hangszedő van, és az egész egy 75 wattos Peavey Vypyr kombón szólal meg.
Egyelőre ezt a kombót használom koncerteken is, de szeretnék mostmár egy kicsit komolyabb cuccba invesztálni. Mivel eddig még csak kombókon volt alkalmam játszani, nincs tapasztalatom másféle összeállításokkal, mint pl
fej + láda, vagy preamp + erősítő + láda stb. viszont mindenképp egy komolyabb, dögösebb hangzást szeretnék elérni. Ebben szeretném a segítségedet kérni. A zenekarom oldalán (www.arizonamusic.hu) vannak fent számaink
amikben hallható, hogy milyen stílus jellemző ránk. Ha bármiféle tanácsot tudnál adni, hogy mi lenne jó választás, akkor nagyon hálás lennék.
Előre is köszönöm!