Ja, nem minden nótában, és nem minden sávnál használom mind a három mikrofont. Szólóknál általában szól mindhárom, de kíséreteknél van, hogy csak egy vagy kettő. P. a legtöbb "dzsidzsegést" az MD421 + RH Sound párossal vettem fel, némelyik nótában pedig SM57 + MD421 a kíséret.
Ha a végleges setup-ot úgy érted, hogy ez lesz a lemezen, akkor igen. Élőben továbbra is csak egy Beta57-est használok. Az RH Sound egy olcsó kínai kondenzátor-mikrofon, de nagyon szeretem.
Szia Peta!
Ezek a mikrofonok a végleges setup részei vagy szoktak cserélgetni őket? Erről az RH Sound HST02A-ról még nem hallottam. Hazai kondi miksi?
Köszi,
delo
Barkácsolás. Szétvagdostam 1-2 gémes mikrofonállványt (lerövidítettem a csöveket), aztán valami sarokvas féleségeket csavaroztam a ládába, és ahhoz vannak rögzítve.
Én is csak emésztgetem... De én ott leakadtam, hogy hogy a viharba lesz abból a száraz jelből az a zsíros cucc, amit bakker kenhetsz kenyérre is, de a falra sose, mert onnan nem jön le semmivel, ki kell festeni az egész szobát újra.
Már sokszor megnéztem a PLP lemezfelvétel-es videod és lenne egy kérdésem: Az izoboxban a mikrofonállványok felfogatását hogyan oldottad meg?
Köszi a választ!
Üdv
Rossz Sublime pickupot még nem hallottam, tehát maga a "márka" lehet a recept. Amúgy ha elmondod a Mesternek, hogy nagyjából mit szeretnél hallani, segíteni fog a választásban.
Köszönjük.
De van ám egy (hacsak egy volna...) nagy baj. Gondoltuk (-tam...), most már meglesz a recept, mit is kéne venni. Csakhogy mivel minden más fában van és egyik jobban szól, mint a másik, csak még jobban összezavartál. Szégyeljed magadat...
De azért a P90-re rohadtul kíváncsi vagyok már!
(vakarja a fejét)
a héthúros MLP: Distant Land nyak, Battered Blade (még kihegyezettebb változat)
hetes ibi: ugyanez
kék jamaha, jinjang szedők: Destiny I nyak, Tigers Roar (régebbi változat)
Zöld hatos: Destiny II nyak, kusztom zajmentes Cal38 középen, BatteredBlade6 híd (régebbi, karcos verzió)
Ibanez dobócsillag: Destiny II nyak, Battered Blade6 híd,(karcos ez is)
Egypikapos,fehérkoptatós piros jamaha: ebben egy új szedő van a hídnál, még nincs neve.
készül egy p90+humb kiosztású jamaha, amiben két silentP (zajmentes P90 karakter) fog helyet foglalni.
24/48-on dolgozom. A kontrollerek egy Mackie Control és egy Mackie Control XT, így 16 sávot lehet kezelni egyszerre, de persze "lapozható", tehát a daw többi sávját is látja természetesen.
Az "egy sávból három"-mal az a baj, hogy ugyanaz a jel van mindhárom sávon, tehát "fézelni" fog, ha eltolod őket, akárhogy is eq-zod. Ráadásul a mikrofonnak a hangszóróhoz viszonyított helyzetét nem lehet utólag "lemodellezni". Amúgy simán egy mikrofonnal is lehet jó felvételt készíteni, csak esetleg kicsit többet kell vacakolni a miksi pozicionálásával.
Ja igen, a Destroyer. Tényleg jók voltak a gyári szedők, de ha valami nagyon megtetszik, akkor azzal kapcsolatban könnyen kialakul bennem egyfajta márkahűség. Így lett pl. három Marshallom, és így cserélődnek ki szép lassan a hangszedők az összes gitáromban.
A 6100 szimplán nagyon megtetszett. Van a JVM410JS is, (az a Bikiniben játszik), a YJM100 is, meg most ez is.
Sokat kísérleteztem, és arra jutottam, hogy az a rock-metál kíséret hang, amit szeretek, a Vintage30 hangszóróból jön, a Greenback pedig szólókra tetszik jobban.
Szia Peta, feldobtad - nagyon helyesen - a labdát, így a "pénteki nagypiacon" + annyit kérdeznék, hogy 24 bit/48 Khz-en ,vagy magasabb mintavételezéssel dolgozol, ill. hogy mi az a kontroller, amit a keveréshez használsz?
Még egy: a három mikisáv helyett egy (pl. Shur) sávot, ha felvesz az ember és a progiban több sávba behúzva eq-val más karaktert ad neki, esetleg egy kicsit pár milliszekundummal elhúzva nem ugyanaz az eredmény? Én így szoktam "vastagítani"
Az explorerben tényleg jók voltak a szedők... azonosíthatatlan, valami összerakott pickupok, az egyik, talán mindkettő dimarzio alapokon nyugszik. Normál hangoláshoz vagy D-hez tökéletesek voltak.
Bocs a belevaut!
Csak egy hülye a kérdés :) Miért nem IR-t használsz? (Ez NEM olyan burkolt tanácsadásos okoskodós majd én jól megmondom a Petának kérdés, hanem tényleg kíváncsi vagyok)
Tisztelt Peta, szó sincs érdektelenségről, csak szerintem hosszan emésztjük.
Én elakadtam ott, hogy 6100 (JVM már nincs?) és miért pont az? (Egyszer veszek egyet, ha lesz zsém...)
Aztán azon, hogy szórócsere kíséret és szóló között. - ???
Aztán a piros Ibi sublime szedőin, hiszen 30 éves koncert előtt még azt nyilatkoztad, hogy totál rendben vannak a gyáriak (gondolom, ez meg simán csak jobb). - ???
A többi kérdésem megválaszoltátok közben.
Cort ügyben annyi, hogy nekem is van egy MR 780 FX BLB típusom (a KÉK DÉMON házi használatú nevén, habos jávor mintával, átlátszó kékben), bazi nagy testtel (borda és felkargyilkos), és azóta, mióta megvan minden komolyabb Cort-ra másképpen nézek, mint a márkasznobok. (Mondjuk azért "márkás" cuccok is vannak itthon, de egyelőre bármit is cserélnék, a Cort valahogy nincs közöttük.)
Sok sikert!
Ja, az RH-sound mikinél szintén elájultam... (Nekem pl. egy Nady SCM 800-zal van jó tapasztalatom pl. AKG-k mellett is.)
A fej és a hangszóró közötti teljesítménykülönbséget hogyan küszöbölöd ki?
Van műterhelés a fej és a hangszóró között, vagy csak nem tekered ki a fejet?
ez nagyon király videó, régóta gondolkodom gondolkodom hogy lehetne a csöves fej hangját szobában megörökíteni úgy hogy a szomszédok se problémázzanak.
Én a sendet küldtem be POD-ba ahol csak hangfalszimulációt kapott. De így azért szebb a hangzás. :)
Részemről nem sértődöm meg ha több videót csinálsz:)
Az akusztikus gitár milyen gyártótól származik? Dowina?
Köszönöm a segítséget, tovább küzdök akkor a soundokkal.. :)
Igazából eddig ami nekem a legjobban bejött, az a Proco RAT volt önmagában, meg még néhány torzítómodell...(Ibanez TS, Nat od, Mild DS), hátha most új kedvencre lelek, eddig eléggé viszakoztam az erőítőmodellezéssel, nem is nagyon eröltettem ezeknek az EQ-zását, na majd meglátjuk..
Hahó!
1. Használd bátran! Magában is jó, élőben viszont leginkább a négykábeles bekötéssel használtam; a hangerő- és wah pedál az erősítő elé, a többi (delay, reverb stb.) pedig az erősítőm effekt-loopjába volt kötve.
2. A BIKINI Őrzöm a lángot lemezén végig a GT-8 szól vonalból. Kivéve a Mennyország felé és a Tűzvigyázó c. dalok, ahol egy Line6 Spider III kombó. A szólóknál a GT-8 loopjába volt kötve egy Ibanez MS-10 is, de alapvetően a legtöbb sound maga a GT-8.
3. Én több modellt is használtam, leginkább a Marshall Plexi, a Soldano és az 5150 modelleket. Az általam preferált effekt-sorrend: volume/wah/whammy pedál, booster (ha kell), torzítás (erősítő modell), delay, reverb.
Szia Peta!
Ha jól tudom, használtál egy időben Boss GT8-at, s ezzel kapcsolatban kérdeznék jócskán..
Tehát, az első kérdésem, hogy van e valami alapvető tipped hozzá?
Továbbá, az erősítőmodellezésekből lehet e valaha is egészséges hangot kihozni?
Utolsóknak pedig, hogy milyen effekt sorrendet tudsz ajánlani,és melyik torzításra tudnád aztmondani, hogy számodra a legjobb volt?
Előre is köszönöm
Tomi
Ha főleg loopolgatni szeretnél, arra úgy tudom, az Ableton a legközkedveltebb. Én annyira nem ismerem, de sokan használják még élőben is. Amúgy én pl. a Cubase-t használom zeneszerzés/hangszerelésre; felvenni és visszajátszani a saját gitározásodat az is jó, vagy bármelyik hasonló felvevő program.
Sziasztok, érdeklődnék, hogy otthon mivel tudok legkönnyebben zenei alapot csinálni ? Az elsődleges cél az, hogy ha feljátszok valamit, akkor azt ismételgesse nekem mint valami FX Loop pedál. De az ellen sem tiltakoznék, ha dobbal, bőgővel együtt mindent meg tudnék csinálni. De főleg ez az fx loop lenne a lényeg !
Szia Peta! Sziasztok! Tud valaki tuti tanácsot adni ínhüvely-gyulladásra??? Bármi krém, csodaszer, tea....??? Gipszelés kizárva, mert jövő szerdán koncertezek.... :S
Előre is köszönöm!