Utolsó hozzászólásom a témában, mert nem akarok sem offolni, sem veszekedni.
Lajcsiék és a hasonló stílusban/nehézségi szinten alkotók munkásságai az egyik véglet, ami egy tanult zenész számára persze, hogy szarnak minősülnek, pedig valójában csak egyszerűek, mint a faék. Ezekben van akár 3 eltérő akkord is, rendkívül egyszerű, de legalább egy laikus számára is könnyen megjegyezhető dallamokkal. A komolyabb rock zenétől a jazzig ezeknél nyilván változatosabb dolgokat hallasz, amit a legtöbb zenész elismer. Amit pedig a srác művelt, az a másik véglet. Lehet mindhárom szintet/stílust szarozni, én inkább használom a srácnál a "szokatlan" jelzőt, Lajcsiéknál meg azt mondom, hogy "kösz, nekem ez nem tetszik". A "szar" is egy vélemény, ahogy az is vélemény, ha valakinek tetszik. Szerintem az egész ízlés kérdése. Szerintem...
A zeneelmélet önmagában semmit nem ér. Zeneelméletileg mindent meg lehet magyarázni, csak épp nincs értelme. Az, hogy sok mindenkinek tetszik, semmit nem jelent. Lagzi Lajcsi is sokaknak tetszik, meg a Megasztár is, mégis rakás szar mindkettő...
Akkor mivel magyarázod, hogy rengeteg embernek mégis tetszik? Sajnos zeneelmeéletből én vékonyka vagyok, ezért jelenleg megvédeni nem tudom a srác alkotását, de az én fülem elsőre befogadta az egészet (nyilván az egyszerű és gondolkodást nem igénylő dúr/moll skálán túlmutat, amit csinál, de nem hinném, hogy zeneelméletileg akár csak 1 hang is megkérdőjelezhető a játékában).
Ez tényleg nem ízlés kérdése,ahogy Peta is írta.A DT-az zene,zenei még ha néha összetett is.Az alul linkelt csávó nem zenei.Ennyi.A zene törvényei nem véletlenszerű ötletelésből álltak össze.
Mit tud nagyon?Gyors és gépírni..:)))Mert ha zenész lenne,nagyon zavarná a fülét az a sok "krixkrax",de úgy látszik,hogy még élvezi szegény.Egy beteg lélek.:)
A Mayones versennyel kapcsolatban:
Itt jelenleg a szakmai zsűri egy marketing csapat. A Seymour meg a Mayones is erősíteni akarja magát a piacon (jelenleg a cél a 7-8 húros djentes/extrém metál arcok, akik mellesleg meg vannak áldva "vásárló erővel", ugye a státuszszimólum Axe FX II szinte mindegyiknél ott figyel -> akinek arra telik az tud venni Majonéz gitárt is a többi mellé).
Nem véletlen a Mayones Misha Mansoor endorsement sem. El kell adni az új 7-8 húros csodákat. Mayones facebookon is linkelgetik a Tosin Abasi, Bulb NAMM fotókat, egyértelmű az üzenet.
Most már csak az a kérdés, hogy meglépik-e a számomra nyilvánvalót, a lent linkelt arc győzelmével. (Mondjuk érdekes a 2 lány is a TOP 10-ben, a távolkeleti srác, illetve a hazabeszélés a lengyellel, meg a Mayones gitárral játszóval, de lehet hogy csak túlgondolom :) ).
Marketing szempontból jól csinálják, az más kérdés, hogy (zenész) szakmailag ez milyen véleményt vált ki. Ha így eladnak 10-el több gitárt, akkor nekik megérte, az egyebek meg nem érdeklik őket.
Mindentől függetlenül a 2000 beküldött nevezés nagyon komoly, várhatóan más gyártók is be fognak szállni a "Contest bizniszbe".
Bocsánat, csak egy gondolat:
Ez egy tendencia. Amiből azt érezzük, hogy másfelé megy mint amit mi vallottunk magunkénak. Ez csak azt jelenti, hogy már mögöttünk van legalább egy generáció, akiknek céljait és ízlésvilágát nem tekintjük magunkénak. Magyarán nem értünk vele egyet. Ettől függetlenül nem tartom aggasztónak a helyzetet, mert ugyanebben a generációban ott vannak azok is akik nem ez értékek szerint mennek, csak ők más (akár internetes) fórumokon nyilvánulnak meg. Elég ha csak a saját gyerekeimre gondolok. Mint a festészetben is van aki 2 vonallal ébreszt gondolatot, más meg a megszólalásig utánozza fotót. Megtalálták a helyüket a piacon, ami meg selejt, az idővel úgy is a feledés kukájába kerül. Szerintem ennek a gitárcégnek a legfontosabb szempontja a marketing volt. Olyan embereket választottak a döntőbe akiket elsőként akarnak megcélozni mint piacot. Az egész verseny erről szól alapjaiban véve. Furcsa ez az egész internet világ mert egy részről elidegeníti az embereket egymástól, és a szokások változásaival együtt leszoktatja az embert egy csomó olyan dogloról, aminek hiányát, esetleg csak egy generációval később fogják érezni. Az élő emberi kapcsolatokat például. Mert ebben meg lehetne tapasztalni a külső objektivitást (kritikát, értékítéletet) sokkal gördülékenyebben mint itt a neten, ahol nagyon könnyű manipulálni az embereket, hamis értékítéletek mellett. Gondoljatok csak a nézettség mindenhatóságára. Szóval számomra ennek a versenynek az egyetlen tanulsága az, hogy nem érdemes ehhez az istállóhoz tartozni, mert nincs vele közös nevező. Egyszerűen mások a célok és ennyi.
Nagyon vicces lenne egy olyan gitárverseny, ahol Steve Vai, Santana, Eric Clapton és Kirk Hammet küzdenének. Nyilván, egyikükre se mondhatjuk, hogy hagyja abba a gitározást. Engem az efféle versenyek üzenete aggaszt. Ezek ugyanis (csak úgy, mint a megaszar stb.) iránymutatók a laikus közönség, urambocsá' a kezdő zenészek előtt.
Ez egy kicsit olyan, mint a Dram Theater. Bátyám jobb szereti a populáris, könnyen emészthető zenéket, ezért DT-t nem szívesen hallgat, mert neki az "sok", "nem áll össze". Nekem viszont kell, hogy kizökkentsenek a jól megszokott négy negyedből és sima dúr/moll akkordok közül. Ez a srác szintén ilyen, nekem végig tetszett, amit játszott, bár tény, hogy eléggé átesett a ló másik oldalára. Ezért mondom, hogy szubjektív a dolog.
Hát, mindenesetre nagyon megosztó, de vitathatatlan, hogy rengeteg embernek tetszik a dolog. Éppen ezért úgy gondolom, hogy oké, a rendkívüli egyedisége (meg a vitathatatlan technikája) miatt kapjon egy helyet a top10-ben (de azért elég nagyot csalódnék, ha neki adnák a fődíjat), ezzel nincs nagy gond... ami engem kiakasztott, az a többi top10-es versenyzőnek legalább a fele/ 2/3-a. Konkrétan emlékszem, hogy bár messze nem néztem végig minden videót, így is láttam simán jobbakat náluk. Mindegy, nem érdemes ezen rugózni, ez az egész egy nagy reklám, nem több...
Én odaírtam anno a srácnak, hogy véleményem szerint nagyon csúnyán megerőszakolta az alapot... sőt, kb. gúnyt űzött belőle, hiszen egyértelműen látszik a gyereken, hogy nagyon tud, és biztosan tudott volna fogós dallamokat játszani rá, de inkább a gitárpornót választotta....:)
Ja, mutattam ezt az urat néhány zenész-kollégának; általában az volt a reakció, hogy arc-torzulás, röhögőgörcs, majd értetlen tekintet, hogy ez meg mi?
Ez az úriember háborított fel leginkább. Pontosan erről írtam az előbb. Elképesztő technika van, de gyakorlatilag össze-vissza játszik olyan dolgokat, amiknek semmi köze a zenei alaphoz. Félreértés elkerülése végett, ez nem jazz. Ott se fér bele minden. Ezek egész egyszerűen rossz hangok rossz helyeken. A technikája persze ettől még vitathatatlan, de az sajnos még nem zenélés.
Megértem a csalódottságot/felháborodást, amint mondtam, én sem értek egyet a 10-es listával (nagyon nem), a 70-esről pedig azért nem mondok semmit, mert nem néztem végig mindet.
Bár csak érintőlegesen néztem bele a videokba, mert elég sok érdektelen jelentkező volt, ami elvette a kedvem az egésztől, de azért érdekelne, hogy konkrétan kik azok, akik a 70-ből szerinted tényleg rosszak.
Ezt az úriembert pl sokan fikázzák, pedig szerintem ultra zseniális, amit játszik, még ha a populáristól távol is áll.
Félreértettél. Én konkrét hibákról beszélek. Ha disszonáns, rossz hangokat játszó gitárosokat méltatnak a zsűritagok (akiket kétség kívül nem ismerhetünk, tehát lehet, hogy a pickup-tekercselő gép gyártóinak anyjai), az nem teszi túl hitelessé a versenyt. Csak ennyi.
Köszönöm, de bevallom, nem vagyok büszke erre az eredményre. Látva a 70-es és főleg a 10-es listát, úgy érzem, nagyon nagy a baj. A jelentkezők jelentős része irgalmatlan technikával (amit youtube videókból ollóztak össze) játszik oltári baromságokat. Mollra dúr stb., mindez sokszor bizonytalan hangképzéssel és még sorolhatnám. Tehát vagy süket a legtöbb új gitáros, és s zsűri is, vagy én őrültem meg teljesen...
Peta, gratulálok a Mayones top70-be kerüléshez! 2000 versenyzőből szerintem ez nagyon szép eredmény, bár bevallom őszintén, hogy a top10-es listájuknál azért pár helyen én erősen megvontam a szemöldökömet, mondjuk úgy, hogy nem tartom túl hitelesnek...:) Persze 2000 nevezőből 10-et kiválasztani kemény dió lehet, meg a zene nem verseny, ezt is tudjuk, de azért na... nem tudom, te mit gondolsz a top10-ről?:)
Mondjuk én csak az aranyat használom koncerteken is és meglepően jól teljesít. Az igaz hogy a közepeket meg magasakat vágja jobban meg egy kicsit tompít de eddig egy koncert sem volt élvezhetetlen vele talán csak akkor ha véletlenül otthon maradtak a dugók és iszonyatosan fájt a fülem.
Hali. Én az aranyat használom melóhelyen és otthon is (fűnyírás motorossal) és kipróbáltam televízióval is. Nekem olyan 10 kell a televízión és amikor az aranyat beletettem tisztán és érthetően hallottam már 15 és 18 között is. A beszédet én tisztán hallom vele a szoba másik feléből háttal a beszélőnek úgy hogy csendes a környezet és amikor a tesóm nekiállt zenét hallgatni akkor is hallottam majdnem úgy mint mikor csend volt. Melóhelyen sincsenek gondjaim a beszéd meghallásával pedig ott aztán van ám zaj pláne a gépek mellett.
Na én ma vettem,és,hogy egy életszerű "tesztből" tapasztaltakat megosszam,először a TV-vel próbáltam ki.
A kontroll 15-ös szint,ez az a hangerő,ami jól esik még,jól hallom,szóval fasza.
Fehérnél: Ha valaki beszél hozzám,odafigyelés nélkül is hallom,értem,nem kell a száját néznem.A TV-t 28-ra kellett felnyomnom,hogy halljam úgy,ahogy dugasz nélkül.Egyedül a fehéret kipróbáltam erősítő mellett is.(JVM410), először kb negyedéig kitekerve,dugasz nélkül szandcsekk,majd dugasz be a fülbe.Itt egy kicsit lelombozódtam,mert eléggé levette a magasat,meg a közepet,viszont így is elég érthető volt (persze sajnos nem csak egy sima hangerő csökkenés észlelhető),viszont teljesen kitekerve sem volt sértő a hang,sőt...egész kellemes. És ez még csak a leggyengébb betét.Ki sem próbáltam a többit erősítővel.
Ezüst: Beszéd már nem annyira érthető,ordibálás igen (buliba jó lehet),TV 15-ösről 40-re.
Arany:majdhogy nem teljes kuss,környezeti zaj nincs,beszéd egyáltalán nem érthető,ordibálni nem érdemes, TV 15-ről 68-ra.
Ma lesz egy próba,ott is kipróbálom,holnap buli egy kisebb színpadon,szombaton pedig egy arénában,nagy színpadon.Ha igény van,az ottani tapasztalatokat is megosztom.:)
Bocsi az offért Peta.
Hát igen... Az EP szűrői azért jóval lineárisabbak. (Nem véletlenül drágábbak.) Itt gyakorlatilag csak a gold egyenletes viszonylag, de az meg már átlagosan 20db-t csillapít, ami biztosan megöli a stenket színpadon. Minden esetre biztos jobb, mintha megsüketülnénk...
Mondjuk az én Musicsafe pro-m elég jól illeszkedik a fülembe. Elég erős rázás esetén sem pottyan ki. Koncertekre járok vele ahol jól megrázom a fejemet de még egyszer sem pottyant ki és szinte alig látható hogy a fülemben van. Szerintem a Musicsafe többnyire azoknak van akik hobbiból zenélnek vagy a munkahelyükön nagy a zaj de szeretnék hallani ha vlamit mondanak nekik és erre egy viszonylag olcsó megoldás. Én is munkahelyen használom meg koncerteken persze mindenhol a legerősebb szűrővel és eddig nagyon jónak találom. Itt van egy táblázat ami megmutatja milyen tartományban mennyit csillapít:
Hahó!
Először is; ezen tényleg nem érdemes spórolni, mivel a halláskárosodás azon ritka betegségek egyike, amit nem tudnak gyógyítani/javítani, max. stabilizálni. Sokat kísérleteztem, és én végül évekkel ezelőtt csináltattam a Microsonicnál szilikon dugót. Eleinte a 15-ös szűrővel használtam, ami gyönyörűen szól, viszont sokat levett a hangerőből, és a színpadi "stenk" rovására ment. Olyan volt, mint ha egy tökéletes akusztikájú stúdióban játszanánk beszédhangerőn... Szóval áttértem az EP9-re, ami számomra tökéletes. Mindegyik füldugót meg kell szokni, egyik se fog tökéletesen úgy szólni, mint bedugatlanul, mivel a fülnek van egy "saját kompresszora", ami bedugás után máshogy dolgozik. Olyan, mintha egy beállított kompresszorba érkező jelet lejjebb vennéd jónéhány db-lel; ott is sokat változik a hang. Azonban -ha nem túl erős szűrőt használunk- hamar meg lehet szokni, és nagyon jól használható. A hallásvédelmen kívül a helyek akusztikai hibáin is sokat javít. Pl. egy csngő-bongó sportcsarnokban, vagy egy botrányosan szóló sörsátorban is csodákat művel a füldugó!
Ami miatt pedig az öntött változatot választottam, az egyszerűen az, hogy a sima bolti dugók nem maradnak meg rendesen a fülemben, vagy kényelmetlenek. Ez lehet, hogy jóval drágább (bár ez relatív), de tökéletesen illeszkedik a fülemhez, így nagyon kényelmes és sose esik ki, még a legnagyobb headbang-elésnél se.
bár nem a Peta vagyok, több évig, szinte a kezdetektől használtam füldugót. Próbán mindenképpen, koncerten ritkábban. Az Alpine Party Plug-ot használtam, mivel az ugyanaz, mint a Musician Pro középső szűrője, tehát elvileg pont ideális.
A hangerőt csökkentette, a zene hangképe érhető maradt, de mivel tekintve, hogy mindannyian érzékenyek vagyunk a gitárhangzásunkra, így egy ilyen beavatkozás a "rendszerbe" biztosan változtatni fog e téren érzetre. A magasakból kevesebb lett, viszont a mélyek, meg bizonyos frekvenciák tompábbak lettek, ami nem is zavaró.
A cuccodat viszont koncert előtt soundcheck-en mindenképpen füldugó nélkül állítsd be! Különben érhetnek meglepetések visszahallgatáskor.. :)
Ja, és azért érdemes szerintem ezt a típust kipróbálni, mert feleannyiba kerül, mint a Musician Pro, viszont ugyanaz a szűrő van benne, ami abban a középső, ha nem tetszik, nem buktál annyit.
Viszont még egy tapasztalat: nagyon könnyű elveszíteni egy koncert után! :)
Én is kettő között gondolkodom, igazából nem is a pénz számít, hanem, hogy jó vagy sem. Mert ha olcsóbbat veszek és nem jó akkor a drágábbat is meg kell venni akkor az olcsó az drágább :)
Egyik az Alpine MusicSafe Pro ez 8.000.Ft körül van 1 pár, a másik a Microsonic ER fülillesztékei, darabja 12.500 Ft. Ez lényegesen drágább, de az nem azt jelenit, hogy jobb is.
A tv alig van bekapcsolva és akkor is halk. Zenét csak kocsiban van alkalmam hallgatni ott is halkan. Próbán szónak halk a gitárom, ezért adok rá hangot és elkerülöm a ládát oldalról hallgatom ne csessze a fülem. Koncerten van baj főleg amikor a dob közel van kis klubban és a fülembe szól minden. Van, hogy a gitárláda is szerencsétlen helyen van és egész koncerten kapom direktbe. Ezért lenne szükségem a füldugóra.
Akkor az első tanács, hogy ne hallgass hangosan zenét :). Amikor csak teheted mellőzd a hangos helyzeteket, itt arra gondolok hogy valaki felhúzza melletted a TV hangerejét 100-ra és a füled nem bírja akkor kérd meg hogy halkítsa le VAGY tedd a füledbe a music safe pro füldugót és normál hangerőn fogod hallani a filmet és minden mást a környezetedben. Ha gitározol akkor ülj a kombóval vagy hangszórókkal szembe így jut a legtöbb hanghullám a füledbe valamint nem a falról visszaverődött hangokat fogod hallani hanem nagyrészben azt ami a hangszórón kijön, így kisebb hangerő is elég ahhoz hogy halljad mit játszol. Valamint ha lehetséges használj fülre húzható vagy fejhallgatót fülhallgató helyett! Remélem tudtam segíteni
A fülsípolásom és egy másfajta zaj, mint pl a hűtőgép motorja, az állandó, este idegesítő. Pedig nem is zenélünk hangosan. minden tanácsot szívesen fogadok.
Nekem majdnem ugyan olyannak tűnik mint ha nem lenne a fülemben persze valamit tompít és nem pont ugyan úgy hallod vissza a hangot de ezért van hozzá több szűrő, hogy kiválaszthasd melyik jobb. Mindegyik szűrő jobban a közép hangok erejét csökkenti ezért lehet hogy a közép hangokat egy kicsit tompábbnak fogod tőle hallani mint a magasakat vagy a mélyeket ennek ellenére nekem élvezhető és legalább bennem van az a tudat hogy nem fog súgni búgni a fülem. A múlt évben a munkahelyemen eléggé rosszul lettem és kiderült hogy azért van mert a fülemben levő ilyen kis szőrtüsző érzékenyebb és amiatt voltam rosszul. Azóta amikor csak tehetem és ahogyan csak tehetem védem a füleimet a nagy zajtól. Ha gondolod meg tudok veled osztani pár tapasztalatot, hogy hogyan óvhatod a füleidet és hogy hogyan zenélj okosan
Azt néztem én is mert amit a halláscentrumban ajánlottak az 25.000/pár. Élvezhető vele a gitárhang? Ami most van az munkavédelmi, de zizis lesz a gitárhang. Mármint olyannak hallom.
Hali. Én a Music Safe PRO -t használom munkahelyemen és koncerteken is. Van benne 3 különböző szűrő amik különböző tartományokban csökkentik a jel nagyságát. Szerintem nagyon hasznos és segít is vlamint a zene is élvezhető vele mivel éppen arra találták ki.
Azt az infót kaptam, hogy te rendesen körbejártad a zajvédő füldugó témát. Voltam hallásvizsgálaton és megállapították, hogy igencsak megromlott a hallásom. Ajánlotta a hölgy, használjak speciális zenészeknek készült füldugót. Egyszer használtan ilyent de a zene élvezetét vette el, mert zizegősnek hallottam a gitárt meg minden tompa volt. Neked mi a tapasztalatod? Mit ajánlanál?
Aki estenem tud magával mit kezdeni, jöjjön el a Josefinába! Dandó Zoli, Tornóczky Feri, Magasvári Viktor és én gitározunk, Papesch Péter bass, Nagy Hunor dob. Csak ismert nótákat játszunk, sok gitárral.
Igen, annak idején használtam a GT10-est a Laney TT100 kombóval, négykábeles bekötéssel. A GT10-ből használtam a wah pedált, delay-t, reverbet stb. Az alap sound (torzítás) viszont a TT100.
Szia Peta!
Néztem ezt a koncertfelvételeteket és mintha egy boss gt10-et látnék nálad. Tényleg az? Érdekelne hogy hogyan meg mit használtál belőle mert tetszenek a soundok!
http://www.youtube.com/watch?v=HJjo4H85U1M
Csatlakozom alább Bajkeverő kollégához-
Peta,én is szeretném megköszönni,hogy ott voltál az R33-ban a Hangszerkészítős találkán,és a Te kezeidben is megszólalhattak az erősítőim.
Üdv: Roland (Rauley erősítő és a pici 1W-os csöves)
Szia Peta!
Szeretném megköszönni, hogy Te is eljöttél a hangszerkészítő kiállításra.
Nagyon jó, hogy ismert zenészek is tiszteletüket teszik az ilyen rendezvényeken.
Én voltam, aki a piros-fehér csíkos fejet készítette.
Remélem legközelebb is megtisztelsz minket!
Bocs, hogy belepofátlankodok a témába. Nekem is volt Artec PowerBrickem, jó kis cucc, de nálam is jelentkezett az a dolog, amit Peta írt: jelesül a Whammy IV nagyon zúgott mellette.
Remélem nem baj, hogy picit az Artec ellen beszélek, de én elővettem egy réges rég egy műszaki üzletben vásárolt 1500 mA-es szűrt tápomat, amit lb 5-6000 Ft-ért vettem és most a kispedálok polipkábelről arról mennek és a Whammy is csendes :)
Szia!
A mai napig használom pl. pont a Power Bricket. Nem zajos, tök jól működik. A "nem isolated" valószínűleg arra utal, hogy nem szeparáltak a kimenetei. Ez olyan pedáloknál lehet fontos, mint pl. a VoodooLab Proctavia, ami több pedállal együtt csak külön trafóról megy, különben csak zúg, mint a veszedelem. Vannak olyan tápelosztók (de azok a PB sokszorosába kerülnek), amiknek teljesen függetlenek a kimenetei.
Szóval ha sima standard pedálokat akarsz használni, akkor jó lesz az Artec Power Brick.
Szia Peta!!!
Tuti feltette már valaki a kérdést (ha nem, az se baj), de segítséget szeretnék tőled kérni. Remélem tudsz is mondani valamit.
Te tudtommal dolgoztál/zol Artec cuccokkal. A közeljövőben tervezném a Power Brick beszerzését, viszont előtte megkérdezném, hogy egyáltalán megéri-e. Használható-e a pedál? Strapabíró? Nem zajos? (A hülye kérdésekért bocsánat, sajnos nem mondhatom azt, hogy szörnyen értek hozzá) Olvastam angol fórumokon ilyet, hogy az input nem "isolated". Ezt 11 év angol tanulás után sem tudtam értelmezni, gondolom a laikusságom végett.
Előre is köszönöm a segítséget.
További szép estét!
B.L.
Elvileg, ha valamelyik húr halkabb, akkor közelebb kell hozzá állítani a csavart. Valójában túl sokat nem csinál... Egy ideje Sublime pickupokat használok, azokon nincsenek efféle csavarok.