Sürgősen eladó a két Kitty Hawk ládám. Nagyon ritka darabok, Celestion G12M 70 hangszórókkal. Külsőre kicsit megviselt, műszakilag hibátlan állapotban, kerekekkel. 100e Ft/db, a kettő együtt 180e Ft!!!
"Manapság igazán divatos dolog a fiúknak úgy kinézni, mint egy buzi. Divat a lányoknak ribancnak öltözni, és úgy is viselkedni. Divat a tehetségtelen kutyaütők - zenének aligha nevezhető - szarságát nézni a TV-ben, hallgatni a rádióban, a szórakozóhelyeken. Roppant divatos rossz zenét, borzalmas, semmiről sem szóló szöveggel párosítani és ezt előadni CD-alapra, majd ezt koncertnek nevezni. A ******* nem divatos zenekar."
Köszi még egyszer a korrekt hozzáállásod és a türelmed, amíg odaértünk :)
Nagyon tetszik a láda a viharvert állapot ellenére.
A fej véleményezéséért meg örök hála!
Remélem , h ma nem leszek túl hangos :)
Laney TT100-ról szeretnék kérdezni. Alkalmas-e a TT100 H-hangolásban modern high-gain sound-ra? Elsősorban Amon Amarth, In Flames, Hypocrisy stílusú metal zenére használnám. Békés megyei vagyok és ezen a környéken sajnos nincs lehetőségem kipróbálni ezt a cuccot, viszont nagyon szimpatikus (a Youtube videók alapján is)ezért fordulok hozzád.
A másik kérdésem az lenne, hogy ha effekt loopba kötök egy Delay pedált, az befolyásolja e az alap hangkaraktert, mert hallottam több embertől, hogy ha a loopba kötnek effektet, hiába van a loop inaktiválva, az erősítő veszít az erejéből, gyengébb lesz a sound.
Köszi előre is a válszt!
Ezt még a telefonommal csináltam (Samsung Galaxy S), de az újabbakat (a legutóbbi Bikini videók stb.) már a Zoom Q3HD-vel. Ez utóbbinak nagyon jó a mikrofonja.
Peta, egy kérdésem lenne: milyen kamerával vetted fel ezt?
épp fényképezőt/kamerát keresek, amivel tudnék gitározós videókat felvenni, ennek baromi jó képe van, megvan a megfelelő képfrissítés, nem akadozik a kép stb.
Ha valakit érdekel, eladó lesz pár napon belül a Boss GT10-em, és a Laney VC15 kombóm. A Bosson van 1-2 karc, de minden működik, a Laney gyakorlatilag zsír állapotban van. Mindkettő vicces áron, gyorsan.
A legtöbb Gibson LP studio teste 3-4 darabból van összeragasztva. Ez nem hiba, ezt így csinálják, a faanyagon is spórolnak.
Ehhez képest ez a gitár egy darabból van, kidolgozottsága tökéletes. Ha túljutottál már a kezdő gitárosok "szemével hall" fázisán,
akkor bátran ajánlom figyelmedbe ezt a Fernandes APG-100-at.
Ennyiért meg pláne.
Hangszedők és tok nélkül:
75e Ft
75e Ft
75e Ft
Üdv Mindenkinek!
...hogy mennyi hangerő kell egy színpadon....hát ez egy eléggé bonyolult kérdés...Szerintem a legfontosabb, hogy komfortosan érezzük magunkat! Többször estem abba a hibába, hogy túlságosan feltekertem a hangerőt, mert tartottam tőle, hogy a helyi technika /monitor keverés/ nem lesz megfelelő....és jól meg is szívtam, mert alig tudtam kordában tartani a cájgot. Sokszor zavart például az, hogy nagy hangerőn a járulékos zajok és gerjedések kontrollálása elvonta az energiámat és figyelmemet a játékról. Ugyanakkor számos alkalommal jártam úgy is, hogy a félig süket "kollégák" hangerő bajnoksága miatt nem volt elég hangos a cuccom és így nehézséget jelentett sok finomabb dolog megjelenítése és ennek a zene látta kárát.
Szóval szerintem arra kell törekednünk, hogy a zenekar tagjai egymást támogatva egy kezelhető és "praktikus" hangerő szintet állítsanak be az adott helyszínen,mindig alkalmazkodva a helyi körülményekhez is.
Jelenleg a Peti videójában is bemutatott Yngwie Marshall fejet használom pont amiatt, hogy a lehető legnagyobb hangerő határok között tudjak dolgozni és ugyanazt az érzetet kapjam minden szituációban....Eddig nagyon bevált!
Végezetül elmesélek két érdekes esetet:
2010 nyarán alkalmam volt utoljára élőben látni Szlovákiában Gary Moore-t,ahol direkt azt szerettem volna megtudni, hogy ő mennyire "tekeri ki" a két /!/ darab 100-as 1959 Plexi Marshallt. ....hát nagyon!...5 méterre álltunk....teljesen ki voltak hajtva...persze nagy színpad volt és ő is és a hangmérnök is nagyon tudták, hogy mit csinálnak és semmi zavaró nem volt a zenekar megszólalásában.Tökéletesen szólt a buli!
Másik: 2011-ben a Pecsában beszélgettem Doug Aldrich-csal és rákérdeztem a hangerő ügyre tőle is. Ő pedig azt mesélte, hogy a Whitesnake zenekar nem játszik nagy hangerőn a színpadon,így ő sem tekeri ki csutkára a cuccot, csak amennyire kell.
Szóval tisztelt egybegyűltek kár erről annyit filozofálni, hogy most akkor 5 watt,vagy 100.........
A lényeg a zeneiség és a komfort érzet, valamint, hogy igyekezzünk praktikusan és igényesen nyomulni és az egész produkció megfelelő hangzása kell hogy a cél legyen műfaji korlátok nélkül!
ez legalább annyira gitárfüggő, mint erősítő/hangszórófüggő dolog. A single coil egyik nagy előnye, hogy nagy attackkal indul a hang, ezért jól hangosítható. Egy LP-nek sokkal folyósabb hangja van, nyúlósabban indul.
Én nagyon óvatos voltam mindig a színpadon való hangoskodással, lévén, hogy nyolcvanévesen is szeretnék még jól hallani... tudom persze, hogy a rocknroll a csutkára tekert erősítőről szól meg arról, hogy a dobos üti, mint ha az életéért dobolna, de az a tapasztalatom, hogy kicsit vissza kell venni a hangerőből, hosszú távon nem egészséges. A jó dobsound nem attól jó, hogy nagy erővel üti a pergőt, hanem a megfelelő technikával.
ezzel együtt egyetértek veled: egy 100 wattos erősítőnek egyedülálló varázsa van, de azt tényleg legalább fele teljesítményen kell használni, mert akkor jön meg a hangja, az viszont Mo-n nagyon kevés színpadon lehet megcsinálni. A színpadok 99%-án sokkal kisebb hangerőnél is szól a technikus, hogy vedd lejjebb a gitárt, mert direktben annyira hangos, hogy nem tudja melléhangosítani a többi hangszert...
Nem mindegy, hogy a pengetéskor a hang eleje nagyot kattan, vagy fullad. Ehhez kell a nagyobb teljesítmény, a tartalék. Az 50 w erősítő ugyanolyan hangerőn másként szól, mint a 100 w erősítő. A hangerő ugyanaz, de a hang megformálása egész más.
Ja még annyit, hogy amikor tiszta hangszínen kipróbáltam a 100-as marshallt, nagy hangerőn is olyan iszonyatos attack van a hangjában, akkora tartalék van benne, hogy teljesen elhűltem tőle. Egy dinamikus pengetési stílus mellett a kisebb erősítők elkezdenek kompresszálni, túlvezérlődni, amikor ez még bírja.
A mi dobosunk épp elég hangos, a szerkója is keményen szól (valami Yamaha), nem tudom elképzelni, hogy kellhet 100w csöves az arányok miatt..azt inkább el tudom képzelni, hogy nem túl érzékenyek a szórók, vagy úgy van EQ-zva a cucc, hogy nincs elég közép.
Hát én eddig nem tudtam belefolyni egy ilyen "mire elég" vitába, de amióta a fiam játszik egy rock zenekarban, világosan látom, hogy miért kell 100w marshall. A dobos annyira hangos, hogy a színpadon csak így van arányban a zenekar. A színpadon ettől van fíling, ettől van dög. Így érzik jól magukat. Persze elvileg egy 5 w erősítő is elég, kihangosítva, visszamonitorozva... De az azért teljesen más... Szabadtéren tiszta hangon nekem a twin reverb hangereje a minimum, szívem szerint két twin reverbet használnék. A másik zenekarban szabadtéren az ac30 éppen-éppen elég, ebből már tényleg nem ártana kettő (de ennyire azért nem vagyok meghibbanva, hogy két ac30-at vigyek magammal... . Tiszta hangszínen élő zenében az 5 W az semmi, még csövesben is...
Nem hinném, hogy a 100w-os cuccok tökig ki szoktál hajtani koncerten, ha be vannak mikrofonozva.
Szabadtéren (igaz, viszonylag zárt, épületek által határolt) sem lehetett kihajtani még egy 25w-os fejet sem. Az 50w-os kombómat egyszer sikerült 3-as állás felé tornászni.
Igaz, nem vagyok rocksztár.:D
hát félig-meddig Peta tesztjére reagáltál, hiszen ő is említi az árkülönbséget. én azt csak megismételtem :)
az, hogy melyik erősítő mire elég, sok dolog határozza meg, értelmetlen ebbe belemenni. de attól függetlenül ez az összehasonlítás rendben van, hiszen változatlanul úgy gondolom, hogy 100 W egyszerűen túl sok a legtöbb színpadon. És valóban: Peta is lépett fel 15 wattos erősítővel, feltételezem hogy rendben volt :) a legtöbb helyen úgyis hangosítanak, nem kell, hogy direktben üvöltsön el az utolsó sorig a gitár
"semmilyen színpadra, fellépésre nem alkalmas"
Hát ha azt vesszük, hogy a Tiny terror 15watt és Petát láthattuk vele a Borlai mellett játszani (aki nem kicsit hangos dobos), akkor szerintem van ahova bőven elég az az 5 wattos fej is. Pl. valami jazz zenekarba (ami alatt ne a EM-ra gondoljon senki :D ) bőven elég
Nem Peta tesztjére reagáltam igazából. 5 w erősítő csak a szobagitárosoknak elég, semmilyen színpadra, fellépésre nem alkalmas, már ott, ahol van dobos is. SZóbagitáros biztos, hogy nem vesz 100 w marshallt. Rockszínpadra meg igenis kell a 100 w. A mai rock dobosok embertelen dinamikával és hangerővel dobolnak, ahhoz, hogy a gitár kiszóljon a zenekarból, kell ez a teljesítmény.
Nem én hasonlítottam, a videó felett maga Peta írja, hogy félmilliós különbség :)
Azért jó az összehasonlítás, mert 1000 gitárosból 999-nek bőven elég egy 5-15 wattos csöves erősítő. A 100 W kezelhetetlenül sok, azt csak vagy nagyon nagy helyen lehet kihajtani, vagy - mint a Marshallban is - csökkenteni kell a teljesítményét.
ezeket a gitárosokat érdekelhet egy ilyen összehasonlítás.
Hát pont annyira nem mint ahogy hangban sem. Mindkettőt a másik helyén kellene kipróbálni akkor már nem? :) kg vs liter? Pont Peta tartott valahol valami előadást arról hogy mindennek megvan az ideális helye és szerepe... ezek után csak nem versenyeztetni akarta ezt a két cuccot :)
Szia Peta!
A segítségedet szeretném kérni! Arról lenne szó, hogy építgetem a kisvasutat magamnak, de én nem igazán értek ezekhez a dolgokhoz, tudnál nekem segíteni, hogy hogyan kössem össze a pedálokat, hogy a lehető legjobb legyen? Leírom, h eddig hogy használtam őket a gitártól indulva. Szal a gitárból a jel, először a hangolóba megy, aztán egy öreg Cry Babybe, majd egy Boss Ns2 es zajzárba ebből kétfelé ágazik, az egyik irányba megy egy Boss Sd 1, ebből egy Sobbat Drive Breaker, Mxr Dyna Comp, és Mxr CAE MC 401 Boster, ez hurokban visszamegy a zajzárba, majd a másik irányba megy egy Boss CE2 chorus, és egy Artec ADL2 és jön az erősítő. Szóval ezeket, hogyan lehetne a legcélszerűbben összekötni? Előre is köszönöm!
Üdv.:Panki
"itt nekem jóval részletgazdagabbnak és élőbbnek tűnt az artecnél"
A hangerőket nem sikerült egálba hozni, a Marshall a hangosabb, pont annyival, hogy a hangja "részletgazdagabbnak" tűnik emiatt. Ez egy jól ismert audio-jelenség, ezért szokták/kell a hangerőket - lehetőleg hangnyomásmérő műszerrel - pontosan egyformára állítani, különben a hangosabb mindig részletezőbbnek fog tűnni. Próbálj a hangerőpotival korrigálni a gépeden, a különbség sokkal kisebb lesz.
az Artecet a hangja mellett az ára teszi nagyon szerethetővé :)
viccet félretéve valóban nagyon jól szól az árához képest, teljesen vállalható, mindazonáltal a Marshall bárhol bevethető teljesítményű, míg az Artec kisebb klubokban lehet elég.
ezzel együtt én se vennék ilyen "túlhype-olt" cuccot, csak ha baromira tele lennék, mert eltúlzott az árképzés egy kicsit :)
én általában nagyon túlhype-oltnak és túlárazottnak érzem a mai marshall cuccokat és a 20 évesnél fiatalabbat egyenesen hígfosnak tartom (az árukhoz képest mindenképp), DE itt nekem jóval részletgazdagabbnak és élőbbnek tűnt az artecnél... utóbbi meglepően jól szól, vak tesztben meg nem mondanám hogy mi ez, és tuti hogy vmi féldrága/drága cuccra tippelnék, de oda vissza kattintgatva a kettő közt, bármennyire is szerettem volna az artecet jobban szeretni nem tudtam..
Peta ha legközelebb csinálsz ilyet, esetleg lefedhetnéd a cuccokat, vagy kivághatnád, had legyen vak teszt és miután mindenki kitippelte/okoskodta magát leránthatnád a leplet :)
Nem vagyok Marshall rajongó de ebben a video tetszett. Az Artec mégjobban! Az alapja ahogy nézem talán feketecsillag, csak egyharmaddal barátibb áron! Köszönjük a bemutatót!
Az a baj, hogy nem tudom, nekem milyen típusok kerültek a gitárjaimba, mert azok módosítva lettek az én ízlésemhez. Ettől függetlenül mindegyik Sublime-ot csak ajánlani tudom, de a legjobb talán, ha a készítőtől kérsz tanácsot. (A Tigrisre emlékszem; az biztos, hogy jó megfejtés hátra.)
Szerintem inkább jöjjön szét a Snapjack, minthogy ugyanazzal a mozdulattal megtörjön, szakadjon a kábel, vagy ne adj' isten lerántsd a többszázezres fejet a ládáról...
Videót most valóban nem tudok csinálni róla, de sok szempontból más a két erősítő. A Marshallnak jellegzetes Marshall hangja van, a Laney sokkal "semlegesebb", simulékonyabb, -uram bocsá'- sokoldalúbb. A TT100 rengeteg szolgáltatással bír (3 független csatorna, midi vezérlés, két master stb.), viszont már nem gyártják. A Marshall YJM fejben meg van egy nagyon jó zajszűrő, kimeneti műterhelés (ki lehet hajtani a fejet, és le lehet redukálni a hengerőt akár 1W-ig is), és végfokcső állapot jelző ledek a hátlapon. Nagyjából ennyi.
Szia Peta !
Kérhetnék egy kis ajánlást-véleményt a Sublime pickupokról ( azon kívül, hogy tuti jók ). Írtam a mail-edre, de...
tehát:
vettem egy régi Aria Pro II Excel serias gitót ( valami Jackson copy lehet ) S-S-H.
Strató mellé vettem Rockra ( floyd.., felezhető bridge pick), de sajna állandóan gerjed torzítóval, így cserélném Sublime-re.
egyenlőre csak a nyak S, és a híd H-pickupokat.
Választásom ( hangminta alapján ) :(, nyak minimonster, híd Tiger lenne.
megkérdezhetem, hogy mi a véleményed róla ( pickupök ), vagy van-e esetleg neked valami ajánlásod az összeállításban?
Köszönöm, és bocsi ha fárasztottalak.
A 'dinamikusabb színpadi jelenlét'-hez wireless kell, főleg nagyobb színpadon.
A Rocktogonban, meg a Gödörben nem is nagyon lehet olyan dinamikusan mozogni, vagy olyan messzire menni az erősítőtől, hogy a SnapJack leoldjon.
Elegánsnak elegáns, csak rohadt idegesítő, mikor dinamikusabb színpadi jelenlét közben szétjön...én nagyon megbántam, hogy vettem, pedig nagyon szimpatikus volt először.
Tisztelt Peta,
tudom, ez nem kívánságműsor, ne tartsd szemtelenségnek, de ha endorseri egyezségeiddel nem ellenkezne a dolog, nem készítenél egy hasonló komparációt a Laney TT100 és a Marshall plexi (YJM) relációjában? (Nem nagyon van mód a kettőt egymás mellett / után hallani...)
Vagy ha nem is videón, de legalább pár mondatban leírva...
Elnézést, ha elragadtattam magam.
Köszönöm. És további sok sikert.
hát ennyi.
az artec jobban tetszik, pont azért, amiért a marshall hang nem tetszik...
nincs az artecben az a rekedt kásás zűrzavar, a 'marshall hang'...
nekem mindkettő tetszett :) a pénztárcámnak viszont valószínűleg az Artec tetszene jobban :)
tényleg nem szól rosszabbul, "műanyagabbul" az Artec, kicsit más karaktere van csak. Viszont kérdés számomra, hogy zenében, zenekari környezetben élőben mennyire jön át a mixen az Artec?
Hétvégi program:
szombaton éjszaka a Fészek Klubban a Message To Hendrix zenekarral játszom Nagy Ádámmal együtt, vasárnap pedig Janicsák Veca vendége leszek a BS-ben...
A 3 éves kisfiam szombaton egész nap a "fura fejű bácsit" akarta nézni.
Látszott rajta, hogy kicsit a természetellenes arctól, de valamiért érdekelte. Mutattam neki a rendes fejedet is, de ő csak ezt akarta.