szóval ez a legnagyobb poén, hogy egy-két havernak van és senki el nem adná semmi pénzért! pl szokott ide irogatni Zorr barátom is akinek szintén vane gy és ódákat zeng róla. valmaikor kölcsönkérem mostmár tőle huzamosabb időre, hogy csináljak egy mélytesztet!
Engem lehet, hogy érdekelne...most számolgatom, hogy nekem jó lenne-e, a jövő héten jön 2 pedálom utána kiderül, egyébként hogyan rögzíted a pedálokat? Gondolom a true bypass switch nem jár hozzá ...
Kezdetben vala a Digitech Whammy, mely piros vala. Hanghajlításra, egyéb kétszólamú őrületekre. Látá az Isten, hogy az jó, de lehetne mégjobb. Megalkotta a Whammy II-t, ami már fekete vala, és jobb AD-DA-val alkotott. Látá az Isten, hogy lehetne ebben wah-pedál is, hamár így jól kitalálta ezt a pedált. Beletevé azt az XP100-ba, és újra pirosra festé azt. Látá, hogy jó, de mégsem kell a wah bele, viszont lehetne hangot hajlítani 3oktávval lejjebb is, meg midi által is válthatná a programokat, és nézhetne ki úgy az egész, mint az eredeti Whammy, csak mégjobb AD-DA-val. És úgy lőn. Így születék a WHAMMY IV, mely piros, mint a Ferrari, hangot hajlít föl s alá, harmonizál, kórusozik, okosan, midizhetőn, (drágán).
Ha szereted a proci előfok részét akkor simán megy végfokkal is. Én 1x még úgy is használtam a GT-6-ot hogy csak az volt Ceglédi dobosgála 1500 ember. Igaz kényszerüségből, de kontrollba kaptam magam vissza és gyönyörűen működött
Ha a hangszórók jók nem lehet őket lepukkantani,persze nálam is ment már szét greenback de az egy 69-as láda volt és hát azért azt meg lehet érteni hogy elfáradt benne az egyik hangszóró,bő 30 év után.Ha jól tudom Zakk Wyde is greenback-es ládát tesz mostanság 800-as alá.
nálam is ez vót nemrég, 100W Super Lead, alatta Greenback, igaz, hogy nem próbáltam kivégezni, de sztem nem olyan könnyű az, sokkal előbb fáj a hangerő, mint ahogy tönkremegy
Igen ezen már én is gondolkodtam mert a Greenbacket már halottam én nagyon tetszett, de én fáznék egy 100w-os fejre egy 100w-os ládát kötni. Szeretek hangosan játszani ha a helyzet megengedi és akkor lepukkantom a cuccot de az meg nem igazán lenne jó
Mindengéppen greenbacket vegyél,mert az szól a legmelegebben és kis hangerőn is meglehet hajtani,ami nem mellékes a klubokban.Ha mondjuk ráteszel egy régi jmp fejet amiben nincs torzító egy 1960-ra(300w)akkor az baromi hangosan fog szólni,alig lesz benne valami torzítás,de ha ráteszed egy greenbackre(100w)ugyan olyan hangos lesz csak megkapod az AC/DC hangzást már alig több mint fél hangerőn.
1960AV-t (Vintage30) vagy 1960AX-et (Greenback) kell venni :)
Ha meglesz a gibzsa, meek oszt öljük a tiéddel, és mondom, menj el a Sápi Gézához és hallgasd meg a 69-es Super Lead-et, vidd az Orange-ot, hasonlítsd össze őket, meg van ott még 4 különböző Marshall fej most, remek alkalom hasonlítgatni!
Szerintem a Vintage30 elég disznó. Vagy a Greenback... De őszintén szólva sima G12-est is hallottam már jól szólni. De a Vintage30-sal szerintem nem nyúlhat nagyon mellé az ember.
Valamiféle nemlétező Celstion-ök; Vintage Lead 70-esek... Valami ritka, spéci széria lehetett ez, mert semmilyen más ládában nem találkoztam ilyen hangszórókkal. De nagyon szeretem azokat a ládákat.
... egyébként én boss md-2,ds-2-t használok hozzá, valamint egy boss EQ-t.Most kaptam egy tippet, hogy érdemes a torzító elé kötni az Eq-t - minden középen,hangerő csutkán -, mert az megdobja a gityó jelszintjét és emiatt sokkal brutálisabb lesz a torzítás.Kipróbáltam és bejött, csak még dolgozni kell a hanggal.Lehet hogy ez csak nekem volt új, gondoltam másokkal is megosztom.Egyébként ha lesz rá keret+lehetőség a ládát lecserélem orangéra.Ami engem illet nem igazán vágtam hanyatt magam az 1960-as ládától-ezt most függetlenül az előző hozzászólásoktól.Lehet hogy a fej miatt van,de valahogy nem passzol a kettő.Ráadásul amikor elkezdték ezeket a fejeket gyártani, a piacon a greenback marshallok(ládák) voltak, meg fender és gibson gitárok.Ezekhez lett tervezve a fej is.Az új 1960 ládák pedig már más speakerrel készülnek - vlsz ez a gondom nekem is, ládacsere.rákkenról és köszönöm a tanácsokat.
Én személy szerint stúdióban (session munkáknál), otthon, nótaírás, hangszerelés stádiumban, valamint ritkán élőben, ha nem megoldható (vagy nem praktikus) erősítővel játszani. (Pl. FSCO, Szentpéteri Csilla, Pierrot)
Torzító ügyben:
Én Boss SD-1, DS-1, Electro-Harmonix Big Muff, és Voodoo Lab Proctavia pedálokat használok az Orange fejjel. Állatrul szólnak, pedig egyik sem csöves. Szerintem ezek az olcsó pedálok is tudnak jól szólni jó fejjel, ládával. Sok külföldi arc is ilyen olcsó pedálokkal csinálja a soundját, pl. John Scofield (ProCo Rat), Joe Satriani (DS-1), Mike Stern (DS-1), Steve Morse (régebben Marshall ShredMaster)stb. A zizegős soundot nem az Orange okozhatja, hanem pont az 1960-as Marshall láda...
Hát azt alapvetően felvételre találták ki illetve olyan esetben élőben ha az erősítőt nem mikrofonon hanem vonalon veszik le. Érdemes meghallgatni egy erősítő torzított csatornájának hangját vonalból szimulátor nélkül
or120 az, hogy hányas MK(I,II,IV) azt ne kérdezd, mert még nem jöttem rá.1974-1979 közötti, sorszámos - gain,hf,magas, mély,fac - nem egy bonyolult dolog:).sajna egy 1960a-n szól,/nem greenback-el szerelt/mivel nem sikerült a hozzá tartozó ládákat beszerezni:(.Azért kérdeztem, a pwbrake-t, mert nincs rá lehetőség, hogy normálisan kihajtsam, így viszont eddig még nem hallottam a valódi hangját.Más, torzító terén mik a tapasztalataid, mivel én azt vettem észre, hogy rögtön kijön, ha valami olcsóbb - boss,ibanez stb. kategóriájú pedált használ az ember hozzá.karcos és egészségtelen hangja lesz, főleg, ha a torzítás mértékét növelem. csöves torzító még eddig csak egyszer volt a kezemben, - tubefaktor, asszem, mondjuk az dög volt - .válaszodat köszönöm, üdv!
Egyébként kicsit becsapós ez a powerbrake ügy. Ugyanis sokszor a hangfalon is múlik, hogy milyen lesz a sound. Konkrétan, amikor kihajt az ember egy ilyesmi fejet, akkor már a hangszórók is erősen belejátszanak az eredménybe. Tehát a powerbrake csak félmegoldás. Ezért nem szeretem például az újabb (nem vintage jellegű) Marshall ládákat. (1960)
Agyig hajtva valóban lehet vele bitang crunch hangot csinálni, de én pont a tiszta hangja miatt vettem. Mivel A osztájú a végfokja, ezért a tiszta hangja nagyjából hasonló kisebb hangerőn is. Max. egy kicsit a HF drive-ból (olyasmi, mint a presence, de nem az) szoktam levenni, ha halkabban hajtom. Tehát nincs powerbrake-em, de nem is hiányzik igazán. Általában kb. 10-11 óra állásban használom a hangerőt, ott már bitangul szól, és kristálytiszta a sound. Neked is OR120-ad van? Mikori?
Hali Peta!
valamelyik előző hozzászólásodban olvastam, hogy orange-t használsz.Ezzel kapcsolatban az érdekelne, hogy van-e powerbrake-ed, illetve te hogyan használod e fejet, mert én még eddig nem mertem kihajtani:)) és az a legenda járja róla, hogy csak akkor dög igazán.S ugye mivel nincs master vol-om(régi modell) igen nehéz beállítani az EQ-t különböző gain-állásnál - nem merem hangerőnek nevezni mert nem az.Szóval megköszönném, ha leírnád eziránti tapasztalataidat, mert sokat segítene.orange rulez!
Erre mondtam én, hogy lassan eljutunk oda, hogy létezik ilyen, hogy Line6 szand... :) A következő generációjú modelező kütyük már a Line6-et is fogják tudni modellezni.
Hát igen,ezt el is hiszem.Én most egy 69-70-es jmp marshallt tesztelgetek,van egy pár régi pedálom nagyon jól szól.Most az OD-1 a favoritom .Nem véletlenül van kint akkora ára ezeknek a cuccoknak.Azt az érzést amilyen a játék egy ilyen cuccon nem lehet modellezni.
Amúgy a Pod XT pedálmodelljeit volt alkalmam összehasonlítani az eredetiekkel. Volt eddig 3db TS9-em, van RAT, BigMuff és Octafuzz pedálom is. A Pod elé kötöttem őket, beállítottam egy sima tiszta erősítő hangot, és felváltva kapcsolgattam a Pod és a saját pedáljaimat... Nos hát mit is mondjak... Közelítőleg épphogy majdnem olyan mintha nadeazért... Szóval valószínűleg ugyanez a helyzet az erősítő és hangfal modellekkel is.
Én a PeCsás Clawfingerre gondoltam. A Vetta fej előfoka meg nagyjából olyasmi, mint a Pod XT, csak hát többet tud. De én pl. próbáltam a Vetta II fejet Line6 ládával, és nem voltam elájulva tőle. De másoknál meg hallottam már nagyon jól szólni. Tényleg izlés dolga. Sőt, A Pod XT-vel játszottam már jópár lemezen, és ott nem volt vele különösebb gond. De azért a drága 30éves Orange-om...
Tény hogy a Line6 cuccok praktikusabbak tudnak lenni.
Ugyanakkor szerintem nem szabad tőle nagy dolokat várni, olyasmit amire nem igazán való. Úgy értem, hogy ha te egy organikus "alig-crunch" blues hangot szeretnél a stratoddal, akkor azt hiszem felesleges erőlködni.
Szerintem inkább előremutatóbb, kisérletezős dolgok ezek. Ha belegondolsz akkor a Meshuggah sound (főleg az újjab) nem is gitár hang.
Már csak azért is furán szól mert a gitár történetében soha nem jártunk ilyen mélyen. (értsd: hangolás) A Meshuggah pedig egy igazi modern, gonosz digitális hangzás, szinte szintetizátorhang. Megértem, ha nekik bejön a POD meg VETTA. Aki klasszikus rock-blues-country-stb hangokat keresen az vegy twinreverbet-marshallt-mesa-t mittoménmit. Akit nem zavar, hogy más soundokat hall, vagy szeret kísérletezni az vegyen LINE6-et. Vagy akkor vegyen, ha több féle hangot akar használni és tudomásul veszi, hogy pénz szűkében be kell érnie ezzel.
Cső rulez, azzal nem kell kompromisszumozni, szól és kész, nincs mese. Én most lehet, hogy átállok a Crate-ről Engl-re, mert az a szand mindennél jobban bejön, otthon meg POD helyett megpróbálkozom az Amplitube-bal, mert hallottam felvéátelt, és az élőbbnek tűnt elsőre a POD-nál
Hát, én örülnék, ha 25 rongyból (én kb ennyiért bizniceltem a POD 2.0-t) tudnék venni egy csöves, szimus előfokot, akkor nyilván nem szórakoznék a POD-dal... Otthon viszont egyelőre kénytelen vagyok azzal. Élőben én is a cső híve vagyok.
Viszont azért tudnak a line6-ek elég jól szólni, tényleg a Meshuggah vagy a Tesseract, stb. És azok sztem nem is akarnak hasonlítani másra, megvan annak a saját íze.
Mondjuk nem is szabad az ilyen cuccoktól azt várni hogy úgy szóljanak mint az eredetiek,nem is azért készűltek.Ezek praktikus,gyorsbüfé tipusú dolgok.Sokat tudnak de igazából semmit nem kiemelkedően.Nekem az volt vele a bajom hogy nem éreztem jobbnak a hangját a szar Pandorához képest.Szolgáltatásban persze bőven felűlmúlja de hangban többet vártam a Pod xt től.Az eredetiekkel pedig egy lapon sem lehet említeni,max hasonlítgat rá egy kicsit.Ráadásúl játékérzetben meg egyenesen lehangolónak találtam,nem inspirált.De ez csak az én véleményem egy a sok közűl.
Hello! Ó semmi sértődés. Szerintem meg jól szól a cucc. Na jó, azt a kis DOD 250-es soundot nem annyira hozza, mert csak nem köthetem elé :((
Nincs benne annak a szimulálása sajnos. Alapvetően biztosan nem tudja 100%-ban azt a soundot, amit modellez, de ezt pótolja azzal, hogy széles spektrumon tud hangzásokat szimulálni, variálni.
A lényeg szerintem az, hogy aki egy bizonyos soundot szeret, annak az eredetit kell választani, ha igazán jót akar. Az egész POD csak egy közelítő utánzata valamely hangzásnak, senki sem mondja, hogy ugyanolyan jó vagy jobb!!! Csak praktikus. Nem jobb mint egy Amplitube, Guitar Rig stb, sound....
Nekem akkor is tetszik. Persze ha elképzelek egy szimpadi produkciót ezzel a "vesetállal", kissé röhejes lenne mondjuk Marshall vagy MESA ládakupac helyett :DDDDD
A debreceni Clawfingeren nagyon "bitangúl szólt a gitár ,de a gitáros Sansampot használt vonalból és nem Pod-ot.A Messugah pedig a Vetta fejeket használta a pesti bulin.
Igen, az a röhej hogy ez egy "filléres" cucc,használtan nem ér többet 20 000-nél mégis sokkal élthűbb hangokat tudtunk vele csinálni mint a pod xt-vel.A srác amúgy egy stúdió ,session zenész azt mondta hogy még a régi Pod nak jobb hangja volt,mint az Xt -nek.
Jó reggelt!! Nem kell azért annyira megsértődni!A barátom akié a cucc volt,már eladta miután rájött hogy milyen jól bevásárolt és megvette a volt Marshall jmp-1 met most azt használja vonalból.Kategóriákkal jobban szól,nincs benne az a digitális műanyag hang.Az aki tőle megvette a Pod-ot már másnap megbánta és most árúlja a Pot xt 70 000 ért ha érdekel megadom a számát.Lehet hogy a fejek bitangúl szólnak (Peta is arra értette) de ez a Pod sajnos nem.De ha neked tetszik használd egészséggel.
Hát hidd el bitangul szól (hogy maradjak a PETA szóhasználatánál, hiszem ez az Ő topikja :)))).
Tudod, hogy azért volt nálam is valami cucc előtte, de ez nagyon bejött. Nem vagyok szakértő, nem csereberélem a cuccokat ezerrel, de ez a POD XT első hallásra bejött.
Pedig meg voltam elégedve az előző cuccommal, csak azért hoztam el kipróbálni egyet, hogy hamár ekkora a porbafingás körülötte csak meghallgatom - bassza sas. NEM AKARTAM ÉN SEMMIT SE VENNI. És mégis ittmaradt, sőt!! A marshall láda, a csöves előfok és a csöves végfok a garázsban várja, hogy megtalálja az új gazdit....
Ez a Line6 Pod egy tipikus felfújt semmi,nem értem hogy tudnak az emberek lelkesedni egy ilyen rossz hangú készülékért.Egyszer egy haverom elhozta az övét tesztelgettük ,a 7 éve vásárolt Korg Pandorám-ból sokkal tisztességesebb hangokat lehetett kihozni pedig az egy sokkal olcsóbb cucc.Szerintem annyi pénzért érdemesebb venni egy csöves előfokot amiben van kabinet szimulátor(persze használtban)ha valakinek kell egy cucc vonalba.
Furcsa ez az egész Line6 kérdés. A Line6 erősítőkben ugyanolyan jellegű előfok van, mint pl. a Pod xt, és azok között vannak, amik egész jól szólnak. A Podot viszont próbáltam már jópár erősítőn, és nem igazán faja. (Valószínűleg direkt ezekhez a digitális kütyükhöz tervezett végfokokat gyártanak az erősítőikbe.) Vonalból viszont egész jó. Sokan használják pl. a Podot, meg pl. a Vetta fejet vonalból élő bulikon (Meshuggah, Clawfinger stb.)és ott elég bitangul szólnak. Mindenesetre én maradok a csöves fej + pedáloknál.
Aham, én egyszer-kétszer vittem le próbákra, rá a cső végfokra, meg kísérletezgettem azzal is, hogy az előfok bemenetére, de az nagyon szétkente a hangot. Persze próbateremben nem lett túlzottan kihajtva - szal nem mondanám, hogy nagy a tapasztalat vele ilyen téren. (Viszont pl Pain of Salvation koncerten azzal nyomták, és az faszán szólt, mindenféle hangzás, bár azt nem tudom, hogy vonalból voltak-e vagy erőlködőről.)
Hát, szó mi szó, a feaj saját cső előfokja jobban szólt :)
Kösz, hogy szántál rá időt!
Végül is arra lettem volna kíváncsi, hogy nagy lenne-e a hangzásbeli különbség, összehasonlítva neves pu-okkal ezt a powersoundot.
Úgy vetten ki a hozzászólásodból, hogy nem igazán kéne megsérteni azzal, hogy lecserélem.
Zsír kis soundokat lehet azért elővarázsolni ezzel is.
De mégis úgy döntöttem hogy kipróbálom a DiMArzio Paf Pro-t. Már csak azért is, mert ami gitárom volt eddig még soha nem cseréltem bennük hangszedőket. :D Itt a z ideje kísérletezgetni. Lagalább lesz egy kis tapasztalat.
Na, sikerült meghallgatnom a pickup mintát. Alapvetően szépen, konkrétean szól ez a pu. Tehát alapvetően nincs vele gáz. Ha esetleg mégis pregnánsabb, bitangabb hangot szeretnél, akkor érdemes kipróbálni más pu-okat is. Ebben nem tudnék egy-egy konkrét pu-ot javasolni, mert számtalan nagyonjó hangszedő van ma már. Nézd meg a DiMarzio vagy a Seymour Duncan honlapját, ott vannak ajánlások is különféle stílusokhoz. (Pl. ha ultrabrutál metálhangot akarsz, akkor faja lehet egy SD Invader, amit Dimebag Darell is használt. Ha klasszikus rock soundot szeretnél, akkor pl. DiMarzio PafPro, Evolution (kicsit modernebb) Seymour D. 59, TB4 stb.)
Igen, van. Egyébként kis hangerőn én is tudtam a Pod-dal szép hangot csinálni a nagy csöves Laney-n, de amint koncerten zenekarral játszottunk, teljesen "kiegyenesedett" a hang, semmi dinamika stb... Na sebaj.
Volt Pod XT-m, azt cseréltem le a DG-Stompra. A Pod-ok elég jók vonalból, de gitárerősítőn gyakorlatilag használhatatlanok, még az új Pod XT Live is. A Yamaha viszont (bár kevesebbet tud) bitangul szól erősítőn és vonalból is. Alapvetően lényegesen vastagabb, dinamikusabb a sound-ja, mint a Pod-oknak.