Ez egy egyszerű Focusrite Scarlett Solo hangkártya,nem is az enyém,haveromé,neki akarok segíteni.Ennél én csak egy vonal és egy mikrofon közötti választási lehetőséget látok.
Én egy emu 1820m-et használok annál is meg lehet ezt oldani,de ezt nem értem.Lehet,hogy nem is lehet.Még a Soundblaster Live hangkártyánál is volt What you Hear lehetőség.Ezeknél az usb-s kártyáknál nem tudom hogy van ez.Köszi a segítséget.Üdv!(egyszer mintha régen üzleteltünk nolna valamit.Talán Marshall hangszóróvászon beszerzésében segítettél)
Az Apollo Twinen a 3-4 DAW csatornán szólnak a rendszerhangok, azaz az oprtendszer hangja.
Nálam ennek az inputnak a neve: Universal Audio Apollo Thunderbolt 3-4 (Stereo),
nálad biztos más a neve, próbálgasd végig 3-tól felfelé a daw csatornákat.
Köszönöm a válaszod.Amit írsz,azzal tisztában vagyok.A kérdés az lenne,hogy egy olyan hangforrást hogyan veszek fel ami nem kivűlről jön vonalból,vagy mikrofonon,hanem a számítógépből szól.Mintha például valós időben fel akarnék venni egy zenét a you-tube-ról.Ezért írtam,hogy What You Hear.Egy PCI hangkártya setup-jában ki lehet jelölni hangforrásként,hogy what you hear,de az usb-s kártyánál ezt nem találom.Ez lenne a probléma.Azért köszönöm.
Tisztelt Fórumtársak!
Adva van egy asztali számítógép,rajta egy Cakewalk studio program(Sonar X3).A géphez egy Fokusrite Scarlet Solo usb-s hangkártya csatlakozik.Hogyan lehet,ha egyáltalán lehet a gépből jövő hangokat fölvenni a Cakewalk program egy audió sávjára.(What you Hear)
Előre is köszönöm,üdvözlettel!
Sajnos nem, nekem is az volt, most selejteztem le. 7-8 évig tökéletesen működött, a nyomáskapcsoló most is, de már nem szól rendesen. Ha megmutatod mit keressek szívesen szérkapom. Nem vagyok egy villamosmérnök
Nem tudja valaki, hogy ebben a retek Akg k271-ben hol-hogyan van ez az istenbaszott kéretlen szar nyomaskapcsolo? Ami lekapcsolja, ha nincs a fejeden a fules. A k. anyjuknak kell kontakthiba forras szarokat tenni a dolgokba...
Kb. igen. (ahogy pandolin "kolléga" is írta)
Ha mind2 (aktív/passzív) jó minőségű, akkor mind1 milyen Di-Box.
DE az aktív-ok "tudhatnak" mást is, mint 1 hagyományos DI-Box. pl: találkoztam olyannal ami sztereó volt, de azt is tudta, hogy közösítette a L/R oldalt az aszimmetrikus kijárat felé. (ha 1 jack kábelt dugtál bele, akkor a keverő/hangkártya felé XLR L/R, a "szintis" saját monitorja felé:L+R)
De színpadon én inkább 1 jó passzívra szavazok, míg otthon, lehet jobb 1 aktív, hálózatról. ...de az adapter 1 újabb hiba/zaj forrás.
Ez a hangkártyán múlik, mennyi input van rajta nem a cubase-en.én úgy oldanám meg a helyedben gitár/di box, onnan egy tiszta egy meg menne a fejbe, ahonnan a torz menne a hangártyára szintén. Persze ehhez kell egy olyan hangkártya, amin van két in
Sziasztok! Lehet cubasén olyat beállítani, h egyszerre két usb port bemeneten rögzítek. Egy száraz, és egy erősítő vonal kimenetet szetnék egyszerre rögzíteni
Sziasztok! Kérdést intéznék Laney IRT Studio tulajdonosokhoz: Az erősítő hangját vonalban reampolni szeretném. PC-n az USB portok bemenetét, és kimenetét is a Laney-re állítottam. Hátsó panelen a re-amp kimenetet összekábeleztem a gitár 1W bemenetével. Ugyancsak a hátsó panelen usb/amp kapcsoló amp-ra állítva. Cubase-ban előhívom a reampolni kívánt száraz gitárjel sávot, majd felvételt indítok egy új sávra. Elvileg így az erősítő hangját kellene felvennie, de nekem mégis csak a száraz jelet veszi. Hol hibázok?
Köszi, és mi a különbség az aktív és passzív között? A fogalmat nagyjából értem (van táp, nincs táp), de a melyiket mire/mikor érdemes használni vagy nem?
hali!
igen a Di-Box jó lehet, ha a leírt problémát a Földhurok okozza.
ilyet "szoktak" használni a LaptopDJ-k is:
http://artproaudio.com/isolators/product/dti/
Sziasztok, Ti használtok bármilyen zajszűrő izét (mondjuk Di-box) a felvételekhez?
A zenés laptopom aksi töltése megadta magát (illetve időnként megy, de inkább nem). Nem a töltő a hibás, hanem valahol valami kontaktos, de nem jövök rá hol. A hálózatra dugott gép viszont összeszed valami zajt a tiszta gitárjellel együtt (ha aksiról megy nem csinálja), és mikor ráteszek valamilyen erősítő modellt, akkor csúnya alapzajom lesz. Van ötletetek mi lehet a jó megoldás?
Sajnos nem ismerem annyira a Nuendo-t. Cubase-t használtam 1-2 évvel ezelőttig, de már arra sem nagyon emlékszem.
Amit megnéznék:
- a jelszint mértéke kiiktatott a Guitar Rig-gel
- a jelszint mértéke a Guitar Rig-ben
- az input csatornán van-e olyan insert, ami csökkentheti a jelszintet
- nincs-e extrém paraméter megadva a hangkártya számára (Control Panel)
- ASIO van-e beállítva a hangkártyához
Sziasztok! Hátha valaki reagál valamit:
Ha a guitar rig 5-öt használom(csak magában, nem plugin-ként), akkor teljesen jól szól, nincs vele semmi gond. Viszont ha a nuendo4-ben plugin-ként használom, szarul szól, kicsi a jel, kevés benne a magas, az egész olyan "testetlen" szóval nnem jó semmire. Mi lehet a gond? A .dll file a helyén van, van asio is, elméletileg jó kéne hogy legyen.
Na, most már recseg is a hang out-okon és fülesben is...
Egyáltalán hajlandó az EMU 1616m 64 bites Windows 7-es alatt működni?
Van valakinek linkje ehhez való driverhez és patch mix aplikációhoz? (Hátha nem megfelelőt raktam fel.)
Segítség!
Újabb 9 es Cubase Elements Device settingsben nem ismeri fel az Emu 1616m-et. Érdekes, hogy az inputoknál és outputoknál látja.
Az Emu Patch mixére gyanakszom...
Ilyenkor mit rontottam el?
Köszönöm.
Sziasztok! Hátha valaki tud segíteni:
Ha a guitar rig 5-öt használom(csak magában, nem plugin-ként), akkor teljesen jól szól, nincs vele semmi gond. Viszont ha a nuendo4-ben plugin-ként használom, szarul szól, kicsi a jel, kevés benne a magas, az egész olyan "testetlen" szóval nnem jó semmire. Mi lehet a gond? A .dll file a helyén van, van asio is, elméletileg jó kéne hogy legyen.
Üdv, valaki meg tudja-e mondani, hogy a köv. dalban 1:10-nél milyen hangszer, vagy hangszín szól? Ill. már az 1. verse-ben is van. Köszönöm.
https://www.youtube.com/watch?v=E-MxKWFHu0s
Hát én a helyedben rádugnék egy mp3 lejátszót, walkmant, cd lejátszót, ilyesmit, és megfigyelném, hogy azon is csinálja-e. Ha igen, akkor egyértelműen a hangfal a rossz.
Szerintem a hangkártya maximum úgy tudna tönkretenni valamit, hogy meghibásodik (zárlat, ilyesmi) és mondjuk a kimenetei jel feszültsége többszörösére növekszik, de azt biztosan hallanád, mivel brutál mód torzítana.
Ha földhurkod lenne, valószínűleg azt is elég konkrét módon meghallanád: hangos búgás(brumm). Földhurok két földelt készülék között lehet. A számítógéped hagyományos PC földelt konnektordugóval, vagy esetleg laptop? A hangfalad milyen konnektordugóból kapja az áramot (földelt, vagy nem)? Nekem volt földhurkom Gitárkombó és hagyományos PC között, de azt rögtön észrevettem, mivel - nagyon - brummogott.
Azt, hogy a boltos szerint mi a sz@r, az nagyon senkit nem érdekel rajta kívül, de azt írtad, hogy elismerte, hogy náluk is csinálta, akkor meg egyértelmű, hogy nem nálad van a hiba szerintem.
A csere sajnos nem megy egyből. Nem tudom fejből, de könnyen utána tudsz nézni a szabályozásnak, hogy hányszori javítás után kötelesek cserélni, vagy visszaadni a pénzt.
Földhurok nálam okozott problémát, de teljesen más jellegűt. Egy halk búgás szőtte át a hangot, amit csak úgy vettünk észre hogy a tiszta jelre rá lett téve valamilyen program szimulációs effekt. Egy DI megoldotta a problémát. Viszont volt egy ismerősöm aki vett egy jó kis Peavey csöves kombót, és állandóan elromlott ha otthon játszott rajta. És ott áramingadozással magyarázták ezt
Hangfal szakiktól szeretnék kérdezni, mert nem tudom eldönteni mennyire vagyok megvezetve vagy nem.
Vettem egy M audio v42 hangfalat és amikor hazavittem akkor egyszer csak elkussolt. Kikapcsoltam és fél óra után újra működött. Visszavittem a boltba hogy cseréljék ki, mert hibás. Nem cserélték, csak javítani tudták. Kicseréltek benne valami alkatrész, mert hogy valószínű hibás volt benne. Lehet sokat állt raktáron, vagy alapon elöregedett volt az az alkatrész.
Hazavittem, és pár nap múlva újra produkálta a hibát.
A cucc nem volt 50% hangerőnél jobban hajtva sem bemeneti sem kimeneti oldalon. A jel bele egy m audio hangkártyából érkezett.
2 körben a bolti szaki azt fejtegette, hogy szerinte a hangkártyám a szar mert túlvezérli és ezért letilt a hangfal elektronikája. Mondtam neki, hogy sok más hangfallal használtam már,de sosem volt semmilyen gondom vele.
Rám írt, hogy náluk nem produkálja a hibát. Amikor mentem érte, akkor közölte, hogy épp produkálja a hibát ezért hagyjam ott mert rájöttek mi a gond. Valszeg nem a hangkártyám csinálta, de nem zárható ki. (ezek szerint nem (csak) az amivel első körben javították?) Azt mondta az arc, hogy rendeltek a gyártótól bele erősítőt és most ok, hajtják teljes hangerőn, de ha rámelegítenek, akkor azért letilt és hogy tesznek bele nagyobb hűtést mert a gyári elég pici benne. Kérdeztem, hogy ezek szerint gyári hibája van….a válasza mindig az hogy nem. Továbbra is fenntartja hogy a hangkártyám lehet a ludas mert tuti földhurok van benne és túlvezérli. ( nem hangerőben értve).
Kicsit az az érzésem,hogy megvagyok dumálva, hogy ne kelljen cserélnie mert a gyártó nem vesz vissza tőlük terméket.
Nekem azért dühítő, hogy egy zsír új hangfal nem működik és új árért lesz egy javított hangfalam. Vonakodom elhinni, hogy a hangkártyám cseszi el. Lehetséges ilyen, hogy egy pc-ből hangkártyán kijövő vonal jel hazavágjon egy ilyen hangfal elektronikáját? Úgy, hogy más multimédiás aktív pc, vagy régi passzív hangfal működött vele hiba nélkül?
Másik ugyanolyan FireWire kábellel nem próbáltam még, de egy ExpressCard to FireWire adapterrel és egy ahhoz tartozó másik kábellel igen. Az a fura, hogy nem egyformán viselkedik: fura mód a kártyás megoldással valamivel megbízhatóbbnak bizonyul, de a "szaggatás" - ha kevésbé is idegesítő - hasonlóképp megmarad, viszont az tény, h sokkal ritkábban "dobál le".
Köszi a választ, de a problem alapvetően nem a Cubase-zel van...
Amikor épp olyanja van és működik a rendszer, akkor az aktuális Cubase (most épp 7-es) és a Reaper is fut/működik rajta (próbából mindkét trialt letelepítettem).
A legnagyobb gond az, h legutóbb pl. sima Winampos zenehallgatás közben gondolta úgy egyszer csak, h nem szól tovább... közben az összes lehetséges helyen meg ott virított a Yamaha-Steinberg Driver - így aztán a saját hangszórókon sem szólt semmi :(
Ha nem direktbe lenne kötve, ahhoz hasonlítanám az élményt, mint amikor ledob a WiFi-n a net... csak, ugyebár ez IEEE1394 porton direktbe van kötve, tehát (hacsak szét nem rágták a mikro-atkák a kábelt) a jel nem az éteren közlekedik?!
Sajnos elég egyszerű a válasz. Felmész a Steinberg honlapjára, és láthatod hogy az AI4 maximum Win7-et támogat. AI 8-tól van win 10 támogatás. Ez kb pont azt okozza amit írsz, hol megy valami, hol nem. Fórumokon is van akinek megy, van akinek nem, erre biztos megoldást találni szinte biztosan nem fogsz. A legegyszerűbb lenne új verzióra upgradelned. AI 9 februárban frissült, esélyes hogy működne. Én is hasonló upgrade előtt állok, bár nem sürgős, én valószínűleg Reapert fogok venni, ha már váltani kell.
Sziasztok! Yamaha n12-es mixerem van, amit egy HP 2230s laptoppal Win XP alatt, Cubase AI4 programmal használtam több éven keresztül problémamentesen.
Mikor pár éve az XP kivonult a forgalomból, Win 7-re váltottam és megkezdődtek a gondok.
A napokban egy másik laptopot tettem volna a rendszerbe (HP Elitebook 8440p) amin Win 10-es oprendszer van. Letöltöttem az összes divert és frissítést, amit a keverőhöz találtam és innentől teljes káosszá vált a történet.
Rendkívül hálás lennék ha tudna valaki segíteni, aki látott vagy használt már ilyet, vagy, ha bárki szembesült hasonló beállítási problémákkal, ugyanis két napos szenvedés után sem jutottunk közelebb a megoldáshoz, pedig amatőrként egy informatikus és egy laptopszervizes segítségét is igénybe vettem. A dologban az aggasztó, hogy néha működik, néha meg nem - van, hogy működés közbe egyszer csak elhallgat, mintha valamilyen adatátviteli probléma lenne.
Természetesen nem baráti szívességet kérnék: bárkinek, aki közelebb tud vinni a sikerhez, az idejét és a munkáját honorálnám!
Üdv! megosztanék egy kis videót, annyiban releváns, hogy számítógéppel lett felvéve (otthon) és zene. :)
https://www.youtube.com/watch?v=VutvvaLIykU továbbra is pod xt szól a gitároknál.
kíváncsi vagyok, hogy a továbbiakban miben tudnék javítani a mixen, ha van ötlet, jöhet!
köszi!
Továbbá ha valakinek lenne némi ötlete a következővel kapcsolatban. Az Alesis Elevate 3 aktív hangfalam kb. 10 perc inaktív használat után egyszeerűen fogja magát és kikapcsol... Na most ez nem is lenne akkora nagy gond, mivel "alvó módban" spórolni kezd... ez oké is lenne, csak a hangerőpoti az automat kikapcsolás pillanatában sosincs minimumon, így mindig egy hangos "pukkanás" van.... ez tutira nem tesz jót se a hangfalnak se a hangkártyának... meg hallgatni se jó... Lehet egyáltalán kikapcsolni ezt a funkciót???
Sziasztok!
Egy kérdésem volna. Adva van összekötve egy keverő-külső hangkártya-aktív monitor hangfalak. (Behringer UB1622FX - EMU0202USB - AlesisElevate3)
Mi az ideális bekapcsolási/kikapcsolási sorrend, amely legkevésbé károsítja az eszközöket? Előre is köszi ha valaki segít.
Össze lehet kötni, de működni nem fog.
Mindenek előtt androidra tudtommal nincs a VanBascot megközelítő szoft.
De ez lenne a legkisebb gond.
A Psr1500 usb to host csatlakozása kizárólag a hozzá illesztett és neki megírt illesztő programmal képes a számítógéppel kommunikálni. Ezt anno (10+ évvel ezelőtt) még megcsinálták Win és talán Mac platformokra.
Ha a szükséges Yamaha usb drivert nem telepítetted, akkor azokon sem működik a midi kommunikáció.
Az androidokon már a 3.1 óta volt lehetőség OTG usb megoldással bizonyos primitív midi eszközöket működtetni.
Az ezeröcsi pedig midi szempontból nem éppen egy primitív eszköz, baromi nagy adatfolyamok közlekednek egyszerre sok csatornán oda vissza szükség esetén - ezt intézte a driver.
Az utóbbi évben az Android 6.0-tól (Marshmallow) már lehetővé tették a fejlesztők, hogy a hangszergyártók a nyílt forráskód által lehetővé téve beintegrálják a midis drivereiket az oprendszerükbe. Ezt pár gyártó az új szériáikon már ki is használta, és ha otg-vel rácsatlakozol a hangszerükre, azonnal fel is ismeri és működik vele.
De hogy ilyen drivert a Yamaha a 14 éves termékükre meggyártson, annak a valószínűsége abszolút zéró.
Bocs hogy ilyen hosszú lére eresztettem, de ha csak annyit írok, "nem lehetséges" - lehet félreértesz.
Sziasztok! Egy PSR1500-öt szeretnék összekötni egy androidos tablettel usb-n keresztül, szöveges midik lejátszása céljából. Korábban pc-vel a VanBasco programmal ez tökéletesen működött. Valami hasonlót szeretnék elérni, tudna ebben valaki segíteni?
Sziasztok! Tud valaki ajánlani egy jó bass midit? Remélem helyesen fogalmaztam.. Lényeg h cubasével zenét írok. Ehhez a guitart kimikrofonozva felveszem, de bassgitárom nincs, ezt megírom a cubasével, ahogy a dobot is. A cubase előhívható hangzásainál azért jobbat akarok.
Sziasztok.
Segítséget szeretnék kérni.
Van egy Line 6 UX1 típusú hangkártyám. Ehhez van egy Line 6 pod farm 2 szoftverem.
Abban szeretnék segítséget kérni, hogy hogyan kell ezt a szoftvert az interneten beregisztrálni?
A Line 6 oldalán accountot már csináltam.
A szoftverem jelenleg csak egy ilyen minimál verzióban használható, tehát van kettő erősítő modellem, néhány effekt, és ennyi.
Ha valaki tud kérem segítsen ebben.
Rengeteg fajta van belőle. Ha nem akarod zavarni a környezeted de mégis csöves hangra vágysz tökéletes megoldás. Persze megfelelő mikrofonok kellenek belé, beállítod egyszer , több probléma nincs vele. Persze biztos nem lyan , mint egy tökéletesen szigetelt studio, de sokkal jobb egy szobába kimikrofonozásnál. És nyugodtan ki lehet tökölni a cuccot.
Egy kulso, usbs "hangkártya"/audio interface-n képtelen vagyok mikrofonnal felvenni.
Lexipcon Alpha interface,s egy egyszerubb, Trust márkáju mikrofon.
A hangkártyának van hiZ/instrument bemenete, vonal szintu bemenete (jackek), mikrofonhoz xlr bemenete (ez 600 ohm).
A mikrofon kondenzátormik., de nem kell neki fantomtáp, 2.2kohm impedanciáju, jack dugós.
Hi Z bemeneten max "gainen" annyi jelet érzékel h látom (felvebo prpgramban) h.mukodik a mikrofon, de hallani már nem hallom, használhatatlanul alacsony a jelszint.
Vonalbemeneten semmi, sztem nem is egészséges oda kötni.
Jack xlr átalakito hiányában pont a mikrofonbemenetet nem tudtam kiprobálni. Házilag kellene ilyet eszkábálni, boltban csak xlrrol jackre alakitot tudtak mutatni (forditva kéne).
A 600ohmos mikrofonbemenetre 2,2kohmos mikrpfont szabad kötni? Érdemes tehát ilyen átalakitot gyártanom, mukodhet?
Sztem. egy szomszéd szobai beszéd már nem hallatszik bele, de a kutya igen... fugg a mikrofon érzékenységétol és karakterisztikájátol, a puskamikrofonok csak "egy iránybol" vesznek/érzékelnek.
Én izolációs ládával használom az IRT-t. elé teszek egy ABY switch pedalt. Igy tiszta sávom is megvan, amivel úgy kísérletezek, ahogy akarok. Vonalból felszedve soha nem lesz egy cucc pont olyan, mint élőben- A lentebb említett progikkal is megoldható olyan szinten
Gitárfelvételhez pedig van számos szoftver, Amplitube, Guitar Rig, S-gear, nem kell hozzájuk előfok sem, csak egy jó usb hangkártya, amin van Hi-Z bemenet.
https://www.youtube.com/watch?v=hqIa2lYT0xE
https://www.youtube.com/watch?v=HSIb9mXZ4Ms
Hali, kipróbálhatod még az Ilya Efimov Bass-t, NI Kontakt-ba kell betölteni.
https://www.youtube.com/watch?v=tVd_k3TSC10
Arra számíts, hogy ezek nagy méretű vst hangszerek, a Trilian 35 GB + ugyanennyi, ha feltelepíted, tehát kell neki majdnem 100 giga szabad hely.
Trilian. Rendben kipróbálnám. Köszi Metalicon! Erre a mail-re küldheted a linket: sikloselod@gmail.com
Egy másik problémám, hátha van valakinek tapasztalata hozzá. Nemrég vettem egy Laney IRT Studiot. Itthoni felvétel készítéshez kellett, és kis hangerőn. Többek között ezért választottam a vonal kimenetet, a kimikrofonozáshoz képest. (Mivel úgy tudom a mikrofonozáshoz jóval nagyobb hangerő, és keverési tapasztalat kell) A Cubase 5 hangfalszimulátorait használom. A tiszta ok, de a torzítás nem szép. Érzem hogy az erősítő rendben lenne, de valahogy a hangfalszimulátorral, és a hangszinekkel nagyon nem boldogulok. Amolyan visszafolytott hangja van.. Mi lehet a gond?
A gain minimumra volt tekerve, erősebb pengetésnél néha még egy single coil is túllőtte. Nyilván ettől nem rossz a kártya, mikrofonnal pl. jó felvételeket csináltam, és mondom, felvételen nem hallok káros torzításokat. Nem tudom, mit használsz, nekem az S-gear nagyon bejött, valamint a Simulanalog guitar suite. Szerintem a hangfal szimulációt a legnehezebb modellezni, az s-gearben IR ládaszim. van, lehet, hogy azért olyan jó. Esetleg ki lehet próbálni egy Line6 kártyát, az talán direkt gitárra van.
És instrument állásban nem tudtad annyira visszatekerni, hogy erősebb pengetéskor is zöld maradjon? Megpróbálok majd utána nézni, mert ha a gyártó is elismerte, akkor egészen biztosan úgy is van, de akkor vagy nem csinálok megfelelően valamit (pl. túl alacsonyra állítom), vagy eleve nem ad le akkora jelet a humbucker-em. Ez azért érdekelne, mert szeretnék a legjobb hangzásra törekedni, de a torzított hangzásaimmal korántsem vagyok elégedett, és szeretném kiszűrni a hibákat amiket a hardver okoz, illetve én követek el. Legutóbb clean hangzással játszottam, és akkor kaptam a legszebb eredményt, amikor a jelszintet -12dB köré állítottam be. A fölött túlságosan arcba tolakodós, és erősebb pengetésnél, vagy akkordozáskor előfordul túllövés.
A poti körüli led pirosba megy, valamint a gitár software (Ampkitube) bemenete is pirosba csúszik. Nekem a humbucker állandóan túllőtte instrument állásban, line-ban nem, de úgy nincs jó hangja. Bár hangzásban nem hallottam, hogy a túlvezérlés miatt torzítana.
Miből lehet tudni, hogy túlvezérli a gitár az előfokot? Én be tudom állítani a szintet első generációs Scarlett Solo-n úgy, hogy ne clip-eljen. Vagy másban nyilvánul meg?
Az 1. generációs Scarlett-nél tényleg túlvezérelte a bemenetet egy humbucker, de tegnap vettem meg egy 2i4 2. gen-t, ennél nincs túlvezérlés, a leírások szerint is átalakították az előfokot. A régi Steinberget is túllőtte a gitár, az újat nem ismerem.
Midi kontrollerrel kapcsolatban lenne egy kérdésem. Háttér infó:
Nem tudom hogy ti pl hogy alkalmazzátok fejben, nekem pl amikor játszok egy skálát vagy egy számot egy bizonyos hangnemben gitáron akkor nekem a fejemben "dadg stb" a gitárom hangolása de valójában le vagyunk hangolva Zs-be (drop B)
Próbáltam rákeresni hogy mi kell nekem de egyelőre nem járok sikerrel szóval inkább megkérdezem itt :
Szóval nuendót használok pl tudom hogy egy már feljátszott midi sávot utólag lehet "global transpose"-olni de arra lennék igazából kíváncsi hogy lehet-e olyat hogy mondjuk a leütött D billentyű hangját real time-ban feljátszásnál is B-nek hallom ? Tehát mintha rajta lenne egy pitch shifter
Nem feltétlen akarom megtanulni a saját témákat jatszani billentyűn pl B meg Disz mollban csak mert a fejemben máshogy vannak a hangok mint amit közben pl a hangoló mutat. Elég lenne csak az 1-2B meg 1-2 # skálákon jól mozognom billentyűn mert azt szeretném hogy ami gitározás közben a fejemben egy "D" hang mondjuk az a billentyűn is D legyen, attól függetlenül hogy a valóságban egy nagyterccel lentebb vagyunk hangolva
Szerintem tök mindegy, kb. ugyanaz az árkategória meg tudás. Arra számíts, hogy a hi-z input egyikben se valami nagy szám, ezekről sokan panaszkodnak mindkét cuccnál (szóval ha gitároznál vonalból vst pluginokkal, akkor érdemes még egy di boxot is venni). Amúgy ezt leszámítva meg vagyok elégedve az ur22-vel, de szerintem a focusrite cucc is kb. ugyanazt nyújtja. Szóval: amelyik szimpatikusabb. Vagy amelyikhez jobb pluginokat adnak.
Hahó, van valakinek tapasztalata iphone-garageband-beépített mikrofon-lightning-usb kábel-midi keyboard setuppal ? Ötletelni, komponálni tervezek egy ilyen mini cuccal, de csak elméletben tudom, hogy működik. Érdekelne, ha valakinek van erről valami tapasztalata.
Szia! Nem értek én az élőhöz, csak szajkózom, amit a frontos ismerősöktől hallok. Az tény, hogy nagy méretű helyeken nemigen érvényesülnek nagy tömegek számára a sztereo finomságok, max. a keverő bizonyos körzetében. Biztos én is alapvetően sztereóban kevernék élőt a megszokás miatt legalábbis.
Abletonból megy a zene, de ott ki kell választani az audio eszközt, nem lehet kiválasztani a Focusrite-ot ÉS a Realtek alaplapit csak vagy-vagy. Lehet, hogy a Cooledit kezel 2 hangeszközt...
Szevasz Arion!
Szóval a sztereo némileg valóban vitaforrás volt néha a road cimborákkal. Én pl. az utolsó években már egy viszonylag jól összerakott sztereo gitár szettel nyomtam, amiben annyi volt a "tökéletlen", hogy a téreffektek közt volt egy ping pong delay. Ennek a panorámáját én nem tudtam a multiban állítani, ezért a frontos mindig némileg összemozgatta az egészet középre. Na így meg a szintén sztereo kórus meg a reverb elkezdett gusztustalanná válni a megjelenő fésűszűrő miatt..
Na ilyen kalandok..
De egyébként az élő buli sztereo kérdésén még van rágni valója az "utókornak", azt hiszem. Egyébként én épp nem a szinpadhoz közelállók "lelki egészségén" aggódnék, hanem pont a távoli hangkép miatt (ha úgy van). Az szokott már (nekem) zavaróan "tömb-mono" lenni. Ha hangosan gondolkodhatok: Én tennék kísérleteket sztereo szélesítővel.. Szerintem vannak benne jó lehetőségek. Ja, amúgy az "elölállók" gondján is segít amúgy, mert fizikálisan kevésbé kell szélre tenni hangokat, mert anélkül is a szélesség illúziójára dolgozik.
Na ilyen gondolatok.. Majd..