A külső bejátszás hardveres kérdését viszont valóban továbbpasszolom, mindig élőben játszottunk, illetve nem tudom, a legtöbben ma miről oldják meg, én még lemaradtam ott, hogy harddisc recorder vasakról tolják.
Az biztos, hogy nem merném egy laptopra bízni. Ami stúdióban mennyország kényelem, élőben maga a megbízhatatlanság. Mi van, ha a bent felejtett vírusirtód elkezd update-elni?.. Aztán a többi száz olyan bug, amit most még nem tudsz..
Ilyesmire tényleg ne építs szerintem.
Még ha mellék mütyürkék jönnének róla csak... De írtad, hogy onnan van a bass pl.
Na mindegy, ennél tovább nem látok én se.
Hangosító szakemberek keverték a koncertjeinket 23 éven keresztül. És ha csak egyszer (!) rajtakapom, hogy monoban kever, kő kövön nem marad, azt garantálom....:)
Az igaz, hogy az elöl álló népek miatt összébb húzott sztereo képben kell gondolkodni, de olyan nincs, hogy mono keverés, kivéve nagyon ótvar körülményekben és helyeken.
2. Általában a HD-ről jövő bejátszásokon mellékfunkciók vannak és tök nem baj, ha szét van rakva, max a frontos kicsit összéb mozgatja a panorámát (harcoltam vele néha egyébként ilyesmiért.. Én nem paráznék rajta. A front állásban legyen rendes hangkép. Majd akinek az a fontos, oda fog állni- ahova. Aki meg beáll a lábadhoz, azt meg úgyse érdekli a "hifi")
Valahogy csak megoldják mások is pc-vel, és a rugalmasság, amit ez a megoldás nyújt, más módszerrel nincs. Hogy sztereo vagy mono egy koncert, hátha van itt hangosító szakember, írja meg.
A sztereóság attól függ, mekkora a hely. Ha nagy, akkor a keverő ember nem nagyon akarja, hogy a fél közönség ne hallja a másik oldalt, illetve, hogy csak az a 200 ember halljon sztereót, aki a keverőállás körül áll. Tehát monoban dolgozik.
Persze. Alap, hogy sztereo a PA.
Látom, hogy nincs midi, külön USB midikábelre gondoltam természetesen, meg valami kukázott szintiagyra, vagy dobmodulra.
De már túl bonyolult lenne- ja.
Viszont:
Biztos, hogy egy ilyen Pc-hangkártya rendszerre akarsz várat építeni élőben? Mert azért ezer gebasz lehet vele- tudod..
Én pl. egy régi Roland HD recordert vettem erre a célra, sokkal stabilabb mindennél. Output is elegendő rajta, stb..
Tudod mit próbálj? (egy ötlet)
Küldd ki a metronómot midiben valami akármilyen régi, használt, ótvar szintiagy dobkészletébe és onnan küldd a dobos fülébe.
Ez viszont nem jó.
Egy db. bass és-vagy kick esetén lehet csak elég 1 mono out.
Sztereoban kéne megoldanod. Ha gépről jön a mindenféle "egyéb" kategóriájú hang, szólam, akkor főként. Mert pont ezeket lehet, illetve kell jobban szélekre kitenni a sztereo képben.
Mondjatok valamilyen jól bevált VST host progit légyszi. Most a LiveProfessor-ral próbálkozok, de valamiért nem használja hatékonyan a gépet. Nem tudok vele alacsony latency-t elérni, pedig a processzor alig terhelt. Meg a nyolc magból általában csak 4-et használ.
Köszi, megcsinálom. Még valami:
USB hangkártyáról megy, Focusrite 2i2, az egyik kimenetén megy a daw-ból a zene, a másikon ugyanez, metronómmal együtt a dobosnak. Mivel csak 2 kimenet van, a "konzervzene" sajnos mono. Ez mennyire hátrány? Tehát élőben mennyire kevernek sztereoban? Persze tervezek venni egy 4 kimenetes kártyát, de addig mennyire működőképes így?
Pont ugyanúgy rakd őket össze, mintha bármilyen mixbe szánnád. Azaz egyenként eq-val megformázni, ilyesmi. És még a teret is csináld meg nekik ugyanígy (reverb, delay), stb. És a mix legvégére ne tegyél különösebben semmit.( legfeljebb egy limitert védelemnek, de csak ritkán dolgozzon..) Így összegezd a külső dobokkal, egyebekkel. Akkor lesz egyben. Én így csinálnám.
Nem az egész mix megy DAW-ból, csak a basszus, ill. színező VST hangszerek. Élőben gitárok, dob, ének. Akkor tehát nem kell a masterre semmi?
És a sávokra EQ, HP, LP filter, limiter?
Ha az egész mixet a Daw-ból kapja a PA kompletten(felvett track-ek és élő játék), akkor dobhatsz a végére kompresszort. (Ha élő miksi átmegy rajta, akkor a gerjedésekkel harcolhatsz esetleg). Ha vannak a Daw-ot megkerülő jelutak- hangszerek is, amik csak a PA keverőjében lesznek összegezve, akkor én biztos, hogy nem tennék a Daw ba a végére multiband kompresszort. Mert akkor legyen minden egyben, nincs rosszabb, mint amikor kilóg valami egy "megfésült" anyagból. (Lásd, félplayback falunap nagyszerűségek)
Üdv,
tanácsot kérnék az ügyben, hogy Abletonban élő midis hangszereket ugyanúgy kell-e keverni, mint stúdió felvételhez, vagy van valami különbség. Gondolok itt a sávokra (vonósok, fúvósok, bass gitár, Massive) ezek mind laptopról mennek élő hangszerek mellé, valamit kell-e közös master sáv, master effektek, stb. A lényeg, hogy PA rendszeren jól szóljanak. Köszönöm.
Helló !
Nem tudja valaki miért van az hogy az új torrent kliensem nem csinál semmit amikor rákattintok a letöltésre ?
Vagyis magyar oldalnál működik jól, de van egy külföldi oldal ahonnan szoktam tölteni, és most meg se nyekkenik a program ha le akarok tölteni. Egyszerűen nem történik semmi.
A programban kell állítani valamit ?
Zeneszerető,min.CD minőséget(ha lehet még jobb form.),Tidal-t próbáló ios-esként érdeklődöm az Audirvana Plusról.
Ha valaki tud cikket,leiratot ill.van tapasztalata írjon kérem.Kösz
Csak gyakorlásra kell, vagy zenekari dolgokat is szeretnél feldemózni/albumot rögzíteni?
Ha előbbi, felesleges váltanod, csak pénz és időkidobás. Ha utóbbi, akkor is inkább egy kétbemenetes hangkártyát választanék és reampolnék. Vagy vennék egy csöves előfokot és a ládamodellezést meg megoldanám a kangkártyáról.
Én nem rég cseréltem le a Boss GT-8at GT-10-re, amit USB-n a géphez lehet kötni, de 1-2 hónap alatt összesen egyszer kötöttem a gépre próbából. Inkább a külső hangkarimat + a Guitar Rig-et használom.
Akkor lehet esetleg jó, ha a géped nem túl erős, mert a multi saját processzorát használja a modellezésre, nem terheli úgy a CPU-t. Vagy ha azt szeretnéd, ha ugyanaz a hangszín szóljon élőben, mint a felvételen.
Ha nem akarsz otthon profi minőséget, semmi értelme kb. Egy jó hangkártya és a megfelelő szoftver (persze rá kell szánni az időt a tekergetésre) simán van olyan jó mint a felsoroltak.
Ha meg komoly minőséget akarsz, ezek elég felejtősek, akkor Line6 Helix, Axe FX, Kemper és társaik ami viszont már anyagilag is komoly tétel.
Régóta használok már gitármodellezésre különböző szoftvereket (amplitube, guitar rig, s-gear stb.), és a kérdésem az, hogy érdemes-e berugázni egy multieffekt pedálra (vox tonelab, boss gt, zoom g szériák, de még sorolhatnám). Szóval nem élő játékra, hanem felvételekre használnám, de egyelőre nem látom van-e értelme? Ugye ez is digitális meg az is, vajon mi az előny-hátrány? (Mielőtt bárki fikázna, zenekari felvételeinket mikrofon+csöves erősítővel vesszük fel :))
Sziasztok,
van valakinek tapasztalata aktív zajcsillapításos fejhallgatóval? Egy kollégám akar/kényszerül ilyenre beruházni, csak húzós összeg, és érdekelnék tapasztalatok.
Köszi, megoldódott, levettem a masterről az effekteket, most jónak tűnik. Bár többször kellett renderelni, a sávok elején lévő szünetet sem kezeli túl jól, ha van egy midi hang a legelején, akkor szinkronban van, ha nincs, akkor vagy igen, vagy nem:)
Még valami:
Szeretnék egy érthető leírást a scene-ek közötti automatikus átváltásról, tehát végigjátssza a scene-t, és átugrik a másikra automatikusan. Sajnos nem elég a "select next scene on lauch"-t bekapcsolni, valamilyen virtuális midi bus-t kell csinálni a midi yoke nevű programmal, de nem sikerül. Köszönöm a válaszokat.
Hello
Nekem ACID csinálja ugyan ezt. A hiba oka (nálam), hogy vst van a master sávon. Ha nincs vagy a gyárit használok akkor hibátlan. Vagy ha valamelyik busz sávon van? Nem tudom. Ezekre úgy is csak minimál kompresszort teszek.
Próbáld ki, szakaszold a sávokat, hogy csinálja-e. Ha igen, akkor felezd meg azokat is és így tovább. Előbb-utóbb meglesz a bűnös plug-in.
Üdvözlet, a gond a következő:
Cubase-ben midiből+vst hangszerekből konvertált audio sávokat meg akarok nyitni Abletonban, de nincsenek szinkronban megnyitás után, és elcsúsznak egymáshoz is és a metronomhoz is, pedig az Abletonban beállítom a tempót, kikapcsolom a warp-ot. Ha Cubase-be nyitom vissza a sávokat audioban, akkor minden oké. A sávokat úgy mentettem ki, hogy az elejükön szünet van amíg meg nem szólal az adott hangszer, tehát ugyanonnan indulnak a sávok, csak minden hangszer máshol lép be. Remélem érthető:) Ötlet?
A vezérlőpultban az energiagazdálkodási lehetőségeknél állítsd át "teljesítménycentrikus"-ra.
Ha esetleg valamilyen speciális programot adtak az alaplaphoz energiatakarékosságra (pl asrock ies), akkor azt is kapcsold ki zeneszerkesztés alatt.
Ha ez sem segít akkor állítsd nagyobbra a latency-t.
Sziasztok!Olyan kérdésem volna,hogy a pc hardverét most frissítettem(i7 6700,16 GB ram 500 GB ssd).Ableton 9-et használnék de a cpu indikátor 30-60 % használtságot jelez sőt néha felugrik majdnem 100 %-ra és olyankor kattog a virtuál hangszer hangja.Az összes mag(4)engedélyezve van a Windowsban.A külső hangkártyám egy M-Audio Profire 610.Esetleg még vmit be kéne állítanom?köszi előre is a segítséget.
nem. az abletont tudom használni, de nagyon gyér, ezért átállnék valami másra, de se a cubase, se a renoise nem kap jelet a kontrollerből, hiába látja (van fent - és kiválasztva - minden midi eszközlistán)
Ha jól értem, az Abletont rewire módban használnád a Cubase-zel?
mert ha igen, akkor van egy rossz hírem: a Cubase AI nem tud rewire-t. Én is emiatt szívok most. :(
Márpedig, ha a hangkarihoz kapott Cubase-t telepítetted fel, akkor az ingyenes, butított AI-d van.
a kontrollert alig használtan vettem, lehet hogy hibás - kérdés mi az a hiba, ami az abletonnak nem fáj, a többinek meg igen. mindenesetre, még garis, csak akkor meg tudni kéne, mi a baja, amivel visszaküldhetem.
üdv, alábbi - számomra érthetetlen, és egyelőre felderíthetetlen - problémára keresek megoldást (próbálom röviden):
adott egy steinberg kártya - új, én hoztam el a boltból. ehhez jön egy arturia beatstep kontroller. elkezdtem végigmenni a cuccokhoz kapott szoftvereken.
először az ableton lite-ot tettem fel, ezt kis bénázás után nagyjából össze tudtam kötni a kontrollerrel, el is kezdtem használni, de a 3. midi sáv hozzáadásánál jelezte, hogy az ingyenes verzióval ez már nem megy, ezért gondoltam megnézem a kapott cubase ai samplerét, meg van hozzá más, ingyenes sampler vst, stb.
Itt jött a probléma: hiába látja a kontrollert mindenhol, ahol midi in/out/device stb van, s hiába választom ki, nem érkezik jel a cubase-be. Két éjszaka kínlódás után, megkérdeztem egy másik fórumon, ahol valaki bedobta a renoise-t, mér nem használom azt. Ez nem oldja meg a problémát, de mivel nem ragaszkodom a cubase-hez, és nem drága nagyon, feltettem tegnap este.
Nos, azzal is ugyanez a helyzet. Mindkét usermanual és számtalan tutorial video azt mutatja, hogy ez a setup sima bekapcsolás után mindkét software felületén kéne, hogy jelezze a midi jel beérkezését. Egyik sem teszi, és aztán persze nem is szól, hiába csinálok bármit.
USB-n kapcsolódok a géphez a kontrollerrel, és nincs is midi kábelem, meg ennek azért menni kéne sztem.
Abletonnal továbbra is működik, enyhén szólva nem vagyok expert, ha valakinek van ötlete, ne habozzon velem megosztani, köszönöm!
Szia
Nekem volt ilyen, úgy oldódott meg, hogy tönkrement az erőmű videókártyám és egy legolcsóbb alap kártyát raktam be a gépbe. Nem terhelte be a tápot, így megszűnt a cicergés is. Ha van alaplapi videó vezérlő, akkor próbáld meg azzal.
PC-s hangfelvétellel van egy kis problémám, ebben szeretném a segítségeteket kérni.
Amikor az otthoni PC-n a DAW-ban felvételre állítom a rendszert, vagy csak simán a hangkártyán (Maya44 PCI) bekapcsolom a monitor funkciót, halk circegő hangot lehet hallani, de csak ilyen esetekben. Ha nincs felvételre állítva vagy nincs bekapcsolva a monitor akkor nincs ez a zaj.
Amikor hallható a zaj akkor néha az egérmozgás is befojásolja, néha úgy tűnik mintha összefüggne azzal hogy épp milyen leterheltsége van a gépnek.
Több külföldi fórumot átböngésztem, több mindent kipróbáltam, beállítottam, letiltottam stb, de most ott tartok az egyik oka lehet a táp is..
Jelenleg egy ólcsó táp van benne: M-Tech KOB AP4450XA
A kérdésem, hoyg valaki találkozott-e hasonló dologgal, illetve ha a táp az oka, akkor milyen tápot érdemes venni aminél ez nem lesz gond?
Sziasztok
Kis segítséget szeretnék
Pedállal szeretnék kapcsolgatni az előre felvett loopok között
(vagy a DAW szoftverben,vagy jobb híján egy sima média lejátszóban)
line6 x3 pedálom van,jó lenne ezzel
Előre is köszi
30-40 ezer per darab, vagy per pár? Mondjuk mindkettő a vicc kategória, még használtan is...
Nekem a hitspace-ben anno agyonhype-olt (legalábbis alsó középkategóriában) E-MU PM5-öm van, és szeretem, kisebb szobában jól teljesít, bár "véglegesítésre" azért nem használnám. De amatőr körülmények közt, hobbizenélésre teljesen jó. 60 körül lehet mostanában kapni/pár.
Tudnátok ajánlani valami minőségi aktív hangfalat lehallgatáshoz? (Semmi szükség nagy hangerőre, szóval valami kisebb teljesítményű is megtenné, ami a legkevésbé színez).
Kb. 30-40 e ft-os árkategóriában gondolkodok.
A jelenleg használatban lévő 2.1 Altec Lansing teljesen használhatatlan erre a célra. (A mélynyomó „bass” értékét minimumra véve is elég torz képet ad a visszahallgatásnál.
Szóval konkrét márka/típus érdekelne, ami nektek bevált. Köszi ha valaki ír.
Hangkártya EMU0404PCI. Volt régebben USB BOSS GS10 interfészem is. Az eredmény szempontjából nem volt lényeges különbség.
DAW jelen esetben nincs. Live módban próbálom használni ezeket. Ami külön használható (pl amplitube) azt úgy használom, ami csak plugin, azt a LiveProfessor programba töltöm be.
VST: kipróbáltam már szinte minden jelentősebbet.
Lehallgatás: Sony stereo hifi erősítő + 1 pár Heco hangfal.
Keverésről most nincs szó. Csak annyit szeretnék elérni, hogy amikor bekapcsolok egy Marshall szimulációt, akkor ne úgy szóljon, mint egy túlhangosított szokol rádió.
Axet ha jól tudom, régebben 1 ember programozta és építette, ergo szinte egyedi terméknek tekinthető. Azért annyi, amiért egy Mayones is 10 szer annyi mint egy alap Cort.
Szoftvernél eleve megspórolják a hardverre fejlesztés/optimalizálás nagy részét. E mellett ott van magának a cégnek a piaci döntése. Keveset akar drágán (Fractal), vagy olcsóbban többet (Positive grid) eladni.
Az esetek többségében azért ennyire drágák, mert megveszik ennyiért is. Prémium, ezen van a nagy haszon.
Akkor a Bias miért 200 dollár, az Axe pedig miért 2200? Egy UAD hangkártya miért 650 ezer magyar pénz? Annak is megvannak a saját pluginjei. Joey Sturgis, a Waves meg a többiek kihozzák ugyanazt vst-ben 40-300 dollárért.
Szerintem pont ez utóbbi cégek azok, ahol nem szaroznak az ázsiai gyártással, én meg nem az olcsó multikra gondoltam.
A studió monitor biztos sokat fog segíteni. A játék érzeten és a lehallgatáson is.
De ezeknél a vst-knél szerintem sokat számít a hangkártya is, amin megszólaltatod. A drága digit cuccoknál is a hardvert kell megfizetni, nem a szoftvert (szerintem).
A kérdés, hogy gyakorlás, zeneszerzés-e a cél, vagy komolyabb keveréseket is akarsz. Ha utóbbi, kell a fasza akusztika a szobába, meg egy minőségibb studiómonitor.
Soha nem szabad hi-fin keverni. Becsapja a fület és sehol nem fog jól szólni. Csak azon az egy hangfal páron, vagy még azon se...
Ugyanígy a fejhallgató is bukó. Ezek arra jók (a zenehallgatás mellett persze), hogy a kikevert mixedet ellenőrzöd. Minél több rendszeren (laptop hangszóró, mobiltelefon fülese, autó hi-fi stb.) annál jobb.
Ha jól sejtem, ezt nekem válaszoltad, csak a hivatkozott hozzászólás nem stimmel.
Nem szól alatta az eredeti. Abban a felvétel elejétől két gitárszólam lenne, amit én nem rögzítettem, ezért szól ott csak a dob és a basszus.
Ha az, amit én töltöttem fel, viszonylag jól szól a rendszereden, akkor nem kell hozzá speciális lejátszási környezet. Egyébként nekem ilyen Genius speaker-em van. Fogalmam sincs, hogy szólna a hangminta Hi-Fi rendszeren, mert nem próbáltam, de mivel a végeredménynek szerintem azon kell jól szólnia, ahhoz kellene a keverést elvégezni.
Szoftveres eszközöknél érdemes mások közzétett beállításait kipróbálni, mert nulláról létrehozni valami jót sokkal nehezebb (nekem is).
Hát figyelj, ez így annyira nem gáz. De nem szól alatta az eredeti? Csak az ének miatt...
Én is kipróbáltam itthon a BIAS-t, de nekem nem jól szól, ezért megkérdezem még egyszer, hátha a készülékemben van a hiba: Hifi monitor rendszeren is jónak kell lennie, vagy stúdióhangfalakat igényel az ilyen mulatság? Nekem hifi hangalakon van a gép.
A tiszta hangok még csak-csak, de a torzított a gyász.
Egyébként nekem a VOX tonelab le multi (egy kis utólagos EQ-val) szólt a legjobban, csak abból hiányoztak a highgain hangok.
Sziasztok, nagyjából biztos, hogy ezt az adott alkalmazásban kell beállítani, az említett esetben akkor a cool editben. A vista óta van erre lehetőség a windowsban, ha jól vettem ki. Most csak utánanéztem, de én is kipróbálom majd, hogy nekem megy-e két hangari egyszerre, sokszor jól jöhet.
A Jónás Tamás topik #67099-es hozzászólásában találsz egy standard hangolásban készült gyors BIAS FX riff tesztet. Két gitársáv (két feljátszás), a master csatornán limiter, de semmi más úri huncutság. Biztosan lehet jobbat is kihozni, csak ahhoz még tekergetni kellene. De akkor már lassú tesztnek kéne nevezni.
Az lehet gond, hogy a gép hifi erősítőre és hangfalakra van kötve?
Arra gondoltam, hogy spéci monitor rendszer kellene ezekhez?
Egyébként meg nem tudom. Bekapcsolom pl az amplitube-ot, betöltök egyetlen erősítőt a hozzá való speakersimmel együtt és nem szól jól. Vonal hangja van.
Akárhogy variálom a mikrofonpozíciókat stb. vonalhangja van.
Ugyanakkor ha bedugok egy multieffektet, nincs vonalhangja. Persze műanyag, meg kevésbé részletgazdag stb.
Egy viszonylag működőképes megoldást találtam idáig: egy Sansamp simulátor (Softamp GT) program után kötöm a kefIR-t és meg equalizert, meg reverbet, meg delayt és akkor azokkal okosan ki tudok hozni EGYfajta torzított hangot amit használhatónak találok.
De pl. az az overdrive ami a tonelab LE (kentaur) multiból jött, nem tudok csinálni. STB...
Hát, akkor bizony a hiba nem a készülékben van. A szoftverre (csakúgy mint a multira) rá kell szánni az időt hogy jó legyen. Csak úgy mint a keverésre.
Banyek!!! Én meg hülye fejjel kb. 5 éve eladtam 35-ért.
Viccet félretéve a felső videó hangjához képest nem volt ennyire részletgazdag, meg kicsit műanyagabb is volt talűn, de ennyi digitális zsizsi se volt benne.
Az alsó videó tök jól szól, de ezek azok a hengok amik nekem sosem jönnek ki ezekből a progikból.
Meg aztán ki tudja mit tettek ezzel a felvétellel, mire kikerült a Tube-re. Mastering, miegymás...
Már hallottam, hogy van ilyen, viszont szólni ilyet még nem hallottam.
Nálam valamiért mindegyik selyempapír zsizsi/vonal hangon szól.
Lehet Amplitube, bármi.
A régi GNX-em jobban szólt...
nálunk működött az, hogy az alaplapi hangkártyán küldtünk egy midi takkot, és az (ilyesmi) hangkártyánkon jött a sztereo alap. ha beigazítjátok az alapot, nekünk egy sima coolEdit megoldotta a feladatot, a fentebb leírt módon.
Vajon a Cubase 8 miért nem hajlandó elfogadni a ZOOM H4 ASIO driveremet. "Not connected"-nek jelöli mindkettőt, és nem is hajlandó csatlakoztatni. Pedig kijelzi.
Elég fájdalmas problémával találkoztam a minap, megoldás sehol nem találtam egyelőre.
Vettem egy Alesis Core 1 USB hangkártyát (teljesen amatőr cucc).
Felvételen, és a rajta lévő előfok potin kívül arra használjuk, hogy a sztereo kimenetet szétválasztjuk:
Egyik oldal megy a dobos fülébe (TAKK jel), másik oldal megy a PA rendszerbe (sample-k, alapok). Ableton LIVE 9-t használunk, tehát a takk jel ki van tekerve 100%-ban a BAL oldali csatornára, az alapok pedig a JOBB oldalra.
Ennek ellenére sajnos nagyon halkan, de mégis lehet hallani a takk jelet a hangfalakból. Mi lehet ennek az oka? Esetleg hogy lehet megszűntetni? Talán a hangkártya gyenge minőségéből fakad?
Szerintem le kell szedni a youtube hangot, beimportálni egy daw/cubase audiósávba, és meg van oldva minden, plusz minden egyéb lehetőség is adott: keverés, transzponálás, tempo track, markers, panning, próbafelvétel készítés stb.
Egyébiránt hangkártya és DAW függő lehet, hogy megy-e, pl. focusrite scarlettel simán megoldható, bár nincs értelme szerintem a fenti megoldás előnyeit tekintve.
1. Esetleg próbáld meg azt, hogy azután dugod be a gépbe usb-vel a hangkártyát miután már bekapcsolt.
2. A legtöbb hangkártyával erre nem leszel képes sajnos :) Nem fogsz tudni ilyen módon youtube alá játszani :) Ellenben van megoldás rá, illetve nem tudom hány bemenet van a hangkártyádon az enyémen 2 ezért tudom megcsinálni.
Először is az én hangkártya driver panelem /neked lehet realtek/ nekem dts audio, be lehet állítani hogy engedélyezze a multi stream lejátszást és felvételt. Ezzel miközben mondjuk a gitárom be van dugva és emgy a plugin reaperben, akkor is hallom amikor ablakot váltok, /Bár lehet ezt asioban kell beállítani nem vagyok benne biztos/. Amiért viszont biztos jó az az, hogy ilyenkor a laptop hangszóróján képes párhuzamosan lejátszani youtube tartalmat. Ergó nincs más dolgom mint a laptop fejhallgató kimenetét bedugni a hangkártya másik bementébe, reaperben megnyitni még egy sávot, monitorozásra állítani meg felvételre, és voilla már is tudok youtube videók alá gittózni :)
Olyan kérdéssel fordulok hozzátok, amire már hetek óta keresem a választ, szóval hátha itt tud segíteni valaki.
A probléma a következő:
Van egy Alesis IO2 Express USB külső hangkártyám, amivel több probléma is fennáll. Az egyik az, hogy a számítógép bekapcsolásakor olykor nincs hang, ilyenkor le kell tiltani Vezérlőpultban a hangkártyát, aztán újra engedélyezni, így jön vissza a hang. Az integrált hangkártya le lett tiltva Biosban.
Ez a kisebbik gond.
A nagyobbik az, hogy Amplitube3-mal szépen tudom használni, Cubase5-tel is, viszont ha ezek a progik mellett meg van nyitva pl a Chrome, akkor csak az éppen aktuálisan elől lévő programnak van hangja. Tehát amikor pl. lejátszanék egy zenei alapot Youtube-ról, hogy Amplitubeval rágitározhassak, nem szól mindkettő, csak az amelyik éppen aktív ablak.
Ez lehet hogy spamnek minősül (akkor töröljétek, nem annak szántam)
de csináltam egy FB csoportot azoknak akik (Cockos) Reaperrel szerkesztenek, és van kérdésük/Válaszuk.. legyünk többen; csatlakozás :)
Ez lehet hogy spamnek minősül (akkor töröljétek, nem annak szántam)
de csináltam egy FB csoportot azoknak akik (Cockos) Reaperrel szerkesztenek, és van kérdésük/Válaszuk.. legyünk többen; csatlakozás :)
Segítségre lenne szükségem a következővel kapcsolatban:
Szóval: Roland Juno DS-t szeretnék hozzákötni pc-hez. Ezt nem midi kábellel próbáltam, hanem ezzel a sima nyomtatóhoz használt usb-s kábellel.
Reaper-ben sikerül minden különféle beállítás nélkül felvennem a hangot, viszont nem hallom a szintit felvétel KÖZBEN.
Miféle beállítást kell keresnem reaperben? (Gondolom más programban ugyanezt kellene tenni a probléma megoldására)
Az audio settingsben a systemnél a Directsound-ot választottam, így van hang visszajátszásnál. (ASIOval még visszajátszásnál se hallok semmit)