Keverésre beyerdinamic dt 770 és a sony mdr 7506 "ipari sztenderdnek mondhatóak.
sima gyakorlásra felesleges az ilyen. Ott az a lényeg, hogy ne legyen fárasztó használni. Ez azt jelenti, hogy ne bántsák az ember fülét a magas frekik. Ezen kívül legyen strapabíró, ne törjön könnyen a kábele, pántja stb.
Hát, attól függ pontosan mire kell. Ha csak gyakorolgatni, akkor annyira nem fontos hogy über kiegyenlített hangképe legyen. Ha mondjuk már keverni akar, akkor nem árt a zsebbe nyúlni, mondjuk valami komolyabb Sennheiserért.
Köszi az infót magam is hasonlórtol tartok
Velocity 150 vegfokot néztem baráti ara van és jókat írnak róla
A kis kombokkal az a baj h ami jó az elég drága ez meg az én tapasztalatom
Ha bárki tud vmit a kérdéskörben írjon plz!
Köszi!
Én nemrég megszívtam, a kis kombómon fejhallgató kimenet van, én meg azt hittem sima vonal kimenet. Akármit csinálok, baromi halk a jele. Így gondolom nálad is a fejhallgató kimenet nem lenne túl jó választás, de a szakik majd kijavítanak.
Pontosan milyen Rocktron végfokot vennél, és milyen ládát?
Az Eletro Harmonixnak van a 44 Magnum végfok pedálja, amit külön ilyen digit cuccok ládára kötésére használnak, de állítólag eléggé vékonyítja a hangot.
Arról nem is beszélve, hogy ennek, meg egy alap 112-es ládának az árából már majdnem veszel egy fasza 5w-s csöves kombót. Otthoni gyakorlásra, jammelésre bőven megteszi és a hangkaraktere is jó. A legtöbb ilyenen még hangszóró emulált kimenet is van, szóval mikrofonozás nélkül tudsz felvételt csinálni.
köszijelenleg én is ezt teszem de egy idő után az ember vágyik arra, hogy levegye a fülest, és ráadásul másodlagosan másokkal is együtt játszanék a fülhallgató nem megoldás.
Van egy kérdésem, mire nem találtam választ eddig a neten ezért gondoltam megpróbálok itt kérdezni. Ipad app-et bias fx jamup-ot szeretnék rocktron végfokkal és egy 1x12-es ládával
használni gyakorlásra. Irig hd interface-em van, így a végfokra az ipad fejhallgató kimenetéről tudnék jelet küldeni. Ez megfelelő megoldás lehet, avagy szerezzek egy olyan audio interface-t amin van külön monitor kimenet és arról küldjek jelet a végfokra. Vagy hagyjam az egészet és vegyek két m-audio bx5 hangfal párt vagy valami hasonlót?
Előre is köszönöm a segítséget!
Nem igazán tudtam melyik témába tegyem be a kérdést, de talán itt többen értenek hozzá!
Szükségem lenne egy olcsó "fülmonitor" rendszerre.
Valami ehhez hasonló vezetéknélküli rendszerre lenne szükségem: LINK
Szóval, van egy ének multieffektem aminek van egy jack kimenete füleshez, hogy halljam magam. Erre kéne egy bluetooth/wifi/bármilyen vezetéknélküli ADÓ. A másik oldalon (nálam) lenne az adóhoz tartozó vevő, ami megy egy vezetéknélküli fejhalglatóerősítőre, és az erősítőből pedig jön a füles a fejemre.
A fent linkelt eszközzel van vlakinek tapasztalata? VAgy bármi hasonló eszköz hasonló árkategóriában? Köszi :)
Szerintem gyorsabb lesz a dolog, win7hez új driverek kellettek, a 8-10 elvileg kompatibilis, persze ezek a programok hajlamosabbak a kínlódásra a driverek miatt. Én akkor cserélnék amikor valami miatt muszáj.
1. Szerintetek mikor lesz érdemes annak Win 10-re váltania, aki zenélésre használja a gépét? Anno a XP Win7 váltás is eltartott egy ideig, úgy sejtem még most a WIn10 elég kiforratlan lehet erre a célra.
2. Ha rakok egy Midi hangszedőt a gitáromra, van annak valami módja, hogy a gépen Reasont/FL Studiot/Kontakt 5-ot tudjak vele vezérelni?
Vannak olyan pluginok amik allregiásak arra, ha nem a DAW mappájában vannak, én a Nexus-szal szoptam ugyanígy, Nuendo alatt. Csak akkor működött ha a Nuendo mappájában van, sehogy máshogy. Én egyébként javaslom hogy a Cubaset (vagy bármi mást amit használsz) ne az oprendszer meghajtójára tedd, és persze mindig legyen elég helyed.
Ebben viszont tényleg segítségre lenne szükségem. Letöltöttem a Triliant Ncore-tól, csak egy változat van fent, de akármelyik dll-t rakom a cubase vst plugin mappájába, akkor sem ismeri fel, külön meghatóra kellett telepítenem, mert a C-n nincs helyem, és nem is tudok felszabadítani, de csak nem ez a gond
Bocs, beszámításra ajánlottak egy m-audio delta 66 kártyát, és tőlem várja a srác, hogy nyilatkozzam, mennyire tartom. Mivel kifutott cucc, és épp nem találtam eladót, érdekelne, ti mennyire tartjátok, és van e valami probléma vele, ami miatt mindenképp felejtő? Köszönöm a választ!
pl EMU 0404, de arra is figyelj oda, hogy a monitoring rendszered (erősítő, és hangfal) még talán fontosabb. Ha az nem jó, bármit állíthatsz bárhogy, nem fog jól szólni.
De lehet, hogy vegyél inkább egy Tech 21 sansamp-et, azt bedugod a mostani hangkártyád sima audióbemenetére és valószínűleg jobban fog szólni mint az összes guitar rig meg ampilitube együttvéve. Igaz nem lesz annyiféle hangzásod, de nem is az a lényeg. Inkább legyen csak néhány, ami jó, mint egymillió ami semmit sem ér.
Persze ezek a szimulációk csak pótcselekvések. Otthoni gyakorlásra a gyakorló erősítő a tuti, felvételre meg a jó mikrofon jól beállítva.
Véleményetek érdekelne.
Mégpedig abban hogy Steinberg Ur22 vagy Focusrite Scarlett 2i2 a jobb választás?
(Itthoni gitárfelvétel(gitár,bass),max ének)
Köszönöm
Tudnátok ajánlani olyan interfészt (gitár/bass - usb) Itthoni felvétel lenne a cél, és zenélgetés. Illetve honnan érdemes nézelődni, mi az az árkategória, illetve márka? Köszönöm a válaszokat!
Én úgy értelmeztem, hogy a próbaterembe kell valami cucc, amivel fel tudják venni a zenéjüket, hogy a dobosuk pontatlanságait javítsák. Legalábbis a Jónás Tomi topicjában pár napja ez volt a kérdése, akkor javasoltam neki a felvétel készítést.
Ha valóban ez a célja, akkor mindek azzal szenvedni, hogy laptopot/pc-t cipeljen a próbaterembe egy hangkártyával, ha a Zoom mindent megold egyben?
ismétlem, szerintem nem a profi cd minőség a lényeg, hanem a dobos kitanítása. Ha tévedek és stúdiózni akarnak, menjenek el egy profi stúdióba. Bár mankónak ott is jó a - ki tudja milyen akusztikájú próbateremben felvett Zoomos felvétel.
Szóval johnkiss, mi a pontos célkitűzés a cuccal? csak a félreértések elkerülése végett.
először is el kellene dönteni mit is szeretnétek pontosan, aztán megtanulni a felvételhez az alapokat, a zoom nem rossz, de a közelébe sem ér a focusrite-nak minőségben, tudásban...
Megtalaltam mindkettot, az AKAI-t is, meg a ZOOM-ot is, amit Gabor javasolt. Ugy latom mindketto hasonlo mukodesu. A ZOOM talan jobb,a nagyobb kapacitas miatt.
Koszonom a segitseget! :)
ha csak 3 sáv kell neki, akkor sztem az is jó választás.
és 4 hangszert vettem fel ilyennel egyszerre, élőben. működött jól.
http://www.muziker.hu/hangtechnika/studio-eszkozok/usb-interfeszek/p/18890-akai-EIE-PRO
ami csak 16 biten rögzít, az még olcsóbb is
http://www.muziker.hu/hangtechnika/studio-eszkozok/usb-interfeszek/p/18957-akai-EIE
A hangkártya bemenneteinek a száma annyit tesz, hogy egy időben hány sávra tudsz rögzíteni. Az, hogy a géped hány sávot tud megszólaltatni a hardveren múlik, vagyis a procin, memórián, hangkártyán. Pl. Amit te egy profi lemezen egy gitárhangnak hallasz, az valójában 2-4 sávon szól. A pergőt is pl. 2-3 Mikrofonnal mikrofonozzák.
De ez a te szempontodból nost lényegtelen, mert gyakorolni akartok, nem studiózni.
Nézz után a Zoomnak, amit lejjebb írtam, szerintem azzal járnál a legjobban.
élőben annyi felvételi sávval dolgozhatsz, amit fel tud venni a rendszered, de felvétel után hozzá vehetsz x számú sávot még, amennyit a géped és szoftvere bír...
nem vagyok nagy szaki, eleve 18 bemenete van, de az független a felvevő programok sávjainak a számától, akár 200 sávon is dolgozhatsz egyszerre, ha van rá kapacitásod.
ennek az az előnye, hogy van benne 8 mikrofon előfok, ha azokkal vennél fel, akkor ez fontos. a mikrofonok szintén nem olcsók, érdemes lenne stúdiós szakikat megkérdezned.
Azt kell eldöntened, hogy:
1. csak helyben használnátok-e, vagy akarjátok hordozgatni is. Mert, ha csak helyben, akkor jobb lehet egy hagyományos hangkártya egy gépre kötve (pl. otthon van próbatermetek/házi stúdiótok).
2. Kell-e PC. Ha helyben akartok komolyabb szerkesztéseket csinálni, jól jön a PC kezelőfelülete. Ha csak annyira kell, hogy gyorsan lenémítsátok a többi sávot és csak a dob pontosságát ellenőrizzétek, jobb a Zoom (lehúzod a fadert és kész).
WOW! Ezt nem is lattam. Vilagosits fel legy szives. Tehat ha en ezt hasznalom, akkor a laptop monitoran a softwerrel 8 csatornat egyidejuleg fogok tudni kezelni. Vagy tevedek?
Mi anno a próbateremben egy Zoomot használtunk. Talán az R16 vagy az R24 lehetett, de nem emlékszem pontosan.
A célnak tökéletesen megfelelt (ötleteket rögzítettünk). Egy gitár, egy basszusgitár, és asszem két dob mikrofont vettünk vele.
És ha jól emlékszem stand alone is tud működni, nem kell gép hozzá. Aztán otthon feltöltöd a sávokat a PC-re.
Igen, igazabol az a lenyeg hogy jo megoldas legyen, a penz nem szamit. 4 eve jatszunk egyutt, kozos kasszank van, es jopar ezer eurot beletoltunk mar. A cel az hogy hosszutavu jo megoldas legyen. :) Koszonom a segitseget mindenkinek!
Évekkel ezelőtt kellett felvenni 4 sávot de azonnal. Akkor lett rögtönözve ez a "nevetséges" megoldás. Az ötlet és a megvalósítás között kb. 10 perc telt el. Senkit nem érdekelt, hogy mennyibe kerülne, mivel lehetne. 10 perc alatt kész voltunk és ennyi. Én meg erre szerettem volna utalni.
elég macerás + zaj, lemaradhatnak sávok...
http://www.zeneszapro.hu/hirdetesek/m-audio-firewire-1814-interface 40eFt körül lehet 8 sávos hangkártyákat venni + kis keverő a + mikrofonokhoz és kész.
Szia
A legolcsóbb megoldás, ha mindenki magával viszi a számítógépét. Egy mezei hangkártyás PC egy időben két mono sávot tud rögzíteni. Mindegyik gépre felkell telepíteni egy egyszerű felvevő progit, egyszerre elindítani a rögzítést és tessék. Vagytok 3an, akkor az 6 sáv felvétele egy időben, ha még kölcsönkértek havertól, barátnőtől, testvértől még egy két gépet, akkor szinte ingyen tudtok egy időben elég sok sávot rögzíteni.
Legtöbb felvevő programban tudsz csinálni tempo tracket, ott és annyiszor válthatsz tempót amennyiszer akarsz, és ahhoz igazodik a belső metronóm is. Dobosnak meg kell tanulni takkra játszani.
Ok, koszi szepen, utana fogok nezni a kartyaknak.Az a gondolatom,hogy a tempovaltozast csak ugy tudom megmutatni a dobosnak, ha egyutt jatszunk, es az adott szambol kiveszem a gitarokat. Akkor fogja hallani hol a hiba.
Nézzük az elvárásaid: 3 hangszert 1 időben rögzítenél, akkor minimum 3-4 csatornás hangkártya kell (ha a dobot neadjisten sztereóban szeretnéd), ez nem lesz olcsó mulatság. Ha a 3 hangszert egyszerre rögzítenéd, de elég a sztereó jel, akkor utólag nem nagyon tudod editálni külön-külön a hangszereket, ehhez egy USB-s kutyuló megfelelő. Ha a hangszereket jó külön rögzíteni később, akkor meg egy hangkártya, mely a jövőre -is- előregondolva, nem baj, ha tud fantomot kezelni. Egyébként az USB, sztereó hang (nyilván digi) kimenettel bíró keverő annyiból jó lehet, hogy rögzítitek együtt a számot sztereóban (meglesz a korlátoltan szerkeszthető hanganyag/emlékeztető), majd egy DAW programban elkezditek erre a mankóra sávonként felvenni a dalt - én a helyedben erre szavaznék.
A penztarca nem gond, inkabb az hogy tudatlan vagyok a temaban. negy ev utan jutottunk el idaig hogy vegre tudunk "normalis" felvetelt kesziteni tanulasi es hibakeresesi jelleggel.
A behringert csak azert neztem ki, mert a mixer is az.
Az a cel, hogy a harom hangszert kulon fel tudjam venni egy idoben. Semmi egyeb. Azert is kerestem viszonylag olcso megoldast. :) Szerinted mi a legjobb erre?
..annyiból óvatjával, hogy a legtöbb USB-s keverő valójában "csak" sztereóban képes rögzíteni, hiába van akárhány csatornája. Ahhoz, hogy 6-8 sávot egyszerre tudj rögzíteni, speci, sokcsatornás hangkártya kell (dobok rögzítés pl.). Szóval, tisztázd először mi is a cél.
Mondjuk én személy szerint nem vagyok oda a Behringer cuccokért. Viszont a malacperselyedbe sem látok bele (igaz nem is akarok ), de ha esetleg megteheted, akkor duplázd meg az összeget és vegyél egy kicsit jobb interfészt. 100 eur körül már egész frankókat találni. És én ezt a mixeres dolgot sem eröltetném.
Ok, koszonom szepen!
Azt nem tudod veletlenul hogy hogyan tudnam a hangszereket kulon csatornankent felvenni a mixerrol?
Mert azon csak main kimenet van, es a csatornak "direct line out" kimenete, de ha abba dugom a kabelt, akkor kiveszi a "main"-bol.
Egy USB audio interfész, meg valami szoftver. Ha még nincs tapasztalatod a témában, akkor vegyél valami bundle-t, amiben van valamilyen szoftver is. Az kezdetnek böven meg fogja tenni.
Tiszteletem a forumozoknak!
Elore bocsatom hogy csak most kezdem tanulmanyozni, mi mivel es hogyan mukodik.
A kerdesem pedig az lenne, hogy a laptop jack bemeneten tudjak felvenni a Behringer xenyx XL24-es mixer 2TR kimeneterol. Tudna nekem valaki segiteni? Mi kell hozza? Hangkartya? Software? Elore is koszonom.
USB keverőt / hangkártyát szeretnék vásárolni (pár napja volt erről szó). Szükségem van 4 különálló kimenetre, amiket a DAW-on belül tudok függetlenül routolni.
Ezeket nézegetem, viszont nem találok rá konkrét választ, hogy a DAW-on belül ki tudok majd választani minden kimenetet, nem csak a MAIN L és MAIN R-t? LEgyen akár control room vagy aux out, bármi. Ugye a dobosnak a fülébe kéne takk jel, az én fülembe a saját billentyűm+ click, illetve a fő kimeneteken keresztül takk nélkül a billentyű menne még a hangfalakra.
De a lényeget gondolom leszűrtétek, 4db, USB-n keresztül külön vezérelhető kimenetre lenne szükségem.
világos. Csak nem tudom én se, hol lehet ezt beállítani. Alapból egy erős kompreszor szerű viselkedés van, csak sűrűbb, hangosabb zenékben használható. Biztos, hogy a "hangszerben" van a gond, mert a sima midi track-ek illetve maga a midi thru is korrekten viselkednek.
Ha jól értem amit írtál, akkor kezded felfedezni a MIDI lényegét.
Igen a felvett, vagy real time bejátszott midi note-okkal meg lehet szólaltatni más hard, vagy szoftver hangszereket.
Nagy általánosságban ez több helyen állítható. A bejátszó keyboardon lehet fix velocityt állítani, a szoftverben lehet midi kompresszor plugint használni-ami korlátozza a velocity szélső értékeit, vagy szintén a szoftverben lehet midi paraméter szűrőket beállítani - pl. arra, gogy ne engedje át a velocity parancsokat, végül a megszólaló hangszerben is lehet többnyire programozni a velocityre reagáló érzékenységet. Hogy ez a Cubaseben pontosan hogy van, azt én nem tudom, de ha eszerint a logikai lánc szerint végigmész, akkor meg kell hogy találd az igaz utat.
az mindegy, hogy usb-s-e, haleképzi a driver midi in és out-ra ezt a midi kapcsolatot.ha ez megvan nincs más dolgod, minthogy ha a bemenet rendben megszolal _akárhogy_ akkor kimenetnek az usb-s driver adta kimenetet definiálod. nyilván a szoftnál engedélyezni kellhet ezt és az adott sávra beválasztani is utána. ez cubase-nél nem gond. ekkor amit leütsz a zongin, az beküldi és a kimenetre vissza is teszi. ami még gond lehet az az, hogy ekkor duplán szólnak a hangok, mivel ugyanoda a hangszeren belül is megy meg kivülről is. ha másként nem akkor ezt úgy hidald át, hogy alapban egy üres presetet válasz be a billentőn és a pöcöről meg egy másik midi csatornán küld ki (a sávon állítod) és azon legyen a kívánt megszólalós preset.
Van-e valakinek tudomása arról, hogy a Cubase-ben megszólaltatható VST hangszerek (saját dobszett, Halion) midi-volume paraméterét hogyan lehet, illetve lehet-e finomabbra állítani. Hogy kevésbé durva viselkedésű legyen, ne ennyire egyforma egyen-hangerővel szóljon. Kisebb volume midi info-nál is hangos, stb..
Nekem ugyan nem ilyen fülesem van,de már nem új darab, ugyanígy hámlott a műbőr a szivacsáról,mindig tele volt a képem kis fekete darabokkal tőle.
Levettem a szivacsokat,és kefével a csap alatt átdörzsöltem őket,hogy teljesen lejöjjön róla ez a műbőr.
Kiszáradt,visszatettem,és azóta nem olyan minden a hámló darabkáktól,viszont ugyanúgy kényelmesnek és komfortosnak érzem.
Üdv urak! Bocsi, hogy ide teszem be, de gondolom itt mindenki használ fejhallgatót.
Szóval, van nekem egy ilyenem, leginkább magamat /Squieren:)/ szoktam hallgatni, pl. Vox Tonelab EX multin keresztül. A hangjával teljesen meg vagyok elégedve, de mint látható, sajnos kezd szétesni,- nagyobb hangerőnél már az alsónadrágomban is szivacs darabokat találok...
Mivel ez a típus már nem létezik, keresnék valami hasonló, ennél nem rosszabb minőségűt.
Nézegetem /neten/ ebből a márkából az RH-5, vagy RH-200 típust, hátha próbálta már valaki.
A szomszédok "hagyományos" fejhallgatóit, már mind kipróbáltam, de sajnos ebben a szituációban sokkal rosszabbul teljesítenek.
Megköszönöm, ha valakinek eszébe jut valami.
Az alesis multimix 4 jó is lenne, de az a 4 mono kimenet mindenképp kéne. 2 menne a PA-be, hogy sztereo legyen, 1-1 külön vezérelhető pedig az én és a dobos fülébe. És mindenképp USB-s interfésszel kell, mert laptopon ugye a kimeneteket be kell állítani..
hova akarod rakni? mert nekünhk simán ment élőben, hogy a nem alaplapi játszotta sztereo alapot, a midi takkot meg adta az integrált kártya a dobos fülébe. a billencs nincs ebben a rendszerben, de hátha bele tudod valahogy szuszakolni :)
én is 1 kis keverőt javasolnék. 18-20e. Ft. (pl:Alto MX6)
van egy fő kimenet, ami sztereó (Main Out), van egy Control Room kimenet, ami szintén sztereó, valamint van egy mono Aux is.
Ha jól értem, akkor Alesis multimix 4 pl jó neked.
Vagy egy sztereo (fejhallgató) kimenet és két monóra leosztott fő kiemenet.
Maga az usb csati is full duplex persze.
Használtban meg kb 15-ért árulják, egy fokkal jobb, mint a Behringerek.
Sziasztok! Külső (USB) hangkártyát szeretnék venni és picit elakadtam:
Billentyűs vagyok, és szeretném a kimeneteket úgy megcsinálni, hogy egy stereo megy a PA rendszerbe, egy mono a dobos fülébe (takk) és egy külön mono az én fülembe (takk+amit játszom).
Tehát amire szükségem van:
legalább 4 MONO (2 stereo) kimenet
bemenetet egyelőre úgy néz ki nem használnám semmire, felvételekhez van más eszközünk.
Van valami pénztárcakímélő tippetek? Sajnos amiket eddig néztem az mind legalább 2 bemenettel van és ez megdobja az árát rendesen..