Pedig az eredeti szólóban van rendszer. Egyenletesen fut le a nyakon. Nem variál annyit a valóságban mint a tabon. Abból kell kiindulni hogy Kirk kibaszott lusta gitáros. Én már arra is gondoltam, hogy mivan, ha csak 3 ujját használja. A mutatót a középsőt és a kisújjat. Így kevesebb hangot kel pengetni a tremoló pengetéssel. Ugyanis annak a lefutásnak is hallatszik egy egyenletes ritmusa, ami a 7. fekvésben hallatszó tisztább rész ritmusával teljesen megegyezik.
Engem ez a 4 es szekvencia érdekelne amit mondtál, csak nekem ez kínaiul van. A másik dolog meg hogy szerintem azért nem minden kamu amit Kirk Játszik. Én az eredeti felvételt lelassítva kihallom nagyjából, hogy mit játszik, melyek a hangsúlyos hangok. Vinnie kell bele valamiféle tudatosságot egyébként nem szólna ennyire jól.
Nagyon megköszönném ha elmagyaráznád amit említettél, mert az a tab amit linkeltél szinte minden elemében rossz. Még a riffek is.
Az a rész egy nagy kamu. Azt se tudja szegény Kirk , hogy mit csinál. Hangnemben sincs az a rész. Én amikor ezt tanítottam vkinek, csináltam oda egy egyszerű négyes szekvenciát e-mollban, másfél ütemen keresztül és azt hiszem a 7. bund környékén már magára talál a gitáros, na onnan lehet normálisan leszedni/lejátszani ezt a szólót.
Hali
Lenne egy problémám. Szeretném megtanulni a Metallica seek and destroy szólóját, de az a gyors lefutásos rész sehogy sem akar összejönni. Az lenne a kérdésem, hogy ezt technikailag h kell megcsinálni. Azt látom hogy tremoló pengetés, és hogy Kirk mind a 4 ujját használja. Engem az érdekelne hogy ez lassítva hogy történik. Mikor csúsztatja az ujját? Eddig úgy képzeltem el, hogy kiindulásképpen mind a 4 ujjam a fogólap egy egy bundján helyezkedik el, és minden egyes pengetésnél felengedek egyet. A mutatóujjat értelemszerűen nem, hanem mikor az a hang is megszólal, akkor csúszok, és újra mind a 4 ujjat a fogólapra fektetve a kisujjal kezdődik előről.
Nemtudom mennyire volt érthető, mindenesetre bevágom Kirk egyik koncertjét. 5 perc 17 másodpercnél van a szólóban a kérdéses rész.
>
sziasztok bubi vagyok és pick up ot szeretnék cserélni egy Cort G260-as ban dimarzio/seymour duncan akinek már van evvel kapcsolatban tapasztalata kérem írja meg a vbubi@citromail.hu e-mail címre hogy szerinta melyik illene hozzá.
fa anyaga:mocsári kőris
múlt hétvégi tapasztalat pengetéstechnikailagosan.
Ugye (szerintem) az alap pengetési erősség a "forte" és ehhez képest lehet le vagy fel dinamikázni. Eddig ezt (az erős pengetést) tartottam a jól megszólaló gitárhang alapjának.
...
Kezembe került egy igen szépen összerakott ONYX elektromos gitár, HH-s olyan lespaulos messziről. Meg jó nehéz. Egy barátomé.
Kérdezte, hogy milyen, hallgassam meg. Rádugtuk egy erősítőre.
Első szavam az volt, hogy "bocs, de ez shit"....
Fél óra múlva meg igen jól szólt már.
Rá kellett hogy jöjjek, hogy ez a gitár a "forte" pengetésre "out of range" hibaüzenetet dob.
Ellenben ha sokkal alacsonyabb intenzitással pengetek, akkor kijön belőle a kívánt hang, és a dinamikája is elég jó (ez alatt általában azt értem, hogy mennyire jól reagál a pengetési és balkéztechnikák dinamikai különbségeire, hangerőben és hangszínben is).
Szóval akkor megdőlt az alaptétel, hogy "forte az alap", vagy mi?
Kinek mi a tapasztalata, játszott-e már ilyen érdekes hangszeren, ahol a használható dinamikatartomány lent vagy fent van a normálistól?
Csukló lazítás, mintha dobolgatnák a levegőbe kézfej lenne a dobverő csak lazán mint a jazzdobosok, ill újjak mozgatása.
Illetve nem árt bemelegíteni skála gyakorlatokkal is.Főleg koncert előtt hogy minden faszán menjen már az elején, ne a közepén érd el a megfeleő "hőfokot".
Én pl ha merevnek érzem magam akkor leszoktam rakni a gitárt egy kis időre aztán megint kézbe veszem.
Hasznosak ezek a dolgok, ha megnézed a sportolókat ők is beszoktak melegíteni, vagy testnevelés óra hogy az izomzat nem legyen merev, bemelegedjen elkerüljék a sérüléseket.
Uncle Mike, a tünetek arra utalnak, hogy a könyöködben az egyik ideg számára szűk a "sínpálya", nyomási tünetek és emiatt zsibbadás jelentkezik. Ha ez tartósan fennáll, érdemes orvoshoz fordulni, alagút szindróma az egyik lehetséges megoldás. Fontos lenne azt is tudni, hogy a kis- vagy hüvelykujj felőli oldalon fáj. A másik: teniszkönyök.
Van valami jó módszer csukló kilazításra? Jó lenne megtanulnom csuklóból pengetni de nincs meg hozzá a kellő lazaság. A nyújtás az segít? valahogy így szeretnék pengetni:D
Mondjuk szerintem akkor is érdemes kiütni az ilyen nagyon kifacsart fogásokat, még ha sokan is használják. Én megértem, miért jó (sokkal természetesebbb strech-pozíció,, mint ha horizontálisan tárod szét a kezed), de hosszú távon szvsz jobb a standard cucc:) Érted, maga a lagato-mozdulat tökéletesen más, ha az ujjad nem merőlegesen, vagy hát a 0fokhoz tartó szöget bezárva áll a húrhoz képest... szerintem.
Megy egyébként nekem ez a legato, nem most tanulom, csak óriási különbséget vettem észre a két fogás között. Azért is kérdeztem.
De mivel itt mindenki ilyen kedves és segítőskész(kivételesen nem irónia...): megvan a megoldás! Jipííí!
Köszi a válaszokat, igazából csuklóból pengetek általában, bontogatós-szólós részeknél pedig húrlábra támasztott vagy koptatón tartott kézzel. A fura az, hogy mind a két könyökömben úgyhogy nem tudom mi van. Mondjuk ősszel sokat emelgetttem, de eddig nem volt semmi problémám.
Szerintem megfogadom Nickname tanácsát, és megnézetem a dokival. Kösz mégegyszer.
Ehe koszi, ezen meg nem gondolkodtam, hat az akkordok ... nezz ra, nagyon szep darab, youtube-on az elso talalat Li Jie-vel van, szepen eljatssza. ( Koyunbaba )
Hát ez tényleg elég vacak hangolás...
Esetleg eg másik lehetőség (bár nem ismerem ezt a dalt), hogy megnézed benne az akkordokat és "átkonvertálod" normális hangolásra.
Sziasztok, nekem inkabb egy gyakorlastechnikai kerdesem van. Szeretnem megtanulni a Koyunbaba cimu notat, viszont a hangolasa DADADF. Probalgattam, es egyelore nem szakadt el a h hurom sem, mikor felhuztam D-re.
Mi ilyenkor a szokas, csak egy klasszikus gitarom van :( Meg feltem is a nyakat, ha felhuzom az also harom hurt. Az nem tesz rosszat a huroknak, hogy hetente par alkalommal fel orara - egy orara felhuzom oket?
Tudom, nem a legmegfelelőbb topikban teszem fel a kérdést, de nem találtam jobbat. Mostanában gitározás közben szúró fájdalmat érzek a könyökömben, igazából nem fájdalom csak ilyen kellemetlen szúró érzés és utána zsibbad az alkarom.
Van valamilyen ötletetek?
(és nem, nem dőlök neki a kaktusznak, még mielőtt valaki:))
A válaszokat előre is köszi.
Ez kicsit olyan mint a deszkazasban a kick-flip-varial-360-ollie ))))
2008-12-26 19:22 |
#4905
A rake-et arra használjuk, amikor tompított húrokon végzel sweep szerű mozgást, vagyis majdnem olyan mint egy sweep, annyi különbséggel, hogy csak a hangsor utolsó hangját pengeted ki, a többi csak amolyan "kamu" dolog, de ezt jó esetben nem is arra használjuk, hogy arpeggiokat játsszunk, tök más funkciója van( ezt nem igazán tudom leírni, látnod/hallanod kéne )..na most mivel Kirk nagyon koszolós gitáros, így nála a sweep tképpen rake..
p
-19-15----------15------------------
-------17----17-------------------
----------16--------------------
------------------------------
-------------------------------
-------------------------------
f f l l l
Hát, ha érdekel asszem a Hammett nem nagyon sweep-el, hanem kipengeti váltva, úgy-ahogy:D... Láttam pár koncertvideón, és mindíg minden ilyet váltva penget, pl. a Creeping Death-ben is, nincs nagyon sweep, maximum ilyen kamu-rake.
Nézz utána koncertvideón, vagy van a neten tonnányi anyag a sweep-ről, ha az érdekel, keress rá Frank Gambale-ra ő elég durvákat nyom, de az alapszintű oktatóanyagai mind nagyon hasznosak!
Ennél konkrétabb segítséget max. akkor lehet szerintem adni, ha mutatsz egy videót, ami szarul játsszod, akkor könnyebb kideríteni, mi a hiba.
Van a Metallica - nak - leper Messiah száma és ebben a számban szeretném megtanulni a szólót de ez az arpeggios sweep picking vagy micsoda ez nem akar összeállni jól!
Ha valaki tud az segítsen!Ujjrend és pengetéstechnika érdekelene de főleg a pengetéstechnika!
Ha valaki tud akkor az adjon hozzá valamiféle leckét amivel jól eltudom a technikát sajátítani!
Köszi előre is
Igen, valahol itt van a lényeg, hogy miután a visszapengetést/ráütést, a bal kezed UJJAI csinálják, azoknak relaxált állapotból kell indulni, és oda kell visszatérni, és a marokfogás kb minden, csak nem egy relaxált állapot.
Amit még lehet, egy köztes megoldás, hogy a hüvelykujjad legyen a nyak "tetején" egy átmeneti helyen a "markolás" és a klasszikus pozíció között, és akkor a;könnyebb váltani, ha nagyon akarsz b,amit amúgy javaslok: ha így tudsz, megint hangsúlyozom, RELAXÁLT kéztartással játsszani, akko a hüvelykujjad eléggé fent van, hogy "belekapaszkodjon" a nyakba, de az ujjbegy felülete érintkezik is a nyak hátuljával, vagyis az ujjaidat közelíteni tudja a fogólap felé. Ami, ha belegondolsz, nem működik, amikor a nyak a hüvelykujjad meletti "árokban" van.
Szerintem felül kéne vizsgálnod a legato-technikád! Valami ott nem lesz jó!
De az is lehet, hogy a bal kezed gyenge és merev (nem bántás, csak észrevétel, orvosolható)... gy.k. a jó a laza és erős.
Annyira nem szabad, hogy gondot okozzon a pozició váltás!
Meg ezek a beidegződések... szóval nem tom, mióta játsszol, de csak egy tanács: ne engedd, hogy a szar beidegződéseid korlátozzanak! Lehet változtatni, nem is olyan nehéz, csak melós, de tutira sokat nyersz vele. Sceletornak abszolut igaza van: az egész az ujjaid méretétől is függ! Akinek kicsi a keze, az ne markoljon.
Ja, és még valami: szerintem a legato-t megtanulni kurvára nem jó a trillázás:D Kezdj valami egyszerűbbel, válaszd ki 2 ujjadat, és azokkal lépkedj fel-le a nyakon (hülyén magyarázom:D)... valami ilyesmi pózban, hogy E12
A12 D12 stbstb, aztán ugyanez visszafele, aztán következő ujjkombinációk... aztán jöhet kis strech, nagyszekund, kisterc... az kilazítja az izületeidet (persze csak óvatosan, meg lassan, fokozatosan...), és akkor neki lehet álni sebességre gyúrni. Szerintem.
De ez nem úgy működik sajna, hogy ma látom az oktatóban, és holnap 170bpm-ben 32edeket trillázok gyűrüsujj-kisujj között 12 percig.
hát igazábol amikor 90-ben először fogtam gitárt a kezembe, fingom sem volt ilyen technikai dolgokról. de ösztönösen váltok kéztartást, hogy kényelmes legyen és hogy megfelelően mozogjanak az ujjaim.
hello segitsen már rajtam valaki!nem igaz hogy sehol senkinek nincs roland em 50 magyar kézikönyve.nagyon hálás lennék ha elküldené valaki az email cim.lorinc84@citromail.hu
2008-12-10 19:11 |
#4891
A problémádra azért nincs fix gyógyír, mert teljesen emberfüggő ez az egész. Sokat számít, hogy mekkorák a kezeid. Az meg mindenkinél más és más. Ha batár lapát kezed van, akkor simábban át tudsz fogni bármit, míg ha kisebb, akkor pozicionálgatni kell folyamatosan. Ezt nem tudok kikerülni. A legato-s dolgokhoz alapból más kéztartás kell, a hüvelykujjaddal hozod létre azt a szorítást, amitől a legato hangjai tképpen megszólalnak, hiszen ez egy bal kéz technika, vagyis a munkát az a kezed végzi.
Az igazság az, hogy az átállással nagyobb váltásoknál nincs baj, mint már írtam. Csak mondjuk egy rövidebb legatohoz az ember nem vált át. Vagy legalábbis én nem.
És a megint csak már említett 1es-2es ujj trillája. Az egyik tartásban sem teljesen egészséges...
Esetleg még valaki tudna hozzátenni a dologhoz?(Vagy inkább mindenki elolvassa és szánakozva néz a részletmániámon...)
Gigászi krízishelyzetben vagyok!
Na jó, nem is annyira nagy ez...
De fontos. Szóval mostanság volt szerencsém egy Guthrie Govan videóhoz, ahol legatora a trillázást javasolja.
Na most a következő jelenségbe ütköztem.
Alaphelyzetben úgy csinálnám, hogy kicsit "marokrafogós" a bal kéz, de azért nem súlyosan. Az ujjaim ilyenkor kicsit megdőlnek a fej felé.
Namost ez azért lenne jó, mert alapból így játszom, beidegződések ugye...
Viszont legatonál ez használhatatlan. Egyrészt nincs normális dinamikai irányításom, másrészt pedig nagyon hamar érkezik a feszültség a kezembe.
Amikor hátul kitámasztom a kezem, mint a klasszkus gitáron, akkor minden probléma megszűnik, plusz mindjárt megy az gyorsan is.
Csakhogy ez a már említett beidegződött fogás miatt csak akkor működik, ha valami nagyobb figurába csapok bele.
Ráadásul 1es-2es ujj párosításnál akármilyen helyzetben is vagyok, borzasztó kényelmetlen a váltás.
Szóval a kissé eltúlzott kifejtésem végén a kérdés hozzátok, Tudókhoz:
Hogyan trilláztok, kisebb legato "betéteknél" hogyan váltjátok a bal kezetek tartását, már ha váltjátok.
Vagy bármi tanács jól jönne ez ügyben, mert bármily hihetetlen is, ez engem tud idegesíteni.
jessz! be is ment a kedvencek közé. viccesek az ilyen videók: általában ez a bevezető az, amit leginkább érdemes nézegetni (és leszedni), minden benne van, ami utána jön, sőt, jóval több.
nem, Andy-nek is odaadtam
amúgy ilyen alapot pikk pakk meg lehet gyártani,
letölttem midiben az eredetit majdf kidobáltam belőle a fölösleges hagszereket, igazából egy környi dob és basszust beloopoltam majd rágitároztam a harmónia menetet, hasonló stílusban ahogy a Howe verzióban hallható.
ennyi
Szavazzatok Vörös Attira a DEAN Guitars versenyén, egyetlen kattintás, de jó kis lehetőségeket adna neki, ráadásul megérdemli.
http://deanguitars.com/shredder/viewProfile.php?id=2689
Mintha nem ismernél még Elég sokat játszom a felső fekvésekben, hiszen az is éppúgy a gitár része, mint a többi. Te tudnál játszani úgy, hogy kihagyod a 9 és 10 fekvéseket?
Nos, én sokféle nyakat képes vagyok szeretni. A JS rohadt kövér, mégis van, mikor szeretni tudom. Hosszútávon nem nagyon, de nyújtogatós szólókat tök nagy feeling játszani rajta, főleg a kis rádiusz miatti bitang domború fogólap miatt.
A JP MM az isten ebben is, a JPM már jóval kövérebb nyak, de még azt is csípom. A MM SS meg szintén kövér, de nem túl domború a fogólap, így ennek is megvan a szerepe és haszna.
A Gibson nyakban sosem a kövérsége volt a bajom, hanem inkább a menzúra, és hogy 20. bund felett lehetetlen a játék -számomra ( ha valaki számára nem volna világos, hogy magamról beszélek )
a nyak ez egy unikum.
alapvetően seprűnyél. kézbe vennéd meghalnál a petrukki után pláne. mégis k--va jól játszható. a fejnél meg lekerekített téglalap alakú (a fejletörés ellen). szóval nem egy tucatmegoldás.
alapvetően nem kövér a nyak, inkább olyan teltkatcsú (D profil?) nem vagyok nagy elméleti guru ebben.
tán úgy foglalhatnám össze, hogy a tapasztaltabb vigécek a teltkarcsúakra gerjednek, nem a barbibaba
vikunyákra...
eljön még amikor egy gibbont szeretereméltónak fogsz találni...(a "felmérést" nem újraindítani!!!!)