Nem feltétlenül az a jó pengető, ami nem kopik.
Az autóba is lehet önteni zsírt olyaj helyett, nem fogja fogyasztani, de alig fog menni :)
Nehogymá' pengetőn vitatkozzatok... minden gitár különböző, minden gitáros különböző, a pengető meg az interfész a kettő között... kizárt, hogy egyféle pengető jó lenne mindenkinek...
illetve kilátásban van egy tündéri együttműködés a most márciusi frankfurti bulira, de ez annyira jónak tűnik, hogy csak akkor fogom elhinni, ha már túl leszek rajta.
kösz!!
abszolút nyugat a cél.
nekem a pengetés 'így alakult'
amint kész a honlap, elkezdem lájtosan bombázgatni a kontaktokat, amiket még februárban meg a 'parasztzűr' ideje alatt(musik mess) szedtem össze.
ha van valami jó ötleted, nehogy habozz elárulni
Jólszólós a videjó! Amúgy ha nem mondod hogy így pengetsz fel sem tűnik. Sznobság ide vagy oda, szerintem jobb ha minél merőlegesebben penget az ember fia (legalábbis mötálban, mert abba kell a sok attakk) ja, és ingyen van, nem úgy mint az audiofil cuccok
OFF: Zsírul szólnak a pickupok, gondolkoztál valami UK disztribúcióban?
Én nem sajnálom, hogy megtanultam, mert bár a lassabb témákban én is lefelé pengetek, de a gyorsabb pengetésre automatiusan átváltok ha kell. Mondjuk húrváltogatós riffeknél meg pont úgy van, hogy simán lefelé pengetek. Nem is lehet némelyiket máshogy.
így emlékszem valahogy, kb. 13-14 évvel ezelőtt, amikor olvasgattam a Szekeres mester guitárkurzusát a zenészmagazinból fénymásolt, csálé lapokról, és nem értettem, hogy ez az alternate picking meg mitől lesz jó?
mert az ful bejött, amit írt, hogy forte kell pengetni, az az alap. de a váltott pengetésben semmi szépséget nem találtam, ment is felejtőbe
Szögbe kell tartani, a párhuzamos nem szól szebben (legtöbbször csúnyábban), csak a sok sznob szereti szekálni a többieket. Általában mindenféle hülyeségek ezek, audiofileknél van egy csomó hasonló, gyakran kidobnak 684680485435483640 forintot XY dologra, mert a sarkon azt mondták, hogy ettől szebben szól, a gyártó kaszál, az audiofil meg azt hiszi, szebben szól a rendszere.
Az alt. pickinghez pedig: Nincs túl sok értelme, én az eco pickinget használom május óta, nem szól rosszabbul, meg megtanította Alapi neke, hogyan kell fogni a pengetőt, bátyám rosszul mutatta anno. Azóta is leszól, ha gyorsan pengetek, mert ő nem tud.
mondom, én akkor szarul pengetek, mert én mindig szögben tartom a pengetőt a húrokkal. kb 30fokban, fordított irányban.
ha párhuzamosan tudja valaki tartani sebességnél, annak grat.
amúgy meg itten a Gilbert mester és megmutatja, hogy mér jó ami szar.
csak ő másik irányba fordítja el.
én nem érzem, hogy kaparászássá válna a pengetésem ettől.
és a bizonyíték recska:
Ez nagyon egyén, és megszokás függő szerintem.
Én jórészt csak metalkodok, mégis elég a médium.
Pedig nem tudok 3 hangot egymás után úgy lefogni, hogy abból 1 ne sikítson.:)
Én 1mm-es Ultexet használok egy ideje. Kevésbé hajlik és kopik, ami jó dolog.
Bátyám meg az indie-alter dolgaihoz fél miliset használ, mert nem képes rendesen fogni a pengetőt. Aztán meg fikázza petruccit és a többieket, hogy ők csak tekerni tudnak, bezzeg meg Kispál...
Oké, én konkrétan arra gondolok szar pengetés címszó alatt, amikor atom tekeréskor a pengető nem párhuzamos a húrokkal, hanem szöget zár be velük, és zizi kaparászás lesz a pengetésből, egyrészt szarul szól, másrészt eszi a pengetőt is. Akinek inge ne vegye magára, aki meg így teker szokjon le róla :D aki meg néha alkalmazza az érdekes hangzása miatt, attól meg én kérek elnézést!
Én pl. Dunlop Delrin 0.96-ost, évek óta. Előttte is Fender(Gibson Heavy, ált. 1mm-es pöngiket használtam. Az ennél vastagabb nekem valahogy hangzásban sem tetszik, pedig van itthon. 1.5-ös, 2mm-es is...
Akusztikushoz viszont 0.7-est.
Ez nem attól függ, hogy valaki szarul penget, hanem hogy mennyit, amúgy meg fogyóeszköz a pengető, így nem érdemes azon agyalni, hogy egy 70 Ft-os műanyagdarab meddig bírja. Nálam két hét alatt elkopik egy, minden koncerten újat veszek elő (Dunlop Tortex 1.14) és egy, másfél év alatt elmegy egy 72-es pakk. Persze lehet, hogy én is szarul pengetek, ki tudja :D
Nem ítélkezem én senki felett :D Csak magamon vettem észre, hogy régen ettem e pengetőket, mostanság pedig alig kopnak valamit, pedig nem jazzt játszom :D
az érdekes az, hogy semmire se vagyok kényes, se nyakprofil, se bund, se semmi, csak a húrmagasság ne legyen több 3mm-nél, és a pengető hegye és MÉRETE meglegyen
onnan lehet tudni hogy kicsi a pengető, hogy két óra alatt kisebesedik a jobb kezem hüvelykujja a körmöm mellett oldalt
Igen, sajnos kopik úgyhogy gyakran cserélődnek.
Próbáltam vastagabbal, de már nagyon megszoktam ezt.
Gondolom azt is meg lehet, de lusta vagyok hozzá.:)
Azon is nagyon sok múlik ám, hogy hogyan penget az ember :) nekem is jó sokáig bírják, nem nagyon kopnak, de ismerek olyat, aki kb havonta elkoptat egyet kettőt, és csakis azért, mert szarul penget.
Az egészben az a poén, hogy kb. fél éve használom ezt az 1 db kis 0.88ast :) És még jó lesz egy ideig.
Az ilyen másfél milis lapátok 2 hónap alatt elkoptak
abszolút.
aki sikál, annak elkel a vékony, mert ott a lényeg, hogy keresztülverekedje magát a húrokon vele
ha meg pontosan akarsz pengetni,akkor kell, hogy ne legyen 1 és 4mm közötti 'holtjáték' a pengetésnél, amennyit ugye hajlik egy vékony pengető...
0.88 Illetve 1 mm dunlop tortex. Elhajlás elhanyagolható. Néha Planet waves X-Heavy 1,5 mm Csak nekem az attakja nem elég éles, inkább elszáállós, tiszta témákhoz használom.
Néha meg, ha agymenésem van, 3mm-es Big Stubbyt
Nekem is sokáig ez volt a kedvencem, viszont mostmár a feketével nyomom (kb egy millis) meg ami most nagyon bejövős az a George Dennis Nylon 1.20as. És jóféle lehangolós mötált játszunk ám!
egy vékony, hajladozó pengetővel nem lehet pontosan játszani, nem lehet vele rendes dinamikát átvinni. nehéz gyors dolgokat játszani, mert összevissza hajladozik, ahelyett, hogy azt csinálná amit kell, hogy pengessen.
szvsz
Én ezt a dunlopot használom. 0.88, és ha kell darálok vele
De amire használom, az blues, rock, jazz, meg intelligens rockzene :D
Nem találtam még pengetőt, ami max 2-3 hónap után ne kopott volna használhatatlanra.
Elég vékony, és szinte mindenre jó. Ügyesen kell használni
nekem elsősorban az jön be benne, hogy hegyes, ami arra enged következtetni, hogykevesebb ellenállást fejt ki (ez pont jó mert hajlamos vagyok beleakadni néha a húrba 1-1 nagyon rossz pillanatban string-skipping+tripletnél), meg van rajt grip és néha csúszkál a kezemben a pengető főleg ha izzadt vagyok, így az is előnyös.
Az, hogy kinek mi jön be, stílus, húrvastagság és anatómia kérdése. Részemről Jazz III, metalt is vígan játszok vele :) Szeretek erőteljesen pengetni, ezzel lehet, és közben nem húzza el a Floydot, azaz nem lesz hamis a pengetéskor, ami vastagabb pengetővel előfordul... de tényleg mindenkinek más, nagyrészt anatómiai adottságok miatt.
Mivel a metálosok használnak castag pengetőt, darálásra. A jazzes hangszínhez is illik a vastagabb pengető tompább hangja.
Intelligensebb rokkzenéhez vékonyabb kell. De ehhez érni kell, Sacikám.
Vastagabb reszelésre? Ezt honnan vetted?
Akkor a jazz zenészek java része miért használ vastag pengetőt?
Gondolom azért, mert az konkrétan azt adja át, amit a kezeddel művelsz, nem hajlik össze vissza.
Én a Konkolyban is 1.5 mm-es pengetővel játszom és nem mondhatnánk, hogy reszelős zene.
Az az igazság, hogy ehhez fel kell nőni Ricsi.
Valaki nem tud szerezni Dunlop Jazz III-asokat? Már az is mind1, karbonszálas vagy műanyag, ha valaki tudna szerezni. Bár karbonszálas preferred.
Amúgy ezeket az Ultex pickupokat próbálta már valaki? Nem tudok róla rendes véleményt találni, valami olyat tudtam kihámozni hogy állítólag puha érzetük van de mégis kemények, meg hogy elég csengő tónust adnak...
A Tortex nekem egyszer sem csúszott ki a kezemből, amikor klasszikuson pengettem akkordokat. Az egyszer biztos, hogy a Tortexel nekem elég nehéz az elektromos gitáron játszani gyorsan. Ezért használom a kisebb Ibanezt.
A csúszásgátlós dologban lehet tényleg valami, mert visszaemlékezve: tényleg jobban izzadt az ujjam. Most éppen a sima lakkozott változatot használom az elektromosra, de nem izzad az ujjam annyira, és nem csúszik ki, július 12-én vettem és csak most kezdenek rajta kopásnyomok lenni.
Tetszetős, de én pl. rühellem.
Régebben vettem vagy kettőt, de nagyon gyorsan kopik, ráadásul annak ellenére kicsúszik az ember kezéből, hogy elvileg csúszásgátlós. Sőt? mintha még jobban izzadna az ujjam tőle.
Ami ennél is rosszabb, az a Dunlop Tortex. Azon még bevonat sincs, és disznómód kopik.
Más meg ezekre esküszik.
Kösz! Csak mikor írtam a az előző hozzászólást, te megelőztél. :P Van itt valami Dunlop Gator is, ami eléggé tetszetősen néz ki.
De a lényeg, hogy szeretnék hasonló méretű pengetőt szerezni, mint az Ibanez dörzspapíros pengetője.
Klasszikusra nem biztos, hogy a 3mm-es lenne a legjobb.
Én csak villanyoson tolom, régebben volt dobozgitárom is, ahhoz inkább valami vékonyabb, hajlékonyabb pengető illik, én régen szerettem a háromszög alakú Fender Mediumot is, amikor még volt akusztikusom.
Ja, igen.
Mostanában Stubby Triangle a neve, régen Big Stubbynak hívták.
Próbáltam a csepp alakút is, de az nekem kicsi volt. Végigpróbáltam az összes méretet mindkét formából, és a 3mm-es háromszög volt nekem a legjobb.
Az 1mm-es a legnagyobb szopás, mert az átlátszó, és ha leejted, b...hatod.
Az egyik honlapon nézem, hogy van sima Stubby - nyilván ez nem a big ... -, és van Nylon Big Stubby, meg sima Big Stubby, és ezek nem háromszög alakúak, de akkor gondolom van olyan változatban is, mert itt vannak háromszög Tortexek, amiket szeretek klasszikus gitárra.
Sorry, itt az anyag a lényeg!!!
Talán van még feketében.
A formáról meg annyit, hogy hagyományos csepp formában nem
jött be a dolog. Laci azt mondta, h csinált elsőnek pár
cseppformát, de úgy dobta ki őket ahogy voltak. :)
A nevemnél van az elérhetősége további kérdésekhez.