HANGMESTER.HU
 
 
 
 
 
E-mail cím:

Jelszó:
Emlékezz rám


A WEBÁRUHÁZBAN TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁSHOZ NEM SZÜKSÉGES REGISZTRÁCIÓ

WEBÁRUHÁZ

PENGETŐS

BILLENTYŰS

FÚVÓS, VONÓS

ÜTŐS

EFFEKT/PROCESSZOR

ERŐSÍTŐ

FÜLDUGÓ/FEJHALLGATÓ

FÉNYTECHNIKA

HÚR

KOTTA

MIKROFON

KIGÉSZÍTŐ

HANGRENDSZER

KEVERŐ

AJÁNDÉK, KOBOLDOK

IRODA



A FÓRUM legfrissebb témái

ZENEELMÉLET

2024. május 17

Jónás Tamás (instrume

2024. május 17

***YAMAHA billentyűsök

2024. május 15

JÁTÉKTECHNIKA

2024. május 10

Akusztikus gitárok

2024. április 30

CORT GITÁROK

2024. április 30

Fotók, képek, GALÉRIA

2024. április 27

Offtopic

2024. április 25

. : PRÓBATERMEK : .

2024. április 23

ADOK-VESZEK-CSERÉLEK

2024. április 20

***FENDER***

2024. április 11

***IBANEZ***

2024. április 06

?Hangszórót ?Ládába

2024. március 28

Vizelde

2024. március 25

Zenészeket, zenekart ke

2024. március 20

Csöves Gitárerősítő

2024. március 18

LINE6 - VARIAX

2024. március 16

In Memoriam...

2024. március 11

Gitáreffektek

2024. február 08

BÚÉK 2023 Karácsony

2024. január 15

*MARSHALL.hu KLUB *

2024. január 12

***GIBSON***

2024. január 11

Oktáv, nyak stb. beállít

2024. január 04

***Squier***

2024. január 02

***JACKSON***

2024. január 01

YAMAHA gitárok

2023. november 27

***SX gitárok***

2023. november 27

A számítógép és a z

2023. november 10

GITÁRÉPÍTŐ - GITÁRF

2023. október 29

Videó & mp3 linkek

2023. október 29




HANGMESTER.HU AKCIÓ
VILLON TRIÓ: TÁBOR LIVE 2020
VILLON TRIÓ: TÁBOR LIVE 2020

VILLON TRIÓ: TÁBOR LIVE 2020


Akciós ár:
999 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
HANGSZERUTALVÁNY 3000
HANGSZERUTALVÁNY 3000

HANGSZERUTALVÁNY 3000


Akciós ár:
3 000 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
HANGSZERUTALVÁNY 5000
HANGSZERUTALVÁNY 5000

HANGSZERUTALVÁNY 5000


Akciós ár:
5 000 Ft



hangszermagazin.hu

Technikai okok miatt a MAI NAPON a Campona-ban zárva vagyunk
2024. április 23.





hangszermagazin.hu

SZAKMAI BESZÁMOLÓ: MEGJELENT NAGY KRISZTA VIDEÓKLIPJE - CSAK A PÉNZ
2024. február 29.







Legfrissebb használt hangszerek:
SoundSation
84 900 Ft
Elektronika
75 000 Ft
Gretsch
219 000 Ft
Line6
65 000 Ft
Fender
245 000 Ft
Fender
160 000 Ft
Dean
160 000 Ft
Roland
105 000 Ft
Steinberg
99 990 Ft
Hughes&Kettner
23 000 Ft
Elektronika
23 500 Ft
Peavey
200 000 Ft
KARÁCSONY UTÁN ÚJRA KÉTSZERESÉRE BŐVÍTJÜK A HANGSZERBOLTOT
2023. december 24.
ITT A NOVEMBERI 10%-OS KEDVEZMÉNY KÓDJA! NYISD MEG A CIKKET!
2023. október 28.
Iskolakezdési KOTTA és HANGSZER AKCIÓ -10%
2023. szeptember 10.
A HANGMESTER.HU SZERVEZI A VILLON TRIÓ JUBILEUMI ERDÉLYI TURNÉJÁT
2023. április 19.

Énektechnika, hangképzés
Énektechnika, hangképzés

Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!

Témák

Első <<1000 <500 ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... >500 >>1000 Utolsó

Metarc2010-10-31 17:12 |  #1013
Én imádom Rippert, de mondjuk nem az énektechnikája miatt. Kva jól adja elő magát, meg jó kiállású. De van egy sajátos technikája ami nekem annyira nem jön be.

Egyébként ő kibaszottul torokból énekel. Szóval ha valaki tanulni akar akkor ne tőle. És totál bariton, meg ezekkel az egyedi torkos sikolyokkal elénekli a magasakat, viszont középmagas tartománya totál nincs szegénynek. Pl. amit a Diamondsban énekel amikor megy felfele kb 2:00 percnél, iszonyat szenvedős. Meg 2:58-nál is totál aláintonál amikor megy fel magasra, és onnantól végig alatta van kb. 25-30 centtel. Ez tipikus amikor nem jó regiszterben szól a hang.

DE!! az aprolékos kielemzésből elég is ennyi, mert nem fikázásnak szántam, ettől függetlenül nagyon szeretem, főleg a saját dolgait, meg amit az Iced Earth-ben csinált.
De tényleg inkább azért, mert egyedi a hangszíne, abszolut szerethető!
Válasz 'djgyurimisi' hozzászólására (#1012)

Sabbat.D.2010-10-31 16:48 |  #1012




Nálam itt kezdődik.

Jorn2010-10-31 15:37 |  #1011
Ugyanúgy, ahogy a gitároson is, a legtöbb az emberen múlik, persze.
Akár hangszer, akár nem (ez csak definíció kérdése...) azért számít, főleg stúdiókörülmények között.
Egy zajos klubkoncerten senki sem mondja meg, hogy most éppen Jackson vagy Ibanez gitár szól, mégis vannak köztük különbségek, nem véletlenül választja valaki ezt, vagy azt.
A kábel vagy a hangfal sem hangszer, mégis számítanak.
Válasz 'Benzsdós' hozzászólására (#1006)

j.brook2010-10-31 15:22 |  #1010
Már van
Válasz 'Benzsdós' hozzászólására (#1008)

Metarc2010-10-31 14:04 |  #1009
részemről áll a dolog
Válasz 'Benzsdós' hozzászólására (#1008)

Ulysess2010-10-31 13:49 |  #1008
"Szeminárium" ügyben hogy állunk?

drd
Metarc
j.brook
Blaze
Ulysess

Megnézem a kontaktokat, és nyomok mindenkinek ímélt!

j.brook címe nincsen meg csak.

Ulysess2010-10-31 13:36 |  #1007

Látom ehhez a topic-hoz nem lehet úgy hozzá hogy ne ugassák le az ember fejét a világ legjobb énekesei.

Válasz 'Benzsdós' hozzászólására (#1006)

Ulysess2010-10-31 13:34 |  #1006
Számomra az az aiwa az etalon és mint mondtam 1000 forint körül volt. A másik hogy a 60-as, 70-es évekbeli mikrofonokat simán ütik a mai legtrágyább darabok is, mégis világszínvonalú felvételeket készítettek velük.

Mindenesetre az alaphelyzet, hogy a mikrofon nem hangszer. A énekesen sokkal több múlik.

Bárki bármit mondd akkor is muris!!!
Válasz 'zotya60' hozzászólására (#1004)

drd2010-10-31 11:50 |  #1005
Sztem hasonló a helyzet, mint a gitároknál: ha tusdz játszani, akkor a tüzifábl is jön a fíling, ha meg nem, akkor a soxázezres gityó se fog szólni. Csak itt sokkal kiélezettebb a helyzet és sztem valamivel kisebbek a különbségek a mikrofonok között, mint a gitárok között.
Válasz 'zotya60' hozzászólására (#1004)

Déjvid 2010-10-31 10:32 |  #1004
Azért ez nem teljesen igaz, ha valaki nemtud énekelni, akkor tényleg milyen mikrofont használ, de ha tud, akkor eléggé nemmindegy, ezekszerint stúdióban is elég a legolcsóbb, legegyszerűbb mikrofon, mondjuk én örülnék neki, de sajnos nem igaz:)
Válasz 'Benzsdós' hozzászólására (#1000)

Jorn2010-10-31 10:24 |  #1003
Gitár (az akusztikus része) = énekes teste
Hangszedő = mikrofon

Miért is nem elég a Vorson gitár + hangszedő mindenkinek ? :)
Gitárt sem akar leejteni senki, úgy a mikrofont sem. :)

Gondolj csak bele.
Válasz 'Benzsdós' hozzászólására (#994)

Jorn2010-10-31 10:21 |  #1002
Vélhetően Made in Japan volt, azért. A mai japán mikrofonok is biztosan jók :)
Válasz 'Benzsdós' hozzászólására (#997)

Ulysess2010-10-31 08:17 |  #1001
Én írtam az ezredik hozzá(be)szólást!!!

Ez olyan megható!

Tenksz for my ded! Tenksz for my mám! End for ól dóz pípöl hú helpd mí to get hír!
Válasz 'Benzsdós' hozzászólására (#1000)

Ulysess2010-10-31 06:29 |  #1000
Te ugye nem énekes vagy???

A mikrofonod énekel helyetted? Vagy hogy érted hogy az hangszer? Egy 200.000 forintos mikrofontól sem szól majd jobban az ének, míg azért gitárnál ha jó a hangszer és az erősítő is akkor jó a hangzás is, és még talán a gitárosról is elhiszed hogy jobban játszik a sound miatt. De egy mikrofon nem dob ennyit az éneken.
Válasz 'Chris7.S' hozzászólására (#999)

Korodilasz 2010-10-30 22:53 |  #999

" kicsit olyan mintha hangszerként kezelnék "


Talán mert az
Válasz 'Benzsdós' hozzászólására (#994)

Ulysess2010-10-30 22:13 |  #998
Amúgy meg én sem mondtam hogy nem vigyázok a mikrofonomra, csak nagyon murisnak tartom a helyzetet.
Válasz '' hozzászólására (#996)

Ulysess2010-10-30 22:13 |  #997
Pontosan!


Egyébként ha már itt tartunk, életben a legjobb mikrofon amit használtam, egy bizonyos Aiwa Karaoke volt, amit kb 1000 forintért vettünk a 90-es évek közepén, mint tizenegy-két éves rockerek, és több mint 10 évig jóban-rosszban a zenekar fő ének mikrofonja volt. Nagy hangerőn sem gerjedt, ez annak volt köszönhető hogy alapból inkább a magas frekiket vitte át, ezért a keverőn azt mindig le tudtuk húzni, és így meg tudtuk küldeni rendesen a hangerőt. Mindenestre egy szar kis otthoni "felveszem amikor a kisfiam vicceset mond" típusú miksihez képest istenkirály volt.
Válasz '' hozzászólására (#996)

Metarc2010-10-30 21:43 |  #996
ja amugy ez tényleg vicces

mondjuk én speciel tényleg vigyázok rá, sokkal kisebb mint másnak a hangszere, és pikk pakk zsebreteszi vki és egy 130e ft-os miksi. egy közepes gitár is ennyibe kerül

a hangzáshoz pedihg ez a miksis dologk hogy milyet érdemes használni, csak 5%-a ana hogy jo lezs e az előadás
a többi az énekesen múlik

aki kva jol énekel, annak elég egy egyszerű mikrofon is
akinek jo helyen van a hangja hangképzésileg, annak a gyengébben szóló miksofonon is átcseng a hangja, nem fog elveszni a többi hangszer között
Válasz 'Benzsdós' hozzászólására (#994)

Ulysess2010-10-30 20:29 |  #995

Persze számotokra bizti az a vicc ahogy egy gitáros meg úgy kezeli a hangszerét mintha nője lenne.
Válasz 'Benzsdós' hozzászólására (#994)

Ulysess2010-10-30 20:28 |  #994
Ne vedd kérlek sértésnek, és tolakodásnak se, csak megosztom veletek:

Számomra mindig "kicsit vicces" amikor énekesek a mikrofonokról beszélnek, kicsit olyan mintha hangszerként kezelnék.

Meg amikor jönnek a kis bőrszütyővel és előveszik mintha csak egy stradivari lenne.

Tényleg nem piszkálodásnak szánom, de mindig leszakad a belem a röhögéstől amikor ilyet látok.
Válasz '' hozzászólására (#992)

Metarc2010-10-30 20:22 |  #993
Akit érdekel és arafele lakik és nem fáradt ma koncertezek Székesfehérváron a Fezen klubban 1:20-as kezséssel éjjel.

Metarc2010-10-30 20:20 |  #992
ja, nagyjából így van.

Amiken én eddig énekeltem:

Beyerdynamic Opus69 (gyönyörű hangja van az egész tartományban, de elég gerjedékeny)

Shure SM58 (nincs szép hangja, túl éles, ha túl közel hajolsz akkor meg leszedi a fejed) Ez ugye annyit tesz, hogy közelről nagyon vesz, de 10-15 centiről már smemit kb, ezért is nem gerjedékeny, mivel nem kell hangosra venni és közelről énekelhetsz bele. Ezt én mondjuk annyira nem kdvelem mert nem lehet a távolsággal olyan jól dinamikai játékokat végezni

Shure Beta58 wireless (ez isten, ddig ez alegjobb) szépen vesz, mélei is szépek mint a Beyeré volt, mégsem dünnyög, távolodva is szépen halkulva de vesz, jol lehet dinamikázni vele, és mégsem gerjed

Sennheiser Evo945 - na ez a mikrofon szól a legszebben a dinamikusok közül, viszont nagyon érzékeny is, így kicsi klubban ha nagy a hangerő gerjed eléggé; viszont egy nagyobb színpadra zseniális.
Válasz 'hidig' hozzászólására (#991)

Jorn2010-10-30 14:46 |  #991
Szerintem az azért gerjed, mert Behringer.
Az igazi (!) SM58 nem gerjedékeny, tekinthetjük kiindulási alapnak. Nála gerjedékenyebbet nem érdemes venni, ilyenek lehetnek a klónjai, amiből van ezerféle.
Innentől kezdve, ha kiszúrsz (kipróbálsz) egy mikrofont, ami nem gerjed jobban, mint egy SM58, DE a hangja jobban passzol a Te hangodhoz, akkor azt kell megvenni. Nincs mindenkihez passzoló univerzális mikrofon, az SM58 sem az (meg a Beta58 sem :)
Én szeretek mélyen és magasan is énekelni (az más kérdés, hogy mennyire tudok :) ezért nem komálom a nagyon ingadozó átvitelű mikrofonokat, pl. amelyek az s, sz betűket nagyon kiemelik, sem azokat, ahol a közeltéri hatás jelentős (ha "bekapod" a mikrofont, akkor dübörögnek a mélyek). Emellett szeretem a természetes hangátvitelt, ezért az SM58 és egyéb Shure-ok, illetve klónjaik nem jönnek be. Ezeknek ugyan nagy előnye, hogy kiszólnak a ricsajból, pont az említett kiemelések miatt, de ennek az énekhangminőség látja kárát. Ezért inkább igyekszem zenekari fegyelmet tartani, hogy ne legyen hangzavar. Ezt a zenekar is többé-kevésbé elfogadja, de nyilván nem rajonganak érte, hogy az ő volume potijaikon rajta tartom a szemem. Cserébe viszont mindig megkapjuk a koncert végén, hogy nagyon jól szólunk, minden arányos, és érthető az ének (szöveg) is. Szóval ilyen körülmények között már lehet használni természetesebben szóló mikrofonokat. A magam részéről az Audix OM és a Sennheiser Evolution modelleket használom jelenleg, eddig ezek jöttek be a leginkább a saját hangomhoz. Az Auxix híres arról, hogy nem gerjedékeny (azért nem annyiva, de Shure-nál picivel jobb), viszont cserébe "be kell kapni" a mikrofont. Ha messzebbre veszem a számtól, akkor jobban halkul, mint a többiek, persze ez megszokható. A keverősök is rá szoktak csodálkozni az Audix hangjára: mi ez, valami kondenzátor mikrofon ? :) De a Sennheisert is gyakran használom, az érzékenyebb, ezért pl. ha fáradt a hangom vagy a körülmények miatt szükségem lehet a rajta levő kapcsolóra (pl. PA elé kiszaladás :), akkor inkább azt veszem elő.
Mindenkinek más jön be, ha lehet, én is próbálgatok más típusokat is, hiszen nincs tökéletes mikrofon, csak kevesebb kompromisszum.
Válasz 'szagabesz' hozzászólására (#990)

drd2010-10-30 09:19 |  #990
Jaja, inni (nem alkoholosat!) nagyon fontos, kétórás próbán másfél liter körül fogyasztok, egyórás koncerten másfél-két litert. Nekem is a bubitlan, szogahőmérsékletű víz jött be legjobban, esetleg citromlével ízesítve. És ha már volt szó mikrofonokról: mit ajánlotok? Mi kevésbé gerjedékeny? A mostani Behringer XM8500-asom nem olyan rossz (gyakorlatilag SM58 klón), de pl. ugyanezt használja egy énekes cimborinám, és neki sokat gerjed, mert helkabban énekel, és feljebb kell tekernie. Meg néha nekem is gerjed kicsit, ha éppen hangosabban játszunk. Szóval örülnék valami tippnek, hogy mire lenne érdemes beruházni.
Válasz 'hidig' hozzászólására (#985)

Jorn2010-10-29 21:57 |  #989
Az érdekes vokális megoldások (nyögős fikcsik és egyebek :) miatt szeretném megosztani Veletek ezt a két videot.



Asszem hamarosan nicket váltok, egyszerűen nem vagyok méltó... :)

marqczy 2010-10-29 18:30 |  #988
Köszi a válaszokat, igen valószínű a nyomás/erőltetés lehet a gond, de ez a felvétel otthoni (szerintem jól is sikerült énekileg egyébként), nem fáj, nem rekedek be és nem is nyomok nagyon úgy érzem, viszont ugyanez nem megy próbán, mindent ugyan úgy csinálok, legalábbis szerintem, de mégis feszül.
A rendes éneklés tanulása amúgy megy közben azért, kalasszikus éneket tanulok tanártól párhuzamosan és itthon meg az általam kedvelt dalokat gyakorlom, amik nyilván durvábbak a hangnak, mondjuk Anselmo hangján hallatszik is, hogy ezt csinálja sok éve.
Tekintve, hogy akkora sztár úgyse leszek így nem aggódom, hogy a sok használat tönkretenne, de szeretném a maximum vastagságot, hangszínt kihozni ebből és ezért próbálok tanulgatni erről is.

Sabbat.D.2010-10-29 18:28 |  #987
Ez így van!
Az alvás nagyon fontos!
Válasz '' hozzászólására (#979)

Sabbat.D.2010-10-29 18:27 |  #986
Nagyon helyes.
A tudás a tiéd, és senki nem veheti el!
Válasz '' hozzászólására (#978)

Jorn2010-10-29 18:07 |  #985
Fontos hát, sok sztárnál minimum napi 10 óra alvás megvan. Én saját koncertek előtt (és néha próbák előtt is) alszom 1-2 órát, ha van rá lehetőség. Amúgy is utálom a várakozást beállás és koncert között, nyelni a füstöt egy klubban, meg kiabálni kell, ha beszélni akarsz valakivel, a hangnak meg annyi lesz...
Legalább ugyanilyen fontos sok folyadékot inni (általában is fontos az anyagcsere miatt, de a koncert napján különösen). A nembubis, szobahőmérsékletű ásványvíz biztosan bevált. Geoff Tate akár 7 kétliteres üveggel is legurít egy nap... bár nem ő mindenki kedvenc énekese, de most épp ő jutott eszembe. Legutóbbi budapesti koncerten is meglepően jól énekelt. Kip Winger mondjuk a jeges vízre esküszik nagy mennyiségben, mások meg teára vagy piára, de az biztos, hogy a túl hideg vagy a túl forró nem tesz jót a hangnak, és az alkoholos sem.
Válasz '' hozzászólására (#979)

Blaze2010-10-29 17:15 |  #984
Igen, ez egy alap dolog (kéne legyen).
Válasz '' hozzászólására (#979)

Metarc2010-10-29 17:04 |  #983
affene, linket akartam:

Saint Demon
Válasz '' hozzászólására (#982)

Metarc2010-10-29 17:03 |  #982
na, ez

http://www.youtube.com/watch?v=4JMxiJ47mds&feature=related
Válasz '' hozzászólására (#981)

Metarc2010-10-29 17:02 |  #981
na, itt egy tipikusan jó példa arra, amikor a faszi szerintem mindkét irányba nyit. a felfele nyitástól cseng a hangja szépen, mégis teste van fent a magasaknál is, és még jó technikával (lágyszájpad mögött) karcosítja a hangját

néhány hang azért, amikor "ú"-t és "í"-t énekel, torokra csúszik, de végülis jól szól, csak azok a hangok gyengébbek




Metarc2010-10-29 16:06 |  #980
ha máskor nem is, de koncert, próba, vagy stúdiózás előtt ezt betartom, éjfél előtt fekvés és minimum 8 óra alvás
Válasz '' hozzászólására (#979)

Metarc2010-10-29 16:05 |  #979
még egy fontos tapasztalat szerintem énekesek felé

aludjatok sokat

ritka az amikor rendesen kialszom magam, általában csak akkor, ha éjfél előtt legalább 1 órával lefexem.

de ilyenkor másnap nagyságrendekkel jobban és könnyedebben megy az éneklés

Metarc2010-10-29 16:00 |  #978
persze, písz

én meg szeretek mindent megymagyarázni, ha én nem értek hozzá, akkor meg mással megmagyaráztatni, olyannal aki ért hozzá

ezért engem meg soxor okoskodónak kiáltanak ki, pedig egyszerűen engem csak minden mögött érdekel a "hogyan, miért, mivel, ki, merre, hány méter"
Válasz 'djgyurimisi' hozzászólására (#977)

Sabbat.D.2010-10-29 15:05 |  #977
Igaz, nyilván senki nem tökéletes és a tanulás is egy életre szól.
Szeretném ha nem ismernél félre, nem vagyok én egy beképzelt majom, meg egy idióta sajnos néha nehezen fejezem ki magam
és kicsit hirtelen vagyok.
Vannak gondjaim és néh valóban türelmetlen és igazságtalan vagyok.
Úgyhogy ezek ellenére remélem béke van.:)
Válasz '' hozzászólására (#976)

Metarc2010-10-29 14:50 |  #976
Jó, evidens hogy csak viccelődtem..
persze minden viccnek van alapja

ezzel azt akartam csak mondani, hogy valszeg mindenkinek vannak bőven hiányosságai, és ebből cisnáltam viccet
Válasz 'djgyurimisi' hozzászólására (#975)

Sabbat.D.2010-10-29 14:48 |  #975
Szerintem semmiképp sem ez derül ki!
magamat nem keverném most ide, jó értelemben véve
de biztos sok ttehetség van, és érdemes ilyen összejöveteleket csinálni.
Válasz '' hozzászólására (#961)

Blaze2010-10-29 14:39 |  #974
Nálam a hétköznapok attól függenek, hogy milyen műszakos vagyok a melóhelyemen, mert van délelőtti (6-14) és délutáni (14-22). Ezt sajnos előre nem tudom, de ha van egy stabil időpont (ami akár lehet a 22.-e is) akkor igyexem úgy intézni hogy jó legyen.
Válasz 'Benzsdós' hozzászólására (#968)

drd2010-10-29 14:36 |  #973
Sörözést támogatom. Hétfőnként sajna nekem nem jó, az fixen próbanap.
Válasz '' hozzászólására (#971)

Ulysess2010-10-29 14:27 |  #972
A három oktáv nem mindig áll azért, de a többi így van. Hangszálból csak "egy" van van vigyázni kell rá. Ha tönkremegy a hangszered vehetsz másikat, de hangszálat nem.
Válasz '' hozzászólására (#970)

Metarc2010-10-29 14:26 |  #971
szerintem előbb cisnáljunk korábban egy ismerkedős sörözést, aztán ott megmeszéljük, mikor legyen az éneklős szeminárium, azt jó lenne olyan körülméynek közt, ahol lehet énekelni, felvételt is késziteni, stb...

Válasz 'Benzsdós' hozzászólására (#969)

Metarc2010-10-29 14:24 |  #970
áá

attol nem füg
ezek nem hangmagasságok, még egy bassz-baritonba is bőven középfekvés

sztem az alaphangfekvés-tartományok közt akkora különbség nincsen

ezt már írtam egyszer, minden férfinak meg kell legyen az átlag 3 oktáv, kinek lejjebb, kinek fentebb kicsit, de fél-1 oktávnyi eltolódásnál több nemigen van

sztem az alap az, hogy az ilyen eléggé lent képzett rekedtség mindenképp bántja a hangszálakat, torkot. ez nem az a fajta karc, mint ami pl rob rocknál vagy a bon jovinál van, mert az nem bánt, azt hátil lágyzsájpad mögött kell képezni (a karcosítást)

ez a torokból rekedtesítés kivédhetetlenül fezsiti és bántja a torkot

van még az a fajta hörgés, amit a death metal éekesek cisnálnak, azt szintén lehet torokbántás nélkül, de az meg egy olyan technika, hol hangmagasságot változtatni nem szabad, mert onantol hangszálra csúszik az is

uh a megfejtés...ha akrsz később is énekelni, ne ilyen zsámokat énekelj
tanulj meg tisztán, és ha ugy már jól megy, akkor kezdhetsz a rekedt témára ráállni; mer tigy azzal hogy rekedten cisnálod, sose fog a torkodbol kikerülni a hang
Válasz 'Benzsdós' hozzászólására (#966)

Ulysess2010-10-29 14:06 |  #969

Az még három hét, addig mindenki el tudja rendezni az életét.
Válasz 'Benzsdós' hozzászólására (#968)

Ulysess2010-10-29 14:05 |  #968

Mit szólnátok nov. 22 hétfő ?????

Blaze2010-10-29 13:57 |  #967
Na, az időpont egyeztetés még egy szép baleset lesz Általában itt kezdődnek a gondok. Sztem érdemes minél hamarabb kitalálni, és akkor könnyebb úgy terveznie az embernek. Amúgy hétköznap vagy hétvége lenne?
Válasz 'Benzsdós' hozzászólására (#953)

Ulysess2010-10-29 13:53 |  #966

Egy másik eshetőséget ne felejtsünk el, lehet nem tenor az illető.
Válasz 'hidig' hozzászólására (#965)

Jorn2010-10-29 13:11 |  #965
A felvételt meghallgatva szerintem egyértelműen helytelen technika (erőlködés) okozza a problémát. (szerencsés esetben tényleg csak próbateremben van gond a nagy hangerő stb. miatt, amit fejtegettem lejjebb)
Lehet, hogy hihetetlen, de ilyen extrémebb dolgokat is feszítés nélkül kell/lehet énekelni.
Van egy sejtésem, hogy közben feszíted a nyakadat, az ádámcsutkád magasra megy fel, maga az éneklés pedig fájdalmas, toroknál főleg...
Válasz 'nagysoma' hozzászólására (#944)

drd2010-10-29 11:47 |  #964
A névmemóriád se olyan rossz: a Csaba nyerő
Éneklősdire meg mindenképp mennék, ha találunk jó időpont.
Válasz 'Benzsdós' hozzászólására (#963)

Ulysess2010-10-29 11:07 |  #963
Ha be voltál nyomva bizti jól érezted magad!!!

Egyébként akkor ha eljönnél erre az éneklősdire, legalább nem lenne gond a találkozónál, mert én ismerem a fizimiskád! Jó az arcmemóriám, csak a nevekkel vagyok bajban. Asszem Csaba, vagy Tibor?
Válasz 'szagabesz' hozzászólására (#962)

drd2010-10-29 09:09 |  #962
A húrokra nem emlékszem, de a telére igen, tényleg tőled vettem azt is
A bulitokról érdemben nemigen tudok nyilatkozni, mert akkor jöttem vissza a Hangfoglalásról, ahol a bandával elég durván berúgtunk az első fellépésünkért kapott pálinkából No nem a Hangfoglalásaon játszottunk, csak ott ittuk meg a pálinkát. Aztán hazafelé a metrón összefutottam a cimborinával, aki mondta, hogy menjünk még kocsmázni, tud egy jó bulit. Úgyhogy én ott józanodtam csak. Amennyire emlékszem jó zene volt, igen jól toltátok, az ének kicsit mintha halk lett volna, de ennél többet nemigen tudtam megállapítani akkor
Válasz 'Benzsdós' hozzászólására (#952)

Metarc2010-10-29 08:56 |  #961
nyugi, ez mindenkiről ki fog derülni
Válasz 'Benzsdós' hozzászólására (#960)

Ulysess2010-10-29 08:35 |  #960

Ott majd kiderül hogy csak a szám nagy, énekelni meg nem tudok.
Válasz 'Benzsdós' hozzászólására (#959)

Ulysess2010-10-29 08:35 |  #959
Hát még engem!!!

Válasz 'djgyurimisi' hozzászólására (#958)

Sabbat.D.2010-10-29 08:34 |  #958
Köszi!

A témát részemről nyitva hagynám, mert amúgy érdekel!
Nagyon is érdekel ez a szeminárium.
Válasz 'Benzsdós' hozzászólására (#957)

Ulysess2010-10-29 08:28 |  #957
Ez sajnálatos.

Jobbulást.
Válasz 'djgyurimisi' hozzászólására (#956)

Sabbat.D.2010-10-29 08:24 |  #956
Eza gondom.
Nekem az nagyon messze van.
Bár lehet, hogy pont akkor megint kórházban leszek, így
mindenképp szar ügy.
Válasz 'Benzsdós' hozzászólására (#955)

Ulysess2010-10-29 08:19 |  #955

Még erről is folyik az egyeztetés, szerintem az időpont lényegesebb, de valószínűleg Budapest-en.
Válasz 'djgyurimisi' hozzászólására (#954)

Sabbat.D.2010-10-29 08:15 |  #954
Hol lesz ez?
Válasz 'Benzsdós' hozzászólására (#953)

Ulysess2010-10-29 07:57 |  #953
Mindenesetre ha jól látom megvan az öt ember. Szerintem el kéne kezdeni az időpont egyeztetést. Aztán ha még van jelentkező akkor már legfeljebb csak a fix időpontra.

Blaze
drd
j.brook
Metarc
Ulysess

Ulysess2010-10-29 07:55 |  #952
Bakker én is ismerlek!!!

Nem te vagy akitől Ernie ball húrokat vettem, amit aztán arra a Telére raktam amit megvettél tőlem?!?
Válasz 'szagabesz' hozzászólására (#942)

Ulysess2010-10-29 07:52 |  #951
Na és milyen volt?

Egyébként ha már az énektechnika részben vagyunk, bizti észrevetted, hogy a műsör első felében tök szarul énekeltem. Ezt teszi ha kimarad a beéneklés.

A beéneklés meg azért maradt el, mert rohanás volt a cucc miatt, rohanás meg azért volt a cucc miatt mert én szerveztem a koncertet. Mindig mondani szoktam a többieknek ha jót akarnak maguknak ne hagyják hogy én szervezzek fellépést.
Válasz 'szagabesz' hozzászólására (#942)

Sabbat.D.2010-10-29 07:52 |  #950
Próbán is, koncerten is a legfontosabb az ellazulás amennyire csak lehet.
Nem kevés idő után sikerült nekem is, azóta lehet, hogy már túlságosan is.:)
Ez nem azt jelenti, hogy ellinkelem, csak azt, hogy végig mosolygok, mint a tejbetök és egykicsi izgalom vagy drukk sincs bennem.
Minél lazább az egész tested, annál jobb lesz az ének.
A görcsösség megöli a hangképzést és az erőlködés is.
Mindig lazán, vidáman nekem ez nagyon bevált.
Válasz 'nagysoma' hozzászólására (#944)

Concrete2010-10-29 02:28 |  #949
Ki mondta, hogy a közönség hipnotizálásához az egész színpadot beugráló, hiperaktív mozgáskultúrára lenne szükség?

Válasz 'Benzsdós' hozzászólására (#927)

Jorn2010-10-28 23:52 |  #948
Az biztos, hogy nem szabad feszíteni, erőltetni, mert attól csak rosszabb lesz. Sokan azért erőltetnek, mert nem hallják magukat. Még ha halk a zenekar, akkor is lehet ilyen probléma, pl. az énekkontroll nem az énekes felé néz. Minden esetre felkészülve nagyon hasznos tud lenni egy jó minőségű, nem gerjedékeny mikrofon is, ami bírja a hangerő emelését, nem kezd el sípolni.
A feleségem mondjuk pont fordítva működik, mivel őt megzavarja, ha visszahallja magát a mikrofonban, még nem tudta megszokni, és hamis lesz. Az emberi fül, illetve agy érdekes dolog, nagy hangerős máshogyan érezzük a hangmagasságokat, ennek leküzdése mindenképpen gyakorlást igényel.
Annyiban szerencsés vagyok, hogy napi majd 2 órát autózom nyugodt vidéken, és közben énekelek, gyakorlok, ki tudom engedni a hangomat koncert hangerőre. Tulajdonképpen otthon, szobában sosem énekelek, a közvetlen szomszédok miatt nem is lenne értelme, csak cincognék halkan, mert zavarna, hogy hallják :) (és gondolom őket is zavarná)
Válasz 'szagabesz' hozzászólására (#947)

drd2010-10-28 23:27 |  #947
Nekem magasságokkal volt gondom. Volt olyan szám, amit otthon halkan ki bírtam énekelni, de próbán normál hangerőn nem, pedig viszonylag halk a zenekar egyébként, szóval ez nem szokott nálunk gond lenni általában. Ilyenkor vagy megpróbálom gyakorolni, hogy hangosan is menjen vagy transzponáljuk a számot fél-egy hanggal lejjeb, vagy nem játszuk. Sajna van ilyen. És igen: sokat számít az is, hogy a zenekarban milyen a hangulat. A laza fesztelen hangulat sokat tud dobni a teljesítményen, persze ha profi vagy, akkor mindig lesz teljesítmény-kényszer. Nekem az van, amiben segít, de az éneklés nem ilyen.
Válasz 'nagysoma' hozzászólására (#944)

Jorn2010-10-28 22:56 |  #946
Ja, most nézem van hangfelvétel is, majd meghallgatom azt is :)
Válasz 'hidig' hozzászólására (#945)

Jorn2010-10-28 22:53 |  #945
Feltételezem azt, hogy élvezettel jársz próbákra, jó a hangulat a bandában, nem kell félni attól, hogy kiraknak stb. mert az ilyenek is tudnak blokkolni, ez maga a stressz.

Zenekari hangzásprobléma lehet ? Én először is lehalkítom a zenekart, a dobost, a gitárost... :) Legtöbbször az a baj, hogy nem hallja magát az ember rendesen próbán, mert ricsaj van, és ezért elkezd erőlködni stb. az sosem jó.
Sajnos az a tapasztalat, hogy sok hangszeres a hangerővel próbál valamit kompenzálni, a technikai hiányosságokat, levezetni a napi feszültséget, jót csörömpölni a dobokon, hátat masszírozni a 100W csöves fejjel stb. Hatalmas tisztelet a kivételnek, ők tudják, miről szól a közös zenélés.
Én, amikor gitározom, akkor is meghagyom a teret az énekesnek, hiszen az éneken áll, vagy bukik a mutatvány, tetszik-nem tetszik így van (kivéve persze az instrumentális zenét :) Előfordul, hogy "szemmel" gitározok, tehát nem hallom magam rndesen, de mivel készültem, és van belső hallásom, ez nem probléma. Senkit sem fog érdekelni a szólóm, ha nem értik az éneket, ami ráadásul erőltetett és hamiskás.

Lehet persze olyan is, hogy még nem szoktad meg a mikrofonba éneklést, azt hogy visszahallod magad...
Válasz 'nagysoma' hozzászólására (#944)

marqczy 2010-10-28 22:27 |  #944
A lent említett próbán nem megy úgy az ének dologgal más nem szembesült? Ha igen hogy győzte le?

marqczy 2010-10-28 22:26 |  #943
Az újat próbáltad, működik?
Válasz '' hozzászólására (#912)

drd2010-10-28 21:30 |  #942
Bakker, most látom, hogy ki is vagy te Pár hete voltam a bulitokon a Barbár pincében A billentyűs lány egyik cimborinája nekem is országos barátom, ő vitt el oda, tök véletlenül. Mondjuk ettől még nem is merjük egymást, de így - nekem legalábbis - helyére került legalább egy kirakós elem
Válasz 'Benzsdós' hozzászólására (#941)

Ulysess2010-10-28 18:29 |  #941
Mondjuk abszolút így van!

Ha visszanézed legutóbb akkor volt ennyire ébren ez a topic amikor beszóltam valakinek a "haslégzés" szóösszetétel használata miatt pár hónapja!
Válasz '' hozzászólására (#930)

Ulysess2010-10-28 18:28 |  #940

Nekem egy állványom van amin áll előttem a mikrofon miközben gitározom.
Válasz '' hozzászólására (#934)

Metarc2010-10-28 17:07 |  #939
na ez érdekes pl nálam, hogy én csukott szemel nem tudok énekelni

elszédülök

Válasz 'hidig' hozzászólására (#936)

Metarc2010-10-28 17:02 |  #938
nem Dickinson miatt. nem is tudtam hogy azt használ. egyébként a wireless beta58 hangja sokkal inkább a zsinóros sm58-ra hasonlít.

azért szeretik ezt a mikrofont a keverősök mert nagyon jól vezs, mégsem gerjed

a wireless beta58 verzió meg még kevésbé gerjedékeny, és iszonyat jól lehet a dinamikával játszani. jól lehet hangosítani. ezért vettem ezt. nemtom mennyire komoly vagy nem, 130e Ft volt
Válasz 'hidig' hozzászólására (#937)

Jorn2010-10-28 16:21 |  #937
Dickinsonnak is Beta58 van, gondolom azért van neked is olyan :)
Jorn legutóbb egy sima SM58-ba énekelt akkorát, hogy csak na. Nem értem mondjuk, miért nem használ egy komolyabb mikrofont, azért az SM58 nem a mikrofonok csúcsa, persze standard, a keverősök ismerik, nagy baj nem történhet, de azért mégis énekelhetne komolyabba... :)
Válasz '' hozzászólására (#934)

Jorn2010-10-28 16:17 |  #936
Többnyire csukott szemmel éneklek én is, sokat segít a koncentrációban, intonálásban, átélésben.
Valószínűleg ezért énekelnek egyesek napszemüvegben, hogy ne lássa a közönség a csukott szemet :)
Számok között néha hülyülök én is, kell egy kis feszültségoldás, még komoly mondanivaló esetén is.
Válasz 'szagabesz' hozzászólására (#929)

Metarc2010-10-28 16:09 |  #935
igen, akkkurvaÊletbe, kÜcsÜgÜÜÜÜÜÜÜÜk
buziiiiiiiiiik
Válasz 'RK.roli22' hozzászólására (#932)

Metarc2010-10-28 16:09 |  #934
Nekem egy Shure Beta58 Wireless setem van..azzal elĂŠg sokat mozgok
Válasz 'hidig' hozzászólására (#933)

Jorn2010-10-28 16:06 |  #933
Mondjuk énekes/gitárosként nagyon nem is tudnál rohangálni, az ilyenek miatt gondolkodom én is vezetéknélküli, fejre erősíthető mikrofonban, de mindig visszatart, hogy az soha sem lesz olyan jó minőségű, mint a kedvenc vezetékes mikrofonom. Meg aztán egyelőre még csak próbatermezünk az énekes/gitáros zenekarommal, a többi zenekarban (ahol vagy csak énekelek, vagy csak gitérozok) meg ugye nincs annyira helyhez kötve az ember, nem a mikrofonon múlik :)
Válasz 'Benzsdós' hozzászólására (#927)

marone2010-10-28 15:47 |  #932
Te malyom !
(Ezt akartad ? )
Válasz '' hozzászólására (#930)

drd2010-10-28 15:47 |  #931
Erdős Péter, kurva anyád!
Így jó...?

Metarc2010-10-28 15:46 |  #930
Na, ha nincs vita, meghal a fórum?

SZÓLJON MÁ' BE VALAKI!!!!

drd2010-10-28 12:48 |  #929
Én meg mindent elhülyülök. Az se feltétlen jó. Egyébként van olyan szám, amit alig mozogva csukott szemmel és elgondolkodva éneklek/játszok és van olyan is, ahol alig bírom visszafogni az ugrálást, mert tudom, hogy ha túlzásba viszem, akkor még szarabbul fogom játszani/énekelni, mint egyébként. De valóban tanulható ez a dolog is, és valóban alapvetően önismeret a lényege. Mindenesetre ez a része sokkal jobban megy a frontemberkedésnek, mint az éneklés
Válasz 'Benzsdós' hozzászólására (#927)

Metarc2010-10-28 11:51 |  #928
nem lehet mindenki partiarc
én se vok
Válasz 'Benzsdós' hozzászólására (#927)

Ulysess2010-10-28 11:45 |  #927
Ne igen, én egy pár éve már zenélek, de a színpadi mozgásom elférne fél négyzetméteren, a számok közti átvezetőt meg nem szoktam bő lére ereszteni. Én nem vagyok egy tipikus frontember, többnyire csukott szemmel játszom és énekelek pedig én vagyok a zenekar énekes/gitáros/dalszerzője, én akartam nagyon egy bandát összehozni ahol én vagyok "elől" és tessék. Dehát én ilyen vagyok.
Válasz '' hozzászólására (#926)

Metarc2010-10-28 11:37 |  #926
ja, értem mire gondolsz

de még még ez is tanulható
egyénisége mindenkinek van, csak nem mindenkiből jön elő

mindenkinek meg kell találnia önmagát és azt kiadni magából, megmutatni, ha már előadó ugye
de ez nem éneklés téma

inkább pszichológia, önismeret stb...
Válasz 'hidig' hozzászólására (#925)

Jorn2010-10-28 11:31 |  #925
Egyéniség alatt azt értettem, mi van a fejben, kiállás, attitűd, előadásmód, feeling, kisugárzás, ezekre írtam, hogy nemigen tanulható, mert a személyiságből fakad. Persze le lehet venni pl. Elvis stílusát, de akkor az már másolat, nem egyéniség.
Világos, hogy érdemes minél többfajta énektechnikát elsajátítani, de attól még nem lesz kisugárzása, karizmája az előadónak. Ezt akartam megfogalmazni az előbb.
Válasz '' hozzászólására (#915)

Metarc2010-10-28 11:28 |  #924
igen, ez nem mindig sikerül, a mélyekkel mindig is bajban voltam, amagasak jobban mennek

de majd segítesz
Válasz 'Benzsdós' hozzászólására (#923)

Ulysess2010-10-28 11:13 |  #923
Pontosan!!!!! A legfontosabb a felfelé nyitás, de majd a szemináriumon szemléltetni is akarom, hogy a felfelé nyitás, és a fejrezonancia a mély hangoknál talán még fontosabb mint a magasaknál ha hiszitek ha nem!!!

Mert sok énekes, sőt elnyomó többségük (amennyire hallottam a felvételen te is egy picit), hajlamosak arra hogy ahogy haladnak a mélyebb hangok felé egy kicsit "elveszik" a fejet a éneklésből, pedig ha benne hagyod, sőt a mély hangoknál kicsit többet adsz bele a fejrezonanciából, akkor megőrizheted a mély hangok "fényesebb csengését", és egyenletes lesz a hangszín. A mély hangok is "csillognak", és érződnek, és nem egy bőgés lesz belőle, ami elveszik a bassgitár meg a billentyű mély tartományai mellett.
Válasz '' hozzászólására (#919)

Metarc2010-10-28 10:45 |  #922
OFF kicsit: ha valaki ilyen home stúdió szinten akar éneket felvenni, cuccsere miatt van ehhez egy feleslegessé vált setem (egy ESI Juli@ PCI-os home-studio hangkártya meg egy Focusrite Trackmaster Pro miksi előfok)

Metarc2010-10-28 10:18 |  #921
megnézzük majd gyakorlatban, fel is vesszük, mindenkin segítünk
Válasz 'szagabesz' hozzászólására (#920)

drd2010-10-28 10:13 |  #920
Nekem a lefele és felfele nyitás is azzal lett szemléletes, amikor valaki itt azt mondta, hogy képzeljek egy ping-pong labdát a torkomba. A másik, ami az érzetet is megadja az ásítás. Most már "csak" azt kellene elérnem, hogy ezt éneklés közben is tudjam alkalmazni
Válasz '' hozzászólására (#919)

Metarc2010-10-28 10:05 |  #919
Erre egyébként a legfontosabb lenne kitérni a "szemináriumon". Talán a legfontosabb az énekben a felfele nyitás érzetének megtanulása.

És most gyakorolgattam otthon, ha jól érzem, hogy mit értesz lefele nyitás alatt, az sztem igenis fáraszt. nem jó. Nem feszül be a torok, de fáraszt. Elvileg a felfele nyitásnál lehet elérni hogy magasabb hangfekvésben se fáradj el. Akkor jönnek könynedén a hangok. jól érzem?

Válasz 'Benzsdós' hozzászólására (#897)

Metarc2010-10-28 09:44 |  #918
igen, és pl a hangterjedelmet sem mindenképp azért kell fejleszteni hogy tudjál sikoltozni, egyszerűen ha nagyobb a hangterjedelmed, akkor a teljes tartományod"belsejében" lévő fekvéseket sokkal magabiztosabban és melléintonáció nélkül, tehát biztosabban tudod énekelni, továbbá a hangod csengése is szebb lesz, illetve erősebb, így a dinamika játékod is fejlődik
Válasz 'szagabesz' hozzászólására (#916)

j.brook2010-10-28 09:40 |  #917
Eddig:

Metarc
drd
j.brook
Ulysess
Blaze
Válasz 'gpepe' hozzászólására (#905)

drd2010-10-28 09:10 |  #916
Sztem kell a technikai tudás, max. nem használod ki, ha nem érzed úgy, hogy az adott dalhoz kell. Én azért szeretnék fejlődni, hogy magabiztosabb és pontosabb legyek, nem azért, hogy virtuóz megoldásokat tudjak alkalmazni, illetve azért is érdekelnek a helyes technikák, hogy mondjuk negyvenöt évesen is tudjak még énekelni, ha éppen még akkor is lesz kedvem.
Válasz '' hozzászólására (#915)

Metarc2010-10-28 08:52 |  #915
ezzel nem teljesen értek egyet

ugyanis ha nagyon feelinges énekeseket odafigyelve halgatsz, a legapróbb részletekig, minden kis fikcsit ki lehet elemezni, ami a a feelinget segít átadni

így ezek a fikcsit mind tanulhatók, és a saját karaktered kialakulásában segít ha tudsz mindenféle fikcsi technikákat

szóval ez is tanulható
Válasz 'hidig' hozzászólására (#914)

Jorn2010-10-28 07:43 |  #914
Hát igen, a magasak téma szerintem sem olyan fontos, ráadásul magashang parához vezethet:) Viszont mégiscsak egy technikai rész, amiről lehet beszélni. Az önkifejezésről, egyéniségről, alkalmazott éneklésről meg nem nagyon lehet ilyen részletekbe menni, hiszen kevésbé technikafüggő, nem igazán tanítható, pedig hát az a lényeg, mint a te linkelt videodon is látható.
Válasz 'nagysoma' hozzászólására (#909)


Első <<1000 <500 ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... >500 >>1000 Utolsó

Témák


 
VÁSÁRLÁSI INFO

A HANGMESTER.HU oldalain található anyagok a HANGMESTER-Online Kft. írásbeli engedélye nélkül nem használhatók fel!

HANGMESTER.HU Ügyfélszolgálat: hangmester@hangmester.hu
© Copyright 2003-2024 HANGMESTER.HU .:. Minden jog fenntartva.
. : A tévedés és az árváltoztatás jogát fenntartjuk! . :
A weboldalon feltüntetett árak csak internetes megrendelés esetén érvényesek
és kizárólag aktuális készletünk erejéig, melyről visszaigazoló e-mailben tájékoztatjuk vásárlóinkat/érdeklődőinket.
Minden weboldalunkon leadott rendelés csak akkor tekinthető visszaigazolt megrendelésnek, ha kollégánk e-mailen egyértelműen megerősíti,
hogy az adott termékből van jelenleg készketen általunk megvásárolt és bevételezett modell.
Weboldalunkon feltűntetett árak nem számítanak árajánlattételnek.

CAMPONA HANGSZERBOLT (1222 Nagytétényi út 37. Földszint, POSTA és GYÓGYSZERTÁR között)
NYITVA MINDENNAP (vasárnap is!) 11:00 - 19:00 | +36-20-323-0641 | hangmester@hangmester.hu