Végre látok valakit aki értelmeset mondd. A has és a rekesz izom két külön dolog.
Egy másik fontos dolog: ne torokból hanem mondjuk úgy "orrból" énekelj. A fejrezonanciát kell használni. Persze lehet a torkot nyitogatni, erőből énekeli, nem gátolja meg semmi, és nem is fáj, csak azt veszi észre az ember hogy 2-3 év és nincs hangja.
Senkit nem akarok megbántani, főleg nem olyat aki azt hiszi magáról hogy ért az énekléshez, de a legnagyobb ökörség amit énektanár mondhat az hogy: VEDD A LEVEGŐT A HASADBA. Az ember nem tud a hasába levegőt venni. Aki énekelni akar nézzen után hogy hol van a rekeszizom. A hasüreg felett, következésképp ha a hasad mozog mikor levegőt veszel lószar sem fog kijönni a torkodon nemhogy hang.
Nem, attól nem lesz automatice torz a hang. Azért érdemes rekeszizomhoz (mondjuk inkább úgy: mélyre, mert ugye a légzésnél mindig rekeszizommal lélegzel -> anatómia...) venni a levegőt, mert ha a tüdő felső részébe lélegzel, akkor a váll megemelkedik, és a nyaki izmok megfeszülnek, ami nehezíti a hangszalagok mozgatását, illetve hosszú távon ez akár komolyabb hangkárosodáshoz is vezethet, különösen, ha torzítod is a hangot a torokban, mint az említett énekesek.
Ez körülbelül olyan, mint a szexet könyvből tanulni Nem értem, ha ennyire nem vagy képben, miért nem mész tanárhoz, de nem is az én dolgom. A lényeg az, ha mélyre veszed a levegőt helyes légzéssel, akkor kontrollálhatóbb a hang, a levegő és a torkod sem erőlteted. A hangod a hangképzéssel "torzítod" és nem a hangerővel, arra ott a mikrofon. Vannak énekesek, akiknek acél torkuk van és akár tüdőből ordítanak, de azért arra is kiváncsi lennék, hogy 50 évesen meg fognak-e még tudni szólalni.
Van egy DVD, az a címe, hogy Zen of sreaming. Jó szar, de betekintést enged abba, hogy miről is van itten kérem szépen szó.
igazából azt sem értem, h ugye ha leveszed a hasadhoz a levegőt, a rekeszhez. ez oké. de ettől automatice betorzul a hang, és rekesztett lesz? pl 5 minutes alone-ban, ahogy torzitja a hangját anselmo, és üvölt. szóval a hangszálakat ugyanugy meg kell erőltetni, h torzuljon az a hang. vagy nem?
igy már vágási. :) igazándiból azért is kérdeztem lentebb, h pl amit anselmo csinál. mikor nem is hörög, nem is károg, a kettő között ordít valahogy. na olyat szeretnék én is
A hangterjedelem egy másik dolog, attól még ő énekel, hogy nem használ 2-3 oktávot.
A rock/metal énekesek 90%-a rekeszt. Ha nem tiszta (operás) a hang, és nem is hörög vagy sikít, akkor nem nagyon van másfajta éneklési lehetőség a műfajban. Tankcsapda vagy Pantera megvan ? :) Ne gondolj semmi különlegesre, ezerszer hallottál már rekesztett hangot.
Ja, és magasabb szinten lehet keverni is a különböző énektechnikákat. Pl. a Slipknot-os Corey.
Ja2: sörösrekeszből éneklés is lehetséges :)
Lehet, hogy tabunak számít, de a Behringer XM8500 rohadt jó, különösen az áráért. Teljesen jól hozza az SM58 karakteriszitkát - negyedáron. Egyetlen hiányossága, hogy nincs rajta kapcsoló.
Állj négykézláb, oda kell a levegőt venni, ahova a kutyák. Komolyan. Énektanár közben tapintással ellenőrzi... Ez nem jön magától, biztosan gyakorolni kell.
Ez megadja majd a "tüdőerőt", aztán majd rekeszthetsz is :)
Axl Rose biztos nem rekeszből énekel, hanem torokból, míg Lemmy (Motörhead) rekeszt, így kettejüket összehasonlítva már tisztul a kép, hogy miről van szó ? :)
Mikrofont énekhanghoz kell venni, ezért próbálj ki minél többet. Ami valakinek bejön, az másnak nem biztos, hiszen mindenkinek más az énekhangja.
Ami nem torzít, meg papíron tökéletes, azok a drága kondenzátormikrofonok, illetve még drágább mérőmikrofonok, de alkalmazott zenében nem ezek a hifi paraméterek a lényegesek, hanem hogy a "kiszóljon" a zenéből, illetve ne gerjedjen. Különösen hangosabb, agresszívebb zenékben fontosabb ez, mint a kristálytiszta megszólalás, mert az úgysem hallatszik a színpadi káoszban :)
Akárcsak a gitáreffekteknél, eleinte a mikrofonoknál is kipróbája az ember a standard cuccokat (pl. Shure SM58), aztán majd kialakul, merre tovább. Ne vegyél elsőre drága, többtízezres modellt, hanem olyan 15 ezer körül valami használhatót. SM58 kezdésnek jó, sokan árulják használtan. Szerintem árához képest nagyon jó a Sennheiser Evolution széria is, mondjuk az E835, szintén olcsó használtan. Kicsit sötétebb a hangja, mint a Shure, nem olyan karcos, énekhangtól függ, hogy kinek melyik tetszik jobban...
Asszem van mikrofon topic, de shure sm58-at elég sokan használnak Az Audiotechnikának vannak hasonló kaliberű, de valamivel olcsóbb cumójai, érdemes meglesni őket. Túl gagyit nem érdemes venni, mert akkor csak az ablakon fog kizuhanni véletlenül
aham. hát a levegővétel úgy simán megy, szal a vállam sehova nem emelkedik, és csak a nagy hasam nő tovább :DDD
de ezt a rekesztett hangot, nem vágom. na mindegy :DD
sziasztok!
Kezdő énekes vagyok.Nem nagyon vagyok képben a mikrofonok terén.Tudnátok nekem tanácsot adni?Melyik a jó?Melyik nem torzítja a hangot?
Előre is köszönöm
... és erre vannak remek levegővételi gyakorlatok.
Helytelen levegővétellel, illetve túlságosan torokból énekelni nem tanácsos, legalábbis annak, aki hosszú távon akar énekelni :)
Amúgy, ha rockzenéről van szó, akkor az esetek nagy százalékában van rekesztés, Lukács Laci, Kalapács, Rudán Joe a tipikus hazai példák. Tehát amikor már nem teljesen tiszta az ének, hanem "szőrős", de még kontrollálható a hangmagasság. (ellentétben mondjuk a hörgéssel, ahol nem annyira...)
Értik ezalatt a tisztességes levegővételt (amikor a tüdő alsó részébe veszi az ember a levegőt, és onnan tolja ki a rekeszizom segítségével) vagy a rockos, rekesztett énekstílust (nem teljesen tiszta, kicsit rekedtes, de azért még ének, nem hörgés :)
Persze a kettő valahol összefügg, gyakorolni kell mindkettőt, nem jön magától, na ilyenhez kell énektanár, hogy ne legyenek tévutak.
Hát persze, hogy nem sértő szándékkal írtam. Csak én magam annyit tanulok innen a Fórumról, hogy gondoltam én meg beteszem ezt az infot, hátha valaki hasznát veszi.
Legjobb tudásom szerint azt, amikor mélyre veszed a levegőt és úgy énekelsz. Azért "rekeszből" éneklés vagy "hasból" éneklés, mert mélyre, a hasadba, a rekeszizomhoz veszed a levegőt. Technikailag ennek az a lényege, hogy sokkal jobban formálható a hang és nem erőlteted a hangszáladat, mintha "tüdőből" énekelnél. Nézz meg egy operaénekest vagy egy profi énekest, nagyon ritkán vesz úgy levegőt, hogy a válla megemelkedne, mert nem a tüdő felső részébe lélgezik és nem onnan préseli ki a levegőt az említett okok miatt.
Azért válasszuk szét a közönséget (akinek nem kell vigyázni a hangszálaira), az énekeseket, (akiknek igen, kivéve ha bika hangszálakkal születtek), a hangszeres zenészeket, meg azokat, akiknek minden mindegy :)
Amúgy valóban így van.
Néha nehéz elmagyarázni a zenésztársaknak, hogy a hangszálakra vigyázni kell, és nem lehet őket kicserélni, mint egy gitárhúrt...
Én a cigifüstöt is idesorolnám, az sem tesz jót a hangnak. Pláne, ha az ember is nem dohányzik, de egy klubbuli közben kénytelen nyelni a sok füstöt, büdös lesz az összes ruhája, haja stb. Az alkohol legalább folyadék... :)
Hetfield mester Jager-t nyomott többnyire, az nem szénsavas és nem annyira hideg :)
Egyébként a MetallicA nagyon sok szempontból kivétel, aki erősíti a szabályt (pl. Kirk :)
Régebben Hetfield inkább kiabált (ezt tekinthetjük erőnek is, és valószínűleg erősen az alkohol fűtötte :)
Utána elkezdett énekelni tanulni, plusz józan életet élni, próbálkozni normális énekléssel, odafigyelni dolgokra, amket korábban letojt, öregedett stb. Nyilván ezért sem harap ma már akkorát az öreg, mint huszonévesen, amikor a "Master-Master" kórust üvöltötte :)
De a whiskyben nincs meg mind a három "hatóanyag", csak ha szódával iszom (de úgy szerintem elég sz@r).
Én szeretem Charlie-t, de elég érdekes lenne a hangja a Metallicában
Gégész ismerőstől tudom, mi árt legjobban a hangszálaknak: 1., hideg, 2., szénsavas 3., alkoholos (ez így együtt nem más mint SÖR (persze lehet pl. pezsgő is, de akkor is szomorú eredmény)
Szerintem azért ment el az ereje, mert leállt a piáról :)
Egyébként pont azt írtam (korábban), hogy a nagy egyéniségeknek nem biztos, hogy jót tesz egy tanár, mert lehet, hogy tecnikailag jobbak lesznek, de ez az egyéniségük rovására is mehet. Sok példa van ilyenre is, de az ellenkezőjére is. És persze az sem biztos, hogy ha elmegy tanárhoz az illető, akkor megfogadja annak a tanácsait...
Szerintem sz*rok, bár mindegyiket nem ismerem. Énektanárhoz kell menni, lehetőleg profihoz, akinek ez a szakmája, jazz vagy operaénekes, no az majd korrigál.
" Az erőhöz (és így a pontossághoz) ugyanis a helyes légzéstechnika a kulcs "
Abszolút nem értek a témához, de ez furcsának tartom, mert pl. a Metallicában Hetfield rége(bb)en énekelt f@szán, erősen, keményen, aztán a tanár megtanította beosztani a levegőjét és hangját, és ekkor az erő el is szállt kb.
A Freedom Sound zenekar Énekest és Szintist keres, aki elhivatott a zene iránt és hajlandó rendszeresen gyakorolni, kreatív és nem riad vissza a fellépésektől.
Légy kreatív, elhivatott, céltudatos és pontos.
Nem baj ha kezdő vagy csak légy szorgalmas
A zenekar rap-et és rockot ötvözve alkotta meg sajátos zenei irányzatát melyen folyamatosan fellépéseket tart.
Átlagéletkor 20-25.
Hanganyagok: http://myspace.com/freedomsoundhungary Ha érdekel keress fel!
Unkee
06/205879323
unkeemusic@gmail.com
Sejtem mire gondolsz :) de akkor maradjunk annyiban, hogy ha valaki nem akarja, hogy úgy énekeljen, mint a "klasszikus" elvárás (amit tanítanak), hanem egyéni stílusra törekszik (ami a rockzenében nagyon fontos), akkor elég, ha elsajátítja a technikai alapokat, a többi már menni fog magától, akárcsak a biciklizés. Persze nem mindenkinek. Kell hozzá külső és belső kontroll is, és némi tehetség sem árt.
Persze lehet a bejáratott utat is követni, de akkor könnyen elveszhet az egyéniség. (szóval kell tanár, de vigyázni kell, nehogy egy n+1-edik középszerű jazz-standard énekes legyen az emberből :)
Szia !
Szerintem nem feltétlenül kell kimondott énektanár neked, ha már van valamennyi tapasztalatod és elképzelésed.
Az erőhöz (és így a pontossághoz) ugyanis a helyes légzéstechnika a kulcs, ezt pedig pl. egy fúvósokat oktató ember is meg tudja neked tanítani. Keress egy olyat.
Így, amíg nem találsz énektanárt, addig is tudsz haladni, fejlődni, ha más nem, de tüdőerőd lesz :)
Az énektanárok többsége nem szereti és nem is tanítja a rekesztett rockéneklést, úgyhogy ha az alapokat (azaz a légzéstechnikát) elsajátítod valakitől, onnantól már járhatod a saját utadat (persze amennyiben van valaki, akinek jó füle van, és kontrollál téged, megmondja, ha nem jó... illetve felveszed, visszahallgatod stb.)
Énekes vagy? Szereted a Panterát, Machine Head-et, Lamb of God-ot, Megadeth-et? Úgy énekelsz, mint Robb Flynn, Phil Anselmo vagy Randy Blythe? Tudsz jó énektémákat, ütős angol szövegeket írni és jó a színpadi megjelenésed? Szereted a koncerteket, turnékat és a Whiskey-t? Akkor Téged keresünk! Hallgasd meg demónkat a www.myspace.com/unscarredofficial oldalon és ha tetszik, jelentkezz, összehozunk egy próbát! Elérhetőségek Tel.: 06702362364 Email: rocksbelow@gmail.com Horváth Ádám
Volt egy zenekarom, amiben gitároztam+énekeltem, egész jól is ment, de az egyetem miatt kicsit szétesett, viszont most kicsit beindulunk újra.
Csak sajna eléggé elszoktam az énekléstől, ami persze nagyban önbizalomhiány (nem merem kiengedni a hangom), de nagyban hozzájárul, hogy "elfásultak" a hangszálaim. A kérdésem az lenne, hogy ismertek-e valakit Pécsett, aki énektanítással foglalkozik (rock n' roll vonalon, pl.: P. Mobil, és további hard rock dolgok). Az új célom épp a To Be With You a Mr. Bigtől. A hangok megvannak halkan, de hangosan csak úgy merek és tudok énekelni, ha zenekar van körülöttem. Persze akkor rá is vagyok utalva, hogy kiengedjem a bestiát . Szal a lényeg, van-e Pécsett ilyesmi. Csak érdeklődöm, nem tudom, hogy el is mennék, de hát jó lenne tudni róla.
De létezik olyan is, ahol megadhatsz egy skálát, és azon belül huzogatja helyre a hangot. Vagy pl. amit én használok szoftvert a gépen, ott tetszés szerint kivehetek olyan hangot ami nem kell, és bezavarhat. Ez utóbbi persze csak utómunkánál lehetséges.
Pontosan milyen énekkorrektorra gondolsz? Ha kromatikus (mint pl. TC Helikon Voicetone Correct-je) akkor a legközelebbi fél hangoz húzza az éneket. Tehát negyedhangnál nagyobb mellééneklés nem fér bele, mert akkor már rossz helyre fogja húzni.
Nem lehet, ez egy adottság és kész. Max akkor lehet, ha mutálás közben normális énektanárod van és képzed a hangod. Ha sosem énekeltél még, akkor énektanár jól jöhet, gyakorlatilag bárki szóbajöhet kezdőként, aki - mint Sabbat is írta - megtanít a helyes légzésre/hangképzésre, és ad egy támpontot, hogy mi alapján tudsz relatív tisztán énekelni. Általában a rock énekesek magas hangúak, vagy sajátosan képzik a hangjukat (Ozzy stb), falsettot alakítanak át (Plant, Axl stb). Ha énekelni szerenél nélkülözhetetlen, hogy a zenét válaszd a hangodhoz, és ne a hangodat erőltesd hozzá a zenéhez.
Akkor ezúton kérdem, hogy tudtok-e éneklésre magántanárt (rokkzene és környéke), akivel alkalmanként konzultálhatnék? (Nem úgy értem hogy ingyen akarném lehúzni az idejét, csak nem valószínű, hogy rendszeresen tudnék járni.)
Alakulóban levő zenekar énekest keres.( nem baj, ha hangszeres...sőt..)
Hangkarakter : pl. styx, kansas... Tehát West Coast zene
ha valakit érdekel, kküldök "dalmintát", hogy miről is lenne szó..
emailcim a nevem alatt
Azt tudom tanácsolni, hogy keress egy énektanárt.
Legalább olyat aki a légzési technikákat, és a skálázások alapjait megmutatja.
Lehet a hangterjedelmet bizonyos keretek közt, illetve bizonyos technikákkal felfelé bővíten.
De csak mértékletesen.
Sziasztok!
Láma kérdés! Soha nem énekeltem sokat, tanulni pláne nem tanultam, de valamennyire szeretnék gyakorolni, tanulgatni. Az a kérdésem, hogy lehet-e felfelé bővíteni az embernek a hangterjedelmét. Vannak-e módszerek, valamiféle gyakorlás, amivel lehet növelelni, hogy milyen magas hangokat tudok kiénekelni? (olyan egyszerű dolgokat próbáltam meg elénekelni, mint az Enter Sandman vagy a Smells Like Teen Spirit, a Paranoidról nem is beszélve, és meglepődtem, hogy az egész számok sokkal magasabb fekvésben vannak, mint gondoltam.)
Hol vannak a budapesti jóhangú, blues-rock beállítottságú énekesek? Kérdem én: hol? Még a végén el kell kezdenem tanulnom énekelni.. hogy álljon neki az ember, ha ezen a téren a tapasztalata szinte az abszolút nullával egyenlő?
Ha mégis lenne olyan akit érdekelne, hogy egy nem garázsbanda, sokkoncertes, szépreményű zenekarhoz tartozzon, kattintsonl IDE
Bizony van néhány nagyon jó és korrekt énektanár! Hidd el,attól nem fog hanyatt esni milyen stilusban akarsz énekelni. Mert azt mindig ugyanúgy kell,de megpróbál megtanitani jól és szépen énekelni. A többi a te torkodban és karakteredben van,vagy nincs.
az hogy rossz valami, az viszonylagos, attól is függ, mire használod, ill. mihez képest. Zongorán, gitáron ha van tehetséged, bármit elérhetsz, max kicsit nehezebb. Éneklésben nem érhetsz el bármit, csak ha megvan hozzá a 'torkod'. Az más kérdés, hogy ki mit ítél jónak. Végül is mindenki tud énekelni, csak aztán ki így, s ki úgy. nemigaz?
Budapesten tudtok énektanárt ajánlani? Olasvalakit, aki nem esik hanyat attól, hogy grunge zenét játszunk/énekelnék. Bár egyelőre az alapokkal lenne jó tisztába kerülni (légzéstechnika, hangképzés, bemelegítő gyakorlatok, ilyesmi)
az éneklésnél nyom talán a legtöbbet a latba a fizikai adottság. nyilván van, ami mindenhol alap (ritmusérzék, filhallás, stb) ill mindenhol vannak előnyös adottságok (hosszú ujjak, stb) de a 'torkot' azt nem lehet tanulni. nézd/hallgasd meg pléhbarnát
Van olyan hogy valakinek rossz a hangja? Tudom hülye kérdés. Ha valaki tisztán énekel, elsajátítja a megfelelő technikát, van némi hangterjedelme, akkor onnantól ízlés kérdése? Nem próbálkoztam még énekléssel, de megfordult a fejemben hogy érdemes lenne. Ha foglalkoznék vele, akkor lehet magam is hamar megtudnám a választ.
Tudom, hogy ez nem az a topik, de ide is beírom, hátha tud vki segíteni:)
Gyulai illetőségű, jelenleg rock/metál műfajban utazó Fall Attack zenekar keresi leendő énekesét! Énektudás nyilván feltétel, de a scream-től sem ijedünk meg!:) Szeretnénk a zenénket kicsit progosabb/HC-sebb irányba elvinni.
Jelentkezzetek bátran!
Sörből és fellépésből egyébként nincs hiány:)
Mikrofonra vadászóknak nagyon tudom ajánlani az Audio Technika Pro61-es mikrofont.
A zenekarban nekem Shure SM58 van (nagyon szeretem), az énekesnőnknek meg ez a Pro61-es, és hát nem igen érzékelem, hogy bármennyivel is gyengébb lenne az övé. Én úgy hallom, hogy simán hozza az SM58 minőségét, ugyanakkor egy tizessel olcsóbb.
Hát én a jó öreg skálázásra esküszöm, de azt nehéz így leírni hogy mit és hogyan. Nem árt felkeresni egy énektanárt, ha komolyan gondolod a dolgot. De a neten is biztos találni néhány gyakorlatot, és kiválasztod ami szimpatikus. A lényeg hogy az elején számodra kényelmes fekvésben mozogj, és utána kezdj el nyitni a magasabb tartományok felé. De mondom, azt hogy pontosan mit kell csinálni egy beéneklésnél, egy tanár tudja csak jól elmagyarázni.
Egy közepesen magas nótával(hangterjedelmemhez képest) szoktam kezdeni, és kész.
Tudom, hogy lesznek tudományos magyarázatok rögtön,
de előre jelzem, hogy sz@rok rá.:)
Koncert és próba előtti beéneklésről mit érdemes tudni? Hogyan és mit kell csinálni? Eddig még az ahogy esik módszert választottuk, de nem
túl célravezető...
Énekeseknek MIDI file-ok megírását, vagy AUDIO alapok elkészítését vállalom IGÉNYESEN,
az eredeti felvételhez maximálisan ragaszkodva, vagy egyedi igények szerint,
a legapróbb részletekig kidolgozva, a MIDI-t alap GS formátumban, az audiót audió CD, vagy mp3, akár wma formátumban.
Külföldi MIDI forgalmazó cégnek dolgozom évek óta, referenciát tudok küldeni az elmúlt évek munkáiból.
Ha azt akarod, hogy olyan műsorod legyen, amit sehol máshol nem hallasz vissza, de magadnak nem tudod,
vagy nincs időd megcsinálni, akkor keress meg magánban!
baloo@buli.net
Apróbetűs rész:
NEM "Párszázas" ajánlatról van szó! Egy nóta tisztességes megírása 2-3 napos meló,
tehát aki inkább ingyé cuppantja le a netről, vagy esetleg pár száz forintot szán az ilyesmire,
az inkább maradjon az eddig jól bevált olcsó források használatánál!...