"Azért Freddie-be technikailag bele lehetne kötni"
erre azért úgy kíváncsi lennék hogy technikailag mibe lehetne belekötni,
talán abba hogy nem gyakorolt, mert lusta volt? és így is alacsonyabban énekelt a normál énekhangjától?
Komolyan mondom, márc.14-én az énekesek és gitárosok dúskálhatnak majd a jóban (én duplán :)
Russel azért érdekes, mert azt olvastam tőle, nem nagyon melegít be, illetve nem igazán vigyáz a hangjára... milyen lenne már, ha mindezt megtenné, úristen ? :)
Azért Freddie-be technikailag bele lehetne kötni, de igazából felesleges, mert tényleg ő volt a legnagyobb... :)
Nem rossz, amit linkeltél, lehet rá bulizni, de úgy összességében zeneileg és énekileg nem annyire egyedi, a különféle hatások kimutathatók rendesen... :)
Márc.14 lehetne a Te napod is, ha szeretnéd látni/hallani a félisteneket:
(itt aztán megy a varia... ok, Morbid Angel hatás van, de csak pici... :)
jómagam joban kedvelem hallgatni és énekelni is az efféle karcoló arcgyaluló éneket. Nyilván nem olyan sportteljesítmény, amit pl Freddie Mercury (RIP)tudott csinálni.
Ő az, persze lehet, hogy csak Morrison copy, de ez akkor is olyan nagybetűs zenélés volt, hogy... pedig voltam már egypár koncerten, és ez a zene egyáltalán nem a kedvencem, de ott odarakták nagyon. 4x ilyen messziről (mint a videon) indultam meg a színpad felé, hogy ezt látni, hallani kell.
Videon persze nem jön át...
(mondjuk közelről már kicsit irritált a srác folyamatos rágózása :)
Talán annyit, hogy ez a zene szerintem kis klubokban él igazán. Voltam már Opethen Bécsben (Arena), egyszerűen nem jött át 'hátulról', mondjuk az is igaz, hogy főleg a Cynic miatt mentünk :) és az még átjött.
Viszont itthon a DT előtt (Papp László) a Cynic sem jött át, oda már az az aréna is nagy volt. (mondjuk a DT meg még annyira sem, de ezt hagyjuk... azon kevés koncertek egyike, amit a felénél otthagytam, mert egyszerűen uncsi volt...)
Tudom, ez nem énektechnika, de talán valamennyire mégis, mert valahol az énekes-közönség kapcsolattartás az, ami kevésbé működik a nagy helyeken. (mondjuk ilyen szélsőséges dinamikát alkalmazó zene az itthoni rockkocsmákban meg a hangosítás miatt halna meg... :)
Nagyon ritka az olyan énekes, aki 200 méterről is mágnesként vonzza az embert, mert olyan a kisugárzása, megjelenése még kis pontként is. Nekem egy ilyen élmény volt egy ismeretlen fickó, aki a Doors maradék tagjaival játszik most (persze ő a Morrison pótló :) Nem vagyok Doors rajongó, de megszólalt a zene, megjelent a fickó, messziről csak egy kis pont volt, de oda KELLETT menni, valamiért muszáj volt, pedig tényleg szabadtér és jó messze voltam a színpadtól... van ilyen, ezek a megfejthetetlen dolgok, és itt már nem az a lényeg, hogy most az énekes milyen technikával énekel... a zenekari összjáték, atmoszférateremtés magasiskolája volt nekem az a koncert, pedig csak 'odakeveredtem', nem miattuk mentem oda (Manzarek-Krieger, Lovely Days 2010).
Na, pont azt akartam írni, mennyire Opeth-es :)
Gondolom akkor, Te ott leszel a Riverside koncerten május 6-án (lehet, hogy én is :)
Szerintem ezeket az énekeseket hiba lenne technikailag elemezni, mert itt azért jóval többről van szó: ez művészet. Tehát ők már felülemelkedtek ezen a dolgon, a technika abszolut alá van rendelve a zenének, és ez így van jól.
Igazából ha elkezdünk elemezni, akkor már baj van :) Ha jó az ének, és elkap, elvisz, akkor nekem nem jut eszembe elemezgetni, egyszerűen csak élvezem, mint zenehallgató... :)
Én viszont ilyet vennék, használtan (illetve az új árnál olcsóbban), ezért havan valakinek eladó, vagy tud eladót, kérem szóljon.
Más, hasonló cucc is érdekelhet, de fontos, hogy a vokálharmóniákat a gitáron bejátszott akkordok szerint alakítsa.
Bocs az off-ért:
Eladó egy gyakorlatilag új TC Helicon CreateXT énekeffekt: 10x reverb, delay, qmod, fx ...
100 gyári minta, 2x10 egyéni mentés.
A gyengébb minőségű mikrofon vagy énekcucc minőségét jelentősen feljavítja a ˝tone˝ funkcióval(deEsser, Comp, EQ).
Sztereo XLR out, fantomtáp..
Iszonyat jó cucc, csak azért adom el, mert áttértem kondimikrofonra és így kevésbbé használom ki..
Gyári leírás, eredeti csomagolás, 10 hónap garancia!!
ÁR: 49 eFt (bolti ár: 70-80 eFt)
+36309906377
Bocs az off-ért:
Eladó egy gyakorlatilag új TC Helicon CreateXT énekeffekt: 10x reverb, delay, qmod, fx ...
100 gyári minta, 2x10 egyéni mentés.
A gyengébb minőségű mikrofon vagy énekcucc minőségét jelentősen feljavítja a ˝tone˝ funkcióval(deEsser, Comp, EQ).
Sztereo XLR out, fantomtáp..
Iszonyat jó cucc, csak azért adom el, mert áttértem kondimikrofonra és így kevésbbé használom ki..
Gyári leírás, eredeti csomagolás, 10 hónap garancia!!
ÁR: 49 eFt (bolti ár: 70-80 eFt)
+363309906377
2011-02-18 22:05 |
#1297
Ezt akartam írni, hogy koncerten meg jön a meglepetés.:)
Hát, én semmi különlegeset nem hallok énekileg. Nem megy fel 'olyan' magasra, meg tele van effektekkel, vokálokkal. Elég popos az egész amúgy.
Néha kimondottan kiabálós (rossz énektechnika) és egy darab vibrato-t nem hallottam tőle, pedig az éneklésnek (és pl. a szólógitározásnak is) az a lényege !
A hörgős dolgok mondjuk nem rosszak (na persze akkor is ott az effekt).
De mindez lemezen van, ott bármit meg lehet csinálni.
Rákerestem koncertre, ez a legelső video, amit találtam. Hallani, hogy küzd, üvölt, rossz a technika, sokszor hamis.
Ettől még persze lehet nagy a produkció, a mondanivaló stb. de ne tőle 'vegyetek' énekleckéket.
Vagy nem tudom... valami felett átsiklottam ?
Vagy inkább visszavenni a gainből, és venni egy rendes mikrofont :) Amúgy biztos az webkamera/mikrofon a bűnös, csak ne szokja meg :)
Kompresszor nem metal, gitáron sem... :)
Kellemes a hangszíne, nekem picit jobban is tetszik, mint az eredeti. És profin csinálja, a hangos magánhangzókat is a mikrofon mellé énekli, bár ez így oldalra énekelve elég furán nézne ki színpadon, inkább 'hátrálni' kellene, mint Dickinson :)
Ahhoz képest, hogy a pop/rock/metal zenében az egyik legfontosabb (vízválasztó) dolog az ének, egészen leült ez a topik...
Persze beszélni nagyon nehéz az éneklésről, hiszen a technikai része alig látható, tapintható, ellentétben a hangszeres játékkal.
De azért próbáljuk meg ezt, idén is :)
Sziasztok!Boldog ünnepeket!
Kérdésem is lenne:Tudtok-e Esztergom környékén olcsó,de jó énektanárt,aki tudná a feleségem énekelni tanítani és nem önjelölt szaktekintély,hanem tényleg tud?Küöszi előre is!Jöhet a morschergabe kukac gémél pont comra is!
Sztem a megerőltetésnél előfordulhat. Hogy miért azt nem tudom, de velem kétszer esett meg, hogy magasan üvöltözősebb számnál megfájdult a fejem. De durván. Mintha egy ér vagy nem tudom mi túlterhelődne a nyak hátsó részén. Akkoriban kezdtem el bemelegítőgyakorlatokat csinálni, részben ezek miatt.
Ja, hozzá kapcsolódik, meg a Judasos Rippertől is olvastam, hogy nagyon magas hangok kitolásakor közel eszméletvesztés következik be náluk (elsötétül a kép...) Ez azért megérne egy misét... rossz technika ez, vagy ez így van rendjén, mondhatni normális az extrém magasaknál néha ?
Semmiképpen sem az, hiszen számos hangszeren játszik, hatalmas dalszerző, igazi crossover arc. Még a Judas Priest is megkereste, amikor Halford kilépett, de nem akart metal istent játszani... :) Állítólag még Steve Vainak is tudott mutatni egy-két érdekes deathes ritmusgitártémát :) Full őrült, de hát ilyen szintre nem is lehet másképp eljutni.
A második klipben amit csinál az igen durva. Csomó zenekarban ezért van két énekes, ő ezt megoldja egyedül. Az utolsóban pedig kicsit olyan, mintha Sandra Nasic-ot hallanám férfikiadásban Sztem nem kispálya a figura.
Őróla van szó.
Érdemes végigfülelni a számokat, mert közben is gyakran vált énektechnikát, tisztáról sikításra, hörgésre, kiabálásra stb.
(ha mindezt élőben is hozza, akkor meghajlok előtte - márciusban kiderül :)
Midnight (RIP)
a Crimson Glory egykori énekese
szerintem nagyon tudott a srác
hallgassátok, véleményezzétek (főleg az első számot, szerintem hihetetlen jó, bár a feleségem szerint csak üvölt :)
Az első pár próbán, az ismerkedés fázisában természetes, hogy benne van a zabszem az ember fenekében, nem tudja elengedni magát. A másik lehetőség a profikra jellemző "szép, szabályos" éneklés, azaz nem tudnak ellazulni, házifaladat, amit igyekeznek 100%-ra megoldani a tanárbácsijuk/nénijük szabályait alkalmazva, nulla egyéniséggel.
Ha később sem megy a lazítás, akkor ez egyéni, mentális probléma, te kívülről nem sokat tusz tenni. El kell mélyednie az illetőnek az önismeretben, stresszkezelés, meg úgy általában elgondolkozni, hogy miről szól a rock'n'roll. Elsősorban nem a szépségről, és az unalmas, uniformizált tökéletességről.
A komolyzene világába belepasszol az ilyen, ott aki elénekli pontosan a kottát, az ünnepelt sztár lehet. A musical theater is hasonló, bár oda már beszivárog némi "szabálytalanság", viszont legtöbbször az is erőltetett, mű dolog. (nem is lehet lázadónak lenni minden páros pénteken 20:00-22:00-ig :)
Az énekesen áll, vagy bukik a dolog, neki önmagáből kell kihoznia kisördögöt, különben uncsi lesz. Jamie-ék sem vitték sokra, hiába zenéltek szépen, pontosan, és még szponzoruk is volt.
(az alkoholt nem javaslom lazulásra, főleg énekesnek, ide tényleg egy alapos önelemzés kell, mi a cél stb. Persze egymás között is tisztáznotok kell, hiszen ha jól sejtem, két külön világ találkozott, ami megfelelően kezelve(kommunikálva) lehet érdekes is, de lehet életképtelen párosítás is.
Igen, egy felvétel segítene, bár én sejtem miről beszélsz. Egy korábbi bandánk énekese volt ilyen. Aztán az a banda feloszlott, ő csinált egy új bandát, és az utóbbi időben ott kezd egész jó hangja lenni (mármint élő, erőteljes, mert pontosnak pontos volt mindig). Rájött magától, hogy mi a gond. Sztem alapvetően nem arról van szó, hogy ezt nagyon tanulni kellene, egyszerűen el kellene tudni engedni magát, és bele kell élnie magát a zenébe. Sztem akkor ez a "dög" jön magától, addig meg az ember csak egy zenegép. És igen, eleinte ez a beleélés a pontosság rovására szokott menni, asszem ez az, amit tanulni kell: hogy a pontosság is megmaradjon mellette. A rossz hír az, hogy ezt nemigen lehet sztem kívülről rátolni egy énekesre. Vagy jön magától a ráérzés, vagy nem, és akkor szopacs van, lehet akármilyen pontos.
A helyzet a következő: Van egy projectem amiben brti pop-rock alapokon nyugvó zenét csinálunk
(Jamie Winchester, Muse, Coldplay stb...), azonban az énekessel nem boldogulok.
Tudni kell róla, hogy Ő igen tapasztalt, magas fokon képzett, győnyörű hangja van. Eddig főleg komolyzenét,
és musical-eket énekelt. Most kedvet kapott valami máshoz, és csatlakozott hozzánk.
Az a baj vele, hogy olyan a hangja, mint a vonalzó. Minden hang ritmusban tökéletes pontossággal, tökéletes hangmagasságban
szólal meg, de valahogy mégis borzasztó. Mint egy kocka. Valahogy hiányzik belőle a "dög", vagy nem is tudom,
olyan "sterilen" énekel, pegid van benne tüdő, nem is akármilyen, de valahogy nem illeszkedik a zenébe.
Van erre megoldás? Mi a véleményetek, mit, és hogyan kéne gyakoroltatnom vele?
Hogyan lehete egy kicsit "elrontani" a hangját? Kéne bele az az "egy csepp méz".
a másik oldal:
Critics and other singers often called him lazy. He seemed as undisciplined in singing as he was about food, abandoning diet after diet in favour of porterhouse steaks or caviar scooped up with a tablespoon. Certainly he was unintellectual, without conservatory training and barely able to read music. Learning from a score, he once said, was like making love by mail.
Itt az interjú, ha valakit érdekel, ő ezt mondta, aztán vagy igaz, vagy nem :)
Pavarotti: Depends what you mean. You can say that I barely read the score for the orchestra. That, yes. But the tools you buy for the tenor, piano, no. I read perfectly.
Wikipedia:
"In an interview in 2005 with Jeremy Paxman on the BBC, Pavarotti rejected the allegation that he could not read music, although he acknowledged he did not read orchestral scores."
az van hogy épp szervezés alatt áll egy "szeminárium"
amin összeülünk és a tapasztaltabbak segítenek a tapasztalatlanabbaknak, illetve egymásnak; lehet majd énekelni, felvételt is készíteni, szal ilyen hosszúra nyúlós dolog lenne, akit érdekel
kifejezetten technikai dolgokról, hangképzésről, légzésről
lesz szó
A leírtak alapján mindenképpen tanárt javaslok, hiszen tudod, mik a problémák. Pár alkalom egy személyre szabott oktatáson, amely csak a problémáidra fókuszál, és sokkal előrébb leszel. Figyeli, hogy éneklés közben a megfelelő izmokat használod-e ilyesmik. Szolfézs nem kell, meg ilyenek, hanem csak célzottan :) Biztos vannak jó könyvek (angolul) mindezen témákról, mondjuk ha rákeresel amazon-on arra, hogy 'singing', de mindenképpen gyorsabb és hatékonyabb a személyes oktatás, ha az alapok már megvannak, és konkrétak a kérdések.
A következő van: nekem zeneiskolai tanulmányok végigkísérték az óvodát-általános-középiskolát, szokásos furulyával kezdés, majd át 3 év trombita, aztán klasszikus gitár meg zongora (zongora sajna elmaradt, most már csak a gitár megy).
Tehát ott volt szolfézs, ének, énekkar, stb. Van fülem, hangom, érzékem hozzá, hallom, hogy mi a szar, épp ezért is érdeklődöm ezzel kapcsolatban.
Összejött egy banda, ahol énekes-gitáros poszton vagyok, és igénylik a számokat, hogy kicsit rendbe rakjam a hangom, intonáció, hangkitartás, légzés, hangterjedelem - megvan az a magas, csak majd be szarok, hogy kijöjjön, meg lehetne ezt oldani könnyebben is -, szal ilyeneken segíteni.
Ja, hogy hívják azt (főleg jazzben van), amikor a gitáros ugyanazt énekeli, amit szólózik ? Az is biztos fejleszt, de nem tudom a nevét, nem unisono-ra gondolok, van valami spec. neve.
Nincs direkt összefüggés a kottaolvasás és az énektudás között. Ezen ne is veszekedjetek... :)
Aki előadóművész, vagy dalszerző, annak biztos hasznos.
Rockban nem igazán kell, az az én egyedi perverzióm, hogy szeretnék majd egyszer jól megtanulni kottát olvasni. Az is egy olyan dolog, ami szélesítheti az ember zenei látókörét, szóval miért ne ?
Jaj, van ez a rossz vicc:
- hogyan halkítod le a gitárost ?
- kiteszed elé a kottát
:)
(én gitáros is vagyok, kicsit bosszant, mert van benne valami :)
De mivel George Lynch, az egyik legnagyobb gitáros semmit sem tud a zeneelméletről, ezért én sem kapkodom el a kottaolvasás tanulást :)
ja, meg ahangközök hallása na az még elég fontos, hogy tudj hangközöket énekelni, meg kihallani zenéből
ezt egyébként hangszerrel kva jol lehet fejleszteni, szal aki kicsit is énekel, érdemes leglaább alapszinten vmi hangszeren játszani, zongora/gittyó, vagy valami
Amikor bejön hozzám a boltba egy ember hogy olyan könyvet keresek amiből megtanulhat kottát olvasni, legszívesebben azt mondanám hogy: "baszd meg, miért nem figyeltél az iskolában énekórán!!!!!"
Nem értem hogy emberek hogy nem tudnak kottát olvasni, iskolában tanítják, én igazán trehány rossz átlagú tanuló voltam, de én is ott tanultam és azóta nem felejtettem el.
Nem akarok belepofádzani a dologba, de ha már az énektechnika rovatban vagyunk, és szó esett a kottáról ha jól tudom, legalábbis azt hallottam hogy Pavarotti sem tudott kottát olvasni, és ő azért tudott énekelni egy kicsit.
Nem azt mondtam, hogy jobban, hanem könnyebben Nyilván ha tudsz kottát olvasni, akkor zeneelméletből, összhangzattanból sem vagy síkhülye, mert ezeket együtt tanítják.
A jó hallás a legfontosabb, na azt nem lehet venni a boltban :) Sajnos mi meg a kottaolvasással vagyunk így, kényelmi okokból kimaradt, pedig dalszerzésnél fontos lenne.
én autodidakta tanultam gitárolni, de tegyük hozzá volt a környezetemben pár igazn jó gitároló ember akit lehet nézni, hogy mit és hogy csinál.
Abban igazad van, hogy kb. 6-10 év alatt át tudnám adni a tudásom, amit én 30 év alatt szereztem.
mi még mk27 magnó mellett füleztünk (jobb is a zenei hallásunk!), a külföldi oktatóanyagokért-kottákért ölni tudtunk volna, ráadásul tanár sem volt aki oktatta volna a müfajt...
Hát csak tanárt találni max kalasszikus zeneit lehet szinte. Ami persze nem rossz, mert az alapokat tök jól meg lehet tanulni tőle, de mondjuk stilushoz megfelelő hangképzést már kevésbe sajnos.
Extrém esetben igen, de alapvetően nem ez a baj, hanem a lassú fejlődés, meg a zsákutcák, amelyekbe könnyű belefutni. Mint a gitározásnál, érdemes az alapokat tanárnál elsajátítani, ne a helyes pengetőfogással menjen el 5 év :)
Tanár nélkül hajítófát sem ér az egész. Egyedül nem fogod hallani, ha valamit rosszul csinálsz, kell a külső kontroll.
Ha ragaszkodsz hozzá, magyarul van ez, nem próbáltam, de az ingyenes (hírleveles) verziója korrekt volt: http://enekesleszek.blog.hu/ .
YouTube meg tele van videokkal, de irány és kontroll nélkül éveket elpazarolhatsz, illetve rossz technikát sajátíthatsz el...
Sziasztok srácok,
arra lennék kíváncsi, a neten fellelhető-e - ne adj' isten, letölthető - olyan cucc (songbook, tutorial, video, stb.), ami az énektechnikában, hangképzésben segít - akár az alapoktól.
Szerintem a Subhuman Race is baromi jó lemez, sajnos a közönség többsége nem így gondolta akkor (ma már van respektje annak az albumnak is). A régi rajongóknak túl kemény volt, a Pantera-Machine Head vonalon meg nemkívánatos stigma volt a hajmetalos múlt.
A kaziról jut eszembe, azt olvastam még régen Sebastian Bachról (az ex-Skid Row énekes), hogy koncert előtt felteszi a walkmant, és Judas Priest meg egyebeket hallhat, úgy melegít. Na, az én walkmanem annyira nyávogott, hogy ha az alapján melegített volna, egy hangot sem talál el :) Mondjuk láttam is tőle koncertet, ahol hamiskás volt, de az így utólag technikai problémának tűnt, azaz inkább kiabált ének helyett. Pedig hatalmas zenekar lehettek volna, ha nem szúrják el a második lemez után...
95-ben én még Mászterofpuppeccel terrorizáltam a családot, mert megtetszett a sok jazz,70's prog meg hard rock után,amiket fater szeret hallgatni De rápróbálok majd a koraiakra, elég komolyan beleástam magam egy időben a progresszív dolgokba,nem is teljesen sikerült kijönni belőle De nekem is volt a 90-es évek végén nagy másoltkazi-gyűjtemény, a CD még akkor is luxus volt, sőt igazából egy pár éves átmeneti időszakot leszámítva,amikor a letöltögetés/mp3 elkezdett bejönni,végülis az is maradt, ma is inkább csak státusszimbólum a CD.
A korai lemezeket nézd, nagy különbség nincs, eléggé hasonlóak, de egységesen jók. Emlékszem, egy haver adta nekem kazin anno a Carved in Stone albumot (akkoriban a CD luxus volt itthon), a kazi másik oldalán szintén egy ismeretlen banda volt, valami Symphony-X... :) 1995... persze akkor még a gitárra figyeltem inkább :)
Nekem az a banda valahogy kimaradt, az utolsó lemezükkel próbálkoztam, de nem fogott meg. Viszont szegény Mike ezen az Ayreonon nagyon nagyot alakított.
OK, meghallgatom, a Shadow Gallery régi kedvenc. Sajnos az egy hónappal ezelőtti (első :) turnéjukat ki kellett hagynom, pedig a közelben voltak, csak én voltam kehes. Kollegák mentek, azt mondják nagyon jók voltak a vokálok (is).
A Human Equationt érdemes meghallgatni, szerintem messze a legjobb lemeze, és az jól hallgattatja is magát. Amit szegény Mike Baker (RIP) csinált a Loserben, az tanítani való ilyen epikus témában, nagyon élethűen formálja meg a szereplőt a hangjával.
Köszi a linkeket. Tisztelem, becsülöm Arjent, de nekem sok ez a sokszereplős, hosszadalmas koncepciója, nem tudom végighallgatni ezeket a lemezeit. A Star One a kivétel, ott néhány számot repeat-re is rakok néha :)
Zseni a fickó, az biztos, és nagyon szimpatikus figura. A gitárhangja mondjuk nagyon mű, persze ez ad neki egy speciális űrbéli feelinget :)