És akkor ki fog panaszkodni, ha jobban lesz???!!! Nyugdíjas meg nem lehet, max rokkantnyugdíjas. Apám tavaly mehetett el előnyugdíjba és egy évvel idősebb, mint Jeti.
Miért nem veszel egyet? Azzal elgurulsz a buszmegállóig, ott kipattansz, összehajtod, felszállsz a buszra, oszt mész uszodához. Ha az úszás segít, pár hónap alatt összekaphatod magad annyira hogy már tolókocsi sem kell. Vagy mehetsz járókerettel, az is sok terhet leszed. Ha jól tudom, nyugdíjas vagy... Ergó a tömegközlekedés ingyenes, akkor mész amikor akarsz, így mehetsz 10-11 óra tájban is, amikor alig vannak, fix hogy ülőhelyed is lesz.
Amit lentebb írtál együttesről meg utópia, egy hakni bandát csak találnál, akikkel pár hetente elmehetsz lagzizni vagy étterembe muzsikálgatni, ami azért nem rossz pénz. Ezekhez nagy pakk sem kell, és heti 5 próba sem.
Akkor is megvolt ugyanez a bajom, sőt előtte hat évvel is, csak kockás hasam volt a heti 13km úszás miatt és részben tünetmentes voltam.
Itt Sümegen meg rámgyütt 35kg felesleg éppen az úszáshiány miatt.
Szobabringám van és tényleg a rendszeres kiadós természetes izzadás. Teljesen rendben van a vérképem a vérnyomásom és minden szervi működésem, csak ez a fránya gerincsérv. Kertészkedek a ház körül, beleértve az utcafronti előkertet is. Az én reszortom a fűnyírás. Négy évvel ezelőtt még lelkesen csináltam, de ma már, csak kényszerből. A pesti barátnőm besegít hetente a konyhakerti gasztronómiai növények művelésébe, ahol sokat kellene hajlonganom, ami nekem nem jönne össze. Négy évvel ezelőtt, mikor ide Sümegre költöztem, már az első héten, hirtelen felindulásomból vezérelve vettem egy sebességváltós bringát és elkarikáztam vele a hotel kapitány szállodába, ami a háztól látható várhegy túloldalán van, hogy az ott lévő uszodában és szaunában kilazítsam a költözködés fáradságait. Úsztam négy kicsinyke hosszt a 15m hosszú kacsaúsztatójukban bukófordulókkal és már is kizavartak a medencéből azzal az érdekes szerintük nyomós érvvel alátámasztva, hogy a vízben vizes lesz a fürdőzők frizurája. Na, gondoltam ide se jövök többet! Siettem volna haza durcásan, de az új bringámnak, csak a hűlt helye volt konstatálható. Másfél km-ert gyalogoltam hazáig és folyamatosan azt mondogattam magamban, majd egyre hangosabban is, hogy, mi a büdös faszt keresek én itt, kellett ez nekem?
A pesti barátnőm tavaly megajándékozott egy használt lágy falú kerti úszómedencével, amit a sümegi roma lomisoktól vett. Orrba szájba ezer lukon keresztül folyik ki belőle a víz, ami csak akkor derült ki, mikor már 6000l hálózati vizet nyomtunk bele.
... persze nem arra gondolok, hogy ilyen medencében oda-vissza úszni, hanem valahogy rögzíteni magadat, kb. mint a szobabicikli. Erőkifejtés legyen, méterben haladni nem feltétlenül kell...
Esetleg ilyen kis, felfújható medencével nem lenne valahogy megoldható az edzés ?
Fontos lenne a súlyfelesleg leadása, az sok mindent helyrerak (vérnyomás, cukor stb.) és persze jobb közérzet. Saját tapasztalat, nem reklámszöveg. Én mondjuk szobabringáztam, de valószínűleg az nem tenne jót neked, az úszás tényleg jobb. Úgysem versenyszerű dologról van szó, hanem bármilyen könnyített mozgásról, ehhez talán megtenné egy kis medence is, amiket lehet kapni már egész olcsón...
Az van, de két verzió van az orvoslására:
Vagy megműtenek és két évig járókerettel botorkálhatok a ház körül, miközben innen 18km-re Hévízre kellene járnom hetente háromszor gyógytornára, amire nem áll rendelkezésre betegszállítás, vagy elkezdek ismét úszni a gerincoszloppal párhuzamos, függőleges izmokat megerősítve heti háromszor napi 4500m-rt, ami megint csak nem áll itt rendelkezésemre.
Kár hogy nem láttad tegnap valamelyik TV csatornán a Szily Nóra riportját az Ernyei Bélával.
Nagyon tanulságos volt (a most zenészkedni vágyók tekintetében is.)
"Szerencsére" a ketyegővel és semmi más szervemmel probléma nincs, csak a négyes gerinccsigolyám van a többi közül előre 10mm-rt kicsúszva és mert, hogy ott lépnek ki a gerincvelőből a lábak felé a járóidegek, ilyen tüneteket okoz.
Az orvossal való konzultáció már 10 évvel ezelőtt megvolt és X %-ban mozgáskorlátozottként vagyok elkönyvelve és, ami sajnos mindig folyamatosan módosul a parlamenti határozatok alapján, de soha nem a szenvedő fél előnyére, hanem nagyon is a hátrányára.
Jeti bátyó, ezeknek a tüneteknek fele se tréfa, párom apukájának évek óta ketyegőproblémái voltak, ugyanilyen fáradékonyság stb, pedig nem volt súlyfeleslege sem, se tinta, se cigi, és járt kezelésekre. Mégis tavaly ősszel temettük...
Azért orvossal csak kellene konzultáltni. Lehet hogy neked is valami a ketyegővel lehet...
És, ki vinne el a külvárosból a belvárosba a buszig? Az kb., 800m. Maximum 100m a gyalogos hatótávolságom. Utána összerogyás, hanyatt fekvés fél óra és újból neki lehet rugaszkodnom. Én itt vidéken úszás híján a röpke négy év alatt sajnos nagyon ormótlan lettem. 138kg lett a pehelysúlyom! Egyébként is én a saját motyóm nélkül soha más cumón nem voltam hajlandó játszani, de még próbálni sem, mióta zenélek.
És sehol nem hagyom ott a motyómat még egy kábelt sem.
Az más vetülete lenne a történetnek, ha olyan zenekarba csöppennék, ahol manager lenne és, aki szerződésben vállalná a felelősséget a motyómért és, aki megszervezné az oda és a visszajutásomat, mint, ahogyan a szép időkben is működött.
Minden héten ötször próbáltok délelőtt kilenctől délután ötig?
Nem jár...
Próbára meg elvisz ánbusz! Én is meg tudom oldani! Pont 40 km-rel arrébb próbálok, mint ahol lakom, elvisz a busz, meg a vonat. Első próbára értem jött a gitáros kocsival, levittük a motyóm, azóta ott van. A másik zenekaromban, ami itt próbál helyben, meg a gitáros lakik 35 km-re és minden héten próbálunk, jön vonattal+busszal.
Az arany és platina lemezes csapatokon kívül a vendéglátósok jártak a legjobban, de azok között főleg az olyan zenekarok, akik az OSZK-n keresztül egy-két éves időszakokat zenéltek 30-40 éven keresztül külföldön jó helyen, mint pld, Norvégia úgy, hogy tulajdonképpen a szerződések között kevesebbet tartózkodtak itthon.
Jaja. Tudom. (De már 25 év után is jár nyugdíj.) Az én estemben is már azért a 18 zenészi időért és a kilenc év polgári foglalkozásokból is járnak fillérek, mint megtudtam a nyugdíjintézettől, ami a Szörényi Levente, a Presser Gábor, Gerendás Péter és még néhány nagy nevű zenészek harcának harcának köszönhetően a hazai volt ORI-s hivatásos zenészek mindegyike meg fog kapni nyugdíjként.
Nyilván sokan, sokféle eltérő összegű nyugdíjfélét fognak kapni. Ez attól függ, hogy kik, mennyire pénzes bulikat tudtak felhajtani maguknak az évtizedek során, voltak-e hanglemezeik és, hogy azokból és a fellépések után megfizették-e a progresszív adót.
(A volt vendéglátósok is kapnak rendesen!)
Minden bejelentett fellépésnek nyoma van a nyugdíjhivatalban, vagyis jó, hogy ha nyoma maradt, marad.
Mint megtudtam a hivatalban, hogy én pld., az 1974-től 1987 év közötti intenzívebb zenélkedős időszakomban sokszorta több pénzt fizettem be, mintha 30 éven keresztül diplomás főmérnök lettem volna, de hozzátették megjegyzésként, hogy azért ne számítsak (47)-54 ezrestől magasabb nyugdíja.
Viszont én még szívesen zenélnék, de sajnos nem rajtam múlik. Pontosabban, csak annyiban, hogy itt vidéken jelenleg nincs kocsim, amivel a próbákra és a bulikra el tudnék járni a motyómmal a lakóhelyemtől 40km távolságokat.
Szar a helyzet, de még nem teljesen reménytelen.
Nekem a múlt rendszerben a munkakönyvem csontig megtelt. Szerencsém, hogy rendszerváltáskor nem dobtam ki, mint, ahogyan azt sokan, mert a nyugdíjintézetnél össze tudtak szedni belőle 27 dolgos évet, aminek közel a fele polgári kényszermunka volt.
etz ből nincs, sosem volt négy gangos. utolsó négyes mz az a TS250 (peregy nélkül:) meg a TS125 meg TS150 volt...
a TS250/1 az már ötös váltóval készült, nekem is olyan volt :) imádtam, ezerszer stabilabb váza volt, mint az ETZnek. Csak az a fránya dobfék elöl.
pont erről beszélek, hogy csak a kókány :) nehogy azt hidd hogy nagy tuning szakembernek gondolom magam, csak fiatalok voltunk, és nagy buli volt.
Aztán később rájöttem hogy a gyári állapot is még messze van a 'jótól', és onnantól kezdve a halkabb járás, egyenletesebb húzás, kisebb fogyasztás volt a cél, főleg amikor futár voltam.
sufnituning:), nyilván nem egy profi műhelyben szakember által felkészített versenytuning, hanem házi megoldás, de valamennyi teljesítménynövekedést el lehet vele érni:)
nekem is jobban ment a simóm miután belekontárkodtam így
Ki emlékszik még erre a motyóra?
Eredetileg 12"-os 40W-os hangszórók vannak benne.
Meg fogok csinálni egy ilyen hangfalat, csak darabonként 225W-os "széles" sávú hangszórókkal (37Hz-8KHZ).
A hangfal minden mérete mm pontossággal megvan.
http://kepfeltoltes.hu/120506/Fiatals_gom_eml_ke._K_r__hogy_manaps_g_m_r_nem_csin_lj_k__mert_nagyonnagyot_sz_lt__www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/120506/fender_l_da_002_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Az elmúlt napokban csináltam magamnak egy ilyen gityópickup házba "gyűrt" basszpickupot, amit bele fogok operálni közvetlenül a nyak végéhez a Jetipickupos Johnsonba.
Kíváncsi vagyok, mit fog változtatni az össztónuson és a pickupkapcsolási variációkon.
A 180-at elértem, de nem tudta folyamatosan tartani, mert jött egy kis ellenszél, vagy enyhe, hosszabb emelkedő, azon nyomban vissza kellett váltanom. Pláne a nagy testem is rendes légellenállás volt. Mindenesetre a 125-135-öt tudta huzamosan tartani és nem pörögte magát szét, mert csak számított az a plusz három foggal nagyobb meghajtó lánckerék. Talán elfért volna rajta egy ötödik sebesség is, de ahhoz viszont gyenge lett volna a motor. Már nem is emlékszem pontosan, hogy a gépkönyvében, hány lóerőt adtak meg (talán úgy 20-24-et), de szerintem gyengébb volt. A szívótorokból a pörgentyűt hamar ki is vettem, mert tényleg nem javított a teljesítményén. Viszont én más keverékkel jártam. 95-ös oktánszámúhoz kizárólag csak ricinusolaj. A pontos arányra már nem emlékszem, de kevesebb ricinus kellett, mint, ha hagyományost használtam volna. Apám a szakmáját tekintve motorszerelő volt és ő gondozta napi szinten. 3-4 ezer km után szétszedtük, hogy szemrevételezzük a felületeket. A ricinus szikrázóan tükör fényes felületeket és jó kompressziót csinált, csak kurva ragacsos volt minden.
Ezek a tuning leírások mindig mosolyt csalnak az arcomra.
Kb olyan, mintha valaki azt írná, "vettem kér ajtómágnest, tekertem rá pár menet drótot, betettem a gitáromba, és kurva jó hangszedőm lett.
Az alapelv stimmel, de ez még kib***t messze van a jótól.
Alapvetően, hidd el, egy motor tuningolás egy szakma. Én, mint mestervizsgás motorkerékpár szerelő, (nem autó, hanem motorkerékpár) csak a tuningolást külön két évig tanultam.
Szóval, amiket itt leírtok, az max a belepiszkálás/belebarmolás kategória, a tuningtól Makó-Jeruzsálem viszonylatban vannak...
meg zabálta a benzint:), manapság ilyen benzináraknál nem érdemes pörgetni a kétüteműket:)
esetleg optimalizálni a teljesítményt a hatékonyságért, hogy kevesebbet fogyasszon meg ne legyen annyira környezetszennyező...
vékonyabb hengerfejpakolás, megpatkolt feszszabályozó (rezgőnyelves természetesen), felnyitott dugószoknya, kipufogóirányba lereszelt dugótető, jó rezondob, könnyített kuplungszerkezet és főtengelysonkák (aluval feltöltve, kiegyensúlyozva), polírozott szívócsonk és felömlők, moddolt karbi.
máris szereztél 40% plusz teljesítményt a kétüteműdből... de 20ezer helyett 3000km után szétfordult az biztos.
nekem szétolvadt az alsó hajtókarcsapágy, és még elmentem vele 4 km-t bár furcsán gyenge volt, és ahogy megálltam, no alapjárat, és összefagyott egyből :)
de 140nél többet nem tudtam menni az Mz vel... kifogyott mindig a karbiból a benzin, nem folyt le elég
ilyen házituning a kétüteműeknél relatíve könnyű volt, a hengerfejből lecsiszolni kicsit, a beömlő felől a dugattyú szoknyájából lereszelni, nagyobb fúvókák..:)
Azért van az a mosdatlan, útszéli, dagadt, rózsaszín-cicanadrágos szigetelőszalagozott-strandpapucsos cigánykurva aminél ez az elmélet nem működik :)
Ja meg le van rókázva a ruhája eleje, csak az már nem fért a mondatba :)
Volt a '80 években egy kisipari csodaszer, amiről a Jeti beszél, valami sufnituning önjelölt tudós gyártotta, az elképzelés az volt, a szívócsőbe kellett beszereli, ez tulajdonképpen leegyszerűsítve a dolgot, egy ventilátor lapát volt, amit a beszívott levegő megforgatott, és ez hajtott egy leginkább egy kézi turmixgép keverőszárára emlékeztető valamit, ami azt a célt szolgálta volna, hogy úgymond után porlasztja az üzemanyagot, mielőtt az égéstérbe jut, ezáltal tökéletesebb lesz az égés. De valójában szart sem ért. Illetve inkább rontott a teljesítményen, mint növelt, ugyanis lelassította az áramlást a szívócsőben, amitől rettentően fulladt a motor. Nem is terjedt el, hiszen nem volt jó semmire.
A turbó teljesen más elven dolgozik. Kétütemű motorokon nem nagyon alkalmazták, kísérletek voltak ugyan, de soha nem lett használható, lévén a kétütemű motorokban, az üzemanyag feltöltés részét képezi a kipufogóban levő konfúzor, és diffúzor, ami a kipufogógáz sebességét, és áramlási irányát is változtatja, ugyanis, mikor a forgattyúsházból elindul a levegő benzin keverék a felömlőkön az égéstérbe, még nyitva van a kipufogó csatorna, így az előző munkaütem kipufogógáza, elindul visszafelé, hogy az égéstérbe visszanyomja a kiáramlani készülő elégetetlen keveréket. Így nincsen konstans gázáramlás, ami a turbóhoz kell. Kompresszorokat pedig főként 4 ütemű motorokon alkalmaztak, ugyanis azok nyomatékosak voltak, nem fogta őket vissza annyira, a kompresszor meghajtása. A kétütemű motoroknál a tuning egy jól hangolt kipufogó, végtelenségig lekönnyített mozgó alkatrészek, és egzaktul méretezett, áramlástanilag optimalizált (felületek megmunkálása, szívócső hossza, átmérője, stb, stb) szívóoldal....
Én tuningoltam ETZ-t. Stabil 160 már jó eredménynek számított. És akkor derült ki, hogy gyengék a fékek, instabil a futómű, rossz a motor felfüggesztése, gyenge a váltó.
Szóval aki azt mondja, betesz egy nagyobb lánckereket előre, meg egy csodakütyüt a szívócsonkba, és utána már csak az órát kell cserélni, hogy mutassa a 180-t, az HAZUDIK!