Hát nem tudom..én kép nélkül kezdtem hallgatni, meg nem mondtam volna, hogy egy kisgyerek játszik fapofával..
Lehet, hogy ő nem az a fajta, akinek minden érzelmet látni lehet az arcán...
Van egy francia jazz gitáros fickó (pufi, meg talán picit kancsal is), mindig elfelejtem a nevét, de ő már sokkal fiatalabban durvábbakat gitározott. Még anno láttam egy életrajzi műsort róla a Mezzo-n, és kurva keményen szólózott nagy testű jazz gitáron, amikor pici volt. Az egész család zenélt, ebbe született bele.
azért még elég éretlen szerintem, inkább betanult dolgot játszik....
Katona Tommy 12 évesen már iszonyat jól játszotta a bluesokat.... mondjuk 5 évesen kezdte és 8 éves kora óta koncertezik aktívan...
hol látsz te itt fílinget?
én egy nagyon technikás kisfiút látok aki dögunalmasan gitározik
nézelőlidik közben, és a kisagyában tárolt mozdulatsorokat pörgeti
esküszöm akármire ami akárkinek szent -nekem sajnos ilyen nincs - hogy életem legdurvább megdöbbenő élménye eddig... nem kertelek lefostam a bokám, megettem és újra lefostam... ez mi?! 12 évesen? Olyan elképesztően érett és muzikális és finom... és fapofával, hiba nélkül, villamgyorsan, vagy épp tökéletes fílinggel, tökéletes kontroll alatt tartva a hangszert... hogy volt erre ideje 12 év alatt? az anyaméhben kezdte???? ez nem zseni és tökéletes családba születés hanem ez a 100. hatványon. jajj könyörgöm nőjön, nőjön, nőjön nőjön, és ne történjen semmi szörnyűség... el tudjátok képzelni mi lesz ebből a kisfiúból 20-30 vagy 50 év múlva? :D:D:D
komolyan Miki most nagyon nagyon nagyon nagyon nagyon padlón vagyok :D ilyet hogy?!?!?!?! EZ MI?!?!?! Danika megőrült és csatlakozik:
Hogy lehet az, hogy olyan időszak után érzek nosztalgiát, amikor még csak magzat és kezdemény voltam, nem is ismerthettem, hogy milyen az ÉLET akkor?
Mire emlékezhetek és mi az, amit csak úgy hiszek, hogy az én akkori emlékem, pedig valahol már sokkal később láttam?
Tudnál mondani pár gitáros példát az egyes akkordok kijátszása témakörben?
Egyébként érdekelne egy összehasonlítás, hogy technikailag mik a lehetőségei egy fúvós hangszernek, a gitár lehetőségeihez mérve. Én arra tipplenék, hogy egy fúvós hangszernek egyszerűbbek az eszközei, mondjuk egy bonyolultabb akkordmenet lekövetéhez.
Jazz gitár tanítását vállalom (+zeneelmélet) szakirányú diplomával, sok éves tanítási gyakorlattal .+36305237765
Ugyanitt ELADÓ GIBSON ES 165 Herb Ellis Jazz-gitár!
Kovács Gergely
Minden egyes akkord kijátszása a swing-korszak sajátossága volt. Ma is használják a módszert főleg a neo-klasszicisták (például a Marsalis-klán). Egyértelműen ezzel kell kezdeni, utána jöhet a tömbösítés, neked van igazad. Viszont a bebop és főleg a post-bop korszakban sokszor sokkal egyszerűbb a tömbösítés, mert egy dal, ami 350 bpm-en szalad, és nagyon sűrű a harmonizálása, nehezebb kijátszani minden egyes akkordot. Persze vannak olyan témák (például a Giant Steps), ahol direkt arra mennek, hogy se a kijátszás, se a tömbösítés ne legyen zökkenőmentes, és új utakat keressen a zenész. Coltrane ezt az utat az arpeggio és a kromatika nagyon durva használatával találta meg.
A jazz standardeket a Real Book és Fake Book kiadványokban találod meg (torrenten fent van az összes), de azt tudnod kell, hogy ezek csak a dallamot mindenféle frazeálási jelek nélkül, és a hozzá való akkordokat tartalmazzák, amiket neked nem kötelező kijátszanod! A kíséret is impró a jazzben (kivéve a big band műfajban, ott sokszor minden kíséret hangszerelt, és csak a szóló impró).
De szerintem jó ötlet egy oldal a jazzel ismerkedőknek, lenne rá kereslet.
Jazz gitár tanítását vállalom (+zeneelmélet) szakirányú diplomával, sok éves tanítási gyakorlattal .+36305237765
Ugyanitt ELADÓ GIBSON ES 165 Herb Ellis Jazz-gitár!
Kovács Gergely
2010-02-22 00:28 |
#901
akarom mondani ez:
2010-02-22 00:24 |
#900
és ez mi a szar már? :D:D beszarok ezeken a csávókon. felfedeztem még 2 új guthrie-t? :D
Egy másik, szerintem elég változatos, bár kezdetnek sokkal inkább tökölős módszer, hogy minden egyes akkordot "kijátszol". Tehát amikor az adott négyeshangzat vagy akármi szól, annak a hangjait játszod csak, és szépen vezeted át mindig a következőre, pl. szeptim-oldással.
Bár igazság szerint én is igyekszem ezt a tömbösítős-módszert bevezetni, csak még nem lehet...legalábbis a tanárom nem engedi...árgg..
Más:
Gondoltam egy mindenkilapjás vagy valamilyen free honlapot összedobni kezdő jazzeseknek (bár még magam is ebbe a kategóriába tartozom) a jazz-standardekről. Amikor utána kellett néznem különböző számoknak, leginkább csak improt találtam ugye, és sehol nem volt meg a konkrét "kíséret+téma".
Ezért tervezem, hogy mondjuk guitar proban összedobom mindig egy standard ritmusgitár-kíséretét és az alap szólótémáját, az adott szám szerinti hangnemben.
Lenne rá kereslet? Mert ha valakit érdekel, akkor szívesen összerakom, gyakorlásnak mindenképp jó lenne! :)
Szerintem meg hallgass swing big band cuccokat :D Az mindennek az alapja. Vagy ha az nem jön be, akkor hatvanas évekbeli torzított gitáros bluest. Sőt, inkább azt! Ha ezeket elég ideig hallgatod, a modern jazz már baromi egyszerű (mert alapból baromi egyszerű mondjuk egy bebophoz képest - sajnos!).
Tömbösítened kell az akkordokat. Azt mondod, hogy Em7, Hm7, Em7, Hm7, Am7, D7, Gmaj9. Ezesetben végig kell nézned, hogy ha az alaphangnem D-dúr, akkor van-e olyan akkord, ami nem része a D-dúr "hangzatcsaládnak". Az Em7 a D-dúr második foka, a Hm7 a hatodik foka, az Am7 viszont hangnemi kitérés már, mert átvezet a G-dúrba. Tehát az első négy akkordot (kétszer Em7 és Hm7) átjátszhatsz D-dúrral és annak összes modális skálájával, majd Am7-től Gmaj9-ig átmész G-dúrra és annak modális skáláira. Mivel a Gmajnál ott a kilences, nézz utána, hogy erre milyen improvizációs skála illik.
A második sor E9, A9sus, C9 F#m7, F9, Em9, Eb9, Dmaj9, Bbmaj7, A9sus. Ez már húzósabb, mert több a hangnemi kitérés és sűrűbb. E9-re és A9sus (gondolom sus4)-re az ezekre a hangzatokra való improvizációs skálák kerülnek. Aztán C-major9 szintén, a F#m7 meg pont nincs benne C-ben, szóval ez cink. De ahogy nézem, ezután már az egész sor összes akkordja külön hangnemet alkot, méghozzá a F#moll7-től kromatikusan süllyed a történet. De vannak ízléses akkordok, eléggé Bensonos kör. Hát ide vagy kitalálsz az akkordokra illő skálát, vagy keresel.
Remélem segítettem, ha leírtam pár hülyeséget akkor bocs.
Egy kis segítséget szeretnék kérni!st ismerkedem a jazz-el és elkezdtem megtanulni egy George Benson számot,nevezetesen az Affirmation című szerzeményt és probálom elemezni az akord mentet, de a bonyolultabb részeket nem tudom kibogozni, biztos vannak itt köztetek akiknek ez gyerekjáték, az ő segítségüket szeretném kérni!
így követik egymást az akkordok: Em7 Hm7 Em7 Hm7 Am7 D7 Gmaj9
én anno billy cobham spectrum-ját kaptam, amit még mellé társítanék az a medeski martin and wood Uninvisible lemeze. ezek egyszerre nagyon komolyan agyasak, alapjaiban viszont mindkettő laza, funky-hiphop, élvezhető. illetve talán még filmzenét a 70-es évekből, ahol használták a nagyzenekari jazz teljes kifejezéskészletét, de nem vezérelték túl (mégiscsak egy filmzene) valami ilyesmi . én innen haladtam visszafelé anno, és bejött. ha valaki elkezdett volna 16 éves koromban oscar peterson-t mutogatni, elalszom rajta, az biztos.
Szia wgs! Kezdésnek szerintem olyan zenéket hallgass,amiket meg is értesz.Mit,mire.Nyilván ha nem tanultad ,nem fogod elsőre átlátni sem a tematikát,sem a lépések szükségszerűségét,de felfogja a füled,az agyad.És az induláshoz ez kell! Szaxofonosok közül talán a Coleman Hawkins,Ben Webster,Lester Young vonalat ajánlom,pianósoktól Oscar Petersont,Monty Alexander,Ahmad Jamal,gitáron Benson,Barney Kessell,Wes Montgomery,Joe Pass.Másnak ez hagyományosnak tűnhet,de ahhoz,hogy lépésről-lépésre fejleszd magad,ezekkel érdemes kezdened.
Mert könnyen emészthető, nagyon kellemes hallgatni, eszméletlen jó dalok vannak rajta,és mert fiatal magyar srácok csinálják,akik igyekeznek elszakadni a dogmatikus jazztől.
Csak a hasamra ütök: Planet X, Dream Theater, Meshuggah, Dave Brubeck, Metheny, ki mit szeret Ritmikákkal kell játszani és 1-2 szaggatás-variálás biztos megoldja a problémád. Ha már nem, böfögj egy marha nagyot a mikrofonba, és csapj bele a tékfájvba, az hatásos lesz
Átvezetőt csinálni különböző metrumú témák közé nem egyszerű, de nem is lehetetlen. Akár egy éles váltás is szólhat jól, ha az a "helyén van". Ki kell dolgozni; esetleg egyes zenékből is sokat lehet tanulni, hogy a "nagyok" hogy csinálják.
hát.... :D
az a baj, hogy sztem ha el is kezdem a take 5-ot nem sokaknak fog leesni (suli előtt játszom, lehet vmi buxa szájú szerecsen zenével inkább a kedvükbe járnék)
ha vmi törést rakok bele akkor így (mivel nem ismerik fel) csak olyan mintha elrontottam volna....
lehet elvetem ezt a verziót
eredetileg basszerossal lett volna funky-s verzióba....slap karácsony vagy hasonló :D
csak basszeros kiesett, vmi elméset próbálok kitalálni holnap reggelig
De találtam egy oldalt, ahol egy zenész oktatóvideókkal leckéről leckére elmond mindent, de ez szerintem inkább blues. Ez hasznos lehet?
http://www.johnhguitar.com/john-heussenstamm/GuitarLessons-Pentatonic01.php
Sziasztok!
Jazz-t, de leginkább Jazz Fusion-t szeretnék megtanulni gitározni.Pat Metheny, John Mclaughlin féle stílus érdekel. Nem tudtok valami jó oldalt, lehet külfőlfi is, ahol videókban lépésről-lépésre Jazz fusion témákat lehet megtanulni? Esetleg ha a Jazz alapjaival érdemes kezdeni az is megfelel. Annak is örülnék, ha valaki elmondaná hogy is érdemes neki kezdeni iylen zenét tanulni. Előre kössz!
Am Ammaj7 Am7 Ammaj7
Hm7b5 E7
-
Am Ammaj7 Am7 Hm7b5-E7
Am Ammaj7 Am7 G/H(?)
C F(7) Hm7b5 E7
Am Am/H Am/C
C B6 A A7(/G)
Dm Dmmaj7/C# Dm7/C Hm7b5-E7
Am Ammaj7 Am
F G C C#o
Dm G7 Hm7b5 E7
Am Ammaj7 Am7 Hm7b5-E7
Am Ammaj7 Am7 Hm7b G
C F7 Hm7b5 E
Am Am/H Am/C
F/C(az elején itt C-t fogott, lehet, csak eltolta) B6 A A7
Dm Dm/C# Dm/C Hm7b5-E7
simán lehet, hogy nyomdahibáról van szó, a nagy kiadóknál is dolgoznak trehány szerkesztők, korrektorok. nekem volt dolgom olyan hal leonard kiadású charlie parker kottával, ahol valami őskáosz volt a módosító és a feloldó jelek körül. aztán van olyan kotta is, ahol a feloldó-módosító jelek csak arra az adott ütemre érvényesek. mondjuk ezt illene jelezni minden esetben a kiadvány elején.
amúgy meg egy megoldás van, hallgass a füledre, vagy igazodj az akkord jelzéshez, már ha oda van írva a kotta vonalak fölé. a legbiztosabb meg talán az, ha meghallgatod a felvételt és játszod vele együtt.
Valóban,olykor méltatlanul apró sikert tudhatnak maguk mögött a kiváló muzsikusaink,de 'vigasztaljon' az a tény,hogy Scofield is lagzizik (!) az év egyharmadában.Amit írtál ,az még egy király szitu volt,Szhelyen az egyik kiváló formáció -hadd ne nevesítsem szegényeket-, 3 azaz három embernek játszottak......most képzelheted!
ellátás/pénz? miköze ennek ahhoz, hogy hányan hallgatják... ja, hogy egy hakni tribute band... akkor meg? lentebb azt kérdeztk, mi lett volna, ha egy modern jazz zenekar 1-2 országgal arrébb születik. semmi. több pénzük lenne (mint ott mindenkinek) és ugyanannyian hallgatnák. persze 100%-os arányban. egy 20milliós várost nyilván nem lehet összehasonlítani BP-el.
semmi különös, pleszkán frigyes, svájcba szakadt jazz zongoristánk elmondta, ott se érdekel a zenéje nagyon senkit, persze az állami támogatás ott egy egészen más perspektíva, mint nálunk. de mehetsz amerikába is, tömegesen ott se hallgatnak mást, csak diszkót, kantrit, esetleg diszkókantrit.
A múltkor voltam Prime koncerten. Még nem beszéltem meg a srácokkal, hogy a videót is közzé tegyem, így csak a szerény véleményemet írom le.
Egy kis bp.-i, belvárosi "klubban" volt a koncert. A hely tele volt. "Fullra". A koncert számomra fenomenális volt. Nem vagyok jazz-értő, de azt nagyjából megtudom különböztetni, hogy ki ért a hangszeréhez, és ki az, aki csak vakargatja (pl. én, ha-ha). Szóval, teltház, talán 4-5 üres hely volt, s a koncert 3/4-éig a koncertre kb. 3-an figyeltünk aktívan. A többiek szerelmes randevúkat tartottak, megbeszélték a napi dolgokat, stb., folyton volt egy kellemetlen alapzaj.
A koncert utolsó negyedére jött egy kisebb társaság, akik pont a színpad elé ültek le, máshol nem volt hely. Ők is főleg egymással voltak elfoglalva, de amikor az egyes hangszerek szólói jöttek, valahogy lekötötte őket, és beszálltak (részben ugyan) a figyelők közé. A többiek továbbra sem annyira.
A koncert után beszélgettem a srácokkal, és szóba került, hogy ki hol játszik még, illetve az is, hogy a jazz igazán csak kis klubba való (szerintem nem).
Biztosan nem én vagyok a legműveltebb zeneszerető kis hazánkban, de úgy érzem, hogy igazi tehetségeket láttam, akik nem csak játsszák, de érzik is a zenét. Amit pedig produkáltak, az azért volt jó, mert érzéseket keltett, és elvarázsolt; és nem azt számoltam, a szaxofonos hány hangot fúj/másodperc...
A konklúzióm vegyes érzelmű volt. Egyrészt boldogság, hogy hallottam egy ilyen koncertet, másrészt elkeseredés, és kérdőjelek. Vajon ezek a srácok, ha egy országgal nyugatabbra születnek, mire vitték volna? Itt nem akarok sztereotipizálni, hogy külföldön minden jobb.
De azt valóban látom, hogy igazi értékeket nem közvetít semmilyen mainstream médium, se zene, se más terén. Ez pedig sokszor letöri a lelkesedésemet.
Megvan valakinek a "Jazz Club Piano Solos" kotta 3-as kötete?
(volume three, by Stephen Duro)
Nekem megvan, de nem értek egy-két dolgot.
Elkezdtem tanulni a "Lullaby of Birland"-ot, de azt vettem észre, hogy néha nem logikusan vannak beirva a módosító, feloldó jelek.
Van olyan, hogy pl. a záró akkord C6/9-re érkezik C,E,D,G,C hangokat fog a két kéz (mondjuk ez csak C9, de mindegy), de előtte ugyanabban az ütemben le volt szállitva a D Deszre, és az E Eszre, viszont a záróakkordra nem tettek ki feloldójelet a D-hez, és az E-hez.
ugyanakkor 2 ütemmel arrébb már van feloodójel egy D-nél és F-nél, mert az ütem első részében Disz meg Fisz volt.
Ha itt van feloldójel, az első esetben miért nincs?
Az már csak hab a tortán, hogy van olyan ütem, ahol felodójel van egy E előtt, de viszont előtte nem is volt módositva az E hang!
A kottát a net-ről töltöttem le, de rendes bolti kottáról van szó.
"Éljenek a zenészek!" Ahogy Kolta Gergő barátom mondaná :) Pár tétellel magam is beszálltam a jazz bűvkörébe,amit meg tudtok hallgatni a kovacservin.atw.hu-n. További szép napot!
Eladó a nov.20-i Deák Bill Gyula - Életmű koncertre a Papp László Arénába 2 db., legjobb helyre szóló jegy.
Sajnos el kell utaznom, nem tudok ott lenni, ezért áron alul eladnám a jegyeket, csak párban.
Ár: eredetileg 11.000 Ft /db., én 8.000 Ft-ért adom.
Gambale mesternél hallok hasonlókat, mindig a csucsozás végén teszi be ezeket a rövid szekvenciákat.Gambale Itt a videóban pl.: 1:06 - 1:07-ig, 1:20 - 1:21-ig, 1:32 - 1:36-ig Nem tudom hogy ezek milyen arpeggiók.
szia! nehéz ügy mert mindenki a saját szűrőjén keresztül fog majd zenészeket, zenekarokat ajánlani... legjobb ha minél több koncertre megpróbálsz elmenni. Vannak site-ok: http://www.fidelio.hu/jazz_vilagzene.aspx
http://info.bmc.hu/site/muvesz/found_page.php?l=hu
ahol elég sok infót fogsz találni, remélem jó zenékre találsz majd:)