A gretsch nyak beallitas az nem egy nagy ugy. En nem szeretem hangszereszhez vinni, mert ez annyira a szemelyes igenyektol, jatekstilustol fugg, hogy egy hangszeresz ugsem tudja tokeletesen beallitani. Nekem pld majdnem teljesen egyenes a nyak, szinte semmi gorbulet nincs benne, naturban picit csorog, de erositobe nem hallatszik bele. Kicsit rovidebb is ettol a hangja, ami az en jatekomban kifejezetten hasznos. Volt gitaros, aki megfogta, es azt mondta, hogy neki ez tul alacsony, es nem jo, mert csorog, de az meg minden koncerten elszakit egy hurt. Nekem meg eletemben nem szakadt el hur koncerten, pedig 86 ota jatszom. (proban sem). Mert ez jatekmod fuggo. Ha valaki puffoli a hurokat, akkor mashogy kell beallitani. De ha finomat szolozik, akkor megint mashogy.
Hat a nyakprofil attol fugg, hogy melyik evjaratot, melyik tipust veszed. A 2000 elott gyartott gretscheknek elegge vekony a nyaka, nem olyan, mint egy átlag nagytestu gitar. Mivel Japanban keszultek, pont arra az idoszakra esett az ujragyartas beinditasa, mikor az Ibanez es Charvell gitaroknal mentek ezek az extra vekony nyakak, es picit azt a trendet vitték. Persze nem olyan vékony, de pld egy telecaster regi C hez kepes vekonyabb. Az ujabb 6120-ak (2000 utan) egy minimalisan vastagabbak, de meg ezek is vekonynak minosulnek.
A hurozasnak annyi, hogy fogoval meghajlitotd a hur veget a baba felett, de vigyazva, hogy hajoljon, es ne torjon, es akkor gyorsan megy a hurozas.
Nehogy megbontsd a tremolo rendszert, tonkremegy a hangszer. Egy bigsby teljesen masra valo. Az lagy lebegtetesre valo, nem veletlenul hivtak regen "lebegteto kar"-nak
nekem az mar kicsit tul giccses... En jatszottam rajta tobbszor is, black falconon is. A mostani szeriaknak mas a formaja mint a 6120-as, szelesebb, ezert nekem mar picit tul nagy.
nagy titka az egésznek hogy a bigsby miatt meg kell hajtani "kampóba" a húr végét és 0 perc alatt ki lehet cserélni és ha még satus kulcsok vannak akkor meg kb ennyi idő behangolni is
nekem a White Falcon a legszebb és a legjobb széria, de lehet hogy elfogúlt vagyok, de az a hangszer valami csoda szép!!! - tényleg valaki itt közületek játszott már olyanon?
nos piszok egyszerű a történet. Nekem ugyan ez volt a problémám, ha ezt lehet egyáltalán problémának nevezni. Nekem is egy fossá tuningolt 5120asom van. Az első naptól kezdve azt vettem észre hogy képeken más gitárokon sokkal lentebb van a csavar a bridgen. Rengeteg fórumot végig túrtam, sok embert megkérdeztem. Az volt ha lejjebb állítottam akkor meg csörögtek a húrok a nyakon... Szóval a megoldás az lett hogy elvittem egy nagyon profi hangszerészhez, akkor egy napot töltött a gitárom beálításával, és meggyőzött hogy nagyon is jó a húrláb magasságom, sőt még egy kicsit alacsony is... de nekem így kényelmes. Sok fórumon találsz leírást arra hogy mit hogyan érdemes állítani. Had éljek Gorilla tanácsával amit még annó én kaptam tölle amikor ilyen gitárom lett. A Gretsch olyan mint egy legó egész nap tekergeted állítgatod, piszkálgatod... ez egy ilyen hangszer, és mint minden hangszer a gyári beállítás nem mindig a legjobb, szóval tessék neki esni és beállítani rendessen... Amúgy én amióta nállam van a hangszer, szinte mindent lecseréltem már rajta... ha jól tudom még a kábeleket is, csak a fa maradt meg ami eredeti :) Szóval most egy feketeében talpon álló tune-o-matic II van a gitáromon, olyan mint amit az új White Falconokra tesznek..... Szóval hajrá állítsd kényelmesre ;) - ha segítség kell szólj itt biztos tudunk majd neked segíteni :)
Nekem pont ugyanannyi idő felhúrozni egy Bigsby-s gitárt, mint egy strato-t. Talán az első két húrozás tartott kicsit tovább, de hamar megszokja az ember. A behangolás semmiben nem különbözik egy átlag gitárétól. ellenben a bigsby használata elhangolódást eredményez(het). A nyakprofil kényelmességét kipróbálással tudod kitapasztalni. Tudtommal mindenféle fúrás-faragás nélkül kicserélhető a bigsby egy tremoló mentes húrakasztóra, csak megfelelőt kell vásároni belőle.
Kedves Gretsch imádók ! A segítségetekre lenne szükségem, ugyanis megőrülök az üreges testű Gretschek hangjáért, de nem tudom milyen a nyakprofil( a nem durung c-k bejöttek eddig, és volt Epi Sheratonom,de a nyaka túl vékonynak bizonyult ,nem tudtam megszokni)és félek a Bigsbytől, mert azt hallottam, hogy nagyon körülményes felhúrozni és behangolni vele a gitárt ! Esetleg átalakítható-e tremoló mentesre egy ilyen hangszer fúrás-faragás nélkül?
A húrlábat már én is kicseréltem. A sperzelt most rendelem a thomanntól. 89-es széria az enyém. Ha jól tudom, abban az évben kezdték el japánban a gyártást. Ha így van, akkor ez a 45. 6120-as, amit csináltak japánban. Mindenesetre 20 éves a hangszer, de olyan mintha új lenne.
A Véletlen nevű project. Lovasi Bandi ének, Vedres Csaba billentyűk, Heidl György gitár,Drapos Gergő basszus, Gáspár Gergő dob és jómagam gitár, vokál... és itt egy hangot sem hegedülök...
A húrmagasság három dologtól függ:
A núton lévő rések mélysége
A nyak görbülete
A híd magassága
Tehát a híd magassága csak egy tényező. Nagyon sok helyen magyarázzák el a neten, hogyan kell beállítani a gitárt, sőt azt hiszem van itt is egy ilyen topic, ami csak ezzel foglalkozik.
Sziasztok olyan gondom lenne,hogy szerintem a G5120 asomon nagyon magasra van kicsavarva a hid es igy tul messze vannak a hurok a bundoktol,kb a legelsö bund felett mennyivel kene lenni a huroknak,vagy ezt igy nem lehet megmondani?Aki tud legyszives segitsen köszi!
Eladó egy GRETSCH Electromatic G5125 Hollow Body gitár, laminált juhar test, laminált juhar nyak, 2 x US DeArmondŽ 2000 Single-Coil hangszedő, Bigsby B60 tremoló, króm hardverek, 22 bund, fekete színű. 2004-es évjárat, korának megfelelő állapotban. Néhány karc. Thomann keménytokkal együtt az ára: 190.000 Ft (kérésre képeket tudok küldeni) (esetleg csere szóba jöhet értékegyeztetéssel, de kizárólag csak Fender Telecasterre)
Érdeklődni a PsychoAtiEdge @ gmail . com címen lehet.
Nekem annak idején a jolana tornádó gitáromon volt ilyen. Annak olyan volt húrláb megoldása, hogy nem lehetett tenyérrel tompítani, egy alagút szerűben mentek a húrok... Ezt az izét fel lehetett kapcsolni, és letompította a húrt... Engem nagyon idegesített, és gyorsan leszedtem, ezen a képen jól látszik:
Katt
Én egy szivacsszerű anyagból meg is csináltam (persze elég ronda lett, de próbálni jó lesz), de még nem próbáltam ki torzítva nagy hangerőn a hatását...
Szerintem a muanyagot nem talaltaak megfelelönek ,nem tartottak meltonak a gretsch gitarhoz ,szerintem tuul modernek, es a mas gitarokhoz hasznalt megoldashoz hasonlitott volna,szerintem :D
Na de ezt a bőr kérdést csak körbe jártuk. Szóval van védés és elektronika hozzáférést biztosító és mechanikai dolog és még lehet ez desing is... szóval ez mulitfunkcionális bőr cucc... Amúgy ronda, de inkább ez mint egy műanyag valami...
szakszi annál inkább...ha két -három szakszis nekiáll:DDD
na...akkor kicsit eltaláltam...icipicit:DDD De éreztem, hogy nem sima takarás szerepe van annak, hanem hangtompítás....:)
Ezt is tudjuk mostmár:)
"The pads were marketed as "comfort pads" but their real purpose was to hide the hole in the back. The mutes were a system of levers and push rods, where by a rubber pad would be pushed up against the underside of the strings. Relieving the player of having to mute the strings with his hand. Double mutes split the pads over top and bottom 3 strings."
Nem az elektronikához való hozzáférést takarta, hanem a hurok tompitására alkalmas, alulról felemelkedő, a húrláb mellett lévő szivacságy mechanikáját. Ezért volt F hole os és anélküli gitárokon is.
Itt látszik a hurláb és a pickup közötti kétrészes gumi tompító, aminek az egyes részeit a két piros kapcsolóval lehetett fel és le emelni. Ezt a mechanikát rejti a bőrlap
haaalk???...hát a 30-as években a swing sem volt halk, ha ott voltál a fúvósok mellett...
lehet igazatok van csak nekem olyan szagú ez a bűr, hisz úgy látom müanyagból is tudtak szépet csinálni:)
Nekem az a véleményem, hogy abban az időben, mikor ezt a bört kitalálták, agerjedés mint olyan egyszerűen nem is létezett. Olyan kis teljesítményű erősítőket használta,. olyan kis hangerőn, hogy ez szerintem fel sem merült. Ez a megoldás az 50-es évekből származik, ahol a gitár szerepe teljesen más volt. A koncertek jórésze halk volt, alapcuccról ment.
Logikus, hisz minden iylen jellegű hangszer gerjed...nem hiszem, hogy egy kisebb nyílást patentos bőrrel fednének be, még mindig amondó vagyok, hogy ugye a bőr a rezgést nyel, ergo gerjedést csökkent...na erre kiváncsi leszek.
Én egy angolnyelvű gretsch történeti könyvben olvastam, hogy ez "felületvédelmi" célokat szolgál, bár lehet, hogy valóban egyes modelleken takar valami nyílást, ezt nem tudom.
A Gretsch gerjedést igazábol nem lehet megoldani, mert az összes klasszikus Gretsch pickupot (és a testet is) tiszta hangú, instrumentális country zenére tevzeték, ugyanakkor a mai Gretsch használok legnagyobb része tulhajtva vagy kifejezetten torzítva használja, és ebből a nem rendeltetésszerű használatból ered a gerjedés. Setzer megoldotta valahogy, (úgy tudom, hogy viaszággyal), de még neki is gerjed. Azt is hallottam, hogy még az erősítőt is megbuheráltatta a gerjedés csökkentése érdekében.
"A bőr mögött, egy nyillás található ami valóban az elektronikához való hozzáférést biztosít, ugyanis ezeknek a gitároknak nincs az elején F hole... "
Dehogy nincs F hole.
Nincs semmi mellébeszélés abban, hogy ez nem Fender, ellentétben azzal, ahogy te állítottad. Azért a nyakprofil elnevezések bizonyos szinten jelentenek valamifajta sztenderdet a hangszeriparban, akárcsak a motortípusok vagy kerékméretek az autóiparban.
Sajnos Gretsch nyakprofilokat nem találtam, ezért linkeltem ezt a képet. Egyébként ahogy észrevettem, a Gretsch közel sem fektet olyan hangsúlyt a nyakprofilokra, mint a Fender. Majdhogynem a "van a nyak, és ennyi" kategória. Ezért van az, hogy igazábol nem kötik kategóriákhoz, vagy talán inkább csak a rádiuszhoz.
A Gretscheknél eyébként (ahogy én megfigyeltem) nagyon sok esetben nem volt szempont a nyakprofil igazodása a valaha volt modellekhez, amiknek tulajdonképpen a replikáját gyártották. A 80 as években újból gyártásra kerülő klasszikus modellek, mint a 6120 Nashville esetében (amit Japánban gyártottak) sokkal inkább a 80 as években divatos metálgitárok (Ibanez, Jakcson, Charvell) extra vékony nyakát vették alapul, mert egyzerően az volt a trendi. Az senkit nem érdekelt, hogy az 1955-os 6120 nak sokkal kövérebb nyaka volt. Ezért örülök, hogy az én gitárom ebből az érából származik, mert a mai Gretsch nyakak vastagabbak. Legalábbis én nem játszottam ilyen vékony nyakon olyan Gretscheken, amik a Fender éra alatt gyártódtak.
(Az az ominózus Gretsch, amiről itt beszélünk, az még szintén nem Fender egyébként)
Más téma, csak most vissza olvastam egy kicsit. Szóval volt egy olyan kérdés hogy egy két tipusnál van egy bőr fedlap a giutáron. Nos ez nem dísz és nem is kimondottan "gitár karcolódás" ellen van... A bőr mögött, egy nyillás található ami valóban az elektronikához való hozzáférést biztosít, ugyanis ezeknek a gitároknak nincs az elején F hole... (lévén hogy ez üreges gitár, és nem lenne nyillás hátul akkor gáz lenne.) Még egy pontosítás. Ha jól tudom nem a White Falconon hanem a Countryn volt legelöször ez a megoldás.
Egy nagyon kedvenc gitárosom gitárján ezt tök jól megfigyelhetitek (amúgy egy elég jó kis oldal, jóü sztorival, nézzétek meg: http://www.joseperdicion.com/the-quakes-interview-with-paul-roman/
Ez nem az én magánvéleményem, hanem kb 6 év nemzetközi fórumozás (pld TDPRI fórum) tobbszáz beszélgetéséből levont meglapozott állítás. Az, hogy tudsz kivételt, nem jelenti azt, hogy nekem nincs igazam. Tudod, afrikában is van hideg sokszor, de azért az nem az én magánvéleményem, hogy afrikában meleg van.
Igen, ez a gitár soft v ből indul, és átmegy C be. De mivel a rockabilly gitározásnál az elso 4-5 fekvésben igen sokat szólózik az ember, a soft V is zavaró tud lenni. (Lehet, hogy más műfajra is használják, de ugye fenderben a SRV strat sem disco zenéhez való, mégha lehet vele azt is játszani. (Nem véletlen felejtették el a soft Vt a későbbi Setzer modelleknél (rengetegen játszottam), és az osszes 6120 alapu gitárnál, de szerintem az összesnél, már amennyin én játszottam. Egyébként ezen az ominózus hangszeren is játszottam, beállítani is próbáltam, de bundhiba miatt nem lehetett, bundhoz meg nem nyúlok. Ez nem a világ legrosszabb Gretsche, hanem egy rossz széria egy darabja. Ez van.
" Senkinek semmi baja a V nyakkal, de aki C hez szokott, anak a V kényelmetlen, mert olyan helyen nyomja a tenyerét, ahol nem szokta meg. " Gorilla, szerintem megint csak igazságosabb lenne, ha egyes szám első személyben beszélnél...Teljes mértékben elfogadom a magánvéleményed bármiről is legyen szó, de azt hogy ezt tényként írod le, azt nem.
Egyébként olyan létezhet, hogy a gitár nyaka a fejnél soft "V"-ben indul, és közelítve a test felé átmegy "C"-be? Mert ha igen, szerintem a lentebb említett " világ legrosszabb Gretsch-én" ilyen van.
ne bagatelizáld már ezt el. Senkinek semmi baja a V nyakkal, de aki C hez szokott, anak a V kényelmetlen, mert olyan helyen nyomja a tenyerét, ahol nem szokta meg. Nem tudom, mit nem lehet ezen megérteni, és miért nem lehet elfogadni. A Gretsch az nem egy olyan gitár, mint a fenderek, hogy van 325 féle nyaka. A legtöbb Gretsch nyaka, főleg a moderneké majdnem teljesen ugyan olyan profilú. Még a nagyon vintage másolatoknál is vékony és kényelmes nyak trend megy.
OFF: Ez egy Martin N-20, becenevén Trigger. Willie Nelson előző gitája tönkrement, és Shot Jackson cserélte le erre. Azóta a Martin gyár legyártotta Trigger kópiáját, az N-20WN-t, természetesen a repedés nélkül. Forrás: Martin Guitar Masterpieces by Dick Book, Bulfinch Press kiadó.
Ez nem igaz. Az SSLVO nak nincs V nyaka, játszottam rajta. Olyan C nyaka van, hogy nem hiszed el.
Itt nem az a baj, hogy a V nyak nem jó, mert nagyon népszerű, és sokan imádják, de ez egy speciális hangszer, egy replika, egy híres hitáros által használt hangszer replikája, amit egy speciális műfajra tenyésztettek ki. Én rengeteg Setzer modellt és egy újabb Chet Atkins modellt fogtam a kezembe, és egyiknek sincs V nyaka. A Gretschekre ez egyáltalán nem jellemző, soha nem is volt az.
De ennek a konkrét hangszernek nem ez volt a "baja", mert ez végülis nem baj, hanem ízlés kérdése. Viszont egrészt nem szólt olyan jól, mint kellene (a kéőbbi vagy más setzer modellekhez képest), és nagyon rosszul volt megcsinálva a nyaka, több bund kiállt, nem lehetett rendesen beállítani. Lehet, hogy azóta szakszervíz segített rajta, de pld mikor Magyarországon volt Jáki Attila és egy fenyőkoncert vendége volt, akkor ezt a gitárt kérte kölcsön, és utólag mondta nekem, hogy alig lehetett rajta játszani, annyira rossz volt gyárilag a nyaka.
csak hogy pontosítsunk te most egy kicsit kisarkosítottad a kérdést... Amúgy ez meg szerintem ez egy vagy 50 éves Martin gitár, szóval ennek az értéke, főként hogy Willie használja, kb felbecsülhetetlen (amúgy egy kalap szart se ér ez a gitár így, csak neki és max gyüjtőknek)
V nyak... nézd ez lehet hogy kicsit kényelmetlen lehet, de ha te szereted nem gond. Jobban vissza tudtál volna vágni azzal hogy Setzer játszott már a gitárodon ;) - amúgy ez igaz
"...és az a hangszer amelyeknek kicsit "V" nyaka van, nem túl jó hangszer."
Az a véleményem, hogy úriemberek ízlésről csak az "óvodában" vitatkoznak. Az,hogy valami nem tetszik Neked egy hangszeren, vagy "nem túl jó hangszer", az nem ugyanaz. Görbe/tekeredett nyak, gyenge hangszedő, rossz bundozás, nem megfelelően kiszárított fa, "farkashang": pl. ezektől nem jó egy hangszer...ami ezen túl van, az már teljesen szubjektív, mondhatnám "szerelmi" ügy.
Például Willie se adná oda ezt a gitárját még a Tiedért se:
Ez nem egy túl jó hangszer. Ez egy setzer modell, ami a Roy es Adam managerének gitárja volt, játszottam rajta többször is, de miután vett egy másik Setzert, egy SSLVO-t, ezt eladta. Ez a Setzer széria első sorozataiból való, és akkor még nem voltak olyan jók ezek sajnos. Pld kicsit V nyaka van.
Szerintem nincs olyan gitár, amilyen nincs david gilmournak Még rólam is lehet olyan képet találni, amin telével, strattal, gretsch-el, ariaval, vintage-el meg még nem is tudom, hogy mivel vagyok látható