A #921 nekem nem tűnt annyira normálisnak.
A videót valóban nem néztem végig, kb 3-4 percig néztem ezeket.
Bevallom őszintén most hogy ment itt az értekezés Beütöttem a Youtube-ba azt a Cziráku nevü gitárost, és mivel Bartókot is csak az iskolában hallgattam Őt is. Na azokban egy deka hamis hang nem volt.
Én mint már említettem csak egy zenekedvelő hobbizenész vagyok, de az 1. és 2. videóban (tehát amit Andy linkelt és én) abban nagyon sok hamis hang van( a gitárjátékban )
hamis nyújtások (sring bendig ) , és gondolom a trem nyomkodása miatt a tremolós részekben. És igen úgy értem a hamist hogy két hang közé esnek (tehát pl zongorán nem tudod lejátszani).
Ha végignézted volna a videót amit belinkeltél, akkor rájöttél volna arra is hogy a gitár nem hangolódott el, utolsó 2 hangzat teljesen rendben van.
Ez a felvétel teljesen rendben van.
A hangok nem hamisak, teljesen eltalálja őket. (nem esnek két hang közé)
Hallgass valami mást.Ott van például az ajánlott Bartók.
És légyszives normális hangnemben válaszolj, értelmesen írtam neked, erre elég fura választ kaptam.
Bevallom,eddig nem hallottam sose erről a fickóról,de ami videókat betettetek ide,szerintem zseniális!
Én elég mindenevő vagyok zenei téren,így ez is tetszik.
Aki itt azt irja,hogy hamisan játszik!az még nem hallot a disszonanciáról!Na és valószinű,hogy az egész hangokon kivül mást nem hall meg!A zene még attól jó ,ha nem tetszik valakinek!Én most hallom először ezt a Mikit!De zseniális!S nekem bemegy a fülembe azonnal!Végre egy igazi MAGYAR ZENÉSZ!
Egyetértek. Ez az ember úgy gitározik, hogy itt senki nincs azon a szinten, hogy beszóljon neki. A zene amit játszik legalább saját és MAGYAR, ő ebből a zenei világból merít. Meg kell nézni a t5öbb felvételét, és akkor nincs
miről beszélni. Végül jellemző az országra és az itt élő emberekre, hogy mikor egy ilyen képességű zenész előkerül végre, ahelyett hogy örülnénk neki, a saját fajtánknak nekimegyünk akármiért. Ezért is tartunk itt, és sajnos fogunk is. Ciránkut is agyonhalgatták, pedig ő is egy egyedi tehetség, és nem volt neki elég az egész élete, hogy valamire vigye itt, ilyen produktummal és tehetséggel.
Both Miklós a legnagyobbak egyike, megrendítően kifejező a gitározása és az éneklése egyaránt, a hangszert pedig maximálisan uralja ! Formabontó játéka valóban előremutató (de még mennyire !!!)szerencsére nem rabja a dogmatikus szabályrendszernek ! Oda vagyok a muzsikájáért !
Így próbáltam finoman fogalmazni, ezt azért csak értékeled nem?
Ha tényleg tanultad ezt , mármint a zenét, elméletet , diplomáztál stb. akkor viszont adok a véleményedre.
semmi csak felidéződött bennem néhány régi történet. mindegy, nem ide való, már bánom, hogy beírtam. elnézést. ilyenkor lenne jó, ha az ember pl javíthatná a posztjait, mint máshol
1. szőrszálhasogatás. nyilvánvaló, hogy a bonyolult, nehezen emészthető dolgokra gondoltam, nem feltétlen Bartókra.
Teljesen mindegy a matematika is univerzális nyelv. Mégsem érti meg akárki.
Csak arra próbáltam meg rávilágítani, hogy ami egy egyenletnél egyértelmű (hogyha nem értem, akkor én vagyok a hibás) az a zenénél miért lenne éppen fordítva, kissé nyitottabban és több tisztelettel is lehetne közelíteni hozzá sztem.
de. nem a képzettségemre gondoltam, hanem a kezeim állapotára. oda is írtam. nem mintha számítana annak tekintetében hogyan játszol. csak jelezni akartam hogy nem arcol a gyerek, pedig tehetné.
1. Nyugodtan lehet Bartókkal kezdeni a zenehallgatást. Te nyilván az olyan műveire gondoltál mint pl: a Cantata Profana, vagy a Kékszakállú herceg vára stb...
2. A zene azért nem hasonlítható pl: a franciához, mert az egy univerzális nyelv és nem kell hozzá semmilyen képzettség, hogy meghalld a szépet, az izgalmasat.
" a mellette hegedülő" srác (Hegedűs Máté) a fiatalabb prímásgeneráció egyik legtehetségesebb tagja, én gyerekkorától ismerem, amióta elkezdett hegedülni. Felelősségem teljes tudatában kijelenthetem, hogy a nagyképűségnek még az árnyéka sem vetülhet rá. Egy teljesen normális fiú, az tény, hogy nem egy bratyizós típus, meg feleslegesen nem dumál, nem szakmázik.
Nem feltétlenül. Az, hogy valami hamis-e rettentően relatív fogalom. Minden viszonyítás kérdése és az adott szabályrendszertől függ. Szerintem a zenében nagyon sok mindent szabad, amit a klasszikus szabályrendszer kifejezetten tilt. Persze én ehhez nem értek ilyen mélységben, de így gondolom.
Én régen mikor először hallottam Metallicát akkor az And Justcie For All albumot hallottam először. És rohadtul furcsa volt hogy a 4/4-től eltérő ritmusok vannak, baromi nehéz volt befogadnia az agyamnak mert sosem hallottam előtte hasonlót. Ez kicsit ehhez hasonló.
Amit szintén nem tudok megfejteni és hasonló dolog az Chino éneklése a Deftonesban, csomószor nem pontos csomószor disszonáns, mégis tökéletes és megőrülök érte valami olyat ad a zenének, amit sehol máshol nem hallottam.
Viszont, ami tényleg hamis, viszont nem érzek mögötte semmit, nem úgy mint Mikinél és a világból ki lehet vele űzni, az a John Fusciante a red Hot Chiliből és ezért most le fognak ugatni sokan de hajrá :D
de azt am. mindig tartom, hogy bizonyos zenékhez egyszerűen el kell jutni. nem lehet bartókkal kezdeni a zenehallgatást, egyszerűen nem megy. és ez nem zenei képzettséget jelent, hanem (nem tudok jobb kifejezést) zenehallgatásit. nem úgy kell 'érteni' hogy vágod a harmóniákat, vagy a skálákat, hanem egyszerűen az hangi információt kódolni, ez ugyanolyan mint egy nyelv. nulláról nem megy. a világ legfontosabb költeményei ha franciául hangzanak el, részeg hablatyolást jelentenek csak annak, aki nem tud franciául.
így van, és itt felmerül a kérdés - és ez már hozzáállás kérdése - hogy arra azt mondom ez hamis, vagy azt, hogy ez más. mondjuk ha egy ilyen ázsiai arc slayer tribute-ben tolja, akkor hamis, ha kifejleszti az ázsiai metált - mint ahogy Miki is teszi, pontosabban kezdte Cziránku, ő meg folytatja a saját irányában - azt máshogyan kell megítélni sztem.
Basszus mire buliznak az arabok, vagy mondjuk egy afrikai törzs. számunkra teljesen élvezhetetlen, ők meg... :D
Ezzel teljesen egyet értek, tényleg gőzöm nincs a magyar vonóskultúráról és elhiszem neked hogy túlmutat a kromatikán, az indiai zene sem áll meg ott például. A néger blues gitárosokkal is így van ahogy mondod. Igen ez egy teljesen más világ amiben Miki mozog, egyszerűen nem erre állt rá a fülünk és ami más az furcsa. Aztán van akit megérint, van aki meg inkább marad a saját kis megszokott zenéjénél.
Én azt vettem észre például ázsiai gitárosok tömegénél youtubeon hogy nem tudnak pontosan nyújtani, szerintem azért, mert nekik sem arra van ráálva a fülük.
ott nem a te videódat kommenteli, hanem azt amit ő rakott be. valamint nyilvánvalóan nincs viszonyítási alapotok, ha nem ismerkedtek meg rendesen a magyar vonóskultúra ősibb jellegű vonulatával, mondjuk veszitek a magyarpalatkai zenekar felvételeit 30 20 10 évvel ezelőttről, és hallgatjátok meg, hogy az intonálási sajátosságok bőven túlmutatnak a kromatikán, azonban időtállóak, konstansak, és megfelelnek az ottani énekes hagyománynak, egy másik zenei rendszer, és anélkül nem tudsz hozzászagolni, bár erről nyilván Miki tudna érdemben nyilatkozni, hogy mit honnan szedett, de nekem max annyira hamis, mint bármelyik néger blues gitáros, csak azt már megszoktad, ezt meg nem.
Ha a száraz gitározás részét nézzük, ahogy általában egy hangszeres forumon a gitárosok általában az összes belinkelt videohoz hozzáállnak, amiben egy gitáros szerepel, akkor valóban hamis a gitározás, ebben Eddienek szerintem igaza van.
Viszont ha tovább látunk ennél a dolognál és az önkifejezés részét nézzük, mikor a hangszer csak kifejező eszköz akkor mindjárt más a dolog és nincsenek szabályok. Ha az ember szavaz némi bizalmat a videoban szereplő gitárosnak és átlendül az első fázison és a másodikba lép csodák tudnak történni
Nézd én a hangokat amit játszik nem érzem precíznek és szépen megformáltnak.
Ha nem is beszélünk a hamis hangokról , akkor is csúnya vibrátók, amikor torzítóval játszik , néha a többi húr belecsöng( amin nem játszik ), valamint magabiztosnak sem érzem játékát.
Ha ez az Ő önkifejezése az rendbe van, de hogy nem precízek és szépen megformáltak a hangok amiket játszik az biztos.
A tiszteletben igazad van az jár mindenkinek alapból.
nyilván nem az, de szerintem Eddie sem mondott ilyet, csak hogy vannak benne hamis hangok. Én sokáig nem szerettem a Naprát, de mostanában valamiért kezdem megszeretni
Én elég régóta ismerem Mikit és tudni kell róla, hogy egy zseniális gitáros akinek agya is van hozzá + nagyon jó fej.
Szerintem ezek a jellemzők nagyon fontosak a zenélésben:)
Arra próbáltam utalni, hogy még kiskorú volt amikor kivégezte az ac/dc-t, aztán hendrixet, stb. és ez a zene azokhoz képest, akiket lentebb említek, elég populáris (semmivel sem nehezebb mint egy king crimson, vagy akár egy erőteljesebb pink floyd) és minden hangja halál precíz, és megformált. némi tisztelet nem ártana.
Én teljesen elfogadom amit írtál, és szerintem ez tök független attól ki mennyire ért a zenéhez, a zene arról szól hogy tetszik-e vagy nem, egy szórakoztató műfaj.
Valóban nem tiszta hangokból áll az első szóló viszont nem véletlenül vágtam be (én vágtam a videot), valamiért nagyon megtetszett ez az elborult rész, valami iszonyat komoly feszültséget csinál Miki ezzel a játékkal és a húzós dob meg csak erősíti. Feszültséget kelt vele, amit aztán később felold, a csúcsról indítja a dinamikát lefelé. Szóval nekem tetszett, de a többi vieorészlet enm ennyire elborult már, pláne a vége, az már szinte Steve Vaios líd módos kis lezárás.
Viszont linkelnék valami mást Miki Radnóti estjéről, amiről az interjúban is beszél, ahol teljesen máshogy gitározik, hátha az bejön neked is.
Nem igazán értem, hogy miért egyértelmű, hogyha egy tudományos elméletet nem értesz, akkor te vagy a hülye, ellenben ha egy zenét nem értesz, akkor a zenész.
Tehát úgy képzeljem el mint azokat a képzőművészeket akik mindenféle hülyeségeket összeragasztanak( WC papírtekercs, konzervdoboz, széna, szalma, állati eredetű állkapocs stb.)
elképesztő hülyeség lesz belőle , de ez az Ő művészi alkotásuk.
Tehát ez a srác is kb hasonlót csinál , csak zenével és ez az Ő művészi alkotása.
Ha ez így van akkor OK.
Amúgy ha befut vele, sztár lesz akkor tök igaza van...
'Ez már nem az a világ'
Ez a lényege.
Ha nem abban a világban élsz, ahol ő, baszhatod...
Ahhoz, hogy értékeld, és esetleg még élvezd is ezt a fajta zenét, úgy kell gondolkoznod, mint a művészek, különben csak egy semmitmondó, hamis, összevissza katyvaszt hallasz.
(megjegyzem: én sem vagyok azon a szinten (síkon), hogy értsem/szeressem...)
Én sem értem: Ha valaki magas zenei műveltséggel bír, az csak egy dolog. Arra egy "nemes lelkű" ember önmaga előtt büszke és nem "beszól" annak, aki mondjuk John Cage művészetére azt mondja, hogy nem zene.
Ne erőlködj, nem az a súlycsoport. Ez a gyerek már gimnazistaként Kurtág meg Ligeti műveivel eggyelte magát, nem csak elméleti kérdés, a fület is nevelni kell. Ez már nem az a világ.
Amellett kurvára kellett már valaki, aki felveszi, és továbbviszi Cziránkutól a fonalat, hogy legyen a világban magyar gitározás (és remélem mindenki vágja, hogy nem fejbőr, meg kárpátia amire gondolok)
mindamellett kurva szerény (ami a mellette hegedülőről nem mondható el - bár ez most mindegy) és még a mi zenekarunknak is gratulált nemrég, amin nem tudtam nem elmosolyodni :) én a fos kezeimmel... :D
Te viszont zseni vagy , mindentudó sőt, mindenható.
Kérlek taníts.
Igen kritika volt.
Lehet hogy ti jobban értetek a zenéhez, én csak hobbiból zenélgetek.
Oké hogy ez valami nem szokványos műfaj, csak azt áruljátok el hogy pl. a hegedű miért nem bántja a fülemet ellentétben a gitárral...
Vagy például nézzük a másik ( az első ) videót.
Ha az az első szóló( 0-50másodpercig ) nem brutál hamis akkor igazad van.
Én pl. szeretem az igencsak formabontó és véleménymegosztó formációt: The Residents (ha érdekel, keress rá a Youtube-on)
Egyébként Én is csak belehallgattam, nehezen viselem ezeket a dolgokat a napi pörgés alatt. Lenyugodva, egyedül, egy pohár bor mellett, más hangulatban valószínűleg végighallgattam volna (végig fogom hallgatni).
Hát én is láttam a hangfoglaláson ezt a fiút( bár nem sokáig hallgattam ).
Azon gondolkodtam , nem hangolódik-e el az a strat miközben szétnyúzza a tremolót, aztán rájöttem hogy ennél a zenénél nem számít.....
Büszke vagyok, hogy a Miki első zenekarában én bőgőztem. Ez még 96-97-ban volt. Miki tehetsége már akkor látszott, és a mi tehetségtelenségünk is.:)
Gratulálok Mikikém!!!