Lehet félreértettél. Szerintem nem gáz a félrenyúlás, vagy a kandesz néha, de az egyéniségfüggő, hogyan kezeli azt a muzsikus. Én nem bánkódom, ha néha tisztátalan a játék technikai hiba, vagy emberi hiba miatt. A lényeg, hogy a játékos tudja ezt és fejlődjön a tapasztalatból. A cél pedig valóban a csillagos ég, mert másnak nincs értelme. Száz szónak is egy a vége: kispadról nem lehet hibázni, csak a pályán...
Bizonyára sokan tudjátok, hogy a megtisztelő felkérésnek köszönhetően október 1-jén felléphettünk a HANGFOGLALÁSON, Közép-Európa egyik legrangosabb zenei kiállításán. Egyrészt azért megtiszteltetés ez számunkra, mert a szakma krémje között játszhattunk, másrészt azért, mert GERGELY RÓBERT barátunk (GREG AMP) tette lehetővé, hogy ott muzsikálhassunk. Mindemellett köszönet illeti a FENDER MÁRKASZERVIZ legénységét (Szieberth Tamás, Varga Márton), akik önzetlenül mögénk álltak és felajánlották, hogy egy nemrég bemutatott Fender Stratocaster modellen játszhassunk.
Köszönet illeti DOBOZY DÓRÁT, aki az utolsó utáni pillanatban ugrott be és helyettesítette állandó énekesünket, Kyrut. És hálásan köszönjük Nektek a sok elismerő szót, hátbaveregetést és segítséget!
Hát igen, ez az egyik dolog, amit mindenképp le kell vetkőznöm a jövőben, de a színpadon most nem is a mellényúlás volt a bajom, mert egy olyanra emlékszem, hogy konkréten 2 bunddal odébb nyúltam egy témánál ( azt is csak azért, mert pár hete csak a Tele-n játszom, ami 22-es, és most kissé megzavart a 24..), hanem a sound miatt, vagyis, hogy nem hallottam jól semmit, minden idegen volt, és ezért nem is tudtam elengedni magam, ami miatt szar lett az egész..
A Technical Difficulties-nél mentem volna oda Bálinthoz, de ahogy léptem egyet azonnal eltűnt az alap és a gitár is, akárcsak nála, így faszán ki is estünk a nótából, én meg még azzal is szívtam, hogy az Olivér pedáljait használva vmit elnyomtam véletlenül, és elkussolt a gitár egy jó időre..Lassan csak megtanulom, hogy a lustaságon felül kerekedve mindig kell saját cuccot vinni, még ha csak egy nótát játszik is az ember, mert ez lesz belőle...
Szerintem te magad is jó példa vagy az ember-játék-természet megtestesülésére a színpadon, illetve bárhol játék közben. Értem ezt akár önkritikus gesztusaidra is, amiről alább Harry írt. Mármint arról van szó, hogy a laikus nem is veszi észre, hogy nem 100% a játékod, te azonban mimikáddal ezt jelzed kifelé. De hát ilyen ember vagy: kritikius szemmel tekintesz a világra és ez jó, mert önnön magaddal szemben is kritikus vagy és ez a fejlődés egyik záloga szerintem.
Hát anyagminőséget és kidolgozást tekintve a standard modelleket szerintem a Fender Custom shoppal kénne összevetni, ott nincs nagy árkülönbség. Az S szériát lehetne a Fender USA-val összevetni, szvsz.
Én csak azt tudom mondani, hogy megfogod és már ott érzed, hogy ez nem rigófütty. Egyből otthonosan éreztem magam rajta, pedig nem vagyok egy strat vagy tele fan. A kidolgozás makulátlan stb. ,de a lényeg, hogy megfogtam, játszottam rajta 5 pecet és azt mondtam volna, hogy jó indulhatunk a buliba.
Úgy legyen, Doki(Szombat?)! Igen, a hangzavar kegyetlen volt. Alig lehetett érteni egymás szavát.
Látod, itt szúrtam el: szombaton későn, vasárnap korán érkeztem
Nem kerül 3-4-szer annyiba. 5 kiló a tele-strat széria, és mivel minden gitár kézzel készül, válogatott anyagokból, így felfoghatod úgy, mint egy custom shop-os Fendert, főleg, hogy John Suhr évekig ott dolgozott..
Valószinűleg csak ilyen hozzáállással lehet valakiből szakmája mestere! Jó hallani-látni, hogy(kívülállóként legalábbis úgy tűnik) tisztelitek egymást, nem az "arcoskodás" megy! Azt hiszem, ezzel szereztetek jó néhány "rajongót".
Elhiszem, hogy nagyon jók, de: beszéljünk csak a Strato-Tele vonalról, gyakorlatilag ugyanaz a speckó, nyilván megturbózva. Mitől kerül 3-4 szer annyiba, mint egy USA Fender?
Kint voltak, és nagyon jók. Szerencsére amikor ott jártam szinte senki nem volt arrafele így többet ki tudtam próbálni, nézegettem a pedálokat stb. Kár, hogy a látogatók többségének fogalma sincs róla mi az a Suhr. Megnézve az árcédulát még ki sem akarja próbálni.
Nem baj, majd megyek Blue Sky Miners bulira
Különben - a dodekafónián túl - nem is igen lehetett hozzáférni a hangszerekhez. Pl. a Fender Stand-nál szombaton, is vasárnap is akadt egy-egy gitáros, akik 13.32-kor nyakon ragadták a gitárt, és 19.46-ig le sem tették (egy-egy rövidebb időtartamot leszámítva).
Én a legnagyobbakhoz mérem magunkat, magamat, mert csakis az lehet a mérce, oda kell felfejlődni.
Olivérrel néztük a G4-et, és egyöntetűen azt állapítottuk meg, hogy rengeteget kell még fejlődnünk!( és itt nem feltétlen a játéktechnikára, vagy a gitározásra gondolok!)
Az a fajta magabiztosság, amivel pl. a Peta játszik, az valami félelmetes.. Hogy bármit csinált a hangszeren, bármilyen soundon, tökéletesen volt kivitelezve, minden egyes hang. De az a fajta intelligens játék, amit csinált, na, az egyszerűen mindent vitt. Egy ilyen "közegben", szituációban, mint a G4, ahol összejön 4 gitárvirtuóz, nagyon könnyű abba a hibába esni, hogy az ember felül akar kerekedni a többieken, és ezt a hangok számával és/vagy hangerővel próbálja meg elérni! Peta meg rettentő okos módon pont a másik utat választotta, és "a kevesebb néha több" elvét ragyogóan érvényesítve ellensúlyozta az egyébként teljes joggal elvárható hangorkánt!
Na, ez az, amiről beszélek, ide kellene eljutni, ugyanakkor viszont erre meg kell érni szerintem!
Nagyon sok dolog együttes megléte szükséges ahhoz, hogy valaki ilyen szintű muzsikus lehessen!
Kell hozzá tehetség, és tudás, ez mindennek az alapja nyilván, de a lényeg sztem a rutinból - és persze tudásból - fakadó magabiztosság, illetve érzelmi és értelmi intelligencia, valamint stílusérzék. Ezek mind-mind kellenek hozzá!
Olivér csak annyit mondott - és ebben nagyon igaza van - hogy ezen a szinten már nagyon meglátszik/hallatszik valaki gitározásán, hogy milyen ember, milyen a természete!
A cél tehát adott, csak dolgoznunk kell rajta, hogy elérjük!
Én inkább úgy fogalmaznék, hogy lehet(ne) jó. Mindenkiből hiányzik még a magabiztosság, rutin, senki nem uralja a szituációt eléggé, sokkal inkább fordítva..
Ezek jó képek, Doki! Valahogy mindkét nap elkerültük egymást :( Pontosabban én mentem rossz időpontban... Amúgy ebben a hangkáoszban a gondolataimat sem hallottam, nemhogy kipróbálni valamit.
Meg, a legvégén együtt sétáltunk ki Dokival a kapun.
Bementem melegedni, aztán megint összefutottam mindenféle emberekkel, mindenkit lefárasztottam a kérdéseimmel, hogy mire valók a modálisok, atán jobban lettem, és még betoltam egy gyógysört bluevoodoo, Twain, meg istvan.hng urakkal.
Nem ismered az ország legjobb gitárosait??? Peta és Ferike az országban bárkit zsebre tesznek a hangszeren, de világ viszonylatban is simán, szóval óriási fölény birtokosai.
Nekem nem jött be...leültem kipróbálni (szomszéd standon múlattam az időt sokszor a 3 nap alatt, amikor nem bóklásztam videjózás céljábul), gondoltam,h egy korrekt tranyós erősítő, aztán láttam,h teli van csövekkel. Kinézetre nem rossz, de amúgy nem nagy mutatvány sztem. Hideg, száraz hang, nem túl kellemes hangszín, van egy kiölhetetlen magas zsizsik benne. A design miatt kapnak egy pirospontot, hálistennek nem kgst jellegű az arculat, viszont ha már félig angol nyelven akarnak mindenképp katalógust csinálni, akkor nem ártana egy szótár a kedves szakembernek, mert a "loadspeaker" csupa nagybetűkkel gáz az egyébként igényes füzet fejlécén. (Én meg gondoltam, hogy biztos vmi 4x12"-es Silencert gyártanak )
az Ágota féle 'Silverblade' előfok+vég+ládához ki mit mond?
nekem igen tetszett a hangja.
még a szotyi inf hangszedős, (amúgy jó hangszer) s ibanezzel is eléggé jól harapott.
mondjuk, hogy a jövő hétem kimegyek Ágotáékhoz normális körülmények között próbálgatni..+hangfelvétel+videó
Deaznembiztos: szerintem a sör pl. kifejezetten javíthatja a látási viszonyokat (pl. káprázat, kettőslátás meg ilyesmik) - a hüje fényképezőgép meg nem alkalmazkodik ezekhez a jó kis meglátásokhoz.
Köszi - én különben nem vagyok valami tehetséges ebben az ügyben (ld. pl. Mado munkásságát - de Ő most nem fotózhatott, mert más dolga volt)- de azért örülök, hogy a véralkohol-szint csökkentésével arányosan javult a képminőség
(lehet, hogy csak simán el kellett volna emelned egyet: befelé nagyon figyeltek, mi van nálad, de tegnap estefelé pl. egy csomóan sétáltak kifelé különféle gitártokokkal)
Tisztelt Uraim ( és - remélem - Hölgyeim)!
Mivel tegnap elmulasztottatok elküldeni a balfenékre a képi világ iránti viszonzatlan vonzalmam termékeit szemlélve, vérszemet kaptam (viszont sört nem) és folytattam az ámokfutást a fényképezőgéppel. Nézzétek:
HANGFOGLALÁS 2010
1.,Fúvós-szekció:
2.,Ritmus-szekció:
3.,Na, ismerős?
4.,Fegyver(FENDER) barátság:
5.,Itt is Fender-gitáros játszik ám:
6.,Nem tudtam kihagyni (Blackstar):
7.,A Greg-topic-ot se tudtam kihagyni (Attika "vallatja" a kombót):
Szívesen máskor is (sajnálom, hogy a koncert-képek nem lettek elég jók - a többin még füst is van).
Aztán meg - nem álszerénység (hanem valódi) - a Te képeidhez képest mindenképpen "szolidak".
az is hatalmas élmény volt számomra, hogy láttam ezeket, de nem értem, hogy miért nem lehetett volna megcsinálni, hogy a tulajok, vagy valaki hozzáértő és megbecsült zenész bemutogatja a cuccokat, sorban bedugja őket a mögöttük lévő erősítőkbe és játszik rajtuk. persze nem kell egy phil-x féle őrült, csak hogy halljuk szólni ezeket a hangszereket. de még így, némán állva is sokkal érdekesebbek voltak, mint a legtöbb cucc, ami lent volt, hát még ha hangjuk is lett volna:O
Köszi. A kép még azért is jó, mert Bazsi takar félig.
Sajnos a hirtelen leromlásom miatt nem mentem szavazni, pedig Janicsák "hirdetménye" nagyon király:) Magam is szeretem az ökölvívást, meg a Fendert.
Nekem most 38 a lázam. Lehet, hogy be kellett volna megelőzésileg állnom a szomjasok klubjába. Ja és nem off, mert rajta vagyok az egyik képen. Doki! Jók a képek.
Hangosításról már elmondták a kollégák a lényeget (sajnos).
Pedig Joe - a tőle megszokott hanyag eleganciával - beszólt nekik egy-két keresetlen tanácsot (tőle tudom), de egy szemernyit sem vettek figyelembe ebből.
Ja, és amit nagyon sajnáltam, hogy Lacika és Andy játéka élvezhetetlen volt a KEVERÉS MIATT!
Backing track ezerrel, a szegény játékosok meg pantomimeztek. Szégyen a keverősnek, mert ez nem egy nagy zenekar volt, hanem 3 sáv amit illet volna 3 mp alatt belőni!!!
Sajnos, ha az emberenk nincs saját keverőse, akkor a legltöbb esetben ez van, és amennyire teheti az ember, alkalmazkodik. Egyébként ennek ellenére a játékod élvezhető volt, eltekintve pár melléfogástól, aminek a felét csak azért vette észre az ember, mert te "jelezted"
Nagyon bírtam Virághalmi Bálint játékát, és színpadi "jelenlétét".
Lee Olivér meg nagyon ízés, és ott a stenk.
Idegen cuccon 5 mp beállással én nem számítottam sokkal jobbra..pontosabban nem mertem jobbra számítani..
Mondjuk én nem tudom, hogy a keverőnél mit hallani, és ehhez képest kifelé mi szólt, de a színpadon kb. semmit nem lehetett hallani normálisan. Ha egyet léptem az erősítő vonalából már sem magamat, sem az alapot nem hallottam, ezért egy helyben próbáltam toporogni..
A Bálinttal közös duettben jött a katasztrófa, mert az az alap már jóval hangosabb volt, mint a Guthrie, és mivel az műhangszeres felvétel volt, ezért csak hummogást hallottam az egészből, Bálintból konkrétan semmit, ráadásul menet közben meg Olivér pedálján véletlenül ráléptem vmire, amitől elment a sound, amíg annak visszahozásán iparkodtam, a fél dal le is ment.. Bálinttal próbáltunk "együttműködni", de nem ment, mert azonnal elvesztettünk minden kontrollt, szóval ezért álltunk a saját helyünkön, mint egy fasz a lakodalomban..
Hát, ilyen volt ez, de azért Olivér dala legalább viszonylag jól szólt..